abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:45:24 #51
192617 Opus_Iustitiae
Opus Iustitiae Pax
pi_62317107
Dr. David Kelly, de onderzoeker naar WMDs in Irak. Ook 'zelfmoord'. Natuurlijk.
Mundus vult decipi
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:53:44 #52
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_62317253
Als het geen zelfmoord was dan heeft de linkse media tenminste eindelijk eens iets goeds gedaan!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:54:49 #53
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_62317278
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:45 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Dr. David Kelly, de onderzoeker naar WMDs in Irak. Ook 'zelfmoord'. Natuurlijk.
en communisten zitten volgens jou in de regering van Bush:
'Noord-Korea geen schurk meer'
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:10 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Nee, net als communistisch China is communistisch Noord-Korea natuurlijk heel lief, en geliefd bij de internationalistische Verenigde Naties, bij de communistische adepten in de neocon-regering van de VS (waaronder vele ex-Trotskisten die later neoconservatieven werden - dus niet-conservatief, maar militaristisch-divide-et-impera)....
pi_62317378
Hij kwam van rechts !
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:08:42 #55
231280 ScrapHead
The opposite of faith is fear!
pi_62317498
Zou hij misschien extreem rechts hebben gereden?
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:09:54 #56
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_62317517
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:08 schreef ScrapHead het volgende:
Zou hij misschien extreem rechts hebben gereden?
Die grap was al gemaakt.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:12:36 #57
231280 ScrapHead
The opposite of faith is fear!
pi_62317586
Ik had nog niet de hele thread gelezen...

Toch blijft ie grappig!
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:23:06 #58
183273 Butcherbird2
Voorheen Butcherbird
pi_62317807
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat zo'n omstreden politicus alleen reist valt mij wel op, geen chauffeur en/of lijfwachten.
Vind ik ook raar, zeker omdat hij 's nachts onderweg was.

En dat gelul over dat de Mossad erachter zit.. de geschiedenis leert dat de Mossad alleen lieden uit de weg ruimt die een rechtstreekse bedreiging vormen voor Israel. Zoals verschillende terroristen en die gast die dat superkanon voor Saddam zou gaan bouwen. Waarom zouden ze een kleine krabbelaar als Haider liquideren, met alle risico's op een schandaal?

En als ik kijk op de manier waarop Haider is verongelukt, (zie foto's) dan denk ik dat hij gewoon dikke pech gehad heeft. De auto is ongelukkig terecht gekomen waardoor de linker A-stijl naar binnen is geknikt en deze zijn hoofd geraakt heeft. Je kunt zo'n crash ook best overleven met een beetje mazzel. En de Mossad kennende zullen ze nooit het risico nemen dat iemand een aanslag overleeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Butcherbird2 op 11-10-2008 22:31:02 ]
pi_62318355
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:20 schreef Opus_Iustitiae het volgende:

[..]

Besef jij overigens wel, dat het zeer waarschijnlijk is dat de Mossad Jörg Haider dan omgebracht heeft?

De Mossad werkt altijd met auto-ongelukken.

http://www.timesonline.co(...)st/article528859.ece

Haider was erg 'close' met Arabische dictaturen zoals in Libië en voor 2003 ook met Irak van Saddam Hoessein.

Ik verbaas mij nergens meer over.

Overigens was Haider ook anti-Amerikaanse, kritisch tegenover Israël, was hij anti-EU, anti-VN, anti-NAVO-uitbreiding, en voor lokale samenwerking met Slowakije etc. buiten de Europese Unie.

Vijanden genoeg.

En hij zat juist een dag in besprekingen voor een coalitie..... Do the math.
Hij had inderdaad veel vijanden. Misschien komt er nog wel meer boven water.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_62318356
Zo'n Phaeton krijg je niet snel stuk, hij heeft dik hard gereden iig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62318385
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb de informatie van wikipedia toegevoegd aan de OP. Daarin valt ook over zijn ernstige verwondingen te lezen.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_62318458
Een hypocriete Van Baalen bij Nova net. Had het over dat haider een gevaarlijke man was die inspeelde over onderbuiksentimenten.

Terwijl de VVD ook een Kamp ("moskeeen mogen geen geluid maken, kerken wel") in hun gelederen heeft

Hypocriet, iedereen zou het even terug moeten kijken. Zoals Chomsky vandaag al zei: "naties zien alleen de fouten van andere naties"
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62318558
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
Een hypocriete Van Baalen bij Nova net. Had het over dat haider een gevaarlijke man was die inspeelde over onderbuiksentimenten.

Terwijl de VVD ook een Kamp ("moskeeen mogen geen geluid maken, kerken wel") in hun gelederen heeft

Hypocriet, iedereen zou het even terug moeten kijken. Zoals Chomsky vandaag al zei: "naties zien alleen de fouten van andere naties"
Het woord 'onderbuiksentimenten' wordt vaak gebruikt om onderbuiksentimenten los te maken.
pi_62318703
Jammer dat De Winter een betere spreker is dan van Baalen.
Maar goed iemand die slim is prikt zo door die mooie zeepbel van De Winter heen.

En die Haider was inderdaad een enge man, aan zijn uitspraken over "buitenlanders" en het derde Rijk te horen.
pi_62318820
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
Harder dan 40-45 in elk geval.

Het lijkt me voor Oostenrijk nou geen groot verlies, al zullen veel inwoners van dat land er anders over denken. Maar iemand die de Arbeitseinsatz omschrijft als het "ordentelijke werkgelegenheidsbeleid van het Derde Rijk" heb je liever niet aan het roer, denk ik.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_62319290
Laat maar liggen hij is dood.
pi_62319357
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:41 schreef IHVK het volgende:
Koefnoen:

Politie: Haider reed extreem-rechts.

Ik moest wel een beetje lachen.

@ TT trouwens.
Alsof het de eerste keer was dat Haider zijn auto total-loss had gereden
pi_62319461
Nou, het is wel heel erg verdacht allemaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62319649
toen ik dit vanmorgen las zat ik me bij voorbaat al te ergeren aan de horden conspiracy freaks die weer uit hun grot zouden komen kruipen. *ZUCHT* verkeersongeluk ja, zonder " ".
  zondag 12 oktober 2008 @ 01:58:17 #70
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62321021
Ik lees dit nu pas!

Jeuj! Wat een verschrikkelijke man en wat fijn dat we ervan verlost zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 12 oktober 2008 @ 02:15:20 #71
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_62321172
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 01:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik lees dit nu pas!

ziek wijf
  zondag 12 oktober 2008 @ 02:58:01 #72
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62321375
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Harder dan 40-45 in elk geval.
Wel 'knap' van Jörg dat hij dan op zo'n weg zijn Phaeton dusdanig de prak ingereden heeft.

Jörg mocht zelfs 70 klokken, maar dan nog reed hij als een F1-piloot.
pi_62321606
quote:
Ik lees dit nu pas!

Nounou, wat had je er een last van hé?
  zondag 12 oktober 2008 @ 03:53:26 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62321634
quote:
Ik lees dit nu pas!

Ik had persoonlijk minder last van hem dan GWB.
pi_62321648
Die Oostenrijkers rijden ook zo hard vooral als ze een dikke auto hebben, dan gebeuren zulke dingen.
Einde verhaal,schluss.
***** Kraak.....
pi_62322357
quote:
Ik lees dit nu pas!

-edit- Niet doen

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 12-10-2008 11:26:37 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 12 oktober 2008 @ 07:59:58 #77
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62322370
quote:
Ik lees dit nu pas!

Ik persoonlijk vind jouw soort mensen enger dan iemand als Haider.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_62322468
Ik lees het ook pas net. En om eerlijk te zijn, ik ben al lang ermee gestopt me ongemakkelijk te voelen als slechte mensen sterven. Vind het sneu voor zijn kinderen en vrouw. Maar voor de rest: good riddance. Weer iemand minder die de waffen-ss als helden zag.
pi_62322636
Ik vind sommige reacties hier veel enger dan Haider was.
Vort, ga varkens pesten!
pi_62322869
quote:
Ik lees dit nu pas!

Doe normaal

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 12-10-2008 11:40:12 ]
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_62323027
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 09:12 schreef JihadJoe het volgende:
Inderdaad. Ook de mensen die uit hun vel zouden springen als er juichende reacties worden gepost over een wat linkser iemand die tegen een boom knalt.
pi_62323067
Persoonlijk snap ik niet waarom Rutger05 het zo opneemt voor hem, hij had duidelijk een hekel aan Joden, begrip wat er met ze in WO2 was gebeurd en was bevriend met Arabische schurkenstaten die Israel het liefste van de laadkaart vegen.
pi_62323075
quote:
Ga huilen
pi_62324084
quote:
Inderdaad.. nooit gedacht dat sommige mensen zo radikaal zouden zijn.. Je ziet mij toch ook niet blij zijn als er een linkse is doodgegaan?

Haider werd onwijs gedemoniseerd door de media. Mensen lezen in een nieuwsbericht 'extreem-rechts' en ze denken gelijk dat het een nazi is. Altijd zitten mensen te zeiken over buitenlanders maar toch moeten de meeste mensen niks hebben van iemand als Haider. Sorry, dat vind ik hypocriet.
pi_62324416
Het spijt me, maar ik denk net als Ferdo in dit geval. Ik kan niet rouwig zijn om zijn dood. Ik vind het uiteraard verdrietig voor zijn kinderen en vrouw.

Iemand met denkwijzen als de zijne (dus voor de massamoorden in de tweedewereldoorlog) kan beter zo aan zijn einde komen, dan eerst andere mensen aan hun einde laten komen. Hij eerde de denkwijze van Hitler.
quote:
Hij liet zich positief uit over met name de economische successen van de nazi's. In mei 1992 eerde hij tijdens een bijeenkomst veteranen van de Waffen-SS en in 1986 sprak hij zich positief uit over de Oostenrijkse SS-majoor Walter Reder, die in 1985 in vrijheid werd gesteld door de Italianen (hij was betrokken geweest bij de massaslachting van Italiaanse burgers in 1944). Haiders reactie op deze daad was "[dat Reder] 'een soldaat [was] die zijn plicht deed'". In mei 1995 was Haider als enige belangrijke Oostenrijkse politicus niet aanwezig bij de vijftigste herdenking van de slachtoffers in het concentratiekamp Mauthausen. V
Het spijt me, ik ben nu eenmaal ergerlijk midden en ga van geen enkele kant fouten goed praten. Deze man vond ik doodeng. (maar dat gaat niet alleen voor hem op) Het gaat niet alleen maar om het immigratie beleid van die man hoor.Hij hing het gedachtegoed aan van mensen die met harde hand de niet oorspronkelijke bewoners wilden (............) Keer op keer liet hij dat weten en is het dan gek dat mensen opgelucht zijn dat hij dood is? Ik ben alleen bang dat die dood niets zal uithalen, want zijn nazaten (de Partij) denken net als hem en zullen hem juist door zijn dood nog meer aanhangen. (Gedachtegoed )

Kun je vergelijken met een zelfmoordterrorist. Heilig verklaren van een onmenselijk wezen dus.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:32:40 #86
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62324833
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:06 schreef paddy het volgende:
Het spijt me, maar ik denk net als Ferdo in dit geval. Ik kan niet rouwig zijn om zijn dood. Ik vind het uiteraard verdrietig voor zijn kinderen en vrouw.

Iemand met denkwijzen als de zijne (dus voor de massamoorden in de tweedewereldoorlog) kan beter zo aan zijn einde komen, dan eerst andere mensen aan hun einde laten komen. Hij eerde de denkwijze van Hitler.
[..]

Het spijt me, ik ben nu eenmaal ergerlijk midden en ga van geen enkele kant fouten goed praten. Deze man vond ik doodeng. (maar dat gaat niet alleen voor hem op) Het gaat niet alleen maar om het immigratie beleid van die man hoor.Hij hing het gedachtegoed aan van mensen die met harde hand de niet oorspronkelijke bewoners wilden (............) Keer op keer liet hij dat weten en is het dan gek dat mensen opgelucht zijn dat hij dood is? Ik ben alleen bang dat die dood niets zal uithalen, want zijn nazaten (de Partij) denken net als hem en zullen hem juist door zijn dood nog meer aanhangen. (Gedachtegoed )

Kun je vergelijken met een zelfmoordterrorist. Heilig verklaren van een onmenselijk wezen dus.
Imo zijn degene die nu staan te juichen om zijn dood net zo extreem, alleen dat hebben ze zelf nog niet helemaal door geloof ik
Ik vind sommige posts hier een hoog Volckert van der Graaf gehalte hebben.
pi_62324971
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:32 schreef cheqy het volgende:

[..]

Imo zijn degene die nu staan te juichen om zijn dood net zo extreem, alleen dat hebben ze zelf nog niet helemaal door geloof ik
Ik vind sommige posts hier een hoog Volckert van der Graaf gehalte hebben.
Zeg eens eerlijk. Zou jij niet blij zijn wanneer de machthebber van Afrika die elke blanke hun huis, land enz uitzet en dan ook nog gezinnen vermoord (of wil vermoorden) zou sterven? Zou je geen grijntje Yes! gevoel hebben? Of zoals de huidige machthebber elke blanke het erfrecht ontzegt? bedrijven niet meer in handen van blanken mogen zijn? Zou jij treuren om de dood van dergelijke racisten? (want ook deze zijn er hoor)

En ja, ik vind het juichen van dus net zo triest als het juichen wanneer Amerikanen of Nederlanders of blanken die sterven in landen als Irak enzenz.

Ik kan niet juichen om de dood van een mens, maar kan ook niet verdrietig zijn om de dood van een dergelijk mens. Ik vind het natuurlijk altijd vervelend voor de kinderen, want hoorde dat hij wel een lieve vader zou zijn geweest (van horen zeggen)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:49:22 #88
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62325128
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:23 schreef Butcherbird2 het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een frote klap geweest.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62325131
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:40 schreef paddy het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk. Zou jij niet blij zijn wanneer de machthebber van Afrika die elke blanke hun huis, land enz uitzet en dan ook nog gezinnen vermoord (of wil vermoorden) zou sterven? Zou je geen grijntje Yes! gevoel hebben? Of zoals de huidige machthebber elke blanke het erfrecht ontzegt? bedrijven niet meer in handen van blanken mogen zijn? Zou jij treuren om de dood van dergelijke racisten? (want ook deze zijn er hoor)

En ja, ik vind het juichen van dus net zo triest als het juichen wanneer Amerikanen of Nederlanders of blanken die sterven in landen als Irak enzenz.

Ik kan niet juichen om de dood van een mens, maar kan ook niet verdrietig zijn om de dood van een dergelijk mens. Ik vind het natuurlijk altijd vervelend voor de kinderen, want hoorde dat hij wel een lieve vader zou zijn geweest (van horen zeggen)
Jij haalt wel voorbeelden erbij van massamoordenaars, hij heeft als het goed is nooit iemand vermoord.

Maar goed, ben alsnog benieuwd wat er uit onderzoeken na het ongeluk komt: het is duidelijk dat ie veels te hard reed maar vraag me af of er ook nog alcohol in het spel is.
Dat er sprake is van een aanslag is imo onzin, dan zou nu al duidelik zijn dat het niet 'gewoon' een ongeluk is.
pi_62325202
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Jij haalt wel voorbeelden erbij van massamoordenaars, hij heeft als het goed is nooit iemand vermoord.

Maar goed, ben alsnog benieuwd wat er uit onderzoeken na het ongeluk komt: het is duidelijk dat ie veels te hard reed maar vraag me af of er ook nog alcohol in het spel is.
Dat er sprake is van een aanslag is imo onzin, dan zou nu al duidelik zijn dat het niet 'gewoon' een ongeluk is.
Hij adoreerde en prijsde een massamoordenaar (meerdere zelfs) . nummer zoveel
En ik kan alleen maar hopen dat het een gewoon ongeluk is, want anders zou er alleen maar meer voer voor de partij zijn met meer aandacht.
pi_62325273
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Hij adoreerde en prijsde een massamoordenaar (meerdere zelfs) . nummer zoveel
Ja, heel fout natuurlijk. Maar hij heeft zelf dus als het goed is nooit iemand vermoord.

En jij vergelijkt hem met bv een Afrikaanse leider die mensen heeft vermoord, en dat je er blij om moet zijn als die dood is. Of in ieder geval dat het 'begrijpelijk' is dat iemand dan blij is om zijn dood.
Maar ik vind dat die vergelijking niet opgaat, want hij heeft toch niemand gedood?
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:08:36 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62325491
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:23 schreef Butcherbird2 het volgende:

[ afbeelding ]
ahhh dronken pubers die een dranghek op de weg hebben gezet... dat zal het zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:23:14 #93
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62325770
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:40 schreef paddy het volgende:

[..]

Waarom zou ik blij moeten zijn als zo een Afrikaans leider dood gaat? Als een Afrikaan een blanke zijn land uit zet dan zal daar misschien een reden voor zijn, het is tenslotte hun land. Als je je daar als blanke vestigd weet je dat dat nu eenmaal het risico is.
En wat dat moorden betreft vind ik dat een beetje erg ver gezocht. Heeft Haider dan bloed aan zijn handen of zo? Zolang dat niet zo is vind ik de reacties hier extreem en kinderachtig, klaar.
Ik zou hun reacties wel eens willen zien als Haider extreem links zou zijn geweest en er zou zo van de andere kant zijn gereageerd, dan zou Fok te klein zijn geweest hun kennende.
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:31:37 #94
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_62325938
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:23 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik zou hun reacties wel eens willen zien als Haider extreem links zou zijn geweest en er zou zo van de andere kant zijn gereageerd, dan zou Fok te klein zijn geweest hun kennende.
Ik zou eens gaan teruglezen naar de reeksen rond de dood van Wim Duisenberg. De zaken waar die man van beschuldigd werd na zijn dood. Of hoe er gepraat werd over Melkert na de dood van Fortuyn. Of de hardnekkige onzin dat Den Uyl een HJ-aanhanger zou zijn geweest. Als je dan toch Calimero wilt spelen, doe het dan wel goed en onderbouwd. Ongenuanceerd reageren is echt geen monopolie van welke politieke richting dan ook.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:34:13 #95
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62326003
Ook zo hypocriet is om Haider alleen te veroordelen omdat hij sympathie had voor de nazi's. Het komt op mij over alsof hij wel respect had gekregen als hij het had gelaten bij gebler en getier over Moslims.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:35:56 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62326036
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:34 schreef Klopkoek het volgende:
Ook zo hypocriet is om Haider alleen te veroordelen omdat hij sympathie had voor de nazi's. Het komt op mij over alsof hij wel respect had gekregen als hij het had gelaten bij gebler en getier over Moslims.
mja volgens mij discrimineerde hij niet eens zo specifiek... alle buitenlanders waren niet welkom.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62326144
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, heel fout natuurlijk. Maar hij heeft zelf dus als het goed is nooit iemand vermoord.

En jij vergelijkt hem met bv een Afrikaanse leider die mensen heeft vermoord, en dat je er blij om moet zijn als die dood is. Of in ieder geval dat het 'begrijpelijk' is dat iemand dan blij is om zijn dood.
Maar ik vind dat die vergelijking niet opgaat, want hij heeft toch niemand gedood?
Fout, ik zeg niet dat je blij MOET zijn. Ik veroordeel alleen niet iemand omdat deze het als een ware opluchting ziet. Kijk naar het verleden van Hitler. Kijk naar de tijdslijn.. Hitler was niet zo ineens maar leider. Net als de leider van Noord-Korea niet zomaar ineens leider was, maar er zitten wel mensen opgesloten in kampen nu. Net als de leiders van Afrika die een ware hetze tegen het blanke ras zijn begonnen. Niets gaat zomaar van de ene op de andere dag zoals ook de onlusten in Rwanda jaren hebben gebroeid en zoals nu ook weer de onlusten broeien.

Ik vond die man gevaarlijk door zijn gedachtegoed, net als ik sommige mensen (ook al zitten ze niet in de politiek) gevaarlijk vind door hun gedachtegang. Het is niet zo dat ik er iemand om doodwens, maar kan iemand er ook niet om veroordelen wel blij te zijn. Net als die Jīrg blijkbaar blij was met de deportatie van medeburgers . En daar mag je iemand om veroordelen. Ik wens niemand dood, maar kan niet rouwig zijn om deze dood.

Hij heeft de kans nog niet gehad, en misschien zou hij de mensen niet eens doodwensen, maar hij wenste ze wel verdreven van hun huis en eigendommen. Hij adoreerde massamoordenaars en noemde het de plicht van die massaslachters
Lees:
quote:
Hij liet zich positief uit over met name de economische successen van de nazi's. In mei 1992 eerde hij tijdens een bijeenkomst veteranen van de Waffen-SS en in 1986 sprak hij zich positief uit over de Oostenrijkse SS-majoor Walter Reder, die in 1985 in vrijheid werd gesteld door de Italianen (hij was betrokken geweest bij de massaslachting van Italiaanse burgers in 1944). Haiders reactie op deze daad was "[dat Reder] 'een soldaat [was] die zijn plicht deed'".

Ik zeg niet dat je blij MOET zijn, maar begrijp heel goed dat mensen blij zijn. Al vind ik het wel kortzichtig wanneer mensen denken dat het probleem nu is opgelost. Ik zag hem liever bij leven tot inkeer komen. Je mag van mij trouwens best tegen de immigratie zijn hoor, dus daar veroordeelde ik hem niet op. Ik veroordeelde (en walgde) van zijn diepere gedachtegoed, die blijkbaar door zijn goedkeuring tegenover massaslachters bedroeg.
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:45:12 #98
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_62326201
-edit- Ja, kijk heus wel een keer daar (tussen de slowchat door)

[ Bericht 85% gewijzigd door paddy op 12-10-2008 14:19:19 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_62326262
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:44 schreef Gewas het volgende:

[..]

Inderdaad.. nooit gedacht dat sommige mensen zo radikaal zouden zijn.. Je ziet mij toch ook niet blij zijn als er een linkse is doodgegaan?
Precies, zo denk ik er ook over.
Haider heeft niemand vermoord of maar iemand iets tekort gedaan. en ik verdedig niet zijn gedachtegoed. We leven gelukkig (nog) in een vrije samenleving. In die vrije samenleving was hij ook een gekozen volksvertegenwoordiger.
quote:
Haider werd onwijs gedemoniseerd door de media.
Het is precis hetzelfde toen Fortuyn nog leefde. In de buitenlandse media werd hij afgeschilderd als een enorme racist die alles en iedereen over de kling wilde jagen die maar een tintje minder wit was.
quote:
Mensen lezen in een nieuwsbericht 'extreem-rechts' en ze denken gelijk dat het een nazi is. Altijd zitten mensen te zeiken over buitenlanders maar toch moeten de meeste mensen niks hebben van iemand als Haider. Sorry, dat vind ik hypocriet.
Dat vind ik ook. Dezelfde mensen hebben misschien wel stiekem meegejuigd met de Palestijnen toen de vliegtuigen in een paar gebouwen werden geparkeerd.
Vort, ga varkens pesten!
pi_62326768
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:49 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

Precies, zo denk ik er ook over.
Haider heeft niemand vermoord of maar iemand iets tekort gedaan. en ik verdedig niet zijn gedachtegoed. We leven gelukkig (nog) in een vrije samenleving. In die vrije samenleving was hij ook een gekozen volksvertegenwoordiger.
[..]

[..]

Dat vind ik ook. Dezelfde mensen hebben misschien wel stiekem meegejuigd met de Palestijnen toen de vliegtuigen in een paar gebouwen werden geparkeerd.
Ik zeg dus ook niet dat ik zijn dood wens. Ik zeg wel dat ik hem eng vind/vond En appels en peren vergelijken zeg 1000en onschuldige burgers, tegen iemand die een massaslachter adoreert, vereert en roemt om zijn daden.

Hij heeft die daden nog niet zelf kunnen plegen nee, maar adoreert wel degene die dit wel heeft gedaan en vond het "een plicht"

Ik wens trouwens niemnd dood, want ook zijn dood zal alleen tot gevolg hebben dat ook hij door sommigen als held neergezet gaat worden.

Wel heel veel medelijden met de kinderen en de vrouw, maar dat zou ik ook hebben met de kinderen van een moordenaar. Dat gun je geen enkel kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')