abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 maart 2009 @ 16:37:06 #201
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66585388
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:09 schreef Reese het volgende:

[..]

Als goedmakertje kun je natuurlijk een smeuig verhaal vertellen hoe de spanning te snijden was tussen de verloren gewaande neven en nichten boven de bubbels en kaviaar. Hoe zij elkaar in de haren vlogen tijdens de varkenslapjes met biogarde (toch?). Hoe het opgerakelde oude zeer werd geblust door een spoom en hoe men hoe tijdens het dessert alle harten weer smolten door de warme witte chocoladesaus

Zoiets. Maar een foto van de tafel is natuurlijk ook goed.
Helaas was het alleen maar gezellig en goed en zo. Vond ik ook wel jammer. ik bedoel, je slooft je uit en dan wil je ook graag wat drama. Maar nee hoor, het was gesellug.

Tafel:

De kleine bakjes waren voor olijfolie (ik heb gisteren een mini-proeverij gehad bij een zaak, zo leuk! En uiteindelijk voor een zalige Griekse olie gekozen) en zeezout, om het brood in te deppen. Ik had lekkere donkerbruine minibroodjes bij de eerste paar gangen.

Ik vond overigens nog een foto van het visgerechtje, van het proefkoken:

Tjemig, ik vind het zo stom dat ik het vergeten ben op de foto te zetten allemaal. het is me totaal ontschoten.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 1 maart 2009 @ 16:48:07 #202
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66585717
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:24 schreef mjan het volgende:
Heel veel (kook)plezier vanavond! Het klinkt in ieder geval heerlijk. Ik ben wel benieuwd naar het recept van de amandel-honing-tijm-saus, dus mocht je zin hebben om dat te delen...
Komt 'ie:

Zakje amandelschaafsel fijn maken in de machine. In een bakkie gooien met 1 dl olijfolie, 1dl biogarde roer, een teen knoflook, twee theelepels honing, een eetlepel citroensap, peper en zout en een boel tijm. Even proeven en er desgewenst van het één of ander nog wat extra bij doen. Omroeren tot je een gladde brij hebt. Dit een paar uur in de koelkast laten staan.

Koud serveren. Lekker over varkenshaas, met nog wat amandelschaafsel en wat peterselie erover. Erbij maak ik altijd geroerbakte worteltjes met citroen en dragon.

En nu ga ik kaviaar snoepen, want die moet op.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66587262
Woei, die styling van de tafel is moohooiiii
  zondag 1 maart 2009 @ 18:27:29 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66589105
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:33 schreef Bluezz het volgende:
Woei, die styling van de tafel is moohooiiii
Met rozenblaadjes van bijna uitgebloeide blommekes die ik weg wilde gooien!
Dat vond ik wel een handige vervanger van vaasjes bloemen, want die nemen zo veel ruimte in. Op tafel kwamen er ook nog twee krote karaffen water bij (met citroenschijfjes en een takje basilicum, dat staat zo leuk!) en een wijnkoeler wit en een fles rood. Dus al met al best een volle bedoening.

O en er lagen ook rozenblaadjes op het doorzichtige dienblad waarop ik champagne en later spoom rondbracht Geraffineerd hè?

En Arty had trouwens een zaaaalige toet gemaakt van creme brullée én bevroren vruchten met aan tafel een scheut warme witte chocola erover! Gerechtje van Gordon Ramsey.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')