Persoonlijk heb ik liever een wat hogere rente en een lagere aankoopsom omdat aflossen dan extra interessant wordt.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:23 schreef crashbangboom het volgende:
Ja, verschrikkelijk is dat, lage woonlasten, en die twintig jaar gefixeerd
Persoonlijk zou ik met andere dingen speculeren dan mijn woonlasten, maar goedquote:Op woensdag 24 september 2014 19:34 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik liever een wat hogere rente en een lagere aankoopsom omdat aflossen dan extra interessant wordt.
Hoge huizenprijzen zijn voor niemand goed, ik vraag me af wat voor definitie van prijsstabiliteit de ECB hanteert![]()
De prijsstabiliteit geldt vast niet voor de Nederlandse huizenmarkt.
zie je dit als hoog of laag?quote:
Behoorlijk laag.quote:
4 jaar verder, huis gekocht in Amsterdam.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Even denken hoor. Laat ik eens Amsterdam nemen. Alle jongerenwoningen worden op basis van wachttijd vergeven via een centraal systeem. Ik heb nu 2.5 jaar wachttijd, heb mij ingeschreven voor mijn studie. Geen schijn van kans, nog steeds niet. Op het moment dat ik afstudeer, wat ik gewoon binnen 4 jaar voor elkaar wil hebben, maak ik nog steeds geen kans. Ook heb ik dan te weinig wachttijd voor gewone huur in Amsterdam.
Mij maakt het niet uit, ik ga toch weg uit Amsterdam na afloop van mijn studie. Maar om nou te zeggen dat er geen woningnood is
van die mensen die liever 10% rente betalen want ja, dan kan je meer aftrekken.quote:Op woensdag 24 september 2014 20:16 schreef miro86 het volgende:
maar hier is 3.15% eigenlijk normaal voor 20 jaar vast (maar dan heb je ook nauwelijks HRA)...
Heerlijk, die redenering.quote:Op donderdag 25 september 2014 11:11 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
van die mensen die liever 10% rente betalen want ja, dan kan je meer aftrekken.
Tja, in dit voorbeeld 4% aftrekken aan 52% is net geen 2% netto. Dat haal ik met mijn 3.15% niet.quote:Op donderdag 25 september 2014 11:11 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
van die mensen die liever 10% rente betalen want ja, dan kan je meer aftrekken.
De grafiek laat prijsstijging in procenten zien, in 2014 lag de prijs dus lager dan in 2013. Alleen de daling was minder sterk dan in 2013 als ik het goed lees. Echt van die NVM grafieken, het lijkt net of de prijs na 2013 weer stijgt.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:21 schreef fedsingularity het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm... het lijkt inderdaad of die bodem ergens half 2013 lag.
Toch zijn die prijsstijgingen van de laatste maanden helaas weer op lucht gebaseerd imho.
Door de achterlijk lage rente kan de bubbel weer lekker opgeblazen worden.
4,08% voor 20 jaar vast
Beter lezen.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:38 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
De grafiek laat prijsstijging in procenten zien, in 2014 lag de prijs dus lager dan in 2013. Alleen de daling was minder sterk dan in 2013 als ik het goed lees. Echt van die NVM grafieken, het lijkt net of de prijs na 2013 weer stijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |