Bos heeft het zonet gegarandeerd. Als IJsland niet over de brug komt (linksom) dan betaalt de Nederlandse staat (rechtsom).quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:23 schreef Richie_Rich het volgende:
Toch vind ik het wel een tikkie naief hoor om te denken dat de IJslandse bank de afspraak na zou komen. IJsland heeft hoeveel inwoners? 300.000 ofzo toch? Uit welke belastinginkomsten moet dan betaalt worden?
Andersom eerder.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Bos heeft het zonet gegarandeerd. Als IJsland niet over de brug komt (linksom) dan betaalt de Nederlandse staat (rechtsom).
Vis, Ijslandse pony's, verkoop van rechten in hun territoriale wateren.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:23 schreef Richie_Rich het volgende:
Toch vind ik het wel een tikkie naief hoor om te denken dat de IJslandse bank de afspraak na zou komen. IJsland heeft hoeveel inwoners? 300.000 ofzo toch? Uit welke belastinginkomsten moet dan betaalt worden?
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:21 schreef amaranta het volgende:
120.000 x 44cent..52800 euro aan postzegels
Ze krijgen wel wat korting, hoor.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:23 schreef amaranta het volgende:
120.000 x 44cent..52800 euro aan postzegels
Dat geld stond op spaarrekeningen, oftewel het zat niet in de consumentenbestedingen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:28 schreef avonne het volgende:
Ik weet niet hoe het zit, maar ik neem aan dat het gunstig is als er 1,6 miljard in de gewone economie (consumentenbestedingen) bij komt.
IJsland gaat maar lekker naar het IMF en daar geld lenen, ik ben blij dat ik mijn geld terug krijg maar ik zou het jammer als de staat daar uiteindelijk voor opdraait.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:23 schreef Richie_Rich het volgende:
vergeet niet de vrouwenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:25 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Vis, Ijslandse pony's, verkoop van rechten in hun territoriale wateren.
Tja mijn spaargeld heeft een doel, namelijk om een keer uitgegeven te worden!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat geld stond op spaarrekeningen, oftewel het zat niet in de consumentenbestedingen.
De Vikingen hebben het goed voor elkaar: vele miljarden ophalen en daarna zeggen "nee sorry is op"...
Anders post je gewoon even precies hetzelfde als ik, maar dan een fractie eerder.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
IJsland gaat maar lekker naar het IMF en daar geld lenen, ik ben blij dat ik mijn geld terug krijg maar ik zou het jammer als de staat daar uiteindelijk voor opdraait.
Jij post ook altijd een woord te weinig?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:36 schreef Pool het volgende:
[..]
Anders post je gewoon even precies hetzelfde als ik, maar dan een fractie eerder.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:38 schreef SeLang het volgende:
We krijgen ons geld terug van de linksen
Alleen: hoe weten IceSavers nu hoeveel geld ze moeten claimen? Aangezien je op de site niet meer kunt inloggen
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja ik weet dus niet meer precies hoeveel er op mijn rekening stond, maar ik neem aan dat daar nog wel gegevens over zijn.
Ja, goed punt.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:38 schreef SeLang het volgende:
We krijgen ons geld terug van de linksen
Alleen: hoe weten IceSavers nu hoeveel geld ze moeten claimen? Aangezien je op de site niet meer kunt inloggen
Anders kijk je gewoon even je over/terugboekingen na en doet wat basisschool wiskunde.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja ik weet dus niet meer precies hoeveel er op mijn rekening stond, maar ik neem aan dat daar nog wel gegevens over zijn.
Dat klopt (goed idee op zich), alleen zal je dan ook nog even de rente er bij moeten gaan rekenen, dat is best wel aardig wat werk. Plus dat mijn geld ook van een aantal rekeningen komen die niet meer bestaan!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:41 schreef Wilskracht het volgende:
Je kan toch zien met de afschriften van de tegenrekening wat je hebt gestort.
[..]
Een 'UBS stikkie' was het zelfs!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:50 schreef idsme het volgende:
Onze gegevens staan volgens Wellink op "een USB stikkie",
wauw....
Rente kun je vergeten hoor.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat klopt (goed idee op zich), alleen zal je dan ook nog even de rente er bij moeten gaan rekenen, dat is best wel aardig wat werk. Plus dat mijn geld ook van een aantal rekeningen komen die niet meer bestaan!
Edit: Nadenken is ook een vak, het is een lange dag geweest.
Ik mag toch hopen dat er voor die mensen ook wat geregeld wordt.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:50 schreef Arcee het volgende:
En wat een pech als je meer dan 100K daar hebt gestald.En wat dom onzorgvuldig.
Bedenk wel dat tot begin deze week slecht 20k + 20k gegarandeerd was. 100k is pas net...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat er voor die mensen ook wat geregeld wordt.
De rente die ik heb opgebouwd over me gespaarde geld kan ik niet terug vinden op me tegenrekening. De rente vanaf nu zal me eerlijk gezegd een worst zijn (al zouden ze volgens het stelsel wel verplicht zijn dat uit te betalen).quote:
Waarom? Dat zou je bij geen enkele bank terugkrijgen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Per 1 oktober is die bijgeschreven, dus vanaf dan is het geen rente meer, maar gewoon evengoed geld als de rest van het saldo. Maar dat is dus niet op de tegenrekening te zien.quote:
Ik was je weer net voorquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Per 1 oktober is die bijgeschreven, dus vanaf dan is het geen rente meer, maar gewoon evengoed geld als de rest van het saldo. Maar dat is dus niet op de tegenrekening te zien.
Officieel valt lopende rente inderdaad ook onder het garantiestelsel.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De rente die ik heb opgebouwd over me gespaarde geld kan ik niet terug vinden op me tegenrekening. De rente vanaf nu zal me eerlijk gezegd een worst zijn (al zouden ze volgens het stelsel wel verplicht zijn dat uit te betalen).
De opgebouwde rente vervalt.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De rente die ik heb opgebouwd over me gespaarde geld kan ik niet terug vinden op me tegenrekening. De rente vanaf nu zal me eerlijk gezegd een worst zijn (al zouden ze volgens het stelsel wel verplicht zijn dat uit te betalen).
Humor, die Bank directeur.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:50 schreef idsme het volgende:
wauw....
Sowieso wordt bij Icesave de rente per kwartaal bijgeschreven. Dus mijn laatste bijschrijving is 1 oktober geweest, plus een uitbetaling op 1 juli.quote:
mee eens dat zei ik ook alquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:34 schreef Pool het volgende:
Ik ben opgelucht, maar schaam me er toch wel een beetje voor als ik het uiteindelijk van de Nederlandse staat moet gaan krijgen. Ik zou het een 'nettere' oplossing vinden als niet mijn medebelastingbetalers het hoeven te betalen, maar dat IJsland het gewoon betaalt zoals beloofd, al moeten ze jarenlang kromliggen om hun IMF-lening terug te betalen.
hoezo????quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb mn lopende rente nog voor handen ook.... 5 centquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Officieel valt lopende rente inderdaad ook onder het garantiestelsel.
Alleen hoe weet je wat die rente is?
Btw: volgens mij hebben ze per 1 october nog rente bijgeschreven.
Die rente mag de staat wat mij betreft houden, ben al lang blij dat ik mijn originele inleg terug krijg.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Per 1 oktober is die bijgeschreven, dus vanaf dan is het geen rente meer, maar gewoon evengoed geld als de rest van het saldo. Maar dat is dus niet op de tegenrekening te zien.
Dan is het nog maar de vraag of mensen aan kunnen tonen hoeveel dat was.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:02 schreef SeLang het volgende:
Alleen hoe weet je wat die rente is?
Btw: volgens mij hebben ze per 1 october nog rente bijgeschreven.
Volgens mij doet ook niemand datquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
overigens nu over rente gaan zeuren vind ik echt te ver gaan
Lijkt me ook terecht.quote:
Hee, jij weet iets wat wij niet weten! Vertel, wie heeft je ingefluisterd dat de belasting betaler betaald?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:23 schreef rja het volgende:
[..]
Lijkt me ook terecht.
Vooral omdat de eerste 20.000 door de Nederlandse belasting betaler betaald wordt.
Zouden die mensen die in ijsland hun geld wegzetten, hieraan ook nog verdienen.
De belastingbetaler betaalt helemaal niet!!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:23 schreef rja het volgende:
[..]
Lijkt me ook terecht.
Vooral omdat de eerste 20.000 door de Nederlandse belasting betaler betaald wordt.
Zouden die mensen die in ijsland hun geld wegzetten, hieraan ook nog verdienen.
De Nederlandse banken zullen het zeker niet doen, omdat ze het niet verplicht zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hee, jij weet iets wat wij niet weten! Vertel, wie heeft je ingefluisterd dat de belasting betaler betaald?
Zo werkt dat niet, je krijgt je rente per kwartaal. Daarnaast zat er nog een rente stijging in. En als jij per kwartaal veel transacties heb gedaan ben je wel even bezig met rekenen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:29 schreef rompompom het volgende:
Zou dat trouwens een definitieve duw kunnen zijn geweest, het bijschrijven van die rente?
Voor mensen die hun rente willen uitrekenen: 5,25% op jaarbasis is ongeveer 0,014% per dag:
1,05251/365=1,0001401969131740006536609197135. Ongeveer.
Don't fuck with Wex.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:27 schreef Wexy het volgende:
De belastingbetaler betaalt helemaal niet!!
Eerst even begrijpend lezen en dan pas piepen...
Ooit gehoord van het IMF, daarnaast kunnen er nog wat wel constructies verzonnen worden waar ik totaal geen verstand van heb. Daarnaast zal het een voorschot worden als wij echt moeten betalen, Bos zal echt niet zomaar dat geld ophoesten.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:29 schreef rja het volgende:
[..]
De Nederlandse banken zullen het zeker niet doen, omdat ze het niet verplicht zijn.
Wij betalen het, als IJsland in gebreke blijft.
Echt wel, als IJsland het geld niet ophoest.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:27 schreef Wexy het volgende:
[..]
De belastingbetaler betaalt helemaal niet!!
Eerst even begrijpend lezen en dan pas piepen...
Het zal wel.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:38 schreef Goverman het volgende:
@RJA: je vergeet wellicht dat die 120.000 spaarders ook belastingbetalers zijn...?
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:50 schreef idsme het volgende:
wauw....
rja laive schat... het stelsel van DNB is van BANKEN!! niet van de staatskas!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:36 schreef rja het volgende:
[..]
Echt wel, als IJsland het geld niet ophoest.
De Nederlandse banken zeker niet voor de eerste 20.000.
Gaan jullie de rente betalen van de hogere staatsschuld ?
Lijkt me eigenlijk terecht.
neuj iddquote:
Je/wij/ik kunnen ook niet betalen, maar dat is ook niet echt bevoordelijk voor de economiequote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:41 schreef rja het volgende:
[..]
Het zal wel.
Maar de rente wordt zeker niet betaald lijkt me.
De staat hoeft geen kado´tjes te geven.
Wie wij als belastingbetaler waarschijnlijk gaan betalen.
Tsja, ik ben pas op 21 juli ingestapt, 1 kwartaal dus met slechts drie mutaties. Dan kan je dit best hanteren volgens mij. Ook als je een kwartaal eerder bent ingestapt is het nog wel te doen, zeker als je Excel/Calc erbij gebruikt. Hoe meer mutaties, hoe langer de berekening wordt, niet zozeer ingewikkelder.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet, je krijgt je rente per kwartaal. Daarnaast zat er nog een rente stijging in. En als jij per kwartaal veel transacties heb gedaan ben je wel even bezig met rekenen.
Dan is die partner van de schat en de schat zelf niet slim.... Ik zorg namelijk als ik in een ander land ben, dat ik een reserve achter de hand heb in t geval dat mn pas het om welke reden dan ook niet doet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:44 schreef vaarsuvius het volgende:
Hoe moet het nu met die Ijslandertjes die 2 weken geleden lekker een maandje op vakantie (naar Frankrijk) gingen.
Schat, ik kan niet meer pinnen, onze munt is 50% in elkaar geklapt en alles kost nu 2 keer zoveel
Oh en het vliegtuig terug gaat pas over 8 dagen.... Dat wordt een week droge bagettes eten..
was vorige jaar in ijsland en geloof me, er lopen een stel koeien rond datwil je niet weten. Spuug- en spuuglelijk zijn ze. Pica is een echte uitzondering.quote:
vervallen linkquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:47 schreef THEFXR het volgende:
wow
http://www.volkskrant.nl/...d_aan_via_anti-terreurwet
inclusief update
De eerste 20.000 duizend nog wat, valt onder verantwoordelijkheid van de Iijslandse staat.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:43 schreef Wexy het volgende:
[..]
rja laive schat... het stelsel van DNB is van BANKEN!! niet van de staatskas!
oefff, das dan echt op een paar sec na gebeurtquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:48 schreef Wexy het volgende:
[..]
vervallen link
De pagina die u heeft opgevraagd bestaat niet, of bestaat niet meer.... blabla
Ik heb toch wel heel wat meer transacties daarnaast is er ook nog geld gestort van een andere rekening dan mijn eigen tegenrekening. Mijn punt was in ieder geval dat je niet 'zomaar' even terug rekent.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:45 schreef rompompom het volgende:
[..]
Tsja, ik ben pas op 21 juli ingestapt, 1 kwartaal dus met slechts drie mutaties. Dan kan je dit best hanteren volgens mij. Ook als je een kwartaal eerder bent ingestapt is het nog wel te doen, zeker als je Excel/Calc erbij gebruikt. Hoe meer mutaties, hoe langer de berekening wordt, niet zozeer ingewikkelder.
Het artikel had een update van 23.00 uurquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heb ik al gepost in vorig topic.
De UK heeft alle tegoeden van ijslandse instellingen en bedrijven bevroren.
Bos begon met het gerustellen van de 120 duizend spaarders met in totaal 1,6 miljard euro aan tegoeden bij de failliete IJslandse bank Icesafe: 'Linksom of rechtsom krijgt u tot een maximum van 100 duizend euro uw geld terug.' Wellink voegde daar later aan toe dat de volledige garantie uiteindelijk voor rekening van IJsland moet komen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:48 schreef rja het volgende:
[..]
De eerste 20.000 duizend nog wat, valt onder verantwoordelijkheid van de Iijslandse staat.
Daar willen Nederlandse banken niet voor opdraaien en dat kunnen ze ook niet verplichten. Daarboven wel.tot 100.000 euro.
Lekker linkjequote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oefff, das dan echt op een paar sec na gebeurt
http://www.volkskrant.nl/(...)_via_anti-terreurwet
Ik kan je een excel bestand sturen waar je alles in kan vullen... vanaf je tegenrekening gerekend...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb toch wel heel wat meer transacties daarnaast is er ook nog geld gestort van een andere rekening dan mijn eigen tegenrekening. Mijn punt was in ieder geval dat je niet 'zomaar' even terug rekent.
Een Excel sheet staat hierboven al gepost.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:57 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ik kan je een excel bestand sturen waar je alles in kan vullen... vanaf je tegenrekening gerekend...
Wow, ruim tien jaar na m'n Handelswetenschappen examen zat ik er maar 34 cent naast.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:48 schreef Tourniquet het volgende:
Excel sheet om je Icesave tegoed mee uit te reken:
http://www.datafilehost.com/download-ee1cc54b.html
(credits zijn voor Goverman van GoT)
Ik neem aan dat je je inleg t/m de uitgekeerde rente van 30 september kunt claimen.
sorry over het hoofd gezien.....quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Een Excel sheet staat hierboven al gepost.
Dat lukt me dus welquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:57 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ik kan je een excel bestand sturen waar je alles in kan vullen... vanaf je tegenrekening gerekend...
in die van mij zitten alle stijgingen idd... heb die van hierboven niet gespiekt... ga er vanuit dat het daar ook in zit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat lukt me dus welHeb je daar ook de rente stijging in meegerekend trouwens? Ik moet daarnaast zeggen dat ik het bedrag ongeveer weet tot op 100 euro precies. Die paar tientjes hebben ze vast wel ergens op een USB stick staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |