Uit je dierlijke instincten kun je denk ik ook wel voldoening halen. Alleen op een geheel ander niveau. Dieren doen niet aan voldoening hebben, het enige wat dieren doen is ZIJN. Dat is alles, zonder reden, alleen hun instinct volgen. Daarom geloof ik niet dat je dmv instinctieve driften ware voldoening kunt halen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:04 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Denk dat je uit beiden wel voldoening kan halen. Maar voor mij is de voldoening op basis van ratio een voldoening die beter voelt en meer geeft op langere termijn. Simpel omdat ratio meer kost van je lichaam en geest, dus de duur ook langer mag zin
Het is dan ook een vette plaat.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:29 schreef MisterO het volgende:
Britney staat op #1 in Amerika met Womanizer!!!
Dieren bevredigen in hun behoeften. Mensen kunnen dit ook doen, volgens Freud doen wij dit ook en als we dit onvoldoende doen kommen we ik conflict en worden we neurotisch.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:23 schreef MrBrightside het volgende:
Dat duurde lang. Maar goed, ik had iets heel langs getypt.
[..]
Uit je dierlijke instincten kun je denk ik ook wel voldoening halen. Alleen op een geheel ander niveau. Dieren doen niet aan voldoening hebben, het enige wat dieren doen is ZIJN. Dat is alles, zonder reden, alleen hun instinct volgen. Daarom geloof ik niet dat je dmv instinctieve driften ware voldoening kunt halen.
Bij rationaliteit ligt dat anders. Mensen leven niet op de automatische piloot (althans dat horen ze niet doen, 't grootste gedeelte van de bevolking doet dit echter wel helaas, domme schapen zijn het). Door onze ratio zijn we zoekende, naar de waarheid, naar voldoening, naar van alles. Ik denk dat we uit de ratio uiteindelijk meer voldoening zullen halen dan uit je driften.
Al vraag ik me eigenlijk nog sterker af of voldoening wel bestaat. Het leven is in ieder geval zinloos. Dus wat dat betreft kun je net zo goed je helemaal niet bezig houden met deze discussie en wel gewoon gezellig naar the Eagle gaan, alleen dan komen we als mens zelf weinig vooruit denk ik.
En nu ga ik naar de borrel van de studievereniging.Fijne avond allen!
Ik kan mijn brein niet uitschakelen, ik ben extreem rationeel. Ik herken gevoelens pas als ik ze heb beredeneerd.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:45 schreef Gellarboy het volgende:
Ik ben de hele week rationeel, en op zaterdagavond geef ik mijn instincten even vrij spel. Works for me..
Of te wel, een neurose. De maarschappij gaat steeds sneller en verlangt meer, dingen zijn sneller uit de mode, torens moeten steeds hoger gebouwd., Maar het prbleem is dat met deze ambitie, we onszelf steeds meer vergeten. Immers we doen er alles aan om onze beginselen te vergeten, te verbergen. En alles wat daar aan doet denken is taboo. Daarom is het zo belangrijk de rust in je zelf te vinden, te weten wie je bent en waar je voor staat. En dan niet alleen op het gebied van of rood of toch blauw je huid beter doet uit laten komen. Maar meer wat betreft de levensvragen, waar komen we vandaan, wie is de mens, en wat is er belangrijk voor de mens en zou hij zich dus mee bezig moeten houden. Maar absolute harmonie is niet mogelijk, omdat dingen om je heen veranderen en ook de indrukken die het achterlaat, Je brein grooit en ziet steeds nieuwe verbanden. En dat is het mooie aan het leven, dat we mogen groeien en dat we niet perfect hoeven te zijn, zelfs niet kunnen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:44 schreef wonderer het volgende:
Punt is dat veel driften geen plaats meer (mogen) hebben in de maatschappij. En daardoor wordt het allemaal krampachtig en extreem. De ratio redeneert de instincten weg.
Bij het bureau van de Cock en fledder?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:54 schreef PDD het volgende:
Ik voel een [HOMO] meet op de Warmoesstraat aankomen!
Ik vind je opeens een stuk leukerquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:31 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Het is dan ook een vette plaat..
Overigens brachten zowel Kylie Minogue, Britney Spears als Madonna een poosje terug een nieuw album uit (steeds met een paar maanden d'r tussen). Die van Britney vond ik veruit de beste, terwijl ik haar als 'idool' het minst interessant vind. Hoe dan ook, kom maar op met 'Circus'..
Hahaha, ik zou het de eerste keer lekker nuchter ondergaan. Het leuke is dat je dan in de week erna op de vreemdste momenten ineens denkt aan de bizarre dingen die je hebt meegemaaktquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:29 schreef wonderer het volgende:
Right... Dat dronken/onder invloed is dan wel een vereiste?
Ik ook, al moet ik zeggen dat ik van Toy Soldier niet zo kapot ben.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:34 schreef MisterO het volgende:
Blackout is ook een super lekkere plaat, ik draai hem nog steeds... Toy Soldier
We zijn nette mensenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:23 schreef MisterO het volgende:
cocking, daar durf ik niet eens naar binnen
Misschien schrijft ik er nog eens een boek overquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:38 schreef PDD het volgende:
[..]
Hahaha, ik zou het de eerste keer lekker nuchter ondergaan. Het leuke is dat je dan in de week erna op de vreemdste momenten ineens denkt aan de bizarre dingen die je hebt meegemaakt
Met andere woorden kroegen voor best wel kansloze mensenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:06 schreef PDD het volgende:
Daar om de hoek ja, Argos, Eagle, Cockring. Je kunt er ook een kroegentocht(je) van maken
Dat laat je zelf toe he?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:43 schreef samjustme het volgende:
en trouwens al die ouwe mensen die aan je zitten godverdomme
Waar naar toe? wat heb je gedaan? Waar ben je geweest?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:47 schreef hierissieweer het volgende:
Remind me de volgende keer glijmiddel mee te nemen...
Mag ik je aanraken, mijn god?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:51 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dat laat je zelf toe he?
Er zit nooit iemand aan mij van wie ik dat niet hebben wil.
Geen commentaarquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:52 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Waar naar toe? wat heb je gedaan? Waar ben je geweest?
Ik heb het vermoeden dat dat daar gratis verstrekt wordt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:47 schreef hierissieweer het volgende:
Remind me de volgende keer glijmiddel mee te nemen...
Foto?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:53 schreef Bartjebart het volgende:
Wat is Leonardo diCaprio lelijk geworden zeg
Dit kan ik bevestigen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:53 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het vermoeden dat dat daar gratis verstrekt wordt.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:53 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Alleen als je glijmiddel meeneemt.
Ow dat scheelt al een hoop...quote:
Spuugquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:55 schreef hierissieweer het volgende:
Wat is eigenlijk de beste glijmiddel (is het nou de of het eigenlijk?)
Dat hangt er vanaf wat je zelf prettig vindt. Ik hou van glijmiddel op silicionenbasis, PDD van op waterbasis.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:55 schreef hierissieweer het volgende:
Wat is eigenlijk de beste glijmiddel (is het nou de of het eigenlijk?)
That doesn't always do the trickquote:
Ik zei niet hoeveelquote:
Wat is pdd?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:57 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wat je zelf prettig vindt. Ik hou van glijmiddel op silicionenbasis, PDD van op waterbasis.
Pjederdy is geen kloon van mij, nee.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:00 schreef wonderer het volgende:
Maar PDD is je vriend dus? Dacht een kloon
Het ene vreet condooms en het andere niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:01 schreef hierissieweer het volgende:
Wat is pdd?
En wat is het vverschil tussen siliconen en water?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |