Mwa. Ik heb toch extensieve ervaring in het bedrijfsleven, maar ik heb het nog nooit zo druk gehad tegen zo weinig betaling als in het onderwijs. Ga d'r maar aanstaan, 30 VMBO-pubers.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:36 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat leraren relatief goed verdienen voor de werkdruk die ze hebben en de zekerheid die hun baan biedt. Wanneer de werkdruk hen te hoog is moeten ze het maar eens een maandje of twee in het bedrijfsleven proberen.
Hetgeen mij een ontwikkeling lijkt die we vooral niet nog langer in stand willen houden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:36 schreef LXIV het volgende:
En de goeien? Die zijn vaak al overgestapt.
Ja. Een leraar moet vaak ook thuis nog doorwerken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:42 schreef Klummie het volgende:
Werkdruk? Met 3 maanden vakantie per jaar?
Dat weegt niet op tegen de dagelijkse terreur in een klaslokaal. Je kunt soms nog beter buschauf in Gouda worden dan leraar op een middelbare school of MBO.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:42 schreef Klummie het volgende:
Werkdruk? Met 3 maanden vakantie per jaar?
Wat is extensieve ervaring? Heb je daar door de ramen naar binnen gekeken?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mwa. Ik heb toch extensieve ervaring in het bedrijfsleven, maar ik heb het nog nooit zo druk gehad tegen zo weinig betaling als in het onderwijs. Ga d'r maar aanstaan, 30 VMBO-pubers.
Buiten de Randstad zeggen de kinderen nog gewoon 'Meester' en krijgen ze een rood hoofd wanneer ze een beurt krijgen. Die dagelijkse terreur zal er ongetwijfeld zijn op het Zadkine, maar daar hoeft dan eigenlijk ook helemaal geen les te worden gegeven!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weegt niet op tegen de dagelijkse terreur in een klaslokaal. Je kunt soms nog beter buschauf in Gouda worden dan leraar op een middelbare school of MBO.
Ik vrees dat je de zaken iets te rooskleurig voorstelt. Maar ik hoop voor je dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Buiten de Randstad zeggen de kinderen nog gewoon 'Meester' en krijgen ze een rood hoofd wanneer ze een beurt krijgen. Die dagelijkse terreur zal er ongetwijfeld zijn op het Zadkine, maar daar hoeft dan eigenlijk ook helemaal geen les te worden gegeven!
Deden ze dat maar, zich voorbereiden op hun lessen, de meesten draaien jarenlang routineus hetzelfde deuntje af. Beetje nakijken, ja dat duurt urenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:48 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ja. Een leraar moet vaak ook thuis nog doorwerken.
Op kleinere scholen in de provincie is er geen terreur. Ook niet op het VMBO.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vrees dat je de zaken iets te rooskleurig voorstelt. Maar ik hoop voor je dat je gelijk hebt.
Tja, gebrek aan orde en discipline ligt daaraan ten grondslag. Wie geen respect afdwingt krijgt het ook niet, dat was in onze tijd ook al zo. Koppen dicht en opschrijven. Maar ja tegenwoordig zit het onderwijs nog veel meer dan vroeger vol met geitewollensokken types die in gesprek gaan met pubersquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weegt niet op tegen de dagelijkse terreur in een klaslokaal. Je kunt soms nog beter buschauf in Gouda worden dan leraar op een middelbare school of MBO.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |