Zo een apparaat voor ¤100,-??quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:39 schreef Dipkip het volgende:
Ik dacht dat dat meer was voor als je echt de hele muur er uit wil.
Met de huurprijzen die ze vragen (we zullen wel een paar dagen werk hebben) is het goedkoper als een van die apparaten (+/- 100 euro) goed genoeg is.
quote:
Je kan heel veel krijgen voor die prijs. Maar of je er lekker mee werkt?quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:42 schreef Dipkip het volgende:
[..]
boorhamer en klopboormachine zijn wel te koop voor die prijzen.
Als ik een ander, sterker apparaat nodig heb zal het huren worden. Maar ik las in de andere topics steeds van alles over boorhamers en klopboren, niets over huurdingen.
Zo snel denk je? Dan is huren wel echt goedkoper. Doen we dat welquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:44 schreef Deetch het volgende:
Een boorhamer van 100 euro is na een halve muur kapot, dus ik zou gewoon eentje huren. Wat je dus nodig hebt is een boorhamer of een sloophamer van minimaal 5 kg met een platte beitel. Dit kost je bij een verhuurder 20-25 euro per dag en een badkamer is in een dagje klaar.
Niet vergeten gehoorbescherming er bij te gebruiken (liefs oorkappen ipv oordopjes)
Als je er alleen tegels vanaf wil hebben maar de muur zoveel mogelijk intact, is die 6kg hamer best heftig denk ikquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Zo snel denk je? Dan is huren wel echt goedkoper. Doen we dat wel![]()
Ik heb al zo'n huurboekje opgehaald bij een bouwmarkt uit de buurt. Ik zie hier staan een breekhamer (6 kg.) en daar moet dan iets op, volgens het boekje is een 'spade' slim bij tegels slopen. Is dit wat jullie bedoelen?
Dagprijs zou dan 30 euro worden, dat is geen probleem, kan ik m ook nog voor twee dagen doen. Het lijkt me nogal zwaar werk? Of gaat het makkelijk als je eenmaal zo'n apparaat hebt?
Welnee, als je er een beetje handigheid in krijgt gaat het als een speer.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Zo snel denk je? Dan is huren wel echt goedkoper. Doen we dat wel![]()
Ik heb al zo'n huurboekje opgehaald bij een bouwmarkt uit de buurt. Ik zie hier staan een breekhamer (6 kg.) en daar moet dan iets op, volgens het boekje is een 'spade' slim bij tegels slopen. Is dit wat jullie bedoelen?
Dagprijs zou dan 30 euro worden, dat is geen probleem, kan ik m ook nog voor twee dagen doen. Het lijkt me nogal zwaar werk? Of gaat het makkelijk als je eenmaal zo'n apparaat hebt?
Daar maak ik me dus ook zorgen overquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:49 schreef bleiblei het volgende:
Als je er alleen tegels vanaf wil hebben is die 6kg hamer best heftig denk ik.
Maar bij de bouwmarkt zitten toch gewoon dezelfde verhuurders?quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:15 schreef Deetch het volgende:
6 kg is prima, de beitel die erop moet is idd een spade of tegelbeitel. Wat je het beste kan doen is niet naar de bouwmarkt maar naar een lokale verhuurder en dan leg je uit wat je wilt en dan zeggen zij wat je nodig hebt.
Qua apparatuur wel maar mogelijk niet qua kennis over welk apparaat waar geschikt voor is. Vaak is dat gewoon een gamma verkoper die de verhuur regelt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:47 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar bij de bouwmarkt zitten toch gewoon dezelfde verhuurders?
Das wel heel goedkoop ik kan alleen niet inschatten of het vermogen wel voldoende is. Als een apparaat zo goedkoop is is er vast ergens op bezuinigd en dan denk ik al gauw aan betrouwbaarheid/levensduur.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef HarryP het volgende:
Zelf heb ik gewoon een beitel en hamer gebruikt.
Ik weet niet hoe goed een mechnische beitel gaat werken maar hier is een goedkope:
http://publishit.netivity.nl/kijkshop/showFolder2006.asp?intFolderID=954&intPagina=2
De verhurbedrijven die ik ken hebben hier in de buurt alleen locaties in bouwmarktenquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:58 schreef Deetch het volgende:
Qua apparatuur wel maar mogelijk niet qua kennis over welk apparaat waar geschikt voor is. Vaak is dat gewoon een gamma verkoper die de verhuur regelt.
Gewoon een boorhamer huren. Ons koste het 65 euro. Anders met moker en koudbeitel. Zon boorhamer is trouwens wel zwaar dus na een aantal uur heb je wel een lamme armquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:42 schreef Dipkip het volgende:
[..]
boorhamer en klopboormachine zijn wel te koop voor die prijzen.
Als ik een ander, sterker apparaat nodig heb zal het huren worden. Maar ik las in de andere topics steeds van alles over boorhamers en klopboren, niets over huurdingen.
GMTAquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:40 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja zo positief gestemd begon ik er ook aan. Helaas maakte het alleen maar barsten
Ik heb ooit met zoon ding gaten geboord in een veels te hard betonnen plafond.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:00 schreef Deetch het volgende:
[..]
Das wel heel goedkoop ik kan alleen niet inschatten of het vermogen wel voldoende is. Als een apparaat zo goedkoop is is er vast ergens op bezuinigd en dan denk ik al gauw aan betrouwbaarheid/levensduur.
Als je huurt weet je zeker dat het een goed apparaat is die geschikt is voor zwaarder gebruik.
Desnoods doen we twee dagen huur. Het is niet zo'n grote badkamer, maar wel irritante hoekjes.quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:54 schreef Palmboom313 het volgende:
Gewoon een boorhamer huren. Ons koste het 65 euro. Anders met moker en koudbeitel. Zon boorhamer is trouwens wel zwaar dus na een aantal uur heb je wel een lamme arm
Zo'n ding heb ik ook (ook voor 40 euro bij praxis gekocht) Ik heb er al 1 versleten, maar daarna gewoon weer omgeruild voor een nieuwe. Inmiddels heb ik al 70 m2 tegels er uit gesloopt en ook een paar muurtjes omgelegd. Veel goedkoper als huren dus. (en leuker!!)quote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:50 schreef DaBuzzzzz het volgende:
koop zon boorhamer als dit http://www.1ekeus.nl/prij(...)work%20boorhamer.pdf
voor 40 euro. Ze zijn over het algemeen retesterk. Ik heb er 4 tegelvloeren, 6 tegelwanden,2 kamers cementstuc en in beton goten voor afvoeren mee uitgehakt voordat de boorkop brak. Geloof me dat doen de Hitachi's en de Walts ook. Je moet een beetje geluk hebben. De SDS beitels dieje erbij krijgt zijn die 4 tientjes al waard en met huren ben je net zo duur uit in 2 dagen en heb je geen apparaat. Gaat ie stuk, pleur hem weg en koop een nieuwe
succes
Precies, zo'n ding van ¤50 euro is prima voor dit soort werk. Huren is maar niks. Gewoon een simpel ding kopen, dan kan je ook gewoon even stoppen als je armen moe worden. Je hoeft je niet te haasten om voor 18:00 klaar te zijn om je spul weer in te leveren.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:02 schreef SteveBigArms het volgende:
[..]
Zo'n ding heb ik ook (ook voor 40 euro bij praxis gekocht) Ik heb er al 1 versleten, maar daarna gewoon weer omgeruild voor een nieuwe. Inmiddels heb ik al 70 m2 tegels er uit gesloopt en ook een paar muurtjes omgelegd. Veel goedkoper als huren dus. (en leuker!!)
Had nu toch maar de 15kg gehuurd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:38 schreef Dipkip het volgende:
Ja mij lukte het al niet eens, zo zwaar is dat apparaat. Maar dr hebben 3 langharige getattoeerde gasten staan beuken met dat apparaat, en dan nog schoot het dus niet opkuttegels.
Ik heb op een andere plek in huis tegels verwijderd, daar was het niet zo moeilijk. Waarschijnlijk omdat ze daar over behang heen getegeld hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |