Hele nette prestatie. Ziet er een stuk beter uit zo! Denk dat dit een goede motivatie is voor degenen met overgewicht die denken dat ze het er niet af kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
even een voor- en na-fotootje voor mijn resultaten tot zover:
Voor (januari 2008):
[ afbeelding ]
Na (oktober 2008):
[ afbeelding ]
Wil er nog ongeveer 5kg af en dan vooral wat sterker worden
Nouja het is niet altijd dat, zijn ook wel andere van zo'n soort tussendoortjes. Is "peperkoek", dan ook niet goed als tussendoor?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:25 schreef Chicolate het volgende:
Brinta! 2 min melk in de magnetron, zoetstof + brinta erin en klaar. Kan je ondertussen mooi je boterhammetjes smeren. En anders havermout, dat duurt iets langer en moet je bij blijven.
En tip: snelle jelle en sultana zijn niet veel meer dan suikerbommetjes en voegen vrij weinig toe aan een gezonde voeding, neem liever dat stuk fruit.
Lees de verpakking...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:29 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Nouja het is niet altijd dat, zijn ook wel andere van zo'n soort tussendoortjes. Is "peperkoek", dan ook niet goed als tussendoor?
"Dat soort" (voorverpakte koeken) is nu juist het probleemquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:29 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Nouja het is niet altijd dat, zijn ook wel andere van zo'n soort tussendoortjes. Is "peperkoek", dan ook niet goed als tussendoor?
De bruine kleur suggereert 'vezels!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:06 schreef Chicolate het volgende:
[..]
"Dat soort" (voorverpakte koeken) is nu juist het probleem. Je denkt dat je gezond bezig bent, verzeltjes enzo, maar eet niet meer dan toegevoegde suikers.
Helemaal mee eens. Commerciele tussendoortjes zijn zonder uitzondering troep qua voedingswaarde. Zoek een tussendoortje dat niet in een verpakking zit en geen (geraffineerde) suikers bevat. Suiker werkt het afvallen tegen, en dan doel ik op de suiker in geraffineerde/geproduceerde producten. Alhoewel je het natuurlijk ook niet té gek moet maken met fruit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:06 schreef Chicolate het volgende:
[..]
"Dat soort" (voorverpakte koeken) is nu juist het probleem. Je denkt dat je gezond bezig bent, verzeltjes enzo, maar eet niet meer dan toegevoegde suikers. Je lichaam neemt de suikers op, je hebt een tijdelijke oppepper en na een uurtje begint het hongergevoel weer. Probeer je tussendoortjes zo clean mogelijk te houden, sowieso je eten, voorverpakte spullen (op groentes na, voorverpakte worteltjes zijn prima) is meestal zooi.
Als je perse iets van koolhydraten wil zou ik eerder aanraden om een cracker ofzo te nemen. Beter nog: groente en fruit. Lekker snaaispul is bijvoorbeeld een zak worteltjes. En bijna geen kcal.
Ja, dus? Dan zou je bietjes ook moeten laten staan. En spinaziequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:52 schreef Chicolate het volgende:
Je moet trouwens ook geen hele zak worteltjes per dag leegeten, krijg je leuke kleurtjes (knaloranje!) in het toilet. Maar dat is pas na een halve kilo per dag.
Och leuk toch, eens een keer wat anders dan bruinquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:52 schreef Chicolate het volgende:
Je moet trouwens ook geen hele zak worteltjes per dag leegeten, krijg je leuke kleurtjes (knaloranje!) in het toilet. Maar dat is pas na een halve kilo per dag.
Kan je iets met de tips?
Join de club, SHE snapt het ook nietquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:11 schreef heaven7 het volgende:
Kijk dat snap ik dus niet, ik ben praktisch even lang en weeg 5 kilo minder! En vind jou gewoon mooi slank en mezelf niet
Ja zeg ik ben geen flamingo.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:26 schreef Viking84 het volgende:
Krijg je ook een oranje gelaatskleur als je teveel worteltjes eet?
Doe ik ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, dus? Dan zou je bietjes ook moeten laten staan. En spinazie
Dat is erg weinig. Wat is je 'normale' energiebehoefte?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:43 schreef vamperotica het volgende:
Mmmmm....
Keb mn lijstje van vandaag eens door zo'n caloriechecker gehaald en kom op 861 Kcal uit...
Ik vind spinnen leuker dan fitness, dus dat doe ik wel 2 tot 3 keer per week, maar als ik dan ook ga fitnessen ben ik twee uur bezig in de sportschool en momenteel trek ik dat niet 2x per week. (ik basketbal ook nog). Maar binnenkort heb ik 2 avonden per week extra vrij te besten (eind van mijn horeca baantje!!quote:[b]
[..]
Jammer dat je het te druk hebt gekregen. Als je 1x per week gaat, zul je merken dat je minder progressie maakt of misschien wel iets terug gaat. Dat is helaas niet anders.
[..]
![]()
--
Nog een algemene tip: kijk minder / geen televisie meer. Dat kost (ongemerkt) zoveel tijd! En je mist meestal niks.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:17 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is erg weinig. Wat is je 'normale' energiebehoefte?
Waar vind je dat?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:53 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Gewicht (kg) 74
Lengte (cm) 163
Leeftijd 34
Activiteitsniveau 1
Je BMR 1499
Onderhoud 1799
Dat bedoel je?
Daar bijvoorbeeld jaquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:16 schreef cyclechick het volgende:
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
Is er eentje, er zijn er vast nog veel meer. Ik zou zeggen, even googlen
Jawel! Dankjewel. Wist niet dat het daar zo slecht mee was. Wel jammer, ik hou wel van die verpakte dingen.quote:
Hmmz, oke. Ik ga altijd stinken van eitjes.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:35 schreef motorbloempje het volgende:
eitjes zijn gezond, slank en ze vullen..
straks maar weer een doosje halen
Opzich houd ik me niet aan een dieet ofzo, maar wel aan het ' regelmatig eten en gezonde tussendoortjes'quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:41 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Hmmz, oke. Ik ga altijd stinken van eitjes.![]()
Maar de meeste die eten dus geen dingen met suiker en eten om de 2 / 3 uur iets? Na 8 uur niets meer eten...
Zoiets?![]()
Heb nu een banaan en kopje thee (zit daar ook nog verschil in??) gehad.
Heb je mss tips hoe je knackebrodjes mee kunt nemen naar je werk? Bij mij worden die altijd taai..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Opzich houd ik me niet aan een dieet ofzo, maar wel aan het ' regelmatig eten en gezonde tussendoortjes'
Mijn lijstje ziet er als volgt uit:
O: twee knackebrodjes met slankie smeerkaas
T: appel
L: twee bruine boterhammen met slankie smeerkaas
D: rijst met een beetje kip en sausje van rode currypasta en wat kokosmelk (en groenten, uiteraard)
Ik zeg niet dat dit zaligmakend is, maar voor mij helpt het.
Dingen met suiker vermijdt ik inderdaad. Af en toe eet ik ook wel eens iets van een ' Fruitkick ' uit de automaat op de uni als ik niets bij me had aan fruit en ik toch wel erge trek heb, maar dat is 1 keer per maand ofzo.
Thee, water en koffie kun je volgens mij onbeperkt drinken (ok, ook geen 4 liter per dag) maar met dingen als melk moet je weer oppassen: daar zitten ook nog aardig wat calorieen in
Ja inderdaad. Dus 1800 kcal zou je per dag moeten eten om op gewicht te blijven. In principe is afvallen met 1000 kcal (800 onder je onderhoud) dan nog enigzins verantwoord, maar je zit wel aan het randje en of je er sneller door afvalt betwijfel ik. 500 kcal onder je onderhoud zitten zou prima moeten werken, dus 1300 kcal per dag. Tenzij je natuurlijk gaat sporten. Als je fanatiek sport zou je boven je onderhoud kunnen eten en toch afvallen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:53 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Gewicht (kg) 74
Lengte (cm) 163
Leeftijd 34
Activiteitsniveau 1
Je BMR 1499
Onderhoud 1799
Dat bedoel je?
quote:Waarom eten naar je dagelijkse behoefte, en niet gewoon wat minder eten?
Het is de bedoeling dat je alleen lichaamsvet gaat verbranden. Als je eet naar je dagelijkse behoefte zorg je ervoor dat je spieren genoeg voedingsstoffen voor handen heeft, en geen directe reden heeft tot spierafbraak. Op deze manier minimaliseer je het spierverlies. Als je minder eet dan je dagelijks nodig hebt aan calorien dan komt je lichaam macronutrienten te kort. Eiwitten zijn nodig in het lichaam voor talloze andere processen, het zijn de bouwstenen voor het lichaam, niet alleen voor de spieren. Als eiwitten niet voldoende in het lichaam aanwezig zijn voor andere processen gaat het lichaam deze zelf winnen uit - jawel - spierweefsel! Verder is deze manier van cutten veel beter vol te houden, en een stuk gezonder voor het lichaam. Cardio verbeterd niet alleen de conditie, maar helpt ook bij het opbouwen van je metabolisme (het aantal calorien dat je verbruikt in rust).
Ja ik wil er ook dagelijks bij gaan sporten... Bodypump vind ik heerlijk om te doen maar hoorde dat dt dagelijks een beetje te veel van het goede was...Wil nu dus om en om gaan doen... ene dag bodypump, andere hardlopen oid.... Heb alleen bij hardlopen heel erg dat alles nog zo verschrikkelijk "meeflubbert" en dat demotiveert ontzettend( al zou je jusit het omgekeerde denken) Wil nu dus misschien toch proberen of ik niet kan combatten of bodysteppen in mn huiskamertje!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:20 schreef waht het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Dus 1800 kcal zou je per dag moeten eten om op gewicht te blijven. In principe is afvallen met 1000 kcal (800 onder je onderhoud) dan nog enigzins verantwoord, maar je zit wel aan het randje en of je er sneller door afvalt betwijfel ik. 500 kcal onder je onderhoud zitten zou prima moeten werken, dus 1300 kcal per dag. Tenzij je natuurlijk gaat sporten. Als je fanatiek sport zou je boven je onderhoud kunnen eten en toch afvallen.
[..]
Zou het niet helpen om wat strakkere kleren te dragen? Dan krijgen je vetjes wat minder kans om te flubberen?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:35 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ja ik wil er ook dagelijks bij gaan sporten... Bodypump vind ik heerlijk om te doen maar hoorde dat dt dagelijks een beetje te veel van het goede was...Wil nu dus om en om gaan doen... ene dag bodypump, andere hardlopen oid.... Heb alleen bij hardlopen heel erg dat alles nog zo verschrikkelijk "meeflubbert" en dat demotiveert ontzettend( al zou je jusit het omgekeerde denken) Wil nu dus misschien toch proberen of ik niet kan combatten of bodysteppen in mn huiskamertje!
En dan inderdaad ook de calorieinname weer wat omhoog gooien..
De bodypump doe ik 's avonds, gewoon thuis als de kids in bed liggen... Denk dat het hardlopen in het donker ook een beetje tegen werkt ja... Ik ben nogal nachtblind en ben vaak meer bezig met het kijken waar ik mn voeten neerzet als de rest! Maar dat thuis een uurtje pumpen vind ik heerlijk!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:46 schreef Tinkepink het volgende:
vamperotica, is het niet beter om realistische doelen te stellen? Iedere dag sporten is echt veel, zeker icm met kinderen. Dat ga je niet redden, met als gevolg dat je gedemotiveert raakt. Misschien is het beter als je twee keer per week gaat sporten op vaste avonden (en dan ook echt gaan!) en eventueel een derde keer als je tijd hebt. Verder probeer je zo veel mogelijk te lopen of op de fiets te doen. Lopend boodschappen doen en met zware boodschappen slepen is ook sport!
Zie afvallen niet als een korte termijn project, maar als een verandering van je levenswijze. Als je dat op een manier doet waarop het ook vol te houden is, blíjf je slank! En daar gaat het toch om?
Nope.... Mn vetjes zijn nog te groot om door kleding tegen gehouden te worden!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:46 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Zou het niet helpen om wat strakkere kleren te dragen? Dan krijgen je vetjes wat minder kans om te flubberen?
Als je na 8 uur nog honger hebt gewoon blijven eten hoorquote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:41 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Hmmz, oke. Ik ga altijd stinken van eitjes.![]()
Maar de meeste die eten dus geen dingen met suiker en eten om de 2 / 3 uur iets? Na 8 uur niets meer eten...
Zoiets?![]()
Heb nu een banaan en kopje thee (zit daar ook nog verschil in??) gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |