Hier gaat het dus mis met de samenleving...quote:Bovendien moet voormalig carrière-vrouw Karin, wanneer haar man uit zeilen is, alleen voor twee kleine kinderen zorgen en dat valt zwaar.
Omdat het zo lekker gezellig zou zijn in de lange stille winters.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:50 schreef dronkeykong het volgende:
Wat een zeik wijf eerste klas.
Wel 2 koters uitpoepen maar eigenlijk geen zin om er voor te zorgen, waarom neem je die dingen dan
quote:Op vrijdag 14 november 2008 08:07 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Omdat het zo lekker gezellig zou zijn in de lange stille winters.
nog erger, ze gingen al jaren naar corfu op vakantiequote:Op vrijdag 14 november 2008 21:32 schreef flipsen het volgende:
En sommige mensen zijn inderdaad wel heel erg naief zeg. Goh, er is geen electriciteit en water blijkt TIJDENS DE BOUW van je villa. Hoe dom ben je dan
Ja, wat een geweldige motivatie he!quote:Op vrijdag 14 november 2008 08:07 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Omdat het zo lekker gezellig zou zijn in de lange stille winters.
En vooral zelf je hele leven lang niet betaald werken of sparen.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
"Hallo mensen, mag ik even 500.000 euri om een huis te kopen?" "Ja, je moet begrijpen het is voor mij ook heel moeilijk om dit te vragen!"
Vind ik juist een leuke vent. Sowieso een heel leuk stel, dochter en schoonzoon ook.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:25 schreef Gnittoo het volgende:
die boomknuffelaar jaagde mij toch wel de stuipen op het lijf.
Die boomknuffelaarquote:Op vrijdag 21 november 2008 11:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Vind ik juist een leuke vent. Sowieso een heel leuk stel, dochter en schoonzoon ook.
Ik vond de eerste familie werkelijk waar te dom voor woorden. En nog gaan bedelen ook bij familie. Mevrouw smeet wel met ingewikkelde zinsconstructies maar veel kaas van de realiteit had ze toch niet gegeten. En het meest komische vond ik nog dat alles allang ingepakt in dozen stond voor ze überhaupt op zoek gingen in Portugal.
En dan wil ik nu even graag naar Beppert zwaaien![]()
Dat vroegen ze niet. Ze vroegen of hij geïntegreerd was in dat bosquote:Op vrijdag 21 november 2008 13:16 schreef DarkElf het volgende:
tis wel heel erg typisch dat als ze iets vragen over geintegreerd zijn dat ie het over bomen gaat hebben
vond t een raar figuur
snap ikquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:27 schreef ElizabethR het volgende:
Oh begrijp me goed hoor DE, ik vind per definitie mensen interessant
Maar dergelijke figuren fascineren me net iets meer, that's all
het is maar wat je apart vind, er zijn genoeg mensen die ook 'apart' zijn. Die man is is niet helemaal wijsquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat vroegen ze niet. Ze vroegen of hij geïntegreerd was in dat bos
Hij herhaalde de vraag namelijk. Althans, als ze die vraag al stelden, want dat hoor je niet.
En uiteraard is het een apart figuur, maar daar hou ik wel van. Figuren die de massa ontstijgen zijn zoveel interessanter dan de doorsnee huis-, tuin- en keuken figuur die vooral niet op wil vallen en angstvallig precies doet wat volgens de gevestigde orde moet.
Huurhuis opzeggen, ff huisje van 600.000 in Portugal kopen zonder kans op hypotheek en gaaanquote:Op vrijdag 21 november 2008 17:00 schreef Paracelsus het volgende:
Wat was nou eigenlijk het plan van die eerste familie?![]()
En bij die tweede familie was die boomknuffelaar net een typetje van Arjan Ederveen. Wat een wazige Tinus.
En dat bepaal jij aan de hand van een tv-programma? Jij hebt blijkbaar de bijzondere gave om die man aan de hand van wat losse flarden tv helemaal te doorgronden? Alleen maar omdat ie niet voldoet aan wat blijkbaar jouw criterium voor een 'normaal' persoon is? Ik denk juist dat deze man een heel stuk intelligenter is dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:12 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Die man is is niet helemaal wijs
Wat hij deed, naast zijn webshopje was me een raadsel. Leek me niet dat hij daar een dagtaak aan had.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
"Hallo mensen, mag ik even 500.000 euri om een huis te kopen?" "Ja, je moet begrijpen het is voor mij ook heel moeilijk om dit te vragen!"
De overheid zou er een win-win situatie van moeten maken. Bij emigratie paspoorten inleveren en ze komen er niet meer in.quote:Op zondag 23 november 2008 23:39 schreef Tante Bep het volgende:
Dat vrijwel iedereen de nwe situatie te rooskleurig heeft ingeschat en men zich over het algemeen slecht heeft voorbereid zijn 2 zaken die keer op keer terug komen en als een rode draad door dit programma lopen.
Maar dat je als gezin met 3 kinderen zo even op de bonnefooi naar een ander land vertrekt zonder een cent op zak te hebben met het idee dat een van de leden uit je kakfamilie je tegen die tijd wel uit de brand zal helpen slaat toch wel alles. "Onvoorbereid" is hier een understatement, dit was gewoon pure arrogantie.![]()
*terugzwaait naar een geslaagde emigrant van wie ze wat dat betreft allemaal nog wat zouden kunnen leren!![]()
![]()
wat een rampgevallen dit jaar.quote:Een jaar geleden wilden Ronald (40) en Anneke Kramer (38) al naar het Oostenrijkse ski-dorp Maria Alm emigreren om er een pannenkoekenrestaurant met pension te beginnen. Maar net voor alle papieren zijn getekend, wordt bij Anneke borstkanker geconstateerd. Een jaar vol onzekerheid en spanning volgt, maar Anneke komt er bovenop en dus vertrekt de familie nu alsnog met hun vier kinderen Thomas (10), Tim (8), Sara (5) en Femke (3). Eenmaal in Oostenrijk slaat Anneke de spanning om het hart. De daadwerkelijke koop is namelijk nog niet gesloten en dit kán ook pas als de bouwvergunning die de familie heeft aangevraagd, is afgegeven. En de huidige eigenaren lijken zóveel moeite te hebben met het naderende vertrek uit hun familiebedrijf dat ze de Kramer's na aankomst niet eens willen begroeten... Tot overmaat van ramp blijkt dat het ook met Anneke's gezondheid nog niet zo goed gesteld is als iedereen hoopte. De hectische opening van het pannenkoekenrestaurant valt zo onverwacht toch samen met een gestresste thuissituatie
inderdaad, want meer dan 2 oostblokkers en de opening hebben we niet gezien. ik ben wel benieuwd hoe ze het er in het drukke winterseizoen van af brengen.quote:Hoe zou het nu zijn met dat bedrijf?
quote:Avonturiers in hart en nieren, dat zijn Dick Sluijmers (52) en Ineke Hertogh (49). Hoewel ze als voormalig schade-expert en deurwaarder beiden al jaren op kantoor werken, doen ze eigenlijk niets liever dan reizen, duiken en met hun opgepimpte terreinwagen onontdekte gebieden verkennen. Zat van alle regel- en bemoeizucht in Nederland, vertrekken ze naar Sabah, Maleisië, waar ze voorlopig in de hoofdstad, Kota Kinabalu, zullen gaan wonen. Van daaruit gaan Dick en Ineke aan de slag als freelance-reisleiders. Het stel wil toeristen met een nog te bouwen boot vaartrips aanbieden en andere avonturiers in hun fourwheeldrive meenemen op jungletocht. Van de plaatselijke autoriteiten hebben ze zelfs toestemming gekregen om met behulp van hun GPS onontdekte gebieden op de kaart te gaan zetten. Daarnaast zullen Dick en Ineke de directie van een resort op het nabijgelegen eiland Pulau Tiga begeleiden en adviseren. Eenmaal ter plekke blijkt echter dat directeur en zakenpartner Maria er zo haar eigen opvattingen over 'samenwerken' op nahoudt...
Jawel, maar hoe ziek moet je zijn om een dergelijk beroep te kiezenquote:
Nou dat valt dus heel erg mee, ze weten goed waar ze mee bezig zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:43 schreef WammesWaggel het volgende:
Jawel, maar hoe ziek moet je zijn om een dergelijk beroep te kiezen![]()
Maar het zal wel weer helemaal mislopen, heerlijk
Het blijft natuurlijk amusement, waardoor de businesskant onderbelicht blijft. Toch is er wel degelijk over nagedacht. De deal met Maria bestond uit het feit dat zij het resort en het eiland zouden promoten in ruil voor promotie van hun activiteiten (boottocht, 4x4-safari, etc) Vervolgens zie je nog dat ze een Nederlands meisje van een reisagentschap benaderen uit een stad verderop voor een eventuele samenwerking. Het is de vraag hoeveel toeristen er daadwerkelijk zijn, maar gezien de prijzen op hun site hoeven ze er niet zo heel veel hebben om rond te kunnen komen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:41 schreef jaco het volgende:
Deze mensen waren niet zo tenenkrommend onnozel als andere vertrekkers in deze tv-serie. Toch vraag ik me wel af of hun businessplan realistisch is. Eigenlijk is het verslag onvolledig. In de hele aflevering waren ze bezig met hun leveranciers. Omdat ze voldoende geld hadden gereserveerd, ging alles redelijk goed op het gebied van voorbereiden.
Maar er was helemaal niemand in beeld te zien die eventueel hun klant zou kunnen worden. Ik begreep dat ze zich wilden richten op de bezoekers van het resort, maar dat was in verval en er waren geen toeristen waarneembaar. Je moet toch flink wat mensen meenemen op die boot voordat je deze hebt terugverdiend. Is die doelgroep er?
Geen onaardige site, maar ik snap nooit waarom de mensen zichzelf zo centraal zetten op de website. Dat zie je bij al die Ik-vertrek-mensen.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:33 schreef just.in.case het volgende:
Leuke aflevering. Knap hoe ze het redden daar, zie ook http://www.borneotraveller.nl
Heb de afl. net gezien en zag op hun site een paar tours staan die ze organiseren, maar jemig wat een prijzen!quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:41 schreef jaco het volgende:
Deze mensen waren niet zo tenenkrommend onnozel als andere vertrekkers in deze tv-serie. Toch vraag ik me wel af of hun businessplan realistisch is. Eigenlijk is het verslag onvolledig. In de hele aflevering waren ze bezig met hun leveranciers. Omdat ze voldoende geld hadden gereserveerd, ging alles redelijk goed op het gebied van voorbereiden.
Maar er was helemaal niemand in beeld te zien die eventueel hun klant zou kunnen worden. Ik begreep dat ze zich wilden richten op de bezoekers van het resort, maar dat was in verval en er waren geen toeristen waarneembaar. Je moet toch flink wat mensen meenemen op die boot voordat je deze hebt terugverdiend. Is die doelgroep er?
Inderdaad. Ze hebben er jaren naar toe geleefd en hebben een 'nu zijn wij aan zet' gevoel. Het gevaar is dat je dan minder oog hebt voor de omstandigheden. Voor succesvolle zaken moet het belang van de klant op de eerste plaats komen en daarna pas je eigen verhaal.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geen onaardige site, maar ik snap nooit waarom de mensen zichzelf zo centraal zetten op de website. Dat zie je bij al die Ik-vertrek-mensen.
Wat zijn die gaan doen?quote:Op donderdag 11 december 2008 09:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Vanavond komt de familie schut uit Angeren weer voorbij! Best grappig. Voor een jaar of 4 terug deed ik uitzendwerk voor hem.
Die zijn Nederland ontvlucht omdat ze nog veel geld schuldig waren aan de staat (volgens hun zelf niet). Hij is toen zonder paspoort gaan reizen zonder bestemming. Zijn paspoort was namelijk ingenomen door de rechtbank. Nu is hij in Spanje een makelaarskantoor begonnen.quote:
Bijna goed. Ipv Zwitserland gingen ze naar Tsjechie.quote:Op donderdag 11 december 2008 11:18 schreef Manu82 het volgende:
Oh dat zijn die mensen die eerst op een camping stonden in NL, toen naar Zwitserland gingen ofzo en uiteindelijk in Spanje uitkwamen toch?
Tsjechië toch?quote:Op donderdag 11 december 2008 11:18 schreef Manu82 het volgende:
Oh dat zijn die mensen die eerst op een camping stonden in NL, toen naar Zwitserland gingen ofzo en uiteindelijk in Spanje uitkwamen toch?
Het was er iig wel koudquote:Op donderdag 11 december 2008 11:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Bijna goed. Ipv Zwitserland gingen ze naar Tsjechie.
En dat ook gewoon laten filmenquote:Op donderdag 11 december 2008 21:50 schreef Palomar het volgende:
whehehe, gewoon al die blauwe enveloppen ongeopend in een laatje doen en niet meer naar kijken
Veel plezier, mocht ie ooit nog in NL terugkomen
Het lijkt wel of je in Spanje kennelijk helemaal geen opleiding nodig hebt makelaar te zijn....... fijn geen regeltjes voor makelaars.......behalve als je een huis wilt kopenquote:Op donderdag 11 december 2008 20:18 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Wat een ambitieuze mensen weer. Op de bonnefooi naar Spanje en een makelaarskantoor beginnen.
Mwa als je zag naar wat voor een huizen er ging dan hoef je er ook maar 5 te verkopen in 2 jaar.quote:Op vrijdag 12 december 2008 09:23 schreef Berto het volgende:
Met zijn 5 verkochte huisjes in 2 jaar. Sukkel.
En zij maar zeggen dat ze een stapje voor hadden op de rest omdat de foto's en website zo professioneel waren.quote:Op vrijdag 12 december 2008 09:23 schreef Berto het volgende:
Dit is zijn site: http://www.costa-brava-immo.eu/_sgg/f10000.htm
Idd! Toen ik een keer langs ging voor loonsverhoging gaf hij me 20 cent per uur extraquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:05 schreef ElizabethR het volgende:
Wat een nare, onsymphatieke egoïstische man, die Berry. In ieder geval staat ie goed voor Schut op t.v.
Ja klopt. Ik was toen geloof ik 17. Ik was in februari gestopt met school, en wilde tot ik een nieuwe opleiding had gaan werken. Ik ging naar het uitzendbureau wat het dichts bij mijn huis lag. Dat uitzendbureau was dus van Berry Schut.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:14 schreef Berto het volgende:
Jij hebt voor hem gewerkt he, D-K.
Was het toen ook al zo'n bot en naar figuur, waarschijnlijk wel.
Wat voor uitzendwerk deed hij in, gewoon van alles wat of in een bepaalde sector.
En ondertussen is het type Vindicat, Minerva etc. wel diegenen bij wie hij in de kont moet kruipen, want van dat soort jongens moet ie het nu hebben, die daar een 2e huis komen kopen.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:57 schreef Pritt het volgende:
"Omhooggevallen Vindicat boys" hahahahaha
Wat een gefrustreerd knor van Albertus/Hubertus (hoe heet die Verein in Grun?)
Scherp!quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:23 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En ondertussen is het type Vindicat, Minerva etc. wel diegenen bij wie hij in de kont moet kruipen, want van dat soort jongens moet ie het nu hebben, die daar een 2e huis komen kopen.
Het woord kwal kwam bij mij naar boven. Ik vond het zelf net zo'n Vindicat bal. Arrogante man. Dat zijn vrouw het allemaal wel best vond begreep ik niet zo.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:23 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En ondertussen is het type Vindicat, Minerva etc. wel diegenen bij wie hij in de kont moet kruipen, want van dat soort jongens moet ie het nu hebben, die daar een 2e huis komen kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |