Ja hoorquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
WOW!Heb je nog een stoel over voor mij?
de enige tip die ik heb is dat dubbelgedopte tuinbonen voor veel mensen beter te pruimen zijn. Dus het stugge, beetje bittere vel eraf en dan hou je een superzacht groen boontje over.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 16:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik heb tuinbonen in de vriezer liggen, die lust ik niet... Iemand een bijzonder recept met tuinbonen waardoor tuinbonen wat beter weg te krijgen zijn?
Shit, te laat gezien!quote:
Milanese heeft het met smaak zitten eten.Ik heb één knoflookbolletje met smaak opgegeten en toen werd ik kotsmisselijk (niet van het eten, ben zwanger en word op de gekste tijden opeens misselijk) dus ikzelf had er wat minder plezier van..quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Shit, te laat gezien!![]()
Ik had roerbak mihoen/sate/geb. ei/kroepoek en Italiaans ijs toe. Ook erg lekker, maar dat van jou klonk echt super! Was het voor herhaling vatbaar? whehe, dan kom ik binnenhoppen
Doe mij zo'n ventquote:Op zondag 12 oktober 2008 14:09 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben gisteren enorm verwend; mijn vriendje had me een 5 gangen diner bereid door hemzelf gegeven voor mn verjaardag en gisteren was het dan zover!Het was echt geweldig en zooooo lekker allemaal!
![]()
Amuse; gearineerde scampi's met knof, gember en kokos
Voorgerecht; licht gegrilde tonijn met een sjalotjes, gember, soja, sesamdressing, erbij een kleine pittige salade
Hoofdgerecht; kalfsfricandeau met zelfgemaakte mosterdsaus, erbij spinazie en oesterzwammen en heerlijke citroenrisotto (had hij allemaal nog nooit zelfgemaakt en het was echt perfect, zelfs de risotto was perfect al dente)
Nagerecht; nogasemifreddo met erbij verwenfruit (alléén dat laatste was niet zelf gemaakt)
Kaasplankje; een assortiment aan hollandse kaasjes
We dronken erbij heerlijke rode wijn, en bij het toetje een lekkere koffie met tia maria
Conclusie; ik heb het meest gewldige vriendje van de hele wereld!!!
quote:Op zondag 12 oktober 2008 14:09 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben gisteren enorm verwend; mijn vriendje had me een 5 gangen diner bereid door hemzelf gegeven voor mn verjaardag en gisteren was het dan zover!Het was echt geweldig en zooooo lekker allemaal!
![]()
Amuse; gearineerde scampi's met knof, gember en kokos
Voorgerecht; licht gegrilde tonijn met een sjalotjes, gember, soja, sesamdressing, erbij een kleine pittige salade
Hoofdgerecht; kalfsfricandeau met zelfgemaakte mosterdsaus, erbij spinazie en oesterzwammen en heerlijke citroenrisotto (had hij allemaal nog nooit zelfgemaakt en het was echt perfect, zelfs de risotto was perfect al dente)
Nagerecht; nogasemifreddo met erbij verwenfruit (alléén dat laatste was niet zelf gemaakt)
Kaasplankje; een assortiment aan hollandse kaasjes
We dronken erbij heerlijke rode wijn, en bij het toetje een lekkere koffie met tia maria
Haha idem hier.. alleen nu eerst wat koffie..quote:Op maandag 13 oktober 2008 08:49 schreef motorbloempje het volgende:
straks ontbijten met wat knackebrodjes, dan bedenken wat het avondeten gaat worden
Tip om door de stamppot te doen, naast de spekjes en kaas: pinda's!quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:49 schreef dompertje het volgende:
Restje stampot rauwe andijvie met spekjes en kaas aangevuld met restje pasta
het is het laatste geworden en het was erg lekker! Later deze week alsnog de pompoen!quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:06 schreef Zo-is-dat het volgende:
Het word óf voor het eerst van mijn leven geroosterde pompoen salade vanavond óf kip met ragout van courgette, aubergine en tomaat van gordon ramsay... Ik kan niet kiezen dus laat denk ik vriendlief kiezen!
Nou idd!quote:Op zondag 12 oktober 2008 14:09 schreef Zo-is-dat het volgende:
<knip>
Ben benieuwd hoe dat gaat! Heb laatst ook een stapeltje ingevroren namelijk, maar nog niet gebruikt. Laat even weten of het goed lukte.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:35 schreef Sunnythesun het volgende:
ik ga vanavond lasagne maken met 'verse' lasagnebladen van de Appie. Ik heb dat laatst ook gemaakt, erg lekker, en had de helft aan bladen over. Die heb ik ingevroren en hoop dat ik ze nu weer kan gebruiken... Gewoon met een kant en klaar potje pastasaus van appiemerk (vind ik lekkerder dan andere merken) en bechamelsaus uit een pakje.. het is immers geen weekend he.
Zal ik doen!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:38 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dat gaat! Heb laatst ook een stapeltje ingevroren namelijk, maar nog niet gebruikt. Laat even weten of het goed lukte.
Ontdooien is iig geslaagdquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:38 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dat gaat! Heb laatst ook een stapeltje ingevroren namelijk, maar nog niet gebruikt. Laat even weten of het goed lukte.
Wij dus ook! Kregen toevallig ook nog onverwacht visite, dus die hebben ook meegegeten. Gewoon een extra rookworst in de pan, wat extra gehaktballen en wat kleinere porties serveren en er was genoeg voor iedereen. Hihi, zelfs de kinderen aten het allemaal op (terwijl die thuis geen boerenkool lusten).quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Boerenkool met spekjes en worst!! Yeeeeees
Dit dus, maar dan zonder melkquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:52 schreef Patries86 het volgende:
shoarma met pitabroodjes en veel vee knoflook!
En een beker melk
En?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:52 schreef MrKawada het volgende:
ik heb net hash op toast en kaas gedaan en een paar minuten in de magnetron gedaan... hoop lekker wappie te worden... hier de pic:
[ afbeelding ]
nouja zonder de toast
die heb ik al opgegeten
Nou, wegens omstandigheden wordt dit vanavond gegetenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:52 schreef Kuukske het volgende:
Wij eten vanavond rijst, met spruitjes en kipsaté. Maffe combinatie, maar verder is alles op.
yep, de net scherpte van wasabi maar dan in afgevlakte romigere vorm... geen idee van de verhoudingen hoor maar moeilijk zal t niet zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:18 schreef motorbloempje het volgende:
wasabi-mayo, isda lekker?
klinkt alsof ik dat wel 's wil proberen als dipje ergens bij
Klinkt als een spannende combinatie.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:50 schreef saaw het volgende:
spaghetti met venkel, salami en tomaat [van Jamie oliver]
Speculaas pasta?quote:
ik las speculaas. Maar das vast niet hetzelfdequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
zie het speculoospasta-topic hier in CUL
is dus specuLOOS![]()
en bij AH XL, Jumbo, etc
Ik zag het eergister bij de toko staan. Het leek mij ook wel wat.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
hmkay
dat gaan we dan maar's proberen, zal René ook lekker vinden
Lekker met naturelchipsquote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:18 schreef motorbloempje het volgende:
wasabi-mayo, isda lekker?
klinkt alsof ik dat wel 's wil proberen als dipje ergens bij
ja, fijn, bedankt.. nu ga ik daar dus morgen mn lasagnesaus van makenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:54 schreef Fuente het volgende:
Pasta met zelfgemaakte tomatensaus, deze van She![]()
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, fijn, bedankt.. nu ga ik daar dus morgen mn lasagnesaus van maken
wat te doen???quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:13 schreef Fuente het volgende:
[..]
Heb je in ieder geval wat te doen meid
Ik ben heel benieuwd hoe de saus is, maar volgens mij wordt het retelekker!
Het houdt je van de straatquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat te doen???
men! morgen eters (vers gemaakte lasagne met dus ook vers gemaakte lasagnebladeren) en zondag een tapasmiddag hier met familie waarbij ik met de hapjes al morgenochtend begin
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:23 schreef Qwea het volgende:
Ik begin aan bier 6, en een heerlijke vette tompouce
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:22 schreef spy08 het volgende:
edit: die knakker Richard Schuit (magere goser met bril) van Den Blijker's " Herrie aan de Horizon " wordt nu al door recensenten aan de schanpaal genageld met zijn nieuwe zaak PUUR. Iemand er al geweest in Rotterdam?
da's mooiquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:36 schreef Fuente het volgende:
De saus was heerlijk! Ik heb nog een bak in de vriezer kunnen doen en een kleiner bakje voor eventueel een keer pizza maken ofzo.
Thx Coldfeet! Ik denk dat ik eigenwijs ben en het toch ga proberen. Als het echt niets is, dan maar geen onionrings vanavond.....Als ik het ter plekke moet maken ben ik bang dat het echt een drama wordt. Mijn keuken is niet zo groot, en als mijn man daar drankjes staat in te schenken enzo dan lijkt het me niet handig als ik ga frituren (ik kan onionrings echt niet zonder knoeien maken).quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:20 schreef ColdFeet het volgende:
Fuente, was je pastasaus lekker? Ik ben ook erg benieuwd naar de pistachetaart van DE
Tezz, ik zou niet eerst frituren en dan opwarmen, dat wordt maar slap en zompig...
Ik geloof dat mijn man vanavond lekker gaat koken voor me
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:27 schreef computergirl het volgende:
vanavond heb ik spruitjessoep gegeten
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:43 schreef renzell het volgende:
[..]
Hoe was die? ben ik wel benieuwd naar. Ik heb ook spruitjes liggen en ben een soepfreak, dus wellicht...
Wat voor 'roots' worden gebruikt voor dit drankje? Of wordt met root wat anders bedoeld dan wortels van een plantquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:53 schreef Terpentin07 het volgende:
Rootbeer...Altijd al geïnteresseerd geweest hoe het zou smaken en vandaag voor het eerst gedronken.En gadverdamme wat is dat een smerig drankje.Lijkt qua kleur op cola maar smaakt naar Listerine blauw.![]()
![]()
Sarsaparilla heb ik net gelezen.Nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat voor 'roots' worden gebruikt voor dit drankje? Of wordt met root wat anders bedoeld dan wortels van een plant
heeft wel een beetje zo'n smaak ja, maar t is wat mij betreft een 'acquired taste' ik vind t erg lekkerquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:53 schreef Terpentin07 het volgende:
Rootbeer...Altijd al geïnteresseerd geweest hoe het zou smaken en vandaag voor het eerst gedronken.En gadverdamme wat is dat een smerig drankje.Lijkt qua kleur op cola maar smaakt naar Listerine blauw.![]()
![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:44 schreef MrKawada het volgende:
[..]
heeft wel een beetje zo'n smaak ja, maar t is wat mij betreft een 'acquired taste' ik vind t erg lekker
Oeh goed idee! Dat ga ik van de week ook eten!quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:24 schreef elcastel het volgende:
Varkenshaassaté met aardappelpartjes en sla.
Ik denk iets met een mooi stukje rundvlees, gedroogde abrikozen, gember, komijn en dan met couscous.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:17 schreef MinderMutsig het volgende:
Voor morgen denk ik weer aan een stoofpotje, die van laatst smaakte naar meer.
'prei', hoe eet je dat... 'gewoon prei'quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:28 schreef Qwea het volgende:
Vanavond prei. Gisteren stoofperen en nu een glas jus met 2 witte broodjes snijworst
in je kut faithyquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'prei', hoe eet je dat... 'gewoon prei'
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
die lagen nog in de diepvries![]()
Nou, of prei schotel met aardappeltjes en saus. Of prei (in ringen) koken, zout erover, uit laten lekken, naast de gekookte aardappels leggen, en een sausje erover.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'prei', hoe eet je dat... 'gewoon prei'
Duh. Wie kan dat nou nietquote:
Schnitzel.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:17 schreef Patries86 het volgende:
Mini krieltjes uit de oven
Krokante kip snietzel
Mais en voor man lief andere groente
met geitenkaas is alleen een broodjequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:18 schreef MinderMutsig het volgende:
Gisteren is toch patat geworden maar vanavond frut ik die noord-afrikaans-achtige stoofschotel in elkaar in mijn tajine met rundvlees, gedroogde abrikozen, komijn, uit, tomaat en nog wat prut met couscous.
Vanmiddag courgettesoep (met geitenkaas klinkt goed DE, heb je daar een recept van?) en nu een glas karnemelk, een potje thee en twee beschuiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |