Iedereen wrs. We gaan weer terug naar af.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:27 schreef RJD het volgende:
Het lijkt er op dat zo langzamerhand rentedalingen worden ingezet. Het was al een tijdje zichtbaar bij de deposito's, maar nu gaan misschien de gewone spaarrekeningen er achteraan.
Argenta is de eerste. Zij verlagen de rente op de internetspaarrekening van 4,5 naar 4,25 procent. Daarmee vallen ze uit het lijstje in de OP. Wie volgt de renteverlaging...?
CE en andere banken hebben een rekening met een variabele spaarrente. Ze zijn dus vrij om dit rentetarief op de spaarrekening aan te passen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:41 schreef One_conundrum het volgende:
Als ik nu een rekening open bij CE, kunnen zij dan de rente van mijn rekening verlagen?
Deze zat netjes in m'n mailbox hoor... Kunnen de grote banken wat van leren!quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:10 schreef tinny het volgende:
wel grappig dat je daar dan geen bericht over krijgt (Van ARG)
Je zou de rente - inflatie als criterium moeten nemen. De inflatie was erg hoog.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iedereen wrs. We gaan weer terug naar af.
Dat kan elke bank, dus ook CEB. Als je vastheid wil, dan moet je een termijndeposito nemen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:41 schreef One_conundrum het volgende:
Als ik nu een rekening open bij CE, kunnen zij dan de rente van mijn rekening verlagen?
Goeie.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je zou de rente - inflatie als criterium moeten nemen. De inflatie was erg hoog.
Nu is er zelfs sprake van deflatie, dan is je netto rente aanzienlijk hoger!
De ‘4,5%-rekening’ is een oud soort rekening. Ze heffen eigenlijk de rekening op en schrijven het bedrag + rente naar de nieuwe rekening over. Normaal krijg je inderdaad 1× per jaar rente.quote:Op donderdag 27 november 2008 18:12 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Laatst renteverhoging aangevraagd bij CEB, maar nu staat er al rente bijgeschrevenNormaal toch pas eind van het jaar?
Hmz... Oké. Maar ze zetten het weer op 0,0 ofzo, want ik kijk nu net en er staat bij opgebouwde rente 0,13quote:Op donderdag 27 november 2008 18:19 schreef Aether het volgende:
[..]
De ‘4,5%-rekening’ is een oud soort rekening. Ze heffen eigenlijk de rekening op en schrijven het bedrag + rente naar de nieuwe rekening over. Normaal krijg je inderdaad 1× per jaar rente.
ja want het opgebouwde bedrag heb je al gekregen... het is niet zo dat ze dubbel uitbetalen natuurlijkquote:Op donderdag 27 november 2008 21:19 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Hmz... Oké. Maar ze zetten het weer op 0,0 ofzo, want ik kijk nu net en er staat bij opgebouwde rente 0,13
Wat een belachelijke actie is dit dan. Klote Bosquote:Op dinsdag 2 december 2008 22:56 schreef Arcee het volgende:
Bos: laat spaarders garantiefonds zelf vullen
Ja, dat je dan bijvoorbeeld 4% van je inleg op jaarbasis betaalt als inleg voor het fonds.
quote:Bos wil spaarders zelf laten betalen voor garantiefonds
02-12-2008 | Gepubliceerd 16:29
02-12-2008 | Laatst bijgewerkt 17:24
Minister Wouter Bos van Financiën is er voorstander van om een fonds te vormen om spaarders te compenseren als hun bank failliet gaat.
Handig
Dat fonds zou gevoed kunnen worden door spaarders een premie in rekening te brengen.
Bos opperde dat idee dinsdag na een beraad met zijn EU-collega's in Brussel. Op dit moment draaien de gezamenlijke banken en de overheid op voor de kosten als een bank haar spaarders niet meer kan betalen.
Het idee is afkomstig van Bert Heemskerk, bestuursvoorzitter van Rabobank. Die stelde het plan vorige week voor tijdens een hoorzitting met leden van de Tweede Kamer.
Spaargarantie
De banken hebben onlangs nog aangedrongen op het opzetten van een fonds. Iets soortgelijks gebeurt al bij de Nationale Hypotheekgarantie.
De EU-lidstaten hebben dinsdag besloten de spaargarantie in alle lidstaten op maximaal een ton vast te stellen, zodat de EU-landen elkaar niet kunnen beconcurreren met verschillende garantiestelsels.
Nederland had de garantie al eerder opgetrokken tot 100.000 euro.
Dus de rabobank is weer bezig.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:42 schreef RJD het volgende:
Het idee komt overigens niet van Bos zelf, maar weer van die Bert Heemskerk van de Rabobank, getuige onderstaand bericht:
[..]
WTF?quote:Op woensdag 3 december 2008 09:42 schreef RJD het volgende:
Het idee komt overigens niet van Bos zelf, maar weer van die Bert Heemskerk van de Rabobank, getuige onderstaand bericht:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |