Je moet je gevoelens niet presenteren als een feit.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:25 schreef schoelje het volgende:
[..]
Door iemand met een driedubbele loyaliteit (hij is behalve marokkaan ook ajaxiet) bevorder je die betrokkenheid niet.
Bij mij wel in ieder geval. Ik denk echt dat het voor de stad (met zo'n verscheurde gemeenteraad) niet goed is dat je nu een PvdA burgemeester hebt. Helemaal als die geen ervaring als burgemeester of een band met de stad heeft.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof de weerstand daar vooral mee te maken heeft.
Het is in ieder geval nu al duidelijk dat het met de onwillige honden van Leefbaar Rotterdam kwaad hazen vangen zal zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:34 schreef Hephaistos. het volgende:
Bij mij wel in ieder geval. Ik denk echt dat het voor de stad (met zo'n verscheurde gemeenteraad) niet goed is dat je nu een PvdA burgemeester hebt. Helemaal als die geen ervaring als burgemeester of een band met de stad heeft.
Die gemeenteraad was sowieso wel verscheurd geweest, het is hun eigen verantwoordelijkheid om zich volwassen te gedragen. Die band zie ik niet als zo'n probleem. Bovendien is er in het verleden veel vaker in het begin wat weerstand geweest. Bijvoorbeeld bij Andre van der Louw - heel omstreden en later enorm geliefd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bij mij wel in ieder geval. Ik denk echt dat het voor de stad (met zo'n verscheurde gemeenteraad) niet goed is dat je nu een PvdA burgemeester hebt. Helemaal als die geen ervaring als burgemeester of een band met de stad heeft.
Die scheuring was er ook onder Opstelten, maar die wordt wel algemeen erkend als een goede burgemeester. Bij Leers was dat er ook vrij snel geweest, bij Aboutaleb bepaald niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Die gemeenteraad was sowieso wel verscheurd geweest, het is hun eigen verantwoordelijkheid om zich volwassen te gedragen. Die band zie ik niet als zo'n probleem. Bovendien is er in het verleden veel vaker in het begin wat weerstand geweest. Bijvoorbeeld bij Andre van der Louw - heel omstreden en later enorm geliefd.
Zou kunnen gebeuren, maar wiens "schuld" is dat dan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:50 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat maakt de kans ook gelijk een stuk groter dat je gemeentelijk beleid lam wordt gelegd omdat je in symboolpolitiek terecht komt. Leefbaar gaat problemen zoeken in wijken, legt dat publiekelijk op het bordje van Aboutaleb, en die moet dan weer gaan bewijzen dat ie heus wel doortastend kan zijn. Leuk voor de krant, slecht voor de stad.
Dat is de schuld van Leefbaar dan ja, al verwacht ik dat de achterban het alleen maar mooi vindt als ze eens flink tegen de nieuwe burgemeester aanschoppen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zou kunnen gebeuren, maar wiens "schuld" is dat dan?
Als LR zich als een onhandelbare kleuter gaat gedragen zou ik dat heel jammer vinden en dan mag ik alleen maar hopen dat ze daar bij de volgende verkiezingen op worden afgerekend.
Waarom ga je er er van uit dat nationaliteit en loyaliteit altijd zo een-op-een te koppelen is? Bij sommige mensen is dat zo, maar ik denk dat het bij hem nogal meevalt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:25 schreef schoelje het volgende:
[..]
Door iemand met een driedubbele loyaliteit (hij is behalve marokkaan ook ajaxiet) bevorder je die betrokkenheid niet.
Ga je gang zou ik zeggen. Maar aangezien deze partij nauwelijk meer groter is dan de Christen Unie vind ik het een beetje zonde van de energie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:15 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het prachtig deze megarel.Dat wordt weer lekker ouderwets PvdA-bashen de komende tijd.
![]()
het is ook niet jou stad. Rotterdam is voor alle Rotterdammers.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik laat me niet uit mijn stad wegjagen door de eerste de beste cowboy uit Casablanca.
Maar wel met 5 burgemeesters in de 6 grootste steden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:20 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ga je gang zou ik zeggen. Maar aangezien deze partij nauwelijk meer groter is dan de Christen Unie vind ik het een beetje zonde van de energie.
Hoe ver moet je daarin gaan dan? Alleen LR heeft een probleem met Aboutaleb en als ze weer de grootste partij worden (wat ik onwaarschijnlijk acht overigens) en aangeven niet met de burgermeester door een deur te kunnen dan zullen ze vermoedelijk buitenspel worden gezet door de andere partijen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat is de schuld van Leefbaar dan ja, al verwacht ik dat de achterban het alleen maar mooi vindt als ze eens flink tegen de nieuwe burgemeester aanschoppen.
Maar het punt is dat de weerstand van Leefbaar tegen Aboutaleb door iedereen te voorspellen was. Ik snap dan niet waarom een vertrouwenscommissie niet meer waarde heeft gehecht aan het boven de partijen staan van een burgemeester. De kans is zeker aanwezig dat Leefbaar weer de grootste gaat worden de volgende verkiezingen en de stad weer gaat besturen. Dat zou dan moeten gebeuren onder Aboutaleb? Tja, niet handig...
Dat zou nou eens een steekhoudend argument kunnen zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is een PvdA politicus uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester. Niet vreemd dat daar weerstand tegen komt.
Ruik ik hier jaloeziequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Als die gasten eerst Nederlander zijn waarom dragen ze dan veel (dus niet iedereen en altijd) Marokaanse kledij? Waarom lopen ze bij sport voor Oranje altijd met verwijzing naar Marokko?
Laat ze ophoepelen!!
Om die reden is het daar ook zo'n $%^#@-zooitje.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:21 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar wel met 5 burgemeesters in de 6 grootste steden.
Je was wat vergetenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:15 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het prachtig deze megarel.Dat wordt weer lekker ouderwets ongefundeerd PvdA-bashen de komende tijd.
![]()
Immigranten uit marokko zullen nooit terug gestuurd worden (allemaal wetjes voor enzo). Ik vind het hebben, en vooral houden, van een dubbele nationaliteit een teken van niet willen intergrerenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:24 schreef schoelje het volgende:
Overigens ben ik voorstander van een dubbele nationaliteit. Dat vergemakkelijkt straks de terugkeer naar marokko voor mensen die niet willen integreren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |