Marlieske; even een

voor je rug!
Marit; wat een fijn bericht van je om te lezen

We wachten geduldig op een foto en geniet van je kraamtijd!
A-E; wat raar dat ze dat niet op de site zetten voordat die vrouw langskomt, wel goed van je dat je het wilde proberen
Moonah; dankjewel voor je lieve post, wat attent
* Naj_Geetsrev; gefeliciteerd!!!
Fuente; sterkte, ik hoop dat je kiespijn gewoon afneemt.
Meimeltje; volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd, dus bij deze; van harte!
Marie; doe je rustig aan

Ik hoop dat een opname je bespaart blijft, veel sterkte!
Ik mocht gister om 9 uur bij de uroloog komen en ik heb gezegd dit geen maanden vol te houden en wat andere opties zijn betreft een andere katheter. Die zijn er niet. Ze heeft overlegt met de chirurg die me geopereerd heeft en kwam daarna terug dat ik een kwartier later al geopereerd zou worden om de katheter te laten verwijderen. (De volgende stap wordt helaas toch waar ik al voor vreesde, zo'n katheter met zakje rechtstreeks vanuit je nier...)
Ik heb echt half in shock daar gezeten, zit je daar alleen en denk je voor een spreekuur-consult van 5 minuten te komen en een kwartier later lig je omgekleed en wel al weer met je benen in de steunen om het nuchter zonder enige narcose te laten verwijderen.

Ik heb het echt even moeilijk gehad. Later mocht ik naar huis en moest ik ook zelf een nieuwe echo voor m'n nieren voor komende week regelen

, ik moest me haasten met omkleden terwijl ik zoveel bloed verloor... ik ben niet snel een klager, maar ik ga binnenkort (als het beter met me gaat) echt een gesprek aan hoe ongelofelijk lomp ze met me omgaan. De zuster die me begeleidde wist niet eens dat ik zwanger was. Ook reuma heeft ze niet uit een dossier meegekregen, ik vind het onbegrijpelijk. En dat ik daarna op moet schieten toen ik naar huis ging, terwijl ik door de pijn niet eens kon lopen... echt ongelofelijk. Fouten maken gebeurd bij elke baan, maar ik heb dit nu te vaak gehad dat ze niks in m'n dossier lezen voor een operatie. Terwijl ik loop te duizelen denken ze niet aan een glas water of wat dan ook. En daar sta je dan in een groot ziekenhuis, waar je bij de cafeteria geen drinken kunt halen, omdat er 10 mensen in de rij staan (en ik werkelijk al zo slap was na die operatie) en je niet genoeg kleingeld hebt voor een automaat... Ook een folder over de operatie die komen gaat kreeg ik niet mee, ik mag het thuis weer allemaal uit gaan zoeken. (Dat gaat ws net als vorige operatie, dan krijg ik die een uur voor m'n operatie in m'n handen gedrukt, zonder enige uitleg of begeleiding)
Zodra ik het ziekenhuis uit liep begon m'n nier alweer aardig pijn te doen (logisch, was te verwachten zonder katheter) en vannacht om half 4 heb ik het ziekenhuis gebeld, omdat het weer te heftig werd. Maandag zou ik een echo van de nier krijgen om te zien of hij al uitgezet is, maar door de pijn zou vandaag beter zijn, want in het weekend kunnen ze geen echo's maken.
Vannacht ben ik toch in slaap gevallen en de pijn was even weg, dus ik heb gebeld het even aan te kijken. In 3 nachten 5 uur geslapen te hebben begon me weer erg op te breken, dus vond ik beter om toch te slapen zolang het nu kan.
Nu is het dus afwachten, ik verwacht dat ik dit weekend opgenomen word en dat ze dan binnen een paar dagen opereren.
Ik zie er ongelofelijk tegenop, want ik weet niet of een volledige narcose of ruggeprik bespreekbaar is en die katheter plaatsen is via een gat in je rug/zijkant en wordt ook met hechtingen gezet.

En ga dan maar eens 20 weken zwanger rondlopen met zakjes om je lijf. Ik ga Maandag iig thuiszorg aanvragen, want ik ben heel erg vaak alleen en ik kan het huishouden en boodschappen doen niet meer redden zo. En ik denk dat ik ook wat extra hulp nodig heb in het begin met die zakjes en de verzorging ervan.
Ik hoop dat ik het tot Maandag uit kan zingen, zodat ik iig emotioneel thuis even op kan laden en wat dagelijkse afleiding heb voor ik geopereerd word.

Maar dat is afwachten, ik denk dat de kans heel klein is.
Het lijkt inmiddels al een halve soap, daar probeer ik dan maar het positieve van in te zien