quote:
Johan Derksen: Wilfred Genee is mijn ideale opvolger bij VI
Wilfred Genee en Johan Derksen zien elkaar naar eigen zeggen vaker dan hun eigen vrouw. Ze maken samen wekelijks Voetbal International bij RTL7, dagelijks Doordekken voor Eredivisie Live en maandelijks Voetbal Insite Op Locatie. Enkele citaten uit een interview in de Revu met de Peppie en Kokkie van het voetbal. Over een hakkelende Humberto Tan,Youri Mulder die geen zin fatsoenlijk kan afmaken en Derksens opvolging bij VI.
De geschiedenis van Wilfred Genee is bekend. Na een carrière bij RTL vertrok hij onverwachts naar Talpa om daar zijn jongensdroom te verwezelijken. Dat hij binnen een jaar van dikbetaalde Talpa-ster een bijklussende freelancer werd is een bijkomstigheid die hij graag relativeert: Met mij hoef je geen medelijden te hebben. Ik heb gewoon de butler ontslagen, zegt hij in de Revu. Genee werkt nu voor de Playboy, het AD, VI, RTL en Eredivisie Live. En tussendoor verzorgt hij communicatietrainingen voor het bedrijfsleven.
Om Voetbal Insite van RTL te kunnen voortzetten moest Genee zelf op zoek naar sponsors. De presentator begrijpt niet dat anderen dat vreemd vinden. Veel mensen zeggen me: wat raar dat jij als presentator, terwijl je al zoveel hebt bereikt, je best moet doen om je eigen programma in de lucht te houden. Waarom zou ik me daar te groot voor voelen? Bij Talpa was ik tweede keus, na Jack van Gelder. Nou en?Het gaat erom wat ík wil.
Voor Derksen lag de situatie makkelijker. Hij heeft een vaste baan als hoofdredacteur bij Voetbal International en deed het tv-programma erbij. Maar Wilfred had een salaris dat ver boven de Balkenende-norm lag waarvan hij een prachtig huis kocht en ineens loopt dat contract af. Nu moet hij ontzettend hard werken om dat huis te behouden. Dus liep hij stad en land af op zoek naar sponsors.
Derkesen is ‘erg onder de indruk’ geraakt van de energie van Genee. Toen er nog een bepaald bedrag ontbrak, hebben wij (VI) besloten dat gat te dichten. Ik heb nu voor een redelijk bedrag veertig programma’s van een uur die Voetbal International heten. Als ik veertig commercials zou kopen, had ik een veelvoud moeten betalen. Bovendien was Wilfred uit de brand.
RTL zou Wilfred Genee ook hebben toegezegd het overige voetbal bij RTL te mogen presenteren, maar die toezegging werd later ingetrokken. Wilfred wordt kaltgestellt omdat hij destijds een mondelinge overeenkomst met RTL had, maar een dag later toch naar Talpa vertrok, zegt Derksen. Omdat hij daar meer kon verdienen. Daar moet ik eerlijk bij zeggen dat ik hem heb geadviseerd dat te doen. Soms moet je egoïstisch zijn, dergelijke aanbiedingen komen niet elke dag langs. Bij Talpa was hij de nieuwe Mart Smeets, bij RTL deed hij een talkshow. Een wereld van verschil.
Genee wordt volgens Derksen gedreven door ijdelheid. Hoe meer hij in de schijnwerpers staat, hoe beter hij het vindt. Maar nu zit die hakkelende Humberto Tan overal in beeld voor een groot publiek, terwijl Wilfred op zoek moet naar sponsors om zijn programma in de lucht te houden. (zie ook eerder)
Over de collega’s van Studio Voetbal zegt Derksen in de Revu: Ik zit hier met die irritante jongen (Genee) die me veel tegengas geeft, maar echt de beste presentator van Nederland is. Hugo heeft de pech dat hij bij Studio Voetbal naast die gezellige dikzak zit en met Youri Mulder die geen zin fatsoenlijk kan afmaken.
Derksen ziet voor Genee een andere toekomst dan de presentator zelf. Ik heb hier drie uitstekende adjuncten, maar ze hebben alledrie niet de flair of het charisma om hoofdredacteur te zijn. Met mijn mededirecteur Dick Holstein besprak ik mijn opvolging. We kwamen allebei bij dezelfde persoon uit: Wilfred Genee. Ik ga niet over mijn graf regeren, dus ik bemoei me er niet mee. Maar Dick en Wilfred hebben inmiddels gesproken en Wilfred staat er niet afwijzend tegenover. (Revu / Mediajournaal.nl)
DeLuna vindt me dik ;(
Op
zondag 22 juni 2014 12:30 schreef
3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)