Dan doe ik dat gewoon.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Normale Tia Maria vind ik ook niet zo maar de Orange is erg lekker.![]()
Mandarin Napoleon is ook zo heerlijk.![]()
En Dude: ik zou gewoon voor citroensorbetijs gaan hoor. Ik ben een beetje afwijkend wat spoom betreft.
Kiek 'ns, dit heb ik vanavond tot zo ver gedaan:quote:
Ja hoor, hier is ook een Bijenkorf.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:27 schreef Reese het volgende:
Dude, ik hou ook van kopen en eten.Iets minder van koken, maar daar heb ik gelukkig iemand voor.
Bij de Bijenkorf zag ik vandaag echt 'n prachtige collectie tafellinnen. En voor m'n verjaardag heb ik ook 'n heel mooi kleed gehad, van Wedgwood 'Windsor'.
Edit: ik weet helemaal niet of er wel 'n Bijenkorf is in Grun!
Sherry combineert prachtig met bospaddestoelen, vooral met eenkhoorntjesbrood. Of anders marsala? En eventueel nog wat meer kruiden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja maar dat is zo'n saaie alleen-maar-kleding-Bijenkorf.![]()
Ik heb me daardoor nog wel naar groningen laten lokken! ik woonde er krap een maand en toen werd het Mode. Ik heb nog boos opgebeld. Dat ik Den Haag had verlaten mits Bijenkorf.Zei die man dat hij dat heel heel heel erg vond voor me, maar dat ze de boel tóch niet weer helemaal gingen omgooien.
![]()
Enfin.![]()
O, mijn bouillon is wat saai. Het proeft een beetje alsof je door een nat bos loopt. Iemand tips om er een wat vollere smaak aan te geven?
Ik heb een keer bij de chinees 3 gangen Peking Eend gegeten. Eerst een soepje (met stukjes eend), daarna een pannekoekje met snippertjes gebakken eend en daarna nog zoiets. Echt heel gaaf zo'n opbouw met een terugkerend thema!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Vandaar de herfst. En ik wil graag met seizoensproducten koken. Paddestoelen, kool, stoof, laurier, kruidnagel, aardse smaken, peertjes, kaneel... maar de kunst is om dit niet te overheersend te maken.
Thematisch doch subtiel. Ga d'r maar aan staan!
Foto's?quote:Op zondag 22 februari 2009 01:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Nummer 1 (coquille met zalm- zelfbedacht) en de gesmokkelde bouillon en het kabeljauwgerechtje van De Lindenhof (Giethoorn) waren favoriet. Dat laatste was een heleboel werk, maar echt hémels, wat een mooie smaak. Ik had een hartgrondige vishater aan tafel die niet wist hoe hij het had, zo lekker!
De Rieslingjus is de pindasaus van de haute cuisine!![]()
Aan mijn stoofpot wil ik sleutelenb, want na die kabeljauw valt alles tegen. Nog even zien hoe ik dat oplos.
Arty had een perfect toetje gemaakt van crème brullée en een zachte bol ijs, onder geschaafde chochola en mandarijn.
Ik heb de vis gefotografeerd.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Foto's?
Waar blijven de foto's?![]()
En dat gerecht van Arty wil ik ook zien.
Ja, maar ik wil geen gerechten op tafel, maar zoek echt bordgerechtjes die wat spannends hebben, zeg maar.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:28 schreef PKfotografie het volgende:
bij geen zin in koken maar toch een grote groep van eten voorzien kies ik vaak voor kip met bacon of ander spec er omheen, (20-25 minuten in de oven) met aardappeltjes uit de oven.
(zo hebben we wel eens 20 man te eten gegeven met maar 5 min in de keuken aanwezig tezijn)
dus zonder stress is dat goed tedoen. (alleen niet echt een hoogstandje, maar wel lekker)
Ik vind hier in een oud kookboekje een recept voor lamsfilet met ratatouille? Evt. te bereiden in de oven (het vlees dan). De ratatouille kun je voorbereiden en op het moment zelf opwarmen (volgens het receptquote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil geen gerechten op tafel, maar zoek echt bordgerechtjes die wat spannends hebben, zeg maar.![]()
Jouw recept klinkt heerlijk hoor! Maar voor dit gangendinertje is het niet helemaal wat ik zoek. Maar ik ben het met je eens dat dit heerlijk is en altijd lekker als je eters krijgt!
Dit is het soort gerecht dat ik zoek inderdaad, goed gesnapt! (ik vind het zo lastig uit te leggen).quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind hier in een oud kookboekje een recept voor lamsfilet met ratatouille? Evt. te bereiden in de oven (het vlees dan). De ratatouille kun je voorbereiden en op het moment zelf opwarmen (volgens het recept)
Mocht je interesse hebben: pagina 1 en pagina 2
Entertainment?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:53 schreef Isabeau het volgende:
Joh, zie maarals alles maar smooth verloopt en iedereen het naar zijn zin heeft
Enne, heb je ook entertainment?* Isabeau moet aan al die idiote entertainment denken bij dat programma 'Smaken Verschillen'
Klinkt errug ok Dudequote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Morgen is het Diner Day![]()
Ik heb het vleeshoofdgerecht veranderd. Dat worden langzaam gegaarde varkenshaasplakjes met droppen koude amandel-honing-tijm-saus (op basis van biogarde- een superrecept dat ik eigenlijk al heel lang ken, maar een beetje was vergeten) . Daarbij geroerbakte peentjes in citroen en dragon, en een paar haricots verts. Ik serveer het vlees op een linguine no 7. Dat leek mij een mooie lichte (ook visueel) pasta die de saus mooi meeneemt. Hoop ik!
Bij het vishoofdgerechtje (de kabeljauw) leg ik wat slierten zware (inkt)pasta, zo heb ik vanavond bedacht.
En bij het nagerecht (de creme brullée - die ik an sich al spectaculair vind) gaat Arty ingevroren vruchten (we hebben bramen, frambozen en bosbessen) aan tafel overgieten met een warme witte chocoladesaus.
Nu het nog allemaal doen.
Als goedmakertje kun je natuurlijk een smeuig verhaal vertellen hoe de spanning te snijden was tussen de verloren gewaande neven en nichten boven de bubbels en kaviaar. Hoe zij elkaar in de haren vlogen tijdens de varkenslapjes met biogarde (toch?). Hoe het opgerakelde oude zeer werd geblust door een spoom en hoe men hoe tijdens het dessert alle harten weer smolten door de warme witte chocoladesausquote:
Helaas was het alleen maar gezellig en goed en zo. Vond ik ook wel jammer. ik bedoel, je slooft je uit en dan wil je ook graag wat drama. Maar nee hoor, het was gesellug.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:09 schreef Reese het volgende:
[..]
Als goedmakertje kun je natuurlijk een smeuig verhaal vertellen hoe de spanning te snijden was tussen de verloren gewaande neven en nichten boven de bubbels en kaviaar. Hoe zij elkaar in de haren vlogen tijdens de varkenslapjes met biogarde (toch?). Hoe het opgerakelde oude zeer werd geblust door een spoom en hoe men hoe tijdens het dessert alle harten weer smolten door de warme witte chocoladesaus
Zoiets. Maar een foto van de tafel is natuurlijk ook goed.
Komt 'ie:quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:24 schreef mjan het volgende:
Heel veel (kook)plezier vanavond! Het klinkt in ieder geval heerlijk. Ik ben wel benieuwd naar het recept van de amandel-honing-tijm-saus, dus mocht je zin hebben om dat te delen...
Met rozenblaadjes van bijna uitgebloeide blommekes die ik weg wilde gooien!quote:Op zondag 1 maart 2009 17:33 schreef Bluezz het volgende:
Woei, die styling van de tafel is moohooiiii![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |