abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62349583
Wij zijn in ons nieuwe huis bezig de badkamer en de hal opnieuw te doen. Alle vloertegels kwamen er wel uit met beitels en hamers en veel pijn en moeite, maar nu zijn we bezig met de wandtegels in de badkamer en ik word er helemaal moedeloos van.

De wanden hebben een dubbele laag tegels en als we het met beitels proberen springen er alleen maar kleine scherfjes af. Zo zijn we eind 2009 nog niet klaar.

Ik weet dat er apparaten bestaan die dit beter kunnen, maar ik weet er weinig van af en ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik het beste kan kopen. Ik weet bijvoorbeeld het verschil niet tussen een boorhamer en een klopboor.

Ik heb wat oude topics gelezen maar werd niet veel wijzer over welke van de twee het beste is voor zo'n klus - het moet sterk genoeg zijn om de tegels weg te rossen maar ook weer niet zo sterk dat de hele muur er straks uit ligt.

Ik heb ook iets gelezen dat je moet letten op een 'beitelfunctie' of dat het apparaat moet kunnen kloppen zonder te draaien. Ik ben nu aan het rondkijken in de krantjes van de gamma en de praxis enzo (budget is er al bijna doorheen namelijk) maar ik zie nergens iets staan over zulke functies. Kun je dat ergens handig opzoeken of moet ik echt naar beide winkels toe om een vergelijking te kunnen maken? Met google kom ik niet echt verder, maar ik kies misschien niet de juiste zoekterm.

Ik heb o.a. gezien dat ze deze week bij praxis van black&decker een boorhamer en een klopboormachine in de aanbieding hebben. Is een van die twee goed voor wat ik wil doen of mijn vriend wil laten doen?
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:37:01 #2
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62349620
Je gaat het toch niet kopen? Ga naar een verhuurbedrijf (Boels of zo), die weten precies wat je nodig hebt.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_62349656
Een hamer
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62349688
Ik dacht dat dat meer was voor als je echt de hele muur er uit wil.

Met de huurprijzen die ze vragen (we zullen wel een paar dagen werk hebben) is het goedkoper als een van die apparaten (+/- 100 euro) goed genoeg is.
pi_62349708

efficiënte bak
pi_62349716
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:38 schreef DutchErrorist het volgende:
Een hamer
Ja zo positief gestemd begon ik er ook aan. Helaas maakte het alleen maar barsten
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:40:40 #7
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62349726
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:39 schreef Dipkip het volgende:
Ik dacht dat dat meer was voor als je echt de hele muur er uit wil.

Met de huurprijzen die ze vragen (we zullen wel een paar dagen werk hebben) is het goedkoper als een van die apparaten (+/- 100 euro) goed genoeg is.
Zo een apparaat voor ¤100,-??
Succes.
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:41:45 #8
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62349758
Ik huur ook wel eens spullen en zo verschrikkelijk duur is het niet. Vraag eens een foldertje, kan je het op je gemak even bekijken.
pi_62349773
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:40 schreef cheqy het volgende:
Zo een apparaat voor ¤100,-??
Succes.
boorhamer en klopboormachine zijn wel te koop voor die prijzen.

Als ik een ander, sterker apparaat nodig heb zal het huren worden. Maar ik las in de andere topics steeds van alles over boorhamers en klopboren, niets over huurdingen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:44:12 #10
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62349817
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:42 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Als ik een ander, sterker apparaat nodig heb zal het huren worden. Maar ik las in de andere topics steeds van alles over boorhamers en klopboren, niets over huurdingen.
Je kan heel veel krijgen voor die prijs. Maar of je er lekker mee werkt?
Boorhamers en klopboren zijn ook gewoon te huur en dan heb je meestal goed spul in je handen.
pi_62349836
Een boorhamer van 100 euro is na een halve muur kapot, dus ik zou gewoon eentje huren. Wat je dus nodig hebt is een boorhamer of een sloophamer van minimaal 5 kg met een platte beitel. Dit kost je bij een verhuurder 20-25 euro per dag en een badkamer is in een dagje klaar.
Niet vergeten gehoorbescherming er bij te gebruiken (liefs oorkappen ipv oordopjes)

Verhuurder waar ik materiaal huur:
http://www.borent.nl/verh(...)=Boren%20en%20Slopen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_62349923
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:44 schreef Deetch het volgende:
Een boorhamer van 100 euro is na een halve muur kapot, dus ik zou gewoon eentje huren. Wat je dus nodig hebt is een boorhamer of een sloophamer van minimaal 5 kg met een platte beitel. Dit kost je bij een verhuurder 20-25 euro per dag en een badkamer is in een dagje klaar.
Niet vergeten gehoorbescherming er bij te gebruiken (liefs oorkappen ipv oordopjes)
Zo snel denk je? Dan is huren wel echt goedkoper. Doen we dat wel

Ik heb al zo'n huurboekje opgehaald bij een bouwmarkt uit de buurt. Ik zie hier staan een breekhamer (6 kg.) en daar moet dan iets op, volgens het boekje is een 'spade' slim bij tegels slopen. Is dit wat jullie bedoelen?

Dagprijs zou dan 30 euro worden, dat is geen probleem, kan ik m ook nog voor twee dagen doen. Het lijkt me nogal zwaar werk? Of gaat het makkelijk als je eenmaal zo'n apparaat hebt?
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:48:21 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_62349934
Schoonpa heeft laatst een boorhamer van Bosch gekocht (zal wel wat duurder zijn dan 100 euro) en dat ding ging als een tierelier toen we tegels eraf aan het hakken waren. Voor zover ik weet zijn er ook goedkopere modellen van vage merken voor een euro of 40 met SDS sluiting. Al zou ik dan wel ff navragen aan zo een verkoper of die de beitelstand heeft waar je het over hebt .
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:49:31 #14
36431 bleiblei
pi_62349962
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:48 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik heb al zo'n huurboekje opgehaald bij een bouwmarkt uit de buurt. Ik zie hier staan een breekhamer (6 kg.) en daar moet dan iets op, volgens het boekje is een 'spade' slim bij tegels slopen. Is dit wat jullie bedoelen?

Dagprijs zou dan 30 euro worden, dat is geen probleem, kan ik m ook nog voor twee dagen doen. Het lijkt me nogal zwaar werk? Of gaat het makkelijk als je eenmaal zo'n apparaat hebt?
Als je er alleen tegels vanaf wil hebben maar de muur zoveel mogelijk intact, is die 6kg hamer best heftig denk ik .
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:50:07 #15
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62349975
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:48 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Welnee, als je er een beetje handigheid in krijgt gaat het als een speer.
pi_62350012
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:49 schreef bleiblei het volgende:
Als je er alleen tegels vanaf wil hebben is die 6kg hamer best heftig denk ik .
Daar maak ik me dus ook zorgen over tis maar een dun wandje en dan sta je in de slaapkamer (die ik al behangen heb ). Maar 6 kg. is de lichtste uit de categorie boren & breken. Voor vloertegels raden ze zelfs een van 11 kg. aan (maar ja, de vloer is ook van beton, niet van gips).
pi_62350572
6 kg is prima, de beitel die erop moet is idd een spade of tegelbeitel. Wat je het beste kan doen is niet naar de bouwmarkt maar naar een lokale verhuurder en dan leg je uit wat je wilt en dan zeggen zij wat je nodig hebt.
De beitel zet je bijna evenwijdig met de muur tegen de rand van de tegel aan en dan bik je hem er zo af. Afgezien van het gwicht van 6 kg dat je omhoog moet houden gaat het over het algemeen redelijk makkelijk.
Als je toch een boorhamer van 40 eu wilt kopen moet je niet vergeten dat er ook een beitel a 20 eu bij gekocht moet worden terwijl je die bij de verhuurder vaak erbij krijgt.
Supra Groningam Nihil
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:19:45 #18
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_62350684
ik las tepels
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_62351632
Zelf heb ik gewoon een beitel en hamer gebruikt.
Ik weet niet hoe goed een mechnische beitel gaat werken maar hier is een goedkope:

http://publishit.netivity.nl/kijkshop/showFolder2006.asp?intFolderID=954&intPagina=2
pi_62353129
Behalve gehoorbescherming ook een stofkapje en oogbescherming gebruiken.
pi_62354827
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:15 schreef Deetch het volgende:
6 kg is prima, de beitel die erop moet is idd een spade of tegelbeitel. Wat je het beste kan doen is niet naar de bouwmarkt maar naar een lokale verhuurder en dan leg je uit wat je wilt en dan zeggen zij wat je nodig hebt.
Maar bij de bouwmarkt zitten toch gewoon dezelfde verhuurders?

We hebben al beschermingsbrillen, stofkapjes en van die hoofdtelefoons waar geen muziek uit komt
pi_62355104
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:47 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Maar bij de bouwmarkt zitten toch gewoon dezelfde verhuurders?
Qua apparatuur wel maar mogelijk niet qua kennis over welk apparaat waar geschikt voor is. Vaak is dat gewoon een gamma verkoper die de verhuur regelt.
Supra Groningam Nihil
pi_62355151
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef HarryP het volgende:
Zelf heb ik gewoon een beitel en hamer gebruikt.
Ik weet niet hoe goed een mechnische beitel gaat werken maar hier is een goedkope:

http://publishit.netivity.nl/kijkshop/showFolder2006.asp?intFolderID=954&intPagina=2
Das wel heel goedkoop ik kan alleen niet inschatten of het vermogen wel voldoende is. Als een apparaat zo goedkoop is is er vast ergens op bezuinigd en dan denk ik al gauw aan betrouwbaarheid/levensduur.
Als je huurt weet je zeker dat het een goed apparaat is die geschikt is voor zwaarder gebruik.
Supra Groningam Nihil
pi_62355814
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:58 schreef Deetch het volgende:
Qua apparatuur wel maar mogelijk niet qua kennis over welk apparaat waar geschikt voor is. Vaak is dat gewoon een gamma verkoper die de verhuur regelt.
De verhurbedrijven die ik ken hebben hier in de buurt alleen locaties in bouwmarkten
pi_62359654

Zoiets. Goede boorhamer met beitel erop. Kan je ook wel huren ergens. Deze heeft een puntbeitel, een vlakke is voor tegels natuurlijk beter.
pi_62361122
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:42 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Gewoon een boorhamer huren. Ons koste het 65 euro. Anders met moker en koudbeitel. Zon boorhamer is trouwens wel zwaar dus na een aantal uur heb je wel een lamme arm
pi_62361199
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:40 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja zo positief gestemd begon ik er ook aan. Helaas maakte het alleen maar barsten
GMTA
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:53:54 #28
36431 bleiblei
pi_62362938
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:00 schreef Deetch het volgende:

[..]

Das wel heel goedkoop ik kan alleen niet inschatten of het vermogen wel voldoende is. Als een apparaat zo goedkoop is is er vast ergens op bezuinigd en dan denk ik al gauw aan betrouwbaarheid/levensduur.
Als je huurt weet je zeker dat het een goed apparaat is die geschikt is voor zwaarder gebruik.
Ik heb ooit met zoon ding gaten geboord in een veels te hard betonnen plafond.
Hij deed het prima! Wel op letten dat ie niet te warm wordt. Je moet alleen niet verwachten dat dat ding een heftig klusleven lang mee gaat. Maar daar is de prijs ook naar. Voor eenmalig tegeltjes van een muur hakken is het een perfect ding. Als je beetje op de warmte let, kan je em daarna gebruiken om haakjes in een hard betonnen muur te boren .
pi_62370074
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:54 schreef Palmboom313 het volgende:
Gewoon een boorhamer huren. Ons koste het 65 euro. Anders met moker en koudbeitel. Zon boorhamer is trouwens wel zwaar dus na een aantal uur heb je wel een lamme arm
Desnoods doen we twee dagen huur. Het is niet zo'n grote badkamer, maar wel irritante hoekjes.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:50:01 #30
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_62395890
koop zon boorhamer als dit http://www.1ekeus.nl/prij(...)work%20boorhamer.pdf
voor 40 euro. Ze zijn over het algemeen retesterk. Ik heb er 4 tegelvloeren, 6 tegelwanden,2 kamers cementstuc en in beton goten voor afvoeren mee uitgehakt voordat de boorkop brak. Geloof me dat doen de Hitachi's en de Walts ook. Je moet een beetje geluk hebben. De SDS beitels dieje erbij krijgt zijn die 4 tientjes al waard en met huren ben je net zo duur uit in 2 dagen en heb je geen apparaat. Gaat ie stuk, pleur hem weg en koop een nieuwe

succes
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_62397248
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:50 schreef DaBuzzzzz het volgende:
koop zon boorhamer als dit http://www.1ekeus.nl/prij(...)work%20boorhamer.pdf
voor 40 euro. Ze zijn over het algemeen retesterk. Ik heb er 4 tegelvloeren, 6 tegelwanden,2 kamers cementstuc en in beton goten voor afvoeren mee uitgehakt voordat de boorkop brak. Geloof me dat doen de Hitachi's en de Walts ook. Je moet een beetje geluk hebben. De SDS beitels dieje erbij krijgt zijn die 4 tientjes al waard en met huren ben je net zo duur uit in 2 dagen en heb je geen apparaat. Gaat ie stuk, pleur hem weg en koop een nieuwe

succes
Zo'n ding heb ik ook (ook voor 40 euro bij praxis gekocht) Ik heb er al 1 versleten, maar daarna gewoon weer omgeruild voor een nieuwe. Inmiddels heb ik al 70 m2 tegels er uit gesloopt en ook een paar muurtjes omgelegd. Veel goedkoper als huren dus. (en leuker!!)
pi_62448364
Nou, we hebben dus vandaag zo'n 8 kg. boorhamerding met beitelopzetstukjes gehuurd. De hele avond om de beurt tegels weggebroken, het ding is niet uit geweest.

We zijn nog niet eens op 1/3 van het wandoppervlak van de badkamer echt kut is het. Met zo'n goedkoop ding was het misschien nog minder goed gegaan, maar het blijft ellendig. Ik denk dat het nog wel een paar dagen gaat duren....
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:51:01 #33
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_62448861
watje!, hup raggen met dat ding, gas!!!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_62452531
dan kan je veel zeggen!! maar die tegels zijn er destijds dus wel goed op geplakt !

hier kwamen de originele tegels gewoon met een hamer en beitel in 2 delen per tegel van de muur gepleurt
pi_62454406
Ja mij lukte het al niet eens, zo zwaar is dat apparaat. Maar dr hebben 3 langharige getattoeerde gasten staan beuken met dat apparaat, en dan nog schoot het dus niet op kuttegels.

Ik heb op een andere plek in huis tegels verwijderd, daar was het niet zo moeilijk. Waarschijnlijk omdat ze daar over behang heen getegeld hebben
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:53:04 #36
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62456180
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:02 schreef SteveBigArms het volgende:

[..]

Zo'n ding heb ik ook (ook voor 40 euro bij praxis gekocht) Ik heb er al 1 versleten, maar daarna gewoon weer omgeruild voor een nieuwe. Inmiddels heb ik al 70 m2 tegels er uit gesloopt en ook een paar muurtjes omgelegd. Veel goedkoper als huren dus. (en leuker!!)
Precies, zo'n ding van ¤50 euro is prima voor dit soort werk. Huren is maar niks. Gewoon een simpel ding kopen, dan kan je ook gewoon even stoppen als je armen moe worden. Je hoeft je niet te haasten om voor 18:00 klaar te zijn om je spul weer in te leveren.

Koop wel een goede beitel! Dat is wel wat meer geld waard

Zo heb ik het gedaan, en inmiddels al een hoop gesloopt hier, en m'n simpele Kinzo doet het nog steeds prima
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_62457355
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:38 schreef Dipkip het volgende:
Ja mij lukte het al niet eens, zo zwaar is dat apparaat. Maar dr hebben 3 langharige getattoeerde gasten staan beuken met dat apparaat, en dan nog schoot het dus niet op kuttegels.

Ik heb op een andere plek in huis tegels verwijderd, daar was het niet zo moeilijk. Waarschijnlijk omdat ze daar over behang heen getegeld hebben
Had nu toch maar de 15kg gehuurd.
pi_62481237
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:41 schreef _Arthur het volgende:
Had nu toch maar de 15kg gehuurd.
Dit was de zwaarste die ze hadden
pi_62492088
Tis nog steeds niet af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: