Dat is de vlag van Zuid-Holland (ooit de vlag van graafschap Holland). Waar die kerel in je filmpje mee zwaait is de vlag van de koningen van Schotland (incidenteel familie van de graven van Holland, vandaar de overeenkomsten).quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:05 schreef Daantke het volgende:
[..]
Heers!
waar is die gele met rode leeuw vlag van? Stond op flevo ook iemand mee te zwaaien:
Ik stond ook ergens bij die gele vlag.
(gaat er niet al te ruig aan toe maar het is ook een christelijk festivalals je valt of iets kwijt bent staat iedereen gelijk stil, je wordt alweer omhoog gehesen nog voordat je de grond raakt
)
Okeuj thanksquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is de vlag van Zuid-Holland (ooit de vlag van graafschap Holland). Waar die kerel in je filmpje mee zwaait is de vlag van de koningen van Schotland (incidenteel familie van de graven van Holland, vandaar de overeenkomsten).
Het verschil is best makkelijk te herkennen:
Holland:
[ afbeelding ]
Schots koningshuis:
[ afbeelding ].
Moet toch wat te zeiken hebbenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:35 schreef The_Dean het volgende:
Niet zeiken en heerschen met dat shirt!
En Daan, heb de potmeter voor je. Nu even wachten op de rest
Je houdt niet van bandshirts omdat ze wijd vallen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:31 schreef Daantke het volgende:
[..]
Okeuj thanks![]()
Zit er serieus over te denken shirt+album van conorach te halenmaar ik hou niet zo van bandshirts
of valt deze niet zo wijd?
And who can argue with that?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:35 schreef The_Dean het volgende:
Niet zeiken en heerschen met dat shirt!
Gaaf! Ok, ik wacht het af.quote:En Daan, heb de potmeter voor je. Nu even wachten op de rest
Dat is toch niet heel raar ofwelquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je houdt niet van bandshirts omdat ze wijd vallen?.
Mja, wijd..wat heet wijd? Geen skatertoestanden iig, nee. Ze vallen gewoon, zoals t-shirts normaal vallen. Het zijn Fruit of the Loom Classic shirts. Dus natuurlijk wil je die..
bij jou jaquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Man man man mijn conorach shirt zit als gegoten
Als de rest deze week ook komt heb jij het voor dinsdag in de bus.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
And who can argue with that?.
[..]
Gaaf! Ok, ik wacht het af..
Ja, maar je wilt er ook weer niet te indie uit zien met een strak shirtje, want dat is dan weer echt te gay.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:54 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat is toch niet heel raar ofwel? De meeste bandshirts vallen gewoon wijd en ik hou niet van wijde shirts.
Whoei! En dan solderen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als de rest deze week ook komt heb jij het voor dinsdag in de bus.
quote:
Beetje pasvorm kan geen kwoad hequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar je wilt er ook weer niet te indie uit zien met een strak shirtje, want dat is dan weer echt te gay..
En koop die shirts dan een maat kleiner..
Ja, maar je hebt baggy, ruim, pasvorm en getailleerd... ik weet niet wat hij als "te groot" ervaart en wat niet. Het is nu eenmaal geen getailleerd model, maar ook geen tent. Misschien dat Dean, Brother en DK er meer over kunnen zeggen.quote:
Ik zie er ook lekker emo uit in mijn Conorach S-jequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar je wilt er ook weer niet te indie uit zien met een strak shirtje, want dat is dan weer echt te gay..
En koop die shirts dan een maat kleiner..
Een Gracia, maar er zijn meer van die crap namaak merken uit die tijdquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:55 schreef KaMo het volgende:
@ Daantke: Welk merk is jouw gitaar?
Is het toevallig Kinor? Hij lijkt verdacht op mijn gitaar (ja die ene die ik verneukt heb door de slagplaat en elementen te vervangen door een vastgekitte pickup)
Dus die van mij is fake?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:56 schreef Daantke het volgende:
[..]
Een Gracia, maar er zijn meer van die crap namaak merken uit die tijd
zie picasaweb.google.com/daantkequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:05 schreef KaMo het volgende:
Heb je een volledige foto van je gitaar (of 2 stukken ofzo)
Kijken of het een replica is!
Je snapt de definiteie van replica he >?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:05 schreef KaMo het volgende:
Heb je een volledige foto van je gitaar (of 2 stukken ofzo)
Kijken of het een replica is!
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:55 schreef KaMo het volgende:
(ja die ene die ik verneukt heb door de slagplaat en elementen te vervangen door een vastgekitte pickup)
Ja, namaak xDquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je snapt de definiteie van replica he >?
Tigquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:19 schreef Falcon4ever het volgende:
@Dean: is 't nog wat geworden met het maken van een gitaar uit tig donor gitaren?
In vergelijking met andere bandshirts is hij qua model wel redelijk standaard (heet dat pasvorm tegenwoordig?). Maar ja, fruit of the loom was ook marktleider in het segment, dan is dat al snel de standaard.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:13 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, maar je hebt baggy, ruim, pasvorm en getailleerd... ik weet niet wat hij als "te groot" ervaart en wat niet. Het is nu eenmaal geen getailleerd model, maar ook geen tent. Misschien dat Dean, Brother en DK er meer over kunnen zeggen..
Een shirt kan in principe niet te ruim zijn want dan had je gewoon een maatje kleiner moeten kopen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:54 schreef Daantke het volgende:
Dat is toch niet heel raar ofwel? De meeste bandshirts vallen gewoon wijd en ik hou niet van wijde shirts.
Hoeft niet persé hoor, staat al zoveel rotzooi op YouTube...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:12 schreef matjuhhh007 het volgende:
Topictitel![]()
Golden Earring was tof!
Er was helemaal niks op aan te merken alles was eigenlijk goed, ik zal vanavond wat filmpjes op Youtube zetten...zonder Dribbel_ filter
*uhum*quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:44 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Hoeft niet persé hoor, staat al zoveel rotzooi op YouTube...
Ja. Als je heel veel talent hebt en ongenadig veel oefentquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:38 schreef Knipoogje het volgende:
Zo zie je maar weer. Ook zonder lessen kun je goed gitaar leren spelen
En motor rijdt binnen het schoolgebouw.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja. Als je heel veel talent hebt en ongenadig veel oefent.
Alhoewel per motor je graf uitrijden natuurlijk nog cooler is.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En motor rijdt binnen het schoolgebouw..
Nee, nauwelijks. Ik dacht gisteren nog hetzelfde van Manowarquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:57 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind Motörhead nou niet het summum van muzikale ontwikkeling eigenlijk..
Motörheadquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:57 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind Motörhead nou niet het summum van muzikale ontwikkeling eigenlijk..
Ik heb ze allebei live gezien. Motörhead speelt harder. Megadeth (toen nog met Dave, Marty en Nick) beter.quote:
Dat is ook het motto van Manowar, schijnt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:11 schreef Deansensitized het volgende:
Waarom beter als het ook harder kan
Omdat harder al jaren geleden is opgehouden me te interesseren. Anders luisterde ik wel punk.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:11 schreef Deansensitized het volgende:
Waarom beter als het ook harder kan
Mietjequote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat harder al jaren geleden is opgehouden me te interesseren. Anders luisterde ik wel punk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
Of door alles plat te comprimerenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:30 schreef Witchfynder het volgende:
Slechte muziek wordt echt niet beter als je het harder zet. En ook niet door er meer distortion bij te draaien..
Ah, je bent bekend met de werken van Trivium?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of door alles plat te comprimeren.
Onder anderequote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah, je bent bekend met de werken van Trivium?.
Meer dan Nicko?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:09 schreef Witchfynder het volgende:
Met de meest zwabberende drummer in metal volgens mij..
Koopjequote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:38 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb Vox Humana gevraagd wat het kost om een slagplaat voor mij te zagen. Kost 90,- zeggen ze..
heldquote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:28 schreef Witchfynder het volgende:
En nog twee filmpjes!
Störtebeker
The Oaken Shield
Mwoah, dan heb je ook wel wat! Dan hebben ze 4 uur naar het ruwe materiaal zitten staren voor inspiratie!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
8,- materiaalkosten, 82,- arbeidskosten..
Klinkt als sommige jamsessiesquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mwoah, dan heb je ook wel wat! Dan hebben ze 4 uur naar het ruwe materiaal zitten staren voor inspiratie!
Trivium is vetquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah, je bent bekend met de werken van Trivium?.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4 online: micro_nl
Guitar/Gear Acquisition Syndromequote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:06 schreef KaMo het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat GAS is...
Iemand verklaring van deze term (afkorting?)
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:26 schreef guitarist.nl het volgende:
GAS, dat zou afgeschaft moeten worden.Heb je 'm nou gekocht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit momenteel te geylen op een Bogner Shiva met bijpassende 2x12
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
SG'squote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:20 schreef KaMo het volgende:
Aha!
Ik heb GAS op een wireless en een SG!
Hoezo? Vet manquote:
Niet als daar een spongebob gezicht op staat.quote:
maar dan moet ik verdulle ook een staande bedroom rockstar wordenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:30 schreef The_Dean het volgende:
Jankerd. Echte mannen staan te spelen! Op het podium zit je toch ook niet? Je bent verdulle B.B. King niet!
Maar met een Lp gaat dat prima man
Jaquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:31 schreef Daantke het volgende:
[..]
maar dan moet ik verdulle ook een staande bedroom rockstar worden
Met een LesPaul kun je prima zitten. En dan kun je er zelfs ook nog op spelen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:26 schreef Daantke het volgende:
ik wil ook een scheur gitaar maar met v's en lp's kun je amper zitten
niet als je een strat gewend bentquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Met een LesPaul kun je prima zitten. En dan kun je er zelfs ook nog op spelen.
Oh jawel hoor, gaat zelfs veel beter ook nog. Moet je maar eens proberen.quote:
Nederland is klein man, niks is ver.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:37 schreef Daantke het volgende:
Trouwens alle vette marktplaats lespauls in mijn beperkte budget wonen ver weg
Toen ik mijn akoestische gitaar kocht in de muziekwinkel in Lelystad wilde ik ook een LP proberen maar ze hadden alleen strats en een stagg flying Vquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, gaat zelfs veel beter ook nog. Moet je maar eens proberen.
Oh ja, dat is waar ook, daar moet ik ook nog altijd een keertje gaan kijken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:40 schreef Daantke het volgende:
Toen ik mijn akoestische gitaar kocht in de muziekwinkel in Lelystad wilde ik ook een LP proberen maar ze hadden alleen strats en een stagg flying Ven een tele met humbuckers
Ze hebben wel redelijk wat acoustische gitaren en het is een muziekwinkel in het algemeen, niet specifiek voor gitarenquote:
Hm oke dan ga ik daar ook een keer heen, maar een vriend van me had een Morgan van deze winkel en die beviel mij welquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar ook, daar moet ik ook nog altijd een keertje gaan kijken.
Je had trouwens beter naar Nederland Muziek in Almere gekund, die hebben best wel een ruim assortiment en zijn niet eens zo heel erg duur.
Bweh die 3e pickup ook altijdquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:38 schreef Daantke het volgende:
Over gele SG's gesproken:
http://link.marktplaats.nl/193302748
Met een V kun je ook zitten. Twee van mijn gitaarhelden kunnen het prima iig.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:30 schreef The_Dean het volgende:
Jankerd. Echte mannen staan te spelen! Op het podium zit je toch ook niet? Je bent verdulle B.B. King niet!
Maar met een Lp gaat dat prima man
Ja, die is geel ja. Die van onze gitarist is van korina gemaakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:38 schreef Daantke het volgende:
Over gele SG's gesproken:
http://link.marktplaats.nl/193302748
Jeff Waters en Dave Mustainequote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Met een V kun je ook zitten. Twee van mijn gitaarhelden kunnen het prima iig..
Steve Hackett wel. En die tapte jaren vóór Eddie van Halen. Alhoewel hij tegenwoordig wel staat.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:30 schreef The_Dean het volgende:
Op het podium zit je toch ook niet?
Relax is andersquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Met een V kun je ook zitten. Twee van mijn gitaarhelden kunnen het prima iig..
Zover ik weet heeft Skolnick nooit op V's gespeeld überhaupt. Vroeger speelde hij op Ibanez (S-serie meen ik en een incidentele puntige), maar tegenwoordig speelt hij voornamelijk op gemodificeerde Les Pauls (met dikke DiMarzios er in) met een oude Ibanez als backup (althans op de DVD). Hij speelt met de Alex Skolnick Trio op Gibson hollowbodies dus misschien heeft hij een endorsement.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:12 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Jeff Waters en Dave Mustaine
Google vooral die eerste maar eens
Trouwens, speelt Skolznick ook niet op Dean V's tegenwoordig?
Zitten met een V is net zo relaxt als staan met een hollowbody vind ik.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Relax is andersen ik wil m'n gitaar altijd op m'n rechterpoot hebben, voor jou links dus
Ik ga tegenwoordig bijna automatisch in die positie zitten, speelt wel zo gemakkelijk ben ik achter gekomen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zitten met een V is net zo relaxt als staan met een hollowbody vind ik..
Grappig vind ik dat als je zit met een V de gitaar in dezelfde positie staat als bij klassiek spaans gitaar..
Dan is het die geweest ja...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zover ik weet heeft Skolnick nooit op V's gespeeld überhaupt. Vroeger speelde hij op Ibanez (S-serie meen ik en een incidentele puntige), maar tegenwoordig speelt hij voornamelijk op gemodificeerde Les Pauls (met dikke DiMarzios er in) met een oude Ibanez als backup (althans op de DVD). Hij speelt met de Alex Skolnick Trio op Gibson hollowbodies dus misschien heeft hij een endorsement..
Wie wel geregeld op Deans gezien wordt is de ander van Testamant, Eric Peterson. Wellicht heb je hem ermee gezien..
Dat bedoel ik dus dat vind ik maar helemaal niksquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zitten met een V is net zo relaxt als staan met een hollowbody vind ik..
Grappig vind ik dat als je zit met een V de gitaar in dezelfde positie staat als bij klassiek spaans gitaar..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
Ik ook ja, heb mijn gitaar dan altijd op m'n linkerbeen steunen. Ben je veel beweeglijker met je linkerarm.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik ga tegenwoordig bijna automatisch in die positie zitten, speelt wel zo gemakkelijk ben ik achter gekomen.
Mail me eens een voorbeeld van hoe die van jullie er bijvoorbeeld uitziet... geen idee hoe ik precies zo'n ding op moet zetten.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:03 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom niet? Het is alleen maar handig. Weten ze vantevoren hoeveel microfoons ze neer moeten zetten en welke (voor drums en cabs boeiend) en hoeveel kanalen ze moeten configureren. Althans, de wat meer profi zalen. Bij veel jongerencentra staat er een of andere aap achter het mengpaneel die rider niet eens kan spellen..
Wel chocolade melk!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:21 schreef Witchfynder het volgende:
Ok, vertel...wie heeft hier allemaal chocola in z'n rider staan?.
Ook.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4 online: micro_nl
De balans is zittend wel een beetje gek vind ik, teveel gewicht naar achteren.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Met een LesPaul kun je prima zitten. En dan kun je er zelfs ook nog op spelen.
Het wachten is tot er weer iemand met een digifobie langskomt om zijn ongewassen mening over buizen en punk te verkondigenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:28 schreef Cynic het volgende:
Laats in Musik Produktiv nog even een studio geprobeerd op een Line 6 spider 3 combo. Die dingen klinken echt lekker trouwens, je hebt tegenwoordig echt zoveel betaalbare goede versterkertjes!
Het is inderdaad wel een beetje zoeken naar de goede houding met een LP.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
De balans is zittend wel een beetje gek vind ik, teveel gewicht naar achteren.
Laats in Musik Produktiv nog even een studio geprobeerd op een Line 6 spider 3 combo. Die dingen klinken echt lekker trouwens, je hebt tegenwoordig echt zoveel betaalbare goede versterkertjes!
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:34 schreef Litpho het volgende:
Het wachten is tot er weer iemand met een digifobie langskomt om zijn ongewassen mening over buizen en punk te verkondigen.
Wel een handleiding. Daar heb ik nog nooit moeite mee gehad (alhoewel de handleiding van de PCR-300 een aardige poging deed).quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
![]()
Er zitten gewoon te veel vage knopjes op.
Of krijg je er tegenwoordig een cursus bij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks mis mee. Nou ja, tenzij ik degene ben die continu je computer moet komen repareren, dan wordt het minder.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:47 schreef brother52 het volgende:
Handleidingen gooi ik meestal meteen aan de kant.
Ik ga gewoon willekeurig op knopjes drukken en kijk dan wat het doet.
Vaak zoek ik dan na een half jaar de handleiding weer op en kom er dan achter dat ik maar 5% gebruik van wat het ding nu eigenlijk kan.
Zal ik mijn post even editten danquote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:53 schreef Litpho het volgende:
Niks mis mee. Nou ja, tenzij ik degene ben die continu je computer moet komen repareren, dan wordt het minder.
Maar ik zie jou ook niet afgeven op het feit dat dergelijke versterkers automatisch bagger zijn, alleen dat ze niet optimaal werken met jouw favoriete manier van werken. Niet helemaal de schuimbekkende reaktie waar ik op gehoopt had.
*herinnert zich het avontuur van Bro, Dean en zichzelf met een Line6*quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zal ik mijn post even editten dan![]()
De eerste versies van dat soort dingen vond ik wel behoorlijk bagger maar ze worden steeds beter.
Alleen het feit dat er tiptoetsen op zitten (en een lcd schermpje) staat me tegen. Geef mij maar draaiknopjes.
En natuurlijk dat ik er geen fatsoenlijk geluid uit kan krijgen, maar ja, dan moet ik de handleiding maar lezen. (of wat aan mijn spel doen)
Oh, mijn computer repareren kan ik gelukkig zelf. Ik moet het ook nog regelmatig voor anderen doen.
Hmmmm, what does this button do?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:20 schreef Witchfynder het volgende:
*herinnert zich het avontuur van Bro, Dean en zichzelf met een Line6*.
Die digitale dingen zijn behoorlijk goed tegenwoordig. Een vriend van me heeft de 75 watt versie nog even geprobeerd, mogelijk om die ipv zijn hele zware 19 inch buizenrack te gaan gebruiken. Het is alleen jammergenoeg wel zo dat het geluid nogal aan strakheid verliest op hoog volume. Hij kan wel heel hard trouwens. Misschien dat die top nog wel een optie is, die 75 watt combo heeft maar 1 12" speaker, misschien is dat ook te weinig.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het wachten is tot er weer iemand met een digifobie langskomt om zijn ongewassen mening over buizen en punk te verkondigen.
Maar zit hem dat in de versterker of in de eindtrap/speaker? Je zou het eigenlijk eens met een los non-Line6 cabinet moeten proberen dan. En ach, hard is overschat (zeker omdat je hier niet keihard moet om een bepaald geluid te krijgen), zo gauw het een beetje opschiet speel je toch over de PA.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:37 schreef Cynic het volgende:
Het is alleen jammergenoeg wel zo dat het geluid nogal aan strakheid verliest op hoog volume.
Dat weet ik niet, een kennis van me is een paar keer bij me langs geweest voor gitaaradvies, die had één van die eerste Spider tops en die had eigenlijk exact hetzelfde probleem. Op volume werd het geluid wat rommelig, vooral in het laag. Denk dus dat het in de versterker zit. Ik bedoel met hard ook niet volume op 10, maar wel een behoorlijk volume dat je bij optredens gebruikt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar zit hem dat in de versterker of in de eindtrap/speaker? Je zou het eigenlijk eens met een los non-Line6 cabinet moeten proberen dan. En ach, hard is overschat (zeker omdat je hier niet keihard moet om een bepaald geluid te krijgen), zo gauw het een beetje opschiet speel je toch over de PA.
Teveel geld voor een roadiequote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:02 schreef Cynic het volgende:
En niet onbelangrijk: voor maar 300 euro
Precies, ik denk dat het niet zo heel lang meer duurt voordat er wel eentje is die helemaal goed is.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:03 schreef Witchfynder het volgende:
Tijdje terug maakten ze van die kleine topjes. Het idee was fantastisch, helaas was het geluid niet meer dan acceptabel. Ashdown maakt voor bas nu ook van die kleine tops (Superfly bijv). Die schijnen goed te klinken, maar zijn dan weer lekker duur. Maar de ontwikkeling is er!.
hoe zwaar zijn vox30 versterkertjes?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:00 schreef Cynic het volgende:
Het was wel mooi geweest als dat ene probleempje er niet was. Dan had ik mooi een 75 watt combo in de auto mee naar optredens, hup uit de kofferbak zo het podium op, inpluggen en klaar. En dan al die lui met 100 kilo buizenversterkers uitlachen.
Maarja, voorlopig dus nog niet, en voorlopig me nog wel een breuk tillen (nou vooruit, de roadies)
*waarbij Dean zich herinnert ook niet verder te komen dan het volume maar wat omhoog te draaien...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
*herinnert zich het avontuur van Bro, Dean en zichzelf met een Line6*.
*waarbij brother52 zich herinnert dat het op gehoor stemmen een nieuwe dimensie kreeg*quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:57 schreef The_Dean het volgende:
*waarbij Dean zich herinnert ook niet verder te komen dan het volume maar wat omhoog te draaien...
En ik die riep "Zit er niet gewoon een knopje op met "metal"?" en ik bleek er niet ver vanaf te zitten.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
*waarbij brother52 zich herinnert dat het op gehoor stemmen een nieuwe dimensie kreeg*
'Iets hoger........ja, nu zit je goed.'
Dat vind ik alleen maar mooi, want mijn Marshall Valvestate uit de eerste serie wordt alleen maar meer geld waard. Kan 'm nu voor meer verkopen dan waar ik 'm toen voor gekocht hebquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:37 schreef Cynic het volgende:
Maar goed, dat 30 watt dingetje klonk echt geweldig en kost maar 200 euro. Er stond een Marshall naast die net zo duur was en waar de verkoper telkens allerlei gitaren voor klanten op uitprobeerde, maar die haalde het niet bij die Spider. Marshall moet het dus ook voor een deel van zijn naam uit het verleden hebben.
ik merk al, ik heb iets gemist op die bewuste dagquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En ik die riep "Zit er niet gewoon een knopje op met "metal"?" en ik bleek er niet ver vanaf te zitten..
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:32 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik merk al, ik heb iets gemist op die bewuste dag
onzin!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:35 schreef Daantke het volgende:
[..]
niet als je een strat gewend bent
iets van CCR?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:20 schreef matjuhhh007 het volgende:
Weet iemand nog wat leuke covers van wat bekende nummers? Liefst geen metal xD...
Hm oke maar mijn broer en een vriend hebben ook een LP en dan zit ik altijd te schuiven met dat dingquote:
Vier Jaargetijden, Boom Boom, Sweet Georgia Brown (Jimmy Rosenberg versie)... Have fun.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:20 schreef matjuhhh007 het volgende:
Weet iemand nog wat leuke covers van wat bekende nummers? Liefst geen metal xD...
covers van ozzy?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:47 schreef matjuhhh007 het volgende:
Oh kut dat zijn dan gewoon de covers van Ozzy?
Black fucking Sabbath dudequote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:06 schreef matjuhhh007 het volgende:
waar zijn dat covers van bedoel ik eigenlijk...XD
Ligt er maar net aan in wat voor kringen je je begeeft volgens mij...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:04 schreef Witchfynder het volgende:
Maar alleen "kaffer" kan ervoor zorgen dat je neergeschoten wordt in Zuid-Afrika....
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:05 schreef brother52 het volgende:
Sommigen spreken het uit als 'bouillonblokje' maar die zitten gelukkig veilig opgesloten.
Da's waar. Bij de wijnboeren zal het meevallen. En gelijk het meest interessante deel.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:30 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan in wat voor kringen je je begeeft volgens mij...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | L'accompagnamento che propongo non è tratto da nessuna pubblicazione ma è una libera interpretazione personale (intro) FAm DOm SIbm DOm FAm DOm SIbm DOm (strum) FAm DOm SIbm DOm FAm DOm SIbm DOm FAm DOm DO# SOL# DO# DOm SIbm MIb SOL# FAm DO7 SOL#7 SOL# SOL#7 È un macaco senza storia, dice lei di lui, DO# DO7 FAm MIb SIb7 SIb SIb7 MIb che gli manca la memoria in fondo ai guanti bui… SOL# DO7 SOL# SOL#7 ma il suo sguardo è una veranda, DO7 SOL# SOL#7 tempo al tempo e lo vedrai, DO# DO7 SIb7 MIb SOL# che si addentra nella giungla, no, non incontrarlo mai… di alcuni accordi credo siano più agevoli e meno distanti. ...Continua, cliccare sotto |
Ben aan het werk manquote:
Welke?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:25 schreef Cynic het volgende:
Weekend! (da's dan wel weer het voordeel van ploegen).
Denk dat ik morgen maar eens een AIC liedje ga instuderen voor een cover. Het moet verdorie toch een keer lukken.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:28 schreef Witchfynder het volgende:
Drieslagstelsel met de keerploeg..
quote:
Nog vroeger? Het is nu al veel te vroeg...quote:
Moet je voor of na de grote pauze op?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:48 schreef Deansensitized het volgende:
Ja man![]()
Maar gear al gechecked, alles werkt
Nu een boterham met pindakaas en bakje koffie, en dan de zooi inladen.
De mensen die ik weleens zie van Cap, CMG en Logica (etc) hebben wel altijd een typische uitstraling. Een beetje geforceerd formeel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:54 schreef Litpho het volgende:
Cap moet je inderdaad wel liggen. Ik werk persoonlijk liever bij een kleiner en informeler bedrijf dan dat, maar er zijn uiteraard altijd mensen voor wie het wel precies de omgeving is waar ze tot hun recht komen.
Tja, dat is bij mij ook wel een beetje het idee, ik ben ook wat meer van die informele sfeer binnen een bedrijf. Een groot bedrijf biedt natuurlijk wel wat meer mogelijkheden, maar als de sfeer binnen het bedrijf je niet bevalt, stimuleert dat natuurlijk ook niet...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:54 schreef Litpho het volgende:
Cap moet je inderdaad wel liggen. Ik werk persoonlijk liever bij een kleiner en informeler bedrijf dan dat, maar er zijn uiteraard altijd mensen voor wie het wel precies de omgeving is waar ze tot hun recht komen.
Heh. Goede omschrijving. Alhoewel ik ze over het algemeen wel goed kan hebben als collega's op een project.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De mensen die ik weleens zie van Cap, CMG en Logica (etc) hebben wel altijd een typische uitstraling. Een beetje geforceerd formeel..
Hebben ze daar nog mensen nodig? Zie op de site dat ze ook in Eindhoven zitten en op zich spreekt me dat verhaaltje op de site wat meer aan dan wat ik vanmorgen te horen heb gekregen....quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:19 schreef Witchfynder het volgende:
Wel grappig hoe je mensen van bepaalde bedrijven zo herkend. OGD'ers ook hoor. Dat zijn meestal de IT'ers die door de gangen lopen te lallen en dingen bouwen als 19" rackbierkoelers..
Ow ja, bij Cap in Heerlen gaven ze wel al aan dat daar wel een aantal gitaristen zatenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:25 schreef guitarist.nl het volgende:
En ik maar denken dat dit het gitaristen topic was.
Hangt er een beetje vanaf wat je kunt/wilt doen. Ik zou gewoon insturen en meestal hoor je heel snel van hen. In principe hebben ze altijd mensen nodig, zeker nu ze enorm aan het groeien zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hebben ze daar nog mensen nodig? Zie op de site dat ze ook in Eindhoven zitten en op zich spreekt me dat verhaaltje op de site wat meer aan dan wat ik vanmorgen te horen heb gekregen....
Ik heb hem zo goed gevolgd dat ik dacht dat hij nog steeds bij Mesa Boogie zatquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:31 schreef Witchfynder het volgende:
Tja, hiermee kun je ook optreden..
[ afbeelding ]
Inmiddels verouderd, want Davy is weer terug bij Marshall..
Ik ben urban jeweeetzzzzzquote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Verbaasd dat deze stadse jongen dat weet?.
Zo, dat was wel lang geleden. Was dat toen hij nog BC Rich speelde?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb hem zo goed gevolgd dat ik dacht dat hij nog steeds bij Mesa Boogie zat.
Jackson dacht ik. Zal rond Countdown zijn geweest.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zo, dat was wel lang geleden. Was dat toen hij nog BC Rich speelde?.
Ah, dacht dat hij toen al bij Marshall zatquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jackson dacht ik. Zal rond Countdown zijn geweest.
als je er een rus uit utrecht tegen komt, als je er gaat werken, en hij is irritant, sla hem dan voor mijquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:46 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, was bij CapGemini, je moet er heel wat moeite in steken, dan krijg je er wel wat voor terug, maar ik heb het idee dat ik dat al gauw als een grote druk ervaar... Ik krijg het idee dat je continu onder druk staat om jezelf te ontwikkelen. Nu is ontwikkeling zeker niet slecht, maar het moet niet zo zijn dat je daardoor ook niet gelukkig bent in je functie...
stom van fenderquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah, dacht dat hij toen al bij Marshall zat.
BC Rich speelde hij helemaal in het begin in Metallica en net erna.. Wist je dat Dave geprobeerd heeft om Jackson guitars te kopen einde jaren '90?
. Maar Fender heeft hem eruit geboden.
.
Dat klinkt op zich wel goedquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf wat je kunt/wilt doen. Ik zou gewoon insturen en meestal hoor je heel snel van hen. In principe hebben ze altijd mensen nodig, zeker nu ze enorm aan het groeien zijn.
Ze investeren ook graag in hun mensen (elke vaste medewerker heeft een cursusbudget per jaar) en houden de mensen graag tevreden met jaarlijkse pokertoernooien, zeilweekenden, skiweekjes, geregeld borrels (in Delft op HQ zelfs wekelijks), LAN-parties etc. Komende maand is er een Guitar Hero-wedstrijd.
De sollicitatiegesprekken zijn al leuk. Ik had het met een langharige dude van P&O die het tof vond dat ik een metalhead ben en in een band speel en midden in het gesprek ging het ineens over Graspop..
.
En hij wil waarschijnlijk een antwoord voor je de tijd hebt om nog een keer met Witchfynders werkgever te praten...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat klinkt op zich wel goed
Maar ik werd net gebeld door die vent van Cap dat ze het er wel over eens waren dat ze met mij door wilden gaan... Hmmm, nu begin ik toch weer te twijfelen.
Je hebt altijd nog een proeftijd, die geldt voor beide kanten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:14 schreef Litpho het volgende:
En hij wil waarschijnlijk een antwoord voor je de tijd hebt om nog een keer met Witchfynders werkgever te praten...
Ja, maar gebruik maken van je proeftijd om door te solliciteren zou ik je afraden. Zo groot is het ICT-wereldje in Nederland niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je hebt altijd nog een proeftijd, die geldt voor beide kanten.
Dan zal het vast aan mij liggen, ik kom meestal bij detachering wel iemand tegen die minimaal één iemand ken die ik ook ken. Of aan de kleine wereld rondom de Oracle/Java combinatie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:26 schreef brother52 het volgende:
Dat klopt maar praten kan altijd en als OGD met een beter aanbod komt en/of het gevoel is beter bij dat bedrijf, dan zou ik het erg dom vinden om er geen gebruik van maken.
En zo heel erg klein is het ICT wereldje nou ook weer niet in Nederland. Ik loop er al een aantal jaren in rond en mensen van oude projecten van verschillende detacheerders ben ik nog niet tegen gekomen op andere projecten.
Precies. En OGD mixt niet zo heel veel met andere bedrijven weet ik. Als ze je kennen is dat meestal niet positief. Plus, OGD probeert dan het andere bedrijf eruit te concurreren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:26 schreef brother52 het volgende:
Dat klopt maar praten kan altijd en als OGD met een beter aanbod komt en/of het gevoel is beter bij dat bedrijf, dan zou ik het erg dom vinden om er geen gebruik van maken.
En zo heel erg klein is het ICT wereldje nou ook weer niet in Nederland. Ik loop er al een aantal jaren in rond en mensen van oude projecten van verschillende detacheerders ben ik nog niet tegen gekomen op andere projecten.
Best welquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:07 schreef Aresdreams het volgende:
lol, daar werk je nou voor, om zo'n kaartje te krijgen als je ziek bent?
Dan moet je je wekken nu vast zetten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:05 schreef Deansensitized het volgende:
En ze spelen in maart ofzo in Nederland
Als ik het kan redden ben ik er bij
Dan kom je op de verkeerde basisscholen... Op 9 van de 10 basisscholen waar ik kom (en ik kom op nogal wat scholenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:20 schreef Deansensitized het volgende:
19" rackbierkoelers
Nadelen van spelen op een basisschool is dat er geen bier is
haha, ik ook al! al weet ik niks van computers af... ik bouw/ontwerp websites enzo als werk (36u per week)quote:
count me inquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:34 schreef Cynic het volgende:
zo, en dat is weer een stageplek die ik niet heb gekregen.
ik denk dat ik toch echt maar muzikant moet worden. Is er nog iemand hier die de hele dag samen gitaar wil spelen en bier drinken? Dan heb ik de gitaristen al voor elkaar in elk geval.
Als ik geen metal hoef te maken en geen bier hoef te drinkenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:34 schreef Cynic het volgende:
ik denk dat ik toch echt maar muzikant moet worden. Is er nog iemand hier die de hele dag samen gitaar wil spelen en bier drinken? Dan heb ik de gitaristen al voor elkaar in elk geval.
Sounds like funquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:34 schreef Cynic het volgende:
Lol, lijkt me ook wel 'n keer tofquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:11 schreef allsystemshalt het volgende:
LOLZ net met m'n minigitaar (in hoge a gestemd) via m'n digitech 2 octaven lager met delay gespeeld![]()
*Een zwaar loom geluid niet normaal net alsof je zo dronken ben dat je niet meer kan opstaan maar dat wel wil zeg maar![]()
*Hoe moet je anders een geluid omschrijven?
Ik ben net wakkerquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:00 schreef The_Dean het volgende:
Vandaag mijn ML wegbrengen
Ben de Afsluitdijk al over
Heb je potmeter ook mee Daan
Als ik je niet tref gooi ik hem wel door de bus.
Haha, trouwens deed me dat ineens denken aan een situatie die een paar collega's bij een andere collega geflikt hadden. Die ene collega zat in een hotel in Overijssel voor een paar weken om de klanten daar te bedienen, hadden collega's hem een doos gestuurd met een doos tissues, een porno-DVD en een briefje "Veel plezier ermee"quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Overigens...ik was deze week ziek. De tweede dag kreeg ik een kaartje met daar op een plaatje van een dude ziek in bed en een dokter die zegt "Een harde reset en de nieuwste updates en u voelt zich snel beter" en op de achterkant in het handschrift van een meisje beterschap gewenst, getekend door twee lieftallige dames van P&O..
.
quote:
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:25 schreef Daantke het volgende:
Come on mateys, arm for battle,
Man the cannons, aim them high.
Spare no ship from either country,
Raise our flag into the sky.
Share with me the might and glory,
Divy up what's in our hands.
All for those who fight our battles,
and for those who with us stand.
Dat kan ook.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:03 schreef brother52 het volgende:
De kerel beweerde dat je de snaren van een klassieke gitaar gewoon om kon draaien.![]()
Nou, niet helemaal.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:12 schreef Witchfynder het volgende:
Dat kan ook.. Je draait de kam ook gewoon om. Tja, je topkam is niet super dan, maar uit mijn gitaar van 50,- komt niet een heel slecht geluid ofzo.
.
Alleen bij westerns werkt dit niet echt..
De brugkam staat niet schuin, tenzij het zo'n kleine hoek is dat je het met het blote oog niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal.
Je intonatie is verrot doordat de brugkam schuin staat, hij ontstemt sneller dan normaal (als je een klassieke gitaar niet meer hoeft te stemmen is het tijd om de snaren te vervangen), de kans is vrij groot dat je hals gaat kromtrekken en bij de duurdere modellen zitten er onder het bovenblad zangbalkjes gelijmd, die zitten dan verkeerd om.
Uhm, je hebt gelijk, dat is alleen bij een western zo.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De brugkam staat niet schuin, tenzij het zo'n kleine hoek is dat je het met het blote oog niet..
Die moet ik dan ook eens gaan proberen als ik weer eens een aanval van GAS heb.quote:Ben overigens er vandaag weer van overtuigd dat een Dean Performer de beste elektro-akoestische gitaar voor mij is. Damn. En voor maar 279,-..
.
[ afbeelding ]
En akoestische bassen klinken mooi, maar echt té zacht. Nog erger dan ik verwacht had. Helaas..
Met dat bandje hebben we pas samengespeeldquote:
zelfde niveau zekerquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Met dat bandje hebben we pas samengespeeldwát een ellende
cutawayquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:27 schreef KaMo het volgende:
matjuhhh007: Wil je geen inlay? Is wel handig als je iets van hoge tonen wilt spelen namelijk.
Wij bassisten zijn net als Brian uit Family Guy. We zeggen niks en zien het maar met lede ogen aan hoe jullie gitaristen je als idioten gedragen om maar tof te lijken. Maar wanneer jullie alweer het nummer verneuken door weer eens uit de maat te spelen of het verkeerde akkoord of jezelf vastspelen in solo's, moet de bassist jullie weer uit de brand helpen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Idd we weten dat jullie verstandelijk vermogen wat lager is daar doen we met Daan ook niet lastig over dat is ook niet jullie fout
Ik ookquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja..
Hoop voor die ML dat hij zijn nieuwe niet gaat customisen..
Ja hierquote:Op zondag 19 oktober 2008 02:10 schreef The_Dean het volgende:
Iemand gitaren hebben?
Ben er vanmiddag volledig uit gespeeld door een bassist
Dus.......quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:14 schreef The_Dean het volgende:
Ik ook
Maar aan de andere kant, het was ook geen echt echte Dean
Een Tropical ML, gebouwd door Samick, toen de naam Dean even van hun was, dus...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |