In Bedburg-Hau zit bij het station (tegenover de kliniek/inrichting) nog een bedrijf. Ze heten volgens mij iets van Fenstherm, maar ik kan er op internet niets over vinden. Ik ben in elk geval van plan daar zaterdag nog even naartoe te gaan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:54 schreef Anne het volgende:
Ow.
Wij vonden zijn prijs net iets te hoog, maar we hebben nog geen andere offertes (andere mensen zeggen dat het iets goedkoper kan).
Niet helemaal waar volgens mij? Je hebt dat Hagebau en dat andere. Bij dat andere komen ze het denk ik wel plaatsen? Tim?quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:18 schreef z80 het volgende:
ik wacht even op info over welk bedrijf je vader het heeft.
en in Bedburg-Hau ben ik nog niet geweest.
laat even weten hoe deze zaak is en waar deze precies zit.
ik ben er wel al achter dat er een heleboel verschil zit in kwaliteit.
en dat er aan een degelijke constructie ook een degelijke prijs zit.
en Swertz is een bouw markt.
het is de bedoeling dat het bedrijf dat de deur levert deze ook plaatst en de oude afvoer.
Je hebt inderdaad Swertz en Hagebau. Bij Hagebau zou ik inderdaad ook geen deur gaan kopen aangezien dat een soort van duitse Gamma is. Swertz is wel van dezelfde eigenaar/groep, maar dat is meer voor bouwbedrijven. Ze hebben daar niet alleen deuren en ramen, maar ook stenen, dakpannen, tegels, professioneel gereedschap, etc..quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:18 schreef z80 het volgende:
het is de bedoeling dat het bedrijf dat de deur levert deze ook plaatst en de oude afvoer.
Klopt. Elke Duitse aanhanger heeft een eigen kenteken. Hij moet overigens ook gekeurd worden.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:40 schreef phluphy het volgende:
We kunnen aan aanhangertje krijgen. Altijd handig.
Maar hoe zit dit met een kenteken ervoor? Moet een aanhanger een eigen kenteken krijgen i.v.m. een aparte verzekering?
Geen idee. Ik ben er eigenlijk vanit gegaan dat wat er op mijn rijbewijs staat ook de regels zijn..quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:36 schreef phluphy het volgende:
Ah, dus dat klopt inderdaad. En zijn de regels wat betreft gewicht en wel/geen rijbewijs hetzelfde als in Nederland?
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:41 schreef z80 het volgende:
en de volgende offerte binnen.
deze is ongeveer 200 Euro goedkoper,
en levert een aluminium deur met hout print.
http://www.hewe.de/quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:18 schreef z80 het volgende:
Flinke prijzen zeg..quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:32 schreef Anne het volgende:
Onderaan de offerte, staat daar niet dat het inclusief montage is?
Toch schijnt het dat Schwers helemaal niet duur is. Ze hebben alleen een duur merk. M'n vader heeft gisteren iemand gesproken die toevallig bij een ander bedrijf een offerte voor Weru ramen en deuren heeft laten maken en die was gewoon 7000 euro duurder dan Schwers..quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:59 schreef z80 het volgende:
ik ga voor een aluminium deur.
de eerste offerte was voor kunststof, en gezien de andere offerte van HM ben ik niet terug gegaan om te vragen wat een aluminium deur bij schwers kost.
ik heb een rekening bij de sparkasse voor de duitse betalingen.
bij de rabobank kun je zonder extra kosten via internet geld overmaken naar Duitsland.
en welke bank je kiest is aan je zelf.
bij de ene betaal je meer maar krijg je meer rente.
de ander is goedkoper maar met minder rente.
Wij waren (een maand of 2 voordat we hier naartoe verhuisden) een keer in het centrum van Goch en zijn toen de Commerzbank binnen gelopen. Rekening openen was in een vloek en een zucht rond. En ze hebben een zogenaamde kostenloze betaalrekening.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:47 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Over die rekening, die rente interesseert me niet, aangezien het puur over een betaalrekening zal gaan en niet om een spaarrekening, dus er zullen nooit echt hoge bedragen op staan.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:48 schreef z80 het volgende:
laat even weten hoe het afloopt.
en of ze ook aluminium deuren leveren.
ik ga maandag of dinsdag nog even bij MH gmbh langs
deze belde wat ik van de offerte vond.
en zeiden dat ze pas geleden in de buurt een deur geplaatst hadden met glas in lood dat ik ook wil.
ps
mijn aluminium deur is ook niet zo duur.
het glas wat er in komt (volledige deur oppervlakte, en glas in lood) maakt dat deze in prijs verdubbeld.
Ik heb nog eens wat zitten rekenen en het verschil valt uiteindelijke toch wat tegen. Het zijn in elk geval zeker geen 3000 euro.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij niet..
De offerte was in ieder geval 3000 euro minder.
We hebben wel nog wat dingen laten weghalen (wordt het nog minder!), maar ook weer laten toevoegen (wordt het weer wat meer).
Maandag krijgen we de nieuwe offerte.
En daarmee gaan we dan nog eens naar Schwers. Kijken of hij nog iets aan zijn prijs kan doen.
Zo nee, dan weten we waarschijnlijk wat het gaat worden.
Qua kwaliteit zal het denk ik niet heel veel uitmaken. Wat ik wel een erg groot voordeel vind van die HeWe kozijnen tegenover de Weru kozijnen, is dat de kleur er bij HeWe echt ingebakken zit, terwijl het bij Weru gewoon folie is. Als je dus een keer met iets scherps tegen je kozijn stoot heb je je folie beschadigd en dat zal niet zo makkelijk te vervangen zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:28 schreef z80 het volgende:
en is dit de zelfde kwaliteit als bij Schwers?
weru schijnt een van de beste te zijn.
waardoor mijn twijfel tussen aluminium en kunststof weer terug is.
misschien dan toch een aluminium deur van weru (indien betaalbaar).
Dan is het toch niet zo erg als ik dacht dus. Ik dacht dat zoiets snel beschadigd raakt. Maar blijft zo'n folie ook mooi? Valt die er ook niet na 10 jaar af ofzo? Zal wel niet, maar toch schrikt het me een beetje af.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:52 schreef z80 het volgende:
aangezien ik voor een hout look ga is het altijd een folie.
en mijn ervaring met de kunststof kozijnen/ramen die ik al heb is dat je de folie niet zomaar beschadigd.
je zult dan echt een diepe kras moeten maken met een hard en scherp voorwerp.
mijn achterdeur heeft een vaatwasser op gevangen, en hier is niets van te zien.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |