quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 11:17 schreef ElizabethR het volgende:[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat vaker voorkomt. Mijn zoon kreeg in Nederland ook al gauw allerlei stempeltjes op geplakt, waarvan een ook ADHD. Verder wist een schoolpsycholoog te vertellen dat ie bij de geboorte zuurstofgebrek had gehad,
terwijl ik van ons tweeen toch de enige aanwezige was bij de geboorte en er van zulks totaal geen sprake was. Maar meneer de psycholoog bleef volhouden en vermeldde dit zelfs in rapportages, ook al hield ik hem het bevallingsversslag onder de wijze neus. Kortom, mijn kind moest in Nederland naar een speciale school.
quote:
Hier in Ierland zit ie nu 3,5 jaar op een gewone middelbare school, niks bijzonder onderwijs. Heeft het prima naar de zin en heeft zijn Junior Cert (soort VMBO) met vlag en wimpel gehaald en zit nu in de vijfjde klas voor zijn leaving cert (soort Havo). Het gaat hem prima af, niks adhd-erigs te bekennen ofzo.
Goed om te horen wijfie!
(Sorry voor mijn late reactie maar heb de afl. vd week pas bekeken) Ik vond ze met dat meissie erg laconiek omspringen, zo zagen we dat ukkie op een gegeven moment rakelings langs een electrische zaag klauteren en toen ma ruzie kreeg met pa (omdat ie de hele dag op z'n reet zat) ging mams dat ook nog even op dat kind af reageren, terwijl het juist zo'n lief kind was waar niemand last van had.
Veel mensen vonden omi de verstandigste van het stel omdat ze had besloten niet meer te komen maar voor een oma is dat toch raar, als je echt gek bent op je kleinkinderen dan schuif je je eigen ongemakken aan de kant of je praat het uit om ze te kunnen blijven zien lijkt me.