abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62381161
Goed plan om te gaan staken.
De vorige keer dat de docenten massaal 2 of 3 dagen gingen staken had de overheid zijn besparing weer binnen en konden alle plannen wel weer worden doorgevoerd. Immers wie staakt krijgt niet betaald.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:30:00 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62381953
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:36 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat leraren relatief goed verdienen voor de werkdruk die ze hebben en de zekerheid die hun baan biedt. Wanneer de werkdruk hen te hoog is moeten ze het maar eens een maandje of twee in het bedrijfsleven proberen.
Mwa. Ik heb toch extensieve ervaring in het bedrijfsleven, maar ik heb het nog nooit zo druk gehad tegen zo weinig betaling als in het onderwijs. Ga d'r maar aanstaan, 30 VMBO-pubers.
pi_62383880
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:36 schreef LXIV het volgende:
En de goeien? Die zijn vaak al overgestapt.
Hetgeen mij een ontwikkeling lijkt die we vooral niet nog langer in stand willen houden.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:42:40 #29
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_62390622
Werkdruk? Met 3 maanden vakantie per jaar?
pi_62390804
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:42 schreef Klummie het volgende:
Ja. Een leraar moet vaak ook thuis nog doorwerken.
pi_62390844
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:42 schreef Klummie het volgende:
Dat weegt niet op tegen de dagelijkse terreur in een klaslokaal. Je kunt soms nog beter buschauf in Gouda worden dan leraar op een middelbare school of MBO.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:50:17 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62390877
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mwa. Ik heb toch extensieve ervaring in het bedrijfsleven, maar ik heb het nog nooit zo druk gehad tegen zo weinig betaling als in het onderwijs. Ga d'r maar aanstaan, 30 VMBO-pubers.
Wat is extensieve ervaring? Heb je daar door de ramen naar binnen gekeken?

Ik vind het onderwijs helemaal geen onaantrekkelijke werkgever. Zelf overweeg ik ook om daar te solliciteren. Het enige dat ik denk ik zou missen is de vrijheid die ik nu heb, zo'n lesrooster is toch opgelegd.

DIe 30 VMBO-pubers kan ik wel aan. En lesgeven zelf lijkt me ook leuk. Ik snap niet dat jij de betaling zo slecht vind, vergeleken met bijvoorbeeld de politie zijn de salarissen best wel goed, zeker in het voortgezet onderwijs.
The End Times are wild
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:52:10 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62390940
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weegt niet op tegen de dagelijkse terreur in een klaslokaal. Je kunt soms nog beter buschauf in Gouda worden dan leraar op een middelbare school of MBO.
Buiten de Randstad zeggen de kinderen nog gewoon 'Meester' en krijgen ze een rood hoofd wanneer ze een beurt krijgen. Die dagelijkse terreur zal er ongetwijfeld zijn op het Zadkine, maar daar hoeft dan eigenlijk ook helemaal geen les te worden gegeven!
The End Times are wild
pi_62390952
Lesgeven is hardstikke leuk, doe het zelf ook. Maar wel aan gemotiveerde luisteraars. Die vind je zelden in het onderwijs, of je moet verrekte hard je best doen en je wordt tegengewerkt door "het systeem", de leerlingen EN het schoolbestuur.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_62390968
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Buiten de Randstad zeggen de kinderen nog gewoon 'Meester' en krijgen ze een rood hoofd wanneer ze een beurt krijgen. Die dagelijkse terreur zal er ongetwijfeld zijn op het Zadkine, maar daar hoeft dan eigenlijk ook helemaal geen les te worden gegeven!
Ik vrees dat je de zaken iets te rooskleurig voorstelt. Maar ik hoop voor je dat je gelijk hebt.

dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:55:14 #36
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_62391012
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:48 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ja. Een leraar moet vaak ook thuis nog doorwerken.
Deden ze dat maar, zich voorbereiden op hun lessen, de meesten draaien jarenlang routineus hetzelfde deuntje af. Beetje nakijken, ja dat duurt uren

Die paar ouderavonden? Zich voorbereiden? Welnee, ze hebben een lijst met cijfers en that's it. Weet u nog dat mijn zoon met z'n aandoening een speciaal geval is?

Ach en er vallen gemiddeld maar 8 lessen per week uit, dus die stakingsdag kan er ook nog wel bij. Ga je gewoon met je vak bezighouden en benut die extra weken vakantieweken voor je vak. Mijn zwager geeft zelf les aan het vmbo, 28 uur, en weet je hoe vaak hij thuis voor z;n vak werkt?

0,0
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:00:03 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62391152
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vrees dat je de zaken iets te rooskleurig voorstelt. Maar ik hoop voor je dat je gelijk hebt.
Op kleinere scholen in de provincie is er geen terreur. Ook niet op het VMBO.

En ook niet in het OV, voor wat dat betreft, of in de winkels, de bossen of de stations. Terreur is Randstad, is Gouda, is het Zadkine. In Brabantse dorpjes laat dat nog zeker 15 tot 20 jaar op zich wachten.
The End Times are wild
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:00:13 #38
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_62391158
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tja, gebrek aan orde en discipline ligt daaraan ten grondslag. Wie geen respect afdwingt krijgt het ook niet, dat was in onze tijd ook al zo. Koppen dicht en opschrijven. Maar ja tegenwoordig zit het onderwijs nog veel meer dan vroeger vol met geitewollensokken types die in gesprek gaan met pubers

Pleurt op, ik heb ook een puber, en als 'ie moeilijk gaat doen, gaat 'ie maar ff inde tuin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')