ff de focus zuiver houden.... je positie & aandelen boeien mij niet. Daarvoor is [WGR] : [centraal] Beleggen & Aandelen deel 29quote:Ludwig von Mises now turning in his grave
The AP headline blares "European governments offer $2 trillion for banks", making U.S. efforts to cure what ails credit and financial markets look wimpy by comparison.
Will it work? Who knows? So far, so good.
Stock markets are soaring all around the world, a discernible easing is now being seen in credit markets, and some small level of confidence is returning.
European governments say they are putting nearly $2 trillion on the line to protect the continent's banks through guarantees and other emergency measures.
Pledges by Britain, Germany, France, Spain, Austria and Portugal in recent days have reached a total of $1.96 trillion. The sums are considered a maximum, and might not all be spent if the financial crisis eases.
Many of the pledges came Monday, a day after the 15 nations that use the euro currency agreed on an unprecedented bank rescue plan.
It is as if there is an infinite supply of money and credit on which to draw.
Well, actually, there is no upper limit on the amount of money and credit that the world's central bankers and politicians can summon to help make things better.
Ludwig von Mises must be turning in his grave.
Some excerpts from The Theory of Money and Credit:
"The essence of a credit-expansion boom is not overinvestment, but investment in wrong lines, i.e., malinvestment."
"What is needed for a sound expansion of production is additional capital goods, not money or fiduciary media. The credit boom is built on the sands of banknotes and deposits. It must collapse."
"If the credit expansion is not stopped in time, the boom turns into the crack-up boom; the flight into real values begins, and the whole monetary system founders."
"Credit expansion is the governments’ foremost tool in their struggle against the market economy. In their hands it is the magic wand designed to conjure away the scarcity of capital goods, to lower the rate of interest or to abolish it altogether, to finance lavish government spending, to expropriate the capitalists, to contrive everlasting booms, and to make everybody prosperous."
"The final outcome of the credit expansion is general impoverishment."
Obviously, the world's firefighters are now much too busy putting out the raging fires to worry about any water damage that might result.
Ja uiteraard!quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:17 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hier moet je dus heel erg mee uitkijken... Je moet niet denken dat opeens de zilvervloot binnenkomt varen. Persoonlijk streven voor mij is om hoger rendement te maken dan een spaarrekening (hoewel het voor dit jaar aardig aan diggelen is haha...)
Als je erg offensief gaat beleggen kan je natuurlijk knalhard op je smoel gaan; hoog rendement=hoog risico.
7 basis punts... dat is dus 0,07 %... Whoepiee.quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
[..]
Maar ik weet ook geen grafiekje hoe het verloopt in de tijd.
Je kunt de huidige stand wel zien op Bloomberg
Oei... die gif moe ik opslaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 02:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nikkei:
[ afbeelding ]
Kopen, kopen, kopen. [ afbeelding ]
Oorverdovende stilte. Zou mij niks verbazen als ze nog een week wachten. De toezichthouder zal het lokale vertrouwen wel niet willen krenken met een financial die 70 procent in waarde gaat dalen.quote:
he-le-maal wappie geworden.. en weer die stapsgewijze veranderingen in het begin trouwens.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 02:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nikkei:
[ afbeelding ]
tja, achteraf hequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 04:24 schreef jpjedi het volgende:
Tering hee..had ik nu maar wat aandelen in Tokyo.
Kun je eigenlijk als particulier handelen in Japanse aandelen? Sensex aandelen zijn alleen verhandelbaar door ingezetenen zover ik weet al heb ik het niet echt uitgezocht.quote:
Geen idee hoe dat zit in Japan.. ook Indonesie weet ik het niet, behalve dat 60% van de aandelen in handen is van buitenlandse investeerders... wellicht via tussenpersonen of zo, aangezien het investeringsklimaat vrij gesloten is hier.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 05:38 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk als particulier handelen in Japanse aandelen? Sensex aandelen zijn alleen verhandelbaar door ingezetenen zover ik weet al heb ik het niet echt uitgezocht.
Voor de komende paar uur zullen wij "aziaten" het topic weer draaiende moeten houden. Misschien dat Drugshond nog aan het pokeren is en zich laat horen hier.
Tering, leggen ze daar bij elke 2% de handel even stil?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 02:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nikkei:
[ afbeelding ]
Bij te grote dalingen worden beursen ook stilgelegd dus waarom niet bij te grote stijgingen? Het klinkt eigenlijk niet maar dan logisch, maar aanzien de only way up is bij bellegers zal het wel niet zo zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:54 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Tering, leggen ze daar bij elke 2% de handel even stil?
Dat is niet waar natuurlijk, de Euronext- of NYSE-beurzen zijn nog geen enkele keer stilgelegdquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij te grote dalingen worden beursen ook stilgelegd dus waarom niet bij te grote stijgingen? Het klinkt eigenlijk niet maar dan logisch, maar aanzien de only way up is bij bellegers zal het wel niet zo zijn.
Mwah... Niet logisch dat ze de handel dan stilleggen. Wat is het risico van te grote stijgingen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij te grote dalingen worden beursen ook stilgelegd dus waarom niet bij te grote stijgingen? Het klinkt eigenlijk niet maar dan logisch, maar aanzien de only way up is bij bellegers zal het wel niet zo zijn.
Wat is het risico van te grote dalingen als men daarom wel de beurs stillegd zou het niet meer dan logisch zijn dat een systeem als het de ene kant op stilgelegd wordt vanwege onvolkomenheden in het systeem ook de andere kant op stil gelged zou moeten worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah... Niet logisch dat ze de handel dan stilleggen. Wat is het risico van te grote stijgingen?
Hmm, daling van 63% dan. Ben benieuwd wat voor invloed dat op de AEX zal hebbenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Fortis gaat rond 2,00 euro openen aan 't orderboek te zien? http://www.eurobench.com/koersen/Fortis/11766/snapshot.aspx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |