abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68769069
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:35 schreef MaTriCX het volgende:
Valencia is een stuk mooier. De hele stad zit vol met natuur (parken) en fietspaden. Je kunt er goed hardlopen tot 's avonds laat.
Bovendien heb je alles binnen handbereik in Valencia: supermarkten, banken, restaurants en bars. En alles is perfect te doen met de metro of fietsend natuurlijk

Alicante is een te drukke stad waar altijd werkzaamheden zijn (lijkt net Den Haag). De stad is slecht georganiseerd qua verkeer en openbaar vervoer.

Het grote verschil tussen de 2 is de manier waarop de steden zijn gegroeid. Valencia lag 30/40 jaar geleden meer landinwaarts en is langzamerhand richting de zee gegroeid. En Alicante is aan de zee begonnen en landinwaarts gegroeid.

Als ik iets mag aanraden: 100% Valencia En aangezien het Valenciano (lijkt op Catalaans, maar dat mag je niet zeggen ) hier vroeger werd gezien als een taal voor de armen spreekt bijna iedereen hier gewoon Castellaans (niet zoals in Barcelona).
Ah OK! Bedankt voor de info... Ik hoor eigenlijk altijd alleen maar goede dingen over Valencia. Daar moet ik dus sowieso nog een keer heen.
pi_68776395
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
@MaTriCX: Kun je iets zeggen over wat voor soort werk er is te vinden in Spanje?
En dan heb ik het niet over toeristische baantjes, maar 'echte' banen.
Zelfde als in de rest van de moderne wereld denks? Tis niet zo dat ze hier speciaal Spaanse beroepen hebben ofzo. ;-) En voor het oprapen ligt niks, dus wees voorbereid om iets te nemen dat de helft minder betaalt dan je had gehoopt en waar je werk voor moet doen dat je eigenlijk helemaal niet leuk vindt.

Zonder kennis van Spaans kan je het sowieso wel vergeten, dan kom je echt puur en alleen maar in de horeca/toeristische sector terecht. Kan je echt heel goed Spaans en heb je diploma's valt er misschien wel wat te vinden, maar wees voorbereid op een lange zoektocht (geen weken maar maanden), en in de tussentijd sinaasappels plukken voor 800 euro in de maand.
pi_68777198
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:21 schreef illusions het volgende:

[..]

Zelfde als in de rest van de moderne wereld denks? Tis niet zo dat ze hier speciaal Spaanse beroepen hebben ofzo. ;-) En voor het oprapen ligt niks, dus wees voorbereid om iets te nemen dat de helft minder betaalt dan je had gehoopt en waar je werk voor moet doen dat je eigenlijk helemaal niet leuk vindt.

Zonder kennis van Spaans kan je het sowieso wel vergeten, dan kom je echt puur en alleen maar in de horeca/toeristische sector terecht. Kan je echt heel goed Spaans en heb je diploma's valt er misschien wel wat te vinden, maar wees voorbereid op een lange zoektocht (geen weken maar maanden), en in de tussentijd sinaasappels plukken voor 800 euro in de maand.

Er is ook een bloeiende callcenter industrie in vele grote spaanse steden, waar spaans niet perse een verreiste is maar bijv, frans en engels. vele bieden zelfs gratis spaanse les aan ook
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
pi_68814027
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:42 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

[..]

Er is ook een bloeiende callcenter industrie in vele grote spaanse steden, waar spaans niet perse een verreiste is maar bijv, frans en engels. vele bieden zelfs gratis spaanse les aan ook
Klopt, zo ben ik zelf IT manager bij zo'n bedrijf in Spanje. Maar dat is dus echt een baan die in de rest van de wereld niet te vinden is? Er is gewoon geen werk hier, en als je niet vloeiend Spaans spreekt ben je in 95% van alle gevallen veroordeeld tot zulk soort baantjes.

Werkloos op zoek naar werk kost je heel veel geld, dus als je hier werkt wilt zoeken, zorg dat je een tijdelijk baantje hebt of genoeg geld om een aantal maanden op te teren want in Spanje de baan krijgen die je wilt is niet makkelijk.

En die Spaanse les, dat stelt toch niks voor. Je kunt 2 maanden intensief Spaans gaan studeren, dan kan je daarna een beetje uit de voeten, maar dan kun je daarnaast dus niet werken. Als je werkt, en je krijgt van je werk gratis Spaanse les is dat vrijwel altijd in groepsverband 1 of 2 keer in de week. Dat is net genoeg om na een paar lessen koffie te bestellen in de correcte werkwoord-vorm en gaat je absoluut niet helpen bij een Spaanstalige carriere hier.
pi_68815079
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:35 schreef illusions het volgende:

[..]

Klopt, zo ben ik zelf IT manager bij zo'n bedrijf in Spanje. Maar dat is dus echt een baan die in de rest van de wereld niet te vinden is? Er is gewoon geen werk hier, en als je niet vloeiend Spaans spreekt ben je in 95% van alle gevallen veroordeeld tot zulk soort baantjes.

Werkloos op zoek naar werk kost je heel veel geld, dus als je hier werkt wilt zoeken, zorg dat je een tijdelijk baantje hebt of genoeg geld om een aantal maanden op te teren want in Spanje de baan krijgen die je wilt is niet makkelijk.

En die Spaanse les, dat stelt toch niks voor. Je kunt 2 maanden intensief Spaans gaan studeren, dan kan je daarna een beetje uit de voeten, maar dan kun je daarnaast dus niet werken. Als je werkt, en je krijgt van je werk gratis Spaanse les is dat vrijwel altijd in groepsverband 1 of 2 keer in de week. Dat is net genoeg om na een paar lessen koffie te bestellen in de correcte werkwoord-vorm en gaat je absoluut niet helpen bij een Spaanstalige carriere hier.
Ja, tis ook meer een lokkertje of extratje dat ze die gratis lesjes aanbieden, bijzonder veel zal je er niet aan hebben denk ik nee.

Al gaan netwerken vanuit nederland, en spaanse vacature sites goed doorspitten om te zien wat ze vragen is een goed begin en in ieder geval voldoende geld mee nemen om op te kunnen teren inderdaad want kan maanden duren ipv weken.

want waarom zouden ze jou, een nederlander, aannemen ipv een spanjaard met dezelfde diploma's? die spanjaard kan veelal ook italiaans, portugees, frans én engels

werk in horeca,tourisme (ken een paar nederlanders die bij de spaanse vvv werken) en callcenter en kleding zaken heb je de meeste kans op
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:37:42 #231
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_68818140
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:03 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

[..]

Ja, tis ook meer een lokkertje of extratje dat ze die gratis lesjes aanbieden, bijzonder veel zal je er niet aan hebben denk ik nee.

Al gaan netwerken vanuit nederland, en spaanse vacature sites goed doorspitten om te zien wat ze vragen is een goed begin en in ieder geval voldoende geld mee nemen om op te kunnen teren inderdaad want kan maanden duren ipv weken.

want waarom zouden ze jou, een nederlander, aannemen ipv een spanjaard met dezelfde diploma's? die spanjaard kan veelal ook italiaans, portugees, frans én engels

werk in horeca,tourisme (ken een paar nederlanders die bij de spaanse vvv werken) en callcenter en kleding zaken heb je de meeste kans op
Het is wel een slim lokkertje, want er zijn er echt veel die hierheen komen 'om hun Spaans te verbeteren'. Dat het er niets aan bijdraagt, tsja... daar is het een lokkertje voor.

Dat 'die Spanjaard' veelal ook Italiaans, Portugees, Frans én Engels kan, is mij totaal vreemd. Van mijn Spaanse collega's spreken de meesten Frans en Engels, alleen maar omdat zij in Frankrijk of Zwitserland gestudeerd hebben, maar de rest van de Spanjaarden die ik ken komen niet verder dan slechts een van die vier talen, als ze het al halen. Dat is normaal gesproken een voordeel van de Nederlanders, maar als je geen Spaans spreekt heb je aan je andere talen weinig.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_68821755
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:37 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Het is wel een slim lokkertje, want er zijn er echt veel die hierheen komen 'om hun Spaans te verbeteren'. Dat het er niets aan bijdraagt, tsja... daar is het een lokkertje voor.

Dat 'die Spanjaard' veelal ook Italiaans, Portugees, Frans én Engels kan, is mij totaal vreemd. Van mijn Spaanse collega's spreken de meesten Frans en Engels, alleen maar omdat zij in Frankrijk of Zwitserland gestudeerd hebben, maar de rest van de Spanjaarden die ik ken komen niet verder dan slechts een van die vier talen, als ze het al halen. Dat is normaal gesproken een voordeel van de Nederlanders, maar als je geen Spaans spreekt heb je aan je andere talen weinig.
ja kan ik zeg ook niet dat het voor iedere spanjaard opgaat. hierboven werd gevraagt naar een 'echte' baan, waarvoor ik ervan uitga dat men gestuurd moet hebben. spanjaarden studeren overal, net als nederlanders, en studerende spanjaarden, van onze generatie (laat ik zeggen 25-30) spreken ook meerdere talen

normaal gesproken was meertalig zijn een voordeel van Nederlanders idd maar de laatste paar jaar is daar toch wel een verschuiving in te zien, veel spanjaarden studeren naast frankrijk ook in nederland, waar ze bijv ook duits leren

als je dan als nederlander komt solliciteren hier, laat ik aannemen bijv hbo niveau, met kennis van spaans, frans en duits. en een spanjaard met ook hbo niveau, die frans en duits kent, solliciteert ook, dan moet je wel een impossante cv hebben wil je aangenomen worden ipv de spaanse kandidaat.
  maandag 11 mei 2009 @ 10:11:24 #233
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_68896550
Ja sorry hoor, maar hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Het is niet eens makkelijk om een Spaanse HBO/WO-er te vinden die behoorlijk Engels spreekt, laat staan Duits. Zoek eens een Ingenieur die echt goed Engels kan. En dan heb ik het niet over zich verstaanbaar maken....

De eerste Spanjaard die behoorlijk Duits spreekt moet ik nog tegen komen. Ik heb het dan over onderhandelings niveau. Ik heb ooit een stuk of 12 kandidaten geïnterviewd die allemaal in Duitsland gestudeerd hadden of daar een stage gedaan hadden. Het niveau is wel aardig maar niet meer dan 4 vwo. En dat is gewoon niet genoeg.

Zolang het opleidingsniveau van de Engels docenten blijft zoals het nu is, zal het ook nooit wat worden. Een vriendin van mij heeft net de "diplomatura magisterio de Inglés" afgerond, en zij kan in Londen niet uit de voeten. Ze geeft inmiddels wel les op de basisschool.

Hey, maar dit is slechts een mening....
Siesta & Fiesta!
pi_68896625
Hmmm, van het weekend kreeg ik weer een baan aangeboden. Merk eigenlijk zelf niks van die crisis haha.

Maargoed, je zou altijd zelf wat kunnen oprichten - dan hoef je ook niet gelijk te emigreren maar eerst zorgen voor een inkomstenstroom en wanneer dat een aantal maanden goed loopt en je kunt er een beetje op vertrouwen zou je rustig aan de stap kunnen zetten om te verhuizen. Kost wel meer geld als werk zoeken. ;-)
quote:
Zoek eens een Ingenieur die echt goed Engels kan.
Dit snap ik niet. Als jouw advertentie slechts leest "JOB OFFER", krijg je van alles ja. Als je gewoon een duidelijke advertentie plaatst waarin je je eisen aan de kandidaat duidelijk maakt, zul je geen analfabete metselaars krijgen die solliciteren naar een functie als financieel directeur - ik noem maar een dwarsstraat.
  maandag 11 mei 2009 @ 10:53:18 #235
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_68897729
Heb je wel eens iemand moeten aannemen met een hoog Engels niveau? Dat er op het CV staat dat ze fantastisch Engels spreken betekent in een groot aantal van de gevallen dat dat eigenlijk stiekem niet waar is...

Hey, maar dit is slechts mijn ervaring....
Siesta & Fiesta!
  maandag 11 mei 2009 @ 11:57:20 #236
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_68899890
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:14 schreef illusions het volgende:
Hmmm, van het weekend kreeg ik weer een baan aangeboden. Merk eigenlijk zelf niks van die crisis haha.

Maargoed, je zou altijd zelf wat kunnen oprichten - dan hoef je ook niet gelijk te emigreren maar eerst zorgen voor een inkomstenstroom en wanneer dat een aantal maanden goed loopt en je kunt er een beetje op vertrouwen zou je rustig aan de stap kunnen zetten om te verhuizen. Kost wel meer geld als werk zoeken. ;-)
[..]

Dit snap ik niet. Als jouw advertentie slechts leest "JOB OFFER", krijg je van alles ja. Als je gewoon een duidelijke advertentie plaatst waarin je je eisen aan de kandidaat duidelijk maakt, zul je geen analfabete metselaars krijgen die solliciteren naar een functie als financieel directeur - ik noem maar een dwarsstraat.
Zoals Bramito al zegt, het begrip 'goed Engels' heeft hier een heel andere betekenis dan elders, met name West- en Noord-Europa. Mijn eigen studenten hebben hun hele middelbare-schooltijd Engels gehad, maar weten zich nu nog steeds nauwelijks uit te drukken en krijgen zelfs op de universiteit nog les daarin (en nee, ze studeren geen Engels).
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_68909598
veel Spanjaarden komen wel te weinig met engels in aanraking ja, dat is wel jammer

[ Bericht 3% gewijzigd door El_Mismo_Loco op 11-05-2009 16:50:23 ]
  maandag 11 mei 2009 @ 20:41:27 #238
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_68917815
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:43 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
veel Spanjaarden komen wel te weinig met engels in aanraking ja, dat is wel jammer
En het Engels waar ze dan mee in aanraking komen is voornamelijk van zwaar bezopen Britten die normaalgesproken al een zwaar accent hebben... dat schiet ook niet op.
pi_68925208
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:41 schreef Curchulain het volgende:

[..]

En het Engels waar ze dan mee in aanraking komen is voornamelijk van zwaar bezopen Britten die normaalgesproken al een zwaar accent hebben... dat schiet ook niet op.
stoor me zwaar aan los británicos
  dinsdag 12 mei 2009 @ 00:24:48 #240
234795 sezten
El genius
pi_68926161
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:41 schreef Curchulain het volgende:

[..]

En anders wel met mijn Engels. (aangezien ik mij altijd aanpas aan hun niveau Engels )
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_68946548
Nog een weekje koud kut nederland en dan weer back naar Sevilla
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:44:17 #242
234795 sezten
El genius
pi_68947013
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:29 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
Ik stap bij je in de koffer
pi_68947258
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:44 schreef sezten het volgende:

[..]

Ik stap bij je in de koffer
haha, is goed, wat schuift dat
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:05:09 #244
234795 sezten
El genius
pi_68947614
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:52 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

[..]

haha, is goed, wat schuift dat
Ik hou me wel vast aan de koffer dan schuif ik niet als ik in de koffer zit
pi_68950076
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:05 schreef sezten het volgende:

[..]

Ik hou me wel vast aan de koffer dan schuif ik niet als ik in de koffer zit
whahaha! okay doe dat. neem wel zelf een flesje water mee
pi_69001281
Ik wil ook weer terug naar Spanje!! :( ik mis het nog elke dag damn..
pi_69019648
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 00:16 schreef kingg het volgende:
Ik wil ook weer terug naar Spanje!! :( ik mis het nog elke dag damn..

terug naar....welke stad?
pi_69092021
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:29 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
Dan ga ik eerder, nog 4 daagjes en ik ben weer in el perello.
pi_69092390
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:19 schreef hondjes het volgende:

[..]

Dan ga ik eerder, nog 4 daagjes en ik ben weer in el perello.
Ik ga deze maandag
pi_69099054
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:34 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

[..]

Ik ga deze maandag
Dan ga je dus toch eerder ,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo