quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:00 schreef sander89 het volgende:
Om te huilen was dit.![]()
![]()
Ze voeren helemaal geen ene fuck uit, paar maanden later was het nog de zelfde puinhoop.
Raar genoeg geloofde ze er nog steeds in terwijl ze bijna niks bereikt hadden in die 1.5 jaar.
Vooral die opening was belachelijk, want er is helemaal niks of was dat gewoon in scene gezet?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat vaker voorkomt. Mijn zoon kreeg in Nederland ook al gauw allerlei stempeltjes op geplakt, waarvan een ook ADHD. Verder wist een schoolpsycholoog te vertellen dat ie bij de geboorte zuurstofgebrek had gehad, terwijl ik van ons tweeen toch de enige aanwezige was bij de geboorte en er van zulks totaal geen sprake was. Maar meneer de psycholoog bleef volhouden en vermeldde dit zelfs in rapportages, ook al hield ik hem het bevallingsversslag onder de wijze neus. Kortom, mijn kind moest in Nederland naar een speciale school.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wel opvallend dat die zoon met vermeend ADHD het nu op school wel naar zijn zin heeft...
Interessant verhaalquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat vaker voorkomt. Mijn zoon kreeg in Nederland ook al gauw allerlei stempeltjes op geplakt, waarvan een ook ADHD. Verder wist een schoolpsycholoog te vertellen dat ie bij de geboorte zuurstofgebrek had gehad, terwijl ik van ons tweeen toch de enige aanwezige was bij de geboorte en er van zulks totaal geen sprake was. Maar meneer de psycholoog bleef volhouden en vermeldde dit zelfs in rapportages, ook al hield ik hem het bevallingsversslag onder de wijze neus. Kortom, mijn kind moest in Nederland naar een speciale school.
Hier in Ierland zit ie nu 3,5 jaar op een gewone middelbare school, niks bijzonder onderwijs. Heeft het prima naar de zin en heeft zijn Junior Cert (soort VMBO) met vlag en wimpel gehaald en zit nu in de vijfjde klas voor zijn leaving cert (soort Havo). Het gaat hem prima af, niks adhd-erigs te bekennen ofzo.
Mijn verklaring is dat de scholen in Nederland allemaal veel te losjes zijn. Er zijn niet zoveel regeltjes. Je noemt je leraar gewoon Jaap, of Kees, hebt een grote bek tegen hem als het zo uitkomt. En anders komt papa wel even naar school om de leraar mores te leren. Respect is ver te zoeken.
Hier in Ierland is het een stuk eenduidiger. Je noemt geen leraar bij de voornaam ofzo, maar gewoon Mr. White, je zegt netjes U, je spreekt een leraar niet tegen. Je let gewoon op de in de klas, maakt geen ruzie. En iedereen houdt zich daaraan want je wordt anders zonder pardon van school getrapt. Pesten komt een stuk minder voor op school, want het wordt erg hard aangepakt. Die kinderen leren wat respect is. Niet alleen voor de leraren maar ook voor elkaar. In Nederland hebben kinderen op scholen geen respect. Bovendien, als ik de boeken zo eens doorneem, dan leren ze hier toch heel wat meer dan in Nederland. De lesstof is veel pittiger.
Mijn zoon is van een stil muisje in Nederland dat door alle etiketjes wat ie kreeg opgeplakt met zichzelf geen raad meer wist opgebloeid naar een zelfverzekerd prettig mens van 17 jaar, die het enorm naar zijn zin heeft en een hele stroop vrienden heeft. In Nederland had ie één vriendje. Ik vind zijn verandering in 3 jaar spectaculair en ben er heel blij mee.
Ditzelfde zag ik gisteren bij die knul terug. Striktere regels op school werken echt.
Verder noemenswaardig aan deze website:quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:24 schreef iggy_in_the_house het volgende:
En de website
http://www.ronest.com/nl/de-camping/
Hij is dus terug in Nederland om te werken en inkomen te genereren
http://www.ronest.com/nl/tijdelijk-terug/
Kun je mij het verschil uitleggen tussen jij en u in het Engels?quote:je zegt netjes U
In Tsjechie is het veel beter geregeld natuurlijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Interessant verhaalen dat geeft maar weer eens aan dat we in NL niet zo goed zijn als we ' allemaal' denken.
Ik ga er dan natuurlijk maar vanuit dat de strenge aanpak ook weer niet helemaal doorslaat.
Anywayz: good4u!
Mijn God... Nou ja, ik hoop dat het ze lukt en ze heel gelukkig wordenquote:Op zaterdag 1 november 2008 20:30 schreef schatje het volgende:
deze aflevering had ik nog niet gezien
een echte boomknuffelaar
hij lijkt theo van theo en thea wel
nou middelbare school frans was het hoogstens.quote:en Arno, die de taal wel machtig is,
Die heb ik ook weer eens gekeken. Ik vind het een heel leuk en realistisch stel. Ze gingen in ieder geval niet zo onvoorbereid op stap als normaliter in 'Ik vertrek'quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:30 schreef schatje het volgende:
een echte boomknuffelaar
quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:17 schreef Utrecht het volgende:
Dat dat grietje dat pikte dat hij lekker overdag aan het snowboarden was en s'avonds in de kroeg zat om aan het bedrijf te werken.
Jaquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:33 schreef Remzz het volgende:
Ook dom om te denken dat je zo even een appartement voor het hele seizoen kan huren in een wintersport plaats.
quote:Op donderdag 6 november 2008 21:44 schreef snellejelle het volgende:
Wat 'n prutsers waren dit. Alsof je zo even een reisorganisatie opstart
Ik vind de Boerkampjes in Italië een leuk stel, dat is deze aflevering (tweede helft). Dit is hun site: Villa Bionda.quote:Op vrijdag 7 november 2008 03:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die heb ik ook weer eens gekeken. Ik vind het een heel leuk en realistisch stel. Ze gingen in ieder geval niet zo onvoorbereid op stap als normaliter in 'Ik vertrek'
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat vaker voorkomt. Mijn zoon kreeg in Nederland ook al gauw allerlei stempeltjes op geplakt, waarvan een ook ADHD. Verder wist een schoolpsycholoog te vertellen dat ie bij de geboorte zuurstofgebrek had gehad, terwijl ik van ons tweeen toch de enige aanwezige was bij de geboorte en er van zulks totaal geen sprake was. Maar meneer de psycholoog bleef volhouden en vermeldde dit zelfs in rapportages, ook al hield ik hem het bevallingsversslag onder de wijze neus. Kortom, mijn kind moest in Nederland naar een speciale school.
Goed om te horen wijfie!quote:Hier in Ierland zit ie nu 3,5 jaar op een gewone middelbare school, niks bijzonder onderwijs. Heeft het prima naar de zin en heeft zijn Junior Cert (soort VMBO) met vlag en wimpel gehaald en zit nu in de vijfjde klas voor zijn leaving cert (soort Havo). Het gaat hem prima af, niks adhd-erigs te bekennen ofzo.
Het gaat goed daar http://www.ellbogensee.de/Ned/NewsN.htmquote:Op zaterdag 1 november 2008 20:30 schreef schatje het volgende:
een echte boomknuffelaar
quote:Op donderdag 13 november 2008 20:10 schreef Tabloid het volgende:
21.30
Er komt eerst iets met Caroline Tensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |