quote:
Op zondag 2 november 2008 23:09 schreef Danny het volgende:[..]
Ik schiet in RAW en 'ontwikkel' de foto's in Adobe Camera Raw. Dat is vooral een beetje spelen met contrast en verzadiging en lenscorrecties, rechtzetten van de horizon e.d.
Mijn laatste zwaar bewerkte foto's waren nog van voordat ik in RAW schoot en wist hoe Adobe Camera Raw werkte en dat waren foto's van een kerkhof. Inmiddels vind ik dat twee behoorlijk lelijke series trouwens.
Ik probeer iig zo min mogelijk te bewerken, buiten de standaard tools die ik vroeger handmatig kon uitvoeren op de konica machine waarmee ik bij de fotozaak (toen ik daar nog werkte) de kleuren e.d. kon aanpassen bij het afdrukken op basis van de negatieven. (was klote, zag je een kleur in negatief en dan moest je -2 magenta +1 cyaan invoeren e.d.

)
Anyway, vanmorgen even de mist ingetrokken:
[
afbeelding ]
groter @ FlickR[
afbeelding ]
groter @ FlickR[
afbeelding ]
groter @ FlickR
Wow, die 2e foto lijkt wel iets van Halloween
Ik shop eigenlijk nooit. Behalve als het echt slecht is en ik heb de foto nodig. Zo had ik laatst een foto van "mijn" kikker genomen (die in mijn tuin woont) en omdat ik niet wilde flitsen was'ie zo donker geworden dat de kikker "weg" was. Toen heb ik geshopt.
Ik vind het wel oke, als daardoor hetgeen wat je wilt weergeven (dus een gevoel over wilt brengen) duidelijker is. Soms komt dat er nl niet echt uit.
Op deze foto wilde ik de kleuren eigenlijk iets dieper hebben. Het was s'morgens rond 8.30 en bewolkt, dus het licht werkte ook niet echt mee.
![]()
Hier was de omgeving op de voorgrond gewoon goed te zien toen ik de foto nam. Echter op de foto zelf wordt dan de voorgrond helemaal zwart en zie je alleen nog maar de lucht. Nu zie je nl het kleureffect van de bladeren aan de bomen niet meer......