Ik schiet in RAW en 'ontwikkel' de foto's in Adobe Camera Raw. Dat is vooral een beetje spelen met contrast en verzadiging en lenscorrecties, rechtzetten van de horizon e.d.quote:Op zondag 2 november 2008 22:41 schreef childintime het volgende:
Ik wil weleens weten of jullie shoppen. Gaan jullie de foto's bewerken of niet?
Btw, mooie foto's weer.....![]()
quote:Op zondag 2 november 2008 23:15 schreef Danny het volgende:
[..]
waarom post je meerdere tvp's in één topic eigenlijk?
Die eerstequote:Op zondag 2 november 2008 23:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik schiet in RAW en 'ontwikkel' de foto's in Adobe Camera Raw. Dat is vooral een beetje spelen met contrast en verzadiging en lenscorrecties, rechtzetten van de horizon e.d.
Mijn laatste zwaar bewerkte foto's waren nog van voordat ik in RAW schoot en wist hoe Adobe Camera Raw werkte en dat waren foto's van een kerkhof. Inmiddels vind ik dat twee behoorlijk lelijke series trouwens.
Ik probeer iig zo min mogelijk te bewerken, buiten de standaard tools die ik vroeger handmatig kon uitvoeren op de konica machine waarmee ik bij de fotozaak (toen ik daar nog werkte) de kleuren e.d. kon aanpassen bij het afdrukken op basis van de negatieven. (was klote, zag je een kleur in negatief en dan moest je -2 magenta +1 cyaan invoeren e.d.)
Anyway, vanmorgen even de mist ingetrokken:
[ afbeelding ]
groter @ FlickR
quote:Op zondag 2 november 2008 23:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Jongen, erg flauw maar wat je wilt joh.
De reden heb ik al toegegeven.quote:Op zondag 2 november 2008 23:25 schreef Danny het volgende:
[..]
(wel hoop ik nog steeds een keer een foto van jouw hand te zien)
ik was geen point aan het maken, maar whateverquote:Op zondag 2 november 2008 23:41 schreef Stali het volgende:
[..]
De reden heb ik al toegegeven.
Ik heb al gezegd dat het mij niet gelukt is om een fatsoenlijke foto bij te dragen in dit topic.
Maar het is al goed hoor. Point taken.
Wow, die 2e foto lijkt wel iets van Halloweenquote:Op zondag 2 november 2008 23:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik schiet in RAW en 'ontwikkel' de foto's in Adobe Camera Raw. Dat is vooral een beetje spelen met contrast en verzadiging en lenscorrecties, rechtzetten van de horizon e.d.
Mijn laatste zwaar bewerkte foto's waren nog van voordat ik in RAW schoot en wist hoe Adobe Camera Raw werkte en dat waren foto's van een kerkhof. Inmiddels vind ik dat twee behoorlijk lelijke series trouwens.
Ik probeer iig zo min mogelijk te bewerken, buiten de standaard tools die ik vroeger handmatig kon uitvoeren op de konica machine waarmee ik bij de fotozaak (toen ik daar nog werkte) de kleuren e.d. kon aanpassen bij het afdrukken op basis van de negatieven. (was klote, zag je een kleur in negatief en dan moest je -2 magenta +1 cyaan invoeren e.d.)
Anyway, vanmorgen even de mist ingetrokken:
[ afbeelding ]
groter @ FlickR
[ afbeelding ]
groter @ FlickR
[ afbeelding ]
groter @ FlickR
Hehehe asociale tering kabouterquote:Op maandag 3 november 2008 22:29 schreef Danny het volgende:
Nét kabouter Spillebeen gemist
[ afbeelding ]
groter @ FlickR
Dank je voor het compliment , maar de blauwe lucht was ver te zoeken...... 't was behoorlijk bewolkt....quote:Op maandag 3 november 2008 23:58 schreef Noxa het volgende:
[..]
Hehehe asociale tering kabouter.
Van drizzen is idd nice! Nu nog een mooie blauwe lucht er boven. Vind de van Maarten ook leuk. Knuffelbare stenen. Ik ga van het weekend weer het bos in
Eens geprobeerd op een nepherfstblad. Levert wel macro op maar ja, qua licht is het natuurlijk kut zonder ringflitsquote:Op vrijdag 7 november 2008 23:37 schreef Kleintje19 het volgende:
speel eens met jullie lenzen, draai je lens er eens af,draai hem om en hou hem er los tegenaan, ga naar buiten(plek met veel licht) en ga spelen, krijg je leuke plaatjes van
het gaat bij mij wel goed qua licht, alleen mijn handen zijn te onrustig..quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:59 schreef Danny het volgende:
[..]
Eens geprobeerd op een nepherfstblad. Levert wel macro op maar ja, qua licht is het natuurlijk kut zonder ringflits
http://www.flickr.com/photos/danny_roodbol/3012823576/
Als je de foto's voortaan even nummert dan is het gemakkelijker om ze van commentaar te voorzien, of er 1 of 2 foto's uit te pikken om wat op te zeggen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:20 schreef Kynoa het volgende:
Oké dan... deze beginneling wil ook wel eens wat fotootjes laten zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wuaw!quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:41 schreef lobzorenzo het volgende:
Hey
Ik doe ook even mee met de herfstgekte
[ afbeelding ]
`quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:41 schreef lobzorenzo het volgende:
Hey
Ik doe ook even mee met de herfstgekte
[ afbeelding ]
Dankjequote:Op vrijdag 14 november 2008 19:01 schreef Danny het volgende:
[..]
wuaw!
(de rest van je foto's vind ik ook erg goed trouwens)
Hij is inderdaad redelijk agressief bewerkt, maar wat niet tegenwoordigquote:Op zaterdag 15 november 2008 01:36 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
`
Hoe bewerkt? Anyways zwaar mooie foto
And you should be. Hij is erg nice!!quote:Op zaterdag 15 november 2008 11:02 schreef lobzorenzo het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Hij is inderdaad redelijk agressief bewerkt, maar wat niet tegenwoordig
Zelf de vignettering toegepast, contrast omhoog en de kleuren van de blaadjes aangepast.
Ik ben zelf wel blij met het resultaat.
Zwaar vergande glorie. De bokeh pakt alleen niet zo mooi uit. Haalt hoop detail uit je onderwerp.quote:Op zondag 16 november 2008 21:47 schreef Ouwesok het volgende:
/zonnebloem
[ afbeelding ]
met de Dynax 5D en de 100-300
4 is erg mooi, met al die tinten en die waterdruppels.quote:Op maandag 17 november 2008 21:08 schreef Ouwesok het volgende:
Uurtje over, bos in zicht en de compacte Z3 bij de hand. Speeltijd![]()
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |