http://66.102.9.104/search?q=cache:BuPMgf6T4UIJ:community.eu.playstation.com/playstationeu/board/message%3Fboard.id%3D611%26message.id%3D8388+%22tapha+Niang%22+quran&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dkquote:To: Sony Computer Entertainment & Media Molecule
While playing your latest game, "LittleBigPlanet" in the first level of the third world in the game (titled "Swinging Safari":smileywink:, I have noticed something strange in the lyrics of the music track of the level. When I listened carefully, I was surprised to hear some very familiar Arabic words from the Quran. You can listen to part of the track here:
http://mt14.quickshareit.com/share/preview/soundclip22503c0.wav
The words are:
1- In the 18th second: "كل نفس ذائقة الموت" ("kollo nafsin tha'iqatol mawt", literally: 'Every soul shall have the taste of death').
2- Almost immediately after, in the 27th second: "كل من عليها فان" ("kollo man alaiha fan", literally: 'All that is on earth will perish').
I asked many of my friends online and offline and they heard the exact same thing that I heard easily when I played that part of the track. Certain Arabic hardcore gaming forums are already discussing this, so we decided to take action by emailing you before this spreads to mainstream attention.
We Muslims consider the mixing of music and words from our Holy Quran deeply offending. We hope you would remove that track from the game immediately via an online patch, and make sure that all future shipments of the game disk do not contain it.
We would also like to mention that this isn't the first time something like this happened in videogames. Nintendo's 1998 hit "Zelda: Ocarina of Time" contained a musical track with islamic phrases, but it was removed in later shipments of the game after Nintendo was contacted by Muslim organizations. Last year, Capcom's "Zack & Wiki" and Activision's "Call of Duty 4" also contained objectionable material offensive to Muslims that was spotted before the release of the final games, and both companies thankfully removed the content.
We hope you act immediately to avoid any confusion and unnecessary controversy, and we thank you for making such an amazing game.
Regards,
yasser
psn id : solid08
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=199611quote:Update: Looks like Zavvi is back-tracking a little. This just in.
Hello from zavvi,
We are emailing because you recently placed an order for LittleBigPlanet. You may have received an email informing you that the release date had changed to 4th November, unfortunately this was sent in error following an incorrect date feed.
We can confirm that LittleBigPlanet is still scheduled for release on 24th October. We would like to offer our apologies for any confusion or frustration caused.
Still nothing from Sony. Stay tuned.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:31 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
http://66.102.9.104/search?q=cache:BuPMgf6T4UIJ:community.eu.playstation.com/playstationeu/board/message%3Fboard.id%3D611%26message.id%3D8388+%22tapha+Niang%22+quran&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:33 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=199611
Pfff
Dat staat er dan weer onder.. Echt om gek van te worden, maar als het goed is komt er vandaag dus wel duidelijkheid over.quote:Update 2: SCEE has told MCV that it will be issuing a statement shortly that is expected to confirm that LittleBigPlanet has been delayed in Europe.
MM wou een 0day patch doen maar dit is afgewezen door Sonyquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:46 schreef Kremers het volgende:
!Qué idiotas¡
Nou ja, dan Far Cry 2 maar bestellen. En er is dus nog geen nieuwe releasedatum opgegeven.. Dus het zou zelf later dan 14november kunnn worden...
Eikels bij Sony en MM
Ja echt hoor waarom? Zelfs die moslims nemen genoegen met een patch.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:23 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
MM wou een 0day patch doen maar dit is afgewezen door Sony
Official statement van MM staat op hun site:quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:27 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja echt hoor waarom? Zelfs die moslims nemen genoegen met een patch.
Dit werkt toch averechts, nu komt er alleen maar meer aandacht voor het probleem. zoo slecht
Aldus MMquote:As some of you may have noticed, LBP has been slightly delayed in some territories. At MM we were as shocked and dismayed by this as anyone - shellshocked and gutted. We can’t wait for you all to get playing and creating!
We learnt yesterday that there is a lyric in one of the licensed tracks which some people may find offensive, and which slipped through the usual screening processes. Obviously MM and Sony together took this very seriously. LBP should be enjoyable by all. So within 12 hours of hearing about this issue involving a lyric (in Somalian, I believe!), we prepared an automatic day 0 patch and had a new disk image ready; however a decision was made within Sony that the right thing to do for quality and support of people with no on-line was to replace existing disks. They assure us that they are doing everything in their power to get things straightened out as fast as possible, and will announce dates soon.
Apologies to everyone excited to play the game and I can assure you that when it arrives, it will be worth the wait! We want everyone to be able to enjoy the game, and this tweak should help - we’re just gutted it couldn’t be sooner. MM continues to work hard to support the game too. We know that LBP will be something that you can enjoy for a long time to come, when all of this is forgotten and all that remains are thousands of incredible levels and creations to play, create and share.
[EDIT Sony are going to announce new dates and information re discs for each territory soon. We’ll keep you posted! The patch is ready from our side and I imagine it will go live at the same time as the game. More info when we get it. ]
Men houdt graag hun geloof apart van andere dingen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:59 schreef Dreetje74 het volgende:
Las al dat het nummer een paar jaar oud is,..en zelfs word gezongen door een moslim.
Dus waarom dit nu pas tot problemen leid begrijp ik ook niet helemaal
Hahaha de rest van die random zooi ook. "There's the cheese thing I made"quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:36 schreef KoosyNL het volgende:
http://www.gametrailers.c(...)ml?playlist=featured![]()
Zoals staat en recht zekerquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:21 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Men houdt graag hun geloof apart van andere dingen.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:25 schreef Mindstate het volgende:
Beetje jammer, had juist lekker vakantie.
Misschien toch maar de US-versie halen, of zit daar nou wel verschil in?
het persen van die schijfjes zijn echt de kosten niet en worden absoluut opgevangen door de winst die ze per schijfje maken. je bent met dergelijke aantallen als het veel is een euro of dollar per schijfje kwijt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:57 schreef Nudie het volgende:
wow, hoeveel miljoenen gaan er wel niet verloren met het eprsen van nieuwe BR discjes?
Bron graag.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:47 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
het persen van die schijfjes zijn echt de kosten niet en worden absoluut opgevangen door de winst die ze per schijfje maken. je bent met dergelijke aantallen als het veel is een euro of dollar per schijfje kwijt.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:38 schreef Schimpie het volgende:
Wat een achterlijke onzin weer zeg.![]()
[ afbeelding ]
welk begrip? vind het eigenlijk ontzettend dom!quote:"We waarderen het enthousiasme omtrent de geanticipeerde titel en willen PlayStation fans bedanken voor hun support en begrip," aldus een woordvoerder.
Daar moest ik ook hartelijk om lachenquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:25 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
welk begrip? vind het eigenlijk ontzettend dom!
hele dikke kans idd:quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:12 schreef Kremers het volgende:
Oké..., het kan dus nog een week later worden....
http://www.psonly.nl/nieu(...)_november_in_Europa/
quote:-------- Original Message --------
Subject: Changes affecting your order
Date: Mon, 20 Oct 2008 12:34:48 +0100
From:
To:
Dear ,
We have been informed that the release date of Little Big Planet (PS3) (Catalog Number: SY98853), which you have on order with us, has been changed to 07 November 2008.
This change does not affect your order in any way, we are just letting you know the new release date. You do not have to do anything, we will send the item to you as soon as it is available.
Kind regards,
Customer Services
*NOTE*: You can check your order at any time by logging on to your account at http://www.dvd.co.uk/account. Your username is your email address.
Or, if you have any other questions, check our FAQ at www.dvd.co.uk/faq
http://threespeech.com/bl(...)t-confirmed-by-scee/quote:SCEE has just sent us this statement on the new release date for LittleBigPlanet:
Sony Computer Entertainment Europe is pleased to confirm that LittleBigPlanet will start to appear in stores no later than the week commencing Monday 3rd November in the UK, Europe, Middle East, Australia and New Zealand, on a country by country basis. We appreciate all the enthusiasm surrounding this much anticipated title and we would like to thank PlayStation fans for their support and understanding.
Let us know your thoughts. As ever, we’ll keep you updated with any further developments…
zit nu de demo te spelen, vraag me alleen wel af hoe lang de game ècht leuk blijft. Begin dit demolevel best wel zat te worden namelijk, hoewel het een prima turn-based shooter isquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:54 schreef Schimpie het volgende:
Kunnen jullie mooi allemaal nog even Valkyria Chronicles kopen.
umm eigenlijk niet, ik ging puur voor Rock Band 2, dus dit was mooi meegenomenquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:37 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat je zo trots was als een kind toen je lbp zag
Als je dan toch voor RB2 ging, mag ik dan voor nu LBP lenen en dan stuur ik je later mijn versie wel weer naar jou opquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:43 schreef Ash het volgende:
[..]
umm eigenlijk niet, ik ging puur voor Rock Band 2, dus dit was mooi meegenomen
nah, dan krijg ik waarschijnlijk de non-islam versiequote:Op maandag 20 oktober 2008 19:49 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Als je dan toch voor RB2 ging, mag ik dan voor nu LBP lenen en dan stuur ik je later mijn versie wel weer naar jou op
Bij m'n lokale GameShopquote:
Dat het een stunt is, daar kan ik me misschien in vinden, maar het spel is al drie weken geleden ofzo gold gegaan, dus ze hadden tijd zat om hem te produceren...quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:56 schreef linebear het volgende:
heb ook een klein beetje het idee dat het een soort stunt is....Om te verbloemen dat het niet gelukt is om zoveel games te produceren....
Shooter?quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:20 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
zit nu de demo te spelen, vraag me alleen wel af hoe lang de game ècht leuk blijft. Begin dit demolevel best wel zat te worden namelijk, hoewel het een prima turn-based shooter is
Heeft wel wat weg van Stratego
Het is een Tactische RPG, dat richten is eigenlijk alleen maar om de kans dat je raakt wat te verhogen, verder wordt de damage door een dobbelsteenachtig iets bepaalt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 08:41 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
het is toch best schieten en richten wat de klok slaat of niet dan?
Ik neem aan dat je hem bij de Media Markt of andere grote ketens niet zult vinden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:14 schreef Ericjuh het volgende:
maar zoals ik begrijp is hij dus nu overal te koop?
Dat lijkt me erg stug. Delano had wel een code.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:17 schreef Fallen het volgende:
Okay, ik heb dus vandaag bij de AKO op het station de OPM UK gehaald... een beetje een impuls aankoop, maar goed. Blijkt dat de Kratos code er niet bij zit. Ik dus in de pauze net terug gegaan, andere open gemaakt door het personeel... ook geen code. Blijkt het alleen in de UK te zijn....
Lekker dan... alle andere stompzinnige UK-only dingen zitten er ook gewoon los bij... (kraskaart e.d.).
Ik hoorde btw wel vaker dat veel mensen er geen hadden of meer dan 1, ik had er 2, en Misanthropist had er via mij 1 gekocht en had ook 1 code.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:47 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg stug. Delano had wel een code.
Hey, ik weet het ook niet precies, maar dit was mijn ervaring... ik hoop voor je dat bij jouw bestelling er wel 1 in zit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:47 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg stug. Delano had wel een code.
Ik had wel geluk zeg blijkbaarquote:
Heb je de custome al kunnen downloaden trouwens?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:55 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik hoorde btw wel vaker dat veel mensen er geen hadden of meer dan 1, ik had er 2, en Misanthropist had er via mij 1 gekocht en had ook 1 code.
Ja ik heb Kratos al binnen dus niet regio gelockt, en zoiezo, opm UK is UK wat dezelfde regio is...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:18 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Heb je de custome al kunnen downloaden trouwens?
Heb via de 'Socom truukje' (zie PS3 topic) een code weten te bemachtigen maar vooralsnog herkend ie de code niet.Mag toch hopen dat de code niet regio stricted is...
Zou je voor me willen kijken of je nog een nummer met code kan scoren?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja ik heb Kratos al binnen dus niet regio gelockt, en zoiezo, opm UK is UK wat dezelfde regio is...
Ga morgen even langs de winkel waar ik hem toen gehaald had, ze hadden er toen nog 1, zal wel niet dat die er nog ligt, maar kijk wel even..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:25 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Zou je voor me willen kijken of je nog een nummer met code kan scoren?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ga morgen even langs de winkel waar ik hem toen gehaald had, ze hadden er toen nog 1, zal wel niet dat die er nog ligt, maar kijk wel even..
Niet hier in het noorden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:30 schreef Gamedemon het volgende:
Ik heb mijn pre order van Socom maar gecancelled.. reviews zijn waardeloos.
Cybje heb je geen Ako in de buurt zitten?
Daar heb ik de mijne vandaan
Daar heb ik dus ook die OPM UK vandaan, maar die was code-loos... net als de 2e versie die ze in de winkel hebben opengemaakt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:30 schreef Gamedemon het volgende:
Ik heb mijn pre order van Socom maar gecancelled.. reviews zijn waardeloos.
Cybje heb je geen Ako in de buurt zitten?
Daar heb ik de mijne vandaan
Ik snap die hype ook niet helemaalquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:39 schreef merino het volgende:
Maar jongens, echt ook, 10 euro voor een Kratos costuum (als in de UK OPM kost 15 euro en de NL OPM kost 5 euro) vinden jullie dat nou echt waard?
Exact mijn gedachtenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:08 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik snap die hype ook niet helemaal
Dan nog val je dalijk niet op omdat iedereen ermee loopt.
Met stickers kan je jezelf veel persoonlijker maken
Bij die van mij zat gewoon een voucher.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:57 schreef Fallen het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook die OPM UK vandaan, maar die was code-loos... net als de 2e versie die ze in de winkel hebben opengemaakt.
Persoonlijk vind ik ¤15,- best wel veel voor alleen die code, maar ja... ik heb m'n geld ook weer terug.
Like duh...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 06:51 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Bij die van mij zat gewoon een voucher.
Je moet wel het nieuwe nummer hebben, te herkennen aan een sackboy op de voorkant en iets in de trend van "exclusive Kratos Code inside"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |