abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64163313
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:28 schreef She_Maiden het volgende:
Hoera!
Ik vind dat het tijd is dat ik me ook maar even meld hier. Ik heb sinds juni mijn Mirena, en ik ben er zoooo blij mee! Al weken voor ik hem zou gaan laten zetten zat ik al in dit topic mee te lurken.. om vooral alle ervaringen eens te lezen. Op de dag dat ik hem liet zetten (gewoon bij de huisarts), had ik ineens een beetje spijt.. ook toen ik hier de posts nog eens na-las ..
Gelukkig viel het allemaal reuze mee, nauwelijks pijn en eigenlijk geen bijwerkingen.
Mijn huisarts gebruikt alleen wel wat vreemde methoden.. zo moest ik de avond van te voren 2 tabletten Cytotec vaginaal inbrengen (en dat zijn doorgaans geen ovules, maar gewoon orale tabletten..zo ook deze), om de cervix wat te weken.. en tijdens het plaatsen zelf kreeg ik nog een extra interne verdoving, waardoor mijn pijnervaring niet minder werd, maar de prikkels van de baarmoeder zelf wel (waardoor je na het plaatsen minder last van kramp hebt!).
Ideaal!
Tijdje lang ongesteld geweest, heel klein beetje moodswings.. eigenlijk geen grote nare dingen (behalve 5 kilo aangekomen in 3 maanden tijd!!!).
Nu is de Mirena super Jeuj!
Blijkt dat we allemaal wel wat zijn aangekomen geloof ik tsja hormonen hé..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_64163380
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:48 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh echt? Ik heb 't nu 1 avond gebruikt (en net weer), en vanochtend zag het er al een stuk minder rood/pukkelig! Je mag het 2x per dag gebruiken, ik hou het even bij 1x om te kijken hoe dat gaat.:)
[..]

Nouja, gewone puistjes, maar dan op een plek waar ik het nog nooit heb gehad: mijn borst (boven mn borsten dus), schouders en vooral mijn bovenrug. Echt zelfs in mijn puberteit daar geen pukkels gehad en nu ineens wel, dus dat kan niet anders dan dat het van die Mirena komt. Met de zonnebank werd het ook al minder, maar met deze lotion moet het goedkomen lijkt me
Check even of je met dit spul onder de zonnebank mag. Soms mag dit niet..
1x p dag is denk ik beter om te proberen tenslotte is het niet super voor je huid zelf
pi_64163415
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:32 schreef Enfermera het volgende:
Trouwens een tip voor alle dames hier; tegen moodswings en PMS helpt vitamine B6 ook errug goed. Wordt ook verkocht bij de apotheek onder de naam 'pyridoxine', de officieele naam van vit B6. Ik gebruik zelf dagelijks 50 mg en voel me er een stuk beter bij dan zonder. Bij pilgebruik is het sowieso aan te raden omdat je hormonen van de pil deze vitamine tegenwerken, maar bij de mirena vind ik het zelf ook nog errg prettig.
Oh mooi om te weten thanks!
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:02:15 #254
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64163727
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Check even of je met dit spul onder de zonnebank mag. Soms mag dit niet..
1x p dag is denk ik beter om te proberen tenslotte is het niet super voor je huid zelf
Mag met deze wel gewoon volgensmij, is alleen maar alcohol & antibiotica.. Maar thanks voor de tip
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oh mooi om te weten thanks!
Your welcome!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64202358
Nou ik heb er ook nog wel een leuk verhaal over.....voor iedereen die er ook maar over nadenkt om dat ding erin te laten zetten.

Ook ik heb me bijna 2 jaar geleden door de huisarts laten vertellen dat het niet zo veel pijn deed allemaal. Ik dus vol goede moed met de Mirena naar de huisarts toe. Ik ben bijna flauwgevallen van de pijn en toen moest ik ook nog naar huis rijden. Dat ging niet zo heel erg best. Vervolgens 2 weken al creperend van de pijn op bed gelegen, mijn lichaam wilde dat ding dus overduidelijk niet. Uiteindelijk na een maand of 5 ging het inderdaad beter, zoals de huisarts mij beloofde. Ik was niet meer ongesteld, althans een paar druppen per maand, enige voordeel. Maar nu 2 jaar later, heb ik nog steeds hevige buikpijn, veel heftiger dan de pil. Ik heb echt enorme pukkels op mijn rug, schijnt ook door de Mirena te komen en er komt een lucht beneden vrij.....ik weet nu waarom ze het in de volksmond een haringkar noemen. Als ik seks wil dan zorg ik dat ik 5 min voor die tijd heb gedouched en dat ik heel zeker weet dat alles echt fris ruikt.
Nu heb ik toendertijd gezworden dat de huisarts er niet meer in zou komen. Bel ik vorige week de HA op voor een verwijzing naar de Gyn, wil ie geen verwijzing geven........Na een boel gezeik eindelijk verwijzing gekregen, Volgende week dat ding eruit laten halen, doe mij die pil maar, veel beter. Dus echt iedereen, denk er goed over na voordat je zo'n ding in je laat zetten
  zondag 21 december 2008 @ 12:39:16 #256
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64203811
Tsja, niet bij iedereen is het een uitkomst. Ik denk trouwens dat als ik er zoveel last van zou hebben gehad, dat ik dan niet twee jaar had gewacht met eruit laten halen. Wel stom dat je zo lang moest bedelen voor een verwijzing naar de gyn.
Rot voor je dat het zo gelopen is.

Enfermera, bedankt voor de vitamine B6-tip. Die ga ik zéker proberen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 21 december 2008 @ 16:30:10 #257
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64211902
@ Paradijsvogeltje: yw!
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:36 schreef charel1 het volgende:
Nou ik heb er ook nog wel een leuk verhaal over.....voor iedereen die er ook maar over nadenkt om dat ding erin te laten zetten.

Ook ik heb me bijna 2 jaar geleden door de huisarts laten vertellen dat het niet zo veel pijn deed allemaal. Ik dus vol goede moed met de Mirena naar de huisarts toe. Ik ben bijna flauwgevallen van de pijn en toen moest ik ook nog naar huis rijden. Dat ging niet zo heel erg best. Vervolgens 2 weken al creperend van de pijn op bed gelegen, mijn lichaam wilde dat ding dus overduidelijk niet. Uiteindelijk na een maand of 5 ging het inderdaad beter, zoals de huisarts mij beloofde. Ik was niet meer ongesteld, althans een paar druppen per maand, enige voordeel. Maar nu 2 jaar later, heb ik nog steeds hevige buikpijn, veel heftiger dan de pil. Ik heb echt enorme pukkels op mijn rug, schijnt ook door de Mirena te komen en er komt een lucht beneden vrij.....ik weet nu waarom ze het in de volksmond een haringkar noemen. Als ik seks wil dan zorg ik dat ik 5 min voor die tijd heb gedouched en dat ik heel zeker weet dat alles echt fris ruikt.
Nu heb ik toendertijd gezworden dat de huisarts er niet meer in zou komen. Bel ik vorige week de HA op voor een verwijzing naar de Gyn, wil ie geen verwijzing geven........Na een boel gezeik eindelijk verwijzing gekregen, Volgende week dat ding eruit laten halen, doe mij die pil maar, veel beter. Dus echt iedereen, denk er goed over na voordat je zo'n ding in je laat zetten
Jeetje, wat vervelend joh! Wat een verhaal Echt bizar. Zo zie je maar hoe ontzettend persoonlijk is, sommige mensen zijn er heel tevreden mee en bij anderen werkt het echt niet... Jammer dat het bij jou niet gewerkt heeft.
pi_64235660
Lief dat jullie ook met mij meedenken. Ik zal jullie op de hoogte houden. Tot zover wat ik gehoord heb zijn er meer slechte dan goede verhalen als ik eerlijk ben. Een vriendin van mij had ook zo'n ding en heeft er na een jaar een dikke baarmoederontsteking aan overgehouden.
pi_64237270
Ik ken juist meer goede dan slechte verhalen over de Mirena, maar weet je, als het probleemloos gaat, dan hoor je er ook niemand over. Pas als het tegenzit delen mensen hun ervaringen vaak Daadoor hoor je vaak meer negatieve verhalen, terwijl het in het echt reuze meevalt.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 22 december 2008 @ 17:21:13 #260
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64250484
Idd, zo is er ook wel eens gezeik in OUD over mensen die vooral zouden zeuren over het ouderschap/ de zwangerschap. Onzin...
pi_64694263
Nou ik zou jullie op de hoogte houden.......dat doe ik bij deze. Vanmiddag naar de gyn geweest om de mirena eruit te laten halen. Even een naar gevoel als hij met een tangetje de draadjes beetpakt maar voordat ik zowat au kon zeggen was hij er ook al uit. Pff wat een opluchting. Nu een wat raar gevoel bij de baarmoeder maar niet heel vervelend, minder pijn dan ik had verwacht.
  maandag 5 januari 2009 @ 19:57:43 #262
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64700448
Mooi zo charel Fijn dat het niet zoveel pijn heeft gedaan. Heb je al een idee wat je nu wilt als anticonceptie?
pi_64734735
Ja ik heb het er gister even met mijn man over gehad en we hebben besloten dat ik nog heel even aan de pil ga totdat we hier klaar zijn met verbouwen. Als het goed is een maand of 3, daarna zal ik ook met de pil stoppen. Dus vanochtend als vanouds na het tandenpoetsen weer de pil geslikt
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:53:31 #264
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64750660
Fijn dat het verwijderen je zo weinig last heeft bezorgd
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:55:51 #265
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_64750788
Bij mij deed het zetten heel erg pijn. Toch wil ik 'm volgend jaar wel laten vervangen. Wat zijn de ervaringen?
That's quite enough, thank you.
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:50:56 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64768069
Hoi .

Ik ga morgenmiddag mijn Mirena laten verwijderen. Heb hem sinds half juni en ik bleef, ook na 12 weken, maar buikpijnklachten houden. Gisteravond ging ik bijna out in de IKEA en nu is de maat vol.
Dus meteen maar even over een pil gaan praten. Word ik ook (erg) ongesteld na het verwijderen van de Mirena?
Niet meer actief op Fok!
pi_64798823
De ene wordt wel gelijk heel erg ongesteld en de andere niet. Ikzelf heb nu een paar druppen gehad dus dat valt gelukkig mee. Veel succes!!
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:48:22 #268
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64818725
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:50 schreef Viking84 het volgende:
Hoi .

Ik ga morgenmiddag mijn Mirena laten verwijderen. Heb hem sinds half juni en ik bleef, ook na 12 weken, maar buikpijnklachten houden. Gisteravond ging ik bijna out in de IKEA en nu is de maat vol.
Dus meteen maar even over een pil gaan praten. Word ik ook (erg) ongesteld na het verwijderen van de Mirena?
Wat rot voor je, Viking...
Nou, ik hoop voor je dat het allemaal net zo meevalt als bij Charel
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:51:20 #269
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64818826
Viking, hoe is het gegaan?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64945685
Na een hele tijd uitstellen moet ik er toch over 2 weken aan gaan geloven!
Dokter liet me net zo'n ding zien en het plaatsen lijkt me nogal pijnlijk

Laat het trouwens wel gewoon door haar doen net gesprekje gehad, ze heeft veel ervaring met plaatsen en heeft me toch wel aardig op mijn gemak gesteld zojuist.

Moesten jullie trouwens ook van te voren ibuprofen slikken?
pi_64947097
jup, ik had gelijk 600 genomen, scheelde heel veel hoor!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 12 januari 2009 @ 14:19:47 #272
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64948566
Succes Piepeloi!
Het pijnlijk eaan het plaatsen van de mirena is dat ze de baarmoedermond glad trekken om het beter in te kunnen brengen. mijn HA deed dat niet, die ging eerst van te voren meten (of zo) hoe eea ervoor lag en draaide handmatig mijn baarmoeder om alles netjes op te lijnen, en dan viel het echt reuze mee.
ik zal niet zeggen "geen centje pijn" want om 6 wk na eenbevalling weer dat gerut in je doos te hebben is nogal gevoelig, maar het kan ook meevallen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64948659
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:36 schreef zoeperzazke het volgende:
jup, ik had gelijk 600 genomen, scheelde heel veel hoor!
Oke, haal ook wel sterke dan
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:19 schreef DaviniaHR het volgende:
Succes Piepeloi!
Het pijnlijk eaan het plaatsen van de mirena is dat ze de baarmoedermond glad trekken om het beter in te kunnen brengen. mijn HA deed dat niet, die ging eerst van te voren meten (of zo) hoe eea ervoor lag en draaide handmatig mijn baarmoeder om alles netjes op te lijnen, en dan viel het echt reuze mee.
ik zal niet zeggen "geen centje pijn" want om 6 wk na eenbevalling weer dat gerut in je doos te hebben is nogal gevoelig, maar het kan ook meevallen
Senk joe!
Ik neem aan dat mijn huisarts dat dan ook doet gezien ze 'iedere donderdag er wel een doet'
Naja ik heb helemaal geen pups geworpen dus weet niet hoe het dan zit
  maandag 12 januari 2009 @ 20:03:27 #274
92409 Twinky
Little star.
pi_64962589
Ik hoorde van de week van een meisje dat het zetten van een mirena vergelijkbaar is met een wee.

Ik kan me wel voorstellen dat weeen zo voelen als toen mijn baarmoeder de mirena er weer uit wilde werken maar toch niet toen ze die tang in mijn baarmoeder prikten.

Dan wil ik geen baby meer
pi_64962689
Pff sla mij dan ook maar over die mirena blijft dan mooi zitten en krijgt opvolgers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')