Ja vertel mij wat over die lage rentes bij de Postbank ik ben er ook weggegaan. Maargoed ik vermoed dat zal blijken dat het uithoudingsvermogen van banken zo ongeveer omgekeerd evenredig is aan de uitgekeerde rentes.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Het is een beetje overdreven om te doen alsof al die banken het zo goed doen. De rente van Icesave kon dan misschien niet, maar de lage rente van de Postbank was ook absurd. Bovendien klopt er gewoon heel veel niet, heel veel normale spaarplannen blijken uiteindelijk ook gewoon een soort woekerpolissen te zijn.
Wat snap je niet aan het woord: "toezichthouder"?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:04 schreef gelly het volgende:
Nee, daar is niks misgegaan. Vrij verkeer van diensten. Wat niet betekent dat Nederland als staat verantwoordelijk is voor hun handelen hier. Tenzij ze onder de regeling vallen, wat IceSave dus niet doet.
JP is ineens uit beeld.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Eens, hij is evenwichtig maar ook resoluut bezig, hij is in zijn element, heeft hier verstand van en straalt vertrouwen uit.
De feiten zijn gewoon dat het geld betreft dat op een Ijslandse bankrekening staat. Het geld valt onder de Ijslandse depositoregeling, niet de Nederlandse. De Nederlandse Bank en andere banken in Nederland zijn niet verantwoordelijk voor die tegoeden. Toch moeten ze er nu wel voor opdraaien na de belofte van Bos, want Ijsland heeft het geld niet. De spaarders komen dan misschien uit Nederland, het geld staat in Ijsland op de bank. Nou ja, stond.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt blijkbaar niet dat het om Nederlandse spaarders gaat. Meestal weet je wel waar je het over hebt maar op dit dossier kraam je echt onzin uit. Zoi ook over dit:
[..]
Lekker als mensen er veel vanaf weten en heel hard schreeuwenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:27 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord: "toezichthouder"?
Als ik jou zo mag geloven mag iedere ijslander zich uitgeven als bank en vrijelijk gelden ophalen maar zo werkt het niet.
Dat geld is ingelegd op een kantoor wat fysiek in nederland stond, is een beetje toezicht dan teveel gevraagd?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef gelly het volgende:
[..]
De feiten zijn gewoon dat het geld betreft dat op een Ijslandse bankrekening staat. Het geld valt onder de Ijslandse depositoregeling, niet de Nederlandse. De Nederlandse Bank en andere banken in Nederland zijn niet verantwoordelijk voor die tegoeden. Toch moeten ze er nu wel voor opdraaien na de belofte van Bos, want Ijsland heeft het geld niet. De spaarders komen dan misschien uit Nederland, het geld staat in Ijsland op de bank. Nou ja, stond.
Waarvan ik er ook nog steeds vanuit gaat dat Bos het voor elkaar krijgt dat Ijsland wel gaat betalen.... Hoe dan ook.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef gelly het volgende:
[..]
De feiten zijn gewoon dat het geld betreft dat op een Ijslandse bankrekening staat. Het geld valt onder de Ijslandse depositoregeling, niet de Nederlandse. De Nederlandse Bank en andere banken in Nederland zijn niet verantwoordelijk voor die tegoeden. Toch moeten ze er nu wel voor opdraaien na de belofte van Bos, want Ijsland heeft het geld niet. De spaarders komen dan misschien uit Nederland, het geld staat in Ijsland op de bank. Nou ja, stond.
Bij een Ijslandse bank, klein beetje onderzoek dan weet elke sukkel dat je met 330.000 inwoners bankgaranties nooit kan waarmaken. Net als wij hier overigens.quote:
Genaaid, genaaid. Zij zijn gewoon reëel geweest en hebben ingezien dat ze zich geen hoge rentes konden permitteren. IceSave heeft gewoon heel hoog spel gespeeld, gegokt en verloren.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb er geen lor verstand van. Ik zocht gewoon een andere bank en deze werd door allerlei betrouwbaar geachte bronnen (consumentenbond, serieuze media) als degelijk genoemd, en natuurlijk was die rente aantrekkelijk maar nou niet meteen de doorslag.
Je kan het ook andersom stellen: als de Postbank zijn klanten niet zo had genaaid, had ik mijn geld nooit hoeven overboeken.
Nee, het geld is overgeboekt via internet. Dat kantoor was geen officieele vestiging. Een van de vereisten om onder de regeling te vallen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:30 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat geld is ingelegd op een kantoor wat fysiek in nederland stond, is een beetje toezicht dan teveel gevraagd?
Ik zal je post waarschijnlijk niet begrijpen maar om bijv. een restaurant te openen hier moet je al aan een rits voorwaarden voldoen, een bank openen is blijkbaar piece of cake. Ik durf dat te betwisten tenzij de toezichthouder gewoon niet voldoet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:29 schreef Wexy het volgende:
[..]
Lekker als mensen er veel vanaf weten en heel hard schreeuwen
Aangezien de staat nu garanties geeft blijkbaar wel of er zijn grove fouten gemaakt met de toelating. Feit blijft dat er weldegelijk een fysieke vestiging en dus een tastbare identiteit was. De manier waarop overboekingen gedaan worden doet niet ter zake, er was een vestigingsplaats welke toegelaten is door de toezichthouder.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, het geld is overgeboekt via internet. Dat kantoor was geen officieele vestiging. Een van de vereisten om onder de regeling te vallen.
Bedoelde dat ik het met jou eens was laiverd...... nvmquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:36 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Ik zal je post waarschijnlijk niet begrijpen maar om bijv. een restaurant te openen hier moet je al aan een rits voorwaarden voldoen, een bank openen is blijkbaar piece of cake. Ik durf dat te betwisten tenzij de toezichthouder gewoon niet voldoet.
De eigenaar van Icesave is en crimineel blijkt nu , net als esaylife en palmisland en dubai investment enzoquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:33 schreef Westerling het volgende:
[..]
Genaaid, genaaid. Zij zijn gewoon reëel geweest en hebben ingezien dat ze zich geen hoge rentes konden permitteren. IceSave heeft gewoon heel hoog spel gespeeld, gegokt en verloren.
ik vind jou ook lief enzo.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:41 schreef Wexy het volgende:
[..]
Bedoelde dat ik het met jou eens was laiverd...... nvm
Joh, het zal niks te maken hebben met het tevreden houden van burgers (lees : consumenten,spaarders) denk je ?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:39 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Aangezien de staat nu garanties geeft blijkbaar wel of er zijn grove fouten gemaakt met de toelating.
IceSave werd vanaf 20.887 tot 40.000 gedekt door de Nederlandse bank.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Joh, het zal niks te maken hebben met het tevreden houden van burgers (lees : consumenten,spaarders) denk je ?
IceSave valt FEITELIIJK niet onder de Nederlandse garantieregeling, dat Bos de barmhartige Samaritaan aan het spelen is zegt niks over de regels die hier Europees voor geregeld zijn. Moet Nederland ook garant staan voor Nederlandse spaarders die hun geld op een Belgische rekening hebben geparkeerd, mocht Belgie niet over de brug komen met een vergoeding ? Luxemburg, Griekenland, Turkije ?
want?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
Nu weet je tenminste waarom je straks tot je 70ste moet doorwerken...
Als de pensioenen minder waard worden wel ja.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
Nu weet je tenminste waarom je straks tot je 70ste moet doorwerken...
IK ben het met je eens ook al ben ik zo`n spaarder.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Joh, het zal niks te maken hebben met het tevreden houden van burgers (lees : consumenten,spaarders) denk je ?
IceSave valt FEITELIIJK niet onder de Nederlandse garantieregeling, dat Bos de barmhartige Samaritaan aan het spelen is zegt niks over de regels die hier Europees voor geregeld zijn. Moet Nederland ook garant staan voor Nederlandse spaarders die hun geld op een Belgische rekening hebben geparkeerd, mocht Belgie niet over de brug komen met een vergoeding ? Luxemburg, Griekenland, Turkije ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |