quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:11 schreef SterreMarit het volgende:
![]()
...en waarom zou je dat willen doen?
quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil graag een vriend van mij adopteren als zoon, maar hij is 5 jaar ouder dan ik.
Ga je 5 ton doorsluizen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Is het in Nederland toegestaan om mensen te adopteren als kind, zonder dat ze je kind zijn ? Ontstaan er problemen als de persoon in kwestie ouder is dan jij ? Ik wil graag een vriend van mij adopteren als zoon, maar hij is 5 jaar ouder dan ik.
5 ton?quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef JohnDDD het volgende:
Het gaat inderdaad om een financiele kwestie. Het zou financieel gezien erg gunstig zijn als wij een familierelatie hadden.
Die vriend van mij heeft officieel geen vader, wel een moeder.
Kan mijn vader hem adopteren als een zoon waardoor wij broers worden?
Of kan mijn vader zich laten registreren als zijn vader? Of is dat hetzelfde? Wat zijn daarvan de voorwaarden om je te laten registreren in het bevolkingsregister als iemands vader?
mensen te adopteren als kind, zonder dat ze je kind zijn ? .
Trouw met z'n moeder !quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef JohnDDD het volgende:
Het gaat inderdaad om een financiele kwestie. Het zou financieel gezien erg gunstig zijn als wij een familierelatie hadden.
volgens mij is dit totaal niet mogelijk omdat hij gewoon nog een moeder heeft.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef JohnDDD het volgende:
Kan mijn vader hem adopteren als een zoon waardoor wij broers worden?
Of kan mijn vader zich laten registreren als zijn vader? Of is dat hetzelfde? Wat zijn daarvan de voorwaarden om je te laten registreren in het bevolkingsregister als iemands vader?
Dat klinkt als een goed plan, volgens mij kun je ook een fiscaal partnerschap aangaan.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ga een geregistreerd partnerschap aan, dat lijkt me de enige optie.
Nee, je mag alleen je eigen kinderen adopteren.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Is het in Nederland toegestaan om mensen te adopteren als kind, zonder dat ze je kind zijn ?
Is het in Nederland toegestaan om mensen te adopteren als kind, zonder dat ze je kind zijn ?
quote:
Nee je mag alleen je eigen kinderen adopterenquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Nee, want dan moet je minstens een half jaar samenwonenquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:40 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goed plan, volgens mij kun je ook een fiscaal partnerschap aangaan.
Bijvoorbeeld jezelf?quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
volgens mij is wat je wil verboden en is de aivd nu je ip aan het tracen!quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:56 schreef JohnDDD het volgende:
Haha ik zit bij het teruglezen erg te lachen om mijn taalfout.
Maar kortom, mag ik me laten registreren als iemands vader, die op dat moment geen vader heeft? Of moet er dan bewijs geleverd zijn dat ik biologisch zijn vader ben?
We hebben er inderdaad ook aan gedacht om te gaan trouwen, het probleem is dat hij een belangrijke functie heeft in een kerkgenootschap en hoewel dat hem niet verhindert te proberen de belastingdruk op bepaalde transacties op legale wijze enigszins te verminderen zou het wel lastig zijn om dan met een man te trouwen.
Da's heul niet legaal. Betaal gewoon belasting, gier.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:56 schreef JohnDDD het volgende:
op legale wijze
Homohuwelijk kan ook hoor.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:33 schreef Vivi het volgende:
Jij kan je ook laten ombouwen en dan met hem trouwen!.
Ja in principe kan dat en nee in dit geval niet zoals ik al eerder zei. Een minderjarig kind waar je langdurig voor zorgt zou je kunnen adopteren wanneer je met de moeder getrouwd bent en wanneer het kind nog geen juridische vader heeft.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:56 schreef JohnDDD het volgende:
Haha ik zit bij het teruglezen erg te lachen om mijn taalfout.
Maar kortom, mag ik me laten registreren als iemands vader, die op dat moment geen vader heeft? Of moet er dan bewijs geleverd zijn dat ik biologisch zijn vader ben?
quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:55 schreef baNEEL het volgende:
[..]
Nee, je mag alleen je eigen kinderen adopteren.
Het woord 'ouders' is niet voor niets gekozen hequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:16 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind het zelf eigenlijk best een goede vraag. Kan ik de vader worden van iemand die ouder is dan ik.
Blijkbaar niet dus.
Boven de 18 heb je juridisch gezien geen vader meer nodig (ik heb het hier over gezag!), adoptie wat als doel het verkrijgen van gezag heeft is zinloos omdat je geen gezag meer kunt krijgen over iemand boven de 18.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:23 schreef JohnDDD het volgende:
Sorry maar als ik dus officieel geen vader heb, en ik ben boven de 18, dan is het onmogelijk om er nog 1tje te krijgen? Of kan het wel als er bewijs is dat de persoon in kwestie daadwerkelijk mijn vader is?
En wat gebeurt er als ik met zijn moeder trouw. Stel ik ben 20, ik trouw met een vrouw van 50 die een zoon heeft van 30. Kan ik dan ooit officieel zijn vader worden? Of kan dat ook niet als ik 50 ben en trouw met een vrouw van 50 die een zoon heeft van 30?
Maar dat kan dus alleen als de biologische vader (of iemand anders) het kind tot dan toe nooit heeft erkend én als de moeder niet getrouwd was toen het kind geboren werd.quote:Erkenning op een later moment
De erkenning kan plaatsvinden tijdens het hele leven van het kind, ook als het meerderjarig is. Een erkenning is niet gebonden aan de woonplaats van de erkenner of het te erkennen kind. Elke ambtenaar van de burgerlijke stand in Nederland is daartoe bevoegd. Is het kind twaalf jaar of ouder, dan moet het schriftelijke toestemming geven. Is het kind tussen de twaalf en zestien jaar, dan moet zowel het kind als de moeder schriftelijke toestemming geven.
quote:Wat is erkenning?
Een man die niet getrouwd is met de moeder van een kind kan toch officieel het vaderschap van het kind op zich nemen. Dit wordt erkenning genoemd. Het kind kan ook al erkend worden voordat het geboren is. Dit wordt het erkennen van de ongeboren vrucht genoemd.
quote:Wat is gezag over een kind?
Als u gezag heeft over een kind, bent u verantwoordelijk voor de verzorging en opvoeding. Ook bent u de wettelijke vertegenwoordiger. Volgens de wet staat iedereen in Nederland onder de 18 jaar onder gezag. U kunt ouderlijk gezag, gezamenlijk gezag of voogdij hebben.
Wanneer krijg ik automatisch gezag over een kind?
Of u automatisch gezag krijgt, hangt ervan af of het kind wordt geboren in of buiten een huwelijk of geregistreerd partnerschap. Bij gezamenlijk gezag speelt ook de aanwezigheid van de andere ouder een rol.
Als u gezag wilt over een kind en u krijgt dit niet automatisch, moet u een verzoek indienen bij de afdeling familiezaken van de rechtbank. Gezag kan worden uitgeoefend door ouders en niet-ouders (gezamenlijk ouderlijk gezag en gezamenlijk gezag).
Als u ongehuwd bent en geen geregistreerd partnerschap hebt moet u voor gezamenlijk ouderlijk gezag een verzoek doen aan de rechter. Als u aan de voorwaarden voldoet, maakt hij een aantekening in het gezagsregister en bent u beiden verantwoordelijk voor uw kind.
quote:Wat is adoptie?
Adoptie is letterlijk het aannemen van een kind. Als u een kind adopteert neemt u de opvoeding en de dagelijkse zorg op zich voor een kind dat geboren is uit andere ouders. Het belangrijkste kenmerk van adoptie is dat de familieband met de biologische ouders door de adoptie verbroken wordt. Door adoptie ontstaat een nieuwe, wettelijk geldende familieband, met alle rechten en plichten die daarbij horen.
Mits zijn vader niet gehuwd is, als je gehuwd bent kun je geen kind erkennen wat uit een relatie met een ander geboren is/wordt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Je zult het niet voor elkaar krijgen om iemand die ouder is dan jijzelf te erkennen als jouw zoon, een rechter is niet gek. Jouw vader zou hem wel kunnen erkennen als zijn zoon, dan komt het er voortaan op neer dat jullie broers zijn en dat de erfenis als jouw ouders overlijden bijvoorbeeld ook met hem gedeeld wordt. Als je nog broers of zussen hebt zou dat wel eens voor problemen kunnen zorgen.
Bron?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mits zijn vader niet gehuwd is, als je gehuwd bent kun je geen kind erkennen wat uit een relatie met een ander geboren is/wordt.
Als ze er beiden achter staan is dat voldoende.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:18 schreef JohnDDD het volgende:
Als mijn vader hem wil erkennen als zoon, moet mijn vader dan niet redelijkerwijs kunnen aantonen dat hij zijn zoon zou kunnen zijn, bijv. door een DNA-test ? Of is dat gewoon mogelijk als beide personen het willen ?
Ja kom op zeg...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:02 schreef tha_one het volgende:
Aan al die mensen die de vraag van TS triest en dom vinden![]()
Of het toegestaan is mensen te adopteren als kind, zonder dat ze je kind zijn? Ja, wat zou adopteren anders voor zin hebben?quote:Is het in Nederland toegestaan om mensen te adopteren als kind, zonder dat ze je kind zijn ? Ontstaan er problemen als de persoon in kwestie ouder is dan jij ? Ik wil graag een vriend van mij adopteren als zoon, maar hij is 5 jaar ouder dan ik.
Had dat niet te maken met het feit dat hij homosexueel was en het toendertijd niet mogelijk was om te trouwen, dan wel in enige andere vorm een samenlevingsvorm aan te gaan? Hetgeen een weerslag kan hebben op de erfenisverdeling?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:02 schreef tha_one het volgende:
Ik heb een tijd geleden de inmiddels overleden prince de lignac horen vertellen hoe hij heeft geprobeerd om zijn partner als zoon te adopteren. Dit was echter niet mogelijkk, dus hieruit blijkt dat meer mensen denken over dit soort constructies.
P[sst, het is 2008, hij kan zich laten registreren als zijn partner maar ook gewoon met hem trouwen zonder ombouwprojecten.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:33 schreef Vivi het volgende:
Jij kan je ook laten ombouwen en dan met hem trouwen!.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:43 schreef Fortitudo het volgende:
zie je het al voor je
ik wil graag mijn vriend adopteren als zoon, hij is alleen wel 5 jaar ouder![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |