hier in NL heb ik niet meer dan 100 euro.. alles staat op mijn rekening in Turkije.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:51 schreef Dibble het volgende:
IJsland was al langere tijd bijna bankroet, de val van deze bank heeft niets met de creditcrisis te makn eigenlijk. De eigenaars zijn d'r gewoon vandoor gegaan met het geld en schuiven het af op de crisis. Wel goeie timing van hun moet ik zeggen. Om nou meteen alles op te blazen omdat oplichters toevallig in een onstabiele periode hebben toegeslagen vind ik een beetje teveel van het goede.
Zolang er geen bank is die opeens weg is van de aardbodem moet de crisis te beperken zijn. Vergeet ook niet dat er in Turkije meer word gehandeld met goud. Elke Turk die je ziet heeft haast niets op de bank daar. En hypotheken worden sinds kort verstrekt daar, het is een nieuw iets dus dat zal ook wel niet zo'n groot impact hebben. Maak je maar eerst zorgen over je eigen kikkerlandje. De premier tovert even nog eens 20 miljard tevoorschijn terwijl het leek alsof met de begroting alle centjes al waren uitgegeven.
Turkije lijkt me grote onzin, zij zitten nauwelijks in Amerikaanse feest-obligaties. Je moet eerder denken aan kleinen landen met een bank-waterhoofd. Luxemburg, Liechtenstein en ook Zwitserland zijn landen die echt risico lopen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:46 schreef WeMan het volgende:
Ik hoop het niet, maar ik denk toch echt Turkije.![]()
vallen dan alleen landen die in de Amerikaanse obligaties zitten?.. Turkse banken staan namelijk bekend om hoge rentes, en Turken kopen netals Amerikanen met geld wat ze niet hebben. Aan de ene kant is er geen mortgage systeem voor huizen in Turkije, dus dat valt dan weer wel mee.quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:00 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Turkije lijkt me grote onzin, zij zitten nauwelijks in Amerikaanse feest-obligaties. Je moet eerder denken aan kleinen landen met een bank-waterhoofd. Luxemburg, Liechtenstein en ook Zwitserland zijn landen die echt risico lopen.
Nee joh, die zijn al jaren failliet. Het gaat om landen doe nog failliet gaanquote:Op zondag 12 oktober 2008 17:09 schreef Droopie het volgende:
Belgie...met zo'n regering en nu al zo slechte economie lijkt me het een kwestie van weken.
Misschien nog wel dit jaar.
Hoezo "nu al zo slechte economie"? De economie van België draait best goed. Er is alleen in vergelijking met Nederland een hogere staatsschuld, maar dat vind je wel in meer landen (en bovendien wordt die staatsschuld elk jaar lager).quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:09 schreef Droopie het volgende:
Belgie...met zo'n regering en nu al zo slechte economie lijkt me het een kwestie van weken.
correctie, elk jaar hoger (maar in percentage van het BNP wellicht lager)quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:19 schreef Chancard het volgende:
[..]
Hoezo "nu al zo slechte economie"? De economie van België draait best goed. Er is alleen in vergelijking met Nederland een hogere staatsschuld, maar dat vind je wel in meer landen (en bovendien wordt die staatsschuld elk jaar lager).
Het Land van Ooit.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:24 schreef Hooghoudt het volgende:
Friesland.
Ik denk dat Nederland er minder last van zal krijgen dan de meeste andere landen. Onze staatsschuld is een stuk lager dan landen als Amerika, België en Italië, ook zijn we niet puur afhankelijk van de financiële sector zoals in IJsland, dus we kunnen wel tegen een stootje. Fortis, of iig het deel wat genationaliseerd is, is zeker nog wel wat waard, het deel wat op de beurs staat misschien niet, maar dat is alleen jammer voor de aandeelhouders.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:03 schreef katerwater het volgende:
Zou nederland ook kunnen genoemd worden?
Het is een sterke economie, maar fortis is niets meer waard en het is een open economie, afhankelijk van andere landen en dus gevoelig voor verandering?
Pfff....dan heb ik zometeen mijn geld van Icesave terug, zet ik het neer bij CEB en dan gaan die faillietquote:Op zondag 12 oktober 2008 16:46 schreef WeMan het volgende:
Welk land is na IJsland de volgende in het rijtje landen dat failliet wordt verklaard?
Ik hoop het niet, maar ik denk toch echt Turkije.![]()
Volgens mij krijgen we binnenkort weer die miljoenen Turkse lira bankbiljetten..
Nederland heeft een open economie, in hoge mate afhankelijk van export naar andere landen (zoals de VS, Duitsland e.a.). Wanneer de exportpositie onder druk komt te staan, gaat men ook hier die economische crisis 'in volle glorie' meemaken.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland er minder last van zal krijgen dan de meeste andere landen. Onze staatsschuld is een stuk lager dan landen als Amerika, België en Italië, ook zijn we niet puur afhankelijk van de financiële sector zoals in IJsland, dus we kunnen wel tegen een stootje. Fortis, of iig het deel wat genationaliseerd is, is zeker nog wel wat waard, het deel wat op de beurs staat misschien niet, maar dat is alleen jammer voor de aandeelhouders.
[..]
Welke regering?quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:09 schreef Droopie het volgende:
als de olieprijs instort.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:25 schreef NLweltmeister het volgende:
'Dubai kan bezwijken onder schulden'
Als de economie instort, komt het staatje in grote problemen
http://www.z24.nl/economie/artikel_35531.z24
quote:De Zimbabwaanse dollar heeft de laagste waarde per eenheid ten opzichte van de euro of Amerikaanse dollar als stabiel ijkpunt. Sinds de invoering van de Zimbabwaanse dollar in 1980 is de munteenheid onderhevig geweest aan een inflatie van meer dan 6500%. In december 2007 is de inflatie voor het gehele jaar 2007 uitgekomen op 66.000 procent. Onafhankelijke schattingen komen uit op een veel hogere inflatie. Deze komen uit op een inflatie van ongeveer 150.000 procent. In juli 2008 is het officiële inflatiecijfer ruim 2 miljoen procent; onafhankelijke economen spreken echter van het tienvoudige. Per 1 augustus 2008 worden tien nullen geschrapt; 10.000.000.000 "oude" dollars wordt 1 "nieuwe" dollar .
quote:On July 19, 2008, the bank released a new $100 billion agro check. The new note is equal to just one U.S. dollar. With inflation running officially at 2.2 million per cent (actual rate closer to 12.5 million per cent), $100 billion can not even buy a loaf of bread. It can only buy four oranges.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |