Er zijn in Nederland harddrugs legaal (alcohol ie.), en softdrugs die verboden zijn. Ooit was de term bedoelt om aan te geven wat "onherstelbare lichamelijke en geestelijke schade toebrengt", en wat niet. Cocaine en alcohol dus zeker harddrugs, wiet zonder tabak soft, aangezien daar geen aantoonbare onherstelbare schade uti ontstaatquote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Verslaving aan wat dan ook is per definitie niet gezond, of het nou drugs, seks, neuspeuteren of eten is.
Het onderscheid tussen hard- en softdrugs is feitelijk ook onzin. Is alleen maar bedacht om het Nederlandse drugsbeleid te verantwoorden volgens mij. Van mij mogen ze alles vrijgeven. Mensen zijn prima in staat om zelf te beslissen wat ze met hun lijf doen.
En Frankrijk, ook. er is een heel duidelijk verband tussen streng beleid en veel jonge probleemgebruikers, en soepel beleid met weinig tot geen probleem gebruikers.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Qua hoeveelheid probleemgebruikers maakt het echt geen fuck uit of het wel of niet is vrijgegeven. In de VS zijn relatief meer probleemgebruikers van cannabis, om maar wat te noemen.
Dat weet ik ook, en dat zeg ik toch ook?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En alcohol is strict gezien, én qua werking, én qua maatschappelijke impact, schade, verslaving wél een harddrug.
Maar je drinkt dus zelf wel?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:10 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat weet ik ook, en dat zeg ik toch ook?
Maarja, punt blijft dat ik blowen gewoon not done is in mijn visie. Dat mag je bekrompen vinden, maar het komt misschien ook gewoon door de omgeving in waar je bent opgegroeid.
Single malt whiskyquote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Maar je drinkt dus zelf wel?
Ik kende tot voor kort geen SP stemmers die fietsen stelen. Dus SP stemmers stelen nietquote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou zeggen. De mensen die ik ken die van bananen houden, hebben ADHD, maar niet alle bananenliefhebbers hebben ADHD.
Om maar een voorbeeld te nemen.![]()
Die denkwijze heeft toch ook een naam? "rijke mensen rijden mercedes, dus ik koop een mercesdes, dan wordt ik ook rijk".quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou zeggen. De mensen die ik ken die van bananen houden, hebben ADHD, maar niet alle bananenliefhebbers hebben ADHD.
Om maar een voorbeeld te nemen.![]()
Aboutaleb is wel een goeie imho. En bij Gert Leers heb ik altijd het idee dat het eigenlijk een D66'er is, maar die vanwege geloofsredenen maar met het CDA meehobbelt. Kan dr dus ook mee doorquote:Aboutaleb mogelijk nieuwe burgemeester Rotterdam
Uitgegeven: 16 oktober 2008 08:49
Laatst gewijzigd: 16 oktober 2008 11:07
AMSTERDAM - Ahmed Aboutaleb (PvdA) is in de race voor het burgemeesterschap van Rotterdam. Dat meldt het AD donderdag op basis van 'goed ingevoerde bronnen'.
Novum
De huidige staatssecretaris van Sociale Zaken zou een van de drie overgebleven kandidaten zijn om Ivo Opstelten (VVD) op te volgen als burgervader van de Maasstad. Aboutaleb was eerder wethouder in Amsterdam.
Andere kandidaten voor de post van burgemeester van Rotterdam zijn volgens het AD de huidige burgemeester van Maastricht Gerd Leers (CDA) en voormalig havenwethouder Wim Sluis (Leefbaar Rotterdam). Eind december draagt Opstelten zijn ambtsketen over aan zijn opvolger.
Raad bijeen
De gemeenteraad van Rotterdam komt donderdagmiddag om 14.00 uur in een besloten vergadering bijeen om zich te buigen over de opvolging van Opstelten. Dat hebben ingewijden donderdag gemeld.
A'dam en Utreg zijn ook al PVDA....quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Aboutaleb is de perfecte kandidaat, ik ben voor.
Dus?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:39 schreef Public_NME het volgende:
[..]
A'dam en Utreg zijn ook al PVDA....
Je hebt mijn les werkwoordspelling niet ter harte genomen zie ik.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die denkwijze heeft toch ook een naam? "rijke mensen rijden mercedes, dus ik koop een mercesdes, dan wordt ik ook rijk".
Zoals ik zei, als ik als/dat fouten en d/t/dt fouten niet wil maken, dan ga ik wel over op een andere taal dan Nederlands.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hebt mijn les werkwoordspelling niet ter harte genomen zie ik.
Schijnt er minder kans te zijn, omdat het anders geen eerlijke verdeling is. Maar we zullen zien...quote:
Ja, Wilders die een motie van wantrouwen indiende tegen Aboutaleb en Albayrak omdat zij 2 nationaliteiten hebbenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:43 schreef littledrummergirl het volgende:
staat me trouwens iets bij van aboutaleb en kleine politieke relletjes.. maar weet niet precies wat.
hoe durven ze zich met twee plaatsen te identificeren!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:57 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ja, Wilders die een motie van wantrouwen indiende tegen Aboutaleb en Albayrak omdat zij 2 nationaliteiten hebben.
Ook jîj kunt op een trapje klimmen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben best lang, maar die 5,5 meter red ik niet
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Aboutaleb is de perfecte kandidaat, ik ben voor.
Als Marokkaan of Amerikaan kan je niet eens afstand doen van je nationaliteit.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hoe durven ze zich met twee plaatsen te identificeren!
vond dat zo'n onzin die discussie.... als die mensen vanuit bijvoorbeeld turkije hierheen zijn gekomen mogen ze ineens niet meer turks zijn en moeten ze maar een nederlands paspoort, want hej je hebt hiervoor gekozen..
Je kunt je bovendien afvragen hoe soeverein Nederland is, wanneer zij haar handelen laat afhangen van wat de Marokkaanse of Amerikaanse staat doen..quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als Marokkaan of Amerikaan kan je niet eens afstand doen van je nationaliteit.
Het is "than Dutch".quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoals ik zei, als ik als/dat fouten en d/t/dt fouten niet wil maken, dan ga ik wel over op een andere taal dan Nederlands.
(of als Nederlands?)
as Dutch.
Er zijn vast wel Aziatische talen die daaraan voldoen. Weer een probleem minder.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:54 schreef Isegrim het volgende:
LHO heeft een taal nodig zonder lidwoorden en zonder voegwoorden.
mochten we ooit de weg kwijtrakenquote:
ben er wel blij mee. Maar goed dat is niet eerlijk aangezien ik betalend lid benquote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:31 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik baal van de nieuwe burgemeester!
Leers = Held!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |