Die digitale dingen zijn behoorlijk goed tegenwoordig. Een vriend van me heeft de 75 watt versie nog even geprobeerd, mogelijk om die ipv zijn hele zware 19 inch buizenrack te gaan gebruiken. Het is alleen jammergenoeg wel zo dat het geluid nogal aan strakheid verliest op hoog volume. Hij kan wel heel hard trouwens. Misschien dat die top nog wel een optie is, die 75 watt combo heeft maar 1 12" speaker, misschien is dat ook te weinig.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het wachten is tot er weer iemand met een digifobie langskomt om zijn ongewassen mening over buizen en punk te verkondigen.
Maar zit hem dat in de versterker of in de eindtrap/speaker? Je zou het eigenlijk eens met een los non-Line6 cabinet moeten proberen dan. En ach, hard is overschat (zeker omdat je hier niet keihard moet om een bepaald geluid te krijgen), zo gauw het een beetje opschiet speel je toch over de PA.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:37 schreef Cynic het volgende:
Het is alleen jammergenoeg wel zo dat het geluid nogal aan strakheid verliest op hoog volume.
Dat weet ik niet, een kennis van me is een paar keer bij me langs geweest voor gitaaradvies, die had één van die eerste Spider tops en die had eigenlijk exact hetzelfde probleem. Op volume werd het geluid wat rommelig, vooral in het laag. Denk dus dat het in de versterker zit. Ik bedoel met hard ook niet volume op 10, maar wel een behoorlijk volume dat je bij optredens gebruikt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar zit hem dat in de versterker of in de eindtrap/speaker? Je zou het eigenlijk eens met een los non-Line6 cabinet moeten proberen dan. En ach, hard is overschat (zeker omdat je hier niet keihard moet om een bepaald geluid te krijgen), zo gauw het een beetje opschiet speel je toch over de PA.
Teveel geld voor een roadiequote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:02 schreef Cynic het volgende:
En niet onbelangrijk: voor maar 300 euro
Precies, ik denk dat het niet zo heel lang meer duurt voordat er wel eentje is die helemaal goed is.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:03 schreef Witchfynder het volgende:
Tijdje terug maakten ze van die kleine topjes. Het idee was fantastisch, helaas was het geluid niet meer dan acceptabel. Ashdown maakt voor bas nu ook van die kleine tops (Superfly bijv). Die schijnen goed te klinken, maar zijn dan weer lekker duur. Maar de ontwikkeling is er!.
hoe zwaar zijn vox30 versterkertjes?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:00 schreef Cynic het volgende:
Het was wel mooi geweest als dat ene probleempje er niet was. Dan had ik mooi een 75 watt combo in de auto mee naar optredens, hup uit de kofferbak zo het podium op, inpluggen en klaar. En dan al die lui met 100 kilo buizenversterkers uitlachen.
Maarja, voorlopig dus nog niet, en voorlopig me nog wel een breuk tillen (nou vooruit, de roadies)
*waarbij Dean zich herinnert ook niet verder te komen dan het volume maar wat omhoog te draaien...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
*herinnert zich het avontuur van Bro, Dean en zichzelf met een Line6*.
*waarbij brother52 zich herinnert dat het op gehoor stemmen een nieuwe dimensie kreeg*quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:57 schreef The_Dean het volgende:
*waarbij Dean zich herinnert ook niet verder te komen dan het volume maar wat omhoog te draaien...
En ik die riep "Zit er niet gewoon een knopje op met "metal"?" en ik bleek er niet ver vanaf te zitten.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
*waarbij brother52 zich herinnert dat het op gehoor stemmen een nieuwe dimensie kreeg*
'Iets hoger........ja, nu zit je goed.'
Dat vind ik alleen maar mooi, want mijn Marshall Valvestate uit de eerste serie wordt alleen maar meer geld waard. Kan 'm nu voor meer verkopen dan waar ik 'm toen voor gekocht hebquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:37 schreef Cynic het volgende:
Maar goed, dat 30 watt dingetje klonk echt geweldig en kost maar 200 euro. Er stond een Marshall naast die net zo duur was en waar de verkoper telkens allerlei gitaren voor klanten op uitprobeerde, maar die haalde het niet bij die Spider. Marshall moet het dus ook voor een deel van zijn naam uit het verleden hebben.
ik merk al, ik heb iets gemist op die bewuste dagquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En ik die riep "Zit er niet gewoon een knopje op met "metal"?" en ik bleek er niet ver vanaf te zitten..
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:32 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik merk al, ik heb iets gemist op die bewuste dag
onzin!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:35 schreef Daantke het volgende:
[..]
niet als je een strat gewend bent
iets van CCR?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:20 schreef matjuhhh007 het volgende:
Weet iemand nog wat leuke covers van wat bekende nummers? Liefst geen metal xD...
Hm oke maar mijn broer en een vriend hebben ook een LP en dan zit ik altijd te schuiven met dat dingquote:
Vier Jaargetijden, Boom Boom, Sweet Georgia Brown (Jimmy Rosenberg versie)... Have fun.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:20 schreef matjuhhh007 het volgende:
Weet iemand nog wat leuke covers van wat bekende nummers? Liefst geen metal xD...
covers van ozzy?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:47 schreef matjuhhh007 het volgende:
Oh kut dat zijn dan gewoon de covers van Ozzy?
Black fucking Sabbath dudequote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:06 schreef matjuhhh007 het volgende:
waar zijn dat covers van bedoel ik eigenlijk...XD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |