nee het ging over het afwegen om van windows naar linux over te stappen. Waarom er meer windows gebruikers zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:49 schreef existenz het volgende:
[..]
Helaas voor jou hadden we het over Microsoft Office/MSN voor Linux en niet iets anders....
Dat wil ik best van je aannemen, maar het staat nou eenmaal niet op mijn pc en net als de meeste huistuinenkeuken gebruikers heb ik niet de behoefte om iets wat gewoon werkt te veranderen om het uit te proberenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:47 schreef pfaf het volgende:
[..]
Precies hetzelfde met Ubuntu hoor. Als jij nu hier achter m'n pc ging zitten kon je meteen met m'n Ubuntu overweg, dat garandeer ik je. Ubuntu is overigens een naam voor het besturingssysteem, net als Windows Vista.
Niet mee eens. Als Joe Sixpack op het werk MS Office gebruikt, wil hij thuis ook dezelfde interface / product gebruiken. Dat het hetzelfde kan is totaal ondergeschikt...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:48 schreef Schut85 het volgende:
[..]
klopt maar het gaat om het feit dat je kan msnen en office kan gebruiken niet of het van bedrijf A of B is
Ja dat riep Mandrake 10 ook maar helaas....quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Yup. Je klikt op je programma en dependencies worden automatisch meegeïnstalleerd.
Die zou ik eerder een apple geven.quote:Zo zouden zelfs mijn ouders nog eens wat durven installeren, terwijl ze bij de aanblik van Windows Setup al snel hun blik van de monitor halen uit pure angst.
Klopt, genoeg mensen zijn al danig van slag al ze opeens van Office 2000 naar de nieuwste Office moeten… of van Windows 98 SE, omdat dit toch echt niet meer kan, naar Vista. De menu’s zien er anders uit, de knoppenbalk staat op een andere plek, et cetera.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:56 schreef thumper het volgende:
Niet mee eens. Als Joe Sixpack op het werk MS Office gebruikt, wil hij thuis ook dezelfde interface / product gebruiken. Dat het hetzelfde kan is totaal ondergeschikt...
Laten we de discussie wel even volwassen houden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:54 schreef Schut85 het volgende:
[..]
nee het ging over het afwegen om van windows naar linux over te stappen. Waarom er meer windows gebruikers zijn.
Gemakken die windows wel zou hebben en linux niet. Programma's zoals msn en office kunnen dus wel gebruikt worden op een linux os(zoals fedora) helaas voor jou dus
En heb je dat niet met Windows? Om de zoveel tijd mag ik weer op m'n ouders PC inloggen omdat Windows Update ontzettend loopt te neuzelen, updates die niet automatisch gedownload kunnen worden, een installatie die onderbroken is, iets wat niet geïnstalleerd kan worden, etc. De variant van de dependency hell van Linux is ook in Windows onder de naam DLL hell niet onbekend.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja dat riep Mandrake 10 ook maar helaas....
Daar zit juist het hele probleem.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
OpenOffice opent prima documenten uit MS Office, Met Pidgen kun je chatten met MSN-ers en The GIMP is een prachtig gratis alternatief voor Photoshop, waarmee je uiteraard weer PS-afbeeldingen kunt laden.... Ik zie niet in waarom dit redenen zouden moeten zijn...
Behalve games dan, maar a) dat heeft niets met werk te maken en b) dat had ik ook al genoemd.
Ik citeer Cees Grimbergen(rondom 10)Een discussie mag best wel een beetje pit hebben. Som verwacht ik dat zelfs bij een disussie!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:58 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Laten we de discussie wel even volwassen houden.
Ubuntu downloaden en branden. Die kun je draaien zonder installatie, zoals in dit topic al gezegd is.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:07 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik ben heel erg geïnteresseerd in de Linux distributies maar ben heel erg a-technisch en durf dus niet zomaar een nieuw besturingssysteem te installeren bang dat ik mijn computer verneuk. Misschien als ik ooit een nieuwe PC heb dat ik 't op mijn oude nog weleens wil gaan proberen.
Volgens mij is dit het eerste Linux vs Windows topic waar men niet binnen 10 posts elkaar uit scheldt etc.. Er gebeuren wel ergere dingen in DIG dan "helaas" zeggenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:58 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Laten we de discussie wel even volwassen houden.
Nee want windows heb ik 5 jaar geleden een ontzettende rotschop verkocht.quote:
Ja dat klopt. Maar daar zijn helpdesks voor en die weten het inde regel toch nog wel een beetje te sturen.quote:Om de zoveel tijd mag ik weer op m'n ouders PC inloggen omdat Windows Update ontzettend loopt te neuzelen, updates die niet automatisch gedownload kunnen worden, een installatie die onderbroken is, iets wat niet geïnstalleerd kan worden, etc. De variant van de dependency hell van Linux is ook in Windows onder de naam DLL hell niet onbekend.
Mandrake werd toen toch aardig aangeraden als desktop di=stri. Maar daar heb je het al. Er zijn zo achterlijk veel distri's waarvan sommige iets net niet hebben of juist wel. De simpele geburiker ziet door de bomen het bos niet.quote:Je hebt wel vaak dat als je een ‘hippe’ distributie draait, zoals Debian Unstable of Gentoo en ook een beetje Mandrake destijds, dat er vaker problemen zijn. Maar de meeste computergebruikers hoeven/willen dat niet. Die zouden met iets als Debian stable tevreden zijn. Die pakketten uitvoerig getest of ze samen werken, en als dat het geval is, dan wordt de distributie uitgebracht, en dan verandert er, behalve security updates, niets aan. En na een tijd komt dan een nieuwe distributie uit, die weer getest is. Dat zou voor veel mensen fatsoenlijk werken, die niet per se KDE 4.1.3rc2-a-patched-by-the-pwnerer hoeven te draaien.
Dat vertrouw ik ook al nietquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:11 schreef existenz het volgende:
[..]
Ubuntu downloaden en branden. Die kun je draaien zonder installatie, zoals in dit topic al gezegd is.
Feitelijk is het een nondiscussie.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:09 schreef Schut85 het volgende:
[..]
Ik citeer Cees Grimbergen(rondom 10)Een discussie mag best wel een beetje pit hebben. Som verwacht ik dat zelfs bij een disussie!
Zolang er maar geen schelden bij aan te pas komt.
\quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:42 schreef Schut85 het volgende:
[..]
pfffttt ongelovelijk he! DIE IS ER WEL!! heb ze gedraaid en heb een testcase gehad van linux.(fedora) google maar is op bijv amsn
Op de site van Ubuntu kun je een live-cd aanvragen/downloaden. Met deze cd's kun je Ubuntu proberen zonder dat je wat installeert of verandert.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:07 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik ben heel erg geïnteresseerd in de Linux distributies maar ben heel erg a-technisch en durf dus niet zomaar een nieuw besturingssysteem te installeren bang dat ik mijn computer verneuk. Misschien als ik ooit een nieuwe PC heb dat ik 't op mijn oude nog weleens wil gaan proberen.
Die speel ik ook onder linux - maar wel andere games. Games is een goed argument.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:00 schreef Saekerhett het volgende:
Wat dacht je van games?
Omdat Vista mij 100-200 euro zou kosten én mijn niet gloednieuwe computer enorm zal vertagen.quote:En bijvoorbeeld Vista werkt toch prima? Waarom dan moeilijk gaan doen.
VMWare image Ubuntu: http://isv-image.ubuntu.com/vmware/quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Op de site van Ubuntu kun je een live-cd aanvragen/downloaden. Met deze cd's kun je Ubuntu proberen zonder dat je wat installeert of verandert.
Verder heb je programma's als VMWare die Ubuntu 'virtueel' kunnen draaien op je windows. Dat vergt echter wat meer werk dan gewoon een cd'tje in de pc stoppen...
Nou, men is wel bereid de compleet nieuwe interface van Office Vista ( of hoe heet die nieuwste versie ) te leren, dus men kan het wel en men is dus bereid te schakelen...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:13 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
\
Die is er dus niet. dat is Amsn, niet Windows Live Messenger. En daarmee willen mensen werken. Net als Photoshop, niet de Gimpe, net als Microsoft Office, niet Openoffice of weet ik het wat voor meuk. Mensen zijn iets gewend, en gaan niet wat anders gebruiken als het anders werkt. Als jij een auto maakt die drie keer zo snel is maar waar het stuur aan de andere kant zit en de pedalen om zijn gewisseld, wordt die ook niet verkocht. Het werkt prima, maar men moet er aan wennen en dat willen mensen niet.
Hoe moeilijk kan het zijn
een livecd kan in sommige situaties handig zijn. Ik gebruik zelf een live system van KNOPPIX.quote:
Maar wat eigenlijk een gigantisch onding is met een nog veel grotere vendor lockin dan Microsoft heeft. Wat is de wereld lekker naiefquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:18 schreef Q. het volgende:
Het is gewoon compleet onbruikbaar zonder veel gekut. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Mac OS X, wat heel snel aan populariteit wint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |