In de Jordaan jah. Maar "schatje" en "wijffie" worden meestal geroepen door hoogblonde 50+ dames met een (vrijwel uitgestorven) plat Amsterdams accent.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:11 schreef GambinoT het volgende:
Achjaa ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik bepaalde regio's is het heel normaal..
dat ze zeggen schatje, wijffie etc..
Dat heb ik ook gedacht, dat deze man gewoon zo praat en dat er niets achter zit, want verder is hij oke. Ik heb alleen nog maar een proefles gehad .quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:12 schreef Tinkepink het volgende:
Het hangt er van af hoe jij je erbij voelt. 't Gebeurt mij ook weleens dat iemand me op die manier aanspreekt. Vaak zit er helemaal niets achter en praat zo'n man gewoon zo. Soms zit er wel meer achter en dan is het zaak zo snel mogelik weg te wezen. Ga op je gevoel af.
Is die man eerlijk, is het nog niet goed. Ik snap vrouwen soms niet...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:27 schreef griekjeee het volgende:
Gewoon wat van zeggen als je je er ongemakkelijk bij voelt.
Nou als ze slim is en handig met haar mutsquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:09 schreef The_Terminator het volgende:
Als je ook daadwerkelijk een schat en schoonheid bent dan is er toch geen probleemDie instructeur is gewoon eerlijk
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zie mogelijkheden voor een goedkoop rijbewijs
is misbruik maken vaan je machtspositie, hij denkt dat ze er toch niks van gaat zeggen. Ik vind het ongepast.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:29 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Is die man eerlijk, is het nog niet goed. Ik snap vrouwen soms niet...
En owja, neem dan gewoon een ventquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:29 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Is die man eerlijk, is het nog niet goed. Ik snap vrouwen soms niet...
Ik ook, volkomen mee eens. Ongepast in elke student-teacher-relatie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:16 schreef griekjeee het volgende:
[..]
is misbruik maken vaan je machtspositie, hij denkt dat ze er toch niks van gaat zeggen. Ik vind het ongepast.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zie mogelijkheden voor een goedkoop rijbewijs
daar twijfel ik dus aan. Want hoe weet ik dat nou zo zeker?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:07 schreef katerwater het volgende:
Als je er niets van zegt, zal hij gewoon doorgaan hoor.
hoe kunnen wij bepalen of je overdrijft of nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:34 schreef water_lelie het volgende:
mijn vraag is meer: overdrijf ik niet wat?
Maar schatje toch, lekker ding, hij spreekt jou aan met zulke koosnaampjes en vervolgens zou jij brutaal zijn om er iets van te zeggen? De meeste mensen zouden dat nogal de omgekeerde wereld vinden hoor. Misschien ben je toch een tikje te verlegen en niet assertief genoeg? En misschien, lekker geil sletje, weet meneer de instructeur dat precies, probeert hij zijn luck steeds een beetje verder te pushen en heb je zometeen een geile kwijlende oude man over je heen hangen. Of erger. Ben jij dan ook nog zo'n type dat zich schuldig voelt omdat ze deze arme man blijkbaar zo ver gebracht heeft?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:21 schreef water_lelie het volgende:
[..]
daar twijfel ik dus aan. Want hoe weet ik dat nou zo zeker?
De kans is groot dat hij er niks mee bedoelt. Het zou dan zonde zijn als ik hierom meteen afhaak.
Kan het niet zo goed inschatten..
Ik ben trouwens niet iemand die meteen ergens iets van zegt, dat lijkt me zo brutaal. Daarom kan ik goed negeren.
Je bent wel een beetje tegenstrijdig hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:46 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
En misschien, lekker geil sletje, weet meneer de instructeur dat precies, probeert hij zijn luck steeds een beetje verder te pushen en heb je zometeen een geile kwijlende oude man over je heen hangen. Of erger. Ben jij dan ook nog zo'n type dat zich schuldig voelt omdat ze deze arme man blijkbaar zo ver gebracht heeft?.
Oftewel, waarom trek je niet gewoon de grens daar waar jij je oncomfortabel begint te voelen? Je kunt toch gewoon beleefd vragen of hij je bij je voornaam wil aanspreken?
ik denk dat het zijn manier is om een punt te maken, niet subtiel misschien maar toch...quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:43 schreef water_lelie het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje tegenstrijdig hoor.
Je geeft me het advies om hem beleefd te vragen mij bij mijn voornaam te noemen. Maar zelf noem je me een "lekker geil sletje". Dat slaat toch nergens op??
als hij zoiets gezegd had dan wist ik het wel hoor. Of is er volgens jullie geen verschil?quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:53 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat het zijn manier is om een punt te maken, niet subtiel misschien maar toch...
je reactie op zijn post is daarom iets om over na te denken
Weinig verschil imo.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:37 schreef water_lelie het volgende:
als hij zoiets gezegd had dan wist ik het wel hoor. Of is er volgens jullie geen verschil?
Ik heb meerdere rijlleraren gehad, motor en auto, mannen en vrouwen, en ben nooit aangesproken met schat of schoonheid. Enkel bij mijn voornaam. Terwijl, ik ben echt een schat hoor.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:37 schreef water_lelie het volgende:
[..]
als hij zoiets gezegd had dan wist ik het wel hoor. Of is er volgens jullie geen verschil?
quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:10 schreef juiced het volgende:
Geef 'm een klap op z'n smoel met de mededeling: "Dat ik je zo sla, daar moet je maar niks van aantrekken, want dat heeft helemaal niets met de les te maken."
Dit is eigenlijk de meest normale oplossing, maar als ik eerlijk ben dan was ik allang vertrokken naar een andere rijschool of instructeur, want een gespannen sfeer daar zit je niet op te wachten en die is er blijkbaar al en gaat nu ook niet weg als je er iets van zegt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:39 schreef Kluts het volgende:
Ik kan me voorstellen dat ik me in die situatie niet op mijn gemak ga voelen in de auto, en dat moet wel tijdens je rijlessen. Ik zou als ik jou was hem stug met U en Meneer aan blijven spreken, en de volgende keer dat hij iets zegt, dan vertel je hem dat je het op prijs stelt als hij je niet zo aan wil spreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |