abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:42:35 #1
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62377593
Ik sloot 'm!
Het peutertopic [2-4 jaar] deel 22


Peuters


24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa


Mijn laatste post;
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:40 schreef Saffier het volgende:
Noah wat knap zeg Arme Fons, wat lastig jongen. Hij heeft geen kloofje ofzo, dat het daaraan kan liggen? Ik heb geen tips voor je helaas.

Tobias moet volgende week weer naar het CB,de 3-jaar check met de ogentest enzo, maar ik zat te bedenken, krijgt hij dan ook nog een prik?
wil een modje indien gewenst het linkje naar het vorige topic erin zetten? Thanks!

[ Bericht 50% gewijzigd door Webkim op 02-11-2008 10:26:11 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_62377747
Pff volgens mij heeft mijn kind momenteel kapotte oren, ze luistert voor geen meter. Of ik nou hard of zacht praat, ze lijkt me gewoon niet te horen.. maar als ik lfluister of ze een snoepje wil dan hoort ze me ineens wel...

We mogen dalijk weer even naar de huisarts. Een tijdje geleden had ze steeds al plekjes op dr lijf. Hebben toen hormonencremmetje gehad maar die werkte niet, sterker cremmetje gehad maar die werkte ook niet goed genog want mevruow heeft nog steeds plekjes op dr lijf. En ze heeft ook blaasjes op dr billen terwijl ze alleen nog maar een luier aanheeft als ze moet slapen.

Wat knap van Noah!

Safier, met 3 krijgen ze geen prik, met 3,5 wel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62377868
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:06 schreef Moonah het volgende:
Och Ypselke, maak je je echt zo druk om hetgeen er in jullie dossier staat? Ik vraag me af hoor, of je kind werkelijk zo'n groot stempel daarvan meekrijgt.
Ja, ik heb het er zelfs met de psycholoog over gehad, om te vragen of het verstandig was om het te vertellen bij de intake van het kdv of van de basisschool straks. Op zich vind ik het wel een fijn idee dat Anna van 'buiten af' extra in de gaten wordt gehouden voor het geval het met mij niet goed gaat. Van de andere kant, kan het goed zijn dat er teveel op gelet wordt. En zeker in een dorp als waar we nu wonen, wil ik niet dat ze het stempeltje krijg van het kind met de depressieve moeder.

Wat leuk! Noah schrijft zijn naam.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62377877
quote:
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
Ey zo heet ik ook, zonder h
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:00:44 #5
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62378064
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:53 schreef YPPY het volgende:
Ja, ik heb het er zelfs met de psycholoog over gehad, om te vragen of het verstandig was om het te vertellen bij de intake van het kdv of van de basisschool straks. Op zich vind ik het wel een fijn idee dat Anna van 'buiten af' extra in de gaten wordt gehouden voor het geval het met mij niet goed gaat. Van de andere kant, kan het goed zijn dat er teveel op gelet wordt. En zeker in een dorp als waar we nu wonen, wil ik niet dat ze het stempeltje krijg van het kind met de depressieve moeder.
Moeilijke afweging. Ik denk dat Anna er niet direct onder lijdt, maar extra aandacht is vaak niet erg. Goed dat je het besproken hebt met de psycholoog.

Wow, die Noah!

Vicky, ben benieuwd wat de huisarts zegt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62378444
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:49 schreef Vicky het volgende:
Pff volgens mij heeft mijn kind momenteel kapotte oren, ze luistert voor geen meter. Of ik nou hard of zacht praat, ze lijkt me gewoon niet te horen.. maar als ik lfluister of ze een snoepje wil dan hoort ze me ineens wel...

We mogen dalijk weer even naar de huisarts. Een tijdje geleden had ze steeds al plekjes op dr lijf. Hebben toen hormonencremmetje gehad maar die werkte niet, sterker cremmetje gehad maar die werkte ook niet goed genog want mevruow heeft nog steeds plekjes op dr lijf. En ze heeft ook blaasjes op dr billen terwijl ze alleen nog maar een luier aanheeft als ze moet slapen.

Wat knap van Noah!

Safier, met 3 krijgen ze geen prik, met 3,5 wel
Dat niet-luisteren...wat herken ik dat erg! Bij ons werkt het (vooral bij Emma) SOMS als een trein om 'reversed psychology' toe te passen. En 1-2-3 werkt ook SOMS goed. Het gaat nu elke dag erom wie er het slimste is, want als ik het op een slimme manier aanpak hoeft er niet zo driftig gedaan te worden door haar. Maar vaak nog... oh oh... (meestal luistert ze zowiezo niet de eerste keer, als ik dan zeg 'Ik tel tot drie... 1...2... ' rent ze vaak ineens bij 3 maar soms ook weer niet, er is niet echt een pijl op te trekken).

Even een situatieschets:
Emma moet naar bed, wil niet naar het aankleedkussen maar moet toch. Ik tel tot drie, zeg dat als ze niet snel gaat lopen, ik haar er naartoe til (wat ze absoluut niet wil, ze wil het ZELF ZELF ZELF doen), en dan rent ze ineens toch... (soms moet ik nog een keer dreigen haar zelf maar te gaan tillen voor ze uiteindelijk luistert).
Ze kan ook ineens omslaan van een uitermate driftig persoontje naar een uitermate schattig, meegaand en makkelijk meisje. Vooral als het hele gebeuren herkenbaar is, dan werkt ze vaak goed mee. Als er iets anders gaat, kan ze nogal eens de kont tegen de krib gaan slaan. Heeeeeel vervelend.

Maarre, over die eczeem... hier precies hetzelfde. Soms werkt de zalf wel, maar meestal niet heeeel erg. Noa blijft kriebel en jeuk houden en Emma's plekjes lijken wel over te gaan maar toch jeuken ze nog volgens haar. Succes bij de huisarts! Ben benieuwd wat 'ie zegt.
pi_62378492
Ha, ik zie nu trouwens dat Noa bijna bovenaan in het rijtje staat ze wordt groot! Na de herfstvakantie gaan we 1-op-1 met de 'intern begeleider' op school praten en mag Noa voor het eerst mee. Ze is vanochtend wel even met de peuterleidster naar de basisschool geweest, die moest wat bepraten daar en Noa was helemaal op haar gemak. Allerlei vragen aan de directeur stellen en die vroeg of ze zindelijk was, ja zegt Noa, ik plas op de wc, en poepen doe ik ook op de wc! haha.
Ze heeft er wel zin in! (helaas duurt het nog een aantal maanden want in januari gaat ze pas).
pi_62378765
Mja, misschien toch maar proberen te negeren dan.
En ja, PM, wc-taferelen met Fons die geinteresseerd met zijn hoofd naar beneden en zijn handjes op z'n knietjes tussen onze benen staat te loeren hebben we ook al.
En als er dan iets in zn pamper gelukt is, laat ik het hem ook altijd zien. Hij vraagt er ook telkens om, blijkbaar is het toch zeer boeiend...
pi_62379968
Zo nieuw topic, kan ik weer reageren. Ik had in de vorige zoveel te lezen dat ik maar niet gereageerd heb. Emma hoort regelmatig 'luister je wel?' Ze wil erg graag haar eigen plan trekken met alles. De ene keer moet ze helemaal zelf naar de wc en de andere keer MOET er iemand mee.

Emma was aan het hoesten dit weekend en nogal kortademig. Een bezoekje aan de vervangende huisarts wees uit dat ze een ontsteking heeft in haar rechterlong. een kuurtje amoxciline gekregen. Ze doet niet ziek aan behalve wat verminderde eetlust en af en toe een beetje hangerig.

Als je Emma vraagt hoe oud ze wordt dan zegt ze eerst dat ze 4 wordt en naar de basisschool gaat. Ze lijkt er nu al aan toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 15-10-2008 09:25:35 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:27:16 #10
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62380232
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door dutchie op 15-10-2008 15:33:35 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_62381146
Hebben een nieuw zalfje gekregen om uit te proberen.
Plekjes op dr billen lijkt op een infectie dus ook weer een ander zalfje voor.. ben benieuwd of het allemaal werkt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62382508
Om met Emma te spreken, lekker smeren! Ik hoop dat het verbetering geeft Vicky.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62387023
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 07:57 schreef Suzanna het volgende:
Oh oh... succes Bass-Miss, ik heb er ook ervaring mee, hier is het ook bij tijd en wijlen drama geweest. Misschien heeft hij verstoppig? Dat was hier de boosdoener. Uit ervaring weet ik ook dat de meeste kinderen uiteindelijk wel gaan als het echt echt echt moet. Maar het leverde hier wel een hoop gehuil op!

Wel fijn om te weten trouwens, dat andere ouders het dwarse gedrag herkennen. Noa is echt vaak onuitstaanbaar. Ik hoop maar dat het over gaat als ze naar school gaat, anders ga ik haar achter het behang plakken
Ik heb hier nog wel een plekje over. De muur is nu voor de helft gedaan... schoonpa smeert haar er zó bij
Hier ook veel buien. Maar meer de verhuizing en het gedoe daar omheen, dan dat het zijn leeftijd is. Vandaag was hij erg knuffelig armen om mijn nek en veel kusjes geven. Hij was de afgelopen tijd veel bij de opa's en oma's voor zijn en onze rust. Maar hij heeft ons gemist (natúúrlijk!!).

Awgoss Fons

Dutchie, bij de karwei verkopen ze een bril die een ingebouwde verkleiner heeft. Je hebt, zeg maar, de grote-mensen-bril en de klep. Nou, in die klep zit uitklapbaar/uitvouwbaar de kinderbril. Ik kon alleen de prijs niet vinden, dus misschien is het heel duur. Maar wij overwegen het wel.

Vicky, was het nog leuk met het gezinnetje in Disneyland? .. ik heb je verhaal ws gemist..
'k Hoop dat de plekjes toch gauw weg gaan.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_62396503
Zijn jullie kids ook zo gek op Wonderteam op tv? Ik erger me helemaal rot aan dat stomme gebler van wonderteam, maar Sara vindt het dus helemaal geweldig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62396548
JA! Emma vind het helemaal geweldig. Ik vind het leuk omdat het zeg maar actie tv is, er wordt ook nog wat aan het kind gevraagd. Maar verder
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62396578
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:28 schreef Jelief het volgende:
JA! Emma vind het helemaal geweldig. Ik vind het leuk omdat het zeg maar actie tv is, er wordt ook nog wat aan het kind gevraagd. Maar verder
Ooh die liedjes, ik word helemaal gestoord ervan. Met die stomme cavia/hamster/whatever..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62396807
Het erge is dat ik dat wonderteamliedje helemaal mee kan zingen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62397042
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:42 schreef Jelief het volgende:
Het erge is dat ik dat wonderteamliedje helemaal mee kan zingen
Dat is inderdaad ernstig! Ik kan alleen de eerste vier regels maar
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62397217
Welkom Fons
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62397880
hu wat onder welke steen heb ik gelegen???
Fonske! Welkom in je peuterjaren manneke je wordt vast alleen maar nog leuker

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 15-10-2008 13:49:15 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62399877
Welkom hier Fons.

Dat wonderteam ken ik gelukkig niet. Fjew, wil ik blijkbaar graag zou houden. De tsjoewawa cd is wel besteld, voor Sinterklaas.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:45:20 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62403092
Wonderteam is neit zo populair hier gelukkig, Dora nog steeds en diego

Waarvan het laatste Arwen wat heeft overgehouden dat ze ineens helemaal into de Bauwvis is ( nee geen bluawvis of walvis mama een BAUWVIS!!! )
gevolgd met de hoandjes rond de mond en ge - aaaawoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee en eign gemaakte liedjes als bauwvis bauwviiis ik ben een buawvis aaaawwwooooooeeeeeeeeeeee aaaaawwwooeeeeeeeeeeee ik ben een bauwvis bauwvis , oh en natuurlijk bauwvissen tekenen wel honderden groot en klein.
Wel heel lief ook altijd een sterretje erbij

Oh en nog welkom alle verse peuters hier
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_62404647
ik vind 't wonderteam wel leuk.
pi_62404704
wat een leuke foto van Fons

Ik vind wonderteam ook leuk en David ook
pi_62404897
ja die foto is geweldig! fons is n'n stoeren!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:06:22 #27
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62407466
Hee Fons, jij ook hier. Stoere foto inderdaad!
Lekker douchen!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:19:15 #28
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62414361
Fons en Bass-Miss, gefeliciteerd en welkom!
Grote Fons hoort er ook weer bij!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 16 oktober 2008 @ 01:47:34 #29
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62423568
Even hier ook hoor, gewoon om te pochen.

Julius heeft een filmpje gemaakt!




Fonzie!
pi_62424908
Ik vind Wonderteam af en toe leuk. Soms word ik gek van die stemmetjes..
Dora en DIego zijn ook favoriet hier.. die vind ik ook zwaar irritant..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62426248
renzell, ik heb hier geen geluid maar zal vanavond thuis nog eens kijken. 't ziet er in ieder geval veelbelovend uit!
pi_62426846
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:47 schreef renzell het volgende:
Even hier ook hoor, gewoon om te pochen.

Julius heeft een filmpje gemaakt!




Fonzie!
Whoehaaahahaha
En toen was mama heel boos En dat gezicht wat 'ie erbij getekend heeft is echt heel tof
Wat een superleuk filmpje
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:29:43 #33
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62428104
Wat een geweldig filmpje Julius en Renzell!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_62432810
Wat is dat filmpje keigaaf! Wow, echt leuk gedaan!!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62432875
Onwijs leuk filmje Juul!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 14:10:13 #36
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62433793
Julius wat kan jij mooi verhaaltjes vertellen! Renzell, mijn complimenten, dát ziet er leuk uit zeg!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_62442875
Renzell en Julius wat ontzettend leuk!

Mijn stiefmoeder is afgelopen weekend overleden. Emma wist al dat ze erg ziek was. Van de week lazen we op een briefje dat het konijn van de buren dood was gegaan. Ik had haar toen verteld dat het konijn erg ziek was en dat het nu in de hemel was, een sterretje.
Vanmorgen heb ik haar ook verteld over oma A, dat ze heel ziek was en ook dood was gegaan. Emma antwoordde heel nuchter "Is zij nu ook in de hemel, een sterretje?"Mijn ja was voldoende, waarop ze weer overging tot de orde van de dag. Ik moet er wel even bij vertellen dat ze Oma A vooral van de foto's kent ze heeft geen echte herinnering aan haar omdat we erg weinig bij elkaar over de vloer kwamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 16-10-2008 20:09:55 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62443613
Gecondoleerd jelief
pi_62444496
Oeh, ik ben helemaal in jubelstemming over het Juliusfilmpje, en dan lees ik het bericht van Jelief...
Gecondoleerd.

En Renzell, complimenten zeg! Fantastisch filmpje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62444604
Gecondoleerd Jelief, dat is niet leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62445465
Dankjulliewel voor het medeleven. Het was een heftige dag vandaag maar ik postte het vooral om de nuchtere reactie van Emma. Ik vroeg vanavond nog eens aan haar waar Oma A. nu is. "Die is een sterretje in de hemel. - kunnen we nou nog op bezoek bij haar dan? vroeg ik. ' nee dat kan niet.
Het verbaasd mij hoeveel ze al snapt. Ik wil niet zeggen dat ze precies snapt wat dood is maar ze snapt wel dat dieren en mensen die dood zijn niet meer terug komen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62445860
Renzell, wat een geweldig filmpje van Julius! Ik ga ´m morgen aan Luuke showen, ze vind het vast prachtig! En die boze woeste mama, net echt! Die geluidjes, en dat heerlijke stemmetje!

Jelief, het andere uiterste.... Sterkte met dit verlies. Fijn dat Emma er zo heerlijk nuchter mee omgaat. Gecondoleerd en denk je aan jezelf?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:53:56 #43
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62447375
Hè bah Jelief; verdrietig! Gecondoleerd!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:00:15 #44
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62447519
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:01 schreef Lishe het volgende:
Renzell, wat een geweldig filmpje van Julius! Ik ga ´m morgen aan Luuke showen, ze vind het vast prachtig! En die boze woeste mama, net echt! Die geluidjes, en dat heerlijke stemmetje!

Ik was in eerste instantie een beetje verbolgen dat ik zo woest uit de hoek kwam en Juul zo devoot: "Sorry mama" zegt. Alsof ik hier in huis een soort van feeks ben. Maar het filmpje is wel zó leuk dat ik de rol van bad guy met liefde draag.



Dank jullie wel voor de complimenten trouwens. Ik zal ze overdragen aan de mannen des huizes.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 16-10-2008 23:07:49 ]
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:12:26 #45
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62447816
Jelief, jeetje, gecondoleerd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62447950
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:00 schreef renzell het volgende:
en Juul zo devoot: "Sorry mama" zegt.
Ooooooeeeeehhhhh!!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:42:02 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62454496
JUlius knap gedaan, mama ook trouwens

Emma, lieve Emma zo wijs.
Gecondoleerd jelief
Denk dat je nu wel snapt hoe bijzonder ik het van arwen vind dat ze er zo mooi mee omgaat.

Ze is momenteel nog steeds erg van het liedjes verzinnen liedje van gisteren.

Papa inne sterretjes inne sterretjes hou van jou oooooooook en maria is de maaaaaaahaaaaaan, enne doet arwen roepen papaaaaaaa papaaa daaaaaag
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:57:47 #48
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62454923
Oef Evenstar, ja dan breekt je moederhart wel. ')

Jelief gecondoleerd.
pi_62457399
Jelief gecondoleerd.

Kim is ook gek van het wonderteam laatste tijd. En Dora en Diego zijn ook nog steeds heel leuk.
En teletubbies vind ze 's morgens nog weleens leuk. En op de psz hebben ze de knuffels daarvan, speelt ze nu ook veel mee. En nu naar psz brengen.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:14:04 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62458275
Aaah Arwen... Ik vind het wel mooi. Haar manier van verwerken, de dingen een plaatsje geven, zoals ze dat noemen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62489896
Mijn peuter wordt echt groot. Ze liep vanmiddag zelfs van me weg en rende rond. Mooi om te zien dat ze toch zoveel vertrouwen heeft dat ze van me weg durft.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:20:43 #52
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62502852
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 19:42 schreef YPPY het volgende:
Mijn peuter wordt echt groot. Ze liep vanmiddag zelfs van me weg en rende rond. Mooi om te zien dat ze toch zoveel vertrouwen heeft dat ze van me weg durft.
Groot zijn ze dan he!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:32:54 #53
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62533215
Gecondoleerd Jelief

Julius Wat een geweldig filmpje

Finn heeft nu eindelijk z'n zusje thuis en hij is een hele lieve grote broer Komt uit zichzelf kusjes geven als ie gaat slapen en roept meteen als ze huilt. De eerste dag dat Isis thuis was, vond ie het zo naar voor d'r als ze moest huilen dat ie meteen zelf mee ging doen, maar nu weet ie dat babies huilen i.p.v. te praten en komt ie het alleen nog melden. Jaloers is ie tot nu toe niet echt als we met z'n viertjes zijn, alleen wel als er bezoek komt.
Verder is het nog steeds een heerlijk mannetje, met af en toe eens een peuterpubermoment. Hij houdt erg van liedjes zingen en we herkennen nu ook gewoon meteen wat ie zingt Als we het kennen tenminste, want er komen ook steeds meer onbekende liedjes van de creche bij (Iemand die de melodie weet bij "Klein rood autootje"?)
En ik ben blij dat ie de afgelopen rare maand zo goed door is gekomen. Door alles heen bleef ie heerlijk zichzelf en vond ie alle rare dingen (logeren bij oma, mama in het ziekenhuis, telkens op bezoek in het ziekenhuis en daar soms ook naar de creche, mama die hem niet mag tillen) voornamelijk leuk en raakte ie er niet helemaal van uit zijn doen. Gelukkig, want ik zou het echt naar hebben gevonden als m'n kleine manneke zijn vrolijke spontane zelf kwijt zou zijn.
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:21:38 #54
108648 cattie
lieve moeder
pi_62534271
Wat geweldig dat Finn het zo goed oppakt Jojogirl!

Met Ive gaat het ook geweldig. Hij speelt de laatste tijd veel met duplo, ik heb er geen kind meer aan. Samen huisjes bouwen vindt hij super. Zijn taalontwikkeling gaat nu erg vlot. Zinnetjes van een woord of 5 a 6 is geen probleem (en tegelijkertijd hebben we soms geen idee wat hij zegt! ). Het is echt een heerlijk ventje. Hij zegt nu ook "mama baby in buik" en lijkt wel door te hebben dat er wat gebeurt. Ik lees hem er ook over voor. En hij weet wat de baby is, een broertje of zusje, en als je goed luistert, hoor je het hem ook zeggen. Gelukkig heeft nog niemand dat door.
pi_62537006
Fijn dat het met Finn en Ive goed gaat!

Met kim gaat het ook goed. Alleen had ze vandaag een super peuterpuber dag. Vreselijk vervelend, jengelen, met alles smijten, op de vloer tekenen. Niks was goed. Totaal niet luisteren.
Hopelijk gaat het morgen weer beter.
Het is begonnen sinds mijn zusje hier weer is. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Die speelt dan veel met haar en ze is een paar keer blijven slapen. Misschien dat ze dat mist ofzo.
Gelukkig is ze hier niet al om 5.30 wakker, zoals bij mijn ouders, waar mijn zusje logeert. MAar gewoon 7.30/8.00.
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:40:31 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62538045
Och, wat lief van Finn, zoals hij bezorgd is om Isis.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62612886
Vanaf wanneer gaan peuters niet meer slapen overdag?
Kim heeft sinds een tijdje ineens door dat het wel heel leuk is om alle rompers uit je ladekastje te vissen. Zit wel een beveiliging op, maar ze kan er blijkbaar toch net met haar handje een stukje door.
Dus gaat ze dat nu soms doen ipv slapen. En uiteraard zit ze soms dan ook klem met haar handje.
Kastje van haar kamer halen wil ik eik niet. Maar als we dat wel doen, gaat ze denk ik in haar kledingkast wroeten en heb je nog meer zooi. Die heeft deurknoppen en kan je niet beveiligen. (dan kunnen we er zelf niet bij) Misschien dat iemand nog een ander soort beveiliging weet?

Maar vooral hoe we het Kim kunnen afleren. Of is dat ijdele hoop?

Verder gaat het eten nog mega beroerd. Ze krijgt kauwvitamines. (jammie beertjesnoeppieeeeees!)
En potje wil totaal niet lukken.

Maar verder gaat alles goed. Ze lult je de oren van de kop.
Kan lekker spelen, zelf, samen en met ons. Op de psz gaat het goed. Binnenkort ouderavond.
Het is echt een bijdehand schatje. Met soms hele grappige opmerkingen.
Als ze wakker is 's morgens zegt ze Kim gone luiler, kleeties aan, neden toe, klaasje eten. Klaasje eten heeft ze erbij verzonnen. Betekent chocola eten. Wat dus niet gebeurt als eerste 's morgens.
En als iets niet wil of lukt zegt ze ; zitte goed niet, Kim kan lopen niet, lukke niet. etc. Klinkt wel lief.
pi_62613194
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:18 schreef Troel het volgende:
Spooky, hoe is het met Jordy? Doe eens updateje geven
Ok dan, hoe gaat het met Jordy... je kunt beter vragen, hoe gaat het met de ouders van Jordy, waar halen ze de energie vandaan om het manneke bij te houden.

Jordy is een echte kerel geworden, gek van voetbal, auto's en slopen. Zijn vingerprobleem is nu echt verleden tijd en meneer zelf weet het niet meer te herinneren, pas wanneer wij er naar kijken dan weet ie wel dat er iets mee gebeurd is. Op school begint hij zich inmiddels flink te vervelen, hij is nu de grootste (dat was ie al een half jaar) maar nu is ie ook bijna de oudste, dus alles wordt wat te makkelijk voor hem, dus het enthousiastme is er wel vanaf. Hij kan niet wachten tot de kleuterschool.

We zijn er wel achtergekomen dat we wat strenger voor hem moeten zijn, want een vinger geven is voor meneer een hele hand, dus die vinger krijgt ie ook niet meer teoegereikt. Verder helemaal geen klachten, hij komt elke ochten zo rond 6u nog even bij papa en mama in bed liggen zodat ie nog met papa kan knuffelen voordat die naar het werk gaat, iets wat ik zelf maar al te leuk vind, dus ik ga er maar niet tegenin (zolang het niet vroeger wordt).

Verder blijven wij een hele trotse papa en mama.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 23 oktober 2008 @ 18:42:15 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_62617994
Heel fijn om te horen Spooky! Doe je de groeten aan Githa?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator donderdag 23 oktober 2008 @ 19:33:10 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62619319
Spooky wil jij voor mij een hele dikke knuffel geven aan Jordy en een dikke kus aan je vrouw? Ik mis ze
Ik ben gewoon heel brutaal maar heb je nog een leuke recente foto van mijn favoriete (kerst)man?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:49:52 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62619787
van mij ook een dikke kus aan beide!!
Moest van de week nog aan jullie denken, zat foto's van meetings door te kijken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:55:50 #62
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62619978
Demi zit overigens nu in de o zo geweldige fase van "Waarom?" en "zelluf doen!".
Best vermoeiend moet ik zeggen.

Ingrid, Demi was 2.5 jaar toen ze niet meer ging slapen overdag.

Over het potje zou ik me niet druk maken, Demi was net geen 3 toen ze het ineens doorkreeg, ze is nu 3.5 jaar en is overdag geheel zindelijk alleen 's nachts niet, maak me daar ook geen zorgen om.

Demi begint nu echt wijze antwoorden te geven.
Op vragen als 'Heb jij dat gedaan?' krijg je antwoorden als 'Nee, de kaboutertjes'

Het echte praten nu met haar vind ik heel leuk, hele verhalen met duidelijke en lange zinnen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62621230
Spook, ook hier, fijn te lezen dat het zo goed gaat met jullie! Geef ze nog een keer een dikke knuffel en Jordy (Lolly ) een dikke kus erbij!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62621258
Fijn dat het met Jordy goed gaat!

Snakelady, hoe hebben jullie zindelijkheid aangepakt?
Leuk antwoord van de kaboutertjes!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:50:43 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62621759
niet echt eigenlijk, gewoon vragen of ze moet plassen en op een gegeven moment kwam er ja als antwoord, dan op de wc zetten en als het lukt overdreven blij reageren.
Daarna gaf ze zelf aan waneer ze moest plassen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62621804
Hmmm, dat doen we ook. Alleen dan met potje. Wc wil ze niet. Nouja, we blijven het proberen.
pi_62621865
Was het hier maar zo makkelijk.

David gaat eind januari naar school maar zindelijk

Hij weigert pertinent. Hij gaat wel op het potje zitten maar daar gebeurt dan vrij weinig. Hij wacht vervolgens weer totdat de luier aan is.
Hij wil er ook niks over horen...
pi_62621868
Spooky,wat leuk om telezen over Jordy, ook van mij een dikke kus!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62622013
Ja, Spooky, was ik net vergeten te zeggen;

erg leuk om even wat over Jordy te lezen (en een foto zou best leuk zijn )

Doe Githa de groeten
pi_62622245
Spooky, zeker leuk om weer iets van Jordy te horen! Doe Githa de groetjes van me en Jordy een dikke kus.

Ingrid, hier ging het potje vanzelf, gewoon d'r luier afgelaten, potje neergezet en ze heeft bijna geen ongelukjes gehad.

Vandaag naar het cb geweest, ze waren zowaar een keertje positief. Amber weegt nu 15,65 kilo en is 98 cm. Ogentest ging prima.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62622395
Is de ogentest met ca 3 jaar? En wat houdt dat in? Plaatjes benoemen van afstand ofzo?

Luier aflaten en potje neerzetten gaan we morgen weer proberen. Stom, maar ik ga me nu wel commentaar aantrekken dat ze niet zindelijk is.
pi_62622454
moet je niet doen hoor! Het ene kind is nou eenmaal sneller dan het andere!

Ogentest is idd met 3 jaar. In je cb boekje staat ergens als het goed is een voorbeeldje van alle plaatjes die ze bij de ogentest gebruiken. Amber moest een soort brilletje op waar aan 1 kant een gat zat en aan de andere kant was het dicht. Ze moest plaatjes opnoemen die de cb-arts aanwees.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62622789
Ohoh, ik ben dat boekje kwijt. Nouja, hij moet er wel zijn. Toch maar eens goed zoeken dan. Beetje te goed opgeborgen. Ach, heb de rest van het jaar nog om hem te vinden.
Zwangerschapsdementie
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:44:39 #74
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62637311
Oja, die plaatjes van de ogentest. WIj zijn er nog lang niet aan toe, maar hier staan ze ook in het boekje en ik vond sommige dingen al onherkenbaar (en ouderwets getekend), dus ik ben benieuwd of Finn ze gaat herkennen als we zover zijn. Thuis maar even oefenen denk ik.

En het is een lief spook, dat manneke van ons. Vannacht hebben we amper geslapen omdat ie maar bleef gillen en geen idee waarom. Wat ie gilde was onverstaanbaar, hij leek wel soort van aan het slaapwandelen (vanaf hou oud kan dat?) en wat we ook deden (drinken, liedje zingen, etc.) het was allemaal helemaal fout. Lekker nachtje dus.
Vanochtend was hij uiteindelijk al op en Bibaboerderij aan het kijken, toen wij nog weer ff in bed lagen. Toen kwam ie dus bij ons in bed gekropen tussen ons in en zei ineens "ikouvajou" terwijl ie met z'n armpjes om ons heen probeerde te komen Lief spook
En dat terwijl we hem dat dus nooit bewust geleerd hebben.
pi_62641453
Wat is Finn toch een schatje.

Leuk om weer eens over Jordy te lezen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:28:23 #76
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62644186
Wat lief van Finn!

Renzell ik heb Julius' filmpje nog eens bekeken, het viel me nu op dat hij zo schattig zegt: de enere heette mama en de enere heette papa!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:42:32 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62652021
Lily, ik heb dit jaar twee kleuters gehad die nog niet zindelijk waren toen ze instroomden. Bij de een heeft het nog geen week geduurd (meisje) en de ander deed er 3 maanden over. Als ze merken dat de andere kinderen gewoon wél op de WC gaan zitten, zijn ze meestal wat gemotiveerder. Het lastige is dat veel scholen eisen dat je kind zindelijk is als ze instromen. dat legt er wel een druk op, hetgeen ook weer niet bevorderlijk voor het proces is. Ik vind het geen probleem als een kind nog een luier draagt. Alleen als ze hadden gepoept belde ik wel even naar huis....
Tot zover mijn professionele visie...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:27:00 #78
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62654908
Jordy
Spooky, ook van mij een hele dikke knuffel aan Githa. Echt een gemis hier.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_62655155
fijn om te lezen dat 't zo goed gaat met Jordy!!!

lily, he lastig he. anna is ook nog steeds niet helemaal van de luiers af overdag. plassen gaat inmiddels goed op de wc, maar poepen alleen in de luier. de hele dag een luier(-broekje) aan zou echt een stap terug zijn voor haar, ik hoop niet dat we daartoe over zouden moeten gaan. want dan gaat ze geheid ook weer daarin plassen, haar kennende... nou ja, we hebben nog tot februari, en wachten maar af.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:44:11 #80
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62655382
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:28 schreef PM-girl het volgende:
Wat lief van Finn!

Renzell ik heb Julius' filmpje nog eens bekeken, het viel me nu op dat hij zo schattig zegt: de enere heette mama en de enere heette papa!
Ja, vind ik ook lief! Alleen ben ik wel een héél boos monster met een hele valse hoektand in zijn verhaal. En papa een ontzettend softe bal gehakt.

@ Jojo; Héél fijn hè, kindjes die zomaar uit zichzelf zeggen dat ze van je houden. Dan kun je mij ook wegdragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door renzell op 24-10-2008 22:53:39 ]
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:49:03 #81
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62655540
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:36 schreef bixister het volgende:
fijn om te lezen dat 't zo goed gaat met Jordy!!!

lily, he lastig he. anna is ook nog steeds niet helemaal van de luiers af overdag. plassen gaat inmiddels goed op de wc, maar poepen alleen in de luier. de hele dag een luier(-broekje) aan zou echt een stap terug zijn voor haar, ik hoop niet dat we daartoe over zouden moeten gaan. want dan gaat ze geheid ook weer daarin plassen, haar kennende... nou ja, we hebben nog tot februari, en wachten maar af.
Jeetje, ik ben écht blij dat Juul wat dát betreft ineens het licht gezien heeft. Kan dus óók hè, zo plotseling! Alles gaat hier op de pot nu. En (min of meer) van de één op de andere dag. Nu sinds een week of 2/3 en hij maakt nooit meer een ongeluk. Zo stoer, vind ik het van hem! Uiteindelijk gebeurt dat bij die van jullie natuurlijk ook zomaar, ineens. Maar tóch irritant, zo met die kleuterschool in het verschiet. Zeker omdat sommige scholen er idd moeilijk over doen. Gelukkig hebben ze nog even, David en Anna.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:08:09 #82
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62656118
Het lastige is dat je er vrij weinig aan kan doen, behalve de mogelijkheden scheppen zeg maar. De rest moet het kind toch echt zelf willen.

Mijn moeder wil nog weleens misplaatst trots doen, dat mijn kinderen zo snel zindelijk waren (waarbij ze dan voor het gemak even weglaat dat Freek nog steeds niet 's nachts zindelijk is ).
Nou, daar heb ik echt weinig aan gedaan, dat deden ze toch echt zelf .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62656341
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:08 schreef Leah het volgende:
Het lastige is dat je er vrij weinig aan kan doen, behalve de mogelijkheden scheppen zeg maar. De rest moet het kind toch echt zelf willen.

Mijn moeder wil nog weleens misplaatst trots doen, dat mijn kinderen zo snel zindelijk waren (waarbij ze dan voor het gemak even weglaat dat Freek nog steeds niet 's nachts zindelijk is ).
Nou, daar heb ik echt weinig aan gedaan, dat deden ze toch echt zelf .
Dat hou ik mezelf maar voor.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:25:09 #84
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62656562
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:08 schreef Leah het volgende:
Het lastige is dat je er vrij weinig aan kan doen, behalve de mogelijkheden scheppen zeg maar. De rest moet het kind toch echt zelf willen.

Mijn moeder wil nog weleens misplaatst trots doen, dat mijn kinderen zo snel zindelijk waren (waarbij ze dan voor het gemak even weglaat dat Freek nog steeds niet 's nachts zindelijk is ).
Nou, daar heb ik echt weinig aan gedaan, dat deden ze toch echt zelf .
Exact. Goed gezegd Leah. Julius besliste ook gewoon plotseling dat het tijd was. Het vooruitzicht van de taarten, cakejes en cadeau's die hem ten deel zouden vallen, waren slechts de druppel om hem over de streep te trekken. Gelukkig heb ik me er nooit druk om gemaakt. Maar ik kan me voorstellen dat het tóch fijn is als ze zindelijk zijn, voor ze tussen al die kleuters zitten en dan misschien wel het gevoel hebben dat ze sloom zijn, of stom, omdat ze de enige zijn die nog in een luier poept.

Overigens had ik vanochtend weer een dikke vette plakkerige poepluier te pakken (ook hier 's nachts nog niet zindelijk). Jezus, dat was géén pretje zeg! Ha ha, wat voelde ik me ineens verwend.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:34:23 #85
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62656762
Taarten, cakejes en cadeau's . 't Is maar goed dat ze dat niet geweten hebben, dat dat ook nog een mogelijkheid was, dan waren ze nu nog niet zindelijk geweest .
Maar misschien moet ik het eens in gaan zetten bij iig stil zijn tot 7 uur 's ochtends.
Ik ben gefrustreerd vanwege slaapperikelen, valt vast niet op hé?)
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62656852
anna wordt juist alleen maar kwaad als ik 't over eventuele beloningen heb die ze ermee zou kunnen verdienen. "IK WIL GEEN STICKERS / CADEAUTJES !!!! " eh... OK! 't arme blaag, ik voel me meteen zo'n push-moeder.
pi_62656924
Ohja, Kim omkopen met chocola kan ook nog
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:29:51 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62657898
hier werkte de stickertjes met poepen wel, bij plassen was het niet nodig.

Ze wilde zelf heel graag op de wc poepen, pamper vond ze zelf ook niet prettig meer maar ze durfde niet echt.
en die stickermethode heeft haar toch over de streep getrokken, nu gaat het goed en heeft ze geen stickertjes meer nodig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62660414
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:42 schreef Moonah het volgende:
Lily, ik heb dit jaar twee kleuters gehad die nog niet zindelijk waren toen ze instroomden. Bij de een heeft het nog geen week geduurd (meisje) en de ander deed er 3 maanden over. Als ze merken dat de andere kinderen gewoon wél op de WC gaan zitten, zijn ze meestal wat gemotiveerder. Het lastige is dat veel scholen eisen dat je kind zindelijk is als ze instromen. dat legt er wel een druk op, hetgeen ook weer niet bevorderlijk voor het proces is. Ik vind het geen probleem als een kind nog een luier draagt. Alleen als ze hadden gepoept belde ik wel even naar huis....
Tot zover mijn professionele visie...
Hij zit twee dagen op een dagopvang. Ook daar ziet hij ze allemaal op de wc zitten. Hij is de enige met luier momenteel.
Het interesseert hem gewoon niet. De stickers, stempels en weet ik wat nog meer.

Wat Leah zegt; ik zou niet weten wat ik eraan moest doen.

Als ik door school gebeld zou worden als hij gepoept heeft (raak ik nu al van in de stress want ik werk dan, aah) is dat dan geen beloning voor hem?
Zo van; als ik in mijn luier poep dan komt mam lekker

Nou ja, ik hoop er net als Bix maar het beste van tot februari..
pi_62660733
Er zijn ook scholen die kinderen niet aan willen nemen als ze nog niet zindelijk zijn, toch? Tenminste dat hoorde ik hier in de buurt laatst.

Hier was het gewoon van de één op de andere dag, niks potje, gewoon op de wc zonder brilverkleiner. In de jaren hiervoor wel regelmatig luier afgedaan en het potje neergezet. De ene keer plastte ze er wel op en de andere keer niet. Maar pas toen ze er zelf aan toe was ging het in één keer goed. Eerst alleen overdag en twee maanden later ook 's nachts. Pushen heeft volgens mij ook geen enkele zin, het gebeurt uiteindelijk toch wel.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:08:55 #91
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62661128
Lily; plast David wel af op het potje soms, of doet hij alles nog in zijn luier?

Mijn jommetje is net voor het eerst alleen naar de winkel geweest die waar wij boven wonen om koffiemelk te halen. Met wat centjes in zijn knuist liep hij trots de deur uit.
pi_62661168
Hier ging het ook helemaal vanzelf , we hebben niks gedaan met kadootjes of zo.
De pamper blijft negen keer op de tien ook ineens droog 'snachts.
Het kakprobleem daartegen...
pi_62662817
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:08 schreef renzell het volgende:
Lily; plast David wel af op het potje soms, of doet hij alles nog in zijn luier?
af en toe
soms is het drama als ik met het potje aan kom zetten (en dat is nu net niet de bedoeling), en soms doet hij het wel

Vanochtend heeft hij op het potje geplast, maar hij ging er huilend op zitten en vroeg erna meteen; mag ik dan nu mijn luier weer aan? Hij doet het dan duidelijk voor mij (ik push geloof ik te hard momenteel dus ik ga daar weer mee ophouden)
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:08 schreef renzell het volgende:
Mijn jommetje is net voor het eerst alleen naar de winkel geweest die waar wij boven wonen om koffiemelk te halen. Met wat centjes in zijn knuist liep hij trots de deur uit.
wat schetig
pi_62663157
Nou Lily, daar gaat mijn professionele advies.
Voor de meelezers, dit is een grapje nav. een PMwisseling tussen Lily en mij, ik bedoel het niet arrogant.

Over dat het zelfs een beloning zou kunnen zijn als je hem op school komt verschonen had ik helemaal niet aan gedacht. Maar idd, voor sommige kinderen zou dat best zo kunnen zijn.

Succes ermee hoor...

Renzell, wat leuk dat Juul boodschappen heeft gedaan!
Ik herinner me zelf nog zó goed hoe stoer dat voelde.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62664017
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:59 schreef Moonah het volgende:
Nou Lily, daar gaat mijn professionele advies.
Voor de meelezers, dit is een grapje nav. een PMwisseling tussen Lily en mij, ik bedoel het niet arrogant.


ik weet het ook niet hoor, ik zeg en denk ook maar wat
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:08:03 #96
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62668011
Luuke wilde ook nooit wat van pot of toilet weten, en ineens ging de knop om. Alleen poepen durf ze gewoon echt niet op de wc. Dat moet perse in een luier. Moeilijk vind ik. Als we weg zijn en geen luier bij de hand hebben moet ze er echt van huilen. Dan krijgt ze buikpijn en raakt gewoon gefrustreert dat het haar niet lukt. Zielig vind ik.
Maar Lily, het komt vast vanzelf. Ik hoop dat David een fijne juf krijgt die er gewoon geen probleem van maakt, mocht het tegen die tijd nog niet willen.

Julius alleen 'uit boodschappen'! Hiiii, spannend. Stoer ook!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62670559
Kim heeft net 2 x vlak achter elkaar een natte broek gehad. Vanmiddag luierloos, had ik geloof ik hier gelezen. Ze ze zegt wel telkens als Kim moet plassen, Kim op potje zitten. Maar nog neit gedaan dus.
We zullen zien hoe het verder gaat vandaag. En dan morgen weer proberen. Maar eens naar broekjes kijken van de week. Want als ze natte broeken blijft houden, heeft ze er niet genoeg.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:41:29 #98
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_62671104
Even een vraag, we zijn aan het oefenen met zindelijkheid, maar Kim heeft nu net voor de derde keer in een uur geplast. Komt ze droogjes vertellen dat ze een natte broek heeft. Ze plast dus telkens kleine beetjes. Volgens mij is Kim dus nog niet klaar om zindelijk te worden, aangezien je hiervoor je plas langer moet kunnen ophouden in plaats van telkens kleine beetje te laten lopen. Klopt dat of niet?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_62671154
Óf ze is juist wel bezig met zindelijk worden maar ze kan het nog nét niet helemaal ophouden
pi_62672038
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 18:43 schreef owlet het volgende:
Óf ze is juist wel bezig met zindelijk worden maar ze kan het nog nét niet helemaal ophouden
dat denk ik ook.
waarom laat je dr niet zonder broek lopen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:26:15 #101
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_62672232
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 19:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat denk ik ook.
waarom laat je dr niet zonder broek lopen?
Het is helaas geen zomer meer, vat ze zo geen kou?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:29:16 #102
7074 moussy
kuttekop
pi_62672296
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 19:26 schreef Djeez het volgende:

[..]

Het is helaas geen zomer meer, vat ze zo geen kou?
Ik zou dr buiten wel een broek aan doen natuurlijk


Nee hoor.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_62672402
Nee hor, ze vat geen kou. Neem aan dat het geen 15 graden bij je in huis is. Amber loopt het liefst de hele dag in dr blote kont als het zou kunnen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:35:41 #104
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_62672460
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 19:33 schreef Vicky het volgende:
Nee hor, ze vat geen kou. Neem aan dat het geen 15 graden bij je in huis is.
Gelukkig niet. Bij ons staat de kachel op 20, is dat wel warm genoeg?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:41:53 #105
7074 moussy
kuttekop
pi_62672605
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 19:35 schreef Djeez het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Bij ons staat de kachel op 20, is dat wel warm genoeg?
ja joh
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:59:48 #106
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_62673034
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 19:41 schreef moussy het volgende:

[..]

ja joh
Gelukkig, bedankt voor de antwoorden! Kan ik Ingrid blij maken, morgen gelijk proberen. Thnx!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:20:23 #107
7074 moussy
kuttekop
pi_62673557
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 19:59 schreef Djeez het volgende:

[..]

Gelukkig, bedankt voor de antwoorden! Kan ik Ingrid blij maken, morgen gelijk proberen. Thnx!
Wij hebben toen luierbroekjes aan gedaan bij de kinderen, en noemde het onderbroek hoezo voor de gek houden
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:56:14 #108
45621 Suzanna
Mama van...
pi_62674502
Voor Emma is een luierbroekje ook niet echt een luier, veel leuker dan een luier is het, dus vaak wel goed als we weg gaan. Hoewel we dan ergens in een winkel nog steeds horen "Ik moet plassen!!" en als we dan zeggen " doe maar in je luier Emma" zegt ze okee, maar zegt tien minuten later weer dat ze moet plassen. Ze wordt ook een beetje vervelend ervan, tot ze geplast heeft is ze dan erg ongedurig. Daarna superlief... (geeft dat ook aan, dat ze lief is omdat ze geplast heeft!)

Heel herkenbaar, dat kleine beetjes plassen. Dat is het begin van zindelijk worden, komt helemaal goed Djeez. Op een gegeven moment gaan ze het ineens langer ophouden. Emma gaat vaak 10 keer in een uur (echt niet overdreven!) naar de wc maar kan het vaak wel een uur ophouden als we ergens heengaan (luier is dan nog droog of zelfs zonder luier gaat het dan goed).

Bij haar heeft het ook een hele tijd geduurd voordat ze zindelijk werd, maar ineens was de knop idd om zoals iemand anders hier ook al zei.

Bij Noa precies hetzelfde, en die ging in het begin ook huilen op het potje omdat ik te hard pushte denk ik (toch had ik dat zelf niet door, deed het wel heel lief maar ze vond het toch gewoon spannend).
Op een gegeven moment weer gaan proberen, out of the blue, zonder dat ze het zelf aangaf, en als beloning een smartie gegeven bij elk plasje (ja, slecht ) en al na een dagje overgegaan op stickertjes, en toen was ze ineens, van de ene op de andere dag, zindelijk.
pi_62676295
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:20 schreef moussy het volgende:

[..]

Wij hebben toen luierbroekjes aan gedaan bij de kinderen, en noemde het onderbroek hoezo voor de gek houden
Die heeft ze soms wel. Vooral naar de psz. En bij mijn ouders altijd. Ze weet wel dat dat een luier is en een onderbroek wat anders. Dus daar zal ze niet intrappen.

Maar gewoon doorgaan met oefenen dus he. En kan morgenochtend wel in blote kont/onderbroek proberen.
Blote kont lopen vind ze wel leuk.
's Middags gaat ze naar mijn ouders/zusje. Weet niet of ze willen oefenen. Lijkt mij wel handig om er nu juist mee door te gaan.
pi_62681899
Sara heeft ook lujierbroekjes aan. Opa en oma hebben haar wijsgemaakt dat ze een grote meid moet zijn en kleine meisjes dragen geen luiers
Dus... ik geef de luierbroekjes ook mee aan het kdv, omdat ze daar ook regelmatig op de wc plast en de leidsters de broekjes wel heel handig vinden. Jammer was dan dat Sara afgelopen week met een gewone luier thuiskwam en een uur later nog aan het snikken was dat ze toch al een grote meid was en geen klein meisje meer (niet dat ik dat op de leidsters schuif, ik baal gewoon dat opa en oma er zo'n issue van gemaakt hebben).
Pfff, mijn meiske is gewoon te gevoelig voor dit
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62681968
ach gossie Saartje toch...

Hier alleen nog een luier met slapen of als we heeeeeel lang in de auto moeten zitten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:11:21 #112
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62684716
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:42 schreef lily het volgende:

[..]

af en toe
soms is het drama als ik met het potje aan kom zetten (en dat is nu net niet de bedoeling), en soms doet hij het wel

Vanochtend heeft hij op het potje geplast, maar hij ging er huilend op zitten en vroeg erna meteen; mag ik dan nu mijn luier weer aan? Hij doet het dan duidelijk voor mij (ik push geloof ik te hard momenteel dus ik ga daar weer mee ophouden)
[..]

wat schetig
Lastig hè, niet pushen als je zelf wél stress hebt erover. Ik snap dat heel goed hoor. Maar tóch het beste om er rustig onder te blijven denk ik, en David zelf het tempo te laten bepalen. Uiteindelijk gaat ie, hoe dan ook. Echt, echt, echt!
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:06:47 #113
108648 cattie
lieve moeder
pi_62685865
Zindelijk worden... Ik stop mijn kop nog maar even in het zand. Nadat Ive een tijdje geleden de wc en het potje interessant leek te vinden (erop zitten, maar plassen lukte nog niet) moet hij er nu niets van hebben. Gelukkig hebben we nog even.

Ive is net een tand door zijn lip gevallen. Hij deed onhandig met zijn stoel en ik was net te laat. Het lijkt niet zo ernstig te zijn (hij ving zichzelf nog redelijk op, de klap was niet heel hard). Tand door lip is niet echt te verzachten met iets he?
pi_62686044
Cattie, als het nog bloedt schijnt een beetje suiker erop te helpen.
Verder koelen misschien? Het heelt gelukkig vaak wel snel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62686083
Saartje Kan het me goed voorstellen.

Cattie hier hielp koelen met een nat washandje. En het was hier altijd snel over. Niet dat ze het nou zo vaak heeft gehad.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:18:35 #116
108648 cattie
lieve moeder
pi_62686120
Het eerste wat Ive zei toen hij uitgehuild was, was "slapen". (Het was ook bedtijd) dus dat is hij nu aan het doen. (Maar ik moest nog wel 2 verhaaltjes voorlezen en hij babbelde alweer vrolijk.) We zullen zien hoe het eruit ziet als hij weer wakker is. Bloeden doet het dan hopelijk niet meer, maar misschien wil hij wel een raketje om het te koelen. Bedankt voor de tip!
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:21:45 #117
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62686184
Arme Saar, lastig als opa en oma je zoiets vertellen.

Onze opvoeding is mislukt Anna is vanochtend eerst bij ballorig geweest en daarna gingen we lunchen bij de mac. Ze is daar nooit binnen geweest en ze deed alsof ze er wekelijks komt (J. wat doen jullie op papadag? )

Beterschap Ive.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:22:37 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_62686202
Hahaha YPPY, Anna heeft een geheim dubbelleven. Als Macverslaafde.
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:24:36 #119
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62689764
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:21 schreef YPPY het volgende:

Onze opvoeding is mislukt Anna is vanochtend eerst bij ballorig geweest en daarna gingen we lunchen bij de mac. Ze is daar nooit binnen geweest en ze deed alsof ze er wekelijks komt (J. wat doen jullie op papadag? )


Raketjes om te koelen werken heel goed hier
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:53:57 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62690705
Whoei, MacAnna! En J die het maar heeft over biochampignons en verse groenten...

Oooh Ive, erop.

En gats, ik krijg nu al bijna de kriebels als ik al die zindelijkheidsperikelen lees.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:53:42 #121
108648 cattie
lieve moeder
pi_62694483
Ive's lip is een beetje dik, maar verder heeft hij nergens last van gelukkig.
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:25:22 #122
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62703846
Och Ive!
Jetske is juist lekker bezig met op het potje plassen. Ze wil het voordat ze naar bed gaat altijd even proberen. Steeds vaker gaat het ook goed. Leuk hoor. Verder taalt ze er overdag niet naar, dus wij ook niet
Vandaag hebben we lekker gezwommen. Het was een tijdje terug maar ze vond het nog steeds zo ontzettend leuk. We hadden dus (even) een blije dochter. Helaas is ze ook erg aan het huilen, nee-roepen en gooien. Ze staat veel van haar tijd op de gang. Nee hoor, het valt wel mee. Het helpt vaak wel goed om haar even uit de situatie te halen. Het lijkt ook of ze dat zelf dan ook wil. Ach, ik vind het vooral zielig zoals ze met zichzelf loopt te stoeien.
Lekker douchen!
pi_62712992
Kim zegt nu de hele tijd dat ze de luier om wil. Ik twijfel. Wat zouden jullie doen?
pi_62713659
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:53 schreef Moonah het volgende:
En J die het maar heeft over biochampignons en verse groenten...
Haalt ie ook maar uit een boekje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62713750
Ik zou de luier om doen. Het besef dat er iets aan komt is ook een stadium van zindelijkheid dus misschien is het voor Kim een tussenstapje door het eerst bewust in haar luier te doen en later bewust ergens anders.
Ze laat het al niet zo maar lopen!
Een luier weigeren geeft misschien alleen maar druk.
pi_62713999
Owlet, daar zit wat in.
Alleen hoefde het net ineens niet meer. Nee toch niet luier om mama. Potje ook niet, straks wel mama. Dus we zien wel.
pi_62714005
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim zegt nu de hele tijd dat ze de luier om wil. Ik twijfel. Wat zouden jullie doen?
Gewoon geven, als ze dat wil. Het kan zijn dat ze daardoor weer iets verder komt in het leren voelen dat er iets aankomt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:53:42 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_62714047
Moeilijk Ingrid, ik zou meegaan met Kim en er geen druk op leggen. Ze is nog jong genoeg.

Jetske in de peuterpubertijd! Ive lijkt daar nu net weer wat uit te zijn.
pi_62714064
Bij Jordy hebben we het cold turkey gedaan, dat werkt bij hem blijkbaar het beste.
Het werkte met de speen die opeens 'kwijt' was, en zo ook met de luier, "Grote jongens doen het op de wc en op het potje" en meneer wil groot zijn, dus hij doet het goed. Hij heeft alleen nog een hekel aan billen poetsen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_62714417
Ingrid, gewoon omdoen hoor.
Wij laten het zindelijk worden rusten tot nadat de baby geboren is. Ik ben over 5 weken uitgerekend en het is allemaal al spannend genoeg voor d'r. Erna zien we wel verder.

Sara kan trouwens heel goed binnen de lijntjes kleuren en tekenen Ik vind het zo knap van d'r!
En ze wil nog steeds heel graag harp spelen. Ze kan voordoen hoe het moet, 2 handjes schuin achter elkaar en dan priegelt ze met haar vingertjes Ze wil het zo graag, vraagt elke dag wel een keer wanneer ze harp mag spelen. Ik ga binnenkort toch eens informeren en nog verder kijken of ik een kleintje kan krijgen ergens.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62715419
Nou, ik moest een cracker pakken. En toen ik dat deed was het ineens mama plassen! En toen was het te laat. Ik zei ga maar op je potje zitten, misschien moet je wel meer plassen. En toen kwam er nog een minibeetje. Vond ze wel leuk. Samen door de wc gespoeld. En toen wilde ze graag een luier om. DAt heeft ze nu. Ze moet toch (hopelijk) straks slapen. Proberen we het na het slapen weer.

Fuente, over 5 weken alweer uitgerekend, wat gaat het snel zeg! Ik ben 29 december uitgerekend.
Denk dta dat misschien wel kan helpen als de baby er eenmaal is. Dat ze dan misschien wel sneller op het potje wil enzo. Voorlopig ga ik door met hoe het nu gaat. Denk idd dat pushen niet werkt.
pi_62716107
Fuente, bij de Dolfijn in Oosterhout verkochten ze een paar weken terug iets dat leek op een harp. Misschien dat je hen kunt bellen of ze daar een linkje/foto van hebben?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:49:24 #133
56471 pinquit
oh my lama!
pi_62717347
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:50:36 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_62717387
en een sjieke:

op speurders wel duur
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_62717461
oops. 275 euro.. die eerste kost ook al (minimaal) 174 euro...
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:56:50 #136
56471 pinquit
oh my lama!
pi_62717620
ja, (echte) instrumenten zijn gewoon vreselijk duur marktplaats heeft t ook niet goedkoop.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_62717676
Jeeetje!

Manlief heeft net dit gevonden: http://www.mercurius-inte(...)_,_,_,_harpen?amsid= Volgens mij is dit hetzelfde als die Pinquit ook al liet zien net?

Er zit een winkel in Almelo die dit verkoopt, dus we gaan daar maar eens kijken.
175 euro vind ik echt eigenlijk nog te duur...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:00:24 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62717728
Fuente, vraag me af is zoiets niet zelf te maken met een stuk hout wat bewerken en wat gitaarsnaren, bedoel het hoeft nou toch ook niet gelijk een profi harp te zijn ? of zge ik dan wta heul doms?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_62717891
Dat kunnen we idd proberen Evenstar. We hebben een gitaartje gekocht laatst in de hoop dat ze dat ook leuk zou vinden, maar: 'dat isnie harp' en het ding werd niet aangeraakt. Dus ik hoop dat ze de klank dan pikt.
Misschien dat mijn vader wel ff crea bea wil zijn

Wat een aflevering van Teletubbies met een harp al niet teweeg kan brengen he? Zelf heb ik 2 violen, vindt ze ook geen donder aan, 'is ook nie harp'.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62717905
Die choroiharpjes worden bij ons op school pas gebruikt vanaf een jaar of zeven. Tot die tijd zijn ze eigenlijk te groot en zijn vooral de kindervingertjes nog niet sterk genoeg. Je moet behoorlijk wat kracht hebben om er geluid uit te krijgen en dan zijn dit nog de meest "kindvriendelijke" harpjes/liertjes die kan vinden.

Is een Cymbaal misschien iets voor jullie?
Deze bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/202669377

Die zijn kindvriendelijker en ook wat minder kwetsbaar (althans, het is wat minder kostbaar als een peuter er à la peuter mee om gaat )

ook te koop via deze ebay-winkel, even zoeken op cymbaal.
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 14:07:08 #141
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62717924
Fuente, kun je niet eens bij de muziekschool informeren of Sara een keertje achter een echte harp mag zitten? Op een open dag ofzo...
En we wonen ver uit elkaar, maar Sara is welkom om mijn harpen uit te proberen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 14:12:51 #142
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62718097
Als gitaar wordt afgekeurd, dan het cymbaal vast ook. Sara wil duidelijk met twee handen arpeggio's kunnen maken ('watervalletje' spelen zeg maar).
Gaat er zelf iets gemaakt worden, neem dan nylon vissnoer voor snaren. Dat klinkt als ze strak staan 'echter' dan metaal en is liever voor de vingertjes.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62718225
Ah ja, ik lees nu pas dat een gitaar ook geen optie is.
Die Saar! Ze heeft groot gelijk, het is ook zo'n mooi geluid Ronja is nu ook al gek op luisteren naar de gärtner lier, het heeft echt een enorme aantrekkingskracht op jonge kinderen.
pi_62718318


Deze hadden ze bij de dolfijn.

denk ik, is al een paar weken geleden, je kunt er vanaf 2 kanten bij
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 14:25:39 #145
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62718462
Nog een idee om Sara kennis te laten maken met een harp: in Enschede zit harpbouwster Annita Wilschut. Misschien mag Sara wel bij haar kijken en uitproberen?
Ik ken Annita Wilschut niet, maar wat ze schrijft op haar website komt sympathiek over.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62718680
yppy, dat ziet er wel leuk uit zeg! zeker als hij betaalbaar is. het enige nadeel is het kleine aantal snaren. sara wil waarschijnlijk zo 'prrrrng' langs die snaren, oftewel zoals macka het mooi uitdrukt: watervalletjes spelen. en ik vraag me af of dat hiermee gaat lukken.
pi_62718731
Zo'n auris liertje zoals Yppy postte kost geloof ik zo'n 130 euro.
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 14:45:49 #148
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62719121
Om nou meteen 130 euro of meer uit gaan geven...
Wil Sara echt dagelijks harp gaan spelen, of vraagt ze er dagelijks om omdat ze nieuwsgierig is hoe je dat geluid krijgt en/of omdat ze de magie wil voelen?
Ik zou dat eens uitzoeken dmv regelen dat Sara een keer achter een harp mag zitten en eraan mag frotten
Als ze daarna nog steeds blijft vragen om een harp is het vroeg genoeg om geld uit te gaan geven!
(En niks zo teleurstellend als een surrogaat dat ook als zodanig ervaren wordt. Er zijn best veel kinderen die nooit meer muziek wilden maken omdat ze een blokfluit kregen ipv een drumstel of een piano of een klarinet etc.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62719160
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:45 schreef Macka66 het volgende:
Om nou meteen 130 euro of meer uit gaan geven...
Wil Sara echt dagelijks harp gaan spelen, of vraagt ze er dagelijks om omdat ze nieuwsgierig is hoe je dat geluid krijgt en/of omdat ze de magie wil voelen?
Ik zou dat eens uitzoeken dmv regelen dat Sara een keer achter een harp mag zitten en eraan mag frotten
Als ze daarna nog steeds blijft zeuren om een harp is het vroeg genoeg om geld uit te gaan geven!
(En niks zo teleurstellend als een surrogaat dat ook als zodanig ervaren wordt. Er zijn best veel kinderen die nooit meer muziek wilden maken omdat ze een blokfluit kregen ipv een drumstel of een piano of een klarinet etc.)
Of een rammelige kinderpiano (daar komen even wat frustraties omhoog )
pi_62719204
tsja. zo hebben wij een kindergitaartje van lobbes geloof ik, ook echt een waardeloos ding. echt jammer. de snaren vallen niet te stemmen, de draaiknopjes zijn vanaf 't begin al lam. gelukkig mogen ze soms ook wel even met de 'echte', dan weten ze weer hoe 't ook kan klinken.
pi_62719260
Kim heeft alleen een xylifoon oid en sambaballen. Verder maakt ze zelf wel muziek.

Nu is ze heel pissed om papa een het roepen. Slapen gaat het niet meer worden vanmiddag. Ze snapt het ff neit meer. Logisch ook als hij 1,5 maand thuis is geweest.
pi_62720096
Wow wat een tips!

Macka, ik denk dat ik inderdaad eens een muziekschool ga benaderen en vragen of ze eens mag spelen op een harp. Ze vraagt dagelijks om een harp, ze is sowieso gek op muziek maken (fluiten (blokfluit), mondharmonica, kleine xylofoon). Maar sinds ze een harp heeft gezien (afgelopen zomer) wil ze zo'n ding en zeurt ze er ook om.
Ik zal Annita Wilschut ook zeker even in m'n achterhoofd houden!

Yppy, leuk! Die zag ik net idd ook op een site, dank je wel voor de tip!

Allemaal heel erg bedankt. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een filmpje kan maken van Sara die lucht-harp-speelt, is echt te schattig gewoon
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:26:02 #153
108648 cattie
lieve moeder
pi_62720232
Fuente, bij mij in de buurt zit Otja, die hebben ook kinderharpen. Misschien dat ze daar een keer mag proberen?
pi_62721005
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:26 schreef cattie het volgende:
Fuente, bij mij in de buurt zit Otja, die hebben ook kinderharpen. Misschien dat ze daar een keer mag proberen?
Thnx! Ik heb de site in m'n favorieten opgeslagen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62723196
Als je echt ziet dat ze er zo mee bezig is, lijkt het me de moeite om toch iets duurders te kopen. Je kan haar wel leren om voorzichtig te zijn.
Fons heeft zo ook een echt cornetje.
pi_62723933
Wel erg leuk, een harp.
Zo wordt hier heel vaak om deze gevraagd. Of eigenlijk gemeld dat ze die wil hebben.


L. heeft al vaak op het punt gestaan hem te kopen, hij vindt het maar al te leuk dat ze een echte gitaar wil hebben.
Maar er staat hier in de kamer ook een echt keyboard voor haar, er staan/hangen meerdere gitaren en andere instrumenten. Ik vind het wel even best. De gitaar is gewoon een volwassen formaat, dus eer ze daar op kan spelen, zijn we weer een poosje verder.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_62723990
Die is ook echt wel heel leuk zeg
pi_62724157
Gaaf!

BM: hier bij Hans hangen nu zwarte rompertjes en zwarte mutsjes. Met een heel klein beertje erop, dat wel, maar verder echt zwart. Jij zocht dat een tijd terug toch?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62724195
Ja, ik vind hem ook te leuk. Maar ik vind het om 'zomaar' te kopen en te geven ook weer zoiets. Hij kost toch ruim 250 euro. Om dan wellicht alleen ter decoratie te dienen is een beetje prijzig, vind ik.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 17:31:06 #160
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62724202
Bass-Miss, Sara is zelfs voor een kinderharp fysiek gezien gewoon nog te klein.
Toen ik een Macka'tje van tien jaar was zat ik met twee telefoonboeken onder m'n gat op de harpkruk omdat ik anders niet bij m'n hakenharp kon
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:33:23 #161
108648 cattie
lieve moeder
pi_62724268
Macka, nou weet ik niet veel van formaten harpen af, maar die wie ik bij Otje heb zien staan waren erg klein. Er stond zo'n standaard IKEA krukje voor.
pi_62724301
Ja, snap ik wel. Fons is ook nog te klein voor zijn cornet en zijn drumstel. Maar ik vind het gewoon goed om er kennis mee te maken, en ze groeien er wel in.



[ Bericht 16% gewijzigd door Bass-Miss op 27-10-2008 20:38:25 ]
  Hoofdredactie Fotografie maandag 27 oktober 2008 @ 19:48:12 #163
95752 crew  Chell
Kluns
pi_62728887
Wel lief dat Sara zo graag een harp wil Leuk hoor, al die muzikale kindjes

Ik wilde altijd dwarsfluit spelen, maar kreeg een blokfluit. Is nooit meer goed gekomen, na 2 of 3 jaar blokfluitles was ik het zat
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:43:24 #164
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62733169
Die roze gitaar is echt te schattig Maar idd kans dat ze er straks niet meer op wil spelen, wanneer ze wat groter is...
Waar verkopen ze die gitaar trouwens?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_62735317
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:43 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Die roze gitaar is echt te schattig Maar idd kans dat ze er straks niet meer op wil spelen, wanneer ze wat groter is...
Waar verkopen ze die gitaar trouwens?
In ieder geval gewoon bij Feedback. Verder denk ik bij zat andere zaken, het is een vrij gangbaar model/merk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:58:33 #166
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62741717
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:34 schreef Igraine het volgende:

[..]

In ieder geval gewoon bij Feedback. Verder denk ik bij zat andere zaken, het is een vrij gangbaar model/merk.
Ja, dat is waar. Lief komt wel eens in de Feedback... ik ga eens een keertje mee.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:04:04 #167
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62741842
Ik zou heel graag een drumstel willen voor Juul en voor mezelf ! Maar dat zit er voorlopig nog niet in denk ik, zowel financieel als qua ruimte. Mijn heeft een muziekstudio en daar staat het tot aan de nok toe vol met instrumenten. Heel leuk om te zien hoe Juul loos gaat op het drumstel daar. De gitaren en zijn kinderpianootje thuis zijn ook in trek, maar niets haalt het bij de drums.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:31:04 #168
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62742425
dat roze gitaartje, super zeg!!

Demi wil graag een gitaar, maar dan wel een kleiner formaat, ze heeft nu zo'n electrisch speelgoed ding maar dat is eigenlijk niks.
die heeft ze met haar verjaardag aan opa en oma gevraagd ( een gitaar) maar ze bedoelde een gewone, geen electrische.

Ze heeft ook nog een fluitje, castangettes, een echte mondharmonica, pianotje, sambaballen en een xylofoon.
De mondharmonica vind ze wel het leukste.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:27:36 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62747619
Hier is mama's blokfluit een grote hit, maar mama's dwarsfluit nog meer. Alleen krijgt ze daar geen geluid uit. Fleur trouwens wel uit de klarinet. Fleur gaat elke woensdag mee naar mijn muziekles en mag dan altijd even op de klarinet van de juf spelen. Ze vind het helemaal geweldig en kan niet wachten tot volgend jaar, dan mag ze op les. Eerst blokfluit en daarna..... mag ze kiezen.

*sluipt weer terug naar haar eigen topics*
pi_62748897
Muziekinstrumentjes zijn zo leuk. De mondharmonica gaat hier ook goed idd. Voor Sinterklaas ligt er al een ding met rinkelgeluidjes klaar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:11:37 #171
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62756696
Kendahl heeft:
- ook zo'n xylofoon-piano-ding die op de ruilbeurs verhandeld werd
- een houten trommel van de hema
- een houten klokkenspel van de hema
- een klein gitaartje
... en zijn eigen stem
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:58:38 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62757850
vast niet van een enorm goede kwaliteit maar ik zag vandaag bij het kruidvat een kinder-electrische-gitaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62758798
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:58 schreef Ynske het volgende:
vast niet van een enorm goede kwaliteit maar ik zag vandaag bij het kruidvat een kinder-electrische-gitaar
heb ik ook gezien.. van 79.99 voor 14.99
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62782771
Is het raar om een kledingkast te beveiligen? Nee toch?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:41:22 #175
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62803649
Finn heeft twee hechtingen naast z'n wenkbrauw Hij is gisterenmiddag op het kdv tegen een kast aangevallen. Dat werd dus een ritje met de leidsters naar de huisartsenpost waar papa hen opwachtte. De arts vond het te diep om te plakken en dat zou dan ook niet mooi helen, dus dan maar hechten. Hij heeft keihard gegild bij het zetten van de verdoving, maar was verder wel heel dapper geweest En nu vindt ie het gewoon bere-interessant en stoer, die draadjes.
pi_62803722
a gossie Finn toch.. hopelijk heeft ie er niet te veel last meer van.

Ik word af en toe gestoord van Amber. Ze luistert soms echt voor geen meter. Of ik nou lief blijf of boos wordt, het interesseert d'r geen bal.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62804122
Ach Finn! Wel onwijs stoer hoor Maar wat zielig

Vicky, ja, lekker herkenbaar, onwijs irritant he? Het is een faaaaaaaase

Sara heeft waterwratjes! Ik wist echt niet wat het was, dus even naar de HA geweest. Ze zit er op haar romp helemaal onder, gelukkig heeft ze er geen last van.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:06:05 #178
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62804181
Arme Finn, maar wel zo dapper! Jij zal ook wel geschrokken zijn Jojo, hoe gaat het?
Ingrid, als jij het nodig acht om de kledingkast te beveiligen moet je dat gewoon doen natuurlijk.
Vicky ken je deze mantra al? hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase... serieus, daar heb je nu natuurlijk niets aan, consequent blijven en veel sterkte meid!

Ik ben vanmorgen op het cb geweest met Tobias; ogentest ging goed, hij wilde alleen dat domme brilletje niet op (logisch vond ik) maar met mijn hand voor zijn oog lukte het wel. Ze heeft een eigen willetje geconstateerd (goh, echt? ) want hij had geen zin in simpel blokjes stapelen, even later deed hij het gewoon wel, maar ja lego-en is gewoon veel leuker! Praten gaat goed, in hele zinnen, verder geen klachten van mij of haar over Tobias. Meneer is 1 meter en een halve centimeter en 15 kilo en 5 gram
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_62805453
Finn

Vicky, ook hier herkenbaar de laatste dagen!

Bij babywalz kastbeveiligingsdinges besteld. Constant alles eruit trekken als je moet slapen en sowieso, ik trek het ff niet meer. Stond wel bij dat het binnen 2 weken er is. Ik hoop maar dat het niet nog een week duurt, maar we zien wel.

Mooi dat Tobias is goedgekeurd. kim vind dat ook nooit leuk die blokjes.
pi_62808602
Heb al lang niks meer over Mikael gepost dus hier een kleine update.
Hij is ondertussen alweer 2 geweest. Voor zijn verjaardag heeft een groot bed gekregen waar ie vanaf de eerste dag al heel goed in slaapt. Soms nog over dwars maar ja slapen is slapen Ook heeft een ie een loopfiets gekregen van . Eerst wilde ie alleen met zijwieltjes (weg hele effect van de loopfiets) maaar sinds een paar weken kan ie ook zonder zijwieltjes.
Hij vind buiten spelen helemaal te gek. Vooral steppen, stoepkrijten (hij tekent rare dingen) , zijn motor en de fiets natuurlijk. Hij is ook grote fan van Bob de Bouwer. Dus vaak loopt ie door het huis met zijn fietshelm om Bob te zijn Hij vind het ook leuk om wel een achter de computer Zandkasteel mee te zingen.
Verder is het gewoon ehct een schatje. We hebben er echt helemaal niks mee te doen. Woede aanvallen kennen we hier gelukkig "nog" niet. Hij gaat ook een paar dagdelen naar de PZS en dat vind ie helemaal geweldig. Hij heeft al een vriendje en vriendinnetje waar ie vaak mee speelt en waar ie het thuis altijd over heeft.
Sinds een paar weken word ie alleen hier thuis onwijs vroeg wakker. Daarom gaan we van het weekend beginnen met een tijdschakelaar met een lampje eraan. Kijken of dat iets helpt.
Verder woont ie de ene helft van de week hier en de andere helft bij Kevin. Dat gaat allemaal erg goed. We werken nu echt met de dagen met hem. Zo weet hij wat er op welke dag gaat gebeuren, of ie bij mama is, wanneer ie naar school moet, wanneer ie bij de opa's en oma's is en wanneer ie naar papa gaat.

Nou dat was het denk ik wel voor nu even. Fimpjes weer weg!

[ Bericht 6% gewijzigd door MeNicole op 31-10-2008 14:39:05 ]
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:40:36 #181
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62821182
Och Finn, wat een gedoe! Gaat het nu weer met hem?

MeNicole, leuk om weer eens wat over Mikael te lezen. Enne, gefeliciteerd!
Lekker douchen!
  zondag 2 november 2008 @ 14:14:39 #182
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62881768
Hoe is het met Finn?

Gefeliciteerd Brent! Ben je hier al? Hoe is het feestje? En Anna wil weten welke dootjes je hebt gehad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62893771
Vanaf wanneer lieten jullie de pamper uit 'snachts? Hier is die nu al een tweetal weken droog, maar ik durf het eigenlijk nog niet echt goed om hem weg te laten. Lijkt me zo zielig moest hij toch plassen...
  zondag 2 november 2008 @ 21:50:57 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62893893
Jeutje, wat gaan jullie hard BM...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 2 november 2008 @ 21:52:18 #185
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62893933
Voorlopig nog niet BM, eerst maar eens overdag. Fons gaat echt vlug!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62894001
Ja, hij wordt echt groot zo zonder pamper.
Maar moest hij dan niet zo bang zijn van zijn kakka, zou ik liever gehad hebben dat hij wat langer gewacht had hoor... Het was dan handiger met!
  zondag 2 november 2008 @ 21:57:27 #187
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62894083
BM Wat goed dat hij al droog is! Tobias is nog niet zo ver hoor!
Heb je zo'n 'waterdichte onderlaken'? Dan kan je zijn bed dubbel opmaken, dus gewoon opmaken zoals je gewend bent en er overheen zo'n waterdicht geval en daar ook weer een laken(s) overheen. Als het dan fout gaat hoef je de boel alleen maar af te halen en een droog dekbed/deken (ook al met hoes) uit de kast te trekken en heb je in minder dan 2 minuten alweer een droog bed. Anders een zeiltje op kruishoogte tussenvoegen en ook dubbel opmaken.
Die waterdichte onderlakens /zeiltjes zijn hier geen succes, Tobias zweet zo erg dat hij met die dingen helemaal zijn bed uitdrijft, ik verschoon zijn bed nu ook al zéker 2 keer per week omdat het anders helemaal naar zweet ruikt en daar waar hij met zijn koppie ligt krijg ik ook allemaal zweetvlekken. Herkenbaar voor iemand?

Brent hoe was je feest?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_62894307
Wel, hij slaapt bij ons in bed, dat maakt het natuurlijk nog onhandiger...
Zijn bed heeft zo een plastieken matras, wat ik trouwens ook nooit meer zou doen. In de winter valt het mee, maar in de zomer was hij ook kletsnat.
  zondag 2 november 2008 @ 22:11:28 #189
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62894528
Dan je eigen bed maar dubbel opmaken
Maar ja, dat is wel een handicap nu. Ik weet echt niet watvoor termijn ik aan zou houden hierin.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 3 november 2008 @ 06:54:40 #190
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62899716
Hallo Brent! En Rockabella! Leuk dat jullie ook hier zijn!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62900203
Mijn zoon keert zich tegen me
Bijna 4 jaar lang was papa zijn allegrootste vriend. Alles was goed, zolang je maar van papa afbleef.
Mama kreeg het daarentegen nog wel eens zwaar te verduren; "papa is toch veel liever, jij bent stom, jij hoeft niet mee naar boven mama, ik kan het wel alleen met papa hoor.enz enz...".

En nu, opeens, van de ene op de andere dag, ben ik, zijn grote vriend, gedegradeerd tot het stoeltje langs zijn bed tijdens het voorlezen. Mama mag voortaan op bed erbij zitten

Nu gun ik Githa natuurlijk ook wel dat zij het lievelingetje in huis is, maar stiekum hoop ik dat ie snel weer bijdraaid
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 3 november 2008 @ 10:16:13 #192
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62901798
Brent, joehoe!

En Spook, gun Githa ook even dr momentje op bed. Grappig dat hij zo omslaat ineens!

Ik heb net de BSO geregeld. Oh my, ze word echt groot! Ze gaat in eerste instantie 2 middagen, lief heeft zijn vrije donderdagmiddag omgeruild voor de woensdag, zodat ze dan gewoon lekker thuis kan zijn. Ik ga nog proberen of ik 1 avond extra kan werken, zodat ze uiteindelijk maar 1 middag hoeft.
Wat ik wel heel erg leuk vind; de BSO is op een sportpark en elke middag worden er sportactiviteiten aangeoden voor de kinderen. Geheel vrijblijvend, want het is wel hun vrije tijd. (Vond ik zo lief van de vrouw aan de telefoon, dat ze daar nog even de nadruk op legde. Al hoop ik natuurlijk op een atlete in-de-dop. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 3 november 2008 @ 11:08:49 #193
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62902893

Smorgens en dank voor het warme welkom!
Brent is 2! Hij heeft een leuke verjaardag gehad met veel cadeaus en leuke visite.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62903213
Brent, welkom en nog gefeliciteerd natuurlijk

en Fons al zindelijk
pi_62913631
Nou, David lijkt ook overstag te zijn gegaan

Gisteren thuis en vandaag op het kdv helemaal droog
Hij doet alles op de wc (het potje slaat hij blijkbaar maar over)



pfjieuw
  maandag 3 november 2008 @ 19:24:03 #196
108648 cattie
lieve moeder
pi_62915464
Voor David!
pi_62917822
David en Fons ook al zo goed als zindelijk
BM, toen Morris laatst een paar nachten bij ons in bed sliep heb ik gewoon zo'n waterdichte molton van de HEMA over mijn matras gelegd. En het scheelt enorm om na het avondeten geen drinken meer te geven
Lis slaat het potje ook over geloof ik. Zo langzaam als haar broer was, zo snel is zij met op de wc plassen.
Vandaag heeft ze zelfs al 2x op de wc gepoept
Heel vaak zitten we er ook nog voor de show maar ik ga morgen maar eens wat onderbroekjes en hemdjes inslaan bij de HEMA.

Hoe is het met de hechtingen van Finn inmiddels?

Luuke al naar de BSO Het gaat echt hard hè?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62918065
Ah Snoopy, is die molton een 1 persoons? Kim is werd vanmorgen behoorlijk doorgelekt wakker. Zelfs een beetje op/in haar matras. Misschien toch maar een grotere luier 's nachts. Ze slaapt altijd op haar buik, dus voorin zit dan het meeste.

Knap de (bijna) zindelijke kindjes!

Brent
  maandag 3 november 2008 @ 21:12:48 #199
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62918340
Knap van Lis! En David! Whoei! Ineens hebben ze het door dan. Wonderlijk.

Oeh, en ik lees Fonske ook al,. knap! (Ik vind het ook niet altijd even practisch BM. In de auto, op lange stukken, trek ik dr gewoon een pamper aan nog. Tiswelgoe)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 3 november 2008 @ 23:03:37 #200
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62922315
Mensen, dit is toch zeker wel het peutertopic he, en niet het kleutertopic!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62927124
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:12 schreef Lishe het volgende:


Oeh, en ik lees Fonske ook al,. knap! (Ik vind het ook niet altijd even practisch BM. In de auto, op lange stukken, trek ik dr gewoon een pamper aan nog. Tiswelgoe)
Ja, de eerste keren op stap zonder pamper is wel spannend, he.
Ik heb een reservebroek in de tas zitten, maar eigenlijk is het nog nooit nodig geweest.
'sAvonds geen drinken meer geven zie ik niet zitten, Snoopy. Na zijn nierontsteking wil ik echt dat hij zoveel mogelijk vocht binnen heeft. Ik sta wel telkens versteld van die grote plassen die 's morgens in de pot zitten. Dat zo een klein ventje dat al kan ophouden.
pi_62929064
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:03 schreef PM-girl het volgende:
Mensen, dit is toch zeker wel het peutertopic he, en niet het kleutertopic!
Dat ja!

* owlet gaat maar weer een luier verschonen
pi_62929247
Maar heeft hij 's ochtends dan wel een droge luier BM?

Nou, mijn peuter mag al naar de wc hoor. Ze moet de verschrikkelijk lange zindelijk worden periode van Morris goed maken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62929347
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:27 schreef snoopy het volgende:
Maar heeft hij 's ochtends dan wel een droge luier BM?
Deze morgen niet, maar ervoor alweer een tiental dagen wel.
Eens hij uit bed is, is hij wel enorm haastig om te gaan plassen. Niet moeilijk als je daarna ziet wat een hoeveelheid hij uitplast.
pi_62929390
Wat wij deden om de ongelukjes 's nachts proberen te voorkomen was haar, als wij naar bed gingen, nog even wakker maken om te plassen. Dus rond een uur of 11 a 12. Dat hielp meestal wel goed. De keren dat we het vergaten werd ze of zelf wakker 's nachts om te plassen of plaste ze idd in haar bedje. Maar dat is maar 2x ofzo gebeurt.

Verder neem ik nooit schone kleren mee eigenlijk als we ergens heen gaan. Als het lang rijden is, stoppen we tussendoor. Nu moet ik zelf ook vaak plassen, dus dat komt goed uit Als ze moet dan zegt ze het en als ik vraag of ze het even op kan houden tot we bij een toilet zijn is dat ook geen enkel probleem.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_62929554
Ik vrees gewoon dat ik prijs ga hebben de dag dat ik die broek eruit laat.
pi_62929637
Ach vorige week was ze ziek en lag ze bij ons in bed. Ze was niet wakker te krijgen toen ze eenmaal sliep en ze heeft al tijden niet in bed geplast, dachten wij.

Tot ik ineens rond een uur of 4 wakker werd van een huilend kind en in mijn achterhoofd al zo'n klam gevoel aan mijn arm en zij voelde. Toen was het dus ook prijs. Nou ja, midden in de nacht je bed (en jezelf en kind) verschonen met z'n allen is ook best gezellig

Ze vindt het zelf heel erg als ze in bed plast, dan is ze echt even ontroostbaar, terwijl wij er geen probleem van maken.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_62929658
dubbel
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_62929759
Een paar weken geleden had ik een cursus en toen hadden we het ook over bedplassen en dat schoolkinderen zich daar vaak voor schamen en er niet over willen praten. Toen was er een school waar Sinterklaas kwam logeren. Bed in de gang enz. Alle kinderen kwamen 's ochtends natuurlijk kijken of hij nog sliep. En ineens... had Sint in zijn bed geplast! De verhalen kwamen toen wel, want als Sint het soms al doet, dan mag een kindje dat ook wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62930542
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:03 schreef PM-girl het volgende:
Mensen, dit is toch zeker wel het peutertopic he, en niet het kleutertopic!
nou, die van mij is al bijna kleuter dus dat mag dan wel
pi_62930559
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:49 schreef YPPY het volgende:
Alle kinderen kwamen 's ochtends natuurlijk kijken of hij nog sliep. En ineens... had Sint in zijn bed geplast!
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:32:27 #212
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62934038
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:20 schreef lily het volgende:
nou, die van mij is al bijna kleuter dus dat mag dan wel
Ik moet geloof ik nog wennen aan het feit dat het peutertopic twee levensjaren bestrijkt, met alle daaruit voortkomende ontwikkelingen. Ik had het over de jonge peuters die al zo knap met sommige dingen bezig zijn (en de ouders natuurlijk).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62936487
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:32 schreef PM-girl het volgende:
Ik had het over de jonge peuters die al zo knap met sommige dingen bezig zijn.
daar kan ik niet over meepraten
pi_62937939
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:32 schreef PM-girl het volgende:
(en de ouders natuurlijk).
Nu ja, veel verdienste hebben wij daar niet aan hoor. Het enige wat we gedaan hebben is een potje gekocht en hem er opgezet toen we zagen dat hij moest plassen.
En hier is dat ook niet echt heel vroeg, de kindjes gaan op 2,5 jarige leeftijd naar de eerste kleuterklas en zijn tegen dan meestal wel zindelijk.
pi_62941963
Saartje is ziek
Ze was dit weekend al niet lekker, veel hoesten, beetje verhoging. Nu heeft ze een temp van 39.3, hangerig, ziekjes en buikpijn. Net met een zetpilletje naar bed gedaan.
Het heerst geloof ik of niet?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:08:03 #216
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62942308
Hier dito Fuente en dan incl. groeiende kiezen. Vannacht heeft hij heel lang gehuild en zei continu dat ie pijn aan de voetjes had. Wij hebben heel de voetjes bekeken; ingegroeide nageltjes, splintertjes, blauwe of rode of dikke plekjes... Helemaal niets aan de hand. Hij bewoog er wel wat zielig mee maar wilde er wel op staan en lopen.
Vanochtend werd het me wel duidelijk. Hij speelde geen toneel qua ziek zijn, koorts hebben en rot voelen maar er was ook helemaal niets met zijn voetjes. Eenmaal beneden pakte hij zijn nieuwe Ernie en zei heel zielig ' Ernie auw foetjes' en trok de pleister van die domme pop zijn poot. Grrrrrrrr....
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62943516
Ja het heerst Fuente. Lis vanmiddag van de creche gehaald met 39.6. Die ligt nu te zingen in bed na een zetpilletje

Beterschap voor alle ziekies hier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62943592
Stiekem vind ik het wel heel grappig van Brent.

Alleen wel zielig dat hij zelf ook ziek is. En Saar en Lis ook al. Beterschap.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:17:37 #219
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62944661
Het is ook echt het seizoen ervoor volgens mij. Sneu, die zieke peutertjes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:55:52 #220
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62945944
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ah Snoopy, is die molton een 1 persoons? Kim is werd vanmorgen behoorlijk doorgelekt wakker. Zelfs een beetje op/in haar matras. Misschien toch maar een grotere luier 's nachts. Ze slaapt altijd op haar buik, dus voorin zit dan het meeste.

Knap de (bijna) zindelijke kindjes!

Brent
Ingrid, dit probleem hebben wij ook een paar keer gehad. Niettot op het matrasmaar wel een natte pyjama. De oplossing is bij ons eenschone luier geven als wij naar bed gaan. Ze ligt dan al ruim 3 uur in bed en het blijkt datze dan het meeste plast. Ook een maatje groter- van 4+ naar 5 haalde niet veel uit. Emma is er inmiddels zo aan gewend dat ze niet eens heel wakker wordt. Ze mompelt wat en slaapt dan weer verder.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:40:46 #221
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62949498
Brent en Lis, beterschap hoor!
(Wat een stunt Rockabella, irritant als ze zoiets bedenken, maar ook wel grappig!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 5 november 2008 @ 01:59:54 #222
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62955656
Hij 'stunt' er vannacht al weer mee Lishe
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62960269
Ik was maandag even heel erg trots op Amber. Ze eet voor geen meter, ja zoetigheid en tomaatjes, maar verder bar weinig. Maandag hadden we broccoli met gehakt en kaas en ze zei al bah bah bah vies, ik wil niet ik wil niet. Maar ik was het zat. Dus onder lichte dwang de eerste hap gegeven, die spuugde ze uit, toen nog een keer en die bleef erin.. ze vond het toch wel lekker en toen heeft ze zeker de helft opgegeten.. Ik heb d'r wel moeten voeren en geintjes moeten maken.. maar het hielp wel!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62961347
Het zal wel niet pedagogisch verantwoord zijn, maar Anna heeft ook zo'n periode gehad dat het eerste hapje er met lichte dwang in moest. En soms het tweede hapje ook. Daarna ging ze dan prima eten en at ze vaak d'r bordje bijna leeg. Tegenwoordig helpt licht pureren in de blender ook wel (zal ook wel niet goed zijn).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_62961522
Agossie, nog meer zieke kindjes dus. Brent en Lis, beterschap

Sara knapt nog niet echt heel erg op. Ze heeft wel goed geslapen. Nu weer hangerig enz. Dus ik ga d'r maar lekker verwennen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 5 november 2008 @ 10:23:11 #226
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62962872
Zieke kindjes
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:53:32 #227
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62963676
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:10 schreef Vicky het volgende:
Ik was maandag even heel erg trots op Amber <knip>Ik heb d'r wel moeten voeren en geintjes moeten maken.. maar het hielp wel!
Dan moet je dus trots zijn op jezelf Af en toe een beetje doorpakken met eten (of andere dingen waarmee ze je uit kunnen proberen ) lijkt mij helemaal niet verkeerd.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 5 november 2008 @ 12:12:12 #228
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62965682
Fons, wat knap dat je al zindelijk bent!

En hier hebben we ook zo'n fase gehad dat we die eerste hap warm eten er echt in moesten wurmen bij Finn. Als die maar eenmaal binnen was, ging het prima. Nu hebben we de fase dat ie af en toe geen zin heeft en dan dus maar gaat klieren of z'n bestek op de grond schuift. Omdat ie meestal prima eet zijn we dan ook gewoon streng: 1 keer waarschuwen, 2e keer is niet meer zelf eten, 3e keer is helemaal klaar en geen toetje.
Verder gaat het goed met z'n hechting. Hij heeft het er eigenlijk niet over en zit er ook niet aan te pulken ofzo. Morgen haalt de huisarts de hechting eruit, ik ben benieuwd hoe dat gaat, zal wel even erg zielig zijn.

Verder heeft Finn zaterdag fijn gezwommen in het Oceanium in Blijdorp Daar heb je bij de pinguins een soort wiebelige ijsschotsen om overheen te lopen met water ertussen. Finn wilde er ook overheen, dus handje vastgehouden en wij er samen overheen. "Nog een keer, mama". OK, prima, maar nu wel zonder handje vasthouden, want het vasthouden maakte het eigenlijk niet veiliger en hij deed het prima, niks aan de hand dus. "Nog een keer, mama". OK, maar dat is dan wel de laatste keer. Wij dus voor de derde keer eroverheen, hij voorop en ik meteen erachteraan. Nou was het vrij rustig (rotweer) dus de eerste twee keren was er verder niemand te bekennen daar, maar de laatste keer kwam er net een groep jongeren die dus ook eroverheen wilden en vlak achter ons aan kwamen. En daar ging het mis: Finn ging achterom lopen kijken en net toen ik voor de derde keer zei: "Finn, wel goed voor je kijken waar je loopt" donderde hij dus het water in. Ik greep hem nog, maar stond toen met z'n capuchon in m'n handen. Gelukkig is het niet diep en had ik hem binnen 2 seconden er weer uit. Verder geen schade of verwondingen: alleen maar een heel nat, heel beteuterd kijkend jongetje Toen dus meteen naar de auto, daar zo goed als helemaal uitgekleed en met mijn jas als dekentje, de verwarming en de blower op 10 naar huis gereden. Onderweg viel hij, moe van het avontuur, heerlijk in slaap.
pi_62965847
oh wat ellendig lijkt me dat jojogirl. zo'n nat pak in deze kou. brr! gelukkig waren jullie met de auto. en, keken de pinguins ook raar op?

beterschap voor alle zieken hier!
  woensdag 5 november 2008 @ 12:42:42 #230
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62966377
Ik ben dat gejengel eigenlijk nu wel eens een keertje heel erg zat... Ik weet van gekkigheid echt niet meer wat ik met hem moet doen want hij wil niks en loopt alleen maar te huilen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62966535
op schoot, boekjes lezen, samen tiktak kijken oid?
pi_62966554
Rocka Wat rot kan het zijn he? Wij hebben sinds een paar dagen ook zo'n jengel-zeur-vanzichafbijt-dame. Alleen maar omdat ze zooo moe is maar tegelijk weigert te slapen.
Het gaat over....echt....het is tot nu toe altijd over gegaan... maar zo af en toe kan de moed je wel in de schoenen zakken.
Gister kon ik niet anders dan heel hard meejanken. Daar schrok ze wel van, waardoor ik me natuurlijk weer schuldig ging voelen want ze kan er zo weinig aan doen, al die peuterfrustraties.

Finn toch!
  woensdag 5 november 2008 @ 12:51:08 #233
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62966582
Die Finn Wat een prachtig avontuur!
Wat zijn ze vreselijk he dat soort dagen. Wil hij niet naar bed (met paracetamol)? Pfff, bij ons helpt tv aan, op de bank met wat lekkers te drinken en een koekje vaak nog wel. Het is ook zo rot als je niets voor ze kan doen
Lekker douchen!
pi_62966604
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:48 schreef bixister het volgende:
op schoot, boekjes lezen, samen tiktak kijken oid?
Dat werkt hier wel goed inderdaad. Alleen al op de bank iets voor mezelf doen inplaats van met mijn rug naar haar toe aan de PC studeren. En haar laten helpen bij alle kleine klusjes, dat kan haar ook een stuk opvrolijken en bezighouden.
Maar ik blijf me verbazing over de juistheid van de term peuterpuberteit... jemig, hoe kan je ineens zo je eigen kind niet begrijpen!
  woensdag 5 november 2008 @ 13:00:04 #235
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62966794
Brent wil niks. Echt niks. Af en toe bij mij op schoot uithuilen maar de meeste tijd moe ie huilen om zijn keel die pijn doet van het hoesten (denk ik). Soms staat ie met zijn hoofd naar de deur om papa te huilen (en soms om oma maar dan doe ik net of ik het niet hoor).
En als ik dan eindelijk helemaal 100% radeloos ben er er zat van heb gehad en het hier nog post ook kauwt hij een stuk banaan weg en nu ligt ie warempel op de bank onder een dekentje een beetje TV te kijken. Typisch...
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 5 november 2008 @ 13:02:51 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62966873
Rocka en brent gewoon even zo beterschap net als de andere zieke druifjes saar en lis.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_62966982
Finn mooi verhaal voor later

Arme Brent en Rocka Hopelijk blijft hij nu een poosje lekker liggen. Is het niet tijd voor een slaapje?
Lis ligt nu in bed. Vannacht om half 4 werd ze wakker en is ze bij ons in bed verder gaan slapen gelukkig.
Vanmorgen was ze eigenlijk heel vrolijk en net nog maar 37.7.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 5 november 2008 @ 13:06:59 #238
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62966991
Tnx Evenstar. Hoe gaat het nu met Arwen?

Snoopy, hij wil niet boven slapen. Hij blijft mekkeren als ie alleen is, zelfs als ik naar het toilet ga.
Inmiddels loopt ie al weer rond te scharrelen na zijn 5 minuten time-out
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62967246
Als Anna zo'n 'ik-wil-niks-en-ik-kan-niks-en-ik-doe-niks-behalve-jengelen' bui heeft, gaan we naar buiten. Ook als het slecht weer is, dan moet ik gewoon weg. En zij dus ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 5 november 2008 @ 13:19:44 #240
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62967361
Goed ze vind schminken en schilderijen( schilderen) helemaal geweldig. obsessief met cijfers, kan zo tot 20 tellen, leet met gemak cijfers ( en altijd juist) maakt uitzichzelf sommetjes en ook nog goed ?!?! heeft veel praatjes, qua karakter echt zoals haar papa als kind was. zingt vaak liedjes vaak over papa en vraagt nu vaak naar foto die bij me ouders hangt, en dan zegt ze heel lief zonder dat haar gezegd is dat het een trouwfoto was. en het niet duidelijk een trouwfoto is want ik was in het zwart das papa en mama en toen gingen ze vertrouwen .
zwaait/roept elke dag trouw naar de sterren.
Tis echt mijn wijze stoere lieve grote meid.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 5 november 2008 @ 18:53:18 #241
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62977540
Rocka hoe gaat het nu met je zieke vent? En Snoopy is Lis alweer koortsvrij nu?
Evenstar dat dametje van jou doet het hartstikke lekker zo te lezen, fijn hoor!
Finn

We zijn vanmiddag met Tobias naar Het Zandkasteel geweest, hij heeft zó zitten genieten dat bekkie van 'm, zo mooi, helemaal vol verwachting naar het toneel zitten kijken en lekker meezingen met de bekende liedjes Echt voor herhaling vatbaar zoiets, kan nu al niet wachten tot het maart is en we naar Piet Piraat kunnen
Tobias heeft hierdoor wel zijn middagtuk gemist en ligt dus al sinds 18.15 heerlijk op 1 oor
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 5 november 2008 @ 19:38:14 #242
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62978734
Saffier, hij heeft warempel toch nog even geslapen vanmiddag. Beetje onrustig dat wel. Continu werd hij wakker met een hoestbui waarvan hij bijna begon te overgeven.
Toen hij wakker werd was ie helemaal nat van het zweet en begon gelijk weer van voren af aan te jengelen. Half uurtje terug heb ik hem een zetpil gegeven. Warm eten wilde hij niet maar nu neemt ie toch elke keer wel een stukje brood. Ik laat hem maar want wat ik ook zeg hij zet het zo op een brullen
Ik hoop dat ie vannacht goed slaapt, dat scheelt de helft.

Heeft het Zandkasteel een url? Ben benieuwd wat het precies is. Dat van TV maar dan anders?
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 5 november 2008 @ 19:43:11 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62978905
Aggos, arm knulletje.
Hopelijk idd een goede nacht vandaag Rocka.
***
pi_62979137
Dat klinkt niet best Rocka Ik hoop ook dat hij vannacht kan slapen. Zou wel zo fijn zijn.

Lisje alweer bijna helemaal koortsvrij. Alleen heeft zij ook niet zo best geslapen tussen de middag omdat mijn schoonmoeder aanbelde (en ze heeft een sleutel ) dus ze was na 5 uur niet meer echt gezellig. En dat is een understatement
Morgen maar weer eens met haar naar buiten.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 5 november 2008 @ 19:53:24 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_62979227
Fijn dat het beter gaat met Lis!
Dikke kus voor Brent en Rocka.
Goede berichten over Arwen!

Ive is echt een heerlijk ventje. Hij praat de oren van ons hoofd, is al aan het tellen en kleuren benoemen en is lekker bij de hand.
pi_62980585
..vervelend altijd, als kinderen ziek zijn...bah, niet leuk.

beterschap voor Brent

en wat fijn dat het zo goed gaat met Arwen

en Ive natuurlijk

[ Bericht 5% gewijzigd door lily op 05-11-2008 20:43:44 ]
pi_62980884
Oh, hier trouwens van maandag op dinsdagnacht weer een gevalletje van kroep bij David

Het was de tweede keer dus de schrik was iets minder.
We zijn weer met hem in de badkamer (met hete douche open) gaan zitten, en dat hielp redelijk (dit schijnt trouwens, las ik gisteren, toch weer achterhaald te zijn maar goed, het lijkt toch te helpen).
Hij werd er rustig van en de zeehondenblaf werd minder.
De rest van de nacht, met David op matras naast ons bed, verliep toch onrustig..
  woensdag 5 november 2008 @ 20:44:36 #248
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62980962
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:33 schreef lily het volgende:
..vervelend altijd, als kinderen ziek zijn...bah, niet leuk.

beterschap voor Brent

en wat fijn dat het zo goed gaat met Arwen
Tnx.
Heel supervervelend. Vooral omdat ik niet zo goed weet hoe ik er mee om moet gaan aangezien hij bijna nooit ziek is.
Kroep is ook geen kattepis... ik ben me lam geschrokken de keer dat B. het had.

Snoop, doet Lis elke dag aan middagslaapjes? Brent slaat het nu geregeld over mits hij 's nachts goed geslapen heeft.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62981104
Oeh dat lijkt me ook zo zielig voor kinderen, kroep
Gelukkig dat die douche hem kalmeerde.

Lis doet over het algemeen gewoon nog middagslaapjes * snoopy afklopt...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62981286
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:44 schreef RockabeIIa het volgende:

Kroep is ook geen kattepis... ik ben me lam geschrokken de keer dat B. het had.
Ja, we schrokken ons ook kapot die eerste keer (nog niet zo lang geleden) , jezus zeg

Je denkt dan, aangezien we al een 7 jarige hebben rondlopen, dat je het wel weet allemaal, maar deze was voor ons ook nieuw...
  woensdag 5 november 2008 @ 21:02:22 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62981511
Oeh David toch... Naar zeg.
Brent en Lis beterschap! Stelletje ziekepiekjes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 5 november 2008 @ 21:17:32 #252
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62982126
Lily, akelig he! Was het dan echte kroep, of ook pseudokroep?

En Rocka, wat kan je geduld soms opraken met zo'n zpeuter, ik herken het wel. Maar zeker als Brent ziek is, werkt iets samen doen ook niet meer denk ik. Dat is hier vaak de trigger voor het jengelen en mauwen, namelijk dat ik iets voor mezelf aan het doen ben zoals koken, lezen of euh, Fokken.

Snoopy, gelukkig is de koorts gezakt! Nu maar een goede nachtrust, dan is ze morgen vast fitter!

Jojogirl! Al vind ik het persoonlijk wel erg stoer om juist bij de pinguins in het water te duiken!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62982306
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:17 schreef PM-girl het volgende:
Lily, akelig he! Was het dan echte kroep, of ook pseudokroep?
het heet (in ons geval) inderdaad pseudokroep
  woensdag 5 november 2008 @ 21:23:34 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_62982362
Pseudokroep, wat naar, dat had mijn broertje een keer. Dat heeft zoveel indruk op me gemaakt dat ik het nu, 20 jaar later, nog weet.
pi_62982601
Kunnen jullie echt fokken met peuter erbij? Dat probeer ik niet eens, daar kan ze echt niet tegen. Alleen als ik een filmpje van youtube ernaast zet kan ik even de site van de anwb oid lezen.

De pseudokroep was zo eng. Hoop dat niet meer mee te maken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62982691
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:23 schreef cattie het volgende:
Pseudokroep, wat naar, dat had mijn broertje een keer. Dat heeft zoveel indruk op me gemaakt dat ik het nu, 20 jaar later, nog weet.
Ik wist er niks van. Onze oudste heeft het nooit gehad.
Ik heb het ooit in een aflevering van ER gezien (ja, nou, ja, is dus ook leerzaam ) maar toen het een tijdje terug hier boven bij David begon (wij zaten dus nog beneden voor de tv) schrokken we ons wezenloos.

Maar de volgende dag is er niks aan de hand..
  woensdag 5 november 2008 @ 21:38:25 #257
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62982962
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:31 schreef lily het volgende:

[..]

Ik wist er niks van. Onze oudste heeft het nooit gehad.
Ik heb het ooit in een aflevering van ER gezien (ja, nou, ja, is dus ook leerzaam ) maar toen het een tijdje terug hier boven bij David begon (wij zaten dus nog beneden voor de tv) schrokken we ons wezenloos.

Maar de volgende dag is er niks aan de hand..
Is inderdaad erg akelig, het geluid. Maar als je weet dat het onschuldig is, zit je zelf wat rustiger.

YPPY, soms doe ik het wel, maar tegen beter weten in. Tegenwoordig is de laptop pakken voor hem toch synoniem aan Nijntje/Bumba/Koning Koos kijken Gelukkig zijn we de fase van kuikuikuikuikuikentje voorbij!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 5 november 2008 @ 21:42:43 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62983133
Lily, toen wij een tijdje terug met Sasha met pseudo-kroep naar de HAP gingen (idd, wat een eng geluid ) was het, toen we daar kwamen al een heel stuk minder en dat kwam oa. zei de arts doordat we naar buiten waren gegaan. Koele frisse lucht. Hij zei ook dat idd douche wel kan helpen, maar het hoeft niet per se dus.
Hij gaf ook nog als tip om neusspray (de echte voor kindjes boven de 2 jaar, dus niet de zout-oplossing) in zijn keeltje te spuiten. Is mss ook iets om te onthouden (hoewel ik dat voor jezelf nog even ana je eigen ha voor zou leggen hoor, je weet maar nooit. ).

Maar het is iig wel heel erg naar.
***
pi_62983276
neusspray in zijn keel?
hmm, dat zou wel wat zijn (zijn neus zat ook potdicht maar hij wil pertinent geen neusspray in zijn neus..)

Ik houd het in ieder geval in gedachte thx
  woensdag 5 november 2008 @ 21:51:39 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62983488
Ja, dat schijnt de zwelling weg te nemen dan. Dat wat het normaal in de neus ook doet.
***
  woensdag 5 november 2008 @ 21:54:45 #261
108648 cattie
lieve moeder
pi_62983621
Fokken met Ive erbij in de zelfde ruimte is zo goed als onmogelijk. Dat levert ernstige ruzies op hier. Ik fok als hij slaapt of even in een andere ruimte aan het spelen is.
  woensdag 5 november 2008 @ 21:59:54 #262
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62983814
Fokken met Thies gaat hier ook niet. Soms zet ik hem naast me met stiften en papier, maar dan moet ik de hele tijd meetekenen.

En Saffier, wat leuk dat jullie naar het theater zijn geweest! Dat lijkt me supergezellig!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62990644
Ik kan juist heel goed achter de pc als Mikael er is. Die speelt gewoon op de grond naast me. Soms komt ie dan even kijken wat ik aan het doen ben.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_62990702
hier ook meestal geen problemen met max naast me Ik doe t ook alleen als ie lekker alleen aan het spelen is, of gefocust is op de tv. nu dus
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_62991737
ik kan heel soms achter de computer als Amber wakker is.. maar 9 van de 10 keer wil ze dan filmpjes op Youtube kijken.

Saffier, wat leuk dat jullie naar ht Zandkasteel geweest zijn! Wij gaan zondag naar K3 in Leiden, ben benieuwd hoe Amber het vindt.. zitten op rij 4

Beterschap voor de zieke kindjes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62992269
het ligt er hier aan, anna vind het niet leuk als ik daarnaast helemaal niks met haar doe maar als ik een tijdje samen met haar dingen heb gedaan, en even echt tijd voor haar gemaakt heb kan ze daarna weer een flinke tijd zelf spelen en kan ik ook gerust even internetten of voor m'n werk achter de pc.
  donderdag 6 november 2008 @ 10:24:08 #267
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62992464
Ik kan over het algemeen rustig wat anders gaan doen in dezelfde ruimte als Brent lekker aan het spelen is. Hij vermaakt zich prima alleen en ik vind dat ook heel lief om te zien.Tegenwoordig tekent hij het allerliefst. Dat mag wel van mij maar dan ga ik niet met wat anders bezig want anders kleurt hij me echt alles vol.

Vannacht was het een nog erger drama dan gisternacht. Hopelijk is het ergste voorbij (en heeft ie mij niet aangestoken),
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62992494
Arme Brent
pi_62992593
Ooh Rocka, hij is wel echt heel ziek he? Hopelijk knapt hij nu snel op hoor

Met Saartje gaat het een stuk beter. Ze is nu op het kinderdagverblijf, vanmorgen was ze weer helemaal vrolijk.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 november 2008 @ 10:38:15 #270
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62992766
Ja, ik ken hem niet op deze manier. Zijn koorts is nu weer afgezakt. Gelukkig bestaan er zetpillen. Ik probeer zonder maar als ik denk dat het niet anders kan heb ik geen moeite ze te gebruiken. Vannacht om 4 uur was ie zo op en voelde hij zich zo rot dat hij niet eens echt meer huilde toen ik er 1 gaf. Daarna heeft ie wel 2-3 uurtjes doorgeslapen
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62993687
Brent

Hier kan ik makkelijk fokken als Kim erbij is. Wel alleen als ze zelf al aan het spelen is. Gelukkig kan ze zichzelf goed vermaken. Op het moment is tekenen favoriet. En ze begint nu wat meer met little people te spelen. (wat ze al een jaar heeft) En prinsessen en poppen, maar dat is vooral op de psz.
Gisteren ouderavond gehad van de psz. Het gaat heel goed met Kim op "school". Ze gaat nu ook steeds meer met andere kindjes spelen en durft meer te praten.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:57:03 #272
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_62999051
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat schijnt de zwelling weg te nemen dan. Dat wat het normaal in de neus ook doet.
Slinkt namelijk ook het keelslijm.
  Jubileum moderator donderdag 6 november 2008 @ 15:11:32 #273
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63001658
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:42 schreef Brighteyes het volgende:

Hij gaf ook nog als tip om neusspray (de echte voor kindjes boven de 2 jaar, dus niet de zout-oplossing) in zijn keeltje te spuiten. Is mss ook iets om te onthouden
Bij pseudokroep heb ik ook regelmatig met Eva midden in de nacht buiten gestaan. Dat helpt best goed en Eva vond het heel interessant.

Wat wij regelmatig doen bij keelpijn, was ooit een tip van onze kinderarts, zoutoplossing in een leeg neussprayflesje doen, en die in het keeltje spuiten. Dat lost het slijm op en helpt bij keelpijn. (Wij gorgelen zelf ook altijd met zout water)
De kinderen zijn er helemaal aan gewend, die vragen zelf al om een zoutspuitje als ze keelpijn hebben.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 november 2008 @ 19:51:12 #274
108648 cattie
lieve moeder
pi_63009386
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:54 schreef cattie het volgende:
Fokken met Ive erbij in de zelfde ruimte is zo goed als onmogelijk. Dat levert ernstige ruzies op hier. Ik fok als hij slaapt of even in een andere ruimte aan het spelen is.
Even een aanvulling: lezen, borduren, huishoudelijke klusjes, dat gaat allemaal prima met Ive in de buurt. Alleen computeren niet. Dan wil hij ook op de toetsen drukken, met de muis bewegen enz.
  donderdag 6 november 2008 @ 19:52:02 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_63009406
Hoe is het nu met Brent?
  donderdag 6 november 2008 @ 20:24:41 #276
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63010536
Jeetje, Brent heeft het flink te pakken zeg! Nog maar een keer een beterschapje er tegenaan, hopelijk is het niet meer zo nodig vannacht!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 6 november 2008 @ 21:16:45 #277
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63012264
Rocka ik zag in het theaterboekje van het Luxor seizoen 2008/2009 dat Het Zandkasteel erbij stond en ben meteen kaarten gaan halen, ze hebben wel een url; www.hetzandkasteel.nl maar daar kan ik niets vinden over de theaterversie ervan. (net gevonden; het is van Mark Vijn theaterproducties)
Het is inderdaad nét als op tv, maar dan een héle lange aflevering van ruim een uur, erg leuk gedaan al viel het Tobias wel op dat Toto niet kon praten want zijn mond bewoog helemaal niet
Fijn dat Brent weer wat opknapt nu

Hier gelukkig nog nooit pseudokroep gehad en zo te lezen hoop ik dat ook niet te krijgen hier! Sterkte voor de mama's met kroepkindjes
Moonah het was ook écht heel gezellig! Heerlijk met zijn 3en naar het theater is een echte aanrader Nu ben ik wel gezegend met een kind wat heel goed stil kan zitten hoor! Er waren kindjes bij die dat niet volhielden, maar dat heb je met een kindervoorstelling natuurlijk.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 6 november 2008 @ 22:29:26 #278
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63015574
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:52 schreef cattie het volgende:
Hoe is het nu met Brent?
Niet zo goed. Overdag viel het mee vandaag maar tegen het eind van de middag ging het weer helemaal mis en kreeg hij weer hoge koorts. Morgenochtend 8 uur scherp hang ik aan de huisartsenlijn. Begin nu toch echt een ontsteking te vermoeden (keelontsteking, amandelen, luchtwegen In elk geval die richting uit...) Ook klaagt hij veel over zijn benen die pijn doen...
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 6 november 2008 @ 22:31:31 #279
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63015664
Saffier wat leuk! Maar lijkt me voor mijn net gepeuterde kind een beetje te lang
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 6 november 2008 @ 22:32:33 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_63015705
Wat naar voor Brent... Veel beterschapskusjes!
pi_63017486
Arme Brent, zo ziek. Zijn het nu echt zijn benen? Omdat hij toen zo met Ernie bezig was. Beterschap iig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 6 november 2008 @ 23:15:19 #282
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63017579
Echt naar dat Brent er zo lang last van heeft al. Ik hoop dat de huisarts morgen iets heeft zodat hij snel weer opknapt. bah.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 6 november 2008 @ 23:29:57 #283
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63018071
Ja, ik begin me ook een beetje zorgen te maken. Vandaag overdag dacht ik echt dat ie morgen flink opgeknapt zou zijn. Hij speelde lekker en at en dronk wel een beetje en maakte zelfs grapjes maar hij knapte volledig af 's middags en kreeg weer koorts. En nu heb ik spijt dat ik niet eerder naar de dok gelopen ben...
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 6 november 2008 @ 23:31:35 #284
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63018099
Je mag ze nu ook gewoon bellen he Rockabella!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 6 november 2008 @ 23:34:19 #285
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63018162
Ja, nou ik denk dat ik wel weet wat ze dan zeggen maar als ik het echt niet meer vertrouw bel ik wel.
Ik ga er wel bij liggen vannacht.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 6 november 2008 @ 23:39:32 #286
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63018313
Goedzo! Slim van dat erbij liggen. En als ze zeggen wat jij denkt dat ze zeggen dan trek je ze maar door te telefoon.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63018449
Het belangrijkste dat ik vanavond heb geleerd (ebho cursus) is: bellen als je twijfelt. En zelfs 112 bellen als je bij de hap niet goed genoeg geholpen wordt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 6 november 2008 @ 23:55:03 #288
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63018602
Ik ken gelukkig de wegen in dat wereldje wel
Trusten!
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 7 november 2008 @ 01:12:14 #289
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63020049
Wat een boel zieke kindjes, beterschap allemaal

Finn was vanmiddag erg stoer bij het uithalen van de hechtingen. HIj heeft ze in een potje meegekregen en ging ze meteen enthousiast aan iedereen laten zien Ik gok dat ze morgenochtend ook mee moeten naar de creche
  vrijdag 7 november 2008 @ 08:27:05 #290
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63022289
Och Rocka, wat rot dat Brent maar niet opknapt! Heb je al gebeld inmiddels? Misschien is het ook griep, omdat Brent zijn beentjes aangeeft? Dat omdat griep zo'n algehele spierpijn geeft.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 7 november 2008 @ 08:59:34 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_63022722
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 08:27 schreef PM-girl het volgende:
Och Rocka, wat rot dat Brent maar niet opknapt! Heb je al gebeld inmiddels? Misschien is het ook griep, omdat Brent zijn beentjes aangeeft? Dat omdat griep zo'n algehele spierpijn geeft.
ja zat ik net aan te denken! als je griep (echte griep dus he, de hele erge) hebt, dan heb je ook heel veel spierpijn en pijn in al je ledematen.
Heel veel beterschap iig, voor t grote kleine mannetje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Jubileum moderator vrijdag 7 november 2008 @ 09:00:31 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63022735
Rocka ik heb zelf ook altijd ontzettend zere benen als ik koorts heb, en ken dat van mijn kinderen ook.
Sterkte met Brent
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 7 november 2008 @ 09:02:54 #293
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63022764
Rocka, wat naar dat Brent zo ziek blijft De pijn in z'n benen zou ook nog groeipijn kunnen zijn, dat kan heel gemeen zijn. Ik hoop dat de HA wat voor jullie kan betekenen. Beterschap!

Ik kom alvast om een hoekje kijken Tijn verandert momenteel hard van een lieve en makkelijke dreumes in een eigenwijze, driftige peuter De leuke kant is, hij was nooit zo knuffelig maar tegenwoordig komt hij regelmatig even snel een kroel 'stelen'
En we hebben een gevalletje peuterliefde
In de straat woont een meisje dat net twee is en de grote zussen zitten in dezelfde kleuterklas. We lopen dus regelmatig samen naar school en de zussen spelen regelmatig bij elkaar. Als we nu naar of van school lopen lopen Tijn en z'n vriendinnetje hand in hand.. zojuist op de gang op school werd er heftig geknuffeld en kusjes gegeven.. Toen ik Tijn alvast mee naar buiten wilde nemen, werd ik teruggeroepen "Tijn nog kusje geven!!!"
zooooo schattig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 7 november 2008 @ 09:13:07 #294
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63022919
Peuterliefde

Ik heb zelf ook gedacht aan groeipijn en ook wel aan spierpijn. En ook aan tandjes en griep en dat alles icm elkaar
We zien wel, Het was weer een gebroken nacht met wel iets minder koorts. Half 11 hebben we een afspraak bij de HA.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_63023003
Rockabella, arme Brent! Dikke

Ik ben erachter wat Sara had. Vanmorgen werd ze wakker met vlekken/bultjes op haar gezicht en handen. Niet zoveel, het leken een beetje muggebulten. Verder helemaal in orde, dus ik heb d'r jaar het kdv gebracht. Daar hing een briefje, er schijnt dus hand-, mond- en voetziekte te heersen op het kdv. Kan verder geen kwaad zeiden ze, maar daar is ze waarschijnlijk ziek van geweest en raakt ze nu gevlekt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63023085
Hebben jullie de nacht een beetje overleefd Rocka?
Je had al gereageerd. Ben benieuwd wat de HA zegt. Succes!

Tijn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 7 november 2008 @ 09:39:27 #297
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63023372
Succes straks Rocka

Fuente, HMV-ziekte is volgens mij wel besmettelijk als de plekken open zijn. Wel fijn dat ze er nu geen last meer van heeft
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63023430
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:39 schreef E.T. het volgende:
Succes straks Rocka

Fuente, HMV-ziekte is volgens mij wel besmettelijk als de plekken open zijn. Wel fijn dat ze er nu geen last meer van heeft
Het is bij haar allemaal nog dicht.
Ik heb net ff gegoogled. Het is idd besmettelijk met open blaasjes (door het vocht wat erin zit geloof ik). Maar het is de 7 dagen voor de klachten ook al besmettelijk, dus ik zal ook even onze kennissen met kinderen informeren (net een drukke 'op de koffie' week gehad).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:11:10 #299
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_63023969
Ben benieuwd wat de ha zegt, Rocka. Hopelijk is het 'gewoon' een ordinaire nare griep.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:53:53 #300
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63024962
Beterschap voor Brent.

*spiekt ook even om een hoekje, nog iets meer dan een week en dan kom ik legaal posten hier*

Peuterliefde
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:45:02 #301
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_63026265
Maud alweer bijna peuter?.. time flies...

Ken is helemaal dol op mandarijnen vandaag. Hij is nu aan de derde bezig.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')