Is ING Direct dan nederlands? Betekent dat dat britse spaarders ook bij DNB aan zouden moeten kloppen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nu zit ik dus automatisch bij ING-Direct. Het geld valt nu dus opeens onder het Nederlandse Deposito Garantie Stelsel omdat ING Nederlands is. Het kan verkeren
Ik weet het eigenlijk niet of de meeste mensen de zeer kapitaalkrachtigen waren, dat betwijfel ik eigenlijk. Ik behoor zelf tot de middengroep, wel bovenmodaal maar niet enorm. Ik spaar een vast bedrag per maand, al sinds ik ben gaan freelancen, inmiddels heb ik een vaste baan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Leuk stuk wat je laat zien, dat van Elsevier. Ik heb er te weinig kaas van gegeten en zo beoordeel je het misschien idd te snel. Daarom stelde ik ook mijn eerste vraag. Toch denk ik zelf dat de meeste mensen die in ijsland geld hadden staan toch de kapitaalkrachtige inwoners zijn met tigduizenden spaarcentjes en niet de 'normale' burger. En zoals dat stuk ook aangeeft, de meeste mensen staarden zich vermoedelijk blind op de hoge rentepercentages.
Dat denk ik dus niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch denk ik zelf dat de meeste mensen die in ijsland geld hadden staan toch de kapitaalkrachtige inwoners zijn met tigduizenden spaarcentjes en niet de 'normale' burger.
Dat klopt!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:25 schreef avonne het volgende:
[..]
Is ING Direct dan nederlands? Betekent dat dat britse spaarders ook bij DNB aan zouden moeten kloppen?
Ik bedoel, garantibank of AK bank moet je ook bij DNB zijn en niet bij het land van herkomst
Ja:quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:25 schreef avonne het volgende:
[..]
Is ING Direct dan nederlands? Betekent dat dat britse spaarders ook bij DNB aan zouden moeten kloppen?
Ik bedoel, garantibank of AK bank moet je ook bij DNB zijn en niet bij het land van herkomst
quote:ING Direct is:Regulated by the Financial Services Authority for the conduct of UK business and as a Dutch bank, is authorised by De Nederlandsche Bank. A subscriber to the UK Banking Code. Copies of the code are available on request, or from www.bba.org.uk. We are covered by the Dutch Deposit Guarantee Scheme. Under the scheme our customers receive ¤100,000 (£77,700 approximately) of protection per person.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat klopt!
Voor de Britten is ING-Direct een soort Icesave
Het is allemaal echt problematisch als je wat spaargeld hebt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:35 schreef avonne het volgende:
[..]PANIEK
De Britten komen ons leegkloppen !
*haalt meteen geld van de Postbank op
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk niet of de meeste mensen de zeer kapitaalkrachtigen waren, dat betwijfel ik eigenlijk. Ik behoor zelf tot de middengroep, wel bovenmodaal maar niet enorm. Ik spaar een vast bedrag per maand, al sinds ik ben gaan freelancen, inmiddels heb ik een vaste baan.
Volgens mij zijn de meeste spaarders juist redelijk modaal, de rijkere mensen beleggen eerder.
Zelf spaar ik ook wel een vast bedrag per maand, maar ook bij een 'gewone nederlandse bank', voor een kleiner rentepercentage. Heb er niet eens bij stilgestaan om over de grenzen te kijken, voor deze hele crisis. Maar het is dan ook meer een spaarpotje voor 'onverwachte uitgaven', tis niet zo dat ik dat geld voor tig jaar vast moet laten staan. Weet niet of dat bij jou (SCH) wel zo was/is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:32 schreef avonne het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet.
Ten eerste omdat het gemiddelde tegoed 13.000 euro bedraagt. Dat noem ik wel "normale burger".
Daarnaast kunnen met name 50+ mensen in een periode van 20 jaar met kleine beetjes sparen een flink bedrag bij elkaar hebben om auto of begrafenis van te betalen. Dat zie ik ook als "normale burger".
Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat Icesave spaarders kapitaalkrachtig zijn in de zin dat ze het met een jaartje geen kaviaar eten weer bij elkaar hebben.
Je weet niet hoelang deze mensen er over gedaan hebben om het bij elkaar te krijgen.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:35 schreef avonne het volgende:
[..]PANIEK
De Britten komen ons leegkloppen !
*haalt meteen geld van de Postbank op
Het gaat hier juist om de gewone burger die gewoon bij een Nederlandse onderneming met IJsland als thuisbasis zijn wilde stallen tegen een leuke rente vergoeding. Dat heeft niets met belastingvoordelen of wat dan ook te maken. Ikzelf ben een student die altijd zuinig op mijn geld is geweest (ook weer niet dat ik nooit wat uitgeef, integendeel) en dus een erg leuk bedrag achter de hand had. Woon ook niet in wassenaar of iets in die richting. En dit zal dus het merendeel van de spaarders zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Leuk stuk wat je laat zien, dat van Elsevier. Ik heb er te weinig kaas van gegeten en zo beoordeel je het misschien idd te snel. Daarom stelde ik ook mijn eerste vraag. Toch denk ik zelf dat de meeste mensen die in ijsland geld hadden staan toch de kapitaalkrachtige inwoners zijn met tigduizenden spaarcentjes en niet de 'normale' burger. En zoals dat stuk ook aangeeft, de meeste mensen staarden zich vermoedelijk blind op de hoge rentepercentages.
Mijn verhaal is bijna hetzelfde ja. Afgestudeerd en vervolgens een baan, maar nog wel een jaar lang in feite het studentenbudget aangehouden en zo een aardig centje gespaard.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het gaat hier juist om de gewone burger die gewoon bij een Nederlandse onderneming met IJsland als thuisbasis zijn wilde stallen tegen een leuke rente vergoeding. Dat heeft niets met belastingvoordelen of wat dan ook te maken. Ikzelf ben een student die altijd zuinig op mijn geld is geweest (ook weer niet dat ik nooit wat uitgeef, integendeel) en dus een erg leuk bedrag achter de hand had. Woon ook niet in wassenaar of iets in die richting. En dit zal dus het merendeel van de spaarders zijn.
dat valt wel meequote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ben in ieder geval wel blij dat ze mijn gegevens nog hebbenquote:Beste Icesave spaarder,
Zoals u inmiddels zult weten, kan Icesave zijn verplichtingen als spaarbank helaas niet langer nakomen, doordat onze moeder Landsbanki ten gevolge van de kredietcrisis in grote financiële problemen is gekomen. Dit betekent dat transacties die vanaf maandagmiddag zijn gedaan, noodgedwongen niet meer zijn doorgevoerd ondanks dat u mogelijk een bevestiging per e-mail heeft ontvangen. Deze transacties zijn dus ook niet van uw Icesave Spaarrekening afgeschreven.
Op de spaartegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. Dit betekent dat de dekking (tot 100.000 euro per persoon per bank) voor een deel (20.887 euro) voor rekening van het IJslandse depositogarantiestelsel komt. De Nederlandsche Bank (DNB) heeft aangekondigd de Nederlandse spaarders bij Icesave te voorzien van een formulier voor 22 oktober 2008 waarmee een aanvraag tot vergoeding van de spaartegoeden kan worden ingediend voor zowel het IJslandse als Nederlandse depositogarantiestelsel.
Wij betreuren zeer wat er is gebeurd en verzekeren u dat de mensen van Icesave Nederland alles in het werk stellen om De Nederlandsche Bank te helpen bij het werk om tot een goede afwikkeling voor alle spaarders te komen. Icesave zal dan ook zo snel mogelijk de benodigde informatie, zoals bijvoorbeeld uw saldo op uw Icesave Spaarrekening, beschikbaar stellen voor het doen van een aanvraag tot vergoeding. De details hieromtrent zullen we u direct communiceren, zodra deze bekend zijn.
Door de problemen van Landsbanki zijn alle activiteiten van Icesave Nederland en Landsbanki dinsdag stilgelegd en zitten alle medewerkers in onzekerheid thuis. Om die reden is de klantenservice dan ook onbereikbaar en zijn wij per mail niet bereikbaar.
Wij zullen u zo goed mogelijk nader blijven informeren.
Het Icesave Nederland team
Mij wel, ik heb mn geld terugquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:37 schreef Leef het volgende:
Noem mij een econ00b, maar ik vind het raar dat Nederlanders die tienduizenden of honderdduizenden euro's teveel overhadden, en dat uit hebzucht op een bank in het verre buitenland hebben geparkeerd, door de Nederlandse overheid uit de brand moeten worden geholpen, op kosten van alle belastingbetalers (dus ook de straatarme,) en dat we dat dan ook nog met z'n allen hartstikke gaaf moeten vinden.
Maakt mij niet blij
Lees even deze topics terug, lees je wat verder in en kom dan terug voor een goede onderbouwing. Met je hebzucht, ik was al blij dat ik in mijn (nog niet zo lange) leven zuinig aan heb gedaan om wat te kunnen sparen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:37 schreef Leef het volgende:
Noem mij een econ00b, maar ik vind het raar dat Nederlanders die tienduizenden of honderdduizenden euro's teveel overhadden, en dat uit hebzucht op een bank in het verre buitenland hebben geparkeerd, door de Nederlandse overheid uit de brand moeten worden geholpen, op kosten van alle belastingbetalers (dus ook de straatarme,) en dat we dat dan ook nog met z'n allen hartstikke te gek gaaf moeten vinden en Wouter Bos een groot staatsman moeten vinden.
Maakt mij nie blij nie![]()
En je hoeft niet eens voor dat soort bankjes naar het buitenland. NIBCDirect uit Den Haag biedt ook dit soort rentes (en heeft wellicht ook een fundingprobleem). Het is een dochter van NIBC, die hoe ironisch, eigenlijk overgenomen zou worden door Kaupting. Dat werd in augustus 2007 afgeblazen vanwege 'omstandigheden op de financiele markten'.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:37 schreef Leef het volgende:
Noem mij een econ00b, maar ik vind het raar dat Nederlanders die tienduizenden of honderdduizenden euro's teveel overhadden, en dat uit hebzucht op een bank in het verre buitenland hebben geparkeerd, door de Nederlandse overheid uit de brand moeten worden geholpen, op kosten van alle belastingbetalers (dus ook de straatarme,) en dat we dat dan ook nog met z'n allen hartstikke te gek gaaf moeten vinden en Wouter Bos een groot staatsman moeten vinden.
Ja, bedankt voor je centen!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:37 schreef Leef het volgende:
Noem mij een econ00b, maar ik vind het raar dat Nederlanders die kennelijk tienduizenden of honderdduizenden euro's teveel overhadden, en dat uit hebzucht op een bank in het verre buitenland hebben geparkeerd, door de Nederlandse overheid uit de brand moeten worden geholpen, op kosten van alle belastingbetalers (dus ook de straatarme,) en dat we dat dan ook nog met z'n allen hartstikke te gek gaaf moeten vinden en Wouter Bos een groot staatsman moeten vinden.
Waar komt toch dat fabeltje vandaan dat dit van belastinggeld wordt betaald?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:37 schreef Leef het volgende:
Noem mij een econ00b, maar ik vind het raar dat Nederlanders die kennelijk tienduizenden of honderdduizenden euro's teveel overhadden, en dat uit hebzucht op een bank in het verre buitenland hebben geparkeerd, door de Nederlandse overheid uit de brand moeten worden geholpen, op kosten van alle belastingbetalers (dus ook de straatarme,) en dat we dat dan ook nog met z'n allen hartstikke te gek gaaf moeten vinden en Wouter Bos een groot staatsman moeten vinden.
Ik noem jou een econ00bquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:37 schreef Leef het volgende:
Inderdaad, de relatief gezonde Nederlandse banken als de Rabobank draaien hier voor op.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:58 schreef SCH het volgende:
Waar komt toch dat fabeltje vandaan dat dit van belastinggeld wordt betaald?
Jij hebt ook de fabeltjes krant gelezen, alleen het deel van boven de 20.000 euro betalen de banken, tenzij het blijkt dat dat onredelijk veel is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Inderdaad, de relatief gezonde Nederlandse banken als de Rabobank draaien hier voor op.
Ik hoop maar dat ze hun rentetarief op internetsparen niet aanpassen (lees, verminderen), omdat ze nu alle mensen die gouden bergen zagen in IJsland voor hun spaargeld uit de brand moeten helpen.
Dát zou wel extreem zuur zijn, dan betalen de nette spaarders die hun geld in Nederland hielden voor de charlatans (beetje overdreven) die hun geld naar IJsland sluisten.
Dat ik dadelijk mijn spaargeld misschien een half jaar kwijt ben leer ik inderdaad niets van. Denk toch na man.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bovendien: Wat leert iemand er nou van als al zijn spaargeld wordt vergoed? Helemaal niks dus. Gaat er iets veranderen? Nee, het gros van de Nederlanders parkeert zo weer zijn spaargeld in het buitenland, "want de regering springt toch wel bij als het mis gaat".
Op naar beurskrach 2009 dus..
Je bent bang dat ze hun tarief verminderen naar het niveau dat het al was, vóórdat ze tot gezonde concurrentie geprikkeld werden door de buitenlandse banken?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik hoop maar dat ze hun rentetarief op internetsparen niet aanpassen (lees, verminderen), omdat ze nu alle mensen die gouden bergen zagen in IJsland voor hun spaargeld uit de brand moeten helpen.
Dát zou wel extreem zuur zijn, dan betalen de nette spaarders die hun geld in Nederland hielden voor de charlatans (beetje overdreven) die hun geld naar IJsland sluisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |