Johnnn | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:38 |
Je kunt beter water tanken volgens mij... Dat spul wat er bij de Tango uit die slang komt is echt té slecht om op te rijden! Klacht: Bij de Tango tanken om goedkoper uit denken te zijn, maar stiekem zo'n 100km minder rijden op een volle tank. ![]() Daar gaat m'n winst! Shell & BP ftw! ![]() ![]() | |
de_boswachter | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:40 |
Yeah Right. Wanneer de vrachtwagen klaar is bij de Tango rijdt ie zo door riching Gulf, Shell, BP etc. Allemaal hetzelfde man. Of moet ik dit topic opvatten als SPAM ? | |
OxygeneFRL | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:41 |
quote:Grootste bullshit die er is. Denk je nou echt dat Shell die miljarden uitgeeft aan kwaliteit van haar benzine dat laat verkopen onder Tango naam? | |
Johnnn | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:42 |
quote:Heul niet! Als dat zo zou zijn, dan zit er ook een wateraansluiting bij die Tango pomp. Nee, ik kom er niet meer! M'n auto rijd serieus beter op brandstof van andere tankstations. Waarom moeten die zo duur zijn ![]() | |
de_boswachter | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:43 |
quote:Jongen..... De benzine van de Shell is dezelfde als die van de Tango, Gulf etc. etc. Of dacht je dat elk concern zijn eigen benzine bedacht ? Wanneer je over V-Power spreekt... dat is andere koek. | |
mvdejong | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:44 |
quote:Shell en BP hebben in ieder geval een eigen vloot van tankwagens, dus ik denk het niet. En zelfs dan, een tankwagen heeft meerdere compartimenten, en niet in elk compartiment hoeft dezelfde kwaliteit brandstof te zitten. Een paar procent water erin doet wonderen voor de winst van een bedrijf .. | |
de_boswachter | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:44 |
quote:Je wagen is gewoon een gaar barrel. Ik rij overal ong. even ver mee. Ligt er ook aan hoe hard ik vark met een tank benzine. Wanneer ik continue op de snelweg zit is de tank sneller leeg uiteraard dan wanneer ik slip over een eendje op een buitengebied. | |
Nickolaus.Maximillian | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:45 |
Edit: Serieus gast. Niks geleerd van je ban he. Doe eens even normaal mee ja. Tnx. [ Bericht 70% gewijzigd door de_boswachter op 09-10-2008 14:47:00 ] | |
de_boswachter | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:46 |
quote:Bij wijze van spreken bedoelde ik uiteraard. Kwaliteit benzine verschilt minimaal bij de verschillende pompen. TS: Misschien dat de Tango hun literafstellingen anders hebben ? je hoort vaker bij consumentenprogramma's dat ze dat testen: Ipv dat je 1 liter tankt is het maar 0,90 ofzo. Misschien dat dat de reden is ofzo ? | |
Noway666 | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:46 |
Er zit wel degelijk verschil tussen de brandstoffen maar ook vooral brandstofmerk en automerk icm type injectie. Op mijn motorfiets met injectie merk ik geen verschil tussen de merken en in het buitenland tank ik van alles door elkaar. Maar met mijn auto merk ik ook dat tango peut wat minder goed ingespoten wordt. Ik heb een monopoint injectie, dwz een enkele injector voor de vier cilinders. Het kan weldegelijk iets uitmaken wat voor brandstof je er in gooit. | |
Bananenman | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:46 |
quote:Onzin. Shell heeft hele andere additieven dan bijv. Tango. | |
timmmmm | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:47 |
Eensch met BW, shell heeft heus geen andere benzine dan BP hoor ..... | |
Klaas.Kopkaas | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:47 |
quote:Al ben je een Friese nerd, toch denk ik dat hier wel een kern van waarheid in zit. | |
tralalala | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:47 |
Mijn auto rijdt serieus slecht op tango ![]() Mee naar de garage geweest en het eerste wat ze zeiden was: Je tankt toch niet bij de Tango he? Sinds dien naar een andere pomp en vanaf dat moment geen problemen meer. Misschien toeval maar wel opmerkelijk. | |
de_boswachter | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:48 |
Zou mooi zijn dat Tango er even 10% water doorheen knalt ![]() ![]() | |
Bananenman | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:49 |
quote:Waar zegt iemand dat? ![]() | |
mvdejong | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:51 |
quote:Jongen, jazeker. Benzine is primair een destillaat van aardolie. De exacte samenstelling van de benzine wordt in eerste instantie bepaald door de onder- en boventemperatuur van de fractie die verzameld wordt in de tank die uiteindelijk benzine gaat vormen. Een grotere range van temperaturen levert meer, maar slechtere benzine op. Daarnaast komen er additieven bij die noodzakelijk danwel wenselijk zijn, zoals anti-klopmiddelen (vroeger lood, tegenwoordig iets anders), stabilisatoren (om te voorkomen dat sommige stofjes in de benzine gaan polymeriseren en weer een kleffe olie-achtige substantie gaan vormen), en eventueel een beetje water, wat de ontbranding kan helpen. En nog van alle andere mogelijke rotzooi met een bepaald doel. Voor sommige merken kan dat doel alleen al zijn het "opvullen" van het volume, zonder enige verdere waarde. Elk bedrijf kan, en zal, een afweging maken tussen de kwaliteit die ze gaan leveren en wat ze ervoor gaan vragen. Daarnaast is de effectieve afstand die je kunt rijden op een tank benzine ook heel erg afhankelijk van de temperatuur van de benzine die je tankt, als ze de tankjes wat opwarmen, is de energie-inhoud per geleverde liter minder. | |
Five_Horizons | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:51 |
quote:Dit dus. Die benzine is gewoon echt anders. | |
fotostarter | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:54 |
quote:Gedeeltelijk mee eens. Wat ik wel eens heb horen zeggen is dat er gewoon een kleur wordt toegevoegd. Dus gele kleurtje gaat naar Gulf, blauwe kleurtje naar Tango. Wat hiervan waar is weet ik niet. Al zie ik die kerel niet als iemand die slap lult ![]() | |
JJH | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:54 |
quote:Water mengt niet met benzine, de benzine drijft op het water. Verder: De Shell, BP, Texaco, Esso etc benzine is voor zover ik weet wel degelijk beter van kwaliteit dan die van de Tinq, Tango etc. De grote namen hebben gewoon iets meer centjes om onderzoek te doen, en daardoor betere peut te maken. De ene benzine is de ander niet | |
Noway666 | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:56 |
quote:Ze hebben wel andere kleurtjes ja. ![]() Kzie dat altijd in het buitenland, dan is de ene grijs, andere doorzichtig net als water en sommige groen of blauw. ![]() | |
The_stranger | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:57 |
http://64.233.183.104/search?q=cache:n9S43hE6ajEJ:petrol-stations.be/n-Benzine---n-pot-nat-+benzine+shell+anders+witte+pomp&hl=nl&ct=clnk&cd=5&gl=nl&client=firefox-a De basisbenzine komt vaak uit dezelfde tank, maar tijdens het overgieten naar de tankwagen, worden er naar gelang van het merk andere toevoegingen aan toegevoegd. | |
Emimich | donderdag 9 oktober 2008 @ 14:59 |
Boswachter heeft gelijk! ![]() | |
mvdejong | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:05 |
quote:Je kunt geen 50/50 water-benzine-mengsel maken, maar je kunt wel degelijk een kleine hoeveelheid water aan benzine toevoegen (enkele procenten), zonder dat die als water-druppeltjes gaat rondzweven. Hoewel benzine grotendeels uit a-polaire koolwaterstoffen bestaat, zit er een deel polaire in, en die zijn in staat water-moleculen te binden. Overigens hangt dat vermogen deels af van de temperatuur, dus als je benzine hebt die 's zomers verzadigd is, loop je het risico dat je 's winters druppel-vorming in je tank. Op zich is dat niet zo erg, je krijgt ook wel eens water binnen tijdens het tanken in de regen via de tank-opening, dus in de meeste benzine-tanks bevindt zich onderin een smurrie van water, olie en stof. | |
de_boswachter | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:05 |
quote:Altijd ![]() | |
Bdijk | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:05 |
Eens met de TS.. met shell rij is gemiddeld 600km op een tank, en met een tango-tank haal ik net de 500.. en nee, niet overdreven gas gegeven om dit resultaat te behalen.. Was vroeger al merkbaar met mn brommer.. met Texaco benzine ging hij gewoon sneller (ok sneller leeg) dan met total benizne.... | |
mvdejong | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:05 |
[ Bericht 100% gewijzigd door mvdejong op 09-10-2008 15:06:15 (QUOTE -> EDIT) ] | |
JJH | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:07 |
quote:Ik quotte "10%" water, voor zover ik weet lukt dat al niet meer. ![]() ![]() | |
OxygeneFRL | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:10 |
quote:Niet dus. Is in dit topic al 235 keer ontkracht. | |
Emimich | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:13 |
quote:Dude, alsof ik dit topic nog moet doorlezen om te weten dat mijn opmerking klopt.. ![]() | |
de_boswachter | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:16 |
Hmz wel interessant dit :p Omdat ik serieus dadelijk wou gaan tanken bij een Tango ![]() | |
MuRKie | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:21 |
Hiero is de Shell goedkoper dan die klote Tango ![]() | |
Johnnn | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:22 |
quote:Gewoon doen hoor, mijn wagen rijd als een barrel en mijn klacht is ongegrond omdat wanneer de vrachtwagen klaar is bij de Tango ie zo rijdt door riching Gulf, Shell en BP ![]() ![]() | |
Roquefort | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:23 |
In mijn auto verdacht ik die Tango al van mindere prestaties dan bijvoorbeeld BP, en op mijn motor voel en merk ik het tegenwoordig helemaal. Echt niet dat alle benzine hetzelfde is. Ik wou dat ik een Texaco in de buurt had, dat vond mijn motortje laatst pas echt lekker. | |
MuRKie | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:27 |
quote:Volgens mij is het ook grote onzin dat iedereen dezelfde benzine heeft.. Dat Shell en Tinq hetzelfde zouden kunnen zijn snap ik nog omdat Tinq ook van Shell is, maar dat ze allemaal dezelfde benzine gebruiken is lijkt mij grote onzin.. Dan zou ook iedereen evenveel winst moeten maken, toch? | |
retuow82 | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:36 |
quote:Tango maakt zelf geen benzine, Shell wel. Do the math yourself.... P.S. wat heeft die winst er mee te maken waar jij over spreekt? Bedoel je niet gewoon de prijs per liter? | |
MuRKie | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:42 |
quote:Uuhm ja denk het.. Maar jij denkt dat Shell hun goeie benzine verkoopt aan Tango? ![]() Tango krijgt dus echt wel de troep van Shell hoor! Dus kwaliteit is verre van hetzelfde! Het prijs verschil moet ergens vandaan komen he.. | |
Funksoldier | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:44 |
... ik rij er 75 km minder mee op een tank, ik ben er ook mee gestopt... Met mijn vorige auto had ik ook startproblemen met benzine van Tango, andere benzine erin, voila, gewoon starten, voor zekerheid nog een keer geprobeerd, weer startproblemen. heb nu abbo op pomp van de gemeente, scheelt weer 8 cent... ![]() | |
retuow82 | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:47 |
quote:Heb ik dat gezegd dan? Ik heb alleen gezegd dat Tango zelf niets produceert en dus moet inkopen.... Lezen wat er staat ![]() | |
mvdejong | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:50 |
quote:Zelfs dat niet, het is net zo met auto's : binnen het VAG-concern heb je veel merken, en sommige modellen van verschillende merken gebruiken grotendeels dezelfde basis (bijv. Volkswagen Golf, Audi A3, Skoda Octavia). Toch zijn het heel verschillende auto's, ook als je naar de kwaliteit kijkt, en dat ze allemaal rendabel zijn wordt bepaald door de winst-marge per auto af te zetten tegen het aantal verkochte exemplaren, en rekening te houden met de besparing die je krijgt door de ontwikkelings-kosten te kunnen verrekenen over een groter totaal aantal verkochte auto's. Zo zal Shell voor zijn goedkopere merk Tinq ook best een andere fractie kunnen "bestellen" bij de raffinaderij, en andere additieven gebruiken. | |
MuRKie | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:55 |
quote:Ja, maar ik bedoelde te zeggen dat ik dat eerder zou geloven dan dat Shell en Tango hetzelfde zijn (of is dat ook van de Shell) | |
Armageddon | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:10 |
quote:Maar jij bent dan ook een pauper. ![]() GOEDKOOP = DUURKOOP | |
T_E_O | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:11 |
quote:Hier in de buurt hebben we ook 'n Shell Express, die qua prijs ongeveer hetzelfde is als Tango en Tinq. Denk dat ik dat voortaan maar ga doen dan ![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:21 |
Tango is van Q8 ![]() | |
MuRKie | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:32 |
quote:Bij mij zit Tinq aan de ene kant van de weg en Shell Express aan de andere kant. Ting is soms een cent goedkoper, maar meestal hetzelfde.. Tinq pakt mijn pasjes niet en Shell Express wel, dus dan is de keus makkelijk gemaakt hoewel er dan weinig te kiezen valt ![]() | |
Catbert | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:34 |
quote:Da's dus niet zo. De basisbrandstof is hetzelfde, maar de toevoegingen zijn specifiek per station. Tango brandstof is weldegelijk goedkoper dan Shell brandstof. | |
de_boswachter | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:36 |
quote:Dus ik ben een pauper omdat dat vanaf hier het dichtsbijzijnde tankstation is ? Aha. Hmz. | |
Bananenman | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:36 |
quote:Nee je bent sowieso een pauper!!11111111 ![]() ![]() ![]() ![]() | |
InsideJob | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:54 |
Het zal vast hetzelfde zijn... ![]() Je hebt een Total, Shell, BP, en Esso raffinaderij maar alles wat daaruit komt word natuurlijk bij elkaar gegooid! ![]() ![]() | |
Mr.Noodle | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:06 |
Tango=>Q8 (Kuwait)=>BP | |
Catbert | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:20 |
quote:De additieven zijn anders, de basisbrandstof niet. | |
The_stranger | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:44 |
quote:Shell verkoopt aan tongo precies dezelfde benzine als dat ze zelf in de pomp stopen, echter shell voegt andere additieven toe dan tango (als die überhaupt al iets toevoegen) Die additieven zijn het verschil in prestaties en prijs. | |
jpjedi | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:59 |
Er zijn inderdaad maar een aantal raffinaderijen en vaak gaat Benzine richting allerlei merken benzinepompen maar dan met verschillende additieven. Witte merkloze pompen kopen vaak resten uit de tankwagen waardoor ze ook wat goedkoper zijn. Met Tango heeft een maat van mij met de motor een keer water in de tank gekregen en alles moest dus uit elkaar. Maar of nou Tango brandstof consequent slechter is durf ik niet te zeggen. | |
Metro2005 | vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:19 |
Ik tank nooit meer bij de ![]() ![]() | |
Fiskus | vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:50 |
quote: ![]() ![]() | |
JanJanJan | vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:11 |
Ik rij ook verder op Shell dus dat is de beste benzine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
robert-dirksen | zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:47 |
Tango benzine is gewoon een mengsel van alle laatste beetjes uit de tankwagens van de Shell, bp etc. slotje ![]() | |
Afhaalchinees | zondag 19 oktober 2008 @ 00:58 |
ik ga ook even benzine bedenken ![]() | |
The_Terminator | zondag 19 oktober 2008 @ 01:03 |
quote:Idd. Het is overigens ook gewoon kutbrandstof. | |
The_Terminator | zondag 19 oktober 2008 @ 01:06 |
Zie het zo: Tango benzine => Brouwmeester Shell benzine => Hertog Jan (of elk ander goed merk). Proef en merk het verschil. Dat wil je je auto toch niet aandoen ![]() | |
NoBody122 | zondag 19 oktober 2008 @ 01:39 |
quote: | |
Becherovka | zondag 19 oktober 2008 @ 02:31 |
Och. Ik zit in een oldtimercircuit van enthousiaste autoliefhebbers van een bepaald merk. Veel mensen rijden rond in auto's van 20 jaar en ouder. Een hoop daarvan rijden ook alleen op dure benzine rond omdat ze 'die goedkope troep' niet vertrouwen met hun auto. Feit is wel dat het kreng ontworpen is in een tijd dat al die moderne additieven nog niet uitgevonden waren. De auto is dus ontworpen om op die goedkope troep te rijden. Dat gezeur over die 'kwaliteitsbenzine' komt me af en toe dan ook goed de keel uit. | |
Koewam | zondag 19 oktober 2008 @ 02:47 |
quote:Ja, mensen zijn ook ontworpen om pasgeslachte everbuikzwijn te kunnen eten, maar het liefst gooien we er allemaal een kaviaartje in. | |
Nobu | zondag 19 oktober 2008 @ 02:55 |
Wat denkt TS eigenlijk dat het zou kosten om er verschillende samenstellingen op na te houden als raffinaderij? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Nobu op 19-10-2008 16:44:55 ] | |
Heer_van_Bartolhoven | zondag 19 oktober 2008 @ 03:58 |
quote:Vreemd, als je op de snelweg rijdt, zou je auto doorgaans juist minder brandstof verbruiken dan tijdens regelmatig acceleren en remmen zoals dat in de stad het geval is.. | |
Buzz129 | zondag 19 oktober 2008 @ 17:33 |
ik tank altijd met m'n TRAVELCARD. Nooit gemerkt of een tank langer of korter meegaat. ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Buzz129 op 19-10-2008 18:11:39 ] | |
Aaargh! | zondag 19 oktober 2008 @ 18:11 |
quote:Ligt er aan hoe hard je rijd. | |
Hagelkaas | zondag 19 oktober 2008 @ 18:22 |
Benzine is gewoon een homogeen goed, zit allemaal tussen je oren. | |
Heer_van_Bartolhoven | zondag 19 oktober 2008 @ 18:26 |
quote:Dat zal voor de gemiddelde automobilist wel tussen de 100 en 130 zijn in dit land, voor de meeste auto's is dit de kruissnelheid, harder kan wel eventjes maar dat doe je meestal niet een hele rit, voornamelijk door druktes en controles. | |
icecreamfarmer_NL | zondag 19 oktober 2008 @ 19:29 |
quote:nope maar dat is al gezegd | |
A_Noniem | donderdag 7 januari 2010 @ 15:27 |
Tango = Q8 En wat ze bij de Tango brengen is EXACT dezelfde kwaliteit Euro EN Diesel dan wat je bij de Q8 zelf koopt. HET basisprodukt is hetzelfde alleen voor de verschillende maatschappijen worden tijdens het laden van de tankwagen additieven bijgemengd. Overigens laadt je voor een onbemand tankstation, ongeacht van welke leverancier (MERK) op exact dezelfde laadcodes dan voor de bemande tankstations. De produkten zijn dus EXACT gelijk. Water? NIET mogelijk. Want voor we uberhaupt lossen wordt er eerst op WATER in de grondtank gepeild. INDIEN er water in de grondtank zit wordt er niet gelost en wordt die tank dus leeggezogen!!! Alvorens er nieuw produkt wordt geleverd. | |
A_Noniem | donderdag 7 januari 2010 @ 15:29 |
De liters die je koopt aan de pomp krijg je ook werkelijk. De meetapparatuur wordt namelijk GEIJKT en dit wordt ook GECONTROLEERD. Het is dus niet zo dat je 1 liter tankt 0.90 liter krijgt. | |
A_Noniem | donderdag 7 januari 2010 @ 15:44 |
quote: Het is inderdaad waar dat verschillende tankwagens (merken) bij dezelfde raffinaderij/depot laden. Maar dat gebeurt op andere LAADCODES en op basis van zo'n laadcode krijg je dus een bepaald produkt. De basis is dus hetzelfde alleen worden voor alle maatschappijen hun eigen additieven bijgemengd. Daarom kan ik ook niet op alle laadrekken laden als ik voor Maatschappij X of Y werk en wel weer op die laadrekken als ik voor Maatschappij Z werk. Zo laad ik op laadrek 13 mijn speciale Euro. En moet ik de gewone Euro laden op een ander laadrek. (super 98 is niet meer te laden in Nederland, alleen de BP heeft nog 98 voor zijn eigen Ultimate 98) Is brandstof A slechter dan brandstof B? Ik ben van mening dat er zeer weinig verschil zit in de verschillende brandstoffen. Die additieven zorgen eerder voor een schonere motor dan dat ze een gigantisch beter zuiniger verbruik opleveren EN ZEER ZEKER GEEN 100KM verschil zoals hier iemand claimde. Dat komt waarschijnlijk door andere omstandigheden = harder gereden, meer wind of wat dan ook. ER IS GEEN verschil tussen brandstoffen van hetzelfde merk tussen Onbemande en Bemande tankstations. Het prijsverschil zit hem in het uitbaten van de shop want die medewerkers moeten immers ook betaald worden. Ook is er een prijsverschil tussen EIGEN stations en stations van pomphouders die onder de vlag van een bepaald merk werken. EIGEN stations kunnen dus gemakkelijk goedkoper zijn. Gunstig voor de consument is als er meerdere verschillende merken pompstations in de buurt zitten en een aantal onbemande = dan zie je dus een prijzenslag! Hierdoor kunnen ook binnen relatief korte afstand onbemande pompstations van hetzelfde merk een prijs verschil hebben van een paar cent de liter. Omdat ze op locatie A meer concurrerent willen zijn dan op locatie B. WATER is een zeer kwalijke zaak. In een uitzonderlijk geval kan er water in een grondtank komen. Daarom wordt er ook voor het lossen van de tankwagen op water gepeild. Vaak electronisch maar ook handmatig door de chauffeur met een speciale WATERPASTA aan de peilstok die als er water aanwezig is van kleur veranderd. Als er water in de grondtank zit mag er dus niet gelost worden. En wordt het water uit de tank afgezogen OF wordt de gehele tank leeggezogen ... komt er een inwendige inspectie van de grondtank en wordt er nieuw produkt gebracht. Gelukkig komt het nauwelijks voor dat er water in de grondtank zit. Witte pomp RESTEN uit de tankwagen??? Dit is pertinent NIET waar. Als een chauffeur brandstof overhoudt neemt hij dit gewoon mee terug en heet dit in vaktermen voorbelading. De meeste tankwagens hebben 5 vakken. Hou je dus in vak 1 wat 14.000 liter groot is 2.000 liter Euro over. Dan laadt je dus voor je volgende vracht / rit 12.000 liter EURO bij. En zo wordt die restlading die je bij je eerste klant overhield gewoon gestort bij de volgende klant. EN NOOIT EN TE NIMMER bij een WITTE POMP. DIE kopen gewoon ZELF brandstof in. Bij een Olieboer of bij een grotere Firma! | |
thomaster | donderdag 7 januari 2010 @ 15:51 |
Tell us how you really feel! Tevens meest waardeloze kick tot nu toe in 2010 ![]() | |
Afwazig | donderdag 7 januari 2010 @ 16:13 |
Goeie kick ![]() | |
Equites | donderdag 7 januari 2010 @ 16:18 |
Anoniem verteld ons even goed de waarheid. | |
Drinky | donderdag 7 januari 2010 @ 16:21 |
quote:Basis van de benzine is allemaal hetzelfde, alleen voegen sommige bedrijven daar nog dopes aan toe(bijv. voor v-power) | |
TriPa | donderdag 7 januari 2010 @ 16:22 |
Dankjewel Anoniem, ik werd al link van al die onwetenden die menen het WEL te weten. ![]() | |
TriPa | donderdag 7 januari 2010 @ 16:25 |
quote:v-power is trouwens ontkracht ![]() ![]() | |
memrtn | donderdag 7 januari 2010 @ 16:31 |
quote:Bron? Ik tank overigens gewoon 95 bij de Firezone. Mijn bolide rijdt toch al zo onzuinig dat ik er geen fucking loller mee opschiet. | |
Kickstart | donderdag 7 januari 2010 @ 16:37 |
quote:Dat heb ook gehoord idd Kon vorig jaar wel janken toen de benzineprijs 1.10 was ik zat thuis met een gebroken been, heb er nog steeds slapeloze nachten van [ Bericht 8% gewijzigd door Kickstart op 07-01-2010 16:49:33 ] | |
DeHennies | donderdag 7 januari 2010 @ 16:43 |
de_boskneus wordt afgemaakt in dit topic. ![]() | |
18konijn | donderdag 7 januari 2010 @ 16:44 |
Er is in elk geval verschil. Diesel van de Tango schuimt altijd vreselijk, Diesel van BP nooit. | |
TriPa | donderdag 7 januari 2010 @ 17:57 |
quote:So I've heard van m'n baas bij de BP... Wellicht niet de beste bron... | |
najazeg | donderdag 7 januari 2010 @ 18:13 |
A_Noniem wil ook ff zijn expertise laten zien.... grote jongen hoor! ![]() | |
memrtn | donderdag 7 januari 2010 @ 19:26 |
quote:De buurvrouw van de kat van de krantenjongen zegt namelijk van niet. | |
thomaster | donderdag 7 januari 2010 @ 19:41 |
quote:Naar alle waarschijnlijkheid is de buurvrouw van de kat ook de buurvrouw van de krantenjongen, dus een overbodige toevoeging. | |
classpc | donderdag 7 januari 2010 @ 20:40 |
Ik tank altijd bij de BP, daar kun je tenminste nog GRATIS je banden oppompen. Dus daar ga ik ook altijd met de brommers heen om de banden op te pompen. (mengsmering meng ik zelf) Bij de Total hier in de buurt moet je betalen en bij de andere goedkope pompen hier in de buurt heb je niet eens een luchtpomp. | |
Aestivate | donderdag 7 januari 2010 @ 20:44 |
quote:Oh ja joh? quote:Volgens mij niet. quote:Ronduit leugens. | |
memrtn | donderdag 7 januari 2010 @ 21:04 |
quote:Hoeft niet, als de ouders van de krantenjongen gescheiden zijn. ![]() | |
caroline88 | donderdag 7 januari 2010 @ 21:12 |
Ik heb er niets van gemerkt. Maar uitrekenen hoe veel of hoe weinig mijn auto verbruikt staat nog op mijn dat ga ik snel eens uitrekenen lijstje. Wat ik fijn vind aan Tango, het kost weinig tijd. Pinnen, pompen, wegrijden. Niet in de rij staan. En ze hebben de beste installatie voor bandenspanning (gratis!) waar ik ooit mee gewerkt heb. Bij jouw pomp kunnen deze details natuurlijk anders uitpakken. En hoeveel liter er uit komt als je aan het tanken bent, dat wordt in Nederland streng gecontroleerd. Wat ben ik toch een gelukkig mens met al die dingen waar ik me geen zorgen over maak ![]() Don't worry drive happy | |
Salvad0R | donderdag 7 januari 2010 @ 21:46 |
Sowieso, brandstof, gaat heen met je 19e eeuwse crap. | |
thomaster | donderdag 7 januari 2010 @ 21:59 |
quote:Ja, want niet-19e eeuwse crap, zoals fietsen hebben geen brandstof nodig? ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 7 januari 2010 @ 22:05 |
Ik ben net eergister bij mijn oude auto voor het eerst begonnen met de Shell V-power diesel. Tank bijna leeggereden (nog 6 liter) en nu voor de helft volgegooid met die V-power. In beginsel met de bedoeling om de motor eens een keer met betere brandstof goed door te blazen, als 'ie goed warm is er even flink mee gassen. ![]() En kijken of 'ie er beter op gaat lopen. Gaat het juist minder dan kan ik er zo weer 40 liter normale diesel ingooien en mixt het weer naar normale levels. De eerste indruk die ik heb is dat 'ie minder rookt bij gas bijgeven. Maar goed misschien nog wat prematuur om zoiets nu al te roepen. | |
bijdehand | donderdag 7 januari 2010 @ 23:08 |
Mensen die denken dat alle brandstof hetzelfde is ![]() | |
Salvad0R | donderdag 7 januari 2010 @ 23:12 |
quote:Ey. De fiets is voor eeuwig . De auto is maar een tijdelijk niveau op de ladder van vervoerstechnologie. | |
hipy123 | vrijdag 8 januari 2010 @ 06:03 |
euro95 heet toch niet voor niks overal zo? ... | |
-Kadesh- | vrijdag 8 januari 2010 @ 09:52 |
quote:Ja en? Cheeseburgers hebben ook overal de zelfde naam, smaken die ook overal het zelfde? | |
jpjedi | vrijdag 8 januari 2010 @ 10:03 |
quote:wat een kul ![]() Geloof het of niet maar witte ompen krijgen echt restjes. Moet je wel terugkomen he! en niet bij deze ene post houden. Hoe kunnen we je nu bashen zo. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door jpjedi op 08-01-2010 11:14:09 ] | |
2NutZ | vrijdag 8 januari 2010 @ 10:04 |
Ik dus gisteren tanken bij Tango. Ontploft mijn auto gewoon. ![]() Wat een kutbenzine. | |
xaban06 | vrijdag 8 januari 2010 @ 10:16 |
quote: ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 8 januari 2010 @ 10:31 |
quote:Ja maar het is wel goedkoop. ![]() | |
2NutZ | vrijdag 8 januari 2010 @ 10:32 |
quote:Daarom. Volgende week gewoon weer met mijn nieuwe waggie ![]() | |
bijdehand | vrijdag 8 januari 2010 @ 10:49 |
quote:Euro 95 bij de shell heet al anders... Fuelsafe. En dat is een heel verschil met de tango of total enzo | |
-Kadesh- | vrijdag 8 januari 2010 @ 10:58 |
Wat is het verschil dan? | |
The-dude | vrijdag 8 januari 2010 @ 11:02 |
Ik ben dus bezorger en merk het verschil tussen benzinestations wel. Vooral als ik met mijn eigen scooter bij de esso Ultimate 98 tank gaat me scooter zo maar 5 km per uur harder dan bij de shell. Een brommermaker in de buurt heeft me gewaarschuwd voor shell en tango omdat die kutbenzine zouden hebben die minder goed is gefilter ofzo. Ik geloof er niet echt in. Maar het verschil tussen de stoffen die toegevoegd worden merk je wel. Alhoewel ik niet denk dat ze er water bij doen ![]() | |
memrtn | vrijdag 8 januari 2010 @ 15:47 |
quote:Dat jij je nog op Fok! durft te vertonen. ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 8 januari 2010 @ 17:10 |
quote:Ik ga niet voor die Ultimate want dat is biobrandstof en die troep moet ik niet in mijn motor hebben. | |
TriPa | vrijdag 8 januari 2010 @ 17:35 |
quote:Je hebt Ultimate getankt bij de Esso? Lijkt me sterk... BP heeft Ultimate, Total heeft Excellium, Esso de Supreme, Shell komt volgens mij met Optimax omdat de V-Power gefaald heeft en nu hebben ze een nieuwe naam nodig :p /miereneuken | |
bijdehand | vrijdag 8 januari 2010 @ 18:39 |
quote:En dat snel bezorgen is wel nodig want anders worden de pizza's koud. | |
Stansfield | dinsdag 12 januari 2010 @ 10:33 |
Gisteren hoorde ik ook een heel verhaal van iemand die in een garage werkt (met BP tankstation) dat ze allemaal klachten hadden door tango/gulf benzine. Mij lijkt het in eerste instantie onzin. Maar ja toch maar eens verder in verdiepen. Vond dit verhaal: http://www.zbc.nu/main.asp?ChapterID=4210 [ Bericht 24% gewijzigd door Stansfield op 12-01-2010 10:51:14 ] | |
Dophertje | dinsdag 12 januari 2010 @ 11:05 |
Ik gooi altijd een blikje Red Bull in de tank na het tanken, want van Red Bull krijg je vleugels ![]() |