abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62556102
Gelukkig zuigt de tv in Zweden
pi_62556614
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
even een voor- en na-fotootje voor mijn resultaten tot zover:

Voor (januari 2008):
[ afbeelding ]

Na (oktober 2008):
[ afbeelding ]

Wil er nog ongeveer 5kg af en dan vooral wat sterker worden
Hele nette prestatie. Ziet er een stuk beter uit zo! Denk dat dit een goede motivatie is voor degenen met overgewicht die denken dat ze het er niet af kunnen krijgen.
pi_62557173
- Hoe heet je
Ellen

- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen )
20.

- Wat is je lengte
1.68m

- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
78,5 kg en een BMI van 27,8.

- Wat is je doet?
Ik wil slanker worden, en dan voornamelijk mijn buik en billen/benen. Ook wil ik wat slanker in mijn gezicht worden.

- Wat is je plan van aanpak?
Regelmatig en gezonder eten, niet snoepen, meer fruit eten. Meer groente, minder vlees en aardappels.

- Wat zijn je valkuilen?
Vreetbuien: chips, koekjes etc.

- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
Ja, 2x in de week trainen en 1x in de week wedstrijd. (Korfbal)

- Heb je nog overige tips!
Niet echt.

---
Iemand ideeen om als ontbijt te eten? Wat makkelijk en snel is? Ik ontbijt eigelijk nooit... maar wil dit wel doen, maar moet niet teveel tijd kosten, want ik moet altijd haasten 's ochtends.

Wat moet je doen als je je futloos voelt?

Mijn eetpatroon:
08:00 (al op werk en dus niet echt ontbijt, ben dan namelijk al 1,5 uur wakker):
1 Boterham met vlees of 1 stuk fruit
10:00:
Snelle Jelle of sultana of een stuk fruit.
12:00:
2 boterhammen met vlees
15:00:
Evergreen, Sultana of stuk fruit.
18:00 (Avondeten):
Groente, vlees en aardappels.. beste verhouding is: "Veel groente, iets minder aardappels en klein beetje vlees". Toch?)

Verder drink ik de hele dag water, en af en toe thee. Wat doe ik fout (of juist goed?).

[ Bericht 36% gewijzigd door SMutzskii op 21-10-2008 16:15:37 ]
pi_62557629
Brinta! 2 min melk in de magnetron, zoetstof + brinta erin en klaar. Kan je ondertussen mooi je boterhammetjes smeren. En anders havermout, dat duurt iets langer en moet je bij blijven.

En tip: snelle jelle en sultana zijn niet veel meer dan suikerbommetjes en voegen vrij weinig toe aan een gezonde voeding, neem liever dat stuk fruit.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_62557740
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:25 schreef Chicolate het volgende:
Brinta! 2 min melk in de magnetron, zoetstof + brinta erin en klaar. Kan je ondertussen mooi je boterhammetjes smeren. En anders havermout, dat duurt iets langer en moet je bij blijven.

En tip: snelle jelle en sultana zijn niet veel meer dan suikerbommetjes en voegen vrij weinig toe aan een gezonde voeding, neem liever dat stuk fruit.
Nouja het is niet altijd dat, zijn ook wel andere van zo'n soort tussendoortjes. Is "peperkoek", dan ook niet goed als tussendoor?
pi_62557934
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:29 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Nouja het is niet altijd dat, zijn ook wel andere van zo'n soort tussendoortjes. Is "peperkoek", dan ook niet goed als tussendoor?
Lees de verpakking...
pi_62558473
dank jullie allen voor de complimenten.
Deze foto's plaatsen is natuurlijk wel (een beetje) vissen naar die dingen, maar eigenlijk is 't meer laten zien hoe trots ik ben (tot nu toe) en dan zijn de complimentjes mooi meegenomen

dank allen
Ja doei.
pi_62558771
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:29 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

"Dat soort" (voorverpakte koeken) is nu juist het probleem . Je denkt dat je gezond bezig bent, verzeltjes enzo, maar eet niet meer dan toegevoegde suikers. Je lichaam neemt de suikers op, je hebt een tijdelijke oppepper en na een uurtje begint het hongergevoel weer. Probeer je tussendoortjes zo clean mogelijk te houden, sowieso je eten, voorverpakte spullen (op groentes na, voorverpakte worteltjes zijn prima) is meestal zooi.

Als je perse iets van koolhydraten wil zou ik eerder aanraden om een cracker ofzo te nemen. Beter nog: groente en fruit. Lekker snaaispul is bijvoorbeeld een zak worteltjes. En bijna geen kcal.
pi_62558917
Zelf eet ik nagenoeg alleen maar fruit als tussendoortje: appels, een banaan, druifjes, dat soort meuk.
Als ik al iets 'vasts' eet is het een knackebrodje met slankie smeerkaas ofzo

peperkoek enzo zijn dingen die ik inderdaad zou laten staan.... met fruit weet je zeker dat je iets goeds binnen krijgt en het stilt de honger (bij mij iig) prima

Mijn eetlijst voor vandaag:

O: knackebrod slankie (2x)
T: niets
L: knackebrod met zelfgemaakte tzaziki
T: appel
D: zelfgemaakte en gebakken hamburgers met een aardappel-groente schotel uit de oven (beetje krieltjes, wat paprika, ui en broccoli )
Ja doei.
pi_62558972
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:06 schreef Chicolate het volgende:

[..]

"Dat soort" (voorverpakte koeken) is nu juist het probleem . Je denkt dat je gezond bezig bent, verzeltjes enzo, maar eet niet meer dan toegevoegde suikers.
De bruine kleur suggereert 'vezels! ' terwijl je onderwijl enkel witte bloem met melasse eet. Nergens goed voor.
pi_62559035
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:06 schreef Chicolate het volgende:

[..]

"Dat soort" (voorverpakte koeken) is nu juist het probleem . Je denkt dat je gezond bezig bent, verzeltjes enzo, maar eet niet meer dan toegevoegde suikers. Je lichaam neemt de suikers op, je hebt een tijdelijke oppepper en na een uurtje begint het hongergevoel weer. Probeer je tussendoortjes zo clean mogelijk te houden, sowieso je eten, voorverpakte spullen (op groentes na, voorverpakte worteltjes zijn prima) is meestal zooi.

Als je perse iets van koolhydraten wil zou ik eerder aanraden om een cracker ofzo te nemen. Beter nog: groente en fruit. Lekker snaaispul is bijvoorbeeld een zak worteltjes. En bijna geen kcal.
Helemaal mee eens. Commerciele tussendoortjes zijn zonder uitzondering troep qua voedingswaarde. Zoek een tussendoortje dat niet in een verpakking zit en geen (geraffineerde) suikers bevat. Suiker werkt het afvallen tegen, en dan doel ik op de suiker in geraffineerde/geproduceerde producten. Alhoewel je het natuurlijk ook niet té gek moet maken met fruit.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62559097
je moet inderdaad geen hele fruitmand leegeten tussen de middag maar een appel per dag kan volgens mij geen kwaad zelfs twee zijn niet héél erg me dunkt
Ja doei.
pi_62559735
Je moet trouwens ook geen hele zak worteltjes per dag leegeten, krijg je leuke kleurtjes (knaloranje!) in het toilet . Maar dat is pas na een halve kilo per dag.

Kan je iets met de tips?
pi_62560297
Neem anders kleine yoghurtjes naturel mee of een breaker naturel als dat bestaat
pi_62560324
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:52 schreef Chicolate het volgende:
Je moet trouwens ook geen hele zak worteltjes per dag leegeten, krijg je leuke kleurtjes (knaloranje!) in het toilet . Maar dat is pas na een halve kilo per dag.
Ja, dus? Dan zou je bietjes ook moeten laten staan. En spinazie
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:26:37 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62560370
Krijg je ook een oranje gelaatskleur als je teveel worteltjes eet?
Niet meer actief op Fok!
pi_62560589
Dit ben ik trouwens, voor & achter.
Ik wil dunnere benen en gespierdere armen zoals eerder gezegd! Afvallen hoeft niet per se.
1,75 meter en 68/69 kilo.

Ik wilde dit doen door kickboksen/hardlopen maar daar groeien je benen nog meer van (vooral door lunges/squatten/kikkeren tijdens kickboksen)

Nu is het nieuwe plan geïsoleerde krachttraining en pilates.
pi_62561364
Kijk dat snap ik dus niet, ik ben praktisch even lang en weeg 5 kilo minder! En vind jou gewoon mooi slank en mezelf niet
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:14:41 #269
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62561446
quote:

Kan je iets met de tips?
Och leuk toch, eens een keer wat anders dan bruin

Roggebrood is trouwens ook een goed en lekker tussendoortje. Als ik zin heb in zoetigheid, eet ik wel eens roggebrood met honing. Een klein plakje en je honger is meteen gestild. En het is gezond
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_62561792
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:11 schreef heaven7 het volgende:
Kijk dat snap ik dus niet, ik ben praktisch even lang en weeg 5 kilo minder! En vind jou gewoon mooi slank en mezelf niet
Join de club, SHE snapt het ook niet
Enne thanks Ik denk dat ik gewoon veel beenspieren heb
pi_62562011
ze is ook even lang en zwaar als ik ongeveer ben, en ook ik heb niet zo'n mooie buik
Ja doei.
pi_62562467
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:26 schreef Viking84 het volgende:
Krijg je ook een oranje gelaatskleur als je teveel worteltjes eet?
Ja zeg ik ben geen flamingo.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:24 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja, dus? Dan zou je bietjes ook moeten laten staan. En spinazie
Doe ik ook . Maar geloof wel dat oranje poep duidt op een overschot ... normaal heb je dat niet .
pi_62563900
Mmmmm....
Keb mn lijstje van vandaag eens door zo'n caloriechecker gehaald en kom op 861 Kcal uit...

O: 2 gekookte eitjes
T: 1 kiwi
L: yoghurt met brinta, lijnzaad en nog wat vezelzooi
T: stukkie chocola
D: bloemkool en een stukkie kip

[ Bericht 1% gewijzigd door vamperotica op 21-10-2008 21:54:30 ]
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62565188
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:43 schreef vamperotica het volgende:
Mmmmm....
Keb mn lijstje van vandaag eens door zo'n caloriechecker gehaald en kom op 861 Kcal uit...
Dat is erg weinig. Wat is je 'normale' energiebehoefte?
pi_62565209
je hebt twee keer gelunched?
Ja doei.
pi_62566347
quote:
[b]
[..]

Jammer dat je het te druk hebt gekregen. Als je 1x per week gaat, zul je merken dat je minder progressie maakt of misschien wel iets terug gaat. Dat is helaas niet anders.
[..]

--

Nog een algemene tip: kijk minder / geen televisie meer. Dat kost (ongemerkt) zoveel tijd! En je mist meestal niks.
Ik vind spinnen leuker dan fitness, dus dat doe ik wel 2 tot 3 keer per week, maar als ik dan ook ga fitnessen ben ik twee uur bezig in de sportschool en momenteel trek ik dat niet 2x per week. (ik basketbal ook nog). Maar binnenkort heb ik 2 avonden per week extra vrij te besten (eind van mijn horeca baantje!! ) en vanaf dan moet het wel weer lukken denk ik .

Ik heb de tv nu ook maar uitgezet anders lig ik nog de hele avond op de bank te niksen.
Ga misschien wel even naar buiten om te wandelen, even wat frisse lucht. HOewel ik ook al een flink stuk heb gefietst, moest naar mn werk.

@ Moblo: WOW wat zie je er nu goed uit zeg, das echt een goede inspiratiefoto!!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_62566496
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:17 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is erg weinig. Wat is je 'normale' energiebehoefte?

Gewicht (kg) 74
Lengte (cm) 163
Leeftijd 34
Activiteitsniveau 1
Je BMR 1499
Onderhoud 1799

Dat bedoel je?
pi_62566524
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:18 schreef motorbloempje het volgende:
je hebt twee keer gelunched?
pi_62568893
Wauw, we zijn al bijna toe aan een nieuwe, deel 2!!!!
pi_62569037
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:53 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Gewicht (kg) 74
Lengte (cm) 163
Leeftijd 34
Activiteitsniveau 1
Je BMR 1499
Onderhoud 1799

Dat bedoel je?
Waar vind je dat?
pi_62569443
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
Is er eentje, er zijn er vast nog veel meer. Ik zou zeggen, even googlen
pi_62572909
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:16 schreef cyclechick het volgende:
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
Is er eentje, er zijn er vast nog veel meer. Ik zou zeggen, even googlen
Daar bijvoorbeeld ja
pi_62573286
quote:
Kan je iets met de tips?
Jawel! Dankjewel. Wist niet dat het daar zo slecht mee was. Wel jammer, ik hou wel van die verpakte dingen.

Waarom eet iedereen gekookte eitjes?
pi_62573310
eitjes zijn gezond, slank en ze vullen..
straks maar weer een doosje halen
Ja doei.
pi_62573357
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:35 schreef motorbloempje het volgende:
eitjes zijn gezond, slank en ze vullen..
straks maar weer een doosje halen
Hmmz, oke. Ik ga altijd stinken van eitjes.

Maar de meeste die eten dus geen dingen met suiker en eten om de 2 / 3 uur iets? Na 8 uur niets meer eten...

Zoiets?

Heb nu een banaan en kopje thee (zit daar ook nog verschil in??) gehad.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:41:39 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62573366

Staat hoog op de nominatie als boodbeleg voor straks.
pi_62573476
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:41 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Maar de meeste die eten dus geen dingen met suiker en eten om de 2 / 3 uur iets? Na 8 uur niets meer eten...

Zoiets?

Opzich houd ik me niet aan een dieet ofzo, maar wel aan het ' regelmatig eten en gezonde tussendoortjes'

Mijn lijstje ziet er als volgt uit:

O: twee knackebrodjes met slankie smeerkaas
L: twee bruine boterhammen met slankie smeerkaas
D: rijst met een beetje kip en sausje van rode currypasta en wat kokosmelk (en groenten, uiteraard)

Ik zeg niet dat dit zaligmakend is, maar voor mij helpt het.

Dingen met suiker vermijdt ik inderdaad. Af en toe eet ik ook wel eens iets van een ' Fruitkick ' uit de automaat op de uni als ik niets bij me had aan fruit en ik toch wel erge trek heb, maar dat is 1 keer per maand ofzo.

Thee, water en koffie kun je volgens mij onbeperkt drinken (ok, ook geen 4 liter per dag ) maar met dingen als melk moet je weer oppassen: daar zitten ook nog aardig wat calorieen in
Ja doei.
pi_62573565
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Opzich houd ik me niet aan een dieet ofzo, maar wel aan het ' regelmatig eten en gezonde tussendoortjes'

Mijn lijstje ziet er als volgt uit:

O: twee knackebrodjes met slankie smeerkaas
L: twee bruine boterhammen met slankie smeerkaas
D: rijst met een beetje kip en sausje van rode currypasta en wat kokosmelk (en groenten, uiteraard)

Ik zeg niet dat dit zaligmakend is, maar voor mij helpt het.

Dingen met suiker vermijdt ik inderdaad. Af en toe eet ik ook wel eens iets van een ' Fruitkick ' uit de automaat op de uni als ik niets bij me had aan fruit en ik toch wel erge trek heb, maar dat is 1 keer per maand ofzo.

Thee, water en koffie kun je volgens mij onbeperkt drinken (ok, ook geen 4 liter per dag ) maar met dingen als melk moet je weer oppassen: daar zitten ook nog aardig wat calorieen in
Heb je mss tips hoe je knackebrodjes mee kunt nemen naar je werk? Bij mij worden die altijd taai..
Slankie is lekker!

Mijn lijstje voor vandaag (wat ik nu al weet iig)
O: banaan (maar pas op me werk.. discipline ontbreekt nog om thuis te ontbijten.)
T: Evergreen
L: 2 volkoren boterhammen met kipfilet
T: Sinaasappel

Ben ook pas gisteren eigelijk begonnen, maar ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Want twordt echt te gek.. 78kg weeg ik (al)!. Al zou je dat wss niet zeggen denk ik, maar het voelt niet meer goed..
pi_62573752
ik neem ze niet mee naar mn werk ontbijt er thuis mee voordat ik weg ga. Maar wat je kunt doen is ze meenemen en daar pas smeren?

gewoon in een klein tupperware doosje
Ja doei.
pi_62574000
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:53 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Gewicht (kg) 74
Lengte (cm) 163
Leeftijd 34
Activiteitsniveau 1
Je BMR 1499
Onderhoud 1799

Dat bedoel je?
Ja inderdaad. Dus 1800 kcal zou je per dag moeten eten om op gewicht te blijven. In principe is afvallen met 1000 kcal (800 onder je onderhoud) dan nog enigzins verantwoord, maar je zit wel aan het randje en of je er sneller door afvalt betwijfel ik. 500 kcal onder je onderhoud zitten zou prima moeten werken, dus 1300 kcal per dag. Tenzij je natuurlijk gaat sporten. Als je fanatiek sport zou je boven je onderhoud kunnen eten en toch afvallen.
quote:
Waarom eten naar je dagelijkse behoefte, en niet gewoon wat minder eten?
Het is de bedoeling dat je alleen lichaamsvet gaat verbranden. Als je eet naar je dagelijkse behoefte zorg je ervoor dat je spieren genoeg voedingsstoffen voor handen heeft, en geen directe reden heeft tot spierafbraak. Op deze manier minimaliseer je het spierverlies. Als je minder eet dan je dagelijks nodig hebt aan calorien dan komt je lichaam macronutrienten te kort. Eiwitten zijn nodig in het lichaam voor talloze andere processen, het zijn de bouwstenen voor het lichaam, niet alleen voor de spieren. Als eiwitten niet voldoende in het lichaam aanwezig zijn voor andere processen gaat het lichaam deze zelf winnen uit - jawel - spierweefsel! Verder is deze manier van cutten veel beter vol te houden, en een stuk gezonder voor het lichaam. Cardio verbeterd niet alleen de conditie, maar helpt ook bij het opbouwen van je metabolisme (het aantal calorien dat je verbruikt in rust).
pi_62574362
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:20 schreef waht het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Dus 1800 kcal zou je per dag moeten eten om op gewicht te blijven. In principe is afvallen met 1000 kcal (800 onder je onderhoud) dan nog enigzins verantwoord, maar je zit wel aan het randje en of je er sneller door afvalt betwijfel ik. 500 kcal onder je onderhoud zitten zou prima moeten werken, dus 1300 kcal per dag. Tenzij je natuurlijk gaat sporten. Als je fanatiek sport zou je boven je onderhoud kunnen eten en toch afvallen.
[..]

Ja ik wil er ook dagelijks bij gaan sporten... Bodypump vind ik heerlijk om te doen maar hoorde dat dt dagelijks een beetje te veel van het goede was...Wil nu dus om en om gaan doen... ene dag bodypump, andere hardlopen oid.... Heb alleen bij hardlopen heel erg dat alles nog zo verschrikkelijk "meeflubbert" en dat demotiveert ontzettend( al zou je jusit het omgekeerde denken) Wil nu dus misschien toch proberen of ik niet kan combatten of bodysteppen in mn huiskamertje!

En dan inderdaad ook de calorieinname weer wat omhoog gooien..
pi_62574601
Ik kan vanwege een blessure aan m'n achillespees niet hardlopen momenteel en dat is echt zo frustrerend! Nou vind ik hardlopen (gelukkig) niet de leukste sport, maar het kan wel altjid en zo lang als je wil.. Maargoed, voor nu vermaak ik me wel even met spinning en fitness en dit weekend mag ik weer meedoen met basketbal, kijken hoe dat gaat!

Vanochtend ook een eitje gegeten, maar dat bevalt niet echt 's ochtends: hij kwam de hele weg op de fiets weer omhoog :S Misschien was het ook niet zo handig om nog naast ,'n weetabix een eitje te eten.
Straks:
T: peer
L: 2 boterhammen met kipfilet en philedephia (?) light"
T: nog zo'n eitje, of een evergreen
D: Wokgroente met extra champignons en rijst denk ik
Fitness+spinnen
T: Whey shake
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:46:07 #293
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62574613
vamperotica, is het niet beter om realistische doelen te stellen? Iedere dag sporten is echt veel, zeker icm met kinderen. Dat ga je niet redden, met als gevolg dat je gedemotiveert raakt. Misschien is het beter als je twee keer per week gaat sporten op vaste avonden (en dan ook echt gaan!) en eventueel een derde keer als je tijd hebt. Verder probeer je zo veel mogelijk te lopen of op de fiets te doen. Lopend boodschappen doen en met zware boodschappen slepen is ook sport!

Zie afvallen niet als een korte termijn project, maar als een verandering van je levenswijze. Als je dat op een manier doet waarop het ook vol te houden is, blíjf je slank! En daar gaat het toch om?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_62574627
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:35 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ja ik wil er ook dagelijks bij gaan sporten... Bodypump vind ik heerlijk om te doen maar hoorde dat dt dagelijks een beetje te veel van het goede was...Wil nu dus om en om gaan doen... ene dag bodypump, andere hardlopen oid.... Heb alleen bij hardlopen heel erg dat alles nog zo verschrikkelijk "meeflubbert" en dat demotiveert ontzettend( al zou je jusit het omgekeerde denken) Wil nu dus misschien toch proberen of ik niet kan combatten of bodysteppen in mn huiskamertje!

En dan inderdaad ook de calorieinname weer wat omhoog gooien..
Zou het niet helpen om wat strakkere kleren te dragen? Dan krijgen je vetjes wat minder kans om te flubberen?
pi_62574728
Hmmm eten gaan opzicht wel ok, behalve als ik (ieder!) weekend thuis ben bij mn ouders.
Ik heb zelf altijd redelijk gezond eten in huis (veeeel fruit, redelijk groente, magere zuivel, donker brood, halvarine jam, kipfilet etc.).
Mn ouders hebben echter ALTIJD chocolade in huis, ai ai ai! Verder halfvolle producten, lekkere broodjes etc etc. Heb het idee dat ik er in het weekend alles weer aan eet wat er door de week weer vanaf gaat .

Wil er nu toch wel 3 kilo af, ik jog al een tijdje 2 keer per week en ik boks een keer per week.

Tips?

Edit: ik eet eigenlijk nooit bij MCD oid, vrijwel nooit chips of andere zooi 's avonds. Alleen chocolade in het weekend dus........
Verder drink ik vooral water, weinig drinken waar veel kcal inziten.
pi_62574939
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:46 schreef Tinkepink het volgende:
vamperotica, is het niet beter om realistische doelen te stellen? Iedere dag sporten is echt veel, zeker icm met kinderen. Dat ga je niet redden, met als gevolg dat je gedemotiveert raakt. Misschien is het beter als je twee keer per week gaat sporten op vaste avonden (en dan ook echt gaan!) en eventueel een derde keer als je tijd hebt. Verder probeer je zo veel mogelijk te lopen of op de fiets te doen. Lopend boodschappen doen en met zware boodschappen slepen is ook sport!

Zie afvallen niet als een korte termijn project, maar als een verandering van je levenswijze. Als je dat op een manier doet waarop het ook vol te houden is, blíjf je slank! En daar gaat het toch om?
De bodypump doe ik 's avonds, gewoon thuis als de kids in bed liggen... Denk dat het hardlopen in het donker ook een beetje tegen werkt ja... Ik ben nogal nachtblind en ben vaak meer bezig met het kijken waar ik mn voeten neerzet als de rest! Maar dat thuis een uurtje pumpen vind ik heerlijk!
Toen ik nog naar de sportschool wilde was het inderdaad een drama.. Dan was ik zo aan het stressen om er op tijd te komen ( wat vaak gewoon niet ging, want vaste tijden enzo) dt ik e r bij voorbaat al tegenop zag. Nu is het gewoon kindjes naar bed, mannetje naar zn "rookkamer" en mama's stopt een dvdtje in de playstation.... Komt er toevallig toch 1 zn bed uit of wil de kleinste nog een voeding, is het geen probleem...Of papa springt bij of ik las ff een korte pauze in. Ik heb ook dvd's van combat, attack en step liggen, maar daar is de ruimte ietwat beperkt voor....

Boodschappen doe ik 1 keer in de week met de auto en de kleine tussendoor dingetjes inderdaad op de fiets. Moet zeggen dat ik sinds de kleinste er is te vaak de auto pak. Eerst omdat ie nog niet mee kon op de fiets en nou eigenloijk puur uit gemak. ( En het is koud 's morgens vroeg enzo)
pi_62574951
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:46 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Zou het niet helpen om wat strakkere kleren te dragen? Dan krijgen je vetjes wat minder kans om te flubberen?
Nope.... Mn vetjes zijn nog te groot om door kleding tegen gehouden te worden!
pi_62575096
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:41 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Zoiets?

Als je na 8 uur nog honger hebt gewoon blijven eten hoor
schaaltje yoghurt, bakje brinta, handje amandelen
als het maar geen chips/chocola/snoep is
pi_62575172
open jij de nieuwe PF?
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')