abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62388121
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:44 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ik ken mensen die bij de politie werken, die worden haast cynisch als ze de burgemeester op tv alles zien wegzalven. Tja, en de inwoners van Gouda tokkies noemen...

De 'harde kern' is een mythe. Er is geen rotte plek op de Marokkaanse appel. De Marokkaanse appel is verrot, met goede plekken als uitzondering. Zie dat nou eens een keer in. Willen wij dit probleem oplossen, dan moeten we structureel het onderwijs en de integratie van de gehele allochtone bevolking verbeteren. Niet het probleem reduceren tot enkele tientallen kwaadwillenden die we met de aanstelling van 'gezinsmanagers' ( ) kunnen disciplineren.
[..]

Jezus zeg, is het zo moeilijk argumenten vinden dat je gelijk ad absurdum gaat?
Pot - ketel. De gegevens zoals we die hebben, de geregistreerde feitelijke gegevens duidden geenszins op een rotte Marokkaanse appel met als uitzondering goede plekken. Eerder andersom. Je bent dus zelf ook niet vies van een sterk staaltje ad absurdum redeneren. Alleen dat al laat zien dat je eigenlijk helemaal geen zin hebt om het probleem normaal te benoemen, maar feitelijk een meki bent aan de extreme andere kant van het spectrum.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62388155
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:19 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Volgens mij gng het niet over aftrekposten, maar juist om die reactie van mij, waar ook jij een nutteloze reactie op gaf. (net als waar je op reageert) Hoe kom je er in godsnaam bij dat het merendeel van de Nederlanders (roomblank) drie keer met vakantie gaat. En snap je dan totaal niet wat ik aan wilde geven? Dat het je (omdat je weinig krijgt aan loon) het je niet het recht ontleent om criminele activiteiten te ondernemen. Dat bagatelliseren gaat bij jou ook maar één kant op hè?

Wij werken allebei en verdienen geen 3000 (ook geen 2500) Ik heb het nu niet slecht,maar had het voor een paar jaar wel slecht. Geen moment in mij opgekomen om iets wat krom is, goed te praten (dus geen criminele activiteiten in mijn gezin. En ja, de cursus was er alleen voor allochtone vrouwen. Vond ik best wel balen.

Om dan ineens met oehoe gaan gooien vind ik erg vreemd uit jouw reactie, want juist deze reactie van jou geeft aan de andere kant wel het boehoe verhaal. Al zul je dat zelf wel niet zo zien.

Oh ja, mijn Turkse kennis snapte trouwens ook niets van het alleen maar toelaten van Allochtone vrouwen.

Je reageert normaal gesproken best wel intelligent, maar in dit geval vind ik de posts van Meki oprechter en minder ergerlijk dan die van jou
Je onderschat dat heel veel blanke Nederlanders echt niet het geld hebben om elk jaar op vakantie te gaan. Nettoloners zijn echt niet allemaal Marokkaan. Kom eens uit dat wereldje.
Anders neem je de satire even serieus joh.

Volgens mij wordt nergens ontkend dat er genoeg Nederlanders zijn die de eindjes aan elkaar moeten knopen. Dat is het punt ook helemaal niet.

Wat wel het punt is, dat relatieve "armoede" (en dan bedoel ik dus niet de ECHTE armoede), nooit, maar dan ook nooit een argument mag zijn om toe te staan dat mensen gaan stelen, vernielingen aanrichten en meer van zulke dingen.

De link die in het verleden graag door de P(ra)vdA werd gelegd tussen "armoede" en "criminaliteit" is dus niet te leggen. Het ergste is dan namelijk nog dat je degenen die WEL hun best doen met weinig rond te komen en NIET crimineel worden in het gezicht slaat. Blijkbaar loont misdaad als je met zn 2en 2500 euro verdient. Dat mag nooit de bedoeling zijn.

Die kutmocro's zijn dus niet zielig of arm. Het is gewoon tuig. En tuig moet je (her)opvoeden op de Spekmanmanier. En als dat niet lukt, dan pak je ze maar hun Nederlands paspoort af. Ongewenste vreemdelingen. Daaaag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62388430
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat wel het punt is, dat relatieve "armoede" (en dan bedoel ik dus niet de ECHTE armoede), nooit, maar dan ook nooit een argument mag zijn om toe te staan dat mensen gaan stelen, vernielingen aanrichten en meer van zulke dingen.

De link die in het verleden graag door de P(ra)vdA werd gelegd tussen "armoede" en "criminaliteit" is dus niet te leggen. Het ergste is dan namelijk nog dat je degenen die WEL hun best doen met weinig rond te komen en NIET crimineel worden in het gezicht slaat. Blijkbaar loont misdaad als je met zn 2en 2500 euro verdient. Dat mag nooit de bedoeling zijn.

Zoals ik al meerdere keren aangaf
quote:
Geen moment in mij opgekomen om iets wat krom is, goed te praten (dus geen criminele activiteiten in mijn gezin
Armoede kan een reden zijn om een appel te stelen(alhoewel daar tegenwoordig ook een potje voor is), maar niet om hulpverleners en burgers te jennen. En die verantwoording ligt niet bij de rijken, maar bij je eigen criminele ik.

Ik was niet zielig toen ik met twee grote kinderen(waarvan 1 gehandicapt) van 950 euro rond moest komen. Ik had het zwaar,maar was niet zielig. En er werd ook geen diefstal gepleegd. Onzin dus, om criminaliteit goed te praten omdat je arm bent.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_62388620
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:01 schreef huhggh het volgende:

[..]edit-troll

Lekker dom dan.
pi_62388795
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:44 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Lekker dom dan.
Nee hoor.
Niks doms aan.
Er werd een voorbeeld van Duindorpers aangehaald.
Schattig natuurlijk, waren het niet dat die niet door heel het land voor problemen zorgen.
Marokkaanse probleemjeugd daarentegen wel.
Tevens heb ik zelf meerdere malen aanvaringen gehad met Marokkaanse jongeren, dat maakt het plaatje natuurlijk duidelijker.

De grootte van dit probleem ontkennen zoals hier vaak gebeurd schuif ik echt ter zijde, daarvoor heb ik te vaak, en te ernstig, zelf last gehad van deze jongeren.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_62389767
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh shit, boehoe, wat ben ik achtergesteld, met mijn aftrekposten, elk kwartaal met vakantie, mijn roomblanke huidje en mijn hakjes waardoor ik altijd als ik een kaartje vergeet te kopen weg kom zonder boete, mijn spaarloonregeling, mijn pensioenopbouw, mijn aandelenportefeuille, mijn non-autoritaire opvoeding en elke week sushi van de zaak.

Ik denk dat ik een bozige politieke partij begin.
Doe niet alsof wij weg komen als we een kaartje vergeten te kopen want dat is gewoon gelul.

Ik ook blank , hakjes enz kreeg gewoon mn boete hoor..
pi_62389808
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:44 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Wereldvreemd zeker? Nog student? Er zijn maar weinig mensen die 3000 binnen krijgen hoor
Of je moet als stel werken en dan vaak ook nog fulltime (belasting enz)
Tesamen verdien ik met mijn partner zo een 4000 netto, maar ja wij werken hard, en nee we hebben allebei slechts middelbaar onderwijs.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_62389866
Gouda zit in eenieders hart.

Wat een diepzinnigheid.. prachtig.. *sniffel*
  † In Memoriam † dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:54:07 #134
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_62392700
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerst moet bekijken wat een armoede kan betekenen voor een hele familie een hele gezin die er onder leidt
en een 1100 is nog veel hun , sommige verdienen niet eens 800 euro per maand
en de huur is al 600 euro voor een 4 kamer woning en dan komt er nog vele lasten erbij.
Voor de allochtonen is het erg moeilijk om vanuit de armoede te komen.
Kortom, die allochtone relschoppers doen actief aan vandalisme en andere criminele activiteiten omdat ze honger hebben

Bij een inkomen van 1100 krijg je overigens huurtoeslag ( zie www.toeslagen.nl) en geloof mij, die krijgen ze echt gewoon elke maand. Aan vaste lasten zijn ze dan in totaal misschien wel 600 kwijt en houden dan nog genoeg over om te eten. Geen excuus voor verveelde pubers dus om maar onrust te gaan veroorzaken.
pi_62393094
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tesamen verdien ik met mijn partner zo een 4000 netto, maar ja wij werken hard, en nee we hebben allebei slechts middelbaar onderwijs.
De meeste mensen hebben toch gewoon een inkomen die de 2000 niet haalt, maakt ook niet uit. Fijn voor jullie en neem aan dat jullie geen kinderen hebben.(i.v.m het vele harde werken)

Het gaat hier vooral om het wel of niet rechtvaardigen van wandaden omdat mensen weinig loon hebben. Niet te rechtvaardigen. En ook niet wanneer je 4000 hebt en je kind hangt op straat omdat de ouders weer eens aan het werk zijn.

De pleger is degene die fout zit en de regering omdat die er geen donder aan doet. De politie is er tegenwoordig alleen nog maar voor de vorm, ant die MOGEN ook niet optreden tegen die etterbakjes En dan denk ik dus niet in kleur, want in Winsum heb je zonen van artsen of directeuren lopen die zich net zo gedragen, want beide ouders jagen een carriere na .

Kattenkwaad kan ik het niet meer noemen, want er zit niet eens spanning meer bij Het is geaccepteerd door de regering, dus hun grenzen zullen steeds verder gaan.
pi_62393177
Als "Gouda overal is" moeten ze het overal aanpakken. Opgelost, slotje.
pi_62393213
10.000.000 euro voor een probleem dat niet bestaat, volgens de burgemeester en zijn chef.
Beide heren zijn net zo betrouwbaar als een Ijslandse bank
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_62394505
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou iemand uit Gouda iets moeten posten over "dat er niets aan de hand is". Mensen posten doorgaans alleen als er wel iets aan de hand is. Probleem is, dat jij overdrijft. Mensen die genuanceerd willen posten verwijt je dat ze het probleem als "niet bestaand' zien. Ondertussen maak jij zelf van een mug een olifant. Dat grootse plan van aanpak betreft feitelijk 10 tot 20 fucking gezinnen, was net op het nieuws. Treurig is het niet? 10 tot 20 fucking gezinnen, als je sommige mensen hier moet geloven, is er een heel leger Marokkanen van 3 miljoen geland in Gouda en moet het Nederlandse leger uit Afghanistan komen om met de vijandelijke kolonisten alhier te vechten.

Doe eens normaal man, of wil je dat niet? Wil je gewoon gillen? Het is een serieuze vraag, want dan hoef ik het voortaan nooit meer te vragen. Wil je gillen of wil je serieus, normaal, rationeel, zonder bullcrap van het vrije volk of andere shit discussiëren over een mogelijke oplossing, zonder te doen alsof de fucking wereld vergaat.
De titel van dit topic is 'Gouda is overal'. Dat is een verwijzing naar een artikel in De Pers, met dezelfde titel, waarin de situatie in Gorinchem wordt geschetst. Daar bestaat identieke overlast als in Gouda. En zo zijn er nog diverse andere steden waar dezelfde overlast aanwezig is, waaronder Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Overal zijn er gewelddadige probleemjongeren die buurten terroriseren: niet zelden zijn ze van Marokkaanse afkomst. Zo liggen gewoon de keiharde feiten.

Wat 'het Vrije Volk' heeft gedaan, is een selectie van reacties weergeven die op andere websites zijn geplaatst door (ex-)inwoners van Gouda. Hieronder bevinden zich onder meer reacties van mensen die aangeven dat de problematiek met Marokkanen zich echt niet beperkt tot alleen de wijk Oosterwei, maar dat andere wijken met identieke problemen kampen. Afgezien van talloze feiten die gewoon vaststaan, zoals de winkelplundering en bakstenen die bij mensen door de ruiten vliegen, zie je deze straatterreur niet of nauwelijks weersproken worden door burgers. Alleen een politiek correcte politiechef en een burgemeester deden alsof er feitelijk niks aan de hand was, maar laatstgenoemde wil nu toch 10 miljoen euro om de problemen op te lossen. Ze zijn er kennelijk dus toch; ZELFS volgens de burgemeester. Gewone burgers spreken deze problematiek niet tegen. Gewone burgers hoor je niet zeggen dat het allemaal wel meevalt: dat doen alleen falende bestuurders.

De problematiek gaat veel verder dan 10-20 gezinnen, het gaat om zeker 80 Marokkaanse reljongeren (alleen al in Oosterwei), onder wie een groep meelopers. Maar die meelopers zijn net zo goed een probleem. Verder wek je de indruk alsof ik de uitspraken van Wilders steun en militairen de wijk in wil sturen. Wilders slaat door in zijn kritiek en in zijn oplossingen, al heeft hij in de kern wél een punt als hij stelt dat Stikvoort beter kan opstappen. De talloze reacties van inwoners van Gouda spreken namelijk boekdelen: ze zijn de overlast spuugzat. En ze zijn het spuugzat dat de autoriteiten niks doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2008 02:29:39 ]
pi_62394549
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:47 schreef El_Matador het volgende:
Waar slaat dat nou weer op?? Waarom moet een normale werkende Marokkaan die niet crimineel is, zich bezighouden met het "corrigeren" van tuig dat toevallig eenzelfde paspoort heeft, maar verder niks gemeenschappelijks?

Kom zeg, laten we mensen lekker op hun eigen verantwoordelijkheden en daden aanspreken, niet op die van een ander.
Ik vind dat het_hupt een heel sterk punt heeft. Een punt dat doordringt tot de kern van de zaak, want het zijn juist de mensen die het dichtst bij deze reljongeren staan, die kennelijk nalaten om deze jongeren te corrigeren. Marokkanen zijn net moslims. Ook die zijn er meester in om afstand te nemen van problemen, alsof die hen niet aangaan. Ik doel dan op opmerkingen als 'De terroristen die met een vliegtuig het WTC in vlogen, waren geen moslims' en 'de moordenaar van Theo van Gogh was geen moslim' die ik hier letterlijk op Fok heb gelezen.

De Meki's en Mutant01's van Fok zijn er als de kippen bij om de eigen bevolkingsgroep te verdedigen en om allerlei uitwegen te vinden, in plaats van de straatterreur ondubbelzinnig te veroordelen. Nee, natuurlijk zijn de Meki's en Mutant01's niet persoonlijk verantwoordelijk voor wat anderen doen, maar er afstand van nemen doen ze ook niet. Het blijven steeds dezelfde 'ja maar's: Ja maar.. .het is geen probleem, Ja maar... Nederlanders doen ook wel eens wat, Ja maar het gaat om slechts 10-20 gezinnen, Ja maar, Ja maar.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:19:17 #140
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62395526
TS, ik begrijp niet helemaal wat je met dit topic wil. Wil je zeggen dat er overal criminaliteit is? Dat er overal mensen zijn die andere mensen kunnen bestelen van hun portemonnee als ze ermee lopen gaan zwaaien?

Of bedoel je te zeggen dat er naar aanleiding van 4 nieuwsberichten in twee maanden van een bepaalde trend gesproken kan worden, en dat die trend gebroken moet worden?

Of wil je het meer over straatcriminaliteit in het algemeen hebben, en wat daar een juiste (preventieve) aanpak voor zou zijn?
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 02:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind dat het_hupt een heel sterk punt heeft. Een punt dat doordringt tot de kern van de zaak, want het zijn juist de mensen die het dichtst bij deze reljongeren staan, die kennelijk nalaten om deze jongeren te corrigeren. Marokkanen zijn net moslims. Ook die zijn er meester in om afstand te nemen van problemen, alsof die hen niet aangaan. Ik doel dan op opmerkingen als 'De terroristen die met een vliegtuig het WTC in vlogen, waren geen moslims' en 'de moordenaar van Theo van Gogh was geen moslim' die ik hier letterlijk op Fok heb gelezen.

De Meki's en Mutant01's van Fok zijn er als de kippen bij om de eigen bevolkingsgroep te verdedigen en om allerlei uitwegen te vinden, in plaats van de straatterreur ondubbelzinnig te veroordelen. Nee, natuurlijk zijn de Meki's en Mutant01's niet persoonlijk verantwoordelijk voor wat anderen doen, maar er afstand van nemen doen ze ook niet. Het blijven steeds dezelfde 'ja maar's: Ja maar.. .het is geen probleem, Ja maar... Nederlanders doen ook wel eens wat, Ja maar het gaat om slechts 10-20 gezinnen, Ja maar, Ja maar.
Veroordeel jij jouw eigen cultuur als je hoort over Holleeder? Dat lijkt me eigenlijk sterk. Als mensen spreken over een slechte-cultuur-want-Holleeder, ga jij dan zeggen dat de Nederlandse cultuur prima is en dat Holleeder maar een uitzondering is? Inderdaad zoals El_Matador zegt: eigen verantwoordelijkheid. Waarom zou iedereen zich bezig moeten houden met het veroordelen van anderen? Ik mag hopen dat de meesten wel wat beters te doen hebben. Er zijn elke week naar schatting 25.231 geweldsdelicten in Nederland. Ik voel er niets voor om er slechts een paar van, die toevallig de media halen, te veroordelen. Ik voel er tevens ook niets voor om 25.231 keer per week daden van andere mensen te veroordelen.

Waarom zou Holleeder, die toevallig Nederlander is, meer een probleem zijn voor mensen met Nederlandse afkomst dan van mensen met een niet-Nederlandse afkomst? Wat is de relatie tussen een criminele Marokkaan en een willekeurige andere Marokkaan? Niets toch? Net zoals er geen relatie is tussen Holleeder en jou.

[ Bericht 31% gewijzigd door Yildiz op 15-10-2008 08:56:44 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62396214
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 04:19 schreef -Marcel het volgende:
In Marokko zijn ze de harde hand gewend. Achmet heeft de oplossing genoemd.
Dat, en in Marokko heb je een straatcultuur, daar zijn overal tot 1 uur 's nachts mensen op straat, volwassenen, dus daar worden jongeren goed in de gaten gehouden.

Maar de politie is vooral veel authoritairder. Ik was twee jaar geleden in Fez, ging met een bus van een buitenwijk naar het centrum, stond naast een paar jongens van 16/17, halverwege stapten een paar potige kerels in uniform in, vroegen iedereen om hun kaartje. Die jongens hadden er geen natuurlijk, eentje beweerde dat hij ook geen geld had om een kaartje te kopen. Die werd dus tot op zijn onderbroek uitgekleed. In een volle bus. Overigens vonden ze daar (in zijn onderbroek dus) ook zijn portemonnee.

Ik weet niet of je het zo in nederland zou moeten doen, maar dat is wel de situatie waar de grootouders/ouders vandaan komen.
pi_62396286
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:09 schreef InputOutput het volgende:

[..]

Dat, en in Marokko heb je een straatcultuur, daar zijn overal tot 1 uur 's nachts mensen op straat, volwassenen, dus daar worden jongeren goed in de gaten gehouden.

Maar de politie is vooral veel authoritairder. Ik was twee jaar geleden in Fez, ging met een bus van een buitenwijk naar het centrum, stond naast een paar jongens van 16/17, halverwege stapten een paar potige kerels in uniform in, vroegen iedereen om hun kaartje. Die jongens hadden er geen natuurlijk, eentje beweerde dat hij ook geen geld had om een kaartje te kopen. Die werd dus tot op zijn onderbroek uitgekleed. In een volle bus. Overigens vonden ze daar (in zijn onderbroek dus) ook zijn portemonnee.

Ik weet niet of je het zo in nederland zou moeten doen, maar dat is wel de situatie waar de grootouders/ouders vandaan komen.
Dat klinkt eigenlijk nog niet eens als een gek idee.
Faal van de eeuw.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:16:06 #143
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62396325
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:13 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dat klinkt eigenlijk nog niet eens als een gek idee.
Eigenlijk wel. Ik heb het niet zo op politiestaten.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:21:21 #144
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62396422
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:09 schreef InputOutput het volgende:

[..]

Klinkt voor velen natuurlijk leuk, maar kom eens met cijfers? Aantal moorden per capita bijvoorbeeld?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:24:21 #145
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62396468
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Klinkt voor velen natuurlijk leuk, maar kom eens met cijfers? Aantal moorden per capita bijvoorbeeld?
Marokko 0,47 per 100.000 en Nederland 0,97. Maar of dit nu zo'n goede vergelijking is vraag ik me af.
pi_62396476
quote:

[..]

Die cijfers zijn niet het meest interessante in deze discussie.
Wel leuk als zand in de ogen voor de tegenstanders....en om ze lekker bezig te houden met zoeken naar allerlei cijfertjes en bronnen....om ze vervolgens daar weer af te schieten.
Nee, die tijd en energie kan je je hier maar beter besparen.
Faal van de eeuw.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:25:21 #147
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62396490
Men zou natuurlijk kunnen stellen dat als 25% van de Marokkaanse jongeren bij de politie geregistrerd staat, en een gemiddeld Marokkaans gezin 3 of meer kinderen heeft, de meeste gezinnen er een 'rotte appel' bij hebben zitten.

Maar feitelijk zegt het natuurlijk niks
zzz
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:32:09 #148
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62398674
quote:

[..]

Pardon? Moet ik iets bewijzen dan? Ik vertel alleen wat ik meegemaakt heb, wat jullie daar verder voor conclusies aanhangen moet je lekker zelf weten. Wat het met moord te maken heeft?

Maar goed, wat ik zelf denk: elke groep immigranten heeft problemen met opgaan in de nederlandse maatschappij. In de jaren vijftig/zestig waren er problemen met italianen en spanjaarden, in de jaren zeventig met molukkers en nu dan met marokkanen. Allemaal gelijksoortige problemen, alleen de manier waarop ze geuit worden is cultureel bepaald. Het probleem is de botsing tussen culturen en het vinden van een balans tussen de cultuur van je ouders en de cultuur van het land waar je woont. Dit alles wordt in het geval van de Marokkanen zwaar bemoeilijkt door de zwakke sociaal economische omstandigheden waaruit ze komen ( 90% zijn rifberbers die zelfs in Marokko al achtergesteld zijn ) en waarin ze nu verkeren.

De oplossing? Streng politieoptreden (binnen redelijke grenzen), ouders aanspreken op/verantwoordelijk houden voor gedrag kinderen, zorgen dat die jongeren naar school gaan en met een opleiding eraf komen en last but not least discriminatie bestrijden zodat ze een fatsoenlijke kans hebben een baan te krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door InputOutput op 15-10-2008 11:07:45 ]
pi_62398763
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:25 schreef L.Denninger het volgende:
Men zou natuurlijk kunnen stellen dat als 25% van de Marokkaanse jongeren bij de politie geregistrerd staat, en een gemiddeld Marokkaans gezin 3 of meer kinderen heeft, de meeste gezinnen er een 'rotte appel' bij hebben zitten.

Maar feitelijk zegt het natuurlijk niks
Tja. Wat is geregistreerd? Hoeveel van de jongeren in het algemeen zijn 'geregistreerd'? Waar komt dat getal van 25% vandaan? Hoe kom je erbij dat een gemiddeld marokkaans gezin 3 of meer kinderen heeft? Waarom denk je dat die 25% precies keurig netjes gespreid is over alle gezinnen?

Zoals iemand al zei, getallen in deze discussie zijn meestal waardeloos omdat ze bijna altijd uit hun context getrokken worden en gebruikt worden om een stelling te bewijzen die iemand toch al ingenomen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')