abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:45:27 #1
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62269638
Welkom bij de Mirena-topicreeks.

Deel 1: Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen
Deel 2: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel II
Deel 3: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 3
Deel 4: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 4
Deel 5: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 5
Deel 6: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 6
Deel 7: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 7
Deel 8: [centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen - deel 8

En nu dus verder in deel 9!

In dit topic kun je terecht voor vragen, opmerkingen, klachten, etc over Mirena. Ook kun je hier je ervaringen uitwisselen, waardoor in de vorige topics een hoop misverstanden uit de weg zijn geruimd.

Wat algemene informatie over de Mirena:

Mirena, ook hormoonspiraaltje genoemd, wordt gebruikt als anticonceptie gewenst is.
Mirena is zowel geschikt voor vrouwen die al kinderen hebben gehad als voor vrouwen die nog geen kinderen hebben. Het kan een alternatief zijn voor sterilisatie of wanneer andere anticonceptiemethoden niet goed verdragen worden. Mirena heeft een gebruiksduur van 5 jaar.

Mirena is geschikt voor vrouwen die last hebben van versterkt menstrueel bloedverlies (menorragie), aangezien de hoeveelheid bloedverlies onder invloed van Mirena met gemiddeld 80% vermindert.

Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat je er niet elke dag aan hoeft te denken.

Evenals de pil bevat Mirena een hormoon waarvan de anticonceptieve werking op het baarmoederslijmvlies te vergelijken is met die van progesteron, een hormoon dat door het lichaam zelf wordt gemaakt. Dit hormoon, het levonorgestrel, zorgt ervoor dat het endometrium in een rustfase komt zodat het niet meer reageert op oestrogenen (vrouwelijke hormonen die in de eierstokken worden gemaakt). Daardoor wordt het baarmoederslijmvlies niet meer opgebouwd en worden de bloedingen veel lichter en ook minder pijnlijk. Mirena zorgt er eveneens voor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt; dit maakt dat de zaadcellen moeilijk in de baarmoeder kunnen doordringen. Mirena biedt een vergelijkbare bescherming tegen zwangerschap als sterilisatie bij de vrouw.



Bij de apotheek krijg je de Mirena in een grote platte doos verpakt mee. In deze doos zit Mirena samen met het inbrengsysteem. In werkelijkheid is Mirena echter heel klein:



Mirena wordt bij voorkeur geplaatst tijdens de menstruatie; in ieder geval binnen zeven dagen nadat de bloeding is begonnen. Gedurende deze periode staat de baarmoedermond meer open en gaat het inbrengen gemakkelijker. Het inbrengen begint net als het inwendig onderzoek dat je misschien al gewend bent. De arts zal Mirena met behulp van de Mirena-inserter via de vagina in de baarmoeder inbrengen. De draadjes worden tot een lengte van ongeveer 3 cm afgeknipt vanaf de baarmoedermond. Soms kun je de draadjes met de vinger blijven voelen.

De meeste vrouwen kunnen Mirena gebruiken, maar Mirena is, zoals geldt voor elke vorm van anticonceptie, niet voor iedereen geschikt. Je arts kan je hierover duidelijkheid verschaffen.


Deze 'beknopte' tekst is een samenvatting van informatie van de Mirena-website, waar uiteraard verder nog veel meer informatie over dit hormoonspiraaltje te vinden is.

De alsmaar groter wordende lijst met Fok!sters die een Mirena hebben:

2h2h
Angelcakes
ArwenMM
AudreyHepburn
babsjuh
B.ertha
Blinky
BloodyLotte
CyclingGirl
Dainese
dana123
danya_rachel
Enfermera
Ephemera
Firx
Hammer06
hannekethemaster
Ikook
_Ingrid_
Ingrid19
JamesBrownie
Jipje
Jojogirl
Kimpii
KinKin
lair
Larissa
Lief17
Ml-etje
Mar77
MissBehave
MissLeDuq
mom-at-work
mspoez
Muck
netje_nl
n8
N.icka
Ofresca
Paradijsvogeltje
penny
Principessa
Quinazoline
Raissa
Remidepemi
Rhanna
Rhiapona
SanneLeeuwenkamp
seilram
soffietje
Stamp_Kip
Susanne1980
SV
Syytön
syzo
teigan
TheSilentEnigma
tuxepux
Twinky
Viking84
Wynter
XcUZ_Me
ZwarteMagika

Veel plezier/sterkte/succes in deel 9!

[ Bericht 0% gewijzigd door Enfermera op 09-10-2008 22:11:27 ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:46:22 #2
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62269661
Missen jullie nog wat, laat het me weten dan pas ik de OP nog even aan.
De laatste posts:
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:45 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ook ik sluit me aan. Ik had geen buikpijn, maar maagpijn, welke ik zelf veroorzaakt had en ook zelf weer weggenomen heb Dus: BELLEN!!

Hier zijn de krampen trouwens ook met de noorderzon vertrokken Dus waarschijnlijk toch een schijnmenstruatie, aangezien ik ook pijnlijke tepels had
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:19 schreef KinKin het volgende:
Vandaag met de huisarts gesproken. Het schijnt bij sommige vrouwen voor te komen dat het lichaam probeert het spiraal weg te duwen, waardoor die krampen en andere bijwerkingen veroorzaakt worden. Deze pijn kan maanden aanhouden en tot die tijd mag ik pijnstillers slikken . De andere optie is om het spiraal weg te halen als ik het echt niet volhoud. Ik kijk het dus nog even aan.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:41 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Eh Okeeee. Heb je al een echo laten maken om te kijken of ie goed zit? Je hebt wel een afspraak hoop ik voor over een paar weken? Want dat moet je echt ff doen lijkt me.. En maanden met pijn lopen is echt niet tof, ik spreek uit ervaring. Echt, gewoon naar je huisarts gaan als je het niet meer ziet zitten. Maanden pijnstillers slikken is ook niks.. Succes & sterkte iig!

Ik ben vandaag op controle geweest bij de gyn, heb wat vraagjes gesteld en we hebben het wat gehad over de operatie. Ze vertelde dat ze de cyste een soort van eruit 'pellen'. Ze vertelde ook dat als je 10 min later zou kijken in die eierstok, dat die zich al helemaal weer 'gesloten' heeft, gevuld is waar die cyste zat. Het is heel flexibel materiaal zeg maar.
De cyste bestond inderdaad alleen maar uit bloed en vocht, gelukkig.
Ik heb nog gevraagd naar de kans op herhaling, maar daar kon zij helaas niets over zeggen. Dat dacht ik al, maar ik dacht ik vraag het. Ik had gewoon domme pech, dat zou best nog een keer kunnen voorkomen maar ook heel goed van niet..

Ik ben iig blij dat het niets ernstigs was. Nu rustig afwachten tot mn littekens helemaal genezen zijn.. Maar dat heeft tijd nodig.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62269711
Die van mij moet nog geplaatst worden maar hij gaat er wel komen!

Moesten jullie ook een soa-test ondergaan?
Heb de huisarts verzekerd niets te hebben, maar moest vandaag alsnog een plasje wegbrengen
Ik vind het gewoon zo raar! Dacht daar: oke, doen we dan wel.. maar hoe meer ik erover nadenk hoe gekker ik het vind!
pi_62270099
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:48 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Moesten jullie ook een soa-test ondergaan?
Heb de huisarts verzekerd niets te hebben, maar moest vandaag alsnog een plasje wegbrengen
Ik vind het gewoon zo raar! Dacht daar: oke, doen we dan wel.. maar hoe meer ik erover nadenk hoe gekker ik het vind!
Wat vind je er gek aan? Better safe than sorry, toch?
pi_62270484
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:45 schreef Enfermera het volgende:
En nu dus verder in deel 8!
Nee, 9!
Ghehe, ik vergat die ook in deel 8
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_62270617
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:48 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Die van mij moet nog geplaatst worden maar hij gaat er wel komen!

Moesten jullie ook een soa-test ondergaan?
Heb de huisarts verzekerd niets te hebben, maar moest vandaag alsnog een plasje wegbrengen
Ik vind het gewoon zo raar! Dacht daar: oke, doen we dan wel.. maar hoe meer ik erover nadenk hoe gekker ik het vind!
Ja, dat moest.
Maar dat hadden ze me niet verteld aan de telefoon, dus ik was al helemaal blij dat ik precies ongesteld was op het moment van de afspraak (was echt een erg kleine kans), en ik had me helemaal voorbereid op het plaatsen van dat ding. Gaat die arts moeilijk doen, dat het toch echt wel moet, zo'n test. Want anders krijg je infecties en zo. Dus na een lang gesprek over verantwoordelijkheid, risico, enz. enz. heeft hij me twee recepten meegegeven voor antibioticabommen (onder het motto: als je een soa zou hebben, is 'ie na die pillen wel dood!). De pillen heb ik vervolgens lekker niet ingenomen, want ik heb een hekel aan antibiotica en ik weet toch zeker dat ik niks heb (vaste relatie en allebei laten testen).

Dus: ja, het moet, maar ik heb het lekker niet gedaan
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_62271166
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:19 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ja, dat moest.
Maar dat hadden ze me niet verteld aan de telefoon, dus ik was al helemaal blij dat ik precies ongesteld was op het moment van de afspraak (was echt een erg kleine kans), en ik had me helemaal voorbereid op het plaatsen van dat ding. Gaat die arts moeilijk doen, dat het toch echt wel moet, zo'n test. Want anders krijg je infecties en zo. Dus na een lang gesprek over verantwoordelijkheid, risico, enz. enz. heeft hij me twee recepten meegegeven voor antibioticabommen (onder het motto: als je een soa zou hebben, is 'ie na die pillen wel dood!). De pillen heb ik vervolgens lekker niet ingenomen, want ik heb een hekel aan antibiotica en ik weet toch zeker dat ik niks heb (vaste relatie en allebei laten testen).

Dus: ja, het moet, maar ik heb het lekker niet gedaan


Naja ik durfde niet zomaar het niet te doen als de dokter zei dat het wel moest , was dan ook niet mijn eigen huisarts .
Zou alleen een soa kunnen hebben door een bloedtransfusie, en laat ik die nou net niet gehad hebben .
Maar heb de meuk al weggebracht om te laten testen vanmorgen, kan iig geen kwaad lijkt mijt
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:41:56 #8
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62271287
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:14 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Nee, 9!
Ghehe, ik vergat die ook in deel 8
Ik zag het idd, heb het gewijzigd
En idd, lekker boeiend, doe zo'n test, weet je ook weer zeker dat je niks hebt toch
Tuxepux, jouw oplossing vind ik wel buitengewoon creatief
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62271753
je mag mij er wel alvast uithalen, een 'trotse' bezitter ben ik toch niet meer.....

Enerfmera, misschien rare vraag, mag ook via pm, maar heb je een foto van hoe de wondjes er bij jou nu uitzien?

Ohja, ik heb geen soa-test hoeven doen.
I had a signature once. It was awful.
pi_62271937
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:37 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Naja ik durfde niet zomaar het niet te doen als de dokter zei dat het wel moest , was dan ook niet mijn eigen huisarts .
Zou alleen een soa kunnen hebben door een bloedtransfusie, en laat ik die nou net niet gehad hebben .
Maar heb de meuk al weggebracht om te laten testen vanmorgen, kan iig geen kwaad lijkt mijt
Neuh, ik had op zich ook geen bezwaar gehad tegen een test. Maar ik baalde gewoon zo ontzettend toen hij zei dat het ding niet op die dag geplaatst kon worden, dat ik alles op alles heb gezet om 'm om te praten


O ja, ik heb de Mirena nu al 2 maanden, en ik heb pas volgende week controle. Ik had eigenlijk meteen na het plaatsen een afspraak moeten maken, maar toen wist ik nog niet hoe het ging lopen met werk e.d., en toen ik dat wel wist hadden ze al maanden volgeboekt.
Maar goed, alles zal wel goed zijn, want ik heb nergens last van, kan de draadjes vinden en merk ook wel dat 'ie goed zit (prut FTW ).
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:07:32 #11
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_62272152
Zo, volgende topic feestje?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:14:11 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62272402
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:54 schreef zoeperzazke het volgende:
je mag mij er wel alvast uithalen, een 'trotse' bezitter ben ik toch niet meer.....

Enerfmera, misschien rare vraag, mag ook via pm, maar heb je een foto van hoe de wondjes er bij jou nu uitzien?

Ohja, ik heb geen soa-test hoeven doen.
Ik heb je eruit gehaald.

Ik zal morgen ffies een foto maken van de wondjes en die onder een linkje plaatsen. Ze zien er nog wel iets rood uit, maar dat is meer omdat ze goed doorbloed zijn volgensmij, en dat is alleen maar beter. Het littekenweefsel is nog wel hard, dat is wel jammer. Ook in mijn navel. Normaal kon ik daar makkelijk met mn wijsvinger in zeg maar, nu gaat dat wat lastiger, is toch gevoeliger en harder. Mja, dat trekt hopelijk voor het grootste gedeelte weg..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62279314
quote:
Je hebt wel een afspraak hoop ik voor over een paar weken? Want dat moet je echt ff doen lijkt me
Afspraak nog niet gemaakt, dat hoefde pas na 2 maanden en ik kon maar 6 weken van te voren een afspraak maken, dus dat doe ik binnenkort. Mijn gynaecoloog heeft hem trouwens geplaatst, dus ik ga er wel vanuit dat die bij het plaatsen weet of hij er goed in zit of niet.

Ik heb zelf om een SOA test gevraagd en vond het wel prettig om te weten dat ik geen SOA had voordat het spiraal geplaatst werd.
pi_62279512
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:06 schreef KinKin het volgende:
Mijn gynaecoloog heeft hem trouwens geplaatst, dus ik ga er wel vanuit dat die bij het plaatsen weet of hij er goed in zit of niet.
Mijn plaatsing bij de ervaren gyneacologe ging ook volgens boekje, verliep hartstikke goed, en toch was het foute boel..... Het geeft allemaal geen garantei en zoveel buikpijn blijft gewoon akelig, ik zou die afspraak direct maken. Ik mocht bij de gyn die afspraak direct na plaatsing inplannen....
I had a signature once. It was awful.
pi_62279987
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:14 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik heb je eruit gehaald.

Ik zal morgen ffies een foto maken van de wondjes en die onder een linkje plaatsen. Ze zien er nog wel iets rood uit, maar dat is meer omdat ze goed doorbloed zijn volgensmij, en dat is alleen maar beter. Het littekenweefsel is nog wel hard, dat is wel jammer. Ook in mijn navel. Normaal kon ik daar makkelijk met mn wijsvinger in zeg maar, nu gaat dat wat lastiger, is toch gevoeliger en harder. Mja, dat trekt hopelijk voor het grootste gedeelte weg..
Miss wat calendula zalf erop smeren als het goed dicht is.
En mocht je nog richting de zon gaan..factor 30 minimaal dan blijft het mooi ipv hard rimpelig of d-bruin
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62280028
SOa enz deden ze bij mij net voor het zetten...ehh hoezo willekeur hihi
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:33:57 #17
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62287458
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:34 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Miss wat calendula zalf erop smeren als het goed dicht is.
En mocht je nog richting de zon gaan..factor 30 minimaal dan blijft het mooi ipv hard rimpelig of d-bruin
Ik smeer al, biodermal littekencreme. Het is inmiddels wel goed dicht, maar gewoon nog rood.
Ik heb wat fotootjes gemaakt onder een linkje. Ze zijn niet zo dichtbij omdat ze dan echt heel onduidelijk worden. Het litteken in mijn navel zie je dus niet, dat zit wat dieper, het zijn 2 rode lijntjes zeg maar, zelfde kleur als het litteken linksonder op mn buik als je op de foto kijkt.
Foto1
Foto2
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62288382
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:06 schreef KinKin het volgende:

[..]


Ik heb zelf om een SOA test gevraagd en vond het wel prettig om te weten dat ik geen SOA had voordat het spiraal geplaatst werd.
Dan kan je mij vast ook wel vertellen hoelang het duurt voor ze daar klaar mee zijn?
Kan ik een afspraak maken hem te laten zetten!

Je moest ongesteld zijn toch? Als je hem ging laten zetten (bah, lekkere rotzooi zal dat zijn dan )
pi_62288407
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:36 schreef Ml-etje het volgende:
SOa enz deden ze bij mij net voor het zetten...ehh hoezo willekeur hihi
Net voor ze hem plaatsten? Hoe kan dat dan zo snel kunnen ze dat toch niet testen?
pi_62294863
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:05 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Net voor ze hem plaatsten? Hoe kan dat dan zo snel kunnen ze dat toch niet testen?
Ik heb geen idee maar ik heb hem dus ook niet gehad, ze hebben het niet eens gevraagd.....
I had a signature once. It was awful.
pi_62297469
Nee klopt dat klunnen ze ook niet zo snel testen dus vandaar mijn opmerking over willekeur.
Ziet er mooi uit enferma en die biodermal creme heb ik ook staan erg fijn alleen werd het litteken daar niet mooi roze van dus vandaar de andere cremetjes.
Tis dat ik weet dat ik moet zoeken naar een litteken maar anders had ik het eigenlijk niet gezien
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:40:50 #22
92409 Twinky
Little star.
pi_62297868
o de draadjes zorgen er gewoon voor dat we niet ongegeneerd keihard kunnen neuken. Eén van de twee is best kort en steekt gewoon nogal prikkend uit, logisch dat dat pijn doet maar hij wil ook gewoon niet aan de kant! En nog korter af laten knippen wordt het alleen maar erger van
pi_62381709
Ik ben eindelijk op controle geweest, en heb dus een echo gehad. Hij wees het aan, ik zag alleen een witte vlek, maar goed. Als hij zegt dat dat een Mirena is, zal het wel zo zijn
Ik hoef dus de komende 4 jaar en 10 maanden niet meer aan het ding te denken
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  donderdag 16 oktober 2008 @ 01:41:36 #24
91363 dithje
I dith it again!
pi_62423507
Ik heb niet eens de moeite genomen om het topic door te lezen.....ik heb namelijk geen goede ervaringen met mirena.
Het inbrengen was een hel, de eerste paar weken waren pijnlijk, (rugpijn, beenpijn,hoofdpijn misselijk,moe etc.) en nu.......nu loop ik alweer drie maanden bij een dermatoloog...waarom?
Omdat mijn haar uitviel,mijn gezicht,rug,borst en benen onder de uitslag en acne zaten, ik jeuk had en ga zo maar door.
Verder word ik er onzeker van dat ik niet weet of wel dan niet zwanger ben.
Mijn vriend en ik doen niet aan veilige sex, na het samen afnemen van een soa test, maar ik vind het niet tof dat ik niet maandelijks ongesteld word...
Verder, ik vind het ook niet tof dat ik nu op onverwachte momenten ongesteld word....inderdaad: Op vakanties en als je sauna bezoeken hebt afgesproken.....
Komt nog bij dat ik nog steeds helemaal moe ervan word, mijn buik vaak opgezet is en pijn doet....

Bij de pil had ik alleen maar last van moodswings (die overigens ook niet te harden waren) maar liever dat.....dan al die onzin die ik eerst niet had....

Dus....zo, dit lucht op.
Just dith it!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 07:42:20 #25
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_62425136
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:41 schreef dithje het volgende:
-knip-
Jammer dat de Mirena bij jou niet goed uitgepakt heeft. Zo zie je maar dat ieder lichaam anders is en dus anders reageert.

Hoe lang heb je de Mirena al? En hoe lang verwacht je hem nog te hebben?
pi_62426705
ik vraag me af of de Mirena als ik je verhaal zo lees uberhaupt wel een geschikte keuze voor je was.....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 13:37:46 #27
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62432838
Ik las zojuist dit:
Spiraaltje slecht voor vrouwen met borstkanker

Borstkanker zit bij mij in de familie, wat zouden jullie doen?

Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  donderdag 16 oktober 2008 @ 14:03:16 #28
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_62433590
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:37 schreef Jipje het volgende:
Borstkanker zit bij mij in de familie, wat zouden jullie doen?
Wachten op de contrastudie.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 14:40:00 #29
91363 dithje
I dith it again!
pi_62434616
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 07:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Jammer dat de Mirena bij jou niet goed uitgepakt heeft. Zo zie je maar dat ieder lichaam anders is en dus anders reageert.

Hoe lang heb je de Mirena al? En hoe lang verwacht je hem nog te hebben?
Ik heb de mirena vanaf 20 April.... Ik mag volgende week donderdag eindelijk naar de gyneacoloog......
Ik zeg eindelijk omdat ik echt gepust ben om de mirena te behouden.....
Ik ben daarom nu alweer 2 maanden bezig met het slikken van antibiotica en een tonic met behoorlijk agressief spul voor mijn gezicht....
Daarom word mijn besluit om de mirena maar te verwijderen...wat ik dan ga doen...weet ik nog niet... eerst de oude worden qua lijf etc.
Just dith it!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 14:41:32 #30
91363 dithje
I dith it again!
pi_62434646
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:32 schreef zoeperzazke het volgende:
ik vraag me af of de Mirena als ik je verhaal zo lees uberhaupt wel een geschikte keuze voor je was.....
Dat weet je nooit van te voren lijkt me? ik kan niet tegen het hormoon levonorgestrel die in de mirena zit........ Dit schijnt vaker voor te komen......
Just dith it!
pi_62441359
Vervelend joh!! Dan heb ik niets te klagen..
Kwam eigenlijk kijken om te posten dat ik toch nog even v oor een check up ga.
Voel de draadjes keurig dat wel maar heb regelmatig buikpijn.

Even vraagje wat houdt die check up in dames??
Weer die *** eendenbek of een echo zoals bij zwangere dames?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62441849
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 19:04 schreef Ml-etje het volgende:
Vervelend joh!! Dan heb ik niets te klagen..
Kwam eigenlijk kijken om te posten dat ik toch nog even v oor een check up ga.
Voel de draadjes keurig dat wel maar heb regelmatig buikpijn.

Even vraagje wat houdt die check up in dames??
Weer die *** eendenbek of een echo zoals bij zwangere dames?
Bij mij was de check (gewoon de controle die ze na 6 weken doen) een echo, dus van buitenaf. Koude gel, beetje duwen op je buik en dat was 't dan weer. Maar misschien willen ze meer checken, als je ergens last van hebt.
Heb je echt zo'n last van die eendenbek dan?
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  donderdag 16 oktober 2008 @ 19:26:43 #33
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62441921
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 19:04 schreef Ml-etje het volgende:
Vervelend joh!! Dan heb ik niets te klagen..
Kwam eigenlijk kijken om te posten dat ik toch nog even v oor een check up ga.
Voel de draadjes keurig dat wel maar heb regelmatig buikpijn.

Even vraagje wat houdt die check up in dames??
Weer die *** eendenbek of een echo zoals bij zwangere dames?
Een inwendige echo, er gaat een cameraatje naar binnen, die een stuk kleiner is dan de gemiddelde piemel/dildo, dus daar voel je eigenlijk vrij weinig van
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:10:20 #34
91363 dithje
I dith it again!
pi_62444554
Inderdaad, die echo is een piece of cake.
Just dith it!
pi_62445599
Hoe ver willen ze je kut spreiden? Moet ik bang zijn voor die eendenbek? die klonk namelijk al het engst!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:55:39 #36
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62445682
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:53 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Hoe ver willen ze je kut spreiden? Moet ik bang zijn voor die eendenbek? die klonk namelijk al het engst!
XD Haha tis meer om goed zicht te hebben, het is in principe niet pijnlijk, soms moet je wat 'persen' zodat ie er beter in gaat. Maar dat is niet eng, hoor Als je het een keer gehad hebt weet je dat.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62445748
ik ga voor de echo van buitenaf die heeft hij nl nog nooit gedaan terwijl hij er juni in ging
Die eendenbek is niet eng hoor maar preutse ikkie houd gewoon liever haar kleertjes aan
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62445958
Ah oke. Naja ik moet me niet druk gaan lopen maken want dan gaat het vast meer pijn doen (pijnloos zal het niet zijn ) maar blijf het wel smerig vinden dat het tijdens je menstruatie moet ! Voel ik me al vies, gaat er ook nog eens een of andere vrouw in me doos zitten gluren .
pi_62445972
Afspraak staat nog niet eens
pi_62445977
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 14:41 schreef dithje het volgende:

[..]

Dat weet je nooit van te voren lijkt me? ik kan niet tegen het hormoon levonorgestrel die in de mirena zit........ Dit schijnt vaker voor te komen......
ja, maar als je het niet fijn vindt dat je niet meer ongesteld wordt dan is de mirena niet geschikt want bij 90% van de vrouwen blijft de menstruatie uit, dat weet je dus van te voren....

MI-tje, bij een inwendige echo wordt er geen eendenbek gebruikt. Het is een soort van kleine dildo. Daar gaat een condoompje omheen met wat glijmiddel en hij floept zo naar binnen, daar merk je écht niets van, maak je daar geen zorgen om! Van binnen duwt het echo-apparaat zachtjes tegen je baarmoeder aan maar dat is hetzelfde als je zachtjes op je arm duwt, niet pijnlijk. Je kunt beter een inwnedige echo krijgen dan een uitwendige, omdat de mirena zeer moeilijk te zien is op de echo en dit inwendig een stuk duidelijker in beeld gebracht kan worden, waar de uitwendige meer twijfels kan geven.

Hoi-piepeloitje, de eendenbek is vervelend, maar niet meer dan dat. Ik heb hem nu 4 keer ingehad (jugh) en 2 keer drukte hij tegen mijn blaas aan, dat was vervelend. Zorg dus dat je vlak voor je naar binnen gaat de laatste druppel even uitplast op de wc, anders levert dat ongemakkelijke situaties op! Het is een beetje ene vervelend gevoel bij het inbrengen, maar eens hij zit merk je het ook niet echt meer, het is gewoon even onprettig.
I had a signature once. It was awful.
pi_62446049
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:04 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ah oke. Naja ik moet me niet druk gaan lopen maken want dan gaat het vast meer pijn doen (pijnloos zal het niet zijn ) maar blijf het wel smerig vinden dat het tijdens je menstruatie moet ! Voel ik me al vies, gaat er ook nog eens een of andere vrouw in me doos zitten gluren .
Troost je, het plaatsen van een spiraaltje is daily business daar, ze maken het elke dag mee. Zorg dat je gewoon je eigen verbandje inhebt (dat ziekenhuisverband is 2 cm dik, bah) en neem, als je dat fijn vindt, een warm kruikje mee. Had ik ook gedaan bij dat laatste onderzoek en dat was best prettig. Het inbrengen van het spiraaltje ervaart iedereen anders. Mij viel het achteraf hééél erg mee, als je sommige verhalen hoort.... bereid je voor op 1 of 2 zware menstruatiekrampen, en niets meer of minder dan dat. De kans dat het dan meevalt is groot, de kans dat het tegenvalt is klein. Maar echt voorspellen kun je het toch niet
I had a signature once. It was awful.
pi_62446153
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:04 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ah oke. Naja ik moet me niet druk gaan lopen maken want dan gaat het vast meer pijn doen (pijnloos zal het niet zijn ) maar blijf het wel smerig vinden dat het tijdens je menstruatie moet ! Voel ik me al vies, gaat er ook nog eens een of andere vrouw in me doos zitten gluren .
Het kan aardig pijnloos zijn, hoor. Bij mij was het niet erger dan wat flinke krampen (soort van menstruatie x3 ofzo). Ik dacht achteraf echt 'was dit alles?', want ik had de ergste verhalen gehoord natuurlijk.

En een eendebek is echt niet pijnlijk, alleen de situatie is pijnlijk. Maar goed, ze zetten die dingen alleen als je ongesteld bent, dus ze heeft al honderden ongestelde dozen gezien, moet je maar denken!
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_62446163
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:07 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Troost je, het plaatsen van een spiraaltje is daily business daar, ze maken het elke dag mee. Zorg dat je gewoon je eigen verbandje inhebt (dat ziekenhuisverband is 2 cm dik, bah) en neem, als je dat fijn vindt, een warm kruikje mee. Had ik ook gedaan bij dat laatste onderzoek en dat was best prettig. Het inbrengen van het spiraaltje ervaart iedereen anders. Mij viel het achteraf hééél erg mee, als je sommige verhalen hoort.... bereid je voor op 1 of 2 zware menstruatiekrampen, en niets meer of minder dan dat. De kans dat het dan meevalt is groot, de kans dat het tegenvalt is klein. Maar echt voorspellen kun je het toch niet
Ik kan het gewoon bij de huisarts laten inbrengen, is dat vreemd?
Was wel een nieuwe arts, iig nog nooit gezien, misschien dat ze het fout had?
Maar een tampon kan dus niet als dat ding erin zit? vind maandverband namelijk echt totaal niet prettig
pi_62446376
Oja...
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:04 schreef zoeperzazke het volgende:
ja, maar als je het niet fijn vindt dat je niet meer ongesteld wordt dan is de mirena niet geschikt want bij 90% van de vrouwen blijft de menstruatie uit, dat weet je dus van te voren....
Ik was dus wel ongesteld, boe!!
Gelukkig maar een paar dagen. Ik hoop dat het vanaf nu gewoon weg blijft...
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_62446400
De huisarts kan het ook inbrengen. Dat was bij mij in eerste instantie ook de bedoeling. Eerst meten ze je baarmoeder op en ze kwam er niet goed door, dus ze durfde hem niet te plaatsen. Tussen je baarmoedermond en je baarmoeder zit een kleine verdikking, dat is even een pijnlijk stukje. Toen ben ik de dag erop naar de gyneacoloog gegaan en ik moet eerlijk zeggen dat ik het véél prettiger vond. Het is een stuk relaxter, er is meer ervaring en als er ook maar iets fout gaat kan er direct professioneel ingegrepen worden. Dus zeker als je nog nooit kinderen gebaard hebt (dan is het minder soepel en vaak pijnlijker), dan zou mijn voorkeur toch zeker naar de gyn uitgaan.

De verhalen over tampongebruik variëren van arts tot arts. Mijn gyneacoloog én mijn huisarts vonden het geen enkel probleem om ze direct te gebruiken míst je ze echt op tijd verschoont en niet langer dan enkele uren inhoudt, hie rop het forum heb ik gelezen dat andere artsen het liever niet hadden. dit ivm eventuele bacterieën die mee naar binnen kunnen komen terwijl je baarmoedremond ietsjes opgerekt is, waardoor er een miniscule kans kan bestaan dat deze in je baarmoeder komen. Je moet zelf bepalen of je het risico wilt lopen of niet. Ik had na een uurtje al een tampon in, heb er geen problemen mee gehad.
I had a signature once. It was awful.
pi_62446798
Nou, dan maak ik voor de zekerheid wel gelijk een afspraak bij de gyn dan morgen even bellen ^^

Enig idee hoelang het duurt om een potje pis te analyseren?

En kan je daar snel terecht? Want ik heb geen flauw idee wanneer ik ongesteld word, niet zo heel lang geleden gestopt met de pil
pi_62446830
Laat je via je huisarts doorverwijzen naar de gyneacoloog. De huisarts zal het heel normaal vinden dat je je daar prettiger bij voelt en de huisarts heeft voorrang bij het maken van afspraken dan als je zelf belt.... voor mij hadden ze donderdagmiddag gebeld en ik kon vrijdagochtend terecht. Dat potje plas weet ik niet, dat hebben ze bij mij niet gedaan....
I had a signature once. It was awful.
pi_62446976
Naja, bijna een week geleden, ga morgen gewoon bellen.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:06:32 #49
91363 dithje
I dith it again!
pi_62447669
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:04 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

ja, maar als je het niet fijn vindt dat je niet meer ongesteld wordt dan is de mirena niet geschikt want bij 90% van de vrouwen blijft de menstruatie uit, dat weet je dus van te voren....

Ik dacht ook dat ik het erg fijn zou vinden.....maar dit is dus niet het geval.
Ik ben en blijf een echte control freak, en wil dus never nooit een kind op mijn leeftijd krijgen.....
Nu heb ik die controle niet, ook al is die controle bij pil gebruik ook maar schijn....

Blijft wel een feit dat ik alleen maar nadelen ervaar aan de mirena....was dit niet het geval had ik met plezier een aantal zwangerschapstesten in geslagen voor mijn gemoedstoestand en van die van mijn vriend....
Just dith it!
pi_62448518
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:06 schreef dithje het volgende:
Blijft wel een feit dat ik alleen maar nadelen ervaar aan de mirena....was dit niet het geval had ik met plezier een aantal zwangerschapstesten in geslagen voor mijn gemoedstoestand en van die van mijn vriend....
Echt heel erg zonde altijd vervelend als het zo tegenvalt, terwijl het plaatsen van de mirena toch een behoorlijke drempel kan zijn voor sommigen.... Hopelijk vind je snel een methode die beter bij je past, heb je al eens aan de nuvaring gedacht? Dat is ook lichter dan de pil, je hoeft er minder aan te denken en je hebt er zelf de controle over....
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:57:56 #51
91363 dithje
I dith it again!
pi_62449975
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:36 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Echt heel erg zonde altijd vervelend als het zo tegenvalt, terwijl het plaatsen van de mirena toch een behoorlijke drempel kan zijn voor sommigen.... Hopelijk vind je snel een methode die beter bij je past, heb je al eens aan de nuvaring gedacht? Dat is ook lichter dan de pil, je hoeft er minder aan te denken en je hebt er zelf de controle over....
tja...zit ook levenorgestrel in....... lekker weer....
Ach ja, komt goed...
Just dith it!
pi_62504357
Thansk voor de geruststelling nog zoeperzazke!!
Ga het wel zien..het stomme is dat ik nu geen pijntje meer heb..
Als dat zo doorgaat bel ik het af want dan was het psychisch geleuter
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62508773
Wilde vrijdag naar de huisarts bellen, kwam goed uit, werd vrijdag ongesteld.
Krijg ik het antwoordapparaat "Wij zijn het weekend van 17 t/m 19 oktober niet bereikbaar wegen.." (tuut tuut tuut) morgen maar gelijk bellen, hopen dat ze dan klaar zijn met die achterlijke test en anders jammer, ik wil niet nog een maand gaan wachten
pi_62536557
Dit slaat echt alles !!! Ze zijn ook van 20 tm 26 gesloten! Dat kan je toch niet maken?
Ben er verdomme 1,5 week terug nog geweest, leuk dat ze wat ophangen in de wachtkamer zeg bah.

Ik kan niet zelf een gynaecoloog bellen? Ik ga in ieder geval niet nog een maand wachten
pi_62536885
ja, je kunt ook zelf de gyneacoloog bellen, in dit geval ben je wel eerder dan via de huisarts wat een stom gedoe zeg! Gewoon je ziekenhuis bellen en je door laten verbinden met de poli gyneacologie!
I had a signature once. It was awful.
pi_62536968
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:00 schreef zoeperzazke het volgende:
ja, je kunt ook zelf de gyneacoloog bellen, in dit geval ben je wel eerder dan via de huisarts wat een stom gedoe zeg! Gewoon je ziekenhuis bellen en je door laten verbinden met de poli gyneacologie!
Ik ga morgen gelijk bellen ja , ben alleen bang dat het dan weer ontzettend lang gaat duren voor ik een afspraak heb en dan ben ik niet meer ongesteld!
pi_62537287
Leg het gewoon uit, vaak hebben ze nog wel een gaatje hoor! Het is immers ook zo gebeurd, meer dan een kwartiertje plannen ze niet in! Heb je de Mirena al wel in huis?
I had a signature once. It was awful.
pi_62537405
Godver de godver.. nee die heb ik nog niet en de huisarts zei dat ik die op recept bij de apotheek moet halen. Wat erg zeg, word met de minuut bozer bah!
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:19:45 #59
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62537470
Pff, hopeloos joh Hoi_Piepeloi.. Hoop dat je snel terecht kan bij de gyn!!

Ik begin steeds weer wat positiever naar Mirena te kijken.. Ook al heb ik nog puistjes, ik ben lang niet meer zo moe en sacherijnig als bij mn pil! Heb vannacht echt slecht geslapen, bij de pil zou ik me dan echt gewoon kut voelen de hele dag, sacherijnig zijn, moe etc.. Met die Mirena gaat het gewoon zoveel beter Tuurlijk voel ik me wel iets minder, maar ik kan een stuk beter functioneren! ^^
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62537638
Oh, nog leuker! De volgende keer dat ik ongesteld moet worden ben ik met vriendlief op een romantisch weekendje weg !
Zou een huisarts in haar vrije tijd recepten uitschrijven? Mijn moeder is wel bevriend met een huisarts uit de praktijk waar ik altijd heenga. Naja dat ga ik iig morgen dan even proberen 2 maanden uitstel wil ik zeker niet.

Oh, en is het een probleem om, mocht het allemaal niet lukken, nog 2 maanden aan de pil te gaan?
Weet niet of dat mag?
pi_62537670
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:19 schreef Enfermera het volgende:
Pff, hopeloos joh Hoi_Piepeloi.. Hoop dat je snel terecht kan bij de gyn!!

Ik begin steeds weer wat positiever naar Mirena te kijken.. Ook al heb ik nog puistjes, ik ben lang niet meer zo moe en sacherijnig als bij mn pil! Heb vannacht echt slecht geslapen, bij de pil zou ik me dan echt gewoon kut voelen de hele dag, sacherijnig zijn, moe etc.. Met die Mirena gaat het gewoon zoveel beter Tuurlijk voel ik me wel iets minder, maar ik kan een stuk beter functioneren! ^^
Ik hoop het ook, het is nu of over 2 maanden

Maar puisten? Door de mirena of door het stoppen met de pil?
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:56:29 #62
91363 dithje
I dith it again!
pi_62538463
Ik kreeg ze van de mirena, vanwege het stofje levonorgrestrel..... sommige vrouwen reageren daarop wat kan leiden tot puisten, vet haar, en vies ruiken.... (BLEHH!!) en aangezien ik een echte ijdeltuit ben, en compleet depressief kan raken van puisten, zweetgeur en vet haar....gaat die deruit!
Ben aan het aftellen tot donderdag!!
Just dith it!
pi_62538553
Hmm dat klinkt niet best dan idd.Gelukkig heb ik nog geen ernstige symptomen en geen buikpijn meer

Ik slikte de pil nog toen ik de mirena liet zetten dus dat is geen probleem.
Let er wel op of het wel veilig is..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:23:28 #64
91363 dithje
I dith it again!
pi_62541269
ach joh, der zijn gewoon van die uitzonderingen bij...en aangezien ik nooit normaal reageer op medicatie...doe ik dat nu ook niet...hahaha.....aard van het beestje, dus maak je niet sappig.
De mirena is een pracht uitvinding en erg veilig (meer veilig) qua trombose toestanden.
Just dith it!
pi_62541653
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:00 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm dat klinkt niet best dan idd.Gelukkig heb ik nog geen ernstige symptomen en geen buikpijn meer

Ik slikte de pil nog toen ik de mirena liet zetten dus dat is geen probleem.
Let er wel op of het wel veilig is..
Of wat veilig is? Mijn pil?
Mwah, daar maak ik me geen zorgen over, maar ik had wel goede redenen om ermee te stoppen en nu dus een mirena te nemen. Doe het liever niet, maar als het niet anders kan moet het maar.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:34:04 #66
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62559403
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:26 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ik hoop het ook, het is nu of over 2 maanden

Maar puisten? Door de mirena of door het stoppen met de pil?
Tja, dat weet ik dus niet precies. Ik slikte hiervoor 3 jaar microgynon 30 en iets van 2 jaar yasmin, heb altijd al wel puistjes gehad.. ben nu 23 en hoop dat het een keertje ophoudt De gyn zei dat met Mirena wellicht ook mijn puistjes op zouden houden, nou, mooi niet dus. Ik heb ze er nou ook bij op mn borst en rug. Ene periode is het wat minder, dan weer wat meer. Ik ben nu aan de vitamine B complex en dat helpt volgensmij ook wel.. Dat is echt het enige nadeel wat ik heb van Mirena, voor de rest ben ik echt super tevreden. Misschien ligt het ook gewoon aan mijn hormonen of erfelijkheid van die puistjes hoor, maar dat weet je gewoon niet..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62561951
Hallo dames! Ik heb eindelijk een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog voor volgende week. Nu al 4 weken lang pijn en aan de pijnstillers. Ik ben het behoorlijk zat. Ik voel me mezelf niet meer, ben ook prikkelbaar en kan om het minste geringste beginnen te janken. Ook de touwtjes heb ik niet kunnen vinden en dat heb ik echt een paar keer goed proberen doen (ik zal wel wat fout doen ). Maar goed, ik laat jullie weten wat de gynaecoloog zegt.
pi_62568244
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:35 schreef KinKin het volgende:
Hallo dames! Ik heb eindelijk een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog voor volgende week. Nu al 4 weken lang pijn en aan de pijnstillers. Ik ben het behoorlijk zat. Ik voel me mezelf niet meer, ben ook prikkelbaar en kan om het minste geringste beginnen te janken. Ook de touwtjes heb ik niet kunnen vinden en dat heb ik echt een paar keer goed proberen doen (ik zal wel wat fout doen ). Maar goed, ik laat jullie weten wat de gynaecoloog zegt.
Echt waar? Mijn huisarts zei juist dat je met de Mirena geen kans zou hebben op moodswings, depressie, etc!
Dat is ook de reden dat de mirena mij aangeraden werd, ik wilde eerst aan de prikpil, was geen goed idee, dan maar een implanon, ook niet.
Ze zei dat bij de mirena de hormonen juist ergens in je baarmoeder blijven kroelen.

Het was een nieuwe, maar zo ver kan ze er toch niet naast zitten?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:51:58 #69
91363 dithje
I dith it again!
pi_62570430
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:41 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Echt waar? Mijn huisarts zei juist dat je met de Mirena geen kans zou hebben op moodswings, depressie, etc!
Dat is ook de reden dat de mirena mij aangeraden werd, ik wilde eerst aan de prikpil, was geen goed idee, dan maar een implanon, ook niet.
Ze zei dat bij de mirena de hormonen juist ergens in je baarmoeder blijven kroelen.

Het was een nieuwe, maar zo ver kan ze er toch niet naast zitten?
Ik vind 4 weken ook wel erg kort en de beslissing om het eruit te halen erg drastisch....zelfs ik (ook buikpijn, rugpijn, pijnlijke benen, jeuk, zweet, vet haar en gezicht en ga maar effe door...) heb mijn drie maanden uitgezeten.
De buikpijn is bij mij sinds de zomer vakantie weer terug....
Maar nog: geef je lijf effe de tijd om aan de verminderde hormonen te wennen, en te wennen aan het feit dat er 24/7 iets in de baarmoeder zit....
Ik ga a.s. donderdag ook naar de gyna...samen bekijken wat ik (en dus niet we...) gaan doen.
Houden is geen optie...
Ik heb ook het idee dat mijn buik van binnen effe helemaal niet goed zit...
Maar we shall see.
Just dith it!
pi_62572768
Als ze de touwtjes niet voelt moet ze zeker naar de gyn voor een check!!! Ongeacht of dat ding een kans moet krijgen of niet!!! Bij mij werd gezellig mijn baarmoeder geperforeerd toen ik de touwtjes kwijt was. Die lul van een huisarts zei dat ik maar veilig moest vrijen tot mn controle, die pas 5 weken later was. Als ik toen wél naar de gyn was gegaan was misschien die hele operatie me bespaard gebleven....
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 07:25:15 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62572833
TVP.

Ik heb helaas ook nog steeds last van mijn Mirena. Heb hem nu ongeveer vier maanden en soms merk ik een paar weken niets en dan ben ik weer een aantal dagen achtereen een beetje ongesteld + buikpijn .
Niet meer actief op Fok!
pi_62573778
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:41 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Echt waar? Mijn huisarts zei juist dat je met de Mirena geen kans zou hebben op moodswings, depressie, etc!
Dat is ook de reden dat de mirena mij aangeraden werd, ik wilde eerst aan de prikpil, was geen goed idee, dan maar een implanon, ook niet.
Ze zei dat bij de mirena de hormonen juist ergens in je baarmoeder blijven kroelen.

Het was een nieuwe, maar zo ver kan ze er toch niet naast zitten?
Nee hoor het verschilt natuurlijk per persoon. Ik wilde juist ook de Mirena proberen omdat ik aan de pil was geweest en daar juist last van mood swings had. Ik ken zat mensen die nergens last van hebben en dolgelukkig zijn met de Mirena. Ze zijn ook allemaal verbaasd over mijn reactie erop. Niet iedereen reageert hetzelfde.
pi_62573915
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:51 schreef dithje het volgende:

[..]

Ik vind 4 weken ook wel erg kort en de beslissing om het eruit te halen erg drastisch....zelfs ik (ook buikpijn, rugpijn, pijnlijke benen, jeuk, zweet, vet haar en gezicht en ga maar effe door...) heb mijn drie maanden uitgezeten.
De buikpijn is bij mij sinds de zomer vakantie weer terug....
Maar nog: geef je lijf effe de tijd om aan de verminderde hormonen te wennen, en te wennen aan het feit dat er 24/7 iets in de baarmoeder zit....
Ik ga a.s. donderdag ook naar de gyna...samen bekijken wat ik (en dus niet we...) gaan doen.
Houden is geen optie...
Ik heb ook het idee dat mijn buik van binnen effe helemaal niet goed zit...
Maar we shall see.
Ik ga niet naar de gynaecoloog om hem er uit te halen. Ik ga naar de gynaecoloog omdat ik vind dat ik te heftig reageer en natuurlijk omdat ik de touwtjes niet voel. Ik ben lichamelijk helemaal op door de stress die mijn lichaam ondervindt van de pijn. Ik functioneer niet normaal op mijn werk (ben al vaker naar huis moeten gaan door de pijn) en in mijn priveleven voel ik me ongelukkig, terwijl ik daar helemaal geen reden voor heb. En dit is allemaal begonnen toen de Mirena geplaatst werd. Het is mijn lichaam en ik neem liever het zekere voor het onzekere.
pi_62574480
Zo is het KinKin!
I had a signature once. It was awful.
pi_62575568
Idd beter een keer teveel langs gaan dan te weinig!

Zelf heb i nu de afspraak bij de g staan wegens buikpijnen maar sinds die staat voelt deze muts niets meer :$ erg handig dus.
Zit er dan nu ook over te denken hem maandag maar af te zeggen..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62596938
Ik had vandaag een raar gevoel in mijn buik en was een beetje misselijk. Vanavond kreeg ik ineens het gevoel dat ik een tampon in had. Klopte niet, dus ik ging ff voelen naar de draadjes. Ik heb er eentje gevonden, zit op dezelfde plek als de vorige keer. Geen gekke dingen dus. Maar ik voel ook een soort ronde bal/bobbel ofzoiets.
Kan het zijn dat ik mijn baarmoedermond voelde? Of zit die veel dieper?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_62599353
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had vandaag een raar gevoel in mijn buik en was een beetje misselijk. Vanavond kreeg ik ineens het gevoel dat ik een tampon in had. Klopte niet, dus ik ging ff voelen naar de draadjes. Ik heb er eentje gevonden, zit op dezelfde plek als de vorige keer. Geen gekke dingen dus. Maar ik voel ook een soort ronde bal/bobbel ofzoiets.
Kan het zijn dat ik mijn baarmoedermond voelde? Of zit die veel dieper?
Beschrijf dat rare gevoel eens? Als het hetzelfde gevoel is dat ik heb; zeurderig gevoel (met af en toe steken), opgezette buik en het gevoel dat ik met een dikke tampon in rondloop, dan schijnt dat volgens mijn huisarts normaal te zijn. En misselijk ben ik trouwens ook vaak.
Hoe voelen die draadjes eigenlijk? Zijn ze hard of zacht? Ik heb vanavond weer geprobeerd te voelen, maar kan ze nog steeds niet vinden
Ik heb geen idee of je je baarmoedermond hebt gevoeld, misschien een vraag voor je gynaecoloog?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 00:32:35 #78
91363 dithje
I dith it again!
pi_62601173
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:40 schreef zoeperzazke het volgende:
Zo is het KinKin!
nounou......tis maar een advies hoor...je moet zeker gaan als je het niet vertrouwd, maar er staat ook in de bijsluiter dat je lijf de eerste drie maanden heftig kan reageren....

Zoeprzake, het valt me op dat je soms heftig reageerd op mijn posts..... is echt niet nodig hoor...ik denk alleen maar mee.
Just dith it!
pi_62603552
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:19 schreef KinKin het volgende:

[..]

Beschrijf dat rare gevoel eens? Als het hetzelfde gevoel is dat ik heb; zeurderig gevoel (met af en toe steken), opgezette buik en het gevoel dat ik met een dikke tampon in rondloop, dan schijnt dat volgens mijn huisarts normaal te zijn. En misselijk ben ik trouwens ook vaak.
Hoe voelen die draadjes eigenlijk? Zijn ze hard of zacht? Ik heb vanavond weer geprobeerd te voelen, maar kan ze nog steeds niet vinden
Ik heb geen idee of je je baarmoedermond hebt gevoeld, misschien een vraag voor je gynaecoloog?
Mja, ik heb nu ook weer jeuk en een branderig gevoel. Dus misschien een schimmel
Ik kijk het even aan en anders vraag ik de ha om daktarin.

Die draadjes zijn een soort buigzaam en heel dun. Ga eens in kleermakerszit op de harde vloer zitten en buig voorover: dan voel je hem. (ik tenminste wel...)

Ik zocht een plaatje op van een vagina en het kan dat ik de rand van de baarmoedermond voelde.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_62604007
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:32 schreef dithje het volgende:
nounou......tis maar een advies hoor...je moet zeker gaan als je het niet vertrouwd, maar er staat ook in de bijsluiter dat je lijf de eerste drie maanden heftig kan reageren....
Er staat ook in de bijsluiter dat als je de touwtjes niet kunt vinden je direct contact moet opnemen met een arts. En ik wou dat die klootzak van een huisarts mij direct naar de gyn had doorgestuurd want ik word een beetje gek met die operatie in het vooruitzicht, ik zie er zo als een berg tegenop en ik wil dat dat iedereen verder bespaard blijft....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:38:01 #81
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62605513
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:18 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Er staat ook in de bijsluiter dat als je de touwtjes niet kunt vinden je direct contact moet opnemen met een arts. En ik wou dat die klootzak van een huisarts mij direct naar de gyn had doorgestuurd want ik word een beetje gek met die operatie in het vooruitzicht, ik zie er zo als een berg tegenop en ik wil dat dat iedereen verder bespaard blijft....
Echt he. Maar tis raar, ik kan die touwtjes ook al tijden niet meer vinden, ik weet wel dat hij bij de laatste controle gewoon goed zat, maar toch! Je weet nooit wat er in de tussentijd veranderd. En bij de laatste controle bij de gyn zei ze ook dat dat niet erg was
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:42:52 #82
91363 dithje
I dith it again!
pi_62605596
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:18 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Er staat ook in de bijsluiter dat als je de touwtjes niet kunt vinden je direct contact moet opnemen met een arts. En ik wou dat die klootzak van een huisarts mij direct naar de gyn had doorgestuurd want ik word een beetje gek met die operatie in het vooruitzicht, ik zie er zo als een berg tegenop en ik wil dat dat iedereen verder bespaard blijft....
Als je dat laatste nu eruit filtert.... snap ik je reactie wel, dat is jouw gevoel en jij wilt anderen hier voor behoeden.
Ook ik ben mijn mirena meer dan zat, ik ben gewoon bang dat het bij mij vreselijk mis zit.....
Mijn huisarts was aan het hammeren dat het erbij hoorde etc.
Ik vond dit de eerste drie maanden ook........maar hierna heb ik ook nog 5 maanden moeten stoeien om door verwezen te worden naar de gyna.
We zitten dus beide in hetzelfde schuitje en ook ik zal de mirena niet aanraden....zeker niet aan meiden die nooit geen kinderen hebben gehad.

Dus, voor het vervolg....we bedoelen hetzelfde, dus je hoeft me niet op te vreten met je reacties.
Just dith it!
pi_62606680
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:38 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Echt he. Maar tis raar, ik kan die touwtjes ook al tijden niet meer vinden, ik weet wel dat hij bij de laatste controle gewoon goed zat, maar toch! Je weet nooit wat er in de tussentijd veranderd. En bij de laatste controle bij de gyn zei ze ook dat dat niet erg was
Heb mijn afspraak moeten verzetten en heb de assistente even verteld waar ik mee zat en dat ik de draadjes niet kon voelen. Ook zij zei dat dat allemaal normaal was, maar dat ik absoluut langs kon komen om het na te laten kijken voor de zekerheid. Was erg prettig om te horen.
Voor degene die hem al langer hebben: moeten jullie 1 x per jaar terugkomen voor controle?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:47:53 #84
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62608738
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:30 schreef KinKin het volgende:

[..]

Heb mijn afspraak moeten verzetten en heb de assistente even verteld waar ik mee zat en dat ik de draadjes niet kon voelen. Ook zij zei dat dat allemaal normaal was, maar dat ik absoluut langs kon komen om het na te laten kijken voor de zekerheid. Was erg prettig om te horen.
Voor degene die hem al langer hebben: moeten jullie 1 x per jaar terugkomen voor controle?
Das idd wel prettig om te horen
Bij mij zeiden ze dat dat niet hoefde, pas na 5 jaar om 'm weer te vervangen (of iets eerder, dat mag ook).
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:15:26 #85
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62618856
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:34 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Tja, dat weet ik dus niet precies. Ik slikte hiervoor 3 jaar microgynon 30 en iets van 2 jaar yasmin, heb altijd al wel puistjes gehad.. ben nu 23 en hoop dat het een keertje ophoudt De gyn zei dat met Mirena wellicht ook mijn puistjes op zouden houden, nou, mooi niet dus. Ik heb ze er nou ook bij op mn borst en rug. Ene periode is het wat minder, dan weer wat meer. Ik ben nu aan de vitamine B complex en dat helpt volgensmij ook wel.. Dat is echt het enige nadeel wat ik heb van Mirena, voor de rest ben ik echt super tevreden. Misschien ligt het ook gewoon aan mijn hormonen of erfelijkheid van die puistjes hoor, maar dat weet je gewoon niet..
Hey! Hand schudden? Ik heb ook overal puistjes nu... Met de pil had ik ook puistjes maar alleen op mn voorhoofd, nu zijn idd ook mn rug borst en nek aan de beurt De ene keer meer als de andere keer maar ze zijn er altijd... Heb nu andere shampoo, van de Lush, en daardoor is mn haar al iets minder vet. De vitamine B-complex slik ik ook Sinds kort weer, en eigenlijk alleen maar voor mn schildklier, maar dat helpt dus ook voor je huid? De zon werkte bij mij het beste, tijdens mn vakantie in Spanje waren ze als sneeuw voor de zon (hoe toepasselijk ) verdwenen

Anyway, ik ben 24 en ik wil ook wel eens verlost zijn van die rotdingen... Ik hoop gewoon dat ze over een maand spontaan weg gaan want in december heb ik em 6 maanden...
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:38 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Echt he. Maar tis raar, ik kan die touwtjes ook al tijden niet meer vinden, ik weet wel dat hij bij de laatste controle gewoon goed zat, maar toch! Je weet nooit wat er in de tussentijd veranderd. En bij de laatste controle bij de gyn zei ze ook dat dat niet erg was
Oke, nu wordt het gewoon eng Enfermera, wij reageren echt hetzelfde! Ik voel mn touwtjes ook al tijden niet meer! Ik heb ze misschien 3 keer wel gevoeld Maar ik heb geen pijn, en bij de controle zat ie goed. Ik heb eigenlijk helemaal nergens last van verder, behalve die puistjes natuurlijk...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:21:57 #86
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62619028
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 07:25 schreef Viking84 het volgende:
TVP.

Ik heb helaas ook nog steeds last van mijn Mirena. Heb hem nu ongeveer vier maanden en soms merk ik een paar weken niets en dan ben ik weer een aantal dagen achtereen een beetje ongesteld + buikpijn .
Je mag em 3 tot 6 maanden de tijd geven om te wennen, en het kan volgens mij een jaar duren voordat je lichaam helemaal niet meer ongesteld zou worden, plus dat sommige vrouwen het ook met de mirena blijven worden, afhankelijk van hoe erg je altijd menstrueerde...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_62634772
Ik heb de eerste paar maanden ook redelijk wat bijwerkingen ervaren.
- puistjes op gezicht, rug, schouders, hals, nek
- uitslag op bovenbenen, vooral aan de binnenkant
- bruine prut
- bruine prut
- prikkelbaar
- uitslag, nu ook in gezicht
- prikkelbaar
- uitblijvende menstruatie
- enige krampjes
- bruine prut

Nu: regelmatige cyclus, wel bewust van dat de mirena er zit.
Al met al ben ik aardig tevreden met de huidige situatie.
Voor degenen die hem net een paar maanden hebben: je kunt het nog even afwachten, maar als je dat niet ziet zitten...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_62634918
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb de eerste paar maanden ook redelijk wat bijwerkingen ervaren.
- puistjes op gezicht, rug, schouders, hals, nek
- uitslag op bovenbenen, vooral aan de binnenkant
- bruine prut
- bruine prut
- prikkelbaar
- uitslag, nu ook in gezicht
- prikkelbaar
- uitblijvende menstruatie
- enige krampjes
- bruine prut

Nu: regelmatige cyclus, wel bewust van dat de mirena er zit.
Al met al ben ik aardig tevreden met de huidige situatie.
Voor degenen die hem net een paar maanden hebben: je kunt het nog even afwachten, maar als je dat niet ziet zitten...
He getver, klinkt niet best allemaal!
pi_62635407
Niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik ben nogal hormonaal gevoelig. Volgens mij meer dan de meerderheid van de vrouwen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_62635517
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik ben nogal hormonaal gevoelig. Volgens mij meer dan de meerderheid van de vrouwen.
Ja maar ik dus ook! Heb me iig echt zwaar klote gevoeld door de pil, ben zelfs nog doorverwezen naar de psycholoog (ook omdat ik er van overtuigd was dat het niets met de pil te maken had ) had opeens paniekstoornis, depressie, emotionele instabiliteit.
Nu maand of 2 geleden gestopt met de pil, en ik voel zo ontzettend goed!
Hoop alleen dat ik met de mirena dus niet weer last krijg van psychische problemen.
Maarja, eerst maar weer 2 maanden aan de pil tot ik terecht kan voor de mirena
pi_62635644
Misschien een rare vraag, maar waarom ga je dan toch maar weer twee maanden aan de pil? Als je er zo'n last van hebt... Je kunt dan beter even twee maanden de rubberplantages steunen...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_62635781
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Misschien een rare vraag, maar waarom ga je dan toch maar weer twee maanden aan de pil? Als je er zo'n last van hebt... Je kunt dan beter even twee maanden de rubberplantages steunen...
Dat hebben we die twee maanden ook idd gebruikt, maar al weer een ongelukje gebeurd. Gewoon goede condooms waren het hoor, geen goedkope rotzooi . Dus ik vertrouw het zelf ook niet zo, de pil weet ik zeker dat het nooit fout kan gaan (ja, die 0,1% ofzo neem ik voor lief).
En eigenlijk vooral omdat ik ongesteld moet worden in een weekend dat hij een romantisch weekendje weg heeft gepland , dan wil ik dus niet ongesteld zijn!
Ik doe het ook liever niet, maar ik zie het wel als de beste oplossing op het moment
pi_62636319
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:52 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Dat hebben we die twee maanden ook idd gebruikt, maar al weer een ongelukje gebeurd. Gewoon goede condooms waren het hoor, geen goedkope rotzooi . Dus ik vertrouw het zelf ook niet zo, de pil weet ik zeker dat het nooit fout kan gaan (ja, die 0,1% ofzo neem ik voor lief).
En eigenlijk vooral omdat ik ongesteld moet worden in een weekend dat hij een romantisch weekendje weg heeft gepland , dan wil ik dus niet ongesteld zijn!
Ik doe het ook liever niet, maar ik zie het wel als de beste oplossing op het moment
Dan wil je denk ik ook niet suïcidaal zijn...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:16:00 #94
91363 dithje
I dith it again!
pi_62638185
Nou.....ik heb gisteren de meest niet empatische gyna getroffen in tijden.
Ze begon ermee dat waarschijnlijk de klachten die ik aangaf bij de yasmin, de mirena en de revigidon (de laatste is de meest gore rotzooi ever!) waarschijnlijk ontstaan door dat ik op het moment van de klachten niet lekker in mijn vel zat (!!!!!?????!!!)
WTF!
Ik zeg dan heel erg bijdehand terug: Inderdaad, goede kans dat die puisten, het vet haar en de doorbraakbloedingen ontstaan door mijn psychisch welbevinden.....
Zegt ze: Ik beweer niet dat je gek bent, maar ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat je psyche een hele erge invloed kan hebben op je lichamelijk wel bevinden...
(tjeetje, die heeft iets teveel met sociotherapie gedaan of zo....).
Ik ben hier verder niet op in gegaan...
Begon ze verder dat ze NOOIT gehoord had dat vrouwen acne, vet haar, vette huid etc. konden krijgen van de mirena...
Ook hier maar geen antwoord op gegeven.
Toen ze verder door ging heb ik haar door verwezen naar google....tjeetje mina!
Ik ga hem (mijn mirena) er uithalen na mijn vakantie in dec als mijn eigen gyna terug is... die is tenminste begrip vol en zegt meer genuanceerd haar mening....wat een muts!
Dus.....tot een week na 8 december effe uitzingen....
en dan een keuze maken tussen de yasmin of de nuvaring.....
Just dith it!
pi_62638382
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:12 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dan wil je denk ik ook niet suïcidaal zijn...
!
Zo erg is het ook weer niet hoor!!

En ik zou ook niet weten of ik er al met 2 maanden last van heb
Geen idee wanneer het allemaal toen begonnen is ook.
Ik waag het er maar op
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:33:53 #96
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62649000
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:15 schreef Jipje het volgende:

[..]

Hey! Hand schudden? Ik heb ook overal puistjes nu... Met de pil had ik ook puistjes maar alleen op mn voorhoofd, nu zijn idd ook mn rug borst en nek aan de beurt De ene keer meer als de andere keer maar ze zijn er altijd... Heb nu andere shampoo, van de Lush, en daardoor is mn haar al iets minder vet. De vitamine B-complex slik ik ook Sinds kort weer, en eigenlijk alleen maar voor mn schildklier, maar dat helpt dus ook voor je huid? De zon werkte bij mij het beste, tijdens mn vakantie in Spanje waren ze als sneeuw voor de zon (hoe toepasselijk ) verdwenen
Huh... *schudt hand* apart!! XD
Ja idd, dat klopt.. ben al een tijd niet meer onder de zonnebank geweest, dat ga ik maar weer 's hervatten gok ik! (na die operatie kwam het er gewoon niet meer van, ben heel mn kleurtje van Spanje kwijt )
Thx voor het herinneren
Ja, in mn gezicht is het nu wel een heel stuk minder, vooral op mn kin zitten ze toch, mn voorhoofd en wangen sowieso niet. Ohja, en een beetje in mn nek, bij mn oor zeg maar.. Echt voor het eerst, heb daar nog nooit van mn leven puistjes gehad Magoed.
quote:
Anyway, ik ben 24 en ik wil ook wel eens verlost zijn van die rotdingen... Ik hoop gewoon dat ze over een maand spontaan weg gaan want in december heb ik em 6 maanden...
[..]

Oke, nu wordt het gewoon eng Enfermera, wij reageren echt hetzelfde! Ik voel mn touwtjes ook al tijden niet meer! Ik heb ze misschien 3 keer wel gevoeld Maar ik heb geen pijn, en bij de controle zat ie goed. Ik heb eigenlijk helemaal nergens last van verder, behalve die puistjes natuurlijk...
Echt he XD Vind ik ook In december zijn wij gewoon puist-vrij.
LOL Hahahaha!
Nee idd, ik voelde ze de eerste maanden ofzo, daarna nog maar 1tje en nu helemaal niks meer. Precies..
Ja idd. Ik voel me zelfs veel beter dan daarvoor, normaal (tijdens de pil) was ik echt niet te genieten als ik minder dan 8 uur had geslapen.. En bijv 32 uur per week moest werken Dat was een drama. Ik was zo moe en sacherijnig...
En nu, gisteravond heb ik gewerkt van 15-23 en vandaag weer van 7.30-16 en ik voel me gewoon goed! Wel wat moe, last van mn benen en rug, maar niet supersacherijnig of moe Ben wat dat betreft echt superblij
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:39:34 #97
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62650612
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 18:33 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Huh... *schudt hand* apart!! XD
Ja idd, dat klopt.. ben al een tijd niet meer onder de zonnebank geweest, dat ga ik maar weer 's hervatten gok ik! (na die operatie kwam het er gewoon niet meer van, ben heel mn kleurtje van Spanje kwijt )
Thx voor het herinneren
Ja, in mn gezicht is het nu wel een heel stuk minder, vooral op mn kin zitten ze toch, mn voorhoofd en wangen sowieso niet. Ohja, en een beetje in mn nek, bij mn oor zeg maar.. Echt voor het eerst, heb daar nog nooit van mn leven puistjes gehad Magoed.
[..]

Echt he XD Vind ik ook In december zijn wij gewoon puist-vrij.
LOL Hahahaha!
Nee idd, ik voelde ze de eerste maanden ofzo, daarna nog maar 1tje en nu helemaal niks meer. Precies..
Ja idd. Ik voel me zelfs veel beter dan daarvoor, normaal (tijdens de pil) was ik echt niet te genieten als ik minder dan 8 uur had geslapen.. En bijv 32 uur per week moest werken Dat was een drama. Ik was zo moe en sacherijnig...
En nu, gisteravond heb ik gewerkt van 15-23 en vandaag weer van 7.30-16 en ik voel me gewoon goed! Wel wat moe, last van mn benen en rug, maar niet supersacherijnig of moe Ben wat dat betreft echt superblij
Ja! Puistjes bij mn oorlel, op het over het algemeen meest zachte plekje van mn lijf.... Echt raar, idd ook nooit verwacht dat ze daar zouden kunnen zitten, het lijkt ook meer een soort uitslagpuistjes, maat toch En ik werk 48 uur per week en dat is ook wel vol te houden Maar moet zeggen dat ik het helemaal zat ben, per 1 november ga ik terug naar 40 uur in de week Dus ik kan niet zeggen dat ik me zoveel beter voel, maar ik had ook nooit zo'n last van de pil of de nuvaring. Heb wel het idee dat ik langzamerhand meer energie krijg Dus misschien ook wel door de mirena

En ik kan niet wachten tot december, puistvrij!

Ik ga wel een beetje vals spelen, per 11 december zit ik in de Australische zon, als ze dan nog niet verdwijnen weet ik het ook niet meer
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_62652041
Vraagje ik heb 10 oktober me mirena geplaats en het weekend had ik nergens last van beetje krampen meer niet. Maar vanaf maandag 13 oktober ben ik ongesteld heel rood en zo. Erg vervelend mijn vraag is hebben jullie dit ook gehad en hoelang duurt dit.

Ben het echt zat nu!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:15:50 #99
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62652850
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:39 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ja! Puistjes bij mn oorlel, op het over het algemeen meest zachte plekje van mn lijf.... Echt raar, idd ook nooit verwacht dat ze daar zouden kunnen zitten, het lijkt ook meer een soort uitslagpuistjes, maat toch En ik werk 48 uur per week en dat is ook wel vol te houden Maar moet zeggen dat ik het helemaal zat ben, per 1 november ga ik terug naar 40 uur in de week Dus ik kan niet zeggen dat ik me zoveel beter voel, maar ik had ook nooit zo'n last van de pil of de nuvaring. Heb wel het idee dat ik langzamerhand meer energie krijg Dus misschien ook wel door de mirena

En ik kan niet wachten tot december, puistvrij!

Ik ga wel een beetje vals spelen, per 11 december zit ik in de Australische zon, als ze dan nog niet verdwijnen weet ik het ook niet meer
Ok dan Hahaha, idd XD Met de feestdagen sowieso, anders kan ik niet eens mooie shirtjes/truitjes aan met V-hals ofzo Dat kan toch niet, ik ga toch echt niet met kerst met een coltrui aandoen
Ohoooo! Met je kont in Australie! Lekker joh Inderdaad.... Let me know hoe snel ze verdwijnen daar in die zon! Wel goed smeren he, anders krijg je weer andere kwaaltjes van die sterke zon daar XD

@ Djanyo: Mirena is geen wondermiddel waar je na 3 dagen geen last meer van hebt Ga er vanuit dat je de komende 3 maanden wat last zal hebben van bloedverlies/buikpijn, dat is hartstikke normaal. Als het daarna nog steeds aanhoudt of erger wordt even naar de huisarts, maar de eerste paar maanden is het vrij normaal! Je lichaam moet er nog aan wennen he
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62655684
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:16 schreef dithje het volgende:
Nou.....ik heb gisteren de meest niet empatische gyna getroffen in tijden.
Ze begon ermee dat waarschijnlijk de klachten die ik aangaf bij de yasmin, de mirena en de revigidon (de laatste is de meest gore rotzooi ever!) waarschijnlijk ontstaan door dat ik op het moment van de klachten niet lekker in mijn vel zat (!!!!!?????!!!)
WTF!
Ik zeg dan heel erg bijdehand terug: Inderdaad, goede kans dat die puisten, het vet haar en de doorbraakbloedingen ontstaan door mijn psychisch welbevinden.....
Zegt ze: Ik beweer niet dat je gek bent, maar ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat je psyche een hele erge invloed kan hebben op je lichamelijk wel bevinden...
(tjeetje, die heeft iets teveel met sociotherapie gedaan of zo....).
Ik ben hier verder niet op in gegaan...
Begon ze verder dat ze NOOIT gehoord had dat vrouwen acne, vet haar, vette huid etc. konden krijgen van de mirena...
Ook hier maar geen antwoord op gegeven.
Toen ze verder door ging heb ik haar door verwezen naar google....tjeetje mina!
Ik ga hem (mijn mirena) er uithalen na mijn vakantie in dec als mijn eigen gyna terug is... die is tenminste begrip vol en zegt meer genuanceerd haar mening....wat een muts!
Dus.....tot een week na 8 december effe uitzingen....
en dan een keuze maken tussen de yasmin of de nuvaring.....
Oh vreselijk als je niet serieus wordt genomen. Waarom denken ze toch dat iedereen hetzelfde is? Ik kan daar echt niet tegen. Ik hoop dat je eigen gynaecoloog je wel serieus neemt en hem er gewoon uithaalt.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:50:52 #101
91363 dithje
I dith it again!
pi_62657107
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:53 schreef KinKin het volgende:

[..]

Oh vreselijk als je niet serieus wordt genomen. Waarom denken ze toch dat iedereen hetzelfde is? Ik kan daar echt niet tegen. Ik hoop dat je eigen gynaecoloog je wel serieus neemt en hem er gewoon uithaalt.
Inderdaad, ik heb het er nu zelfs voor over om tot eind december met die klote anti biotica, en ontvelmiddel voor mijn gezicht door te gaan tot mijn eigen lieve gyna weer terug is van haar verlof.
Die mij nu heeft "geholpen"hoeft echt mij niet onderzoeken en de mirena te verwijderen......ik denk dat ik spontaan in een spasme schiet....
En als ik er dan toch ben, zal ik de gyna die denkt dat ik alles bedenk voorzien van een lading fora opmerkingen over de mirena, waar na ze opmerkt (kan opmerken) dat ik toch echt geen puisten etc. kan maken met mijn gedachten....maar dit toch echt soms kan voort komen uit de mirena...of in ieder geval de leverongestrel...

kan in ieder geval hier mun ei kwijt....das al heel wat..
Just dith it!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:55:47 #102
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62657201
Pfff dithje, wat een verhaal zeg Hopeloos zulke artsen. Hou dan gewoon je bek, als je niks normaals te melden hebt. Door hun god-complex is het soms zelfs te moeilijk om te luisteren naar het verhaal van jou als patient Flikker dan alsjeblieft een heel eind op ofzo. Fijn idd dat je hier ff kan zeiken! En jammer dat het voor jou niks is.. Wanneer gaat ie eruit en wat voor anticonceptie ga je dan gebruiken denk je?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:50:50 #103
91363 dithje
I dith it again!
pi_62659118
Ik weet nog niet wat ik nu precies wil....
Bij yasmin krijg ik echt super veel wisselende buien en ben ik heeeel erg druk.
Bij mirena heb ik dus vet haar, vette hoofdhuid, puisten, soms spotting, etc.etc.
De nuvaring ken ik nog niet.
Bij rivigidon (wat het slechtste en goedkoopste pil gebeuren aller tijde is...) kreeg ik dezelfde klachten als bij de mirena, vanwege het zelfde hormoon, alleen dan tien keer erger....echt compleet zweren festival...terwijl ik nooit geen zweren/puisten gehad heb... en door braak bloedingen.
En Mercilon moest toen stoppen vanwege trombose gevaar of zo? (dat is alweer heel lang geleden...zo'n 12 jaar?).
Dus dan word het de yasmin en de nuvaring die over blijven.
Ik ga eerst maar eens die nuvaring proberen...

Mirena gaat er na mijn vakantie uit in december... dat is denk ik rond de 17de..=========> ik zeg denk...omdat ik het heel smerig ga spelen.
Ik ga de 17de mijn afspraak afbellen om dan alsnog bij mijn eigen gyna te komen, die nu met verlof is.
Dan ben ik in ieder geval van die ene gyna af.....een opleiding sociale studies zou voor haar ook wonderen doen!
Haha.
Just dith it!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:55:43 #104
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62663088
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 01:50 schreef dithje het volgende:
Ik weet nog niet wat ik nu precies wil....
Bij yasmin krijg ik echt super veel wisselende buien en ben ik heeeel erg druk.
Bij mirena heb ik dus vet haar, vette hoofdhuid, puisten, soms spotting, etc.etc.
De nuvaring ken ik nog niet.
Bij rivigidon (wat het slechtste en goedkoopste pil gebeuren aller tijde is...) kreeg ik dezelfde klachten als bij de mirena, vanwege het zelfde hormoon, alleen dan tien keer erger....echt compleet zweren festival...terwijl ik nooit geen zweren/puisten gehad heb... en door braak bloedingen.
En Mercilon moest toen stoppen vanwege trombose gevaar of zo? (dat is alweer heel lang geleden...zo'n 12 jaar?).
Dus dan word het de yasmin en de nuvaring die over blijven.
Ik ga eerst maar eens die nuvaring proberen...

Mirena gaat er na mijn vakantie uit in december... dat is denk ik rond de 17de..=========> ik zeg denk...omdat ik het heel smerig ga spelen.
Ik ga de 17de mijn afspraak afbellen om dan alsnog bij mijn eigen gyna te komen, die nu met verlof is.
Dan ben ik in ieder geval van die ene gyna af.....een opleiding sociale studies zou voor haar ook wonderen doen!
Haha.
Pff... Hopeloos joh. En Diane 35 is dat nog wat? Dat schijnt ook te helpen tegen acne, als je daar goed op reageerd.. Of zit daar ook een hormoon in waar je niet tegen kan?
XD
Zo is het! Groot gelijk hoor. Eigen gezondheid eerst zeg ik altijd!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:21:33 #105
91363 dithje
I dith it again!
pi_62663531
Nou, ik heb dus van mijzelf geen acne....dus dat is het probleem ook niet.....
Ik ben heel erg gevoelig voor elke verandering in mijn lijf...ik reageer overal anders op.
Ook bij bijv. antibiotica of zware pijnstillers.
Van die laatste word ik min of meer helemaal high .....en van die antibiotica kan ik dagen kotsend en ziek van in mijn bed door brengen....
Ik weet wel wat ik ga doen als ik 40 ben...... alles, der uit!
Klinkt drastisch, maar dan ben ik niet afhaneklijk van al die troep...
En....het is het meest logische...mijn moeder en oma hebben het daarom ook gedaan....

Maar ach, ut komt allemaal goed!
Just dith it!
pi_62663585
Heeft een van jullie ook last van mood swings? Sinds ik de Mirena heb, heb ik erge huilbuien en voel me erg down. Is dit onderdeel van de eerste paar maanden en moet ik het even afwachten? Ik ga het wel aankaarten als ik volgende week terug ga naar de gynaecoloog.

Dithje - ik lees net nog een keer de bijsluiter en er staat dat de Mirena niet gebruikt mag worden bij overgevoeligheid voor een van de bestanddelen. Ik moest gelijk aan jou denken en ik moest wel lachen, want hoe weet je of je overgevoelig bent voor een bestanddeel? Ik vraag me af hoe ze dat uberhaupt aantonen. En in jouw geval is puistjes, vet haar enz blijkbaar niet voldoende indicatie.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:29:50 #107
91363 dithje
I dith it again!
pi_62663695
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:23 schreef KinKin het volgende:
Heeft een van jullie ook last van mood swings? Sinds ik de Mirena heb, heb ik erge huilbuien en voel me erg down. Is dit onderdeel van de eerste paar maanden en moet ik het even afwachten? Ik ga het wel aankaarten als ik volgende week terug ga naar de gynaecoloog.

Dithje - ik lees net nog een keer de bijsluiter en er staat dat de Mirena niet gebruikt mag worden bij overgevoeligheid voor een van de bestanddelen. Ik moest gelijk aan jou denken en ik moest wel lachen, want hoe weet je of je overgevoelig bent voor een bestanddeel? Ik vraag me af hoe ze dat uberhaupt aantonen. En in jouw geval is puistjes, vet haar enz blijkbaar niet voldoende indicatie.
die mood swings werden bij mij wel stabiel (dat dan weer wel) en ben nu erg stabiel!

Tja, inderdaad....hahaha...wanneer ben je dan overgevoelig en wanneer niet...vind het ook allemaal zo vaag....
Het ligt er zo dik (letterlijk) boven op bij mij....tis te erg voor woorden...
Maar met alle liefde en plezier wil ik de chagi gyna een uitdraai geven van vrouwen die allemaal reageren op leverongestrel......misschien leert ze der van.
Ik kan nu alleen maar blij zijn dat het nu uiteindelijk eruit mag!

(nog zoiets....eruit mag...)
Just dith it!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:10:11 #108
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62664438
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:21 schreef dithje het volgende:
Nou, ik heb dus van mijzelf geen acne....dus dat is het probleem ook niet.....
Ik ben heel erg gevoelig voor elke verandering in mijn lijf...ik reageer overal anders op.
Ook bij bijv. antibiotica of zware pijnstillers.
Van die laatste word ik min of meer helemaal high .....en van die antibiotica kan ik dagen kotsend en ziek van in mijn bed door brengen....
Ik weet wel wat ik ga doen als ik 40 ben...... alles, der uit!
Klinkt drastisch, maar dan ben ik niet afhaneklijk van al die troep...
En....het is het meest logische...mijn moeder en oma hebben het daarom ook gedaan....

Maar ach, ut komt allemaal goed!
Echt joh.. Jeetje, wat lastig. Als het dan ook nog in de familie zit.. Maar dan bedoel je gewoon je baarmoeder & eierstokken eruit, in de overgang? En is het dan 'rustig' zeg maar? Was dat bij je moeder en oma ook zo?
Ja, nouja, elke keer zo'n gezeik met je hormonen is ook niks.. Ik weet een beetje hoe het is, met de pil was ik ook niet te genieten. Toen had ik juist last van moodswings, met Mirena voel ik me weer een beetje mezelf, en heb ik mezelf ook onder controle zeg maar Dat was met de pil wel anders
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:25:55 #109
91363 dithje
I dith it again!
pi_62664717
Jeps, alles der uit en inderdaad in de overgang....of in ieder geval een steralisatie.
Inderdaad is het familiar....dus, we maken er maar het beste van.

Ik heb dat dus ook bij pillen, ontzettende moodswings...en ik was echt een B*tch....
Nu ben ik rustig, kan luisteren naar anderen als ze mij vertellen dat iets ook anders kan, hahaha.
(klinkt echt erg, haha).
Dus...tja....hoop dat dat wel blijft, dat rustige en gelaten, haha...is wel erg handig en fijn.
Just dith it!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:48:27 #110
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62668826
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:25 schreef dithje het volgende:
Jeps, alles der uit en inderdaad in de overgang....of in ieder geval een steralisatie.
Inderdaad is het familiar....dus, we maken er maar het beste van.

Ik heb dat dus ook bij pillen, ontzettende moodswings...en ik was echt een B*tch....
Nu ben ik rustig, kan luisteren naar anderen als ze mij vertellen dat iets ook anders kan, hahaha.
(klinkt echt erg, haha).
Dus...tja....hoop dat dat wel blijft, dat rustige en gelaten, haha...is wel erg handig en fijn.
Nouja, serilisatie is alleen maar de eisprong en dus een bevruchting voorkomen, dan heb je nog steeds die hormonen in je lijf, dat wordt niet anders. Dan moet je idd heel de boel weghalen..
Herkenbaar. Ik heb het denk ik niet zo erg als jij, maar toen ik nog aan de pil was en mijn stopweek eraan zat te komen... Echt, ik heb medelijden met mijn vriend als ik er nu op terugkijk XD Wat een trut was ik toen zeg. Nu ben ik echt lief vergeleken met toen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:48:42 #111
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62668831
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:43 schreef Djanyo het volgende:
Vraagje ik heb 10 oktober me mirena geplaats en het weekend had ik nergens last van beetje krampen meer niet. Maar vanaf maandag 13 oktober ben ik ongesteld heel rood en zo. Erg vervelend mijn vraag is hebben jullie dit ook gehad en hoelang duurt dit.

Ben het echt zat nu!
Wat Enfermera zegt, maar daarbij wil ik nog opmerken dat je het goed in de gaten moet houden, want als je het verhaal van Zoeper leest, weet je dat het ook mis kan zijn als je enorm ongesteld blijft.

Succes!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:49:29 #112
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62668842
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:48 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nouja, serilisatie is alleen maar de eisprong en dus een bevruchting voorkomen, dan heb je nog steeds die hormonen in je lijf, dat wordt niet anders. Dan moet je idd heel de boel weghalen..
Herkenbaar. Ik heb het denk ik niet zo erg als jij, maar toen ik nog aan de pil was en mijn stopweek eraan zat te komen... Echt, ik heb medelijden met mijn vriend als ik er nu op terugkijk XD Wat een trut was ik toen zeg. Nu ben ik echt lief vergeleken met toen.
Maar ze had toch juist last van de hormonen van de anticonceptie? Niet zozeer van d'r eigen hormonen?
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:21:11 #113
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62669491
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:49 schreef Jipje het volgende:

[..]

Maar ze had toch juist last van de hormonen van de anticonceptie? Niet zozeer van d'r eigen hormonen?
Oh. Dan heb ik het wellicht verkeerd geinterpreteerd. Maar als dat zo is, is dat idd een beter optie. Maar das meer als je al kinders hebt of niet meer wilt..
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:51:34 #114
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62675760
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:21 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh. Dan heb ik het wellicht verkeerd geinterpreteerd. Maar als dat zo is, is dat idd een beter optie. Maar das meer als je al kinders hebt of niet meer wilt..
Daarom ook op d'r 40e
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zondag 26 oktober 2008 @ 01:19:44 #115
91363 dithje
I dith it again!
pi_62679740
Inderdaad....op mun 40ste, geen last meer van die chemische troep...uhm.....hormonen...en die dus zitten in anticonceptie.....
Ik wil waarschijnlijk geen kinderen, maar als ik 40 ben, weet ik het zeer zeker...geen kinderen meer, dan ook geen chemische zooi....
Mijn oma en moeder hebben wel beiden geen baarmoeder meer etc...maar hoop dat ik dat niet hoef mee te maken.
Just dith it!
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:06:28 #116
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62682570
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:19 schreef dithje het volgende:
Inderdaad....op mun 40ste, geen last meer van die chemische troep...uhm.....hormonen...en die dus zitten in anticonceptie.....
Ik wil waarschijnlijk geen kinderen, maar als ik 40 ben, weet ik het zeer zeker...geen kinderen meer, dan ook geen chemische zooi....
Mijn oma en moeder hebben wel beiden geen baarmoeder meer etc...maar hoop dat ik dat niet hoef mee te maken.
Je kan ook aan je vent vragen of dat hij er een knoopje in legt aangezien wij al zolang bezig zijn geweest met anticonceptie! Als je kinders hebt mogen zij ook wel hun steentje bijdragen
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:54:29 #117
91363 dithje
I dith it again!
pi_62683279
Ook een zeer goed idee!!
Maar aan de andere kant....laat mij maar lekker het doen.... ik ben der dan ook echt klaar mee, en maak er dan qua dat een mooi einde aan, haha.
Just dith it!
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:59:32 #118
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62685706
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:54 schreef dithje het volgende:
Ook een zeer goed idee!!
Maar aan de andere kant....laat mij maar lekker het doen.... ik ben der dan ook echt klaar mee, en maak er dan qua dat een mooi einde aan, haha.
Haha ach, je hebt nog ff om te beslissen wat je gaat doen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:40:39 #119
91363 dithje
I dith it again!
pi_62702095
hahaha, inderdaad......nog jonge blom, haha.
Just dith it!
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:52:38 #120
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62723061
Gebeurt het opmeten van de baarmoeder en het plaatsen tijdens dezelfde afspraak, of moet ik 2x langs komen? Heb hem vandaag nl opgehaald en vandaag is mijn stopweek begonnen . Ben alleen vreselijk slecht met het plannen, mijn vorige menstruatie bleek korter te duren dan verwacht tewijl de HA hem het liefst op de laatste dag wil plaatsen .
pi_62724246
Dat gebeurt in 1 keer, is ook wel zo praktisch. Het opmeten doet namelijk even pijn, maar het rekt wel je baarmoedermond ietsjes op. Hierdoor doet het plaatsen (dus nog een keer iets door de baarmoedermon din de baarmoeder brengen) minder pijn. Ik heb het niet eens gevoeld, omdat het al 'open stond' van het opmeten (ze had het opmeetstaafje er even in laten zitten terwijl ik bijkwam van een heel zware kramp, dus toen ze hem eruit haalde en de Mirena erin deed voelde ik het gewoon niet meer).
I had a signature once. It was awful.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:18:07 #122
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62732144
Ik zie ook het meest tegen het opmeten op, maar dit wordt sowieso een erg stressvolle week, aangezien ik morgen ook lekker mag verkrampen bij de tandarts . Yeuy!
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:35:54 #123
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62732878
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:43 schreef Djanyo het volgende:
Vraagje ik heb 10 oktober me mirena geplaats en het weekend had ik nergens last van beetje krampen meer niet. Maar vanaf maandag 13 oktober ben ik ongesteld heel rood en zo. Erg vervelend mijn vraag is hebben jullie dit ook gehad en hoelang duurt dit.

Ben het echt zat nu!
Ik zie dat niemand op je reageert. Ik weet het eigenlijk ook niet zo goed. Ik was ook een tijdje helder rood aan het vloeien. Maar dat duurde, volgens mij, niet ruim een week. Het werd al gauw de beruchte 'bruine prut'.
Ik hoop dat het vloeien inmiddels een beetje minder is, anders zou ik even contact opnemen met je huisarts of wie de mirena dan ook geplaatst heeft.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:53:52 #124
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62733572
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik zie dat niemand op je reageert. Ik weet het eigenlijk ook niet zo goed. Ik was ook een tijdje helder rood aan het vloeien. Maar dat duurde, volgens mij, niet ruim een week. Het werd al gauw de beruchte 'bruine prut'.
Ik hoop dat het vloeien inmiddels een beetje minder is, anders zou ik even contact opnemen met je huisarts of wie de mirena dan ook geplaatst heeft.
Ik en volgensmij Jipje hadden al op haar gereageerd hoor PV... Geeft niet, heb je denk overheen gelezen ofzo
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:38:16 #125
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62757413
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:53 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik en volgensmij Jipje hadden al op haar gereageerd hoor PV... Geeft niet, heb je denk overheen gelezen ofzo

Dat doe ik ook wel eens, omdat ik dan in mijn enthousiasme snel wil reageren, en dan zie ik niet dat er al tig keer op gereageerd is
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:37:16 #126
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62762985
Ach ja, we zijn soms allemaal wel 's kippig he Ik ken 't.

Pff, ben deze week weer wat sacherijnig, echt irritant. Mn borsten doen ook pijn, het lijkt wel cup D voor mn gevoel terwijl ze toch echt een stuk kleiner zijn En natuurlijk de standaard buikpijn, al is dat gelukkig maar heel weinig en af en toe.
Das waar, wilde nog kijken of ik een zwangerschapstestje had liggen... Gewoon maar ff voor de zekerheid
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:00:37 #127
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62795861
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:37 schreef Enfermera het volgende:
Ach ja, we zijn soms allemaal wel 's kippig he Ik ken 't.

Pff, ben deze week weer wat sacherijnig, echt irritant. Mn borsten doen ook pijn, het lijkt wel cup D voor mn gevoel terwijl ze toch echt een stuk kleiner zijn En natuurlijk de standaard buikpijn, al is dat gelukkig maar heel weinig en af en toe.
Das waar, wilde nog kijken of ik een zwangerschapstestje had liggen... Gewoon maar ff voor de zekerheid
Ah toch een verschil ontdekt Ik heb daar gelukkig (nog geen) last van (gehad). Ik heb een keer 2 weken krampen gehad, maar die zijn weer weg en heb nu nergens meer last van. Moet ook zeggen dat mn pukkels aan het verdwijnen zijn

zwangerschapstest... ja ik zit er aan te twijfelen ook al heb ik totaal geen symptomen, tis toch dat gekke dat je niet ongesteld wordt he...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_62821097

Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_62828958
Hier ook (bijna) geen puistjes meer (ehhh afkloppen) hij zit er nu sinds eind mei in dus begin blijer te worden..buikpijnen zijn ook weg en ben benieuwd of ik nog ongi ga worden (en dat ienemienie beetje van de afgelopen maanden was ook wel zeer goed te doen!). Ben er wel achter dat spa rood en anders frisjes met bubbels erg snel leiden tot een bol buikje. Ben ik toch iets bevattelijker voor geworden denk ik.
Tot nog toe geen extreme klachten! Tsja die drie kilo hé haha maarja die komen er nog wel af..met al die feesten er partijen de komende maanden kan ik dat nog wel vergeten vermoed ik.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62829195
Dit weekend nog een heel leuk weekend hebben..... en dinsdag moet ik me om vijf over zeven melden in het ziekenhuis, dan wordt dat onding operatief verwijderd.... ik hoop dat het meevalt. Ik heb al duizend veselijke varianten van de operatie gedroomd, het is echt dodelijk vermoeiend....
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:00:53 #131
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62840701
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:25 schreef zoeperzazke het volgende:
Dit weekend nog een heel leuk weekend hebben..... en dinsdag moet ik me om vijf over zeven melden in het ziekenhuis, dan wordt dat onding operatief verwijderd.... ik hoop dat het meevalt. Ik heb al duizend veselijke varianten van de operatie gedroomd, het is echt dodelijk vermoeiend....
Achgos... Jeetje meid wat klote! Als je er idd zo tegenaan zit te hikken ga je ervan dromen, vervelend joh! Hoop dat het snel dinsdag is voor je, dat het snel en voorspoedig gaat en je snel weer op de been bent!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 1 november 2008 @ 12:20:58 #132
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62858774
Nou, ik ben ongesteld en dinsdag heb ik een afspraak bij de HA voor het plaatsen... (mits ze het doet, want dat was niet zeker ). Ik heb alleen een ontzettende pijn in mijn buik nu, zelfs het inbrengen van een tampon doet al pijn dus ik zie echt tegen dinsdag op.

Kan ik daar nog om verdoving vragen, of had ik dat eerder moeten doen?
En iemand die me een beetje gerust kan stellen? . Ik wil niehiet! Haha.
Vooral tegen die eendenbek zie ik tegenop omdat die de vorige keer bij het maken van een uitstrijkje onwijs veel pijn deed.
  zaterdag 1 november 2008 @ 13:25:34 #133
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62859811
Ik geloof dat dat zonder verdoving. Ik ken iig geen verhalen van verdovingen.. Of heb ik niet goed opgelet?...

Hier was ik vanochtend even de draadjes kwijt, maar ze zijn om mn BMM heen gedraaid. Zoals het hoort. Ik maak me geen zorgen meer. Mag ook wel na ruim een jaar.....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:57:25 #134
92409 Twinky
Little star.
pi_62865210
Nantes: je kunt er echt niks tegen doen, en na een tijdje is het klaar
pi_62872277
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik geloof dat dat zonder verdoving. Ik ken iig geen verhalen van verdovingen.. Of heb ik niet goed opgelet?...

Hier was ik vanochtend even de draadjes kwijt, maar ze zijn om mn BMM heen gedraaid. Zoals het hoort. Ik maak me geen zorgen meer. Mag ook wel na ruim een jaar.....
Ik heb een verdoving gehad, maar heb het bij de gynaecoloog moeten doen, omdat het bij de huisarts niet lukte. Bij de meeste vrouwen gaat het gewoon in een keer goed. Gaat gewoon hartstikke lukken ! Ik weet niet of de huisarts een verdoving doet, maar je kunt het natuurlijk vragen? Alternatief is om te vragen of het bij de gynaecoloog gedaan kan worden.

Ik ben vrijdag bij mijn gynaecoloog geweest om het na te laten kijken. Ik vertelde hem welke klachten ik allemaal had en hij vroeg aan me of ik hem wilde laten verwijderen (hier sta ik versteld van na de verhalen die ik van sommigen van jullie gehoord heb, mijn gynaecoloog neemt me helemaal serieus en laat de beslissing aan mij over!) . Gelukkig ben ik weer in behandeling geweest bij mijn kinesioloog (was overgevoelig voor het spiraal) en het gaat echt een stuk beter met me, dus ik laat hem lekker zitten. De gynaecoloog kon de draadjes trouwens ook niet vinden, maar dat was niet erg en op de echo zat het spiraal er goed in. Ik blijf het aankijken en ga over 2 a 3 maanden terug voor controle. Wat een opluchting zeg
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:35:39 #136
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62872775
Ik zal het voor de zekerheid toch vragen, en anders neem ik mijn iPod wel mee . Ik zie er echt zooo tegenop, niet normaal! En het is al helemaal een ramp als ik dinsdag niet meer ongesteld ben, want het wisselt nogal (hoe lang het duurt). In dat geval afbellen?

Zou wel balen als de arts toch besluit het niet te doen, dan vraag ik wel voor een doorverwijzing naar de gyn.
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:40:57 #137
91363 dithje
I dith it again!
pi_62872883
In dat geval zeker afbellen!!!!! Anders is het voor jezelf echt heel erg rot.
Je moet gewoon net voldoende vloeien, maar niet heftig ongesteld zijn.
Just dith it!
  zondag 2 november 2008 @ 03:52:47 #138
92409 Twinky
Little star.
pi_62876044
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:40 schreef dithje het volgende:
In dat geval zeker afbellen!!!!! Anders is het voor jezelf echt heel erg rot.
Je moet gewoon net voldoende vloeien, maar niet heftig ongesteld zijn.
Dat maakt werkelijk geen donder uit. Het is gewoon zo dat als je ongesteld bent je baarmoedermond net wat soepeler wil zijn. Dat betekent niet dat het soepel ís.

En Nantes: je moet het gewoon gaan doen. Niemand kan je vertellen hoe het is omdat je het je niet kan voorstellen. Ik heb wel eens eerder geschreven hoe tof het ergens was om daar eens een keer iets te voelen, dat is normaal nooit. Maar ja, het doet erg veel pijn, maar als het klaar is is het ergste voorbij, en dat is meestal binnen een minuut.
Iedereen die hier zit heeft het overleefd dus jij kunt het ook
  zondag 2 november 2008 @ 03:59:42 #139
91363 dithje
I dith it again!
pi_62876061
quote:
Op zondag 2 november 2008 03:52 schreef Twinky het volgende:

[..]

Dat maakt werkelijk geen donder uit. Het is gewoon zo dat als je ongesteld bent je baarmoedermond net wat soepeler wil zijn. Dat betekent niet dat het soepel ís.
Uhm...ik heb ook niet gesugereerd dat het soepel is...? Mijn huisarts deed het simpelweg niet bij te erge menstruatie, maar ook niet als de menstruatie weg was.....
Ik hoop dat hij dit heeft gedaan omdat hij weet waar hij het over heeft?

En inderdaad, een pretje is het niet, maar als wij het kunnen door staan, jij ook!
Just dith it!
pi_62877249
Mijn gyn vertelde dat een verdoving heel erg weinig zin heeft, omdat het inbrengen minder pijn doet dan het zetten van de verdoving. Daarbij verdoof je dan je baarmoedermond en persoonlijk vond ik dat niet pijnlijk. De kramp die je krijgt van het inbrengen zitten in je baarmoeder en daar helpt zo'n verdoving niet echt bij. Ik moet er echt niet aan denken om er een naald in te zetten..... Geloof me maar, zo'n verdoving heb je écht niet nodig, dat maakt het alleen maar vervelender.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 2 november 2008 @ 10:53:12 #141
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62877715
@ Nantes: wat vervelend joh dat je zo zenuwachtig bent! Je moet wel echt proberen om te ontspannend en rustig door te ademen, dan gaat het het beste denk ik.. Als je gaat verkrampen gaat het alleen maar meer zeer doen Succes in ieder geval!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 2 november 2008 @ 11:33:53 #142
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62878261
Bedankt voor de berichtjes, doet me goed! Ik zal jullie laten weten hoe het is gegaan, volgens mij gaat het wel gewoon door namelijk. . Ik neem van tevoren nog wel wat paracetamol in, en dan moet het wel een beetje goed komen .
pi_62880017
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:33 schreef Nantes het volgende:
Ik neem van tevoren nog wel wat paracetamol in, en dan moet het wel een beetje goed komen .
Je kunt ook wat ibuprofen nemen (max. 600), zeker als je dat niet gewend bent wertk het als een tierelier!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 2 november 2008 @ 13:11:08 #144
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62880186
Ik slik ook Prozac, levert dat geen problemen op dan?
pi_62880352
quote:
Op zondag 2 november 2008 10:09 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn gyn vertelde dat een verdoving heel erg weinig zin heeft, omdat het inbrengen minder pijn doet dan het zetten van de verdoving. Daarbij verdoof je dan je baarmoedermond en persoonlijk vond ik dat niet pijnlijk. De kramp die je krijgt van het inbrengen zitten in je baarmoeder en daar helpt zo'n verdoving niet echt bij. Ik moet er echt niet aan denken om er een naald in te zetten..... Geloof me maar, zo'n verdoving heb je écht niet nodig, dat maakt het alleen maar vervelender.
Ik was superblij dat de gynaecoloog me een verdoving gaf en het maakte echt heel veel verschil. De gynaecoloog gaf zelf aan dat hij een verdoving een goed idee vondt bij mij. Het prikje was heel even pijnlijk maar daarna voelde ik amper nog iets. (Het deed bij mij vreselijk veel pijn, maar dat kwam waarschijnlijk omdat mijn baarmoeder gekanteld ligt)
Maar iedereen heeft gelijk Nantes, je weet niet hoe het is voor jou totdat je het laat doen. De meeste huisartsen doen dit zo vaak dat het echt routine voor ze is. Gewoon proberen en dan kun je je ervaring naderhand met ons delen Succes !
pi_62880421
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:11 schreef Nantes het volgende:
Ik slik ook Prozac, levert dat geen problemen op dan?
Geen idee, dat lijkt me een vraag voor je huisarts. Die weet neem ik aan wel dat je Prozac slikt?
pi_62880612
Mja prozac en pijnstillers die combi moet je even navragen.
En ik kan me nu al niet meer herinneren hoe het zetten voelde..op dat moment is het even pijnlijk.
Zorg gewoon dat je makkelijk thuis kan komen en dat je een leuke film oid hebt en een lekker plaid op de bak plus wat lekkers te snoepen. maakt veel goed.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62880746
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:19 schreef KinKin het volgende:
Het deed bij mij vreselijk veel pijn, maar dat kwam waarschijnlijk omdat mijn baarmoeder gekanteld ligt
Misschien dat dat inderdaad een goede reden is voor een verdoving, omdat je dan een 'afwijking' hebt (bedoel ik absoluut niet negatief, bedoel puur praktisch een belemmerende factor voor het plaatsen), want als ik kijk naar hoe weinig pijn het bij mij deed had ik die verdoving echt niet nodig gehad..... en aangezien de gyn verder niets gezegd heeft neem ik aan dat mijn baarmoeder niet (iets) gekanteld ligt ofzo....
I had a signature once. It was awful.
pi_62881013
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:34 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Misschien dat dat inderdaad een goede reden is voor een verdoving, omdat je dan een 'afwijking' hebt (bedoel ik absoluut niet negatief, bedoel puur praktisch een belemmerende factor voor het plaatsen), want als ik kijk naar hoe weinig pijn het bij mij deed had ik die verdoving echt niet nodig gehad..... en aangezien de gyn verder niets gezegd heeft neem ik aan dat mijn baarmoeder niet (iets) gekanteld ligt ofzo....
Klopt
  zondag 2 november 2008 @ 14:39:23 #150
91363 dithje
I dith it again!
pi_62882350
Naar mijn weten kan prozac met alle reguliere pijnstillers, als dit anders is, staan de wisselwerkingen beschreven in de bijsluiter van de prozac.

Verder: Vandaar dat het enorm pijnlijk voor mij was, mijn baarmoeder lag ver naar achteren en gekanteld.....
Als ik het overnieuw zou mogen doen, ga ik voor een verdoving....Heb me een week na het plaatsen nog behoorlijk misbruikt gevoeld (sorry, geen andere beschrijving voor.)

Maar goed, ik reageer al niet goed op de mirena, dus het plaatsen hoort dar denk ik ook bij.
Tipje: neem iemand mee naar het plaatsen die je vertrouwd. Ik vond het super fijn dat mijn moeder erbij was.
Just dith it!
  zondag 2 november 2008 @ 15:20:25 #151
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_62883255
Ik heb ook geen verdoving gehad, wel de avond van tevoren en een uur van tevoren een naproxen ingenomen. Deze werden door de HA voorgeschreven. Verder wilden ze de mirena bij mij juist het liefste op de zwaarste dag van mn menstruatie zetten, omdat je bmm dan het verst open staat ofzoiets? dus het verschilt per arts. Maar het vervangen van een mirena gaat ook zonder menstruatie, dus ik denk idd dat het niet echt uitmaakt.

En de belangrijkste tip is inderdaad dat jeje moet ontspannen, anders doet het volgens mij echt pijn. Ik heb er persoonlijk weinig last van gehad, alleen de krampen waren vervelend, maar die verhelp je met de ibu
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zondag 2 november 2008 @ 19:41:42 #152
92409 Twinky
Little star.
pi_62889594
wat ook wel eens wil helpen is flink hoesten op het moment dat de eendebek/ baarmoedertang eringaat. Dan ontspan je het toch wat meer en doet het minder pijn
pi_62918069
Morgenochtend om 7 uur moet ik in het ziekenhuis zijn, om hem eruit te laten pulken..... Ik zal laten weten hoe het gegaan is.... in ieder geval wil ik iedereen bedanken die me de afgelopen weken sterkte heeft gewenst, dat komt morgen zeker van pas! In het bijzonder een knuffel voor Enfermera voor haar steun en het delen van haar ervaringen!!!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 3 november 2008 @ 21:12:26 #154
92409 Twinky
Little star.
pi_62918326
ik wilde het net gaan posten Superveel succes zoeper...

Als je nog een telefonische steunbetuiging/achteraffe opraping nodig hebt kun je me pm'en.


pi_62918699
Dacht ook niet shiiit het was toch niet vandaag :$ Gelukkig ben op tijd om je succes te wensen!
Gaat meevallen weet het zeker
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62919649
thnx meiden! Komt vast hartstikke goed, ik red mezelf wel! Vriendlief gaat de hele dag mee dus aan steun geen gebrek Zodra ik me er goed genoeg voor voel zal ik laten weten ho ehet gegaan is en als ik mezelf morgen niet achter de pc krijg laat ik mn vriend hier wel even posten!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 3 november 2008 @ 22:14:03 #157
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62920494
Idd succes, fijn dat je vriend mee gaat! Hopelijk valt het allemaal mee voor je, en voor mezelf ook.
Ik bloed namelijk nog wel een beetje, en ik neem aan dat het gewoon doorgaat morgen. Helaas kan mijn vriend niet mee omdat hij moet werken en geen vrij kan krijgen, dus dan moet ik maar in m'n eentje haha.

Nogmaals succes, ben heel benieuwd!
pi_62923288
Heel veel succes Zoeper!
  dinsdag 4 november 2008 @ 09:39:05 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62928201
Zoeper, ik hoop dat het al voorbij is...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:13:02 #160
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62930349
Ik hoop het ook...

Ben trouwens nog echt ini-mini ongesteld... komt nog een beetje prut mee, maargoed ik zal maar niet afbellen want dan heb ik het gehad.
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:01:50 #161
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62936242
Ze kon het niet doen, was te nauw en nu ben ik doorverwezen naar de gyn. Ik baal zo, heb ik eindelijk de moed gevonden en dan gaat het niet door .
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:29:43 #162
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62939984
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:04 schreef zoeperzazke het volgende:
Morgenochtend om 7 uur moet ik in het ziekenhuis zijn, om hem eruit te laten pulken..... Ik zal laten weten hoe het gegaan is.... in ieder geval wil ik iedereen bedanken die me de afgelopen weken sterkte heeft gewenst, dat komt morgen zeker van pas! In het bijzonder een knuffel voor Enfermera voor haar steun en het delen van haar ervaringen!!!
Wat lief! Spannend joh.. Ben benieuwd hoe het is gegaan! En rustig aan doen hoor, lekker de tijd nemen voor jezelf!

Jeetje Nantes, wat balen joh
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:49:01 #163
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62940412
Ja hé . Ze was zelfs al met jodium te werk gegaan maar ze durfde niets op te meten. Naja, dat wordt weer wachten aangezien er een wachtlijst is voor gyn.
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:52:20 #164
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62940493
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:49 schreef Nantes het volgende:
Ja hé . Ze was zelfs al met jodium te werk gegaan maar ze durfde niets op te meten. Naja, dat wordt weer wachten aangezien er een wachtlijst is voor gyn.
Pffff jeetje joh, waardeloos!
Een wachtlijst Oke. Das nog meer balen.. En dan moet het natuurlijk ook nog goed uitkomen met je ongesteldheid.
Kan je niet ergens anders, ander ziekenhuis die geen wachtlijsten hebben?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62941469
Hier ben ik al!

Wat een dag zeg! En wat was het vre-se-lijk mistig vanochtend! tegen alle verwachtingen in vond ik mezelf heel erg rustig. We waren zo vroeg in het ziekenhuis, de receptie was nog niet open enzo (tien voor 7). Uiteindelijk braaf om 7 uur gemeld en doorverwezen naar de kraam- en gyneacologie-afdeling verpleegkunde. Daar werd alles eerst door een lieve zuster met me doorgenomen (en heb ik te horen gekregen dat ik bloedgroep O positief heb, dat wist ik nog niet en was ik erg benieuwd naar). Ik kreeg vooraf 4 tabletjes: 2 paracetamol, een half slaaptabletje en nog een pijnstiller waarvan ik de naam niet onthouden heb. De paracetamol krege ik nauwelijsk weg (die klassieke tabletten zijn ZO vies, doe mij maar panadol, maarja....) dus ik heb er maar 1 ingenomen.

Toen moest ik nog even snel mijn buik scheren (niet dat daar veel haar zit maar t moet nu eenmaal) en mocht ik om kwart voor 8 naar boven toe. De slaappil deed al aardig zijn werk. Ik kan me nog vaag herinneren dat een zuster iets zei over het infuus en dat ik even een bal moest maken met mijn hand en ontspannen en toen werd ik ineens wakker met buikpijn en was ik misselijk. Huh??? Ja, zo snel ging het dus..... Heb er niets van meegekrgeen dat ik op het andere bed moest gaan liggen, of dat ik af moest tellen voor de narcose, of wat dan ook....
Zodra ik bij was gaf ik aan pijn te hebben en misselijk te zijn, daar kreeg ik direct iets voor in het infuus en *poef* misselijkheid was weg en pijn gezakt. Al heel snel was ik weer terug beneden op de zaal en mocht Paul bij me, wat was ik blij!

Vanaf nu gebruik ik geen zelbruiners meer, mijn buik heeft een schitterend zomers tintje van de Jodium 8) en 3 grote pleisters die er morgen afmogen. De hechtingen zijn oplosbaar dus daar heb ik geen omkijken naar, hoera!
Het lukte me al heel snel om wat thee te drinken en een mueslireep op te eten en later ook een boterhammetje met rookvlees. De wondjes aan mijn buik prikkelden nog wat en ik voelde mijn schouders heel iets maar niet veel. Het enige waar ik last van had was duizeldeduizeldeduizeligheid en niet kunnen focussen. En mijn keel is droog en schor.

Om 2 uur kwam de gyneacologe dan bij me en ze zei dat de operatie supergoed en héél snel was verlopen. Het spiraal bleek absoluut niet ingekapseld te zijn maar lag gewoon achter mijn baarmoeder te liggen. Bij wijze van spreke had ze hem met een vloek en een zucht al te pakken! De operatie heeft dus ook maar heel kort geduurd. Aangezien alles goed ging mocht ik, hoera, naar huis!!!

Thuis ben ik op ons eigen bed gaan liggen (er gaat niets boven je eigen bed!) en heb ik tot een 6 uur geslapen. Nu voel ik me stukken beter, hoewel de wondjes nog wat prikkelen en ik nog heeeeeel lichtjes misselijk ben ben ik zo ongelooflijk opgelucht dat het zo is meegevallen! En dat onding is eruit!

Ik ben ontzettend blij met alle lieve woorden en duimpjes van alle superlieve mensen, ze hebben duidelijk geholpen om me er heel goed doorheen te krijgen, ik hoop dat de buikpijn morgen ook meevalt als alles helemaal uitgewerkt is maar ik kom er vast wel!!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:43:18 #166
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62941653
Ohh wat een opluchting meis. Geweldig dat het allemaal zo goed is gegaan! En zo voorspoedig! Hartstikke fijn.
Zo is het! En lekker rustig aan doen he!

Mijn buik was trouwens roze dacht eerst dat het irritatie van de pleisters was, maar het bleek later in mijn witte washandje te zitten dus ja, toen wist ik dat het jodium was XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:58:25 #167
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62942021
Fijn dat het zo goed is verlopen! Ben blij voor je .
En hopelijk zal het morgen wel meevallen met de pijntjes, maar ik vind dat je het tot nu toe erg goed doet.

Ik ga ook eens even rondbellen waar ik snel terecht kan, en anders maar wachten .
pi_62942171
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:43 schreef Enfermera het volgende:
Mijn buik was trouwens roze dacht eerst dat het irritatie van de pleisters was, maar het bleek later in mijn witte washandje te zitten dus ja, toen wist ik dat het jodium was XD
Zal Mr. Jummie leuk gevonden hebben
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:31:35 #169
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62943119
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:03 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Zal Mr. Jummie leuk gevonden hebben
Ik zit te denken wat je bedoeld, maar ik snap het echt niet Bedoel je mn vriend?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62944053
Gelukkig Zoeperzazke dat het zo verschrikkelijk meegevallen is
Maaruh sorry dat ik er meteen mee kom maar hoe komt die spiraal daar in vredesnaam?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:12:59 #171
92409 Twinky
Little star.
pi_62944518
goedzo goed gedaan!
pi_62945006
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:31 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik zit te denken wat je bedoeld, maar ik snap het echt niet Bedoel je mn vriend?
zo heet die pop uit je ava toch?

(of ben ik nou nog zo duf van de narcose dat ik dingen door elkaar haal?)
I had a signature once. It was awful.
pi_62945108
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:58 schreef Ml-etje het volgende:
Gelukkig Zoeperzazke dat het zo verschrikkelijk meegevallen is
Maaruh sorry dat ik er meteen mee kom maar hoe komt die spiraal daar in vredesnaam?
ik heb het wel geschreven haha maar dan moet je 3 topics teruglezen minstens Hij heeft gewoon 'per ongeluk' mijn baarmoeder geperforeerd. Hoe dat heeft kunnen gebeuren begrijpt niemand want de plaatsing ging hartstikke goed, ik had geen extreme pijn maar ook niet helemaal geen pijn, de gyn zei zelf dat ze de normale weerstand voelde, niet te weinig en niet teveel, dus dat het écht supergoed ging. Maar mijn baarmoeder dacht er anders over en heeft dat ding eruit gewerkt.

Toen ik dat realiseerde schrok ik me kapot: en mijn baarmoeder dan??? maar die is helemaal in orde, een gat tot ca 3cm kan je lichaam zelf heel snel herstellen en dat is ook gebeurd. Mijn baarmoeder is gewoon helemaal geheeld, en dat spiraaltje lag er dus gewoon buiten, in mijn buik....
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:46:27 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62945618
Vraagje, als je de mirena gebruikt, heb je dan nog wel elke maand een eisprong? Ik kan er zo 123 niets over vinden.
KuikenGuppy
pi_62946222
de eisprong wordt in principe onderdrukt door de hormonen in de Mirena. Omdat de hormoonafgifte echter laag is kan er een doodenkele keer toch een eisprong plaatsvinden maar bevruchting is niet mogelijk omdat er geen baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd en omdat er een vreemd voorwerp in de baarmoeder zit. Het is een soort meervoudige bescherming tegen zwangerschap dus.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:11:58 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62946454
Bevruchting hangt toch niet samen met het al dan niet hebben van baarmoederslijmvlies? Dat zorgt er volgens mij alleen voor dat het niet kan innestelen. Wie kan me duidelijkheid verschaffen?
KuikenGuppy
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:18:43 #177
92409 Twinky
Little star.
pi_62946662
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:11 schreef Burdie het volgende:
Bevruchting hangt toch niet samen met het al dan niet hebben van baarmoederslijmvlies? Dat zorgt er volgens mij alleen voor dat het niet kan innestelen. Wie kan me duidelijkheid verschaffen?
klopt.

Hormonale werking:

1. verdikken van slijm zodat sperma niet naar binnen kan
2. voorkomen van eisprong
3. voorkomen van verdikking van baarmoederslijm

Mechanische werking :

4. voorkomen van baarmoederslijmverdikking
5. voorkomen van innesteling

De hormonale werking komt vooral dat de hormonen je lichaam het idee geven dat je zwanger bent en er dus geen andere baby bijkan
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:22:06 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62946785
Maar in principe zou er dus wel bevruchting plaats kunnen vinden?
KuikenGuppy
pi_62946852
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:31 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

ik heb het wel geschreven haha maar dan moet je 3 topics teruglezen minstens Hij heeft gewoon 'per ongeluk' mijn baarmoeder geperforeerd. Hoe dat heeft kunnen gebeuren begrijpt niemand want de plaatsing ging hartstikke goed, ik had geen extreme pijn maar ook niet helemaal geen pijn, de gyn zei zelf dat ze de normale weerstand voelde, niet te weinig en niet teveel, dus dat het écht supergoed ging. Maar mijn baarmoeder dacht er anders over en heeft dat ding eruit gewerkt.

Toen ik dat realiseerde schrok ik me kapot: en mijn baarmoeder dan??? maar die is helemaal in orde, een gat tot ca 3cm kan je lichaam zelf heel snel herstellen en dat is ook gebeurd. Mijn baarmoeder is gewoon helemaal geheeld, en dat spiraaltje lag er dus gewoon buiten, in mijn buik....
Had idd gelezen over dat geperforeerd. Maar was niet doorgedrongen wat dat in hield.
Scary zeg!
Voor jou voorlopig dus geen mirena meer?!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:27:16 #180
92409 Twinky
Little star.
pi_62946925
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:22 schreef Burdie het volgende:
Maar in principe zou er dus wel bevruchting plaats kunnen vinden?
zou kunnen.. zou kunnen... Bij de Pil wel. Dan heb je namelijk een stopweek waarin de hormonen wegvallen, en dan zou er per óngeluk een eitje kunnen springen (zeker als je in de week na je stopweek een of meerdere pillen vergeet) en dan ook nog per óngeluk wat sperma naar binnen kunnen glippen. En als er dan ook nog per óngeluk een plekje in je baarmoeder vrij is kun je zwanger raken. Maar dat is dus zo'n megakleine kans.
Bij de Mirena heb je continue hormoonafgifte, dan is die kans dus veel kleiner. En het blijft gewoon zo dat áls er een bevruchting plaatsvindt, het zichzelf indekt met de andere werkingen.
Bij het koperspiraaltje gebeurt bevruchting dus 'altijd' maar nestelt het zich niet in door de mechanische werking.
  woensdag 5 november 2008 @ 08:14:01 #181
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62960311
Volgens mij heb ik wel vaker een eisprong dan één enkele keer. De laatste tijd heb ik een regelmatige cyclus en ik voelde altijd al wanneer ik ovuleerde. Nu ook weer precies op die momenten weer. Een soort zeurderig gevoel in mijn onderbuik en het ene moment hitsig en het andere moment prikkelbaar zijn.

Zoeper, wat fijn dat het is meegevallen Lijkt me zo'n rare ervaring dat je wegzakt en dan weer wakker wordt en dat je dan geopereerd bent. Maar eigenlijk is het bijna net zoiets als slapen. Vaag hoor...

Nantes, wat rot dat je nu weer moet wachten...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:14:26 #182
92409 Twinky
Little star.
pi_62975186
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:14 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Volgens mij heb ik wel vaker een eisprong dan één enkele keer. De laatste tijd heb ik een regelmatige cyclus en ik voelde altijd al wanneer ik ovuleerde. Nu ook weer precies op die momenten weer. Een soort zeurderig gevoel in mijn onderbuik en het ene moment hitsig en het andere moment prikkelbaar zijn.

Zoeper, wat fijn dat het is meegevallen Lijkt me zo'n rare ervaring dat je wegzakt en dan weer wakker wordt en dat je dan geopereerd bent. Maar eigenlijk is het bijna net zoiets als slapen. Vaag hoor...

Nantes, wat rot dat je nu weer moet wachten...
O kan best hoor, zeker als je de Mirena al wat langer hebt. Dan werken de hormonen niet zó hard meer.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:52:48 #183
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62976175
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:28 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

zo heet die pop uit je ava toch?

(of ben ik nou nog zo duf van de narcose dat ik dingen door elkaar haal?)
Oh hahahahaha! Ja klopt xD Lol, ik was echt niet helder toen ik dat postte.. Avonddienst in het weekend en daarna weer 3 dagdiensten erachteraan, daar word ik wat moe van. Gelukkig morgen weer lekker uitslapen

Neenee, jij bent superhelder gelukkig!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63036917
Hoe gaat het nu Zoeperzazke?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_63040284
Het gaat best goed! De wondjes prikken en trekken wel wat en mn buik is nog iets beurs (strakke broeken = geen goed idee), en mn darmen zijn nog wat onrustig, maar het valt eigenlijk heel erg mee! Wel jammer dat ik officieel 'uit dit topic moet', ik vind het toch erg gezellig hier geworden zo langzamerhand haha
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:13:46 #186
92409 Twinky
Little star.
pi_63040406
o van mij mag je best blijven hoor. Je bent nog steeds 'na het plaatsen' en ervaringsdeskundige
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:47:35 #187
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_63041409
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:13 schreef Twinky het volgende:
o van mij mag je best blijven hoor. Je bent nog steeds 'na het plaatsen' en ervaringsdeskundige
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:55:57 #188
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63041704
Helemaal eens met Twinky, je mag echt wel blijven buurten hoor zoeper!!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63042292
Nou idd hoor, ben echt benieuwd hoe het je verder vergaat en wat je nu gaat doen na de mirena 'ramp'
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_63044114
Haha da's lief van jullie! Ben er nog steeds van overtuigd dat de plaatsing wel goed gegaan is en aangezien die ervaring heel positief was blijf ik wel lekker
verder blijf ik maar aan de nuvaring, dat vond ik toch het beste alternatief. Aan de pil ga ik niet, mijn darmen zijn nl regelmatig overstuur (minstens 4 a 5 keer per week) en dat gaat ten koste van de betrouwbaarheid. Die pleister lijkt me niets, bij de implanon hoor je te vaak dat meiden nonstop vloeien, de prikpil vind ik een te grote hormonenboost en het kan tot 12 maanden duren eer je weer vruchtbaar bent na de laatste prik, het spiraaltje is voor mij geen optie meer, dus dan blijf ik toh op de nuva uitkomen...

Ach, zo slecht was het ook niet, merk alleen dat ik er wat 'droger' van ben zeg maar, dat was in de eerste weken van de Mirena als sneeuw voor de zon verdwenen.....
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:42:20 #191
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_63050309
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 23:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha da's lief van jullie! Ben er nog steeds van overtuigd dat de plaatsing wel goed gegaan is en aangezien die ervaring heel positief was blijf ik wel lekker
verder blijf ik maar aan de nuvaring, dat vond ik toch het beste alternatief. Aan de pil ga ik niet, mijn darmen zijn nl regelmatig overstuur (minstens 4 a 5 keer per week) en dat gaat ten koste van de betrouwbaarheid. Die pleister lijkt me niets, bij de implanon hoor je te vaak dat meiden nonstop vloeien, de prikpil vind ik een te grote hormonenboost en het kan tot 12 maanden duren eer je weer vruchtbaar bent na de laatste prik, het spiraaltje is voor mij geen optie meer, dus dan blijf ik toh op de nuva uitkomen...

Ach, zo slecht was het ook niet, merk alleen dat ik er wat 'droger' van ben zeg maar, dat was in de eerste weken van de Mirena als sneeuw voor de zon verdwenen.....
Fijn dat het goed afgelopen is alsnog! En een gat van 3cm, das best flink, moet zeggen dat die baarmoeder van ons vrouwen dan toch wel heel sterk is, als dat zo snel weer geneest! Een wond in je huid van 3 cm moet toch echt gehecht worden

Hier gaat alles prima met de mirena, heb nog steeds nergens last van, behalve dat ik mn touwtjes kwijt ben Nog steeds ja...
En dat ik denk ik als ik terug ben van mn wereldreis toch nog eens moet gaan bedenken of ik het zonder hormonen wil proberen, of in therapie moet... Mijn libido is namelijk heel laag... Maar het komende jaar blijft ie mooi zitten omdat ik dan iig niet ongesteld word down under
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:42:42 #192
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63051367
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:42 schreef Jipje het volgende:

[..]

Fijn dat het goed afgelopen is alsnog! En een gat van 3cm, das best flink, moet zeggen dat die baarmoeder van ons vrouwen dan toch wel heel sterk is, als dat zo snel weer geneest! Een wond in je huid van 3 cm moet toch echt gehecht worden

Hier gaat alles prima met de mirena, heb nog steeds nergens last van, behalve dat ik mn touwtjes kwijt ben Nog steeds ja...
En dat ik denk ik als ik terug ben van mn wereldreis toch nog eens moet gaan bedenken of ik het zonder hormonen wil proberen, of in therapie moet... Mijn libido is namelijk heel laag... Maar het komende jaar blijft ie mooi zitten omdat ik dan iig niet ongesteld word down under
Jeetje, hopeloos dat je libido dan zo laag is joh! Die hormonen blijven toch altijd hopeloos vind ik zelf. Het is oke, en als je iets gevonden hebt wat meer voordelen dan nadelen hebt mag je je gelukkig prijzen, maar het blijft toch altijd aanmodderen heb ik het idee... Ik ben nog steeds blij met mn mirena hoor, tis een goeie oplossing voor nu, maar zal blij zijn als ie eruit kan en ik naar mn eigen cyclus terugkan en aan kindertjes kan beginnen, maar dat terzijde
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63167454
Hallo,

Hier een -"bijna"- gebruiker van de Mirena, heb 'm vandaag bij de apotheek op gehaald (wat een doos )
nu alleen nog een afspraak maken in het ziekenhuis, en laten zetten!
pi_63167695
OMG!!! IK BEN SOA-VRIJ!!!!

Dat had ik nou echt totaaaaal niet verwacht
Volgende week afspraak met de dokter en dan afspraakje prikken voor het plaatsen ofzo
pi_63168539
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:26 schreef Lievpopje het volgende:
Hallo,

Hier een -"bijna"- gebruiker van de Mirena, heb 'm vandaag bij de apotheek op gehaald (wat een doos )
nu alleen nog een afspraak maken in het ziekenhuis, en laten zetten!
Ja wat een doos he? Ik had hem gelijk opengemaakt en bekeken en natuurlijk voor de "handleiding". Je laat hem dus bij de gynaecoloog zetten en niet bij je huisarts?
pi_63168568
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:34 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
OMG!!! IK BEN SOA-VRIJ!!!!

Dat had ik nou echt totaaaaal niet verwacht
Volgende week afspraak met de dokter en dan afspraakje prikken voor het plaatsen ofzo
Gefeliciteerd!
pi_63168768
Nu na 7 weken nog steeds regelmatig last van stekende pijnen in mijn onderbuik en af en toe opgezette buik. Ik ben ook veel moe en best veel down, maar weet niet zeker of het met het spiraal te maken heeft, hoewel het wel begon na het plaatsen. Hoe is het verder met iedereen?
pi_63169404
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:02 schreef KinKin het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dankjewel
pi_63172545
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:01 schreef KinKin het volgende:

[..]

Ja wat een doos he? Ik had hem gelijk opengemaakt en bekeken en natuurlijk voor de "handleiding". Je laat hem dus bij de gynaecoloog zetten en niet bij je huisarts?
haha ja, schrok er wel een beetje van.

oh je mag 'm wel open maken? vriendje had zoiets van laat maar dicht, de handleiding kan je ook op internet lezen maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ie eruit ziet.

Ja de huisarts wilde het eerst zelf doen, maar omdat ik nog nooit zwanger ben geweest werd ik doorgestuurd naar de gynaecoloog, omdat ze het daarna gelijk met een echo kunnen checken of het goed zit.
  donderdag 13 november 2008 @ 00:11:32 #200
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63178749
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:07 schreef KinKin het volgende:
Nu na 7 weken nog steeds regelmatig last van stekende pijnen in mijn onderbuik en af en toe opgezette buik. Ik ben ook veel moe en best veel down, maar weet niet zeker of het met het spiraal te maken heeft, hoewel het wel begon na het plaatsen. Hoe is het verder met iedereen?
Het duurt wel ongeveer 3 maanden volgensmij voordat je lichaam er echt aan gewend is.. Als je er zelf geen goed gevoel bij hebt zou ik gewoon naar de huisarts gaan, anders kan je het ook nog even een maandje aankijken Maar dat moet je zelf bepalen..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63190531
quote:
Op donderdag 13 november 2008 00:11 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Het duurt wel ongeveer 3 maanden volgensmij voordat je lichaam er echt aan gewend is.. Als je er zelf geen goed gevoel bij hebt zou ik gewoon naar de huisarts gaan, anders kan je het ook nog even een maandje aankijken Maar dat moet je zelf bepalen..
Ja ik ben onlangs al bij de gynaecoloog geweest en die zei dat alles er goed uitzag ondanks dat ook hij de draadjes niet kon vinden. Ik moet over 2 maanden nog eens terug komen, dus ik wacht het nog lekker even af. De steken zijn erg pijnlijk en heel anders dan menstruatiepijn, dus het is een beetje wennen denk ik. Ben er vandaag ook nog eens achter gekomen dat mijn vriend Pfeiffer heeft , dus daar zal mijn moeheid ook wel eens vandaan kunnen komen. Maandag maar eens naar de huisarts voor een bloedtest.
  donderdag 13 november 2008 @ 16:22:08 #202
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63194154
quote:
Op donderdag 13 november 2008 14:28 schreef KinKin het volgende:

[..]

Ja ik ben onlangs al bij de gynaecoloog geweest en die zei dat alles er goed uitzag ondanks dat ook hij de draadjes niet kon vinden. Ik moet over 2 maanden nog eens terug komen, dus ik wacht het nog lekker even af. De steken zijn erg pijnlijk en heel anders dan menstruatiepijn, dus het is een beetje wennen denk ik. Ben er vandaag ook nog eens achter gekomen dat mijn vriend Pfeiffer heeft , dus daar zal mijn moeheid ook wel eens vandaan kunnen komen. Maandag maar eens naar de huisarts voor een bloedtest.
Ok.. Nou das iig mooi Maar houd het in de gaten!
Vervelend joh.. Steken zijn inderdaad kut, I know the feeling
Ohjee! Das niet best! Ik hoop voor je dat je gewoon moe bent en geen Pfeiffer hebt...
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63405027
Sorry dat ik niks meer heb laten horen.
Ik ben inmiddels terug geweest bij de dokter, het bloeden is gestopt ben nog wel gewoon ongesteld en langer maar dat kan normaal zijn. Bij de echo zat hij nog steeds goed. En de krampen zijn door dat me baarmoeder hem er uit wil gooien. Maar hij blijft gelukkig op zijn plaats.

Ik heb wel nog steeds erge haaruitval en dat is ook door de hormoon(kan haaruitval of haargroei veroorzaken) Dus zit nu aan de vitamine voor je haar, en hoop dat het na een tijdje over is.
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:08:03 #204
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63407707
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 14:40 schreef Djanyo het volgende:
Sorry dat ik niks meer heb laten horen.
Ik ben inmiddels terug geweest bij de dokter, het bloeden is gestopt ben nog wel gewoon ongesteld en langer maar dat kan normaal zijn. Bij de echo zat hij nog steeds goed. En de krampen zijn door dat me baarmoeder hem er uit wil gooien. Maar hij blijft gelukkig op zijn plaats.

Ik heb wel nog steeds erge haaruitval en dat is ook door de hormoon(kan haaruitval of haargroei veroorzaken) Dus zit nu aan de vitamine voor je haar, en hoop dat het na een tijdje over is.
Fijn dat ie iig nog goed zit.. Krampen zijn kut Sterkte!
Idd, ik had ook haaruitval in het begin. Is nu helemaal over. Heb 'm nu bijna een jaar. Ik had er gelukkig niet heel erg last van, maar er zaten wel aardige plukken in mijn borstel. Geen horrorscenario's van kale plekken gelukkig.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:47:04 #205
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_63608943
De mirena gaat voorlopig niet geplaatst worden, ik ben namelijk zwanger .
Daarna wil ik hem wel, kan dat meteen na de zwangerschap of moet ik dan ook een bepaalde tijd wachten?
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:56:12 #206
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63609235
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:47 schreef Nantes het volgende:
De mirena gaat voorlopig niet geplaatst worden, ik ben namelijk zwanger .
Daarna wil ik hem wel, kan dat meteen na de zwangerschap of moet ik dan ook een bepaalde tijd wachten?
Echt! Gefeliciteeeeeeeeerd!! Wat leuk!

Ja dat kan gewoon, je moet denk wel minstens 6 weken wachten, zolang duurt het tot je baarmoeder weer naar z'n oude formaat terug is
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:59:08 #207
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_63609324
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:56 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Echt! Gefeliciteeeeeeeeerd!! Wat leuk!

Ja dat kan gewoon, je moet denk wel minstens 6 weken wachten, zolang duurt het tot je baarmoeder weer naar z'n oude formaat terug is
Bedankt . We zijn dolgelukkig ermee!
Maar bedankt, dan weet ik dat.. Hoef dan gelukkig geen nieuwe te halen, heb hem al in huis namelijk!
Zo, en dadelijk lekker slapen want ik ben onwijs moe .
  vrijdag 28 november 2008 @ 23:10:14 #208
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63609643
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:59 schreef Nantes het volgende:

[..]

Bedankt . We zijn dolgelukkig ermee!
Maar bedankt, dan weet ik dat.. Hoef dan gelukkig geen nieuwe te halen, heb hem al in huis namelijk!
Zo, en dadelijk lekker slapen want ik ben onwijs moe .
Dat dacht ik al ja haha! Superleuk joh.
Oh echt XD Lol! Ja idd, dat is wel handig dan.
Ok beetje offtopic maar hoe ver ben je al?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63614952
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:56 schreef Enfermera het volgende:

Ja dat kan gewoon, je moet denk wel minstens 6 weken wachten, zolang duurt het tot je baarmoeder weer naar z'n oude formaat terug is
Volgens mijn huisarts staat er 6 weken maar moet er minstens 10 aangehouden worden. het heeft niet zozeer te maken met het formaat maar met de kwetsbaarheid van de baarmoederwand. Deze is in de eerste weken na de zwangerschap nog veel zachter en kwetsbaarder waardoor baarmoederperforaties heel gemakkelijk voorkomen, en dat risico wil je liever niet nemen.

Maargoed, het belangrijkste: gefeliciteerd Nantes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I had a signature once. It was awful.
pi_63615476
Nantes gefeliciteerd!!!!

Kom je nu ook in het engste forum van Fok posten? Ik zit er ook, maakt het al wat minder griezelig.... Neuh, er zitten een heleboel hele lieve ouders.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_63620900
Nantes gefeliciteerd
Ik ga volgende week waarsch m'n mirena laten plaatsen, maar ga dit gewoon bij m'n ha doen. Kon dat niet goed teruglezen, zijn er veel mensen die daar goede/slechte ervaringen mee hebben? (ik ben 20 en nooit zwanger geweest, maar m'n ha zei dat hij in principe alleen doorverweest als je heel bang was omdat het dan moeilijker gaat ofzo )
pi_63621330
mijn huisarts durfde hem niet te plaatsen (ik ben 22, nooit zwanger geweest) omdat ze me niet goed op kon meten. Een gyneacoloog is stukken ervarener en kan ook beter meten zodat je zeker weet dat hij goed zit. Als ik het nog eens zou doen zou ik absoluut naar de gyn gaan, veel professioneler en veel prettiger....
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 29 november 2008 @ 16:53:23 #213
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63621442
Ik zou idd ook voor de gyn kiezen zoals zoeperzazke zegt. Huisartsen hebben meestal niet veel ervaring met spiraaltjes plaatsen bij vrouwen die nog niet bevallen zijn. Dit gaat gewoon lastiger omdat je baarmoedermond dan een heel stuk smaller en nauwer is dan bij vrouwen die wel bevallen zijn.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63621988
Klopt, tussen je baarmoedermond en je baarmoeder zit een klein ribbeltje, dat is het stukje wat je baarmoeder beschermt. Mijn huisarts durfde daar dus niet door te duwen omdat zij niet kon bepalen of dat de bovenkant was van mijn baarmoeder (en ze dus mijn baarmoeder perforeerde) of dat het juist het begin was. Als ze hem op die hoogte had geplaatst had dat ding dus in mijn baarmoedermond gezeten..... toen ben ik alsnog doorgegaan naar de gyn en dat ging stukken beter
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 29 november 2008 @ 19:09:05 #215
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_63623661
Bedankt allemaal .
Weet nog niet of ik er ga posten, ben veel te chaotisch om echt blijvend mee te posten, maar af en toe zal het vast wel gebeuren!
pi_63624859
Leuk joh Nantes!! Heel veel geluk en gezondheid alvast toegewenst (zoals je merkt heb ik de 1e kerstkaarten al beet gehad )
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_63677178
oke, ik volg dit topic al heel lang.

ik roep ook al maanden tegen mezelf dat ik nu echt een afspraak bij de huisarst moet maken, maar heb natuurlijk altijd weer een excuus.
ik zie heel erg op tegen het zetten en de eerste paar dagen/weken, maar ik weet voor 98% zeker dat dit het beste anticonceptie middel voor mij is.
dus, ik hou jullie op de hoogte! ik ga morgen bellen (echt )
pi_63677341
gewoon doen het zetten ben je binnen een week weer vergeten. Succes and keep us posted
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:19:55 #219
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_63698793
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:16 schreef Ml-etje het volgende:
gewoon doen het zetten ben je binnen een week weer vergeten. Succes and keep us posted
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_63701813
:] nou, ik heb donderdag een afspraak bij de huisarts.

is het gebruikelijk dat hij dan meteen een soa test doet? en gaat dat dmv uitsrijkje, bloedprikken of iets anders? (ik heb een naaldenfobie! aaarg)
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:05:06 #221
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63701832
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:11 schreef cemeteryslut het volgende:
oke, ik volg dit topic al heel lang.

ik roep ook al maanden tegen mezelf dat ik nu echt een afspraak bij de huisarst moet maken, maar heb natuurlijk altijd weer een excuus.
ik zie heel erg op tegen het zetten en de eerste paar dagen/weken, maar ik weet voor 98% zeker dat dit het beste anticonceptie middel voor mij is.
dus, ik hou jullie op de hoogte! ik ga morgen bellen (echt )
Goed zo! Kan me voorstellen dat het een grote stap is (zeker na al die horrorverhalen hier ).
En idd, succes en houd ons op de hoogte
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63710391
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:04 schreef cemeteryslut het volgende:
:] nou, ik heb donderdag een afspraak bij de huisarts.

is het gebruikelijk dat hij dan meteen een soa test doet? en gaat dat dmv uitsrijkje, bloedprikken of iets anders? (ik heb een naaldenfobie! aaarg)
Neehoor bij mij geen naald gezien maar je knt natuurlijk even de assistente bellen en om uitleg vragen?!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:30:10 #223
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63710629
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:04 schreef cemeteryslut het volgende:
:] nou, ik heb donderdag een afspraak bij de huisarts.

is het gebruikelijk dat hij dan meteen een soa test doet? en gaat dat dmv uitsrijkje, bloedprikken of iets anders? (ik heb een naaldenfobie! aaarg)
Kan met bloed, kan ook met uitstrijkje. Vraag het idd ff na, dan weet je het zeker en ga je niet voor niks panieken Maar dan nog, beter het zekere voor het onzekere toch?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:49:23 #224
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_63711356
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:01 schreef Ml-etje het volgende:
Leuk joh Nantes!! Heel veel geluk en gezondheid alvast toegewenst (zoals je merkt heb ik de 1e kerstkaarten al beet gehad )
Bedankt!
Ik ben pas 6 weken en 2 dagen trouwens.. nog heel pril dus.
Hopelijk gaat alles wel goed en verlies ik het kindje niet, want daar ben ik wel doodsbang voor. En aan de ene kant heel blij.
pi_63760242
zo, nou ik heb m'n afspraak vanmorgen gehad, geen bloedprikken nodig, sowieso geen soa test omdat ik geen onveilige sex heb gehad en nergens last van heb.
wel meteen een inwendig onderzoek gehad, wat natuurlijk niet echt aangenaamd was, maargoed 'vuuproef' doorstaan dus.

volgende week woesndag wordt 'ie gezet!
  donderdag 4 december 2008 @ 17:55:23 #226
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63760680
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:37 schreef cemeteryslut het volgende:
zo, nou ik heb m'n afspraak vanmorgen gehad, geen bloedprikken nodig, sowieso geen soa test omdat ik geen onveilige sex heb gehad en nergens last van heb.
wel meteen een inwendig onderzoek gehad, wat natuurlijk niet echt aangenaamd was, maargoed 'vuuproef' doorstaan dus.

volgende week woesndag wordt 'ie gezet!
Haha, kan ook Maar dan nog, wil je het niet zeker weten? Met je naaldenfobie vind je het zo wel goed zeker
Nee, dat is nooit leuk, maar soms moet dat.. Zolang het niet pijnlijk is
Spannend!!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63763030
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:49 schreef Nantes het volgende:

[..]

Bedankt!
Ik ben pas 6 weken en 2 dagen trouwens.. nog heel pril dus.
Hopelijk gaat alles wel goed en verlies ik het kindje niet, want daar ben ik wel doodsbang voor. En aan de ene kant heel blij.
Goed naar je lichaam luisteren, je rust nemen en gezond leven is het enige dat je kunt doen en relax..stuk beter helemaal leuk joh!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:41:34 #228
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_63804701
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:56 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Echt! Gefeliciteeeeeeeeerd!! Wat leuk!

Ja dat kan gewoon, je moet denk wel minstens 6 weken wachten, zolang duurt het tot je baarmoeder weer naar z'n oude formaat terug is
En als je borstvoeding geeft zetten ze em ook nog niet, wel?

Gefeliciteerd trouwens

En nu ik hier toch ben, van mij zullen jullie het komende jaar (als alles goed gaat) niks horen, ik zit aan de andere kant van de wereld

Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:40:14 #229
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63805654
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:41 schreef Jipje het volgende:

[..]

En als je borstvoeding geeft zetten ze em ook nog niet, wel?

Gefeliciteerd trouwens

En nu ik hier toch ben, van mij zullen jullie het komende jaar (als alles goed gaat) niks horen, ik zit aan de andere kant van de wereld

Lijkt me niet inderdaad, omdat die hormonen in de moedermelk terecht kunnen komen...

Oehh, spannend meid! Heeeel veel plezier en ik hoop dat alles goed blijft gaan met je Mirena!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63809466
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:41 schreef Jipje het volgende:

[..]

En als je borstvoeding geeft zetten ze em ook nog niet, wel?

Gefeliciteerd trouwens

En nu ik hier toch ben, van mij zullen jullie het komende jaar (als alles goed gaat) niks horen, ik zit aan de andere kant van de wereld



Leuk Jipje!! Geniet ervan!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 7 december 2008 @ 14:28:31 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63823772
Nantes, gefeliciteerd met je zwangeschap.

De mirena is juist bij borstvoeding erg geschikt, omdat het alleenmaar plaatselijk werkt.
heb ik begrepen iig.

en bij mij heeft de ha de mirena 6 wk na mn bevalling geplaatst.

zijn er ook mensen hier bij wie de mirena verwijderd is? wat is jullie ervaring daarmee? heb je er daarna nog lang last van? hoe zit eea hormonaal? ben je dan eerst 3 mnd ongesteld, of gaat je cyclus onverstoord weer verder?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63824410
Ben ik ook wel benieuwd naar DavinaHR! Reacties?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 7 december 2008 @ 15:00:16 #233
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_63824426
Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik denk wel dat het een beetje per persoon verschilt, Davinia. Want de ene wordt tijdens de mirena nog ongesteld, de andere helemaal niet. En sommigen ovuleren nog. (ik ben één van die vrouwen)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 7 december 2008 @ 15:23:12 #234
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63824828
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:00 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik denk wel dat het een beetje per persoon verschilt, Davinia. Want de ene wordt tijdens de mirena nog ongesteld, de andere helemaal niet. En sommigen ovuleren nog. (ik ben één van die vrouwen)
Ik word idd gewoon nog ongesteld (wel minder, maar langer) en heb nog steeds een eisprong.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64045906
Sinds 3 weken ben ik nu ook de trotse eigenaresse van een Mirena-spiraal.
Het plaatsen was pijnlijk, maar niet extreem. Ik bloedde de eerste paar uur heel erg, maar de volgende dag was dit alweer bijna over. Het beperkt zich nu tot een keer in de week/twee weken een beetje bloed.
Pijn had ik wel, vooral in het begin. Ik kon er de klok op gelijk zetten, het begon wat later op de middag en 's avonds was het weer weg. Het voelde als menstruatiepijn. Nu is het wat minder, af en toe een flinke kramp.

Al met al ben ik niet ontevreden, maar een bijkomstigheid vind ik verschrikkelijk. Heb nog nooit zoveel moodswings achter elkaar gehad.
Kan niet met zekerheid zeggen of het door de vernieuwde hormoonsituatie komt maar ik heb het vermoeden dat dit er zeker mee te maken heeft. In mijn persoonlijke situatie is namelijk niks veranderd of verergerd oid.

Zijn er mensen die ook ervaring hebben met moodswings na het plaatsen van de Mirena? Gaat dit na verloop van tijd over?
I don't go to sleep to dream
pi_64049777
Meis, je hebt hem 3 weken. Je lichaam heeft minstens 3 maanden nodig om aan een nieuwe situatie te wennen. Geef het even de tijd voor je conclusies trekt
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:04:02 #237
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64053690
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:43 schreef Starlings het volgende:
Sinds 3 weken ben ik nu ook de trotse eigenaresse van een Mirena-spiraal.
Het plaatsen was pijnlijk, maar niet extreem. Ik bloedde de eerste paar uur heel erg, maar de volgende dag was dit alweer bijna over. Het beperkt zich nu tot een keer in de week/twee weken een beetje bloed.
Pijn had ik wel, vooral in het begin. Ik kon er de klok op gelijk zetten, het begon wat later op de middag en 's avonds was het weer weg. Het voelde als menstruatiepijn. Nu is het wat minder, af en toe een flinke kramp.

Al met al ben ik niet ontevreden, maar een bijkomstigheid vind ik verschrikkelijk. Heb nog nooit zoveel moodswings achter elkaar gehad.
Kan niet met zekerheid zeggen of het door de vernieuwde hormoonsituatie komt maar ik heb het vermoeden dat dit er zeker mee te maken heeft. In mijn persoonlijke situatie is namelijk niks veranderd of verergerd oid.

Zijn er mensen die ook ervaring hebben met moodswings na het plaatsen van de Mirena? Gaat dit na verloop van tijd over?
Yup, ik voelde me een idioot. Ik was totaal emotioneel instabiel....
Uiteindelijk trok het wel weer weg. Bij míj komt het één keer in de maand terug. Mja, daar kan ik mee leven..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_64081660
gaat wel over vermoed ik idd 3 maanden geduld
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 17 december 2008 @ 17:51:04 #239
92409 Twinky
Little star.
pi_64094431
Woei, ik ben dus gewoon al meer dan een half jaar niet meer ongesteld geweest
  woensdag 17 december 2008 @ 18:24:11 #240
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64095321
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:51 schreef Twinky het volgende:
Woei, ik ben dus gewoon al meer dan een half jaar niet meer ongesteld geweest
Niiice!

Ik ben ff naar de huisarts geweest want ik heb nog steeds last van die puistjes, maar heb nu een lotion die eigenlijk voor acne is, waar ook antibiotica in zit zodat die plaatselijke ontstekingen wat minder worden Ben benieuwd
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64102902
Ik hoop voor je dat het werkt, meid..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 17 december 2008 @ 22:13:19 #242
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64103031
Thanks. Ik hoop 't ook. Tis ook echt het enige nadeel wat ik ondervind van de Mirena, voor de rest is alles echt goed eraan..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64105410
Eryderm enfermera?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 17 december 2008 @ 23:18:50 #244
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64105523
Nee, Clindamycine lotion FNA
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64128020
ah very strong, even doorzetten hoor eerste drie weken wordt het vaak erger door dat spul
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 18 december 2008 @ 19:52:46 #246
92409 Twinky
Little star.
pi_64129088
Wat voor puistjes heb je dan? Ik heb namelijk ook aanzienlijk meer pukkeltjes de laatste tijd, een beetje droog soort puistjes met wel wat spul erin :p
pi_64133500
Hoera!
Ik vind dat het tijd is dat ik me ook maar even meld hier. Ik heb sinds juni mijn Mirena, en ik ben er zoooo blij mee! Al weken voor ik hem zou gaan laten zetten zat ik al in dit topic mee te lurken.. om vooral alle ervaringen eens te lezen. Op de dag dat ik hem liet zetten (gewoon bij de huisarts), had ik ineens een beetje spijt.. ook toen ik hier de posts nog eens na-las ..
Gelukkig viel het allemaal reuze mee, nauwelijks pijn en eigenlijk geen bijwerkingen.
Mijn huisarts gebruikt alleen wel wat vreemde methoden.. zo moest ik de avond van te voren 2 tabletten Cytotec vaginaal inbrengen (en dat zijn doorgaans geen ovules, maar gewoon orale tabletten..zo ook deze), om de cervix wat te weken.. en tijdens het plaatsen zelf kreeg ik nog een extra interne verdoving, waardoor mijn pijnervaring niet minder werd, maar de prikkels van de baarmoeder zelf wel (waardoor je na het plaatsen minder last van kramp hebt!).
Ideaal!
Tijdje lang ongesteld geweest, heel klein beetje moodswings.. eigenlijk geen grote nare dingen (behalve 5 kilo aangekomen in 3 maanden tijd!!!).
Nu is de Mirena super Jeuj!
  donderdag 18 december 2008 @ 22:48:49 #248
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64134277
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:13 schreef Ml-etje het volgende:
ah very strong, even doorzetten hoor eerste drie weken wordt het vaak erger door dat spul
Oh echt? Ik heb 't nu 1 avond gebruikt (en net weer), en vanochtend zag het er al een stuk minder rood/pukkelig! Je mag het 2x per dag gebruiken, ik hou het even bij 1x om te kijken hoe dat gaat.:)
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:52 schreef Twinky het volgende:
Wat voor puistjes heb je dan? Ik heb namelijk ook aanzienlijk meer pukkeltjes de laatste tijd, een beetje droog soort puistjes met wel wat spul erin :p
Nouja, gewone puistjes, maar dan op een plek waar ik het nog nooit heb gehad: mijn borst (boven mn borsten dus), schouders en vooral mijn bovenrug. Echt zelfs in mijn puberteit daar geen pukkels gehad en nu ineens wel, dus dat kan niet anders dan dat het van die Mirena komt. Met de zonnebank werd het ook al minder, maar met deze lotion moet het goedkomen lijkt me
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64152117
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Yup, ik voelde me een idioot. Ik was totaal emotioneel instabiel....
Uiteindelijk trok het wel weer weg. Bij míj komt het één keer in de maand terug. Mja, daar kan ik mee leven..
Ik heb ook het idee dat het rond die tijd van de maand nog erger wordt.
Heb gemerkt dat ik extra onhebbelijk ben als ik ongesteld ben, PMS to the max dus.
Mijn vriend wordt er helemaal gek van en ik niet minder.
De hele dag moodswings, superonzekere momenten en dan weer boos. Redelijk zijn en nuchter proberen na te denken, zo moeilijk opeens!
Als dit niet over gaat dan gaat de spiraal er met dezelfde gang weer uit.
I don't go to sleep to dream
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:32:41 #250
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64155626
Trouwens een tip voor alle dames hier; tegen moodswings en PMS helpt vitamine B6 ook errug goed. Wordt ook verkocht bij de apotheek onder de naam 'pyridoxine', de officieele naam van vit B6. Ik gebruik zelf dagelijks 50 mg en voel me er een stuk beter bij dan zonder. Bij pilgebruik is het sowieso aan te raden omdat je hormonen van de pil deze vitamine tegenwerken, maar bij de mirena vind ik het zelf ook nog errg prettig.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64163313
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:28 schreef She_Maiden het volgende:
Hoera!
Ik vind dat het tijd is dat ik me ook maar even meld hier. Ik heb sinds juni mijn Mirena, en ik ben er zoooo blij mee! Al weken voor ik hem zou gaan laten zetten zat ik al in dit topic mee te lurken.. om vooral alle ervaringen eens te lezen. Op de dag dat ik hem liet zetten (gewoon bij de huisarts), had ik ineens een beetje spijt.. ook toen ik hier de posts nog eens na-las ..
Gelukkig viel het allemaal reuze mee, nauwelijks pijn en eigenlijk geen bijwerkingen.
Mijn huisarts gebruikt alleen wel wat vreemde methoden.. zo moest ik de avond van te voren 2 tabletten Cytotec vaginaal inbrengen (en dat zijn doorgaans geen ovules, maar gewoon orale tabletten..zo ook deze), om de cervix wat te weken.. en tijdens het plaatsen zelf kreeg ik nog een extra interne verdoving, waardoor mijn pijnervaring niet minder werd, maar de prikkels van de baarmoeder zelf wel (waardoor je na het plaatsen minder last van kramp hebt!).
Ideaal!
Tijdje lang ongesteld geweest, heel klein beetje moodswings.. eigenlijk geen grote nare dingen (behalve 5 kilo aangekomen in 3 maanden tijd!!!).
Nu is de Mirena super Jeuj!
Blijkt dat we allemaal wel wat zijn aangekomen geloof ik tsja hormonen hé..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_64163380
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:48 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh echt? Ik heb 't nu 1 avond gebruikt (en net weer), en vanochtend zag het er al een stuk minder rood/pukkelig! Je mag het 2x per dag gebruiken, ik hou het even bij 1x om te kijken hoe dat gaat.:)
[..]

Nouja, gewone puistjes, maar dan op een plek waar ik het nog nooit heb gehad: mijn borst (boven mn borsten dus), schouders en vooral mijn bovenrug. Echt zelfs in mijn puberteit daar geen pukkels gehad en nu ineens wel, dus dat kan niet anders dan dat het van die Mirena komt. Met de zonnebank werd het ook al minder, maar met deze lotion moet het goedkomen lijkt me
Check even of je met dit spul onder de zonnebank mag. Soms mag dit niet..
1x p dag is denk ik beter om te proberen tenslotte is het niet super voor je huid zelf
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_64163415
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:32 schreef Enfermera het volgende:
Trouwens een tip voor alle dames hier; tegen moodswings en PMS helpt vitamine B6 ook errug goed. Wordt ook verkocht bij de apotheek onder de naam 'pyridoxine', de officieele naam van vit B6. Ik gebruik zelf dagelijks 50 mg en voel me er een stuk beter bij dan zonder. Bij pilgebruik is het sowieso aan te raden omdat je hormonen van de pil deze vitamine tegenwerken, maar bij de mirena vind ik het zelf ook nog errg prettig.
Oh mooi om te weten thanks!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:02:15 #254
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64163727
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Check even of je met dit spul onder de zonnebank mag. Soms mag dit niet..
1x p dag is denk ik beter om te proberen tenslotte is het niet super voor je huid zelf
Mag met deze wel gewoon volgensmij, is alleen maar alcohol & antibiotica.. Maar thanks voor de tip
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oh mooi om te weten thanks!
Your welcome!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64202358
Nou ik heb er ook nog wel een leuk verhaal over.....voor iedereen die er ook maar over nadenkt om dat ding erin te laten zetten.

Ook ik heb me bijna 2 jaar geleden door de huisarts laten vertellen dat het niet zo veel pijn deed allemaal. Ik dus vol goede moed met de Mirena naar de huisarts toe. Ik ben bijna flauwgevallen van de pijn en toen moest ik ook nog naar huis rijden. Dat ging niet zo heel erg best. Vervolgens 2 weken al creperend van de pijn op bed gelegen, mijn lichaam wilde dat ding dus overduidelijk niet. Uiteindelijk na een maand of 5 ging het inderdaad beter, zoals de huisarts mij beloofde. Ik was niet meer ongesteld, althans een paar druppen per maand, enige voordeel. Maar nu 2 jaar later, heb ik nog steeds hevige buikpijn, veel heftiger dan de pil. Ik heb echt enorme pukkels op mijn rug, schijnt ook door de Mirena te komen en er komt een lucht beneden vrij.....ik weet nu waarom ze het in de volksmond een haringkar noemen. Als ik seks wil dan zorg ik dat ik 5 min voor die tijd heb gedouched en dat ik heel zeker weet dat alles echt fris ruikt.
Nu heb ik toendertijd gezworden dat de huisarts er niet meer in zou komen. Bel ik vorige week de HA op voor een verwijzing naar de Gyn, wil ie geen verwijzing geven........Na een boel gezeik eindelijk verwijzing gekregen, Volgende week dat ding eruit laten halen, doe mij die pil maar, veel beter. Dus echt iedereen, denk er goed over na voordat je zo'n ding in je laat zetten
  zondag 21 december 2008 @ 12:39:16 #256
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64203811
Tsja, niet bij iedereen is het een uitkomst. Ik denk trouwens dat als ik er zoveel last van zou hebben gehad, dat ik dan niet twee jaar had gewacht met eruit laten halen. Wel stom dat je zo lang moest bedelen voor een verwijzing naar de gyn.
Rot voor je dat het zo gelopen is.

Enfermera, bedankt voor de vitamine B6-tip. Die ga ik zéker proberen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 21 december 2008 @ 16:30:10 #257
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64211902
@ Paradijsvogeltje: yw!
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:36 schreef charel1 het volgende:
Nou ik heb er ook nog wel een leuk verhaal over.....voor iedereen die er ook maar over nadenkt om dat ding erin te laten zetten.

Ook ik heb me bijna 2 jaar geleden door de huisarts laten vertellen dat het niet zo veel pijn deed allemaal. Ik dus vol goede moed met de Mirena naar de huisarts toe. Ik ben bijna flauwgevallen van de pijn en toen moest ik ook nog naar huis rijden. Dat ging niet zo heel erg best. Vervolgens 2 weken al creperend van de pijn op bed gelegen, mijn lichaam wilde dat ding dus overduidelijk niet. Uiteindelijk na een maand of 5 ging het inderdaad beter, zoals de huisarts mij beloofde. Ik was niet meer ongesteld, althans een paar druppen per maand, enige voordeel. Maar nu 2 jaar later, heb ik nog steeds hevige buikpijn, veel heftiger dan de pil. Ik heb echt enorme pukkels op mijn rug, schijnt ook door de Mirena te komen en er komt een lucht beneden vrij.....ik weet nu waarom ze het in de volksmond een haringkar noemen. Als ik seks wil dan zorg ik dat ik 5 min voor die tijd heb gedouched en dat ik heel zeker weet dat alles echt fris ruikt.
Nu heb ik toendertijd gezworden dat de huisarts er niet meer in zou komen. Bel ik vorige week de HA op voor een verwijzing naar de Gyn, wil ie geen verwijzing geven........Na een boel gezeik eindelijk verwijzing gekregen, Volgende week dat ding eruit laten halen, doe mij die pil maar, veel beter. Dus echt iedereen, denk er goed over na voordat je zo'n ding in je laat zetten
Jeetje, wat vervelend joh! Wat een verhaal Echt bizar. Zo zie je maar hoe ontzettend persoonlijk is, sommige mensen zijn er heel tevreden mee en bij anderen werkt het echt niet... Jammer dat het bij jou niet gewerkt heeft.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64235660
Lief dat jullie ook met mij meedenken. Ik zal jullie op de hoogte houden. Tot zover wat ik gehoord heb zijn er meer slechte dan goede verhalen als ik eerlijk ben. Een vriendin van mij had ook zo'n ding en heeft er na een jaar een dikke baarmoederontsteking aan overgehouden.
pi_64237270
Ik ken juist meer goede dan slechte verhalen over de Mirena, maar weet je, als het probleemloos gaat, dan hoor je er ook niemand over. Pas als het tegenzit delen mensen hun ervaringen vaak Daadoor hoor je vaak meer negatieve verhalen, terwijl het in het echt reuze meevalt.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 22 december 2008 @ 17:21:13 #260
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64250484
Idd, zo is er ook wel eens gezeik in OUD over mensen die vooral zouden zeuren over het ouderschap/ de zwangerschap. Onzin...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_64694263
Nou ik zou jullie op de hoogte houden.......dat doe ik bij deze. Vanmiddag naar de gyn geweest om de mirena eruit te laten halen. Even een naar gevoel als hij met een tangetje de draadjes beetpakt maar voordat ik zowat au kon zeggen was hij er ook al uit. Pff wat een opluchting. Nu een wat raar gevoel bij de baarmoeder maar niet heel vervelend, minder pijn dan ik had verwacht.
  maandag 5 januari 2009 @ 19:57:43 #262
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64700448
Mooi zo charel Fijn dat het niet zoveel pijn heeft gedaan. Heb je al een idee wat je nu wilt als anticonceptie?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64734735
Ja ik heb het er gister even met mijn man over gehad en we hebben besloten dat ik nog heel even aan de pil ga totdat we hier klaar zijn met verbouwen. Als het goed is een maand of 3, daarna zal ik ook met de pil stoppen. Dus vanochtend als vanouds na het tandenpoetsen weer de pil geslikt
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:53:31 #264
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64750660
Fijn dat het verwijderen je zo weinig last heeft bezorgd
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:55:51 #265
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_64750788
Bij mij deed het zetten heel erg pijn. Toch wil ik 'm volgend jaar wel laten vervangen. Wat zijn de ervaringen?
That's quite enough, thank you.
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:50:56 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64768069
Hoi .

Ik ga morgenmiddag mijn Mirena laten verwijderen. Heb hem sinds half juni en ik bleef, ook na 12 weken, maar buikpijnklachten houden. Gisteravond ging ik bijna out in de IKEA en nu is de maat vol.
Dus meteen maar even over een pil gaan praten. Word ik ook (erg) ongesteld na het verwijderen van de Mirena?
Niet meer actief op Fok!
pi_64798823
De ene wordt wel gelijk heel erg ongesteld en de andere niet. Ikzelf heb nu een paar druppen gehad dus dat valt gelukkig mee. Veel succes!!
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:48:22 #268
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64818725
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:50 schreef Viking84 het volgende:
Hoi .

Ik ga morgenmiddag mijn Mirena laten verwijderen. Heb hem sinds half juni en ik bleef, ook na 12 weken, maar buikpijnklachten houden. Gisteravond ging ik bijna out in de IKEA en nu is de maat vol.
Dus meteen maar even over een pil gaan praten. Word ik ook (erg) ongesteld na het verwijderen van de Mirena?
Wat rot voor je, Viking...
Nou, ik hoop voor je dat het allemaal net zo meevalt als bij Charel
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:51:20 #269
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64818826
Viking, hoe is het gegaan?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64945685
Na een hele tijd uitstellen moet ik er toch over 2 weken aan gaan geloven!
Dokter liet me net zo'n ding zien en het plaatsen lijkt me nogal pijnlijk

Laat het trouwens wel gewoon door haar doen net gesprekje gehad, ze heeft veel ervaring met plaatsen en heeft me toch wel aardig op mijn gemak gesteld zojuist.

Moesten jullie trouwens ook van te voren ibuprofen slikken?
pi_64947097
jup, ik had gelijk 600 genomen, scheelde heel veel hoor!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 12 januari 2009 @ 14:19:47 #272
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64948566
Succes Piepeloi!
Het pijnlijk eaan het plaatsen van de mirena is dat ze de baarmoedermond glad trekken om het beter in te kunnen brengen. mijn HA deed dat niet, die ging eerst van te voren meten (of zo) hoe eea ervoor lag en draaide handmatig mijn baarmoeder om alles netjes op te lijnen, en dan viel het echt reuze mee.
ik zal niet zeggen "geen centje pijn" want om 6 wk na eenbevalling weer dat gerut in je doos te hebben is nogal gevoelig, maar het kan ook meevallen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64948659
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:36 schreef zoeperzazke het volgende:
jup, ik had gelijk 600 genomen, scheelde heel veel hoor!
Oke, haal ook wel sterke dan
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:19 schreef DaviniaHR het volgende:
Succes Piepeloi!
Het pijnlijk eaan het plaatsen van de mirena is dat ze de baarmoedermond glad trekken om het beter in te kunnen brengen. mijn HA deed dat niet, die ging eerst van te voren meten (of zo) hoe eea ervoor lag en draaide handmatig mijn baarmoeder om alles netjes op te lijnen, en dan viel het echt reuze mee.
ik zal niet zeggen "geen centje pijn" want om 6 wk na eenbevalling weer dat gerut in je doos te hebben is nogal gevoelig, maar het kan ook meevallen
Senk joe!
Ik neem aan dat mijn huisarts dat dan ook doet gezien ze 'iedere donderdag er wel een doet'
Naja ik heb helemaal geen pups geworpen dus weet niet hoe het dan zit
  maandag 12 januari 2009 @ 20:03:27 #274
92409 Twinky
Little star.
pi_64962589
Ik hoorde van de week van een meisje dat het zetten van een mirena vergelijkbaar is met een wee.


Ik kan me wel voorstellen dat weeen zo voelen als toen mijn baarmoeder de mirena er weer uit wilde werken maar toch niet toen ze die tang in mijn baarmoeder prikten.

Dan wil ik geen baby meer
pi_64962689
Pff sla mij dan ook maar over die mirena blijft dan mooi zitten en krijgt opvolgers!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:53:44 #276
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64998247
Ja maar zeg!!! Als je weeën hebt, krijg je er dus nog wel iets voor terug hé?! En dan heb je geleerd wat je moet doen enzo. 't Is het waard hoor!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_65004452
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:53 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ja maar zeg!!! Als je weeën hebt, krijg je er dus nog wel iets voor terug hé?! En dan heb je geleerd wat je moet doen enzo. 't Is het waard hoor!
sorry wilde je niet beledigen en nogmaals sorry ben nog iets te jong om dat gevoel te snappen of te onderkennen minimaal 5 jaartjes wachten en dan krabbel ik misschien wel terug
No hard feelings?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_65022999
Hallo allemaal, nog weer even een berichtje van mij. Bij mij zit hij er nou bijna 4 maanden in en ik ben nog steeds niet gewend. Bijna elke maand denk ik dat ik de griep krijg en word ik erg down, met huilbuien. Ook heb ik pukkels in mijn gezicht en op mijn rug die ik zelfs in mijn puberteit nooit had.
Het vervelendste voor me is toch wel dat ik dagenlang het gevoel heb dat er iets heel erg mis is om er achter te komen dat ik "alleen" maar ongesteld hoefde te worden.
Ik ga binnenkort weer een afspraak maken met de gynaecoloog om het nog eens te bespreken, maar zou graag jullie ervaring willen horen over de mood swings.
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:02:48 #279
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_65024348
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:27 schreef KinKin het volgende:
Hallo allemaal, nog weer even een berichtje van mij. Bij mij zit hij er nou bijna 4 maanden in en ik ben nog steeds niet gewend. Bijna elke maand denk ik dat ik de griep krijg en word ik erg down, met huilbuien. Ook heb ik pukkels in mijn gezicht en op mijn rug die ik zelfs in mijn puberteit nooit had.
Het vervelendste voor me is toch wel dat ik dagenlang het gevoel heb dat er iets heel erg mis is om er achter te komen dat ik "alleen" maar ongesteld hoefde te worden.
Ik ga binnenkort weer een afspraak maken met de gynaecoloog om het nog eens te bespreken, maar zou graag jullie ervaring willen horen over de mood swings.
Die pukkels had ik trouwens ook! Maar is wel overgegaan na een maand of 6.
That's quite enough, thank you.
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:40:13 #280
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65025596
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:27 schreef KinKin het volgende:
Hallo allemaal, nog weer even een berichtje van mij. Bij mij zit hij er nou bijna 4 maanden in en ik ben nog steeds niet gewend. Bijna elke maand denk ik dat ik de griep krijg en word ik erg down, met huilbuien. Ook heb ik pukkels in mijn gezicht en op mijn rug die ik zelfs in mijn puberteit nooit had.
Het vervelendste voor me is toch wel dat ik dagenlang het gevoel heb dat er iets heel erg mis is om er achter te komen dat ik "alleen" maar ongesteld hoefde te worden.
Ik ga binnenkort weer een afspraak maken met de gynaecoloog om het nog eens te bespreken, maar zou graag jullie ervaring willen horen over de mood swings.
Jeetje, wat vervelend!
De moodswings heb ik zelf nooit gehad gelukkig, dat had ik meer met de pil, ik voel me nu meer in balans juist.. Maar dat verschilt ontzettend per persoon zoals je ziet. Pukkels heb ik nog steeds, maar heb er nu een spulletje voor dat supergoed werkt. Dat is voor mij het enige nadeel van de Mirena, voor de rest voel ik me er super bij, en vind het ook zonde om 'm alleen voor die pukkels eruit te halen.
Maar met moodswings lijkt het me allemaal een stuk rotter.. Sterkte iig!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:25:57 #281
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_65027313
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

sorry wilde je niet beledigen en nogmaals sorry ben nog iets te jong om dat gevoel te snappen of te onderkennen minimaal 5 jaartjes wachten en dan krabbel ik misschien wel terug
No hard feelings?
Welnee joh! Ik moest eigenlijk wel lachen! Ik vergelijk weeën trouwens altijd met een ballon die, voor je gevoel, net iets te ver wordt opgeblazen. Maar dan dus je baarmoeder/buik. En de pijn die je voelt is het scherpe randje eraan.

Oh en Kinkin, die moodswings heb ik ook gehad. Het is uiteindelijk overgegaan. Maar ik weet niet na hoelang.. Ben ik vergeten.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_65073340
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:27 schreef KinKin het volgende:
Hallo allemaal, nog weer even een berichtje van mij. Bij mij zit hij er nou bijna 4 maanden in en ik ben nog steeds niet gewend. Bijna elke maand denk ik dat ik de griep krijg en word ik erg down, met huilbuien. Ook heb ik pukkels in mijn gezicht en op mijn rug die ik zelfs in mijn puberteit nooit had.
Het vervelendste voor me is toch wel dat ik dagenlang het gevoel heb dat er iets heel erg mis is om er achter te komen dat ik "alleen" maar ongesteld hoefde te worden.
Ik ga binnenkort weer een afspraak maken met de gynaecoloog om het nog eens te bespreken, maar zou graag jullie ervaring willen horen over de mood swings.
Hai, ik heb mijn spiraal korter dan jij (2 maanden nu), maar ik heb precies hetzelfde. Mijn vriend kan zich bergen als ik weer zo'n bui heb. Huilen, dan weer boos, dan weer lachen, dan weer huilen.. Ikzelf weet ook niet wat ik er nu mee moet. Nog nooit zo gehad (zit nu midden in de tweede keer).

Ging deze week terug naar de gyn om te laten checken of ie goed zat. Dit was het geval, ik had alleen wel 'left-over' eiblaasjes. Omdat je met de spiraal weer wel een eisprong krijgt is er dus ook een eitje, alleen die van mij was niet opgeruimd en ligt 3 bij 4 cm in mijn baarmoeder te liggen. Over 3 maanden weer terug om te checken of ie al weg is. Anders... geen idee eigenlijk Hoop niet dat het eruit gesneden hoeft te worden.

Dit erbij doet me echt serieus overwegen om dat stomme spiraaltje er weer uit te laten halen.
De gyn deed er heel makkelijk over: 'nog even aankijken'. Ze vertelde me dat ik nu in principe mijn eigen hormooncyclus terughed. Bij de pil is dat een kunstmatige. Mijn eigen hormooncyclus is nu nog bezig zichzelf uit te vinden waarschijnlijk.
Ik wil het nog wel even aankijken tot aan mijn volgende controle, omdat anders al die moeite voor niks is geweest.
Maar ik zie er wel tegenop om nog 3 maanden af te zien, mezelf onzeker te voelen met mijn puberpuistjes en mijn moodswings, teveel onregelmatig bloeden, stinken (zweet en 'daarbeneden lijkt ook sterker te ruiken) en heftige kramp af en toe.

Hoop dat het snel overgaat. Momenteel kan ik niemand een spiraal aanraden.
I don't go to sleep to dream
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:37:27 #283
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_65107125
Hallo dames! Een nieuweling op dit forum... ook ik heb de Mirena en wil hem over een maand of 2 laten verwijderen omdat er een kinderwens is. Nu heb ik al begrepen dat het verwijderen in principe in tegenstelling tot het plaatsen niet zo pijnlijk is (Godzijdank!!) Wat ik me afvraag is of je ook bij het verwijderen ongi moet zijn omdat dan je baarmoederhals wat weker is. Ik heb mijn Mirena nu bijna 3 jaar en in principe ben ik tevreden. Bijna niet ongi maar heb wel last van de klassieke PMS symptomen (zere borsten, pijn in mijn onderrug, sjaggo...) tegen de tijd dat ik ongi moet worden (voorheen met de pil geen last van maar ja met de pil heb je eigenlijk een soort kunstmatige cyclus) en ik heb wel meer last van grotere puisten sinds ik de Mirena heb... en dan vooral op mijn kaaklijn en op mijn schouders en bovenrug. Nogmaals, verder ben ik erg tevreden over de Mirena!!

Wie heeft een antwoordje voor mij? Thanks!!
"Aspire to inpsire before you expire"
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:47:51 #284
92409 Twinky
Little star.
pi_65107466
Hoi Manic,

Bij het verwijderen hoef je niet per sé ongesteld te zijn. Het verwijderen is zo'n snelle actie, dat maakt niet uit. Ze trekken 'gewoon' aan de draadjes je mirena eruit
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:29:36 #285
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_65109169
Thanks Twinky! Alleen maar beter want met je kooi open liggen bij de dokter is sowieso al geen pretje... laat staan als je ongesteld bent. Een pijnstiller nemen voor het verwijderen is dus, zoals ik bij het plaatsen wel moest, ook niet echt nodig? Was al blij toen ik las dat het verwijderen een peuleschil is vergeleken bij het plaatsen... mijn god wat deed dat zeer zeg! Verders nog erge pijnen na het verwijderen? Dat zal per vrouw verschillend zijn lijkt me. Ik heb in elk geval na het plaatsen eigenlijk alleen diezelfde avond behoorlijke pijn gehad en verder niet meer....
"Aspire to inpsire before you expire"
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:32:46 #286
92409 Twinky
Little star.
pi_65109300
Ja, het doet wel zeer. Maar minder dan het plaatsen en daarna zeker minder, er zit immers geen vreemd ding meer in je En een pijnstiller slikken zou ik niet doen, het is zo voorbij.

Succes met de baby's, laat je weten als het lukt?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:48:23 #287
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_65109962
Mooi! Neem ik geen pijnstiller in Kan nu al bijna niet meer wachten tot ie eruit is! Zou, na het lezen van al die horror-verhalen, spontaan allerlei klachten krijgen Lijkt me wel raar hoor, de eerste keer sex hebben met de gedachte dat het "onveilig" is hahha!

Ik laat zowiezo weten hoe ik het verwijderen ervaren heb...
"Aspire to inpsire before you expire"
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:51:54 #288
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_65110113
Hey ik zie net een "Hall of fame" van Foksters die een Mirena hebben! Daar wil ik ook bij Ben ik toch nog een beetje beroemd
"Aspire to inpsire before you expire"
  vrijdag 16 januari 2009 @ 17:28:13 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65115805
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Viking, hoe is het gegaan?
Ik heb hem nog.
Het is nu niet echt het juiste moment en ik trek het nog wel even. Maar hij gaat er wel uit. Binnenkort.
Thanks for asking .
Niet meer actief op Fok!
pi_65118002
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Welnee joh! Ik moest eigenlijk wel lachen! Ik vergelijk weeën trouwens altijd met een ballon die, voor je gevoel, net iets te ver wordt opgeblazen. Maar dan dus je baarmoeder/buik. En de pijn die je voelt is het scherpe randje eraan.

Oh en Kinkin, die moodswings heb ik ook gehad. Het is uiteindelijk overgegaan. Maar ik weet niet na hoelang.. Ben ik vergeten.
ooit lach ik mee
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_65118271
Tsja de klachten van puisten enz enz herken ik wle al roep ik dan wel dat het bij mij op een paar plekjes na en heeel soms wat krampjes en wat sneller vet haar dan anders helemaal toppie hoor!En nu zelfs niet ongesteld 1e drie maanden wel wat prut maar zoals je hoort dat verdwijnt allemaal
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:52:05 #292
227151 biebelbons
Into the life
pi_65125376
Ik heb mijn Mirena 4 maanden geleden laten zetten. Heb voor de beslissing heel veel gehad aan dit forum en alle ervaringen!
Het zetten was niet fijn, vooral dat geprik met die stok in de baarmoeder, wat een gemene pijn! Diezelfde dag op de bank gelegen maar zonder al te veel pijn en direct geen bloedingen meer.
Door de loop van de maanden heen voornamelijk in het begin wat prut gehad maar dat was het.
Tot nu toe ben ik er heel erg over te spreken, ik heb een enkele keer wat kramp in mijn buik, maar verder geen klachten. Voor mij werkt het wel, maar dat zal per persoon wel verschillen denk ik
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:43:55 #293
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_65127678
Ook mooi om goede ervaringen te lezen, er lurkt hier ook nogal wat

Succes met kindje maken, Manic
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:46:03 #294
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_65146782
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:43 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ook mooi om goede ervaringen te lezen, er lurkt hier ook nogal wat

Succes met kindje maken, Manic
Thanks Paradijsvogeltje Als ie eruit gaat laat ik wel weten hoe ik het ervaren heb... tot nu toe ben ik in elk geval 1 van de tevreden Mirena-hebsters Nog 2 maandjes en dan gaat de spiraal eruit! Over 3 maanden gaan we naar de USA voor 5 weken We hopen ons kindje daar te verwekken... kunnen we later aan hem/haar vertellen dat hij/zij daar vewerkt is hihi...

"Aspire to inpsire before you expire"
pi_65385395
Ik mag uit de Hall of fame Ik heb 'm 2 weken geleden laten verwijderen, even mezelf quoten voor de reden:
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 17:25 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik voel de touwtjes al niet meer sinds 2 dagen na het plaatsen, je bent dat ding echt niet zomaar kwijt hoor..

Ik twijfel erover of ik 'm eruit laat halen. Sinds ik 'm heb zijn m'n emoties heel erg 'afgevlakt' en van m'n libido is bijna niets over, terwijl ik voorheen echt sexverslaafd was Ik weet alleen niet 100% zeker of het door de Mirena komt, ik vind de voordelen van niet ongesteld zijn toch ook wel lekker dus zou jammer zijn als ik 'm er voor niks uit zou halen. Ik denk er nog effe over..
Ik voel me nu sinds een paar dagen opeens veeeel beter Denk niet meer zo negatief over alles en voel me gewoon een stuk lichter in m'n hoofd (psychisch dan he ). Ik kan weer gewoon blij en tevreden zijn met alles. En het lijkt erop dat m'n libido ook weer terugkomt, zal es tijd worden zeg. Ik juich nog maar niet te vroeg, maar als ik me zo blijf voelen weet ik echt zeker dat het door die mirena komt. Nouja, het waren een paar fijne ongesteld-loze jaartjes, maar ik ben blij dat ik m'n emoties weer terug heb (en van die *^&& pukkels af ben).
  zondag 25 januari 2009 @ 15:25:45 #296
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65386385
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:55 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik mag uit de Hall of fame Ik heb 'm 2 weken geleden laten verwijderen, even mezelf quoten voor de reden:
[..]

Ik voel me nu sinds een paar dagen opeens veeeel beter Denk niet meer zo negatief over alles en voel me gewoon een stuk lichter in m'n hoofd (psychisch dan he ). Ik kan weer gewoon blij en tevreden zijn met alles. En het lijkt erop dat m'n libido ook weer terugkomt, zal es tijd worden zeg. Ik juich nog maar niet te vroeg, maar als ik me zo blijf voelen weet ik echt zeker dat het door die mirena komt. Nouja, het waren een paar fijne ongesteld-loze jaartjes, maar ik ben blij dat ik m'n emoties weer terug heb (en van die *^&& pukkels af ben).
Bizar joh Nou, fijn dattie er idd uit is en dat dat de oorzaak was van je gevoel de hele tijd! Ja die pukkels, erg he.
Ik heb sinds een paar weken weer erge pijn in mn buik als ik ongesteld ben, maar omdat ik een nogal zwakke maag heb wil ik gewoon niet te vaak aleve nemen. 2 paracetamol elke 4 uur werkt alleen gewoon niet tegen die pijn, daar baal ik echt van. En het is weer zo erg als voor ik die cyste had (voor degenen die het nog niet weten; heb aug vorig jaar een cyste laten verwijderen die in mn eierstok zat van 5x6 cm = even groot als de eierstok zelf, veroorzaakt door mirena). Dus ik hoop niet dat er nu weer 1 zit. Maar zolang ik geen pijn heb in mn onderbuik als ik ga zitten laat ik het maar even zo... Mocht er toch weer 1 zitten dan gaat die Mirena er echt linea recta uit en ga ik wel weer wat anders proberen, al voel ik me opzich wel goed ermee behalve de pukkels. Met de pil (yasmin bijv) voelde ik me emotioneel een stuk slechter.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:43:23 #297
92409 Twinky
Little star.
pi_65386964
Bij mij zijn de pukkels pas een half jaar nadat ik de Mirena had gekomen... Hoe is dat bij jullie? Kan het ook door iets anders komen?
  zondag 25 januari 2009 @ 16:00:20 #298
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65387606
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:43 schreef Twinky het volgende:
Bij mij zijn de pukkels pas een half jaar nadat ik de Mirena had gekomen... Hoe is dat bij jullie? Kan het ook door iets anders komen?
Bij mij pas ook een paar maanden erna.. Ik gok iets van 3 of 4 maanden erna.
Ik denk niet dat het door iets anders kan komen, want ik heb mn hele leven nog nooit pukkels gehad daar (borst/rug) en nu ineens van die hele dikke enzo Lijkt me logisch dat het door hormonen komt omdat je daardoor ook in je puberteit puistjes krijgt.
Maar denk jij dan dat het bij jou door iets anders komt Twinky? En wat dan?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 25 januari 2009 @ 16:01:45 #299
92409 Twinky
Little star.
pi_65387656
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:00 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Bij mij pas ook een paar maanden erna.. Ik gok iets van 3 of 4 maanden erna.
Ik denk niet dat het door iets anders kan komen, want ik heb mn hele leven nog nooit pukkels gehad daar (borst/rug) en nu ineens van die hele dikke enzo Lijkt me logisch dat het door hormonen komt omdat je daardoor ook in je puberteit puistjes krijgt.
Maar denk jij dan dat het bij jou door iets anders komt Twinky? En wat dan?
nouja, ik was er mee naar de dokter en die zei 'verstopte porien' waar ik het liet zien, armen en rug. en toen kwam ik erachter dat al mijn porien verstopt zijn

en waarvan het kan komen? Stress ofzo
  zondag 25 januari 2009 @ 16:12:31 #300
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65388098
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:01 schreef Twinky het volgende:

[..]

nouja, ik was er mee naar de dokter en die zei 'verstopte porien' waar ik het liet zien, armen en rug. en toen kwam ik erachter dat al mijn porien verstopt zijn

en waarvan het kan komen? Stress ofzo
Jaaa tuurlijk. Come on, als je net die Mirena hebt dan lijkt het me sterk dat je ineens verstopte porien krijgt of ligt het aan mij?
Ja, kan idd ook door stress en eetgewoonten komen, maar als die niet drastisch veranderd zijn...
Bij mij is dat iig niet zo, ik schuif het echt op de Mirena. Heb er nu wel een spulletje voor wat wel redelijk goed werkt maar echt weg zijn ze niet. En de zomer komt er toch ook weer aan, om dan met van die pukkels te lopen.. Dat is gewoon niks vind ik
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 25 januari 2009 @ 16:14:28 #301
92409 Twinky
Little star.
pi_65388173
Nou, ik heb 'm sinds mei en nu een maand ineens heel veel last van pukkels... En ook nooit eerder puistjes gehad. Maar ik heb wel een anti-acne zalfje gekregen, misschien moet ik dat maar eens erop smeren

[Centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen- deel 10

[ Bericht 18% gewijzigd door Twinky op 25-01-2009 16:36:22 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')