Bedankt voor de link, dat was wel inzichtelijk voor mij.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:15 schreef z80 het volgende:
voor diegene die zich afvragen waarom de huizen in Duitsland zo goedkoop zijn:
http://www.duitslandweb.n(...)tse-huizenmarkt.html
Ja, inderdaad. Ik was er de afgelopen 2 dagen om huizen te kijken (heb een optie lopen en toch alweer iets misschien beters gezien) en heb me goed vermaakt. Mensen zijn veel vriendelijker dan in de Randstad. Ook wel erg veel correcter (iedereen bleef wachten voor een rood voetgangerslicht?!quote:
als je wachten voor een rood verkeerlicht al correct vind dan kun je je lol nog op.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ik was er de afgelopen 2 dagen om huizen te kijken (heb een optie lopen en toch alweer iets misschien beters gezien) en heb me goed vermaakt. Mensen zijn veel vriendelijker dan in de Randstad. Ook wel erg veel correcter (iedereen bleef wachten voor een rood voetgangerslicht?!).
Dat laatste weet ik inderdaad en dat doe ik ook (in mijn krakkemikkerige Duits). En dat Duitsers geen een ander gevoel voor humor hebben, dat had ik inderdaad ook al door. Maar dat zal toch zo dicht bij de Nederlandse grens niet opeens drastisch anders zijn?quote:Op woensdag 5 november 2008 08:47 schreef z80 het volgende:
[..]
als je wachten voor een rood verkeerlicht al correct vind dan kun je je lol nog op.
hier neemt men alles serieus, dus kijk uit met wat je zegt.
in Nederland is het normaal/kijkt niemand raar, als je iets zegt met een dubbele betekenis.
in Duitsland kan dat voor wat problemen zorgen.
ook hecht men hier nog waarde aan de titel (de heer, mevrouw, doctor) en wil men graag met u worden aangesproken.
Oh jawelquote:Op woensdag 5 november 2008 09:03 schreef El_Matador het volgende:
Maar dat zal toch zo dicht bij de Nederlandse grens niet opeens drastisch anders zijn?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |