Blijkt dat we allemaal wel wat zijn aangekomen geloof ik tsja hormonen hé..quote:Op donderdag 18 december 2008 22:28 schreef She_Maiden het volgende:
Hoera!
Ik vind dat het tijd is dat ik me ook maar even meld hier. Ik heb sinds juni mijn Mirena, en ik ben er zoooo blij mee! Al weken voor ik hem zou gaan laten zetten zat ik al in dit topic mee te lurken.. om vooral alle ervaringen eens te lezen. Op de dag dat ik hem liet zetten (gewoon bij de huisarts), had ik ineens een beetje spijt.. ook toen ik hier de posts nog eens na-las..
Gelukkig viel het allemaal reuze mee, nauwelijks pijn en eigenlijk geen bijwerkingen.
Mijn huisarts gebruikt alleen wel wat vreemde methoden.. zo moest ik de avond van te voren 2 tabletten Cytotec vaginaal inbrengen (en dat zijn doorgaans geen ovules, maar gewoon orale tabletten..zo ook deze), om de cervix wat te weken.. en tijdens het plaatsen zelf kreeg ik nog een extra interne verdoving, waardoor mijn pijnervaring niet minder werd, maar de prikkels van de baarmoeder zelf wel (waardoor je na het plaatsen minder last van kramp hebt!).
Ideaal!
Tijdje lang ongesteld geweest, heel klein beetje moodswings.. eigenlijk geen grote nare dingen (behalve 5 kilo aangekomen in 3 maanden tijd!!!).
Nu is de Mirena superJeuj!
Check even of je met dit spul onder de zonnebank mag. Soms mag dit niet..quote:Op donderdag 18 december 2008 22:48 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Oh echt? Ik heb 't nu 1 avond gebruikt (en net weer), en vanochtend zag het er al een stuk minder rood/pukkelig!Je mag het 2x per dag gebruiken, ik hou het even bij 1x om te kijken hoe dat gaat.:)
[..]
Nouja, gewone puistjes, maar dan op een plek waar ik het nog nooit heb gehad: mijn borst (boven mn borsten dus), schouders en vooral mijn bovenrug.Echt zelfs in mijn puberteit daar geen pukkels gehad en nu ineens wel, dus dat kan niet anders dan dat het van die Mirena komt. Met de zonnebank werd het ook al minder, maar met deze lotion moet het goedkomen lijkt me
Oh mooi om te wetenquote:Op vrijdag 19 december 2008 17:32 schreef Enfermera het volgende:
Trouwens een tip voor alle dames hier; tegen moodswings en PMS helpt vitamine B6 ook errug goed.Wordt ook verkocht bij de apotheek onder de naam 'pyridoxine', de officieele naam van vit B6.
Ik gebruik zelf dagelijks 50 mg en voel me er een stuk beter bij dan zonder. Bij pilgebruik is het sowieso aan te raden omdat je hormonen van de pil deze vitamine tegenwerken, maar bij de mirena vind ik het zelf ook nog errg prettig.
![]()
Mag met deze wel gewoon volgensmij, is alleen maar alcohol & antibiotica.. Maar thanks voor de tipquote:Op vrijdag 19 december 2008 21:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Check even of je met dit spul onder de zonnebank mag. Soms mag dit niet..
1x p dag is denk ik beter om te proberen tenslotte is het niet super voor je huid zelf
Your welcome!quote:
Jeetje, wat vervelend joh! Wat een verhaalquote:Op zondag 21 december 2008 11:36 schreef charel1 het volgende:
Nou ik heb er ook nog wel een leuk verhaal over.....voor iedereen die er ook maar over nadenkt om dat ding erin te laten zetten.
Ook ik heb me bijna 2 jaar geleden door de huisarts laten vertellen dat het niet zo veel pijn deed allemaal. Ik dus vol goede moed met de Mirena naar de huisarts toe. Ik ben bijna flauwgevallen van de pijn en toen moest ik ook nog naar huis rijden. Dat ging niet zo heel erg best. Vervolgens 2 weken al creperend van de pijn op bed gelegen, mijn lichaam wilde dat ding dus overduidelijk niet. Uiteindelijk na een maand of 5 ging het inderdaad beter, zoals de huisarts mij beloofde. Ik was niet meer ongesteld, althans een paar druppen per maand, enige voordeel. Maar nu 2 jaar later, heb ik nog steeds hevige buikpijn, veel heftiger dan de pil. Ik heb echt enorme pukkels op mijn rug, schijnt ook door de Mirena te komen en er komt een lucht beneden vrij.....ik weet nu waarom ze het in de volksmond een haringkar noemen. Als ik seks wil dan zorg ik dat ik 5 min voor die tijd heb gedouched en dat ik heel zeker weet dat alles echt fris ruikt.
Nu heb ik toendertijd gezworden dat de huisarts er niet meer in zou komen. Bel ik vorige week de HA op voor een verwijzing naar de Gyn, wil ie geen verwijzing geven........Na een boel gezeik eindelijk verwijzing gekregen, Volgende week dat ding eruit laten halen, doe mij die pil maar, veel beter. Dus echt iedereen, denk er goed over na voordat je zo'n ding in je laat zetten
Wat rot voor je, Viking...quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:50 schreef Viking84 het volgende:
Hoi.
Ik ga morgenmiddag mijn Mirena laten verwijderen. Heb hem sinds half juni en ik bleef, ook na 12 weken, maar buikpijnklachten houden. Gisteravond ging ik bijna out in de IKEA en nu is de maat vol.
Dus meteen maar even over een pil gaan praten. Word ik ook (erg) ongesteld na het verwijderen van de Mirena?
Oke, haal ook wel sterke danquote:Op maandag 12 januari 2009 13:36 schreef zoeperzazke het volgende:
jup, ik had gelijk 600 genomen, scheelde heel veel hoor!
Senk joe!quote:Op maandag 12 januari 2009 14:19 schreef DaviniaHR het volgende:
Succes Piepeloi!
Het pijnlijk eaan het plaatsen van de mirena is dat ze de baarmoedermond glad trekken om het beter in te kunnen brengen. mijn HA deed dat niet, die ging eerst van te voren meten (of zo) hoe eea ervoor lag en draaide handmatig mijn baarmoeder om alles netjes op te lijnen, en dan viel het echt reuze mee.
ik zal niet zeggen "geen centje pijn" want om 6 wk na eenbevalling weer dat gerut in je doos te hebben is nogal gevoelig, maar het kan ook meevallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |