Omdat dat een betere dagindeling geeft... denk ikquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ontzettend leuk initiatief, maar waarom is voor de DJ gekozen ipv de AEX (waarvan je verwacht dat men de bedrijven wat beter kent)?
Ford zit er niet bij, ik heb General Motors genomenquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:36 schreef 68Chevelle het volgende:
Short Citigroup $500.000
Short Ford Motor Company $500.000
quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:46 schreef Shakes het volgende:
Long Morgan Stanley $1.000.000
Waarom zit Merril er nog bij? Ze zijn nog genoteerd maar eigenlijk is dat Bank of America.
De maximale inzet op één fonds is 500.000 (zie OP)quote:
je mag maximaal 500k inzetten per fondsquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:56 schreef Jikpunth het volgende:
Long Exxon Mobil $ 800.000
Short Citigroup $ 200.000
$ 500.000 is het maximum per fondsquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:56 schreef Jikpunth het volgende:
Long Exxon Mobil $ 800.000
Short Citigroup $ 200.000
Kijk, jij bent wakkerquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:59 schreef superworm het volgende:
Morgen is er toch geen beurs open in Amerika? Dus kan ik tot dinsdag, 14:30 submitten?
Google finance by the looks of itquote:Op maandag 13 oktober 2008 00:00 schreef Dibble het volgende:
waar kunnen we de koersen zien? Is ook beter toch als iedereen op 1 plaats alles checkt, het kan anders misschien zo zijn dat bronnen miniem van elkaar afwijken.
Zie ook OP, Google Finance als je op de rechterkant van de logo's kliktquote:Op maandag 13 oktober 2008 00:00 schreef Dibble het volgende:
waar kunnen we de koersen zien? Is ook beter toch als iedereen op 1 plaats alles checkt, het kan anders misschien zo zijn dat bronnen miniem van elkaar afwijken.
Cool idee. Maar is er niet ergens een script kiddy die geen hol te doen heeft en hier een fatsoenlijke pool van kan maken? Dat zou helemaal leuk zijn. Een soort schaduw DJIA/S&P/AEX. En dan live kunnen handelen, waarbij mensen niet lukraak wat kunnen inzetten, maar dat dat ergens vandaan moet komen. (Veel lenen bij Mitsubishi ofzo.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:28 schreef ItaloDancer het volgende:'n heel stuk
quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Zie ook OP, Google Finance als je op de rechterkant van de logo's klikt
In aandelen wordt wel gehandeld, in obligaties niet.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:59 schreef superworm het volgende:
Morgen is er toch geen beurs open in Amerika? Dus kan ik tot dinsdag, 14:30 submitten?
Yep, maar ik wil het iig voor deze week nog niet te ingewikkeld maken.quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:07 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, maakt hele helemaal niet uit hoe ver je voor die 14:30 bent? Want tegen die tijd kun je natuurlijk al heel behoorlijk inschatten wat de koersen gaan doen aan de hand van de futures.
Zie een paar posts boven je.quote:Op maandag 13 oktober 2008 08:31 schreef Drugshond het volgende:
Waarom staat er Merill Lynch bij .. dat is nu zo goed als BoA... ?
Zie de OP. Of bedoel je dat je ze allemaal bij elkaar wilt zien in één lijstje?quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:01 schreef Liewec het volgende:
Hulp nodig :E I R n00b
Waar kan ik de losse aandelen zien? Ik zie op beurs.nl inmiddels de verschillende aandelen van de AEX, maar van de DJ kan ik niet echt een vergelijkbaar overzichtje vinden?
Ahh... ze zijn clickbaar.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:09 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Zie de OP. Of bedoel je dat je ze allemaal bij elkaar wilt zien in één lijstje?
Je hebt het verkeerd opgepikt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:50 schreef Liewec het volgende:
PS Is het zo dat de DJ vandaag niet open gaat of heb ik het verkeerd opgepikt?
quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:11 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Je hebt het verkeerd opgepikt.
Jaa... dat zou best eens kunnen inderdaadquote:Op maandag 13 oktober 2008 11:27 schreef rene29 het volgende:
Hierbij de nieuwe order, lichtelijk gewijzigd![]()
Bank of America 500k LONG
Morgan Stanley 500k LONG
Opnieuw:quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:19 schreef Prutzenberg het volgende:
SHORT GM 300.000
LONG COCA COLA 200.000
LONG WALMART 200.000
SHORT CITIGROUP 300.000
Helaas. EA en Apple behoren overigens ook niet tot de mogelijkheden (zie de OP). Maar morgen kun je uiteraard gewoon meespelen met 1.000.000 dollar (misschien stort de beurs wel in vandaag en heb je daarmee nog alle kans ookquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:42 schreef Hertog_Martin het volgende:
General Electric 400k Long
Apple 200k Long
Electronic Arts 200k Long
General Motors 200k Long
Ow fuck 10 min te laat voor vandaag...
Zie dit nu pas. Grmbl! Wist niet dat er een limiet was. Morgan Stanley stijgt zo mooi voorbeurs! Net +45%.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:53 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
[..]
De maximale inzet op één fonds is 500.000 (zie OP)![]()
Shakes: Gezien de aandelenkoers van MER zijn beleggers nog niet overtuigd dat de deal doorgaat. Maar idd misschien had ik beter een ander fonds kunnen nemen, maar ik laat 'm maar staan voor deze week. Volgende week een andere misschien
Dat snap ik wel hoor, MS = Morgan Stanley, de afkorting voor Microsoft is MSFT, en als er staat M$ snap ik dat er Microsoft bedoeld wordtquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:59 schreef en_door_slecht het volgende:
Italo, ik heb MS staan, maar zie nu pas dat dat ook opgevat kan worden als M$ (Microsoft). Ik bedoel natuurlijk de NYSE:MS, Morgan Stanley dus.
Ik heb het niet aangedurfdquote:Op maandag 13 oktober 2008 17:00 schreef Liewec het volgende:
General Motors klimt gestaag, nu al op +37%
Zal wel hiermee te maken hebbenquote:Op maandag 13 oktober 2008 17:30 schreef Liewec het volgende:
Heh maar waarom stijgt ie zo? Olieprijs?
quote:General Motors, which held merger talks with Chrysler LLC and Ford Motor, according to a report in The Wall Street Journal, rallied broadly Monday. GM rose 21% to $5.90 and Ford was up 20% to $2.40. Shares of GM and Ford were pummeled last week.
Ja Google Finance, wist voor vandaag ook niet hoe het zat... Maar ik heb daar een portfolio gemaakt, en dan kun je fondsen adden... Dus ik heb nu precies de lijst van Italo voor mijn neus, die elke seconde of zo autoupdatequote:Op maandag 13 oktober 2008 18:46 schreef Wunny het volgende:
Microsoft stijgt alleen maar!
Hoe bekijken jullie eigenlijk de koersen?
Ik las iets met een portfolio ofzo, hoe werk dat?
Ik heb geen Vista hier.
Oh very nice idd!quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:24 schreef Liewec het volgende:
[..]
Ja Google Finance, wist voor vandaag ook niet hoe het zat... Maar ik heb daar een portfolio gemaakt, en dan kun je fondsen adden... Dus ik heb nu precies de lijst van Italo voor mijn neus, die elke seconde of zo autoupdate![]()
Google 500kquote:Op maandag 13 oktober 2008 19:46 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Leuk dat je meedoet, maar het maximum per fonds is 500.000 (zie OP)
+75%, de mensen met MS longs zijn spekkoperquote:Op maandag 13 oktober 2008 19:58 schreef TC_Artemis het volgende:
Haha morgan stanley was dus een juiste keuze.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:35 schreef ItaloDancer het volgende:
De stand laat nog wel even op zich wachten jongens, het is allemaal hectisch met al die topics waarin ik participeerkrijg er RSI van
Merrill Lynch is gisteren op aanvraag van een aantal users vervangen door Ford (sowieso koos niemand Merrill gister)quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:54 schreef Shakes het volgende:
LONG Morgan Stanley 500.000
LONG Goldman Sachs 500.000
LONG Meril Lynch Restant
Ah, ik heb niet alles gelezen. Sorry!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:59 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Merrill Lynch is gisteren op aanvraag van een aantal users vervangen door Ford (sowieso koos niemand Merrill gister)
Nee 22:00, maar vaak staat alles pas om 22:10 ofzo echt vast (verwerking van alle orders). 22:15 lijkt me wat laat om nog te veranderen, maar het zou misschien kunnen met een mega-omzet zoals Morgan Stanley gisterenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:45 schreef Liewec het volgende:
Thx Italo voor alle moeite![]()
400K winst, ik heb zo'n gevoel dat ik dat vandaag allemaal weer ga verkwanselen
-edit- Hoe kan het dat de winstpercentages nog veranderen na gister 22:15, dan is de DJ toch dicht? Of gaat ie pas 2230 dicht?
Ja t schiet niet op zo als je geen risico neemtquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:29 schreef Drugshond het volgende:
Godver de eerste 100K al kwijt.
GS Long : 200 k
(thats it)
wijziging:quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:51 schreef rene29 het volgende:
Citigroup 500k LONG
Morgan Stanley 500k LONG
Goldman Sachs restant LONG
Oke, dit wordt mijn definitieve lijstje voor vandaag:quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:21 schreef en_door_slecht het volgende:
GS LONG 500K
F LONG 500K
C LONG 500K
GM LONG rest
Al twijfel ik wel sterk over GM, die schreeuwen heel hard dat ze NIET, ik herhaal NIET failliet kunnen gaan.
Hehehe np, mooi dat jullie het leuk vinden om mee te doenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:26 schreef PrinceSL het volgende:
Oja, en ItaloDancer, nog bedankt voor alle moeite, leuk initiatief
Short op KO? Wat weet jij dat ik niet weet? Die staan overanderd in de futures.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:28 schreef ItaloDancer het volgende:
F LONG 500.000
MS LONG 500.000
KO SHORT 484.640
Ja... maar ik verwacht toch dat het gaat inkakken vanmiddag/vanavond op Wall Street.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:32 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Short op KO? Wat weet jij dat ik niet weet? Die staan overanderd in de futures.
Dat het wat zal inzakken verwacht ik ook wel. (Had ik eigenlijk gisteren tegn sluiten al verwacht.) Maar om dan voor KO te gaan verbaast me. Maar succes iig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:38 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja... maar ik verwacht toch dat het gaat inkakken vanmiddag/vanavond op Wall Street.
Daarvoor durf ik die longs op Ford en MS niet weg te geven, want die staan te goed voorbeurs, maar om er toch een veiligheidsiets in te bouwensowieso heeft iedereen bijna alleen maar longs, dan wil ik deze wel wagen
Ik ga dan niet short op een financial want als het feest is komt daar nog enkele tientallen procenten bij en dan ben ik zowat uitgespeeld
![]()
Verrek, dat gaat harder naar beneden dan ik dacht. (Maar volgens mij st aik op dit moment vandaag nog meer geld te verdienen dan jij. Leuk spel dit!)quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:37 schreef ItaloDancer het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=ko
Shakes gaat lekker!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Nieuwe paginablegh
Tussenstand dan maar![]()
01 . $ 1.775.988 en_door_slecht ( +235.263 )
02 . $ 1.690.843 Shakes ( +255.943 )
Ja... nou ja niet toevallig natuurlijkquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:52 schreef PrinceSL het volgende:
Klopt. Overigens zou ik het zo laten, het gaat toch ook niet om zo realistisch mogelijk hierWat ik alleen wilde zeggen is wat een totaal onwerkelijke toestanden op het moment. Normaal gesproken zijn uitschieters tot 10% al niet dagelijks voorkomend, en nu zijn de Financials ontzettend hard omhoog aan het schieten. Grappig dat juist nu het spelletje is gestart
Dat kan, maar als je geen tijd hebt, blijft je kapitaal iig gelijk. Als je je aandelen vasthoudt, en de markt zakt, dan verlies je juist... dus ik denk niet dat dat een voordeel is voor degenen die niet altijd tijd hebbenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:03 schreef en_door_slecht het volgende:
Nu kun je natuurlijk nooit voorspellen hoe een dag er uit gaat zien, maar het is nu wel heel erg dat je je kunt richten op de futures. Iemand die een dag geen tijd heeft, mist nu gigantisch de boot. Zou je niet gewoon kunnen zeggen dat je aandelen koopt en die houdt totdat je ze verkoopt? En zo bewust een dag kunt laten schieten door niet in een dag met koersdalingen te willen zitten.
Dat is ook wel weer waar. Maar het leuke aan aandelen vasthouden, is dat als je niks doet, je toch kunt winnen of verliezen die dag. Ik zal nog eens even nadenken over hoe het (nog) leuker kan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:06 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat kan, maar als je geen tijd hebt, blijft je kapitaal iig gelijk. Als je je aandelen vasthoudt, en de markt zakt, dan verlies je juist... dus ik denk niet dat dat een voordeel is voor degenen die niet altijd tijd hebben
Degenen die wel tot de middag wachten, hebben dan bovendien toch nog steeds dat voordeel?
Zelf had ik volgens mij al voor 9u 's morgens mijn orders opgegeven (en voor de stand van gisteren zelfs op zondag).quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:03 schreef en_door_slecht het volgende:
Nu kun je natuurlijk nooit voorspellen hoe een dag er uit gaat zien, maar het is nu wel heel erg dat je je kunt richten op de futures. Iemand die een dag geen tijd heeft, mist nu gigantisch de boot. Zou je niet gewoon kunnen zeggen dat je aandelen koopt en die houdt totdat je ze verkoopt? En zo bewust een dag kunt laten schieten door niet in een dag met koersdalingen te willen zitten.
GS en City he ik er vandaag bijzitten omdat die een injectie van de FED hebben gekregen. Voor morgen denk ik dat er wee flink wat te shorten valt. JE kunt het al wel zien aan de KO van Italo, daar verdient hij vandaag behoorlijk mee.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:28 schreef Shakes het volgende:
Voor morgen vind ik het wel lastiger. Lastig te zeggen wat de financials gaan doen. Vandaag stijgen ze nog hard maar de rest van de markt is redelijk vlak/negatief. De financials waren oversold maar die balans lijkt zich redelijk te herstellen. Wanneer komen de cijfers van JPM en Citi precies? Ook ga ik even lezen hoe GE ervoor staat.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:23 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer waar. Maar het leuke aan aandelen vasthouden, is dat als je niks doet, je toch kunt winnen of verliezen die dag. Ik zal nog eens even nadenken over hoe het (nog) leuker kan.
Ja, maar je doet met deze inzet dan wel mee voor de dag van morgen en niet meer voor vandaagquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:06 schreef Et-Cetera het volgende:
Mag ik ook nog meedoen?
Ik wil:
200k long bank of america
200k long morgan stanley
200k long Goldman Sachs
200k short google
200k short coca cola
ben benieuwd!
Dit klopt dus trouwens nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Hmmz, wat me wel opvalt is dat de top drie na twee dagen dezelfde is als die van vandaag.
Nee je hebt nu 1.280.420quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:18 schreef Wunny het volgende:
08 (09) $ 1.280.420 +$ 127.595 +11,07%
Dus ik heb 1.280.420 + 127.595 = 1.408.015 en daarvan 11% erbij?
Hij zegt futures, maar hij bedoelt eigenlijk de handel voorbeursquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:41 schreef Sport_Life het volgende:
Kan iemand mij meer uitleggen over "futures" ? Waar vind ik dat??.
Wat ik nu doe is meer gokken eigenlijk![]()
Ach, oude beterweter! Wie staart er nu bovenaan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:47 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Hij zegt futures, maar hij bedoelt eigenlijk de handel voorbeurs![]()
En die vind je gewoon op Google Finance, op dezelfde pagina's (dan staat er pre-trading of after hours (nabeurs)).
Futures is een ander verhaal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Future
Omdat de futures meelopen met de index, maar de hele dag verhandeld worden (de Amerikaanse futures dan, de Europese hebben meer gelimiteerde verhandeltijden), geven ze continu een indicatie van de opening van Wall Street. Je kunt ze bv vinden op: http://www.usmarkets.nl/
Om 13:30 bekijk ik de futures handel voorbeurs. Dan ga ik eens bekijken of er rare uitschieters inzitten, dan lees ik eens Bloomberg, check nog eens de richting van de koersen voorbeurs en dan bepaal ik wat ik wil.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:03 schreef Sport_Life het volgende:
hoe kom jij aan je informatie _en_door_slecht? Of is dat geheim?![]()
![]()
quote:
Coca Cola op long?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:49 schreef dujour het volgende:
Coca cola 400.000 Long
Google 400.000 Long
Waltmart REST Long
Gisteren ja, vandaag kan toch alles anders zijnquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:32 schreef Wunny het volgende:
[..]
Coca Cola op long?
Hij staat in de -7.5% man
Google is ook gedaald, gaat alles goed?
SHORT ExxonMobil 400.000quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:44 schreef Shakes het volgende:
SHORT Citi 500.000
SHORT Ford 400.000
LONG General Electric 400.000
SHORT Bank of America 400.000
Vandaag twijfel ik voor het eerst ernstig! Kan dat ik het nog ga veranderen voor 14:30.
Nou ja ik denk niet dat de mensen die nu nog moeten inzetten veel long gaanquote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:03 schreef Liewec het volgende:
Het wordt in elk geval lachen vandaag, want de meningen zijn verdeeld
Ja wat dat betreft jammer dat de europese koersen een redelijk duidelijke richting hebben gekozen op dit momentquote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:23 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nou ja ik denk niet dat de mensen die nu nog moeten inzetten veel long gaan
Pepsi doet niet mee toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:02 schreef Underdoggy het volgende:
Pepsi short 500k
Microsoft short 500k
Heb 'm een pm'etje gestuurd. Zou zonden zijn andersquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat kopt ja. Zie OP. Wel de concurrent.
Edit: Pepsi niet in DOWquote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:02 schreef Underdoggy het volgende:
Cocacola short 500k
Microsoft short 500k
MAX 500Kquote:
SHORT Citigroup 500.000quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:28 schreef ItaloDancer het volgende:
SHORT Citigroup 500.000
SHORT Morgan Stanley 500.000
LONG Coca Cola 220.000
LONG Walmart 220.000
SHORT General Motors 199.493
zeker! kan nog alle kanten opquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:36 schreef Liewec het volgende:
Shit coca-cola vergeten
Maar wordt sowieso een interessant rondje, dit
Ik had hem wel gezien... Hoe doen de futures het? Zijn de futures per fonds te bekijken? Ik zie alleen een DJ future indicator?quote:Global Reach Helps Coke Beat Expectations
TOPICS:Corporate News
COMPANIES:Coca Cola Bottling Co | Companies
By CNBC.com | 15 Oct 2008 | 07:22 AM ET Text Size
With a little help from its overseas operations Coca-Cola earned 83 cents a share without charges in the third quarter, beating analyst expectations of 77 cents a share.
With one-time quarterly charges the third-quarter earnings were 81 cents a share. The gains
Jeff Chiu / AP
were roughly 14 percent ahead of the previous year's quarter.
"Our international operations, in particular the emerging markets, continue to drive our growth, more than offsetting the challenges that we are addressing in North America," said Muhtar Kent, president and chief executive officer, in a statement.
Worldwide unit case volume increased 5 percent in the quarter, led by 7 percent growth in international operations, the company said.
The 2008 third-quarter's extraordinary items included a charge of $0.02 per share for restructuring charges and costs related to global productivity initiatives. There was also a gain from the sale of a portion of an investment in a Pakistan bottler.
Revenues for the quarter were $8.39 billion versus expectations for $8.53 billion.
Futures zijn er (o.a.) op de S&P (meest actieve/belangrijke), Nasdaq en Dow Jones-index.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:52 schreef Liewec het volgende:
[..]
Ik had hem wel gezien... Hoe doen de futures het? Zijn de futures per fonds te bekijken? Ik zie alleen een DJ future indicator?
Ik geloof dat ik degene ben geweest die handel voorbeurs heeft verward met futures. Die handel voorbeurs kun je wel degelijk zien per fonds, via finance.google.comquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:04 schreef Liewec het volgende:
Aha, ik dacht dat jullie misschien de fondsen los van elkaar al konden zien (en ik een linkje had gemist), maar dat is dus niet zo...
De beurzen zijn nog niet eens openquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:18 schreef en_door_slecht het volgende:
Oke, Italo, al een tussenstandje?Kun je / kunnen we / kan de lokale script kiddy niet even een (bijna) real time tracker in elkaar klussen in de OP?
Welke beurs was dat?quote:
Dagwinnaars (percentage) zijnquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:19 schreef Liewec het volgende:
Eigenlijk zou het helemaal mooi zijn ook nog een dagwinnaar te hebben (inclusief lijstje)![]()
![]()
Het is voor de mensen met veel winsten van eerder veel moeilijker om procentueel veel te winnen, omdat die hun geld over meer fondsen moeten spreiden. Kijk maar eens bij de tussenstanden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:20 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dagwinnaars (percentage) zijn
Maandag -- en_door_slecht
Dinsdag -- Shakes
Lijstje is een beetje overdreven
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:20 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dagwinnaars (percentage) zijn
Maandag -- en_door_slecht
Dinsdag -- Shakes
Lijstje is een beetje overdreven
Hey, ik maak kans op de Gele Trui!quote:09 (12) $ 1.289.056 +$ 107.745 +09,12% Prutzenberg
Bijna iedereen zet alles inquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:48 schreef Drugshond het volgende:
Zowat alles ingezet.. en toch maar een klein winstje gepakt.
Ja ok dat klopt maar gun de rest ook watquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:31 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het is voor de mensen met veel winsten van eerder veel moeilijker om procentueel veel te winnen, omdat die hun geld over meer fondsen moeten spreiden. Kijk maar eens bij de tussenstanden.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:43 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
[..]
Hey, ik maak kans op de Gele Trui!
Ik met m'n grote mond..quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:37 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
de Gele Trui is natuurlijk de leider van het algemeen klassement slimpie
![]()
je maakt wel kans op de dagwinst![]()
op de gele trui misschien ook nog wel morgen of overmorgen, je weet nooit hoe het uitpakt
Maar ja als je het om 9 uur doet weet ik zeker dat veel minder mensen mee zullen doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:52 schreef Shakes het volgende:
Misschien is het een idee om de orders voor 9u op te moeten geven? Dan is er slechts wat informatie van Europa nog voor de beurzen open zijn. Heeft een minder groot effect dan de voorbeurs informatie van de VS.
Of de openingsquote pakken (of 15m na opening) in plaats van de close van gisteren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | KO 45.57 4.21 GS 116.41 -5.28 GM 6.25 -4.43 C 16.67 -10.47 BA 43.50 -3.48 BAC 25.36 -4.41 ... ... ... GOOG 341.09 -5.96 |
zo technisch ben ik allemaal niet hoorquote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:41 schreef en_door_slecht het volgende:
Italo, ik heb ff wat zitten kutten heb nu een bash script dat op commando het volgende produceert:
[ code verwijderd ]
Hoe nu verder? Ik kan met cron dat elke paar minuten laten updaten en met wat geknoei kan ik daar wel html van maken. Maar hoe gaan we dat nu makkelijk aan de inzet koppelen?
Op een hele vieze manier: door met wget (Linux tootje) voor elk fonds de site te downloaden, dan te zoeken op de juiste getallen en die te dumpen in een textbestand. Maar inmiddels ben ik bijna zover dat ik m'n eigen winst kan gaan berekenen. Ik ben ook niet bepaald een scriptkoning, dus het duurt allemaal heel lang. Maar ik denk dat ik vandaag zo ver kan komen dat ik op m'n eigen site elke 5 minuten een update van de stand kan geven.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:09 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
zo technisch ben ik allemaal niet hoor
Hoe heb je dat trouwens voor elkaar gekregen?
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:19 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Op een hele vieze manier: door met wget (Linux tootje) voor elk fonds de site te downloaden, dan te zoeken op de juiste getallen en die te dumpen in een textbestand. Maar inmiddels ben ik bijna zover dat ik m'n eigen winst kan gaan berekenen. Ik ben ook niet bepaald een scriptkoning, dus het duurt allemaal heel lang. Maar ik denk dat ik vandaag zo ver kan komen dat ik op m'n eigen site elke 5 minuten een update van de stand kan geven.
Jup, weer netjes en snel gedaan!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:40 schreef Mr-Sander het volgende:
10% er op vooruit
Ik moet trouwens zeggen: diep respect dat je dit allemaal doet, ItaloDancer!
Maar je komt relatief wel dichterbij, daar gaat het omquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:45 schreef Shakes het volgende:
Blijft zonde dat ik de eerste dag uiteindelijk maar met 500k meedeed (doordat ik de regels niet had gelezen en 1000 op MS had ingezet).
Het wordt lastig het gat goed te maken. Een hoger relatief rendement maar niet absoluut. Weak.![]()
Dat kan ik wel doen, maar kost idd wat moeite en ik doe dat niet, omdat veel mensen (waaronder ikzelf) heel andere keuzes hadden gemaakt wanneer het ging om de openingskoers. Niet te vergelijken dus.quote:ItaloDancer, is het teveel moeite om de performance van iedereen van de afgelopen dagen te berekenen ten opzichte van de opening ipv de close van de voorgaande dag? Want ik begon vandaag met een flinke achterstand maar het laatste uur ging het opeens super. Coca Cola was bijvoorbeeld flink ingezakt, van 7% bij opening naar 1% nu.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:40 schreef Mr-Sander het volgende:
10% er op vooruit
Ik moet trouwens zeggen: diep respect dat je dit allemaal doet, ItaloDancer!
Thanksquote:
Uiteraardquote:Ik hoop dat je een handig excel bestandje in elkaar hebt geknutseld oid
puik werkquote:
Winnaars maken geen fouten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:51 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar je komt relatief wel dichterbij, daar gaat het omen_door_slecht hoeft maar een keer een echt lelijke uitglijder te maken en je bent er voorbij
als je morgen faaltquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:02 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Winnaars maken geen fouten.
Kijk, dat is de betere logica!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:10 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
als je morgen faalt![]()
ben je geen winnaar meeren maak je een fout
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:45 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Grmbl.
Grmbllllllllllllllll.
Coño.
Wel nog even die miljoen teruglappen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:25 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga denk mijn zut verkopen en een oneway Ibiza boeken ofzo..
Leuk dat je het probeert maar dat gaat toch never nooit lukken?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat scripten valt me niet mee!
Maar inmiddels kan ik csv-tjes maken, als de gebruikers maar goed aangemaakt zijn. Iemand nog zin om een html pagina in elkaar te klussen, zodat gebruikers hun inzet kunnen opgeven? (Graag met Fok login o.i.d., zodat het hufter-proof wordt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |