quote:
Als je de foto's voortaan even nummert dan is het gemakkelijker om ze van commentaar te voorzien, of er 1 of 2 foto's uit te pikken om wat op te zeggen.
Mijn reactie:
foto 1: wat hier vooral overheerst is de donkere stam. En dat vind ik nou net niet het mooiste aan de herfst. Een andere compositie met meer bladeren waarbij de stam er minder dominant in voor komt had ik denk ik leuker gevonden.
foto 2: Geldt ook ee nbeetje voor foto 1, let op de plaatsing van je onderwerp. Pal in het midden geeft vaak een statische compositie, strak en saai. Speel daarmee. Waar in beeld laat je het zien, wat valt er dan nog meer in beeld en wat niet? Daar hoort ook de horizon bij (zie de onderkant van de boom nu niet bijv).
foto 3: deze foto had denk ik wat abstracter gekund. Als je de grond weg had gelaten en alleen de stammen met de bladeren erbij. Dan had je al een wat speelser iets gekregen.
Foto 4: Deze foto heeft net iets te veel voorgrond naar mijn idee. Iets hoger richten en meer bladeren had de foto goed gedaan. Of juist dichter bij de grond en meer van de gevallen bladeren pakken

Foto 5: Ook het onderwerp weer in het midden.

Probeer daarnaast je flits wat te doseren. Of de flits uit te zetten en een langere sluitertijd tegebruiken. Door de flits wordt het geheel wat fel.
Foto 6 en 7: daar geldt eigenlijk hetzelfde als voor foto 5.