En hoe ga je dan bij de bank verklaren dat je even 5 ton contant komt storten? Of ga je die 5 ton in je huis houden en af en toe een beetje uitgeven?quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:32 schreef Renzoku het volgende:
Contant
quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bovendien kunnen dergelijke bedragen alleen maar op criminele wijze verkregen worden, dus logisch dat het buiten de boeken gehouden moet worden. Kunnen we dit topic doorsturen naar de belastingdienst?
het heeft niet zo heel veel haast, mag een paar jaar duren.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:47 schreef Wokkel het volgende:
Hoeveel tijd heb je om het te verplaatsen? Uren, dagen, maanden of jaren?
mischien heeft iemand wel zn halve leven moeten werken voor dit bedrag, ik zou niet weten waarom dit meteen met criminaliteit in verband word gebracht.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En hoe ga je dan bij de bank verklaren dat je even 5 ton contant komt storten? Of ga je die 5 ton in je huis houden en af en toe een beetje uitgeven?
Bovendien kunnen dergelijke bedragen alleen maar op criminele wijze verkregen worden, dus logisch dat het buiten de boeken gehouden moet worden. Kunnen we dit topic doorsturen naar de belastingdienst?
Je voelt je wel meteen aangesproken. En als je het niet eens bent met de belasting moet je niet in dit land gaan wonen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:06 schreef LePetitColonel het volgende:
[..]
mischien heeft iemand wel zn halve leven moeten werken voor dit bedrag, ik zou niet weten waarom dit meteen met criminaliteit in verband word gebracht.
dat de belastingdienst 60% van een bedrag wil hebben dat je aan een ander schenkt, da's pas crimineel !
is dit volledig legaal?quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Het belastingvrij schenkbare bedrag is geldig per persoon! Oftewel: als je een paar honderd mensen weet te vinden die een bedrag van jou krijgen, en het daarna (na aftrek van enige provisie natuurlijk, en om niet op te laten vallen (just kidding) dat precies hetzelfde bedrag daarna door een paar honderd mensen aan persoon 2 wordt geschonken), dan ben je er!
Oftewel, als je kan aantonen dat het legaal verkregen is, dan ben ik best bereid om van een schenking aan mijn adres a 2000 euro zo'n 1750 euro aan persoon 2 te schenken...
Nee, want commercieel ==> belasting betalen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:27 schreef stamppot het volgende:
[..]
dan is het toch heel makkelijk om daar een commercieel handeltje van te maken?
En jij denkt dat de belasting het niet doorkrijgt dat je voor de zoveelste keer 10.000 stort?quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:20 schreef HenkBenzinetank het volgende:
opsplitsen in delen van 10.000 en die storen, boven dat bedrag is de bank namelijk verplicht het te melden, eronder niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |