abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62432244
Ik ben net nog wezen zwemmen, heerlijk. Geen zwangerschapszwemmen maar gewoon met m'n dochter.
Ik ga nu geen zwangerschapsgym oid doen, heb ik bij de eerste wel gedaan. Maar ik zie nu de toegevoegde waarde er niet van.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_62433448
Marit, man en Ilse van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sanne!
pi_62434703
Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken of het helpt.

Ik zit trouwens op zwangerschapsyoga, en daar ben ik heel erg blij mee! Het is geen zweverig gebeuren, maar gewoon down to earth bespreken hoe een bevalling kan verlopen, verschillende ademhalingstechnieken, ontspanningsoefeningen. Ik vind het erg fijn, en leuk. Op vrijdag van 1815-1945.
pi_62434839
Diaan toen ik revalideerde van mijn bekkenbreuk heb ik heel veel gezwommen. Maar dan ook echt baantjes trekken hé
Revalidatiearts was er toen erug blij mee, dus geloof niet dat je therapheut bezwaar zal hebben.

en au au ik heb last van mijn rug en gisteren van mijn buik/darmen die aan het verschuiven zijn denk ik maar is dat niet een beetje erug vroeg?
Mama van Isa en Ties
  donderdag 16 oktober 2008 @ 15:19:23 #105
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62435645
Marit van harte met jullie Sanne!

Ik ga geen curcus doen, alleen af en toe zwanerschapszwemmen en verder sport ik gewoon nog minimaal 1x in de week.

Ik heb zo'n pijn in mijn rug, weet niet meer hoe ik moet zitten vandaag hoop dat het snel weer overgaat!
Vervelend he Marlieske die klachten!
pi_62435768
Een vriendin van mij zit ook op zo'n yoga cursus.
Haar bevalt het heel goed. Ik denk dat ik binnenkort eens een keer met haar mee ga, kijken wat ik ervan vindt.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:18:18 #107
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62437250
Ik had helemaal over Marie heen gelezen!
Ik hoop dat je bloeddruk onderhand gewoon gezakt is..

Ik heb hier bij beide zwangerschappen geen cursussen o.i.d. gedaan en denk dat ik dat nu ook niet zal gaan doen.

Oh, en I my fysio! ! !
(al dacht ik daar maandag na de afspraak eerst anders over *auwie*)
Ik heb gister en eergisteren zelfs gewoon gewerkt en nergens last van gehad!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_62437423
Wat fijn Noli!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:35:42 #109
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62437759
Holy moly er is hier een babyboom gaande!
vroeg al wat er rond juli/augustus in het water van Friesland zat.

Kennisje/vriendin/moeder van klasgenootjes van Wilyan én Hanne -17wkn
Kennisje/vriendin/zat ik samen mee in een gespreksgroep - ook iet van 17 wkn (scheelt een paar dagen met bovenstaande)
Kennisje/vriendin/ degene waar de gespreksgroep thuis was - morgen 13 wkn
Ikke ............................................................................................................... - dik 11 wkn
vorige buufje ................................................................................................ - 14 wkn
mijn vroegere schooldinnetje die ik later aan mijn exje heb gekoppeld waar ze nu mee getrouwd is - 9 wkn!!!

Oh en dan is de vrouw van 's directe collega ook nog eens een week eerder dan ik uitgerekend!
(wordt gezellig daar op het werk begin mei collega neemt normaal gezien over als die er niet is en andersom )
Maxi, Midi & Mini
pi_62437803
Marit en familie, gefeliciteerd met Sanne!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:34:05 #111
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62439354
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:17 schreef Brighteyes het volgende:
Angel-Eyez, wat leuk nu een afspraak met de vk en voor een echo! Zo wordt het steeds een beetje echter he!
ja dat kun je zeggen inderdaad
eindelijk! ben er echt helemaal blij van
heb mijn moeder gevraagd of ze mee wil gaan voor de echo, ze zei natuurlijk beretrots ja
No more games, no more drama...
pi_62439355
wat een hoop felicitaties hier !
leuk !

ik lig prinsheerlijk op bed, kraamzorg net weg en V. is boodschapjes halen
(biefstuk met frietjes ) en hij liet me met laptop achter

Jaja, de vk had het lekker mis
helaas ook mis wat "sneller beloop" van 2e bevalling betreft, maargoed; Sanne is er !
We zijn er allebei gezond en wel uit gekomen, en het is zo'n poeppie !
(foto's volgen nog hoor )
Dinsdag dus begonnen, gisterochtend geboren en omdat het met mij niet zo goed ging konden we gelukkig blijven. Vanmorgen alles oké en nu dus lekker thuis!
Verhaal volgt nog wel, laat ik zeggen dat de kraamzorg even met haar ogen knipperde toen ze mijn onderkantje bekeek en nuchter opmerkte: goh, dat is best wel gezwollen
tja, dat gevoel heb ik ook wel ja, hihi
ik blijf in ieder geval lekker liggen hier!
pi_62439575
Marit
Wat goed man, je hebt gewoon weer een ongetwijfeld heerlijk meisje op de wereld gezet!
Nu maar lekker rusten en genieten.
Hoe vindt Ilse het trouwens, heeft ze d'r levensechte pop zusje al gezien?
.... met gevoel voor drama....
pi_62441553
Oei, dat klinkt pijnlijk Marit! Maar wat fijn dat je nu lekker thuis bent! En wat 'klink' je heerlijk opgewekt Ben heel benieuwd naar de foto's
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 oktober 2008 @ 19:38:04 #115
108648 cattie
lieve moeder
pi_62442242
Marit, goed dat het (uiteindelijk) goed is afgelopen.

Noli, wat fijn dat de fysio helpt!

Ik heb de vorige keer zwangerschapshaptonomie gedaan met mijn man. Dat was leuk, maar tijdens de bevalling heb ik er weinig aan gehad (ik was alles vergeten, de verpleegkundige heeft me weer moeten leren ademen/puffen). Deze keer doe ik geen zwangerschapscursus, ik hou er niet van om in een groep zulke dingen te doen en qua oefeningen heb ik mijn fysio.
pi_62447762
Marit wat fijn om te lezen dat je thuis bent, maar wat jammer dat de bevalling zo zwaar was. Hoop dat je snel weer een beetje opknapt.

Wat vanmorgen begon met een beetje last van mijn rug is nu een helse rugpijn geworden *au* zitten liggen lopen alles doet pijn en het lijkt erop dat het mijn bekken is. Het voelt namelijk net als toen ik de breuken had, en daar kan helaas geen enkele fysio me bij helpen.
Hoop echt dat ik gewoon een koudje op de rug heb ofzo, en dat het met een nachtje slaap en rust over is....
He bah en ik voelde me zo goed en heb verder nergens last van, wil nu genieten van zwanger zijn en niet zo al van start gaan.
Mama van Isa en Ties
pi_62448000
Noli fijn dat de fysio goed helpt!

Marit, je klinkt iid lekker opgewekt. Ben ook benieuwd naar de foto's.

Hier ook geen cursus. Met Kim wel gedaan en neit echt veel aan gehad. Nu geen zin in.
Vandaag weer naar de vk geweest. Helemaal goedgekeurd. En mijn baarmoeder is flink de hoogte in gegaan. Best rap nog in 3 weken tijd. Dat dacht ik al. Wat sneller benauwd en voelt gewoon anders. Iemand enig idee wat 1/4 nx betekent? Ik denk tussen de navel en borstbeen op 1/4 hoogte.
En mijn lage rugklachten die nu ineens opkomen zijn ws combi van rug en bekkenklachten.
En dat fietsen lastiger gaat klopt ook wel. Steken in mijn kruis, of een heel zwaar gevoel onderin. DAt zware gevoel heb ik nu wel vaker in combi met harde buiken. Kan verder geen kwaad, maar moet niet teveel tegelijk doen. Goed doseren.
Gaat dus goed verder! Ook leuk dat Kim nu steeds meer ermee bezig is. Van de week kreeg ik van daatje en koe (knuffels) telkens kusjes op mijn buik en ging ze telkens mn buik omhelzen.
pi_62451294
Ingrid, fijn dat je weer goed gekeurd bent! Ik kan me heel goed voorstellen dat fietsen pijn doet, dat doet het bij mij ook al van week 20 ongeveer. Maar aangezien lopen nu meer waggelen is, ga ik toch weer vaker fietsen merk ik. Vervelend van de rug- en bekkenklachten, fijn dat het verder goed gaat!

Marlieske, sterkte met je rugpijn! Misschien een lekker warm bad nemen straks?

Marit wat heerlijk dat je weer thuis bent, geniet van je meisjes en je !

Angel-Eyez, wat leuk dat je moeder zo enthousiast is en mee gaat naar de echo! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!

Noli, dat is zeker een babyboom! Zo hee! Als wij voor een tweede gaan, weet ik al waar we een klusweekendje moeten houden .

En Fruppel, ook al zo'n rugpijn. Ook een lekker warm bad?

Gisteravond ben ik eens later gaan slapen dan normaal, in de hoop dat ik dan langere stukken achter elkaar zou slapen. Dus, pas tegen 00:45 ging mijn lampje uit. Geslapen tot half 4!
Daarna wel weer elk uur wakker. En in mijn laatste droom had ik ruzie met mijn lief, waardoor ik huilend wakker werd, snel 'uitgepraat'. En nu is 'ie naar zijn werk, en voelt het bed heel leeg...
Over een half uurtje ga ik weer proberen te slapen.
pi_62451682
Marit lekker thuis! Hopelijk neemt de zwelling snel af ... ken het gevoel...
Fake it till you make it...
pi_62452131
Ik heb kiespijn.. en ben als de dood voor tandartsen Ik baal echt als een stekker nu, halve nacht wakker gelegen.
Ik heb al mijn melkkiezen nog, die gaan sneller kapot dan 'volwassen' kiezen, dus er zal wel weer wat mis zijn. Ik kijk het nog over het weekend aan en anders toch maar naar de tandarts.

Je mag toch wel verdoofd worden tijdens je zwangerschap met tandartsbehandelingen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62452389
Hallo dames (ook heren??) al ruim anderhalf jaar niet gepost. Nu toch nog maar eens. Het lukt me niet om een slordige 300 topics bij te lezen...

Ben anderhalf jaar geleden bevallen van een gezonde zoon Kaj. Zeer snelle bavalling van 3 uur. Wat zwangerschapsgym betrof; die had ik dus niet genomen en tijdens de bevalling zei mijn verlos heel mooi; "doe maar zoals je geleerd hebt tijdens de zw.gym!" Waarop ik nogal paniekerig reageerde dat ik die dus niet gehad had.....

Afijn lang verhaal kort; nummer twee stond gister in de agenda om geboren te worden.. Maar niks aan het handje. Wel, net als met Kaj, veel flinke oefenweeën gedurende 3 weken nu en de laatste 2 nachten word ik standaard om 3:30 wakker van echte beginnende weeën, maar na een uurtje of twee, zakken die ook mooi weer weg. Heb constant het gevoel dat het hoofdje er al uit hangt bij wijze van spreken..

Dinsdag gaat mijn verloskundige kijken of ze me kan strippen (heb nogal wat bekkeninstabiliteitsklachten vandaar).
Iemand ervaring met strippen?
pi_62452398
he bah Fuente...
Ja hoor, je mag wel verdoofd worden. Sterker nog, het is beter om iets te laten doen aan dit soort problemen want een ontsteking en/of constant pijn zijn ook belastend.
Sterkte
pi_62452533
Waterfly, ik heb geen ervaring met strippen, maar ik hoop dat je snel bevalt

Owlet, thnx. Ik ben ook enorme schijterd hoor, pfff, durf gewoon niet. Maar als het zon pijn blijft doen dan denk ik dat ik maandag een stuk minder problemen met de tandarts heb. Het is nu met paracetamol redelijk te doen gelukkig.

Is Marie nog niet weer geweest? Hoe is het met je bloeddruk en alles Marie?
Sara
Merel
Ukje
pi_62452561
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:13 schreef waterfly het volgende:
Hallo dames (ook heren??) al ruim anderhalf jaar niet gepost. Nu toch nog maar eens. Het lukt me niet om een slordige 300 topics bij te lezen...

Ben anderhalf jaar geleden bevallen van een gezonde zoon Kaj. Zeer snelle bavalling van 3 uur. Wat zwangerschapsgym betrof; die had ik dus niet genomen en tijdens de bevalling zei mijn verlos heel mooi; "doe maar zoals je geleerd hebt tijdens de zw.gym!" Waarop ik nogal paniekerig reageerde dat ik die dus niet gehad had.....
Afijn lange verhaal kort; nummer twee stond gister in de agenda om geboren te worden.. Maar niks aan het handje. Wel, net als met Kaj, veel flinke oefenweeën gedurende 3 weken nu en de laatste 2 nachten word ik standaard om 3:30 wakker van echte beginnende weeën, maar na een uurtje of twee, zakken die ook mooi weer weg. Heb constant het gevoel dat het hoofdje er al uit hangt bij wijze van spreken.. :s
Dinsdag gaat mijn verloskundige kijken of ze me kan strippen (heb nogal wat bekkeninstabiliteitsklachten vandaar).
Iemand ervaring met strippen?

Ik ben twee keer gestript. Een keer was er eigenlijk nog te weinig ontsluiting en verweking. Dat had dus op wat hardebuik-achtige krampen na geen effect.
De tweede keer was er al weer wat meer verweking, toen ben ik in de ochtend gestript en in de avond begonnen de weeën.
Bij strippen lig je op je rug, zoals bij een inwendig onderzoek en de verloskundige probeert of ze met een vinger tussen de baarmoedermond en de vliezen kan komen. Er moet daarvoor dus al een beetje ontsluiting en verweking zijn.
Het is de bedoeling dat de vliezen een beetje losgemaakt worden van debaarmoedermond. Dat kan soms genoeg prikkelen om de weeën later op gang te brengen.

Het is niet pijnloos, ik vond het behoorlijk onprettig omdat je baarmoedermond gevoelig is en er behoorlijk gewroet moet worden.

Strippen heeft over het algemeen alleen effect als de bevalling er ook echt aan zit te komen, het kan het laatste zetje geven. Het nadeel kan zijn dat er wel een soort van weeën op gang komen maar dat die te weinig zoden aan de dijk zetten.

Ik duim voor je dat je gestript kan worden en dat de bevalling niet lang daarna mooi doorzet
pi_62452640
thnx owlet! ben zwaar benieuwd. ff afwachten dus....
pi_62453405
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:02 schreef Fuente het volgende:
Ik heb kiespijn.. en ben als de dood voor tandartsen Ik baal echt als een stekker nu, halve nacht wakker gelegen.
Ik heb al mijn melkkiezen nog, die gaan sneller kapot dan 'volwassen' kiezen, dus er zal wel weer wat mis zijn. Ik kijk het nog over het weekend aan en anders toch maar naar de tandarts.

Je mag toch wel verdoofd worden tijdens je zwangerschap met tandartsbehandelingen?
Ik ben ook bang voor de tandarts. Maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat ik vandaag effe zou bellen.
Als je in het weekend met ernstige tandpijn zit, das echt niet fijn
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:58:13 #127
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62456309
hihi ik kreeg zonet MvM over de vloer... is toch handig als ze bepaalde vragen uit hun vragenlijst op hun site zetten... ik mag dus geen urine doneren
vond het wel sneu dat die vrouw helemaal langs komt, met AL die spullen en dus onverichter zaken weer weg kon gaan.
ik heb ooit een bloedtransfusie gehad, vandaar dat ik niet mee mocht doen
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:48:46 #128
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62457543
Ja Marie blijft wel angstvallig lang stil.....

Fuente hoe gaat het nu met je kiespijn?

Ik heb oefeningen voor mn bekkenproblemen, oefeningen om de dwarse buikspier en de bekkenbodemspieren sterker te maken. Ik heb het gevoel dat het ook nog helpt. Al zijn die oefeningen niet leuk. Het scheelt al dat als je opstaat, je navel deels inhoudt als je staat weer loslaten even wachten en als je gaat lopen weer je navel eventjes in. Dan kunnen de bekken even "goed gaan zitten".

Fietsen vind ik ook niet meer zo prettig, maar ja lopen vind ik nog erger... en door de week heb ik ook gewoon geen auto dus moet wel.
Make love, not war ☮
pi_62457656
Inderdaad A-E dat mag wel op de site gezet worden ik vroeg me laatst namelijk ook al af wat de vragen weer waren omdat ik dus geopereerd was twijfelde ik namelijk. Ach ja je hebt je goede wil getoond toch.

Fuente, zeker de tandarts bellen horen een weekendtandarts is niet fijn, en een verdoving mag je hebben.
maar meld wel ff dat je zwanger bent (naja ze zien het wel aan je denk ik ) ivm foto's maken wat dus niet mag.

Hier is de rugpijn niet over
De huisarts had snel even gebeld en zo kan ik dus nog snel terecht, vanmorgen moeten overgeven van de pijn dus nou kan ik mn kop niet meer in het zand stoppen had gehoopt dat het vanzelf wel over zou gaan.
Een warm bad doe ik maar niet want toen ik daar gisteren uitstapte schoot het er dus in helpt normaal wel maar durf het nu dus ff niet.

Net even een hele lieve vriendin gebeld en die past straks even een uurtje op Isa, mijn moeder vond het namelijk nogal een probleem en dat terwijl wij haar brandjes al vaak geblust hebben, dat viel dus wel heel erg tegen. Maar mijn moeder zit de laatste tijd nogal in de knoop met zichzelf dus ik had het enigszins wel verwacht.
Mama van Isa en Ties
pi_62458784
Dat van die röntgenfoto's is niet helemaal zo zwart-wit, Marlieske Voor sommige behandeling kan het gewoon niet anders dus dan moet de afweging gemaakt worden of het minder slecht is om een foto te maken of om de behandeling te laten zitten.
Een flinke ontsteking plus de bijbehorende pijn is ook niet goed voor je lichaam en soms kan dat niet opgelost worden zonder een foto om te kijken waar wat precies zit.
Gelukkig zijn er verschillende manieren om de straling zo veel mogelijk te beperken (loodschort, loodkraag) en is een röntgenfoto van je kaak sowieso minder ingrijpend dan een van bijv. je borst.
pi_62459144
* Naj_Geetsrev word pappa
28 april 2009 is de uitgerekende datum!
pi_62459263
Het gaat redelijk eigenlijk nu! De pijn is in ieder geval een stuk minder dan vanmorgen. Na het weekend ga ik sowieso, vandaag zou ik anders alleen moeten en dat zie ik echt niet zitten. Maandag kan manlief mee, dus dat is voor mij prettiger.
Thnx voor jullie meedenken enzo!

Marlieske, wat rot van je rugpijn

Diaan, ja die navel-inhouden/optrekken oefening werkt hier ook goed. Ik vind fietsen echt vreselijk, ik kan gewoon niet meer op een zadel zitten. We hebben tegenwoordig maar 1 auto, dus af en toe moet ik wel fietsen omdat de winkel lopend te ver is. Maar dan heb ik er de volgende 2 dagen wel echt pijn van.
Gelukkig komt mijn paps regelmatig op de koffie, en dan kan ik met hem even meerijden naar de winkel enzo.
Sara
Merel
Ukje
pi_62460647
Even heel snel bijgelezen... ben een midweekje op vakantie geweest...

Marit, gefeliciteerd met je lieve meisje Sanne! Geniet er maar lekker van...!

AE, dat mag inderdaad wel op de site worden vermeld...!! Maar ja, goed in ieder geval dat je er wel voor open staat/stond (voor MvM)...!!

Over zwemmen; ik had tegen beter weten in zwemspullen meegenomen naar Center Parcs, maar ben uiteindelijk niet gaan zwemmen... Mijn badpak past natuurlijk niet meer (ik heb twee wedstrijdbadpakken, omdat ik altijd wedstrijdgezwommen heb), en om nou voor één week een zwempak te kopen die wel past... nuj... Bovendien ben ik veel te bang voor een niet bedoelde trap in mijn buik door kinderen die op dat moment ook aan het zwemmen zijn.

Verder is de kleine soms echt super actief. Vanmorgen lag hij/zij schuin overdwars in mijn buik. Mijn dacht een elleboog te voelen in mijn linkerzij, terwijl ik zelf ook nog getrappel voelde in mijn andere zij...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62461859
Gefeliciteerd Naj_geestreV! Welkom!

lekker zeg, een weekje weg Jose, gezellig dat je weer terug bent.

Fuente sterkte bij de tandarts maandag, fijn dat je man dan mee kan!

Mocht baby te vroeg komen, en volgende week geboren worden, dan zijn alle grootouders weg.
Mijn moeder (en broertje) zijn net vertrokken op vakantie naar Oostenrijk, mijn vader moet voor zijn werk naar Budapest, en mijn schoonouders zijn (nog steeds) op vakantie in Spanje. Hmmmm. Zul je zien dat hij/zij volgende week denkt: Ah! het is tijd! Ik kom eraan!
pi_62461931
Reinhilde! Jij zit maar met een vroeggeboorte in je hoofd volgens mij Ik hoop dat je baby nog minstens drie weken blijft zitten en dat alle grootouders fijn in de buurt zijn om snel hun kleinkind te kunnen bewonderen.
pi_62462123
Ik ben er nu niet meer 'bang' voor Owlet, baby is nu zo ver dat hij/zij maar een paar dagen nog in de couveuse moet. Dus de angst is wel weg.

Nu ben ik het gewoon een beetje zat om zwanger te zijn. . Ik wil mijn baby, en ik wil mijn lijf terug!
pi_62462264
begrijpelijk hoor
Bij Ronja had ik me zo ingesteld op de 37 weken. Daarna op de 40 en toen ze uiteindelijk met 41+6 nóg niet geboren was was ik echt op van spanning en teleurstelling.
Vandaar dat ik me nu maar in stel op de 42 weken (maar het liefst 41+ 5 of 6 i.v.m. Sinterklaas ), de kans dat de baby na de 40 weken komt is een stukje groter dan dat ze voor die tijd komt en die teleurstelling wil ik echt niet meer

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 17-10-2008 16:11:18 ]
pi_62463044
Hier juist liever wat later. Lieve januari ivm de feestdagen. Maarja, valt niets over te zeggen he.
pi_62465343
Marlieske; even een voor je rug!

Marit; wat een fijn bericht van je om te lezen We wachten geduldig op een foto en geniet van je kraamtijd!

A-E; wat raar dat ze dat niet op de site zetten voordat die vrouw langskomt, wel goed van je dat je het wilde proberen

Moonah; dankjewel voor je lieve post, wat attent

* Naj_Geetsrev; gefeliciteerd!!!

Fuente; sterkte, ik hoop dat je kiespijn gewoon afneemt.

Meimeltje; volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd, dus bij deze; van harte!

Marie; doe je rustig aan Ik hoop dat een opname je bespaart blijft, veel sterkte!

Ik mocht gister om 9 uur bij de uroloog komen en ik heb gezegd dit geen maanden vol te houden en wat andere opties zijn betreft een andere katheter. Die zijn er niet. Ze heeft overlegt met de chirurg die me geopereerd heeft en kwam daarna terug dat ik een kwartier later al geopereerd zou worden om de katheter te laten verwijderen. (De volgende stap wordt helaas toch waar ik al voor vreesde, zo'n katheter met zakje rechtstreeks vanuit je nier...)
Ik heb echt half in shock daar gezeten, zit je daar alleen en denk je voor een spreekuur-consult van 5 minuten te komen en een kwartier later lig je omgekleed en wel al weer met je benen in de steunen om het nuchter zonder enige narcose te laten verwijderen. Ik heb het echt even moeilijk gehad. Later mocht ik naar huis en moest ik ook zelf een nieuwe echo voor m'n nieren voor komende week regelen , ik moest me haasten met omkleden terwijl ik zoveel bloed verloor... ik ben niet snel een klager, maar ik ga binnenkort (als het beter met me gaat) echt een gesprek aan hoe ongelofelijk lomp ze met me omgaan. De zuster die me begeleidde wist niet eens dat ik zwanger was. Ook reuma heeft ze niet uit een dossier meegekregen, ik vind het onbegrijpelijk. En dat ik daarna op moet schieten toen ik naar huis ging, terwijl ik door de pijn niet eens kon lopen... echt ongelofelijk. Fouten maken gebeurd bij elke baan, maar ik heb dit nu te vaak gehad dat ze niks in m'n dossier lezen voor een operatie. Terwijl ik loop te duizelen denken ze niet aan een glas water of wat dan ook. En daar sta je dan in een groot ziekenhuis, waar je bij de cafeteria geen drinken kunt halen, omdat er 10 mensen in de rij staan (en ik werkelijk al zo slap was na die operatie) en je niet genoeg kleingeld hebt voor een automaat... Ook een folder over de operatie die komen gaat kreeg ik niet mee, ik mag het thuis weer allemaal uit gaan zoeken. (Dat gaat ws net als vorige operatie, dan krijg ik die een uur voor m'n operatie in m'n handen gedrukt, zonder enige uitleg of begeleiding)
Zodra ik het ziekenhuis uit liep begon m'n nier alweer aardig pijn te doen (logisch, was te verwachten zonder katheter) en vannacht om half 4 heb ik het ziekenhuis gebeld, omdat het weer te heftig werd. Maandag zou ik een echo van de nier krijgen om te zien of hij al uitgezet is, maar door de pijn zou vandaag beter zijn, want in het weekend kunnen ze geen echo's maken.
Vannacht ben ik toch in slaap gevallen en de pijn was even weg, dus ik heb gebeld het even aan te kijken. In 3 nachten 5 uur geslapen te hebben begon me weer erg op te breken, dus vond ik beter om toch te slapen zolang het nu kan.
Nu is het dus afwachten, ik verwacht dat ik dit weekend opgenomen word en dat ze dan binnen een paar dagen opereren.
Ik zie er ongelofelijk tegenop, want ik weet niet of een volledige narcose of ruggeprik bespreekbaar is en die katheter plaatsen is via een gat in je rug/zijkant en wordt ook met hechtingen gezet. En ga dan maar eens 20 weken zwanger rondlopen met zakjes om je lijf. Ik ga Maandag iig thuiszorg aanvragen, want ik ben heel erg vaak alleen en ik kan het huishouden en boodschappen doen niet meer redden zo. En ik denk dat ik ook wat extra hulp nodig heb in het begin met die zakjes en de verzorging ervan.
Ik hoop dat ik het tot Maandag uit kan zingen, zodat ik iig emotioneel thuis even op kan laden en wat dagelijkse afleiding heb voor ik geopereerd word. Maar dat is afwachten, ik denk dat de kans heel klein is.
Het lijkt inmiddels al een halve soap, daar probeer ik dan maar het positieve van in te zien
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:04:28 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62465738
Jemig, wat een ellende Carmella.
Sorry, meer zinnigs kan ik er niet op zeggen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:05:32 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62465762
Een ruggenprik moet toch mogelijk zijn? Die mag je met een bevalling ook, schijnt het kindje niets van mee te krijgen.
PM Sjak anders even, die weet dat allemaal wel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62466021
OOh Carmella wat een drama in dat ziekenhuis en wat er met jou gebeurt vind dit zo naar voor je
echt zoals Moonah zegt even informeren naar een ruggeprik en misschien niet handig hoor
maar een ander ziekenhuis een idee dit is echt niet menselijk en zo hoort het echt niet te gaan.

ga dan ook echt niet nu mijn verhaal over mijn rug doen, dat is dan echt zwak geleuter.
Mama van Isa en Ties
pi_62466443
Jeetje Carmella! Ik ben gewoon pissig hier vanwege het lompe gedrag van personeel in je ziekenhuis. Dit kan toch zo niet?!? Is er echt geen enkele manier waarop je verdooft kan worden? Zoals Moonah zegt misschien? Hallo zeg, dit lijkt me echt niet normaal.
In ieder geval een dikke van hier!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:40:06 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_62467868
Carmella, wat vreselijk voor je! Hele dikke en heel veel sterkte!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:47:38 #145
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62468039
Carmella, vind het zo naar voor je.... dikke vette voor jou
  Jubileum moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:51:10 #146
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62468120
Carmella het is onvoorstelbaar ellendig dit allemaal. Heel veel sterkte meer weet ik echt niet te zeggen...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62468256
Pfff, wat erg, Carmella.
Dapper hoe je je er doorslaat tot nu toe!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:00:59 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62468348
Oh jemig Carmella, wat verschrikkelijk naar dit allemaal, en dat is echt een understatement volgens mij...

vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:04:27 #149
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62468428
Jeetje wat vreselijk allemaal weer Carmella. Ik vind het echt een haast onmenselijk zoals ze daar in het ziekenhuis met je omgaan Is het idd geen optie om je verder in een ander ziekenhuis te laten behandelen? Dit is toch geen doen zo
Hoedan ook wil ik je veel sterkte wensen, en ik hoop dat er op zn minst een oplossing voor narcose/ruggenprik gevonden wordt. Want wat Moonah zegt idd, tijdens een bevalling kan het ook, dus waarom nu niet?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:09:23 #150
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62468535
Tjee carmella. Het zit je echt tegen, bah.
Als je zwanger bent mag je ook volledige narcose. Ze houden dan rekening met de middelen die ze geven. Maar een catheter zoals ze die nu gaan doen, doen ze ook wel eens onder lokale verdoving. Geen pretje, maar misschien gaan ze je dat voorstellen, houd er in ieder geval rekening mee.
Lekker douchen!
pi_62468547
Pffff Carmella, wat een narigheid
pi_62468813
Wat verschrikkelijk Carmella, het zit je wel altijd tegen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62469000
Carmella, wat een tegenslagen... sterkte .

Marlieske, je mag best je verhaal doen over je rug... is anders dan Carmella, maar daarom kan je er wel last van hebben... Het is het algemene topic voor Z&G, daar mag iedereen dus in posten, toch?! Voor jou ook een
pi_62469889
Carmella, wat een ellende en wat een onbeschoft onmenselijk gedrag van dat personeel...

Hee maar hopelijk.... ben je met die nieuwe katheter wel deels van je pijn verlost! Kennelijk vonden ze het wel nodig dat er iets gebeurde..
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:12:45 #155
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62470134
Carmella wat een ellende zeg. Ik weet echt niets zinnigs te zeggen. Heel veel sterkte
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:35:23 #156
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62470729
Brrr Carmella, wat een narigheid! Sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62470899
Jeetje Carmella, ik en mijn zitten met klapperende oren op de bank, dit is echt niet normaal hoe ze je behandelen in het ziekenhuis. Ik weet verder ook niet goed wat te zeggen, ik vind het echt heel naar voor je. Heel veel sterkte, ik hoop dat je dit weekend een beetje op kan laden thuis.

Owlet, wat vreselijk lijkt me dat, het alsmaar moeten wachten en wachten en wachten....
Tot nu toe heb ik me ingesteld op 40 weken. Maar ik denk dat als ik eenmaal die 37 weken heb... dan is dat ook uit het raam .
pi_62471336
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:27 schreef Nijna het volgende:

Marlieske, je mag best je verhaal doen over je rug... is anders dan Carmella, maar daarom kan je er wel last van hebben... Het is het algemene topic voor Z&G, daar mag iedereen dus in posten, toch?! Voor jou ook een
Thnx, maar voel me enigszins toch een beetje een zeur want wat is rugpijn vergeleken met zo'n naar verhaal van Carmella daar word ik zelfs verdrietig van als ik zoiets lees, dat wens je je ergste vijand nog niet toe.

Maar dan toch vandaag naar de fysio geweest was zo blij dat ik mocht komen en dat mijn vriendin 's middags al kwam oppassen want ik kon Isa amper optillen (en dat vond ik wel zo vervelend voor mijn meisje heb dan echt het gevoel dat ik haar tekort doe) het voelde alsof een wervel van zijn plek af was.
En dat bleek dus ook te kloppen, doordat ik 's avonds moe ben verzwakken de spieren rondom mijn bekken en dan kan elke beweging te veel zijn legde de fysio uit, vorige keer toen ik zwanger was had ik het ook alleen lang niet zo pijnlijk en snel, toen kwam het pas in week 17 ofzo denk ik.
Naja op het einde van het jaar de ziektekosten verzekering bijstellen want voorlopig ben ik hier niet vanaf, de fysio klonk niet erg positief en het doet nu nog erge pijn maar ga er van uit dat het morgen vast weer wat soepeler aanvoelt.
Dinsdag mag ik weer terug voor nog een kraakronde.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:25:22 #159
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62472198
Carmella, ik vind het zo erg voor je. Het is zo ontzettend dubbel allemaal. Die pijn en dat kindje wat eraan komt. Ik denk aan je en wens de tijd snel voorbij. Bah. Sterkte hoor.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62473339
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:27 schreef Nijna het volgende:
Dit ben ik absoluut met je eens Nijna!

En Carmella, sterkte.. Hoop dat je het weekend een beetje doorkomt!
pi_62473484
Lieve Carmella ik vind het zo naar voor je! Ongelooflijk hoe slecht je behandeld wordt.
Is een second opinion nog een optie? In ieder geval heel veel sterkte!
pi_62473537
Carmella
Je hebt PM
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62473874
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:54 schreef marlieske het volgende:

-knip-
Klinkt verre van prettig... . Hopelijk morgen toch weer wat soepeler.
Zijn er ook oefeningen ofzo die je kan doen om de boel wat sterker te maken of is het een kwestie van oppassen en uitzitten...
pi_62474055
Jeetje Carmella, wat klote zeg! En wat ben je schofterig behandeld!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:39:16 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62474233
Carmella, ik heb je ook een pm gestuurd, lieve meid ik wens je alle kracht, sterkte en moed toe die je nu zo hard nodig hebt.

marlieske, ook jij sterkte gewenst meis
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_62474991
Marlieske, heel veel sterkte, wat onwijs rot dat het nu al zo snel in je zwangerschap gebeurd.
En dit topic is voor álles rondom zwangerschap en geboorte toch En die pijn die jij omschrijft is echt niet zomaar wat en je loopt ook nog met een meisje rond waar je voor moet zorgen... Veel beterschap
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:05 schreef Moonah het volgende:
Een ruggenprik moet toch mogelijk zijn? Die mag je met een bevalling ook, schijnt het kindje niets van mee te krijgen.
Weet je wat ik zo moeilijk vind... Ik heb het idee, dat ze straks misschien iets doen dat niet verantwoordelijk is, omdat ik zo graag iets voor de pijn bij de operatie wil. Ik ben dus bang dat het straks iets met de zwangerschap/baby doet... (want wie weet hoe m'n bevalling gaat lopen en wat ik dan nodig zal hebben en als je dan al eerder zoveel hebt gehad...). Maar ik ga het zeker vragen, hoop dat ze daar gewoon even de tijd voor willen nemen om dat met me te bespreken. Ik moet Maandag ook naar de gynaecologie, dus dan heb ik een moment om het aan te knopen.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:09 schreef sjak het volgende:
Maar een catheter zoals ze die nu gaan doen, doen ze ook wel eens onder lokale verdoving. Geen pretje, maar misschien gaan ze je dat voorstellen, houd er in ieder geval rekening mee.
Daar heb ik me al op ingesteld, dat ze daar mee komen. Daar ben ik ook best bang voor, maar als er geen andere optie is, dan zal ik dat gewoon moeten acccepteren.

Iedereen bedankt voor de lieve reacties. Het sterkt mij, omdat het een motivatie is om me toch niet bezwaard te voelen om gesprekken aan te gaan, júist zoals nu als ze dingen gewoon zo rommelig doen of niet eens m'n dossier doorlezen voor ze dingen gaan doen. (Voor anderen kan ik alles prima regelen, maar zodra het over mezelf gaat vind ik het nu zo moeilijk). Dank jullie wel, heel erg fijn en helpt me zeker
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 08:55:48 #167
114177 Diaan73
pi_62478234
Lieve Carmella, wat maak jij toch een rottijd mee, terwijl dit juist een leuke tijd moet zijn. Ik vind je erg dapper en wens je ook heel veel succes en je krijgt van mij een dikke knuffel

en wat een stom ziekenhuis, tenminste de mensen met wie jij te maken hebt gehad. Is een ander ziekenhuis geen optie?
Make love, not war ☮
pi_62480102
Carmella, fijn dat je wat aan de reacties hebt En zeker niet bang zijn om echt op te komen voor jezelf he meis!

Mijn kiespijn is zo goed als over! Nu ik het beter kan voelen (het is niet meer mijn hele wang die pijn doet) lijkt het me ook eerder dat het in of boven mijn kaak zit, in de holte ofzo? Mijn tanden/kiezen zelf kan ik allemaal gewoon aanraken zonder dat het pijn doet, en ik ben heel verkouden nu, alsof de druk eraf komt.
Enniewees, ik voel me een stuk beter, echt een opluchting.
De baby heeft er geen last van gehad, draait m;n hele buik nog door. Ik kan wel merken dat uk nog alle ruimte heeft hahaha

En is er nog geen nieuws van Marie? Of kijk ik er heel erg overheen?
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:18:29 #169
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62480236
Carmella, ik heb ook met je te doen zeg. Jeetje wat een verhaal. Sterkte hoor meis.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:31:35 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62480481
Carmella, heel veel sterkte gewenst!
Hopelijk vinden ze snel een (relatief) goede oplossing voor je, die dan wel de komende 20 weken houdt.
Marlieske, jij ook sterkte met je rug!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:49:05 #171
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62480730
Allemachtig Carmella........
(ik zou ook over een ander ziekenhuis na denken.)
Maxi, Midi & Mini
pi_62481624
Ik heb gisteren een test gedaan en die was positief ! Dus ik kom hier ook meeposten. Veel sneller dan gedacht aangezien ik PCOS heb. Ben nu pas 4 weken geloof ik... dus nu vooral hopen dat het allemaal goed gaat. Zooo spannend!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_62482225
Carmella, tjonge zeg.. wat een verhaal weer...!! Het lijkt zo onderhand inderdaad wel een soap, zoals je zelf ook al schreef. Ik dacht het ook al gelijk, net als een aantal anderen hier: kun je niet naar een ander ziekenhuis? Zoals ze daar met je omgaan is ècht ècht ècht niet normaal, hoor!! Heel veel sterkte in ieder geval!!

Naj_Geetsrev en Tessie, gefeliciteerd met jullie toekomstige papa/mamaschap! Geniet van de zwangerschap.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62485519
Fuente fijn dat de ergste pijn weg is. Klinkt als bijholteontsteking. Dat voelt ook heel erg als kiespijn. Heb ik in het begin van de zwangerschap gehad. Het was na een week nog niet over en toen heb ik er uiteindelijk antibiotica voor gehad. Dat hielp al heel snel.
pi_62485621
Tessie gefeliciteerd!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:09:08 #176
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:19:14 #177
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62486765
gefeliciteerd Tessie!!
pi_62487847
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fuente fijn dat de ergste pijn weg is. Klinkt als bijholteontsteking. Dat voelt ook heel erg als kiespijn. Heb ik in het begin van de zwangerschap gehad. Het was na een week nog niet over en toen heb ik er uiteindelijk antibiotica voor gehad. Dat hielp al heel snel.
Dat zei manlief dus ook! Ik heb nog nooit een bijholte ontsteking gehad. Nu is mijn geazicht weer iets dikker, naast m'n neus zeg maar, en ook weer wat pijnlijk, maar volgens manlief is het idd een bijholteonsteking (hij heeft dat regelmatig).
Ik kijk het maar een tijdje aan, als het niet beter wordt kan ik altijd naar de HA.
Sara
Merel
Ukje
pi_62488194
Tessie gefeliciteerd! Fuente, beterschap!

Marie? Kom eens vertellen hoe het met je gaat?
pi_62488490
welkom Tessie!!

Fuente, beterschap!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62489971
Klinkt inderdaad herkenbaar Fuente! Stomen helpt goed bij holteontstekingen, helemaal als je camillethee gebruikt. Sterkte, het is een rotpijn
pi_62490809
Ja Fuente, stomen helpt goed. Met kamillethee of gewoon heet water. En spoelen door zout water op te snuiven. Is wel heel vies, maar werkt wel. Ik had het een tijdje terug ook, is echt heel vervelend want het doet erg veel pijn.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:30:22 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62491048
mijn benen voelen soms aan als stopverf.. dik, kwabberig en het lijkt wel alsof ik mijn spieren niet goed meer kan spannen (ik voel het iig niet goed meer als ik ze aanspan) is dat een gevolg van vocht vasthouden ofzo???
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_62492401
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 20:30 schreef DJMO het volgende:
mijn benen voelen soms aan als stopverf.. dik, kwabberig en het lijkt wel alsof ik mijn spieren niet goed meer kan spannen (ik voel het iig niet goed meer als ik ze aanspan) is dat een gevolg van vocht vasthouden ofzo???
Duw eens met je vinger op de huid van je been, als je er een kuiltje in kan duwen en de huid niet meteen 'terugspringt' kan het zijn dat je vocht vasthoudt.
Meestal is dat dus wel te zien.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:36:00 #185
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62492496
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 21:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Duw eens met je vinger op de huid van je been, als je er een kuiltje in kan duwen en de huid niet meteen 'terugspringt' kan het zijn dat je vocht vasthoudt.
Meestal is dat dus wel te zien.
ja dat heb ik ook, maar ik bedoel meer, in het begin voelden mijn benen niet aan als stopverf, en nu steeds meer, ik hield al vocht vast, maar niet zodanig dat ik mijn onderbeensieren niet goed meer voelde, of dat mijn benen als stopverf aanvoelden en ik vroeg me af of dat laatste het gevolg kon zijn van het vocht vasthouden an sich..

pi_62492615
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 21:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

ja dat heb ik ook, maar ik bedoel meer, in het begin voelden mijn benen niet aan als stopverf, en nu steeds meer, ik hield al vocht vast, maar niet zodanig dat ik mijn onderbeensieren niet goed meer voelde, of dat mijn benen als stopverf aanvoelden en ik vroeg me af of dat laatste het gevolg kon zijn van het vocht vasthouden an sich..
Geen idee.
pi_62493860
Gewoon even een .
Ik voel me goed!
Ik hoop dat iedereen lekker kan slapen vannacht en een goede dag heeft morgen.
pi_62494757
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:24 schreef Nijna het volgende:

[..]

Klinkt verre van prettig... . Hopelijk morgen toch weer wat soepeler.
Zijn er ook oefeningen ofzo die je kan doen om de boel wat sterker te maken of is het een kwestie van oppassen en uitzitten...
Ja heb de oefeningen meegekregen die ik al tijden doe, maar schijnbaar helpt het me niet meer genoeg
het gaat dus elke week kraken worden en ws sporten bij hun in de praktijk om me de komende 30 weken door te loodsen, dit is door de hormonen dat is duidelijk, normaal kan ik redelijk leven met mijn bekkenklachten en heb echt zelden last iig nooit pijn.
Ach ja als dit het enige is en blijft dan komt het wel goed, vond de kwalen die ik bij Isa's zwangerschap had veel vervelender.
Kan het dus gelukkig wel relativeren nu nog de boel mobiliseren met medewerking van de fysio en hopen dat alle andere kwaaltjes me bespaart blijven want snel bukken naar de wc pot gaat me nu echt niet lukken

Carmella als een arts je straks verteld dat een ruggenprik geen kwaad kan dan geloof die beste man of vrouw op hun woord, ze vertellen je echt geen onzin om jou te sparen (dat kan ik wel lezen uit de rest van je berichten want dit zijn duidelijk horken en die geven je geen verdoving om jou te sussen)

Ik vind ook nog steeds dat je iemand mee moet nemen naar het ziekenhuis de volgende keer die je bij kan staan en dat je anders toch een second opinion aan moet vragen want hoe ze met je als patient omgaan is in mijn ogen onmenselijk.

En straks als alles achter de rug is krijg je hier misschien grote problemen mee want je moet het straks wel emotioneel kunnen behappen en het een plekje geven. Nu leef je bij het moment en straks kijk je op je gemak terug en dan komt het besef pas goed aan van wat er nu allemaal met je gebeurt
Echt dit is het moment om wat assertiever te zijn niet als je kindje er eenmaal is, dan kan je dit alles niet meer veranderen of een andere wending geven.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:19:51 #189
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62494845
Carmella

DMJO: minder zout eten, meer bewegen?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62494914
DJMO laat de vk ff naar je benen kijken van de week als ze vanaf de ochtend al dik zijn, kan zijn dat je anders spataders krijgt en dat doet pijn en die gaan niet meer weg, steunkousen zijn niet mooi maar dan wel een zegen voor je benen.
Zoals Rockabella al zegt minder je zout gebruik! Drink heel veel liefst water en leg je benen 's avonds omhoog.

Tessie ook hier gefeliciteerd
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:52:50 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62495483
ohh tessie ik vergat helemaal jou te feliciteren bij deze nog van harte

ik gebruik idd best wel veel zou geloof ik... dat probeer ik wel te minderen dan, meer bewegen dan ik al doe gaat moeilijk, omdat ik dan verga van de pijn in mijn rug ...en benen omhoog.. hmm dan moet ik op de bank gaan liggen met mijn benen over de bankleuning heen dat zal wel grappig gezicht zijn

en nu krijg ik ook nog eens last van die hormonen net tijdens cant buy me love (ja het staat hier helaas op ) zaten we ergens om te lachen en te praten .. begin ik ineens te janken. vriendje begreep gelukkig gelijk wat me dwarszat en wist me heel snel te troosten, maar o.. ik ben het zwanger zijn qua hormonen en lichamelijke klachten even zat .. hoewel ik in mijn handjes mag knijpen van geluk als ik naar Carmella kijk

blegh, ik ben mezelf en mijn geklaag zat, ik ga maar lekker slapen met extra kussens onder mijn voeteneinde. slaap lekker allemaal en bedankt rocka en marlieske

pi_62498373
Thanx allemaal! Ik heb vanmorgen nog een keer een test gedaan voor de zekerheid haha, maar hij gaf nog steeds aan dat ik zwanger ben

@Carmelia, wat een ellende zeg! Kan je niet zoals meerdere hier al zeiden naar een ander ziekenhuis? Toen ik voor mijn PCOS steeds naar een gyn moest, ben ik ook gewisseld omdat ik eerst een enorme lompe hork had...

@DJMO, dat klinkt ook niet zo lekker.. Kan je geen tips geven, ik weet er nog nix vanaf... Maar toch veel sterkte!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 19 oktober 2008 @ 08:26:53 #193
114177 Diaan73
pi_62498408
Naj_Geetsrev en Tessie van harte gefeliciteerd en welkom hier. Een hele fijne zwangerschap toegewenst.

Vandaag alweer 28 weken zwanger en ik voel me redelijk goed. Het gaat goed met mn bekken, ben wel 's avonds sneller moe, maar dat is helemaal niet erg.
Make love, not war ☮
  zondag 19 oktober 2008 @ 09:42:45 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62498738
Je gaat al weer echt richting aftellen Diaan... nog niet helemaal natuurlijk, maar je het is ook niet meer 'net over de helft'. Leuk hoor!
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:42:02 #195
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62499191
Tessie, gefeliciteerd!!! Ik wens je een hele fijne zwangerschap!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 19 oktober 2008 @ 11:36:02 #196
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62499751
Tessie wat leuk, gefeliciteerd!

Vandaag moest ik huilen omdat de mayonaise op was. Leuk joh, hormonen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_62500399
whaha die tex..

Ik ben alleen maar moe moe moe.. zou het liefst wel de hele dag in mijn bed liggen, maar ja, dat gaat natuurlijk niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62500601
ik heb een zeer pijnlijke tepel.nouja niet zozeer de tepel maar wat erachter zit. Het ziet er niet ontstoken uit..wel lek ik nu harder dan dat ik deed
Iemand een idee of dit normaal is?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_62501551
Dakota, naar zeg,

Ik lek nog nauwelijks! Ik kan wel om de paar dagen wat witte opgedroogde melkbestanddelen uit mijn tepels peuteren, en als ik daar mee bezig ben komt er wel eens een doorzichtig drupje uit, dat erg plakt.

Iemand een idee wat dat is?

Oh, en op mijn tepelhof zitten allemaal donkerbruine vlekjes, die ik eruit kan peuteren, ook al zo vaag.
pi_62501881
Reinhilde, die plakkerige vloeistof is ook een soort melk. Ik lek heel erg veel, en de druppels hier zijn ook doorzichtig en plakkerig.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')