abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62329665
Welk land is na IJsland de volgende in het rijtje landen dat failliet wordt verklaard?

Ik hoop het niet, maar ik denk toch echt Turkije.

Volgens mij krijgen we binnenkort weer die miljoenen Turkse lira bankbiljetten..
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:49:15 #2
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62329734
Ijsland is niet failliet verklaart. Maar als je het hebt over landen met een gigantisch schuldenprobleem en pensioen en zorgverplichtingen die ze nooit en te nimmer kunnen financieren, Italie, Griekenland
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:51:31 #3
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_62329770
IJsland was al langere tijd bijna bankroet, de val van deze bank heeft niets met de creditcrisis te makn eigenlijk. De eigenaars zijn d'r gewoon vandoor gegaan met het geld en schuiven het af op de crisis. Wel goeie timing van hun moet ik zeggen. Om nou meteen alles op te blazen omdat oplichters toevallig in een onstabiele periode hebben toegeslagen vind ik een beetje teveel van het goede.
Zolang er geen bank is die opeens weg is van de aardbodem moet de crisis te beperken zijn. Vergeet ook niet dat er in Turkije meer word gehandeld met goud. Elke Turk die je ziet heeft haast niets op de bank daar. En hypotheken worden sinds kort verstrekt daar, het is een nieuw iets dus dat zal ook wel niet zo'n groot impact hebben. Maak je maar eerst zorgen over je eigen kikkerlandje. De premier tovert even nog eens 20 miljard tevoorschijn terwijl het leek alsof met de begroting alle centjes al waren uitgegeven.
*Hosselcopter*
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:54:10 #4
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_62329818
Isle of Man, Guernsey, dat soort werk?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_62329823
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:51 schreef Dibble het volgende:
IJsland was al langere tijd bijna bankroet, de val van deze bank heeft niets met de creditcrisis te makn eigenlijk. De eigenaars zijn d'r gewoon vandoor gegaan met het geld en schuiven het af op de crisis. Wel goeie timing van hun moet ik zeggen. Om nou meteen alles op te blazen omdat oplichters toevallig in een onstabiele periode hebben toegeslagen vind ik een beetje teveel van het goede.
Zolang er geen bank is die opeens weg is van de aardbodem moet de crisis te beperken zijn. Vergeet ook niet dat er in Turkije meer word gehandeld met goud. Elke Turk die je ziet heeft haast niets op de bank daar. En hypotheken worden sinds kort verstrekt daar, het is een nieuw iets dus dat zal ook wel niet zo'n groot impact hebben. Maak je maar eerst zorgen over je eigen kikkerlandje. De premier tovert even nog eens 20 miljard tevoorschijn terwijl het leek alsof met de begroting alle centjes al waren uitgegeven.
hier in NL heb ik niet meer dan 100 euro.. alles staat op mijn rekening in Turkije.
pi_62329852
Is het trouwens dom van mij om aan landen als Luxemburg te denken, kleine landen waar de banksector zo belangrijk is dat ze een substantieel deel van de economie vormt?

Of staat een land als Luxemburg juist erg sterk?
pi_62329932
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:46 schreef WeMan het volgende:
Turkije lijkt me grote onzin, zij zitten nauwelijks in Amerikaanse feest-obligaties. Je moet eerder denken aan kleinen landen met een bank-waterhoofd. Luxemburg, Liechtenstein en ook Zwitserland zijn landen die echt risico lopen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62330048
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:00 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Turkije lijkt me grote onzin, zij zitten nauwelijks in Amerikaanse feest-obligaties. Je moet eerder denken aan kleinen landen met een bank-waterhoofd. Luxemburg, Liechtenstein en ook Zwitserland zijn landen die echt risico lopen.
vallen dan alleen landen die in de Amerikaanse obligaties zitten?.. Turkse banken staan namelijk bekend om hoge rentes, en Turken kopen netals Amerikanen met geld wat ze niet hebben. Aan de ene kant is er geen mortgage systeem voor huizen in Turkije, dus dat valt dan weer wel mee.
pi_62330137
Belgie...met zo'n regering en nu al zo slechte economie lijkt me het een kwestie van weken.
Misschien nog wel dit jaar.
Hell To The Liars
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:12:15 #10
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62330207
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:09 schreef Droopie het volgende:
Belgie...met zo'n regering en nu al zo slechte economie lijkt me het een kwestie van weken.
Nee joh, die zijn al jaren failliet. Het gaat om landen doe nog failliet gaan
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:14:36 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62330256
Belgie!
censuur :O
pi_62330349
quote:
Hoezo "nu al zo slechte economie"? De economie van België draait best goed. Er is alleen in vergelijking met Nederland een hogere staatsschuld, maar dat vind je wel in meer landen (en bovendien wordt die staatsschuld elk jaar lager).
pi_62331383
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:19 schreef Chancard het volgende:

[..]

Hoezo "nu al zo slechte economie"? De economie van België draait best goed. Er is alleen in vergelijking met Nederland een hogere staatsschuld, maar dat vind je wel in meer landen (en bovendien wordt die staatsschuld elk jaar lager).
correctie, elk jaar hoger (maar in percentage van het BNP wellicht lager)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  zondag 12 oktober 2008 @ 18:24:00 #14
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_62331507
Friesland.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_62331617
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:24 schreef Hooghoudt het volgende:
Friesland.
Het Land van Ooit.
O nee, dat is al gevallen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62332262
Zou nederland ook kunnen genoemd worden?

Het is een sterke economie, maar fortis is niets meer waard en het is een open economie, afhankelijk van andere landen en dus gevoelig voor verandering?
pi_62332854
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:03 schreef katerwater het volgende:
Zou nederland ook kunnen genoemd worden?

Het is een sterke economie, maar fortis is niets meer waard en het is een open economie, afhankelijk van andere landen en dus gevoelig voor verandering?
Ik denk dat Nederland er minder last van zal krijgen dan de meeste andere landen. Onze staatsschuld is een stuk lager dan landen als Amerika, België en Italië, ook zijn we niet puur afhankelijk van de financiële sector zoals in IJsland, dus we kunnen wel tegen een stootje. Fortis, of iig het deel wat genationaliseerd is, is zeker nog wel wat waard, het deel wat op de beurs staat misschien niet, maar dat is alleen jammer voor de aandeelhouders.
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:46 schreef WeMan het volgende:
Welk land is na IJsland de volgende in het rijtje landen dat failliet wordt verklaard?

Volgens mij krijgen we binnenkort weer die miljoenen Turkse lira bankbiljetten..
Pfff....dan heb ik zometeen mijn geld van Icesave terug, zet ik het neer bij CEB en dan gaan die failliet Nah, doe maar niet
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:40:59 #18
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_62333026
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat Nederland er minder last van zal krijgen dan de meeste andere landen. Onze staatsschuld is een stuk lager dan landen als Amerika, België en Italië, ook zijn we niet puur afhankelijk van de financiële sector zoals in IJsland, dus we kunnen wel tegen een stootje. Fortis, of iig het deel wat genationaliseerd is, is zeker nog wel wat waard, het deel wat op de beurs staat misschien niet, maar dat is alleen jammer voor de aandeelhouders.
[..]

Nederland heeft een open economie, in hoge mate afhankelijk van export naar andere landen (zoals de VS, Duitsland e.a.). Wanneer de exportpositie onder druk komt te staan, gaat men ook hier die economische crisis 'in volle glorie' meemaken.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_62333304
quote:
Welke regering?
pi_62393244
Las net ergens dat Denemarken er al spijt van had dat ze geen euro hebben... Dus wie weet...
pi_62393276
Belgie die eigenlijk al falliet is.
pi_62393341
Italie, en dat is een hele zure voor de euro.
pi_62404321
'Dubai kan bezwijken onder schulden'
Als de economie instort, komt het staatje in grote problemen

http://www.z24.nl/economie/artikel_35531.z24
pi_62404936
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:25 schreef NLweltmeister het volgende:

als de olieprijs instort.

Maar ik gok een klein landje in azie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 15 oktober 2008 @ 15:50:24 #25
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62406909
Zimbabwe had in 2007 een inflatie van 66000%. Is wat mij betreft ook wel een kanshebber.
quote:
De Zimbabwaanse dollar heeft de laagste waarde per eenheid ten opzichte van de euro of Amerikaanse dollar als stabiel ijkpunt. Sinds de invoering van de Zimbabwaanse dollar in 1980 is de munteenheid onderhevig geweest aan een inflatie van meer dan 6500%. In december 2007 is de inflatie voor het gehele jaar 2007 uitgekomen op 66.000 procent. Onafhankelijke schattingen komen uit op een veel hogere inflatie. Deze komen uit op een inflatie van ongeveer 150.000 procent. In juli 2008 is het officiële inflatiecijfer ruim 2 miljoen procent; onafhankelijke economen spreken echter van het tienvoudige. Per 1 augustus 2008 worden tien nullen geschrapt; 10.000.000.000 "oude" dollars wordt 1 "nieuwe" dollar .
quote:
On July 19, 2008, the bank released a new $100 billion agro check. The new note is equal to just one U.S. dollar. With inflation running officially at 2.2 million per cent (actual rate closer to 12.5 million per cent), $100 billion can not even buy a loaf of bread. It can only buy four oranges.
pi_62407228
Hongarije, maar die heeft nu oa IMF steun. Een paar andere Oost-Europese landen staan er ook redelijk slecht voor, plus Pakistan enzo.
pi_62409196
Het hele westen: Amerika, Canada, UK, Ierland, heel West-Europa als Nederland en België, Scandinavië, Spanje, Italië, etc, etc. Niet de opkomende centraal Europese landen als Polen, niet Japan, niet China en alle omringende Aziatische landen.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_62418101
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 15:59 schreef geenID het volgende:
Hongarije, maar die heeft nu oa IMF steun. Een paar andere Oost-Europese landen staan er ook redelijk slecht voor, plus Pakistan enzo.
Pakistan is inderdaad een grote kanshebber.
pi_62418864
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:20 schreef MaGNeT het volgende:
Las net ergens dat Denemarken er al spijt van had dat ze geen euro hebben... Dus wie weet...
Ja welke bron want in Nederland zegt iedereen ook spijt heeft van de Euro maar er gebeurt toch nooit wat
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_62419177
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:35 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ja welke bron want in Nederland zegt iedereen ook spijt heeft van de Euro maar er gebeurt toch nooit wat
Het is toch ook allemaal maar subjectief gelul, er gebeurt iets waar niemand vat op heeft en zowel pro-euro als anti-euro figuren kunnen er allerhande theorieën over verzinnen... de theorie die het best verspreid wordt in de media wordt de mening van de meerderheid.
pi_62421428
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:26 schreef en_door_slecht het volgende:
Italie, en dat is een hele zure voor de euro.
Las ook ergens dat het voor Italië er nu juist profijt van heeft dat hun financiële sector zwaar onderontwikkeld en lokaal is (ABN slaagde er met Antonveneta pas als eerste in om daar als buitenlandse partij een beetje in door te dringen).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62421475
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:00 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Die landen lopen inderdaad veel risico en dan vooral lux en liecht die zijn heel klein naar verhouding.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:15:15 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62455278
Iets zegt me dat juist Luxemburg en Zwitserland er prima uit gaan komen. De bankensector daar is simpelweg ook "te belangrijk" om te laten vallen.
pi_62461753
oekraine en hongarije hebben dus moeite om aan krediet te komen
IMF en EU springen bij
pi_62461783
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Las ook ergens dat het voor Italië er nu juist profijt van heeft dat hun financiële sector zwaar onderontwikkeld en lokaal is (ABN slaagde er met Antonveneta pas als eerste in om daar als buitenlandse partij een beetje in door te dringen).
aan de andere kant moet de italiaanse overheid een hogere rente vergoeding betalen als zij geld wil lenen (in vergl met duitsland bijvoorbeeld). Heeft niet direct een relatie met elkaar maar zo chill is het allemaal niet voor italie.
pi_62585716
Nu ook Argentinië en Wit-Rusland.
pi_62585824
Ik denk dat er geen andere landen zullen "omvallen" zoals IJsland, maar landen zoals Italie, Griekenland, Hongarije en zo zullen wel lange tijd in de problemen zitten.
pi_62588402
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:19 schreef Alcatraz het volgende:
Nu ook Argentinië en Wit-Rusland.
argentinie naitonaliseert gewon de pensioenfondsen om aan geld te komen (vandaag op rtl nieuws)
pi_62589011
Griekenland is idd. al langer 1 van de zorgenkindjes van de EU, maar dat nieuws krijgt de EU altijd als het al te laat is
quote:
Griekenland heeft buitensporig begrotingstekort
22 okt 2008 12:29

Griekenland blijkt na correctie van de begrotingscijfers toch weer een buitensporig begrotingstekort te hebben.
Het land had vorig jaar een tekort van 3,5 procent van het bruto binnenlands product, terwijl de EU-limiet op 3 procent ligt. Dat meldde het EU-bureau voor statistiek Eurostat woensdag in herziene cijfers.

Het land dreigt hierdoor op een strafbankje te komen: andere eurolanden dringen dan aan op maatregelen, zoals bezuinigingen.
Griekenland, dat in april nog een tekort van 2,7 procent had gemeld, is berucht om zijn ondeugdelijke begrotingscijfers. Zo bleek het land na de invoering van de euro, achteraf nooit te hebben voldaan aan de criteria.

Het land heeft door de herziene cijfers het grootste begrotingstekort van de landen met de euro en het op een na hoogste binnen de EU. Alleen Hongarije, dat nog de forint heeft als munt, heeft in de EU een hoger tekort: 5 procent.

BRON: ANP
http://www.agd.nl/1062898(...)begrotingstekort.htm
pi_75005438
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:25 schreef NLweltmeister het volgende:

En inmiddels is het dus gewoon bijna zover:
quote:
laatst gewijzigd: 25-11-2009 21:53
Schulden groeien Dubai boven het hoofd

Het Arabische emiraat Dubai kampt met enorme financiële problemen. Door de bouwwoede in de afgelopen jaren zijn de schulden zover opgelopen dat een van de belangrijkste investeringsvehikels van de overheid voorlopig wil afzien van aflossing van zijn schulden.

Palmeilanden
Het gaat om Dubai World, waar onder meer de projectontwikkelaar Nakheel onder valt. Nakheel was onder meer verantwoordelijk voor de aanleg van de palmeilanden voor de kust van Dubai. Dit prestigieuze landwinningsproject zette het emiraat in één klap op de wereldkaart.

Vastgoed
Bij Dubai World bedraagt de schuldenlast zeker 59 miljard dollar (39 miljard euro). De totale schuld van Dubai bedraagt zo'n 80 miljard dollar (53 miljard euro). Herfinanciering wordt bemoeilijkt door de wereldwijde problemen in de bancaire sector. De economie van Dubai zit in het slop doordat de vastgoedsector in een neerwaartse spiraal is terechtgekomen.

Schuldmoratorium
Dubai World heeft zijn schuldeisers nu gevraagd minimaal een half jaar af te zien van vordering van hun leningen. Dit zogenoemde schuldmoratorium zou moeten gelden tot 30 mei volgend jaar. In de tussentijd wil Dubai met hulp van adviesbureau Deloitte de activiteiten van het staatsinvesteringsbedrijf reorganiseren.

Bankroet Dubai World?
Op de financiële markten wordt er nu rekening mee gehouden dat Dubai World omvalt. De kosten om schuldpapieren van Dubai te verzekeren tegen wanbetaling liepen woensdag sterk op. De prijzen van de obligaties daalden sterk.

Obligaties
Het is onduidelijk hoe Dubai de komende maanden aan zijn financiële verplichtingen zal voldoen. Het emiraat liet woensdag ook weten dat het zich heeft verzekerd van 5 miljard dollar (3,3 miljard euro) met de uitgifte van nieuwe obligaties die zijn geplaatst bij twee banken uit Abu Dhabi.

Abu Dhabi
De twee banken die te hulp zijn geschoten, National Bank of Abu Dhabi en Al Hilal Bank, worden door de overheid van Abu Dhabi gecontroleerd. Dit emiraat, net als Dubai onderdeel van de Verenigde Arabische Emiraten, is al vaker financieel bijgesprongen in zijn 'buurland'.
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)i_bovenhet_hoofd.xml
  woensdag 25 november 2009 @ 22:54:57 #42
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_75006373
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Yup, en een topic gekicked.
Yup, en ik zie dat jij al een beter topic had gevonden om dit in thuis te brengen.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:40:55 #44
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75007125
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:53 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

[..]

Op zich een goede zaak, dat het instorten van het Midden-Oosten begint! Dubai is bijna door z'n olie heen, en dan blijkt opeens dat er bar weinig meer overblijft dan een grote hete zandbak.
Het het Midden-Oosten verdient niet beter: zelf werken ze niet, dat moeten buitenlanders doen, die ze betalen met oliegeld. Het is gewoon een ontwikkelingsland, en eigenlijk verdienen ze niet beter.
Ze hebben alle kans gehad om zichzelf te ontwikkelen, maar ja, waarom zelf iets leren als je iemand anders het werk kan laten doen?
pi_75010833
Volkomen logisch een bubble op basis van slavernij werkt niet.
pi_75013092
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:53 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

[..]

Vandaar al die goedkope vakantieaanbiedingen

Zijn al een stap verder zo te zien:
quote:
Dubai schokt met uitstel betaling
Beleggers hebben geschokt gereageerd op een verzoek van Dubai World, een staatsbedrijf in handen van de Arabische emiraat Dubai, om de aflossing van schulden uit te stellen. De prijs voor een verzekering op schulden van Dubai (de zogeheten CDS-spread) verdubbelde gisteren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 26 november 2009 @ 10:49:57 #47
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_75013288
Dubai is vrijwel failliet en Japan is ook een zeer groot probleem, die zitten al meer dan een decennia in economische storm. Uiteraard gaat het de westerse wereld ook ten onder met als eerste de VS met zijn dollar.

We ALL GONNA DIE AAAAHHHH!!!
pi_75014510
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef luckyb1rd het volgende:
Dubai is vrijwel failliet en Japan is ook een zeer groot probleem, die zitten al meer dan een decennia in economische storm. Uiteraard gaat het de westerse wereld ook ten onder met als eerste de VS met zijn dollar.

We ALL GONNA DIE AAAAHHHH!!!
Nou en? Zolang de supermarkten nog vol liggen met vreten en heel Nederland volstaat met lege woonruimte, maak ik me nergens zorgen over.

Ik ben absoluut niet bang voor een eventuele systeemcrash en zie deze juist vol verwachting tegemoet. Dan kan het grote afrekenen pas echt beginnen: geen politicus of topgraaier zal zijn leven dan nog zeker zijn.
  donderdag 26 november 2009 @ 11:41:28 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75014726
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Dubai is bijna door z'n olie heen, en dan blijkt opeens dat er bar weinig meer overblijft dan een grote hete zandbak.
Dubai heeft nooit olie gehad. Dubai is welvarend geworden door handel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 26 november 2009 @ 12:21:01 #50
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_75016026
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:33 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

. Dan kan het grote afrekenen pas echt beginnen: geen politicus of topgraaier zal zijn leven dan nog zeker zijn.
Ik leg alvast al mijn aandelen in op fakkels en hooivorken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')