abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62670564
MoneYou adverteert nog het meest inderdaad. Adverteren op internet is wel veel goedkoper en is niet echt een goede graadmeter.
pi_62673700
tvp
Make my day!
pi_62673775
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:51 schreef hp38guser het volgende:
Ik denk dat NIBC momenteel harder om geld zit te springen aangezien ze ook op TV hebben geadverteerd. Alle andere banken zenden geen spotjes meer uit aangezien dat veel te duur is.
Amsterdam Trade Bank (ATBsparen) hoor ik bijna elke dag voorbij komen op Radio 538.
pi_62684047
quote:
Rente van 5,25% kan wel degelijk!
AMSTERDAM - Na de dramatische ondergang van het IJslandse Icesave stelden diverse financiële kopstukken dat spaarders zich moeten realiseren dat een hoge rentevergoeding doorgaans staat voor een hoog risico. Onder anderen oud-ING-bestuurder Cees Maas en econoom Willem Buiter plaatsten hiermee andere prijsstunters in het verdachtenbankje. "Stemmingmakerij", vindt NIBC Direct, dat net als Icesave 5,25% rente biedt.

Hoewel bestuursvoorzitter Jeroen Drost van de Haagse zakenbank NIBC liever niets zegt over branchegenoten, wil hij wel kwijt "niet erg gecharmeerd" te zijn van dit soort uitlatingen. "Het geeft een bepaalde perceptie en dat is ongelukkig." Erg veel last zegt Drost er niet van te hebben. "We hebben ook vorige week elke dag een flinke netto-instroom van spaargeld gezien." Aantallen klanten weigert hij echter te noemen. Meer dan 25.000, is alles wat hij er desgevraagd over kwijt wil. "De grootbanken zitten op een enorme hoeveelheid rekening-couranttegoeden", vervolgt hij. "De rentevergoeding is echter altijd aan de magere kant geweest - ook in ruil voor gratis betalingsverkeer voor de consument. Wij bieden nu eindelijk een tarief dat een beetje hout snijdt."

Volgens Drost - begin dit jaar opvolger van Michael Enthoven, die opstapte na het afketsen van de overname van NIBC door de IJslandse bank Kaupthing - kán zijn bank een hogere rente bieden omdat die bijvoorbeeld niet beschikt over een duur kantorennetwerk. "Dat heeft niets te maken met een verhoogd risico." Los daarvan worden de rentetarieven volgens hem gedicteerd door de markt. Hij wijst ook op de depositomarkt, waar andere (groot)banken "enorm goede sier maken met hun rentetarieven". Tot slot stelt Drost vast dat de tarieven die banken elkaar onderling in rekening brengen niet ver van deze 5,25% af liggen.

NIBC werd vorig jaar als eerste Nederlandse bank door die crisis getroffen. Drost mag er echter graag op wijzen dat NIBC óók de eerste was die de problemen te lijf ging. Om te beginnen werd de slecht presterende portefeuille met Amerikaanse 'rommelhypotheken' afgestoten. Een andere portefeuille, met beleggingen in Amerikaans vastgoed, werd apart gezet en afgebouwd. Verder werd het aantal commerciële divisies teruggebracht van zes tot twee: zakenbankieren voor middelgrote bedrijven in de Benelux en Duitsland en langetermijnfinanciering - de oeractiviteit van de Nationale Investeringsbank, NIBC's voorganger.

Vóór het uitbreken van de kredietcrisis leunde NIBC voor zijn financiering op de kapitaalmarkt en leningen van andere banken. "Maar die loketten zijn gesloten. Dus moet je op zoek naar alternatieven." Na NIBC Direct (dat binnenkort ook in Duitsland wordt geïntroduceerd) en de al eerder dit jaar gelanceerde covered bonds , broedt Drost nu op producten die zijn toegesneden op mkb'ers en 'mensen met wat méér spaargeld'. De vraag is volgens hem en NIBC (650 medewerkers) 'wendbaar' genoeg om snel te kunnen inspelen op signalen uit de markt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 26 oktober 2008 @ 11:50:13 #155
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62684298
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:36 schreef Aether het volgende:

[..]
rente van 6% vind ik ook leuk

Mag best nog verder omhoog
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_62685437
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:50 schreef Wexy het volgende:

[..]

rente van 6% vind ik ook leuk

Mag best nog verder omhoog
mwoah een hoge spaarrente betekend dat het economisch niet echt goed gaat, banken hebben dus spaargeld nodig omdat ze op andere fronten geld te kort komen. Leuk die spaarrente maar er is dus een keerzijde

Ik weet niet of bovenstaande echt waar is maar eens opgevangen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:56:16 #157
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62687063
Bulletdodger ==> Banken, en ook de overheid, proberen nu redelijk wanhopig het principieel foute systeem (See: Money as Debt) in stand te houden... Uitstel van executie dus.
censuur :O
pi_62692806
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:47 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

mwoah een hoge spaarrente betekend dat het economisch niet echt goed gaat, banken hebben dus spaargeld nodig omdat ze op andere fronten geld te kort komen. Leuk die spaarrente maar er is dus een keerzijde

Ik weet niet of bovenstaande echt waar is maar eens opgevangen.
Dat is ook een belangrijke reden waarom er hoge rentes worden geboden. Daarnaast moeten we van de rente wel de inflatie aftrekken om te zien wat voor rente we écht krijgen. Je kan beter 4% rente krijgen bij 2% inflatie dan 6% rente bij 5% inflatie.
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:08:06 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62711193
De deposito's in de OP lopen achter, de 6 % deposito's voor korte termijn ontbreken.
pi_62711413
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:08 schreef RemcoDelft het volgende:
De deposito's in de OP lopen achter, de 6 % deposito's voor korte termijn ontbreken.
Die zijn tijdelijk en alleen voor bestaande klanten.
pi_62712676
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat is ook een belangrijke reden waarom er hoge rentes worden geboden. Daarnaast moeten we van de rente wel de inflatie aftrekken om te zien wat voor rente we écht krijgen. Je kan beter 4% rente krijgen bij 2% inflatie dan 6% rente bij 5% inflatie.
De inflatie bij recessie neemt doorgaans af
pi_62714355
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De inflatie bij recessie neemt doorgaans af
En dan mogen we extra blij zijn met de hoge rentes
pi_62714436
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En dan mogen we extra blij zijn met de hoge rentes
En zo is het. Recessie is dus helemaal niet slecht
pi_62714853
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Jij bedoelt de deposito's van CEB waarschijnlijk.
Deze zijn alleen voor bestaande klanten en daarom heb ik ze bewust niet opgenomen in de OP.
pi_62717756
Ik vraag me af of hier soms ook geen hypotheektopic loopt? Kan toch ook leuk zijn, want het is een stap in het leven die veel jongeren ooit wel is moeten zetten.
pi_62717834
vandaag maar een eens spaarrekening aangevraagd
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_62717921
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:03 schreef gers het volgende:
vandaag maar een eens spaarrekening aangevraagd
Bij icesave?
pi_62717998
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:07 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Bij icesave?
nee die had ik nooit geactiveerd godzijdank
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_62718470
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:01 schreef Emu het volgende:
Ik vraag me af of hier soms ook geen hypotheektopic loopt? Kan toch ook leuk zijn, want het is een stap in het leven die veel jongeren ooit wel is moeten zetten.
Eerst sparen!
Make my day!
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:48:04 #170
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_62726775
Kijk, zo'n soort topic zocht ik!

Ikzelf ben totaal niet bedreven in het financiële spaarderswereldje dus hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!

Ik ben op zoek naar een bank waar ik "uiteraard" een hoge rente heb, en willekeurig een bedrag kan bijstorten.
Geld opnemen is de komende 4/5jaar niet nodig. Ik wil beginnen met een bedrag van 1000,- euro waar ik elke maand wat bij wil zetten.

Hebben jullie tips en/of aanbevelingen ?

Ik kwam al een bank genaamd NIBIC tegen, zelf nog nooit van gehoord. Iemand ervaringen met hun?
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:17:42 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62727808
quote:
Trichet zinspeelt op nieuwe renteverlaging

27 oktober 2008, 16:32 | ANP
MADRID (AFN) - Jean-Claude Trichet, de president van de Europese Centrale Bank (ECB), heeft maandag gezegd dat de rente in de eurozone bij de volgende rentevergadering in november mogelijk opnieuw verlaagd kan worden om de economie te stimuleren.

,,Ik houd het voor mogelijk dat de ECB bij zijn volgende vergadering in november de rente gaat verlagen. De inflatiegevaren lijken af te zwakken'', aldus Trichet op een economische conferentie in Madrid. Het beleidsbepalende comité van de ECB neemt op 6 november een nieuw rentebesluit. Analisten gaan ervan uit dat de rente met een half procentpunt wordt verlaagd.

De ECB verlaagde op 8 oktober de rente al met een half procentpunt tot 3,75 procent in een wereldwijd gecoördineerde renteverlaging om de crisis op de financiële markten tegen te gaan. De inflatiedruk in de eurozone zwakt vooral af door de lagere olieprijs. Die bedraagt momenteel ongeveer 63 dollar per vat, tegen een recordniveau van ruim 147 dollar in juli.
Ik ben benieuwd in hoeverre spaarbanken de renteverlaging gaan volgen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:50:20 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_62728973
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd in hoeverre spaarbanken de renteverlaging gaan volgen
(Spaar)banken moeten wel uitkijken met verlagingen, want als een bepaalde bank de stap zet zullen veel klanten gemakkelijk het geld naar andere rekeningen overmaken, juist omdat door de kredietcrisis mensen nu extra goed de ontwikkelingen aan het volgen zijn.
Op het moment dat er van jouw bank veel geld wordt opgenomen komt dat natuurlijk niet ten goede aan het vertrouwen. (En het zal vooral de eerste bank zijn die de stap tot een eventuele verlaging zet die normaliter het hardst getroffen gaat worden).

Ik wacht rustig af, spaargeld staat nu meer verspreid dan anders, maar dit heeft alles te maken dat ik over een deel direct wil kunnen beschikken, en mocht er een bank omvallen wil ik niet afhankelijk zijn wanneer de DNB e.e.a. naar mij overmaakt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_62744808
Zijn dat FOK-spaarders die naar IJsland gaan om hun geld te halen?
quote:
'Rijke' spaarders Icesave naar IJsland
Uitgegeven: 28 oktober 2008 10:43
Laatst gewijzigd: 28 oktober 2008 10:46

AMSTERDAM - Spaarders die meer dan een ton op de IJslandse bank Icesave hadden staan, gaan volgende week naar IJsland om te proberen hun geld terug te krijgen.

Een woordvoerder van die spaarders bevestigde dinsdag een bericht hierover in het AD.

Waarschijnlijk gaan twee van hen naar Reykjavik. Ze willen daar de zekerheid zien te krijgen dat ze hun geld terugkrijgen. Het gaat in totaal om ongeveer 40 miljoen euro.

Afspraken

Een woordvoerder zei dat het belangrijk is dat gedupeerden ter plekke afspraken maken. "Privéspaarders mogen nooit de dupe worden, ongeacht het bedrag. Op IJsland worden op dit moment afspraken gemaakt met bewindvoerders en regeringsfunctionarissen."

Donderdag komen de ruim vierhonderd gedupeerden bij elkaar om afspraken te maken over de reis naar IJsland.

Vol vertrouwen

De gedupeerden hebben inmiddels ook contact met IJslandse spaarders. De zegsman is "vol vertrouwen over de uitkomst van de reis. Als je alle feiten op een rijtje zet, blijkt dat het allemaal onrechtvaardig is". Volgens hem is er een Nederlandse bank die wil bijspringen. Welke wil hij niet zeggen.
pi_62744954
Wie kan mij dit uitleggen?

Rente verwachting spaarekeningen: omlaag
Rente hypotheken: omhoog

pi_62745522
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:59 schreef RJD het volgende:
Zijn dat FOK-spaarders die naar IJsland gaan om hun geld te halen?
[..]

Lijkt me bij voorbaat zinloos. Ze wisten dat ze max. ¤38.000 terug zouden krijgen, dat is nu verhoogd naar ¤100.000. Om nu zoveel miljoenen bij één bank te stallen...
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:35:00 #176
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62745964
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Wie kan mij dit uitleggen?

Rente verwachting spaarekeningen: omlaag
Rente hypotheken: omhoog

Kwestie van de marge verhogen door de banken. Oftewel, ze hebben meer geld nodig.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:54:48 #177
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62746595
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:35 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Kwestie van de marge verhogen door de banken. Oftewel, ze hebben meer geld nodig.
Dat is het onlogische: met minder spaarrente krijgen ze niet meer geld binnen!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:02:28 #178
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62746849
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar geven ze wel minder uit.

En aangezien een meerderheid van de banken minder gaat uitgeven, wordt de algemene gezondheid van de banken beter
pi_62749406
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

nee, maar ze zullen wel moeten omdat ze zelf anders geld moeten toeleggen op het geld dat ze binnenhalen. Hypotheekrente kan stijgen omdat de banken meer opslag er op doen om het risico te dekken.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:42:54 #180
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_62775915
Ik vind het raar dat ik na drie weken nog steeds me inschrijfformulier niet van CEB heb ontvangen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')