abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62275000
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Het is een beetje overdreven om te doen alsof al die banken het zo goed doen. De rente van Icesave kon dan misschien niet, maar de lage rente van de Postbank was ook absurd. Bovendien klopt er gewoon heel veel niet, heel veel normale spaarplannen blijken uiteindelijk ook gewoon een soort woekerpolissen te zijn.
Ja vertel mij wat over die lage rentes bij de Postbank ik ben er ook weggegaan. Maargoed ik vermoed dat zal blijken dat het uithoudingsvermogen van banken zo ongeveer omgekeerd evenredig is aan de uitgekeerde rentes.

Wat in de ene periode een absurd lage rente is, is in een andere periode een heel aanvaardbare rente. De rentes waren nu eenmaal laag, en dat blijkt toch best redelijk te zijn geweest.
pi_62275006
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:04 schreef gelly het volgende:
Nee, daar is niks misgegaan. Vrij verkeer van diensten. Wat niet betekent dat Nederland als staat verantwoordelijk is voor hun handelen hier. Tenzij ze onder de regeling vallen, wat IceSave dus niet doet.
Wat snap je niet aan het woord: "toezichthouder"?

Als ik jou zo mag geloven mag iedere ijslander zich uitgeven als bank en vrijelijk gelden ophalen maar zo werkt het niet.
pi_62275016
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Eens, hij is evenwichtig maar ook resoluut bezig, hij is in zijn element, heeft hier verstand van en straalt vertrouwen uit.
JP is ineens uit beeld.
***** Kraak.....
pi_62275036
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Je snapt blijkbaar niet dat het om Nederlandse spaarders gaat. Meestal weet je wel waar je het over hebt maar op dit dossier kraam je echt onzin uit. Zoi ook over dit:
[..]

De feiten zijn gewoon dat het geld betreft dat op een Ijslandse bankrekening staat. Het geld valt onder de Ijslandse depositoregeling, niet de Nederlandse. De Nederlandse Bank en andere banken in Nederland zijn niet verantwoordelijk voor die tegoeden. Toch moeten ze er nu wel voor opdraaien na de belofte van Bos, want Ijsland heeft het geld niet. De spaarders komen dan misschien uit Nederland, het geld staat in Ijsland op de bank. Nou ja, stond.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 23:29:23 #155
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62275058
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:27 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het woord: "toezichthouder"?

Als ik jou zo mag geloven mag iedere ijslander zich uitgeven als bank en vrijelijk gelden ophalen maar zo werkt het niet.
Lekker als mensen er veel vanaf weten en heel hard schreeuwen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_62275088
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef gelly het volgende:

[..]

De feiten zijn gewoon dat het geld betreft dat op een Ijslandse bankrekening staat. Het geld valt onder de Ijslandse depositoregeling, niet de Nederlandse. De Nederlandse Bank en andere banken in Nederland zijn niet verantwoordelijk voor die tegoeden. Toch moeten ze er nu wel voor opdraaien na de belofte van Bos, want Ijsland heeft het geld niet. De spaarders komen dan misschien uit Nederland, het geld staat in Ijsland op de bank. Nou ja, stond.
Dat geld is ingelegd op een kantoor wat fysiek in nederland stond, is een beetje toezicht dan teveel gevraagd?
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 23:30:43 #157
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62275096
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarvan ik er ook nog steeds vanuit gaat dat Bos het voor elkaar krijgt dat Ijsland wel gaat betalen.... Hoe dan ook.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:31:00 #158
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_62275102
Boonstra over de 20mld op radio1 nu
Huilen dan.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:31:37 #159
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62275124
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:24 schreef Xenomaniac het volgende:
Goftedomme. Kutzooi.
?
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_62275128
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:21 schreef SCH het volgende:

Nederlandse spaarders gaat.
Bij een Ijslandse bank, klein beetje onderzoek dan weet elke sukkel dat je met 330.000 inwoners bankgaranties nooit kan waarmaken. Net als wij hier overigens.
***** Kraak.....
pi_62275167
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb er geen lor verstand van. Ik zocht gewoon een andere bank en deze werd door allerlei betrouwbaar geachte bronnen (consumentenbond, serieuze media) als degelijk genoemd, en natuurlijk was die rente aantrekkelijk maar nou niet meteen de doorslag.

Je kan het ook andersom stellen: als de Postbank zijn klanten niet zo had genaaid, had ik mijn geld nooit hoeven overboeken.
Genaaid, genaaid. Zij zijn gewoon reëel geweest en hebben ingezien dat ze zich geen hoge rentes konden permitteren. IceSave heeft gewoon heel hoog spel gespeeld, gegokt en verloren.
pi_62275168
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:30 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Dat geld is ingelegd op een kantoor wat fysiek in nederland stond, is een beetje toezicht dan teveel gevraagd?
Nee, het geld is overgeboekt via internet. Dat kantoor was geen officieele vestiging. Een van de vereisten om onder de regeling te vallen.
pi_62275209
Duitsland is nog mooier, die garanderen 100% van alles. Of Duitsers sparen niet zoveel en is 't een veilige belofte. Vallen er daar paar grote banken om dan is Duitsland net zoals Ijsland failliet.
***** Kraak.....
pi_62275248
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:29 schreef Wexy het volgende:

[..]

Lekker als mensen er veel vanaf weten en heel hard schreeuwen
Ik zal je post waarschijnlijk niet begrijpen maar om bijv. een restaurant te openen hier moet je al aan een rits voorwaarden voldoen, een bank openen is blijkbaar piece of cake. Ik durf dat te betwisten tenzij de toezichthouder gewoon niet voldoet.
pi_62275272
Hoe meer de burgers van een land op de pof leven des te veiliger is zo'n nationale bankgarantie lijkt 't wel.
***** Kraak.....
pi_62275316
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, het geld is overgeboekt via internet. Dat kantoor was geen officieele vestiging. Een van de vereisten om onder de regeling te vallen.
Aangezien de staat nu garanties geeft blijkbaar wel of er zijn grove fouten gemaakt met de toelating. Feit blijft dat er weldegelijk een fysieke vestiging en dus een tastbare identiteit was. De manier waarop overboekingen gedaan worden doet niet ter zake, er was een vestigingsplaats welke toegelaten is door de toezichthouder.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 23:41:57 #167
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62275382
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:36 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Ik zal je post waarschijnlijk niet begrijpen maar om bijv. een restaurant te openen hier moet je al aan een rits voorwaarden voldoen, een bank openen is blijkbaar piece of cake. Ik durf dat te betwisten tenzij de toezichthouder gewoon niet voldoet.
Bedoelde dat ik het met jou eens was laiverd...... nvm
pi_62275390
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:33 schreef Westerling het volgende:

[..]

Genaaid, genaaid. Zij zijn gewoon reëel geweest en hebben ingezien dat ze zich geen hoge rentes konden permitteren. IceSave heeft gewoon heel hoog spel gespeeld, gegokt en verloren.
De eigenaar van Icesave is en crimineel blijkt nu , net als esaylife en palmisland en dubai investment enzo
pi_62275432
Nu weet je tenminste waarom je straks tot je 70ste moet doorwerken...
I´m back.
pi_62275438
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:41 schreef Wexy het volgende:

[..]

Bedoelde dat ik het met jou eens was laiverd...... nvm
ik vind jou ook lief enzo. Nvm/nvt en zulks.
pi_62275440
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:39 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Aangezien de staat nu garanties geeft blijkbaar wel of er zijn grove fouten gemaakt met de toelating.
Joh, het zal niks te maken hebben met het tevreden houden van burgers (lees : consumenten,spaarders) denk je ?

IceSave valt FEITELIIJK niet onder de Nederlandse garantieregeling, dat Bos de barmhartige Samaritaan aan het spelen is zegt niks over de regels die hier Europees voor geregeld zijn. Moet Nederland ook garant staan voor Nederlandse spaarders die hun geld op een Belgische rekening hebben geparkeerd, mocht Belgie niet over de brug komen met een vergoeding ? Luxemburg, Griekenland, Turkije ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2008 23:45:07 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 23:49:46 #172
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62275585
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Joh, het zal niks te maken hebben met het tevreden houden van burgers (lees : consumenten,spaarders) denk je ?

IceSave valt FEITELIIJK niet onder de Nederlandse garantieregeling, dat Bos de barmhartige Samaritaan aan het spelen is zegt niks over de regels die hier Europees voor geregeld zijn. Moet Nederland ook garant staan voor Nederlandse spaarders die hun geld op een Belgische rekening hebben geparkeerd, mocht Belgie niet over de brug komen met een vergoeding ? Luxemburg, Griekenland, Turkije ?
IceSave werd vanaf 20.887 tot 40.000 gedekt door de Nederlandse bank.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 23:50:05 #173
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62275595
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
want?
pi_62275706
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
Als de pensioenen minder waard worden wel ja.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62275757
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:44 schreef gelly het volgende:

[..]

IK ben het met je eens ook al ben ik zo`n spaarder.
echter de rente was niet belachelijk hoog en bos gaat dit terug krijgen let maar op.

Overigens moet belgie dat niet flikken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 23:59:20 #176
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62275811
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

IK ben het met je eens ook al ben ik zo`n spaarder.
echter de rente was niet belachelijk hoog en bos gaat dit terug krijgen let maar op.

Overigens moet belgie dat niet flikken
Ben blij dat ik voor de rest toch volledig onder DNB val.
pi_62275818
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:50 schreef Wexy het volgende:

[..]

want?
Hoezo want?
I´m back.
pi_62275844
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als de pensioenen minder waard worden wel ja.
Dat wordt de volgende crisis.
***** Kraak.....
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:01:23 #179
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62275862
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo want?
Vertel maar.. waarom moet ik tot mn 70e werken?
pi_62275963
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:01 schreef Wexy het volgende:

[..]

Vertel maar.. waarom moet ik tot mn 70e werken?
Volgens mij is de staatsschuld in 1 week tijd in omvang gegroeid met 36,8 miljard euro.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')