abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62647958
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je onder veilig verstaat dat je je geld niet kwijt raakt, dan bij alle banken die vallen onder het Nederlandse depositogarantiestelsel (dus ook CEB e.d.). Je kan wel je geld tijdelijk maximaal 3 maanden kwijt zijn als een van die banken omvalt, idem wat nu met Icesave is gebeurd. Maar je krijgt je geld wel gewoon terug.
Dat wellicht wel, toch draaide m'n maag om toen Icesave omviel en toen dacht dat de Turkse banken aan de beurt zouden komen. Ondanks het deposito garantie kreeg ik het toch Spaans benauwd.
quote:
Als je 100% zekerheid wilt hebben dat de bank niet om kan vallen, dus dat je het ook niet voor 3 maanden kwijt kan zijn, dan zijn de systeembanken de enige keus (ING, Postbank, Fortis, ABN-Amro en de Rabo, ik durf niet te zeggen of een bank als SNS wel gered zal worden als ze echt om gaan vallen).
Ik weet niet of de laatste tot de systeembanken word gerekend. Maar Bos zou vanmiddag gezegd hebben dat hij ING (nog) niet gaat nationaliseren... Toch eng allemaal.
quote:
Daarnaast is voor grote vermogens Nederlandse staatsobligaties altijd een goede zekerheid, maar tegen die zekerheid staat natuurlijk wel een lager rendement.
Voor mij niet van toepassing.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:33:25 #127
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62650483
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:47 schreef RJD het volgende:

[..]

Leuk om dit hier te melden, maar alleen de bestaande klanten van CEB hebben hier iets aan. En ik neem aan dat al deze klanten wel een e-mail gehad hebben. Dus eigenlijk is het hier overbodige informatie. Daarnaast is het al 2x eerder gemeld geloof ik.
Het geldt toch altijd dat alleen bestaande klanten een deposito kunnen openen? Gewoon een rekening openen en je kan hem aanvragen!
censuur :O
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:34:16 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62650510
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat wellicht wel, toch draaide m'n maag om toen Icesave omviel en toen dacht dat de Turkse banken aan de beurt zouden komen. Ondanks het deposito garantie kreeg ik het toch Spaans benauwd.
Ik niet! Icesave is altijd al dubieus geweest.
pi_62651117
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het geldt toch altijd dat alleen bestaande klanten een deposito kunnen openen? Gewoon een rekening openen en je kan hem aanvragen!
Dat denk ik dus niet. Dan ben je een nieuwe klant en geen bestaande.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:25:28 #130
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62651667
Godver, wilde net van m'n rekening van CEB naar mn tegenrekening storten maar ik was net te laat. Want na 20:00 kun je geen overboekingen doen. Iemand ervaring met een spoedoverboeking naar de postbank? Staat dat dezelfde dag er nog op? Of wordt dat maandag..?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_62651741
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:18 schreef Aether het volgende:

[..]

Nederland.
Ik heb inmiddels ook een e-mail ontvangen waarin het volgende vermeld staat:
quote:
Credit Europe Bank N.V. is een Nederlandse bank met haar hoofdkantoor in Amsterdam.
Ik heb ook de Wikipedia pagina opgezocht: http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_Europe_Bank

Deze bank is dus opgericht door een groep Turkse investeerders welke voornamelijk investeringen in Zuid-Europa en Rusland financiert. Sinds 2006 is een groot gedeelte van deze bank in handen van de Griekse nationale bank.

Misschien interessant om even de wisselkoers van de turkse lira ten opzichte van de euro te vergelijken:

Ik kan me wel voorstellen dat het uitbetalen van rente in verhouding duurder geworden is voor Credit Europe. Misschien daarom dat het deposito-sparen nu juist wordt aangemoedigd!

[ Bericht 8% gewijzigd door hp38guser op 24-10-2008 20:50:56 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:32:40 #132
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62656726
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:26 schreef Wexy het volgende:
Ik heb een vraagje over centraal beheer..
Mijn twee eerdere stortingen stonden dezelfde dag op de rekeningen met de boekdatum +1.
Nu heb ik op 21 oktober ook een storting gedaan die ik nu nog niet op het overzicht bij mijn rente plusrekeningending terug zie....

In het geval dat ik het daar helemaal niet terug ga zien.. moet ik dan bij de Rabo of bij Centraal Beheer zijn om navraag te doen?
Uiteraard doe ik dit niet meteen morgen ofzo.. maar toch alvast even schieuwnierigheid..

Ik kan nu ook alvast roepen dat er een crisis dreigt daar bij centraal beheer.. dat stortingen niet eens meer aan komen....
ff update.. het staat er op.met rentedatum 22 op de rekening staan... heerlijk dat het er alsnog op staat
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:35:06 #133
862 Arcee
Look closer
pi_62656778
Hé Wex!

Mooi.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62657009
Weer verlaging MoneYou deposito's:
1 jaar van 5,30% naar 5,00%.
2 jaar van 4,70% naar 4,50%.

Garantibank krijgt weer A3-rating.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:22:11 #135
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62657760
quote:
Voor de duidelijkheid, ik las het eerst alsof de bank tijdelijk lager zat, maar dat is dus niet zo.
pi_62661796
Ik denk gewoon dat CEB veel geld NODIG heeft....dit is alles behalve een goed teken. Zal mij niks verbazen als het binnekort mis gaat... die 6% geeft NIEMAND anders in Nederland.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:11:06 #137
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62662255
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:47 schreef Lassekjus het volgende:
Ik denk gewoon dat CEB veel geld NODIG heeft....dit is alles behalve een goed teken. Zal mij niks verbazen als het binnekort mis gaat... die 6% geeft NIEMAND anders in Nederland.
Dit is meer denk ik omdat ze de bankruns niet willen hebben zoals IceSave wel gehad heeft.
Zorgen dat het geld vast staat... voor 3 of meer maand... dan hebben ze even ruimte om adem te halen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:47:13 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_62662911
Het is inderdad opvallend dat Credit Europe nu een hoge rente geeft op termijndepositio's, dit kan inderdaad betekenen dat het slecht gaat of dat ze bankruns willen voorkomen door het geld vast te zetten.
Helaas kunnen wij niet in de boeken kijken en is er maar één ding wat je kan doen en dat is risicospreiding, want hoewel Credit Europe onder de bankgarantie valt is het in mijn optiek verstandig om je geld toch gespreid over verschillende banken te hebben zodat je in ieder geval beschikking hebt over een deel van je geld. (De rest krijg je terug, maar is 3 maanden onbereikbaar).

Ikzelf ben niet zo negatief ingesteld dat allemaal banken zullen omvallen, ondanks dat een deel van mijn tegoed bevroren is, qua risicospreiding heb ik het wel goed gedaan omdat het maar 13% betreft van mijn totale vermogen, wel ben ik bezig met omzetting zodat de spreiding weer gezond is en ik gerust kan slapen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_62662927
tsja, lastig lastig. wat te doen
pi_62663051
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:47 schreef ozzietukker het volgende:
Het is inderdad opvallend dat Credit Europe nu een hoge rente geeft op termijndepositio's, dit kan inderdaad betekenen dat het slecht gaat of dat ze bankruns willen voorkomen door het geld vast te zetten.
Helaas kunnen wij niet in de boeken kijken en is er maar één ding wat je kan doen en dat is risicospreiding, want hoewel Credit Europe onder de bankgarantie valt is het in mijn optiek verstandig om je geld toch gespreid over verschillende banken te hebben zodat je in ieder geval beschikking hebt over een deel van je geld. (De rest krijg je terug, maar is 3 maanden onbereikbaar).

Ikzelf ben niet zo negatief ingesteld dat allemaal banken zullen omvallen, ondanks dat een deel van mijn tegoed bevroren is, qua risicospreiding heb ik het wel goed gedaan omdat het maar 13% betreft van mijn totale vermogen, wel ben ik bezig met omzetting zodat de spreiding weer gezond is en ik gerust kan slapen.
Als je mij 6 maanden geleden had verteld dat banken zoieso om konden vallen had ik je voor gek verklaard.
Zo zie je maar hoe snel het kan gaan. Het is verleidelijk om je geld bij CEB vast te zetten voor een jaar. Tot 100.000 krijg je het inderdaad altijd terug... maar toch....
pi_62663092
Mijn gevoel zegt gewoon dat ik geen geld meer bij de CEB moet zetten.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_62664194
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:47 schreef Lassekjus het volgende:
In Nederland niet. In Duitsland geeft CEB 5,75% op de spaarrekening; die ¼% die ze een maand lang extra in Nederland geven valt dan wel mee. De deposito liggen gemiddeld ook een ½% hoger in Duitsland.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_62664231
Mijn gevoel zegt dat ik zometeen lekker naar CEB ga als ik mijn geld weer heb
pi_62665546
Het probleem is dat er momenteel een wereldwijde beurscrisis plaats vindt. Het maakt niet zo veel uit op welke bank je je geld zet, aangezien alle banken last hebben van deze crisis. Zelfs Zwitserse banken met veel kapitaal zitten in de problemen. Waarom dan niet kiezen voor een bank met een hoge rente?
pi_62668405
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:11 schreef hp38guser het volgende:
Het probleem is dat er momenteel een wereldwijde beurscrisis plaats vindt. Het maakt niet zo veel uit op welke bank je je geld zet, aangezien alle banken last hebben van deze crisis. Zelfs Zwitserse banken met veel kapitaal zitten in de problemen. Waarom dan niet kiezen voor een bank met een hoge rente?
Idd!
Ik heb een deel van mn geld gewoon 6 maanden bij CEB vastgezet.
pi_62669648
Iemand ervaring met NIBC?
pi_62670087
Ik denk dat NIBC momenteel harder om geld zit te springen aangezien ze ook op TV hebben geadverteerd. Alle andere banken zenden geen spotjes meer uit aangezien dat veel te duur is.
pi_62670199
Tja, welke bank is momenteel niet opzoek naar geld.
Opzich tot een bedrag van 20.000 geen probleem om hier te sparen?
pi_62670511
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:51 schreef hp38guser het volgende:
Ik denk dat NIBC momenteel harder om geld zit te springen aangezien ze ook op TV hebben geadverteerd. Alle andere banken zenden geen spotjes meer uit aangezien dat veel te duur is.
MoneYou, dochter van ABN-Amro, zie ik ook veel op tv. SNS kom ik regelmatig tegen op internet. ING adverteerd ook overal. CEB zie ik heel veel met Google Ads. Rabobank adverteert verder volgensmij niet meer dan normaal, maar die hebben eerder een overschot aan spaargeld naar mijn weten.
pi_62670534
tot een bedrag van 100.000 geen probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')