Ja hoor, staatssteun voor Opelquote:Merkel en Opel gaan praten over staatssteun
15 november 2008, 14:46 | ANP
WASHINGTON (AFN) - De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft de top en ondernemingsraad van de Duitse autofabrikant Opel uitgenodigd om maandag te praten over mogelijke staatssteun aan het concern. Dat zei Merkel zaterdag tijdens de G20-top in Washington.
Eerder maakte minister Peer Steinbrueck van Financiën al bekend dat de Duitse overheid de eisen van de Duitse autofabrikant Opel om staatssteun onderzoekt.
Opel, eigendom van het Amerikaanse General Motors (GM), heeft de kredieten van de Duitse overheid nodig voor investeringen in de fabrieken in Europa. De Duitse autofabrikant gaat zwaar gebukt onder de sterke afname in de verkopen van auto's wereldwijd. Moederbedrijf GM lijdt al maandenlang zware verliezen.
Ik denk dat ze Opel uit GM gaan tillen voor weinig , dat zou een goede deal zijn he??quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja hoor, staatssteun voor Opel
Waar gaat dit heen
http://finance.google.com/finance?q=gmquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:48 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Opel uit GM gaan tillen voor weinig , dat zou een goede deal zijn he??
Er zitten grote jongens achter joh
Het probleem daarbij is niet zozeer de prijs, maar ook de kosten die je er bij krijgt om het bedrijf draaiende te houden. Er zullen best wel wat Japanse en Europese Autobouwers zijn die op basis van de kostprijs heel GM kunnen overnemen. Echter moeten ze dan ook opdraaien voor het draaiende houden van de fabrieken, pensioenen, enz. Dan kom je dus op een veelvoud van de aanschafprijs uitquote:Op zondag 16 november 2008 11:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://finance.google.com/finance?q=gm
Zie ik het nu goed dat het totaal aan GM aandelen "maar" 610.000.000 zijn.
Nou hoeveel aandelen zou opel vertegenwoordigen in het geheel? Stel dat eens even op 1/6 van het totaal . Zou dan opel overgenomen kunnen worden door op dit moment 300 miljoen dollar op tafel te leggen?
In nederland zit mijn pensioen toch echt bij een bedrijfsfonds, daar heeft mijn werkgever niets mee van doen, zou dat in duitsland ook niet zo zijn, of is het daar net zoals in de VS geregeld?quote:Op zondag 16 november 2008 12:14 schreef Frezer het volgende:
Echter moeten ze dan ook opdraaien voor het draaiende houden van de fabrieken, pensioenen, enz. Dan kom je dus op een veelvoud van de aanschafprijs uit
Als de BOS methode wordt toegepast, dus aankoop tegen de marktwaarde, dan zal de prijs gelijk zijn aan wat de gek nu voor een internationale autofabriek wil geven van de omvang van Opel, ofwel een openbare veilingquote:Op zondag 16 november 2008 12:14 schreef Frezer het volgende:
[..]
Het probleem daarbij is niet zozeer de prijs, maar ook de kosten die je er bij krijgt om het bedrijf draaiende te houden. Er zullen best wel wat Japanse en Europese Autobouwers zijn die op basis van de kostprijs heel GM kunnen overnemen. Echter moeten ze dan ook opdraaien voor het draaiende houden van de fabrieken, pensioenen, enz. Dan kom je dus op een veelvoud van de aanschafprijs uit
quote:Philips legt productie in Drachten stil
AMSTERDAM - Philips legt een deel van de productie van scheerapparaten in Drachten vanaf 24 november voor zes weken stil.
Ongeveer zeshonderd van de 1400 medewerkers krijgen met de maatregel te maken. De stap past in een serie drastische maatregelen die ook Nederlandse concerns moeten nemen nu de economie wereldwijd in het slop zit.
Het betrokken personeel zou tijdelijk ander werk krijgen, zoals het schoonmaken en verplaatsen van machines of het volgen van scholing. Daarnaast krijgen ze een week vrij. „Die periode rond de kerst was toch al ingepland”, aldus een woordvoerder.
Philips heeft te maken met de teruglopende economie in Europa en de VS, waaronder de omzet van luxe artikelen als scheerapparaten te lijden heeft. Het concern is niet het enige bedrijf dat de pijn voelt: ook staalconcern Corus en chemieconcern DSM kondigden recent tijdelijke sluitingen van productielijnen aan.
De zegsman van Philips verklaarde dat de tijdelijke maatregel onderdeel is van het beleid bij Philips om „het productieproces optimaal te sturen”.
Het zou vooral gaan om het 'garant-stellen' van de Duitse staat voor enkele leningen die Opel wilde afsluiten.quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja hoor, staatssteun voor Opel
Waar gaat dit heen
Exact, Daarom heeft destijds de overheid Fokker ook niet geholpen. Die steunoperatie zou dan via omwegen rechtstreeks bij Diamler belanden.quote:Op maandag 17 november 2008 11:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het zou vooral gaan om het 'garant-stellen' van de Duitse staat voor enkele leningen die Opel wilde afsluiten.
daarentegen is er vanuit de kant van de duitsers ook een duidelijke grens gesteld, waarbij ze willen voorkomen dat GM meer van hun verliezen op Opel afwend ...
Opel zelf doet het best redelijk, maar GM zelf heeft net met wat boekhoudkundige trucjes 500 miljoen euro extra verlies via Opel afgeboekt... waarschijnlijk ook met het idee dat juist 'gulle' overheden verlieslijdende fabrieken meer steun zouden toezeggen.
Al die fabrieken die men voorheen naar Roemenie, of India verplaatst heeft hebben dan ook een probleempje dat die staten zeker niet bereid zijn bij te schieten bij financieringsproblemen van de fabriekseigenaren.
quote:Citigroup's Pandit to Reduce Headcount by 50,000, Cut Expenses
Nov. 17 (Bloomberg) -- Citigroup Inc., the fourth-biggest U.S. bank by market value, plans to eliminate 50,000 jobs, or about 14 percent of the workforce as of Sept. 30, and reduce expenses by 20 percent from their peak as the global economy contracts.
Chief Executive Officer Vikram Pandit is scheduled to announce the plan to employees today. The reductions were disclosed in a presentation posted on New York-based Citigroup's Web site.
Banks and brokerages worldwide have shed almost 160,000 jobs since the subprime mortgage market collapsed last year, sparking a credit crisis.
Een kennis van me die bij BNP in parijs werkt vertelde dat in london bij de finaciele bedrijven ongeveer 25% van de medewerkers eruit zijn.quote:Op maandag 17 november 2008 14:20 schreef Drugshond het volgende:
Geen idee of dit ook voor Europa geldt (denk het wel).
Ja hoor.... 100 piek voor een fabriek was toen de slogan.quote:Op maandag 17 november 2008 14:42 schreef Lifesaver48 het volgende:
Tijd voor een nieuwe 'Houd Daf op de weg'-actie. Iemand die zich dat nog kan herinneren? Ik heb daar volgens mij nog 100 gulden inzitten.
We hebben alleen nooit ons geld teruggehad... meen ik. Of wel? Is ook alweer zo lang geleden.quote:Op maandag 17 november 2008 15:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja hoor.... 100 piek voor een fabriek was toen de slogan.
En DAF is daar behoorlijk sterk uitgekomen.
Tav pensioenen heb je idd gelijk, die zijn in Europa wat beter geregeld als in de US.quote:Op zondag 16 november 2008 12:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In nederland zit mijn pensioen toch echt bij een bedrijfsfonds, daar heeft mijn werkgever niets mee van doen, zou dat in duitsland ook niet zo zijn, of is het daar net zoals in de VS geregeld?
Verder ja je hebt je operationele kosten maar zolang de uiteindelijke producten met een winstmarge verkocht worden is daar niet zoveel mee aan de hand.
Porsche heeft VW al. Voor MB en BMW zou het idd een goede aanvulling zijn, ook omdat ze zelf nogal vervuilende auto's maken; door een fabrikant van zuinige auto's in te lijven kunnen ze een stuk makkelijker aan de milieu eisen voldoen.quote:Op zondag 16 november 2008 12:23 schreef henkway het volgende:
Het zou voor Porsche / Mercedes / BMW ieder voor een derde, een leuke deal zijn, en het levert de GM US wel 3 miljard op
Het failisement van DAF was grotendeels een actie van Rijkman Groenink, over smeerlappen gesproken,quote:Op maandag 17 november 2008 15:42 schreef SeLang het volgende:
DAF is toch ook failliet gegaan en heeft toen een doorstart gemaakt. Alle aandeelhouders hun geld kwijt.
Overigens was DAF mijn eerste aandeelVeel te hoog gekocht op ~f25 en met dik verlies verkocht op ~f22 ofzo, vlak voordat het aandeel echt door het putje ging en op nul eindigde. f120 verlies plus kosten
![]()
Eerder een opsomming van bedrijven met bijbehorende ontslagronden. Wellicht als daar spraakmakende namen in voorkomen deze nog even apart in een topic vermelden.quote:Op maandag 17 november 2008 19:12 schreef Samson het volgende:
Maar wat voor discussie wil je eigenlijk voeren met dit topic
Onzin, een BMW 316i is zuiniger, krachtiger en milieuvriendelijker dan een Opel Vectra 1.6. Ook de zes-cilinders van BMW zijn enorm zuinig vergeleken met andere merken. En wat dacht je van Efficient Dynamics dat ze al een tijdje leveren? Daar kan Opel nog heel wat van leren.quote:Op maandag 17 november 2008 19:04 schreef Frezer het volgende:
[..]
Porsche heeft VW al. Voor MB en BMW zou het idd een goede aanvulling zijn, ook omdat ze zelf nogal vervuilende auto's maken; door een fabrikant van zuinige auto's in te lijven kunnen ze een stuk makkelijker aan de milieu eisen voldoen.
ik gok het ook de duitse overheid gaat pas geld geven wanneer opel afgesplitst is van gmquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:23 schreef RM-rf het volgende:
De Borgstelling voor Opel is voorlopig van de baan:
De duitsers hebben na een 'constructief' gesprek tussen duitse overheid en het Opel concern gemeld dat er geen direkte behoefte bij Opel aan het geld is en enkel gesteld dat er momenteel een constructief onderzoek gedaan wordt naar een mogelijke financiering die eind december eventueel een miljard euro zou betreffen als daartoe bereidheid bestaat bij Opel....
Mocht dat zo zijn, vermoed ik wel dat er tevens een oplossing moet komen voor een krediet van 2 miljard euro die opel nu aan zijn moederconcern GM geleend heeft (en wat GM onder de huidige omstandigheden nooit kan terugbetalen), en de eventuele problemen rondom de '100%-verweving in het GM-concern' die als nadelig gezien wordt ....
Het lijkt erop te duiden dat het zeer goed mogelijk is dat tegen december de duitse overheid idd bereid zou zijn met een krediet over de brug te komen, echter (mogelijk/waarschijnlijk) onder de voorwaarde dat GM dan zn 100% deelname in Opel iig deels afstoot, mogelijk wordt dat krediet van 2 miljard ook als 'ruilmiddel' meegenomen ...
Ik denk trouwens niet dat GM op dat punt te benijden is, als ze gedwongen worden Opel tegen redelijk ongunstige voorwaarden 'op te geven' verliezen ze nu juist een van de gezondere delen van hun concern en worden hun problemen vele malen erger.
http://www.zeit.de/online/2008/47/opel-merkel-krisengipfel
dus volledige verzelfstandiging Opel en Saab eliminerenquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik gok het ook de duitse overheid gaat pas geld geven wanneer opel afgesplitst is van gm
quote:’Massa-ontslagen door kredietcrisis’
DEN HAAG (AFN) - Als de overheid en de financiële sector niet snel greep krijgen op de kredietcrisis, gaan er in de Nederlandse industrie op grote schaal banen verloren. “Zeg maar gerust massa-ontslagen”, zo liet Jan Kamminga, voorzitter van de brancheorganisatie FME-CWM voor de technisch industriële sector donderdag weten.
Volgens Kamminga levert de crisis in het bankwezen “een grote bedreiging op voor de industrie”. Overheden en banken moeten dan ook snel ervoor zorgen dat het bancaire systeem weer gaat werken, aldus Kamminga in een aflevering van Forum Video, een internetprogramma van werkgeversorganisatie VNO-NCW.
Binnen de industrie is grote onrust ontstaan nadat kredietverzekeraar Atradius vorige week zo’n 20.000 bedrijven op de ’zwarte lijst’ had gezet omdat die als gevolg van de kredietcrisis en de economische achteruitgang niet meer voldoende kredietwaardig zouden zijn.
Heel ernstig
“De telefoon staat hier roodgloeiend”, aldus Kamminga. De maatregel van Atradius zet volgens de FME-voorzitter “de bijl aan de exportpositie” van de industrie. “65 procent van onze afzet gaat naar het buitenland. Het is echt heel ernstig als je daarin niet wordt gesteund”.
Voor bedrijven die tijdelijk in de problemen komen, biedt een verruiming van de regeling voor werktijdverkorting, een wetsvoorstel waaraan minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) werkt, soelaas. “Maar als de crisis voortduurt, helpt werktijdverkorting ook niet meer en staan we voor ontslagen”.
Gewoon failliet laten gaan. Investeerders nemen de lucratieve onderdelen wel over.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:09 schreef damian5700 het volgende:
In de Verenigde Staten doen ze het net even anders:
(CNN) -- Some lawmakers lashed out at the CEOs of the Big Three auto companies Wednesday for flying private jets to Washington to request taxpayer bailout money.
http://edition.cnn.com/20(...)toryview#cnnSTCVideo (derde filmpje)
Daar is het een duivels dilemma. $ 25 miljard dollar belastinggeld in een vervuilende weinig innovatieve sector stoppen met alleen effecten op de korte termijn (immers is voor een groot deel het probleem de vraag) of daar niet mee instemmen en impliciet de banen van honderdduizenden op het spel zetten waarbij ook neveneffecten van ontslag, bijvoorbeeld betalingsproblemen waardoor creditcardmaatschappijen in zwaar weer terecht gaan komen.
Het verhaal is (symbolisch gezien) niet bepaald geloofwaardig als er met drie afzonderlijke privéjets naar Washington word gevlogen voor overheidssteun.
quote:CWI: daling werkloosheid voorbij
De daling van de werkloosheid is bijna voorbij. Dat concludeert het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) uit de cijfers over het aantal werkzoekenden in oktober. In die maand nam het aantal werklozen met negenhonderd af. Begin dit jaar daalde het aantal werkzoekenden nog met vijfduizend per maand. In september was de afname 3600.
In juni voorspelde het CWI nog dat de werkloosheid volgend jaar naar een historisch laag niveau zou dalen. Het centrum ging toen nog uit van een economische groei van 1,75 procent. Inmiddels is het de vraag of de economie volgend jaar wel groeit. Voor eind dit jaar werden in juni nog 407 duizend werklozen verwacht en voor eind volgend jaar 374 duizend werklozen.
Met momenteel 408 duizend werkzoekenden komt de prognose van juni aardig in de buurt. De raming voor volgend jaar moet volgens het CWI waarschijnlijk worden bijgesteld. De raming wordt volgens een woordvoerder gemaakt op basis van cijfers van het Centraal Plan Bureau. "We wachten dus de cijfers voor december af voordat we de verwachting voor volgend jaar aanpassen."
De Europese Commissie schreef begin deze maand al in een rapport dat de Nederlandse werkloosheid gaat toenemen. Dat zou komen door de financiële crisis.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) telt vandaag veel minder werklozen dan het CWI. Tussen augustus en oktober waren volgens het CBS gemiddeld 276 duizend personen werkloos. Vorig jaar nam het aantal werklozen volgens het CBS maandelijks met zesduizend af. Dit jaar is dat gemiddeld tweeduizend. De afgelopen maand daalde het aantal werklozen nog enigszins, maar omdat dit in oktober altijd het geval is kan het volgens het CBS beter worden gezien als een stijging. "Het zal de komende tijd moeten blijken of dit aanhoudt", zegt een woordvoerder.
Het verschil tussen de cijfers van het CBS en het CWI komt volgens de woordvoerder doordat het CWI alle niet werkende werkzoekenden meerekent die bij het CWI staan ingeschreven. Het CBS telt alleen de mensen mee die op korte termijn aan de slag kunnen en zelf actief op zoek zijn naar een baan. Ook telt het CBS mensen mee die op deze manier bij een uitzendbureau naar werk zoeken.
Dikke, vervuilende SUV's?quote:Op donderdag 20 november 2008 15:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gewoon failliet laten gaan. Investeerders nemen de lucratieve onderdelen wel over.
Stork is flink gegroeid na het faillissement van Fokker. Het is namelijk niet zo dat de luchtvaart ontwikkeling helemaal weg is uit Nederland.
Maar goed wat is de toegevoegde waarde van GM,F,Crysler ?!?
it's inevitable (brace for impact)quote:Op donderdag 20 november 2008 15:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dikke, vervuilende SUV's?
Als het enkel over deze bedrijven gaat en die CEO's dan is mijn keuze snel bepaald, maar het gaat ook over veel arbeidsplaatsen, bedrijven die gerelateerd zijn aan de auto-industrie en neveneffecten.
Ik denk dat de rapen helemaal gaar zijn wanneer miljoenen arbeiders hun baan verliezen.
Hoe zouden ze dan geholpen moeten worden. Misschien maar wetten aannemen die het Amerikanen verplichten om een Amerikaanse bak te rijden?quote:Op donderdag 20 november 2008 15:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dikke, vervuilende SUV's?
Als het enkel over deze bedrijven gaat en die CEO's dan is mijn keuze snel bepaald, maar het gaat ook over veel arbeidsplaatsen, bedrijven die gerelateerd zijn aan de auto-industrie en neveneffecten.
Ik denk dat de rapen helemaal gaar zijn wanneer miljoenen arbeiders hun baan verliezen.
Ik had het dan ook over een duivels dilemma.quote:Op donderdag 20 november 2008 16:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dan geholpen moeten worden. Misschien maar wetten aannemen die het Amerikanen verplichten om een Amerikaanse bak te rijden?
Kapitaalinjecties klint leuk, maar lost het probleem niet op. Dan staan ze over 6 maanden weer om geld te brullen.
quote:VNO-NCW verwacht golf van ontslagen
Den Haag, 21 nov. Honderden bedrijven zitten in ernstige problemen en staan op het punt massaal werknemers te ontslaan. De situatie bij talrijke bedrijven in Nederland verslechtert dramatisch als gevolg van de internationale kredietcrisis. Dat zei Bernard Wientjes, voorzitter van werkgeversorganisatie VNO-NCW vanmorgen in Den Haag, voorafgaand aan kabinetsberaad over steunmaatregelen voor de economie.
„We praten niet meer over een geleidelijke recessie. Bedrijven kampen met een abrupte uitval van de vraag, in een omvang die ik als ondernemer nog nooit heb meegemaakt”, zei de werkgeversvoorzitter. Wientjes wees erop dat vele honderden bedrijven, van kleine ondernemingen tot grote internationals, de omzet acuut met tientallen procenten zien inzakken. Zo komen er in de haven van Rotterdam veel minder schepen uit China aan, doordat bedrijven hun voorraden in rap tempo afbouwen.
Vakbonden en werkgevers dringen er bij het kabinet op aan zo snel mogelijk met een pakket maatregelen te komen om de economie gaande te houden. „De urgentie is zo groot dat we geen uitstel meer kunnen hebben”, zei Wientjes. „De situatie is bloedlink”, zei René Paas, voorzitter van de christelijke vakcentrale CNV. „Het vergt een uiterste krachtinspanning om banen en investeringen veilig te stellen”, aldus Paas.
De sociale partners pleiten niet alleen voor werktijdverkorting, waarbij personeel tijdelijk de WW ingaat maar tegelijkertijd in dienst blijft en bijgeschoold kan worden. Ook zijn forse investeringen van de overheid nodig in bouwprogramma’s en infrastructurele projecten. Daarnaast moeten bedrijven de mogelijkheid krijgen om investeringen vervroegd te kunnen afschrijven zodat ze over meer geld beschikken.
Het wordt steeds moeilijker kredieten te krijgen, zei Wientjes. Wientjes noch Agnes Jongerius, voorzitter van de vakcentrale FNV, zei er op uit te zijn „zieke” bedrijven in leven te houden.
schijnt dat de slurpers weer goed verkopen hoorquote:Op donderdag 20 november 2008 16:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over een duivels dilemma.
quote:Woolworths vraagt uitstel van betaling aan
27-11-2008 | Gepubliceerd 09:54
De Britse warenhuisketen Woolworths heeft donderdag uitstel van betaling aangevraagd. De ruim achthonderd winkels blijven voorlopig open, maar 30.000 arbeidsplaatsen lopen gevaar.
Het bijna honderd jaar oude Woolworths gaat gebukt onder een hoge schuld en de afzwakkende consumentenbestedingen in Groot-Brittannië.
De aanvraag voor surseance komt nadat onderhandelingen over een verkoop van de winkels van Woolworths mislukten. Het bedrijf heeft een schuld van 385 miljoen pond sterling (459 miljoen euro).
Accountantsbureau Deloitte is ingehuurd om de faillissementsaanvraag af te handelen. Naast de warenhuistak van Woolworths heeft ook de dvd-verzenddivisie Entertainment UK uitstel van betaling aangevraagd.
Woolworths opende zijn eerste winkel in 1909. Het bedrijf verkoopt artikelen variërend van snoepgoed tot huishoudelijke apparaten. Britse detailhandelaars lijden zwaar onder de zwakke Britse economie omdat mensen daardoor minder geld uitgeven.
Ai Ai ai.....quote:Corus vraagt grootschalige werktijdverkorting aan
IJMUIDEN - Corus heeft maandag werktijdverkorting aangevraagd bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Het gaat om een periode van zes weken vanaf de eerste week van januari. Dat bevestigde bestuurder Jos Duinhoven van vakbond FNV Bondgenoten maandag.
Er wordt voor ongeveer 4600 medewerkers van Corus Staal in IJmuiden werktijdverkorting aangevraagd. Dat is ongeveer de helft van de mensen die werkzaam is bij dit onderdeel van Corus.
Na goedkeuring krijgen de werknemers een WW-uitkering van 70 procent van hun huidige loon. Corus betaalt de resterende 30 procent.
Na de zes weken kan Corus tot drie keer toe een nieuwe aanvraag doen voor een periode van wederom zes weken, als het daarvoor toestemming krijgt van de bonden.
Cao
Al eerder werd duidelijk dat het staalconcern het moeilijk heeft. Tijdens de onderhandelingen over een nieuwe cao, legde het CNV zich begin november al neer bij een kortlopende crisis-cao.
De CNV'ers namen vanwege de economische onzekerheid genoegen met een loonsverhoging van 1,75 procent per oktober. De omstandigheden waren volgens de CNV-onderhandelaar in korte tijd zo verslechterd dat er begrip was dat "Corus zich concentreerde op zaken die nodig zijn om door deze moeilijke tijd heen te komen".
Sociale Zaken
Corus is niet het enige bedrijf dat zich heeft gemeld bij het ministerie. Bij Sociale Zaken klopten zondag nog veertien andere bedrijven aan voor werktijdverkorting.
Het ministerie stelde de bijzondere regeling voor bedrijven die omzetverlies hebben door de financiële crisis zondag open tot 1 januari 2009.
De aanvragen komen uit het hele land en zijn afkomstig uit onder meer metaal/elektrotechnische industrie, toeleveranciers in de auto-industrie, en transport, aldus Sociale Zaken.
http://boerse.ard.de/content.jsp?key=dokument_324176quote:Einzelhandel singt "O du fröhliche"
Nach der Flaute im Oktober erlebte der Einzelhandel einen Blitzstart ins Weihnachtsgeschäft. Auch Karstadt-Konzernmutter Arcandor ist "wirklich zufrieden."
"In den Karstadt-Häusern und auch bei Quelle ist insbesondere das vergangene Wochenende gut gelaufen," schwärmte ein Arcandor-Sprecher gegenüber dpa-AFX. Von einer spürbaren Krise könne man nicht reden. "Die Finanzkrise ist offenbar bei den deutschen Verbrauchern noch nicht angekommen".
Ik denk dat over 6 maanden de financiële crisis pas echt gaat beginnen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ai Ai ai.....
In 6 wkn is die ellende niet over.... sterker nog over 6 mnd verwacht ik geen duidelijke progressie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |