Ik heb ff door die lijst gebladerd, en wat mij opviel was dat ze volgens mij een aantal "zwarte" genres hebben genomen (jazz, blues, soul, R&B) en daarvan een aantal artiesten zonder te kijken naar de kleur.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:00 schreef ranja het volgende:
Wat me dus opviel bij die lijst van Radio6, afgezien van Joss Stone, Boris, Adele etc. was het ontbreken van artiesten als Janet Jackson, Rick James, Living Colour, Whitney Houston en nog veel meer. Zouden ze dan op de vrije stemmen gokken of zou dat niet zwart genoeg zijn qua muziek? Nou ja, daar gaat het hier ook niet over, maar is wel iets wat me triggerde om misschien hier een echte zwarte lijst te kiezen. Maar dan zit je inderdaad met dat soort vragen (ub40, cheb khaled, etc).
Daar komen we wel uit. Leve de kleurenstaaltjes;quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:32 schreef ranja het volgende:
Dat zat ik me ook al af te vragen inderdaad
Serieus? Ok, dan zet ik een streep door mijn Smurfenhouse cd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:54 schreef ranja het volgende:
De artiesten in de kleur jeans mogen niet meedoen lijkt me![]()
Ik weet niet hoe groot je cd-collectie is, maar dat lijkt me best een kunst.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:14 schreef alpeko het volgende:
Ik heb trouwens geen enkele zwarte artiest in de cd collectie zitten. Ja of ik moet wat weggemoffelde hiphop cd's meetellen uit een verwarde periode. En Elbow is 20% zwart, dus 5 cd's = 1 zwarte cd
Nah, het is natuurlijk alleen nodig voor de twijfelgevallen. Bij de meeste artiesten is 't meteen wel duidelijk of je ze als zwart kan kwalificeren of niet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:14 schreef alpeko het volgende:
Da's lekker. Dan mag je de complete stamboom van een artiest gaan napluizen.
Ca, 250.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Gillingham het volgende:
Ik weet niet hoe groot je cd-collectie is, maar dat lijkt me best een kunst.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:25 schreef Frollo het volgende:
Mensen, mensen toch, het is zo eenvoudig.
Zwarte muziek:
3. Stevie.
Opgelost, slotje.
Da's misschien wel waar, maar we hebben ook nog Aretha Franklin, Miles Davis, Ray Charles, Bob Marley, Jimi Hendrix, Prince, Funkadelic, Curtis Mayfield, Isley Brothers... en dan heb ik hiphop nog niet eens meegenomen. Het lijkt mij wel wat hoor, een top 100 met alleen maar zwarte artiestenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:25 schreef Frollo het volgende:
Mensen, mensen toch, het is zo eenvoudig.
Zwarte muziek:
1. Otis.
2. Marvin.
3. Stevie.
Opgelost, slotje.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:36 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Da's misschien wel waar, maar we hebben ook nog Aretha Franklin, Miles Davis, Ray Charles, Bob Marley, Jimi Hendrix, Prince, Funkadelic, Curtis Mayfield, Isley Brothers... en dan heb ik hiphop nog niet eens meegenomen. Het lijkt mij wel wat hoor, een top 100 met alleen maar zwarte artiesten
Soort van positieve discriminatie toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:06 schreef methodmich het volgende:
Lastig hoor, een zwart toernooi. Beetje racistisch ook wel.
Dat hangt ervan af. Wel vanuit donker oogpunt. Maar de Chinezen mogen niet meedoen, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Soort van positieve discriminatie toch?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:31 schreef alpeko het volgende:
Ben wel benieuwd wat je met Michael Jackson wil gaan doen Ranja. Zijn oudere werk mag wel en zijn latere werk niet?
quote:
Gaan we nog een keer een gele lijst doenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af. Wel vanuit donker oogpunt. Maar de Chinezen mogen niet meedoen, bijvoorbeeld.
Maar inderdaad, wel lastig. Living Colour bijvoorbeeld, vallen die ook onder donker?
Ik zou toch willen pleiten voor het gebruik van het woord donker in deze lijst trouwens.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Gaan we nog een keer een gele lijst doen![]()
Living Colour is wel zwart toch?
Inclusief Edsilia Romely, Sylvana Simons en de rest van de gasten in dwdd:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:45 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar geen mens is zwart. Radio 6 zijn latente racisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |