abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:37:01 #101
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62577405
dus als ze in spanje besluiten massaal geld op te nemen (om wat voor reden dan ook) dan stort vervolgens de ING en dus ook de nederlandse economie in
pi_62577550
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:37 schreef Fugie het volgende:
dus als ze in spanje besluiten massaal geld op te nemen (om wat voor reden dan ook) dan stort vervolgens de ING en dus ook de nederlandse economie in
Ze zal wel een zware klap krijgen ja.
Overigens doet de Rabobank exact hetzelfde in o.a. België, Ierland, Australië en Nieuw-Zeeland.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_62577597
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:32 schreef secondant het volgende:
Kleine bank werft klanten met garantie uit Nederland
22 oktober 2008, 9:39 uur | FD.nl
Door: Vasco van der Boon en Bendert Zevenbergen

Ok, leuk verhaal maar wat vind je er zelf van
pi_62579299
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:43 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Ok, leuk verhaal maar wat vind je er zelf van
een interessant discussiepunt. Het geeft denk ik aan dat sommige kleine banken best wel sterk zijn, anders kregen ze die ruimte van DNB vast niet. Aan de andere kant is het ook wel een beetje vreemd dat ons stelsel voor buitenlandse activiteiten wordt gebruikt. Overigens wanneer een bank in zwaar weer komt zullen ze bij Bos aankloppen voor een kapitaalinjectie (tegen 8,5% rente) wat voor de NL belastingbetaler op termijn zeker voordelig zal zijn

Tevreden
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:56:39 #105
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_62583238
Anadolubank heeft (per vandaag) ook de rente naar 5,25% verhoogd!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:11:03 #106
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62592351
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:32 schreef secondant het volgende:
Oud-bankier Maarten van der Donk, nu directeur van het Nationaal Incasso Bureau (NIB), noemt het 'onverantwoord dat Nederland op grote schaal tegoeden garandeert van buitenlandse spaarders bij Turkse en Russische banken'. Het Icesave-debacle, waarvan hij tienduizend gedupeerden vertegenwoordigt, leert volgens Van der Donk dat de garanties voor buitenlandse? spaarders van buitenlandse filialen moeten verdwijnen
Ik heb hier het woord "buitenlandse" toegevoegd, in de hoop dat-ie dat bedoeld!
Ik vind het prima dat buitenlandse banken in Nederland garanties krijgen voor Nederlandse spaarders, maar inderdaad, voor buitenlandse spaarders die bij een niet-Nederlandse-bank sparen zijn NL-bankgaranties ronduit vreemd!
En het heeft ook de potentie om Nederland voor 100 miljard o.i.d. het schip in te laten gaan...
censuur :O
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:14:57 #107
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62592480
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:38 schreef secondant het volgende:

[..]

een interessant discussiepunt. Het geeft denk ik aan dat sommige kleine banken best wel sterk zijn, anders kregen ze die ruimte van DNB vast niet.
GRAPJAS!
DNB had met Icesave afgesproken dat er max. een half miljard euro aan Nederlands spaargeld zou worden opgehaald. Hier hebben ze zich niet aan gehouden. DNB greep niet in!
In juni werd al bekend dat Icesave in de problemen kwam. DNB greep niet in, om "angst" te voorkomen.
De mensen die het bij DNB voor het zeggen hebben doen hun werk erg slecht... Wellicht hebben ze een mooie spaarrekening in Zwitserland gekregen om een oogje toe te knijpen... Tenslotte is een paar miljard euro aan spaargeld binnenslepen en niet meer terugbetalen een hele leuke bonus voor banken! En ja, er worden mensen voor minder omgekocht (en vermoord!), dus het kan best waar zijn...
censuur :O
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 oktober 2008 @ 20:26:11 #108
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62592923
Ik heb een vraagje over centraal beheer..
Mijn twee eerdere stortingen stonden dezelfde dag op de rekeningen met de boekdatum +1.
Nu heb ik op 21 oktober ook een storting gedaan die ik nu nog niet op het overzicht bij mijn rente plusrekeningending terug zie....

In het geval dat ik het daar helemaal niet terug ga zien.. moet ik dan bij de Rabo of bij Centraal Beheer zijn om navraag te doen?
Uiteraard doe ik dit niet meteen morgen ofzo.. maar toch alvast even schieuwnierigheid..

Ik kan nu ook alvast roepen dat er een crisis dreigt daar bij centraal beheer.. dat stortingen niet eens meer aan komen....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_62593026
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

GRAPJAS!
DNB had met Icesave afgesproken dat er max. een half miljard euro aan Nederlands spaargeld zou worden opgehaald. Hier hebben ze zich niet aan gehouden. DNB greep niet in!
Maar wat moest Icesave/DNB doen op het moment dat ze meer dan een half miljard aan spaargeld hadden opgehaald? Geen nieuwe spaarders meer toelaten?
pi_62594941
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

GRAPJAS!
In juni werd al bekend dat Icesave in de problemen kwam. DNB greep niet in, om "angst" te voorkomen.
De mensen die het bij DNB voor het zeggen hebben doen hun werk erg slecht... Wellicht hebben ze een mooie spaarrekening in Zwitserland gekregen om een oogje toe te knijpen... Tenslotte is een paar miljard euro aan spaargeld binnenslepen en niet meer terugbetalen een hele leuke bonus voor banken! En ja, er worden mensen voor minder omgekocht (en vermoord!), dus het kan best waar zijn...
Als ik een grapjas ben, dan ben jij op z'n minst een dromer

Het verschil tussen de IceSave case en de andere banken is dat in het laatste geval de DNB de eerste centrale bank/ toezichthouder is die aan zet is terwijl ze bij Icesave afhankelijk was van de IJslandse ccollega's . Dus in dit voorbeeld de Spaanse centrale bank bij ING direct. De DNB gaf aan dat ze in IJsland op opheldering hadden gevraagd en daardoor niet veel meer konden doen. Nu kunnen ze wel ingrijpen.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_62595241
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb net het internetbankieren van Anadolubank.nl (sinds 4 dagen online) eens bekeken... Je moet daar 17 getallen invoeren via een "schermtoetsenbord" waarbij de cijfers elke keer verspringen.... 't Is dat copy/paste wel gewoon werk, anders had ik die rekening terplekke opgezegd! Wat een trieste methode...
Ik dacht dat ook eerst, maar op dat schermtoetsenbord zit onderaan ook een knop om de indeling van de cijfers statisch te houden. Dan gaat het een stuk beter
  donderdag 23 oktober 2008 @ 00:46:24 #112
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_62601401
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar wat moest Icesave/DNB doen op het moment dat ze meer dan een half miljard aan spaargeld hadden opgehaald? Geen nieuwe spaarders meer toelaten?
Ja, dat was toch de afspraak?
Er zit een haar in mijn glas
pi_62607208
Ik hoorde net van iemand dat de Rabo in zijn buurt de rente van hun termijn deposito's in een klap met 0,3% heeft verlaagd!! Weer terug naar af.

Ze maken imo direct misbruik van klanten die na hun toe zijn gevlucht. Blegh.

Rabo jaagt mensen op die manier wel naar de exotische banken en vormen op die manier een probleem Maar wel mekkeren dat een aantal van die buitenlandse banken gebruik maken van het depositogarantiestelsel !

[ Bericht 25% gewijzigd door EchtGaaf op 23-10-2008 12:00:24 ]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:00:05 #114
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62607438
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik hoorde net van iemand dat de Rabo in zijn buurt de rente van hun termijn deposito's in een klap met 0,3% heeft verlaagd!! Weer terug naar af.

Ze maken imo direct misbruik van klanten die na hun toe zijn gevlucht. Blegh.

Rabo jaagt mensen op die manier wel naar de exotische banken en vormen op die manier een proleem Maar wel mekkeren dat een aantal van die buitenlandse banken gebruik maken van het depositogarantiestelsel !
Rabo schijnt nu zelf een probleem te hebben dat ze teveel spaargeld binnen krijgen maar door de wegvallen van het vertrouwen niet voldoende kunnen doorlenen. Dit terwijl ze wel rente moeten uitkeren aan hun klanten. Tsja het is ook altijd wat hé
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62607470
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:00 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Rabo schijnt nu zelf een probleem te hebben dat ze teveel spaargeld binnen krijgen maar door de wegvallen van het vertrouwen niet voldoende kunnen doorlenen. Dit terwijl ze wel rente moeten uitkeren aan hun klanten. Tsja het is ook altijd wat hé
goh, da's waar ook.
pi_62607557
Heeft iemand goede ervaringen met DSB Bank Internet TOPsparen???
pi_62607675
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:00 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Klopt, een van de oorzaken is dat ze door zoveel spaargeld veel meer rente moeten uitkeren terwijl ze dit geld niet aan andere banken kunnen uitlenen.
pi_62621778
De Rabobank heeft de rente op de internet-rekening een paar maanden terug al verlaagd van 3,8% naar 3,6%. Misschien verlagen ze de rente nog verder.

Nog iets waar je rekening mee moet houden met het overboeken van grote geldbedragen van je bankrekening naar je spaarrekening bij Credit Europe. De rentedatum wordt op de eerstvolgende werkdag geplaatst. Ik had mijn overboeking op vrijdag uitgevoerd wat betekende dat de rente pas vanaf maandag wordt berekend. Gelukkig kon ik mijn deposito wel gelijk openen met dezelfde rentedatum.

In welk land is Credit Europe eigenlijk gevestigd?

[ Bericht 14% gewijzigd door hp38guser op 23-10-2008 23:36:23 ]
pi_62622667
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:51 schreef hp38guser het volgende:
In welk land is Credit Europe eigenlijk gevestigd?
Nederland.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:49:50 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62639102
Het ligt helemaal in de verwachting dat de ECB de komende maanden de rente fors gaat verlagen. Ik ben benieuwd in hoeverre de 'hoge rente banken' dit gaan volgen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62642376
Geachte heer ........

Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd.
Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 % p.j. Bij een looptijd van 6, 9 of 12 maanden zelfs 6.0 % p.j. *
Deze tijdelijke aanbieding is alleen voor bestaande klanten en geldig t/m 30 november 2008.

Looptijd Rente p.j.
3 maanden 5,50%
6 maanden 6,00%
9 maanden 6,00%
12 maanden 6,00%

* minimale inleg bedraagt ¤ 2.500,- ; geldig voor deposito-opdrachten ontvangen tussen 17.10.2008 en 30.11.2008

U kunt een termijndeposito openen via Online Banking door gebruik te maken van uw klantnummer en pincode.
Vanzelfsprekend kunt u ook per post of fax uw opdrachten aan ons doorgeven.
pi_62646474
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:33 schreef Lassekjus het volgende:
Geachte heer ........

Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd.
Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 % p.j. Bij een looptijd van 6, 9 of 12 maanden zelfs 6.0 % p.j. *
Deze tijdelijke aanbieding is alleen voor bestaande klanten en geldig t/m 30 november 2008.

Looptijd Rente p.j.
3 maanden 5,50%
6 maanden 6,00%
9 maanden 6,00%
12 maanden 6,00%

* minimale inleg bedraagt ¤ 2.500,- ; geldig voor deposito-opdrachten ontvangen tussen 17.10.2008 en 30.11.2008

U kunt een termijndeposito openen via Online Banking door gebruik te maken van uw klantnummer en pincode.
Vanzelfsprekend kunt u ook per post of fax uw opdrachten aan ons doorgeven.
Leuk om dit hier te melden, maar alleen de bestaande klanten van CEB hebben hier iets aan. En ik neem aan dat al deze klanten wel een e-mail gehad hebben. Dus eigenlijk is het hier overbodige informatie. Daarnaast is het al 2x eerder gemeld geloof ik.
pi_62647057
Die deposito van CEB is erg aantrekkelijk, alleen verwacht ik niet dat ik mijn geld voor 30 november terug heb Anders had ik het wel 12 maanden vast willen zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 24-10-2008 17:16:29 ]
pi_62647620
Ik weet niet wat ik moet doen. Iemand die het wel weet? Waar is in vredesnaam je geld nog veilig?
pi_62647738
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik weet niet wat ik moet doen. Iemand die het wel weet? Waar is in vredesnaam je geld nog veilig?
Als je onder veilig verstaat dat je je geld niet kwijt raakt, dan bij alle banken die vallen onder het Nederlandse depositogarantiestelsel (dus ook CEB e.d.). Je kan wel je geld tijdelijk maximaal 3 maanden kwijt zijn als een van die banken omvalt, idem wat nu met Icesave is gebeurd. Maar je krijgt je geld wel gewoon terug.

Als je 100% zekerheid wilt hebben dat de bank niet om kan vallen, dus dat je het ook niet voor 3 maanden kwijt kan zijn, dan zijn de systeembanken de enige keus (ING, Postbank, Fortis, ABN-Amro en de Rabo, ik durf niet te zeggen of een bank als SNS wel gered zal worden als ze echt om gaan vallen).

Daarnaast is voor grote vermogens Nederlandse staatsobligaties altijd een goede zekerheid, maar tegen die zekerheid staat natuurlijk wel een lager rendement.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')