Houd eens op met mij voor kloon uit te maken manquote:
Maar dat staat verder los van het feit dat die triple-A ratings niet gegeven hadden mogen worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hij heeft wat dat betreft wel gelijk, die mensen moeten niet zo zielig doen en zichzelf achter de oren krabben.
Een beetje nadenkend consument gaat niet blind uit van zo'n label...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij weet dus ook niet wat een triple-A-rating is
ok, correctie op jouw verzoek.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Houd eens op met mij voor kloon uit te maken man
Zielig figuur
Houd je muil zelf dicht Goo, ik ben geen trolquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ok, correctie op jouw verzoek.
muil dicht, troll
Sure... Maar dit staat toch in verband met banken die daardoor minder geld hebben, minder geld (uit)lenen en zo hebben bijgedragen aan de huidige economische crisis (het hebben veroorzaakt?)? Eigen verantwoordelijkheid? Goed, natuurlijk. Maar het gaat hier in dit geval niet om eigen schuld en eigen verlies, en dus eigen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hij heeft wat dat betreft wel gelijk, die mensen moeten niet zo zielig doen en zichzelf achter de oren krabben.
De consument?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Een beetje nadenkend consument gaat niet blind uit van zo'n label...
Oh, ik dacht dat dergelijke ratings ook gericht waren aan consumenten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:43 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
De consument?De credit label heeft betrekking tot bestaande leningen/schulden die door derden weer woorden ingekocht... je weet toch... financiële wereld bestaat groten deels uit het in/verkopen van leningen... de label staat niet voor een hypotheek, die jij als consument aangaat maar staat voor een soort keurmerk voor de financiële markt zodat kopers een beetje weten wat ze kopen, en in dit geval was het dus total fout.
En mensen hebben hypotheken gekregen op basis van wat hun huis over 2-3 jaar waard zou zijn. Dus meer dan 100% daardoor hoopte Bush tijdelijk de economie te kunnen boosten, maar de gevolgen zien we dus nu.
Nee, nee, de consument is de label, zeg maar. Het gaat dus om credietwaardigheid, dus of dat geld ooit terug komt. En jij, de consument, bent dus diegene die het geld leend en ook terug moet geven. Jij bent in het geval van een hypotheek schakel nummer een. Je hypotheek bank verkoopt je leening dan door aan wie het dan ook wil kopen, dus de bank zelf heeft hun geld alweer terug, kasseerd nog steeds jouw rente en betaald minder rente aan de derden, die de lening hebben ingekocht. De credit label heeft dus betrekking op hoe waarschijnlijk het is dat jouw hypotheek bank dsu dat geld van jouw terug krijgt. En in het geval van de VS hypotheken was dat dus never nooit tripple-A (het hoogste wat er is), want de huizenmarkt was opgeblazen, en mensen kregen veel te hoge hypotheken die niet gelijk kwamen met de eigenlijke waarde van de huizen. Vooral omdat de kosten van een nieuw huis veel lager zitten. Land kost er niet veel, en wat hout in elkaar schroefenen hopsa, daar heb je een huis.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:46 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dergelijke ratings ook gericht waren aan consumenten.
Dan ben je één van de domste mensen die ik ooit meegemaakt heb die zonder begeleiding in de buurt van een toetsenbord mag komen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Houd je muil zelf dicht Goo, ik ben geen trol
En jij ben een crew member?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan ben je één van de domste mensen die ik ooit meegemaakt heb die nog wel zonder begeleiding in de buurt van een toetsenbord mag komen.
Als je alles wat je tot nu toe in deze topic-reeks meent dan ben ik ervan overtuigd dat jij in aanmerking komt voor een post-natale-abortie. Zo niet dan in elk geval een sterilisatie om Darwin goed te stemmen.
En wat ik post over Palin en McCain is mijn mening.quote:
Da's net zo iets als stellen dat je gordels niet moet verplichten omdat mensen op zichzelf moeten letten. De overheid moet mensen behoeden voor gescherm met "easy mortgages". De overheid heeft ervoor gezorgd dat huizenprijzen enorm inflated raakten en mensen met veel te hoge hypotheken tegen bizar lage rentes zaten. De overheid moet voorzien dat die bubble ooit een keer gaat klappen, dat kun je niet aan "joe average" overlaten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:30 schreef Wheelgunner het volgende:
Vind jij. De gemiddelde republikein, - economische liberaal- zal het daar niet mee eens zijn. Net als het recht om geen gordels om te doen en een wapen in je bezit te hebben...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Da's net zo iets als stellen dat je gordels niet moet verplichten omdat mensen op zichzelf moeten letten. De overheid moet mensen behoeden voor gescherm met "easy mortgages". De overheid heeft ervoor gezorgd dat huizenprijzen enorm inflated raakten en mensen met veel te hoge hypotheken tegen bizar lage rentes zaten. De overheid moet voorzien dat die bubble ooit een keer gaat klappen, dat kun je niet aan "joe average" overlaten.
Euh, ja, maar mijn mening staat ook regelrecht tegenover die van de gemiddelde republikeinquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:13 schreef pfaf het volgende:
Vind jij. De gemiddelde republikein, - economische liberaal- zal het daar niet mee eens zijn. Net als het recht om geen gordels om te doen en een wapen in je bezit te hebben...
Dus hij is lomp en jij bent gewoon dom.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:01 schreef laforest het volgende:
En wat ik post over Palin en McCain is mijn mening.
Ontopic graag
Of door luiheid en gierigheid wil men de materie niet begrijpen. Een huis kopen doe je niet even in de middagpauze van je werk. Net zoals je niet zonder voorwaarden door te lezen en wat research je spaargeld op een IJslandse rekening zou moeten dumpen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
Euh, ja, maar mijn mening staat ook regelrecht tegenover die van de gemiddelde republikeinIk ben ook een groot tegenstander van overmatige overheidsbemoeienissen en zeker een liberaal, maar dit zijn typisch zaken die je niet aan de gemiddelde persoon over kunt laten, daarvoor is de materie veel te complex.
Het gaat wel voornamelijk om Amerikanen. De merendeel van ons volk is dom (gehouden), wordt voorgelogen, en leerd al kinds af aan dat je alles moet geloven wat de authorities tegen jou zeggen. Dus als een hypotheek bank zegt "dat kan je best wel aan en over een paar jaar heb je vette winst!!" dan geloven ze het nog ook.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Of door luiheid en gierigheid wil men de materie niet begrijpen. Een huis kopen doe je niet even in de middagpauze van je werk. Net zoals je niet zonder voorwaarden door te lezen en wat research je spaargeld op een IJslandse rekening zou moeten dumpen.
Ik ben inderdaad lomp.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus hij is lomp en jij bent gewoon dom.
Dat het duidelijk is
Ok maar Bush en de regering kochten het huis niet, die mensen kochten het huis en die hadden beter moeten nadenken. Komop sommigen verdienen hun hele leven nog niet eens het hele bedrag van dat huis en dan nog niet eens over de rente te spreken!! Beetje eigen verantwoording mistaat niemand!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Of door luiheid en gierigheid wil men de materie niet begrijpen. Een huis kopen doe je niet even in de middagpauze van je werk. Net zoals je niet zonder voorwaarden door te lezen en wat research je spaargeld op een IJslandse rekening zou moeten dumpen.
Jij noemt je eigen volk dom??quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:28 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Het gaat wel voornamelijk om Amerikanen. De merendeel van ons volk is dom (gehouden), wordt voorgelogen, en leerd al kinds af aan dat je alles moet geloven wat de authorities tegen jou zeggen. Dus als een hypotheek bank zegt "dat kan je best wel aan en over een paar jaar heb je vette winst!!" dan geloven ze het nog ook.
Nationalisering van banken is het laatste wat conservatieven en republikeinen zouden willen. Zoals ze het mooi zeggen op CNN : Reagan would turn over in his grave.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:28 schreef laforest het volgende:
Het reddingsplan van Bush begint al vruchten af te werpen, Dow Jones en Japanse beurs hebben hoogste records winst in een dag ooit in hun bestaan (936 points jump Dow en 14% voor de Japanse beurs)!!
Dit is zeer goed nieuws voor McCain want als het goed met de economie gaat dan heeft Obama geen enkel waaridg punt over om te winnen.![]()
McCain gaf al aan dat hij de komende 4 jaar de economie zal hervormen, dus ik zie de zon al weer voor McCain en Palin schijnen!![]()
Ja, maar jij weet het. Dat is al een stuk beter dan laforestquote:
-___- Jij denkt toch echt niet dat een kleine stockmarket hick-up een economisch herstel betekend. Iederen met wat algemeene kennis weet dat we hoe dan ook een recessie tegemoet zien, de schade is al lang gebeurd. 1 dag de koersen in de plus en gelijk juichen? Waar heb jij op school gezeten? Zelfs op mijn Amerikaanse High School heb ik betere economie les gehad....quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:28 schreef laforest het volgende:
Het reddingsplan van Bush begint al vruchten af te werpen, Dow Jones en Japanse beurs hebben hoogste records winst in een dag ooit in hun bestaan (936 points jump Dow en 14% voor de Japanse beurs)!!
Dit is zeer goed nieuws voor McCain want als het goed met de economie gaat dan heeft Obama geen enkel waaridg punt over om te winnen.![]()
McCain gaf al aan dat hij de komende 4 jaar de economie zal hervormen, dus ik zie de zon al weer voor McCain en Palin schijnen!![]()
ja, dat schreef ik toch. Kan je nietlezen?quote:
Dan ben ik - asociaalquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:28 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Het gaat wel voornamelijk om Amerikanen. De merendeel van ons volk is dom (gehouden), wordt voorgelogen, en leerd al kinds af aan dat je alles moet geloven wat de authorities tegen jou zeggen. Dus als een hypotheek bank zegt "dat kan je best wel aan en over een paar jaar heb je vette winst!!" dan geloven ze het nog ook.
Dat heet zelf-kennis en zelfreflectie, iets wat veel Amerikanen ontberen.quote:
Nou jouw Nederlands is niet altijd even goed te volgen, sorry.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:33 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
ja, dat schreef ik toch. Kan je nietlezen?
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig ... Ik denk eerder dat daar het probleem ligt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou jouw Nederlands is niet altijd even goed te volgen, sorry.
Slecht geinformeerd. De huidige stijging in de markten wordt veroorzaakt door het nieuws dat de Europese banken garant staan voor interbancaire leningen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:28 schreef laforest het volgende:
En toch hebben zelfs gemeenten in Nederland dat gedaan. Ja, en theorie heb je gelijk, maar veel mensen zijn gewoon dom. Vooral in de VS heb je hele groepen die gewoon een IQ van een wortel hebben, en daar hebben die banken gewoon van geprofiteerd. En dat is iets waar IMHO de overheid die mensen tegen moet beschermen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:24 schreef pfaf het volgende:
Kun je eens kappen met gewoon ieder bericht hier te dumpen zonder verder iets te argumenteren? Ik volg het nieuws zelf wel, thank you ver much.quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:32 schreef Strolie75 het volgende:
Jij dus ook niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Een beetje nadenkend consument gaat niet blind uit van zo'n label...
Strolie: Making even people who agree with him cringe...quote:
Zullen we zeggen dat het al de derde keer is dat die langskomt en dat bijna elke grap z'n beste tijd dan wel heeft gehad?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:50 schreef Floripas het volgende:
Zullen we doen dat deze leuker is?
[ afbeelding ]
ouw, je schiet in mijn hart! Wat erg dat ik nog wat fouten maak na 3 jaar in Nederland... jeetje....quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou jouw Nederlands is niet altijd even goed te volgen, sorry.
(HET merendeel, ja sorry), maar dus ONS volk. Zo verwarrend zijn mijn fouten nou ook niet... :Squote:De merendeel van ons volk
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:50 schreef Floripas het volgende:
Zullen we doen dat deze leuker is?
[ afbeelding ]
Dat had ik ook.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Smakeloos, maar ik moest wel lachen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |