Grootste bullshit die er is. Denk je nou echt dat Shell die miljarden uitgeeft aan kwaliteit van haar benzine dat laat verkopen onder Tango naam?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Yeah Right.
Wanneer de vrachtwagen klaar is bij de Tango rijdt ie zo door riching Gulf, Shell, BP etc. Allemaal hetzelfde man.
Of moet ik dit topic opvatten als SPAM ?
Heul niet!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Yeah Right.
Wanneer de vrachtwagen klaar is bij de Tango rijdt ie zo door riching Gulf, Shell, BP etc. Allemaal hetzelfde man.
Jongen.....quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Grootste bullshit die er is. Denk je nou echt dat Shell die miljarden uitgeeft aan kwaliteit van haar benzine dat laat verkopen onder Tango naam?
Shell en BP hebben in ieder geval een eigen vloot van tankwagens, dus ik denk het niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Je wagen is gewoon een gaar barrel. Ik rij overal ong. even ver mee. Ligt er ook aan hoe hard ik vark met een tank benzine. Wanneer ik continue op de snelweg zit is de tank sneller leeg uiteraard dan wanneer ik slip over een eendje op een buitengebied.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:42 schreef Johnnn het volgende:
[..]
Heul niet!
Als dat zo zou zijn, dan zit er ook een wateraansluiting bij die Tango pomp.
Nee, ik kom er niet meer!
M'n auto rijd serieus beter op brandstof van andere tankstations. Waarom moeten die zo duur zijn
Bij wijze van spreken bedoelde ik uiteraard.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:44 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Shell en BP hebben in ieder geval een eigen vloot van tankwagens, dus ik denk het niet.
En zelfs dan, een tankwagen heeft meerdere compartimenten, en niet in elk compartiment hoeft dezelfde kwaliteit brandstof te zitten. Een paar procent water erin doet wonderen voor de winst van een bedrijf ..
Onzin. Shell heeft hele andere additieven dan bijv. Tango.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Al ben je een Friese nerd, toch denk ik dat hier wel een kern van waarheid in zit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Grootste bullshit die er is. Denk je nou echt dat Shell die miljarden uitgeeft aan kwaliteit van haar benzine dat laat verkopen onder Tango naam?
Waar zegt iemand dat?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:48 schreef de_boswachter het volgende:
Zou mooi zijn dat Tango er even 10% water doorheen knaltGeloof je het zelf
Jongen, jazeker.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:43 schreef de_boswachter het volgende:
Jongen.....
De benzine van de Shell is dezelfde als die van de Tango, Gulf etc. etc.
Of dacht je dat elk concern zijn eigen benzine bedacht ?
Dit dus.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:46 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Onzin. Shell heeft hele andere additieven dan bijv. Tango.
Gedeeltelijk mee eens.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Yeah Right.
Water mengt niet met benzine, de benzine drijft op het water.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:48 schreef de_boswachter het volgende:
Zou mooi zijn dat Tango er even 10% water doorheen knaltGeloof je het zelf
Ze hebben wel andere kleurtjes ja.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:54 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens.
Wat ik wel eens heb horen zeggen is dat er gewoon een kleur wordt toegevoegd.
Dus gele kleurtje gaat naar Gulf, blauwe kleurtje naar Tango.
Wat hiervan waar is weet ik niet. Al zie ik die kerel niet als iemand die slap lult
Je kunt geen 50/50 water-benzine-mengsel maken, maar je kunt wel degelijk een kleine hoeveelheid water aan benzine toevoegen (enkele procenten), zonder dat die als water-druppeltjes gaat rondzweven. Hoewel benzine grotendeels uit a-polaire koolwaterstoffen bestaat, zit er een deel polaire in, en die zijn in staat water-moleculen te binden. Overigens hangt dat vermogen deels af van de temperatuur, dus als je benzine hebt die 's zomers verzadigd is, loop je het risico dat je 's winters druppel-vorming in je tank. Op zich is dat niet zo erg, je krijgt ook wel eens water binnen tijdens het tanken in de regen via de tank-opening, dus in de meeste benzine-tanks bevindt zich onderin een smurrie van water, olie en stof.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:54 schreef JJH het volgende:
Water mengt niet met benzine, de benzine drijft op het water.
Ik quotte "10%" water, voor zover ik weet lukt dat al niet meer.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:05 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je kunt geen 50/50 water-benzine-mengsel maken, maar je kunt wel degelijk een kleine hoeveelheid water aan benzine toevoegen (enkele procenten), zonder dat die als water-druppeltjes gaat rondzweven. Hoewel benzine grotendeels uit a-polaire koolwaterstoffen bestaat, zit er een deel polaire in, en die zijn in staat water-moleculen te binden. Overigens hangt dat vermogen deels af van de temperatuur, dus als je benzine hebt die 's zomers verzadigd is, loop je het risico dat je 's winters druppel-vorming in je tank. Op zich is dat niet zo erg, je krijgt ook wel eens water binnen tijdens het tanken in de regen via de tank-opening, dus in de meeste benzine-tanks bevindt zich onderin een smurrie van water, olie en stof.
Dude, alsof ik dit topic nog moet doorlezen om te weten dat mijn opmerking klopt..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Niet dus. Is in dit topic al 235 keer ontkracht.
Gewoon doen hoor, mijn wagen rijd als een barrel en mijn klacht is ongegrond omdatquote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:16 schreef de_boswachter het volgende:
Hmz wel interessant dit :p Omdat ik serieus dadelijk wou gaan tanken bij een Tango
Volgens mij is het ook grote onzin dat iedereen dezelfde benzine heeft.. Dat Shell en Tinq hetzelfde zouden kunnen zijn snap ik nog omdat Tinq ook van Shell is, maar dat ze allemaal dezelfde benzine gebruiken is lijkt mij grote onzin.. Dan zou ook iedereen evenveel winst moeten maken, toch?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:23 schreef Roquefort het volgende:
In mijn auto verdacht ik die Tango al van mindere prestaties dan bijvoorbeeld BP, en op mijn motor voel en merk ik het tegenwoordig helemaal. Echt niet dat alle benzine hetzelfde is. Ik wou dat ik een Texaco in de buurt had, dat vond mijn motortje laatst pas echt lekker.
Tango maakt zelf geen benzine, Shell wel. Do the math yourself....quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:27 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook grote onzin dat iedereen dezelfde benzine heeft.. Dat Shell en Tinq hetzelfde zouden kunnen zijn snap ik nog omdat Tinq ook van Shell is, maar dat ze allemaal dezelfde benzine gebruiken is lijkt mij grote onzin.. Dan zou ook iedereen evenveel winst moeten maken, toch?
Uuhm ja denk het..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:36 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Tango maakt zelf geen benzine, Shell wel. Do the math yourself....
P.S. wat heeft die winst er mee te maken waar jij over spreekt? Bedoel je niet gewoon de prijs per liter?
Heb ik dat gezegd dan? Ik heb alleen gezegd dat Tango zelf niets produceert en dus moet inkopen....quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:42 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Uuhm ja denk het..
Maar jij denkt dat Shell hun goeie benzine verkoopt aan Tango?
Tango krijgt dus echt wel de troep van Shell hoor! Dus kwaliteit is verre van hetzelfde! Het prijs verschil moet ergens vandaan komen he..
Zelfs dat niet, het is net zo met auto's : binnen het VAG-concern heb je veel merken, en sommige modellen van verschillende merken gebruiken grotendeels dezelfde basis (bijv. Volkswagen Golf, Audi A3, Skoda Octavia). Toch zijn het heel verschillende auto's, ook als je naar de kwaliteit kijkt, en dat ze allemaal rendabel zijn wordt bepaald door de winst-marge per auto af te zetten tegen het aantal verkochte exemplaren, en rekening te houden met de besparing die je krijgt door de ontwikkelings-kosten te kunnen verrekenen over een groter totaal aantal verkochte auto's.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:27 schreef MuRKie het volgende:
Dat Shell en Tinq hetzelfde zouden kunnen zijn snap ik nog omdat Tinq ook van Shell is, ...
Ja, maar ik bedoelde te zeggen dat ik dat eerder zou geloven dan dat Shell en Tango hetzelfde zijn (of is dat ook van de Shell)quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:50 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Zelfs dat niet, het is net zo met auto's : binnen het VAG-concern heb je veel merken, en sommige modellen van verschillende merken gebruiken grotendeels dezelfde basis (bijv. Volkswagen Golf, Audi A3, Skoda Octavia). Toch zijn het heel verschillende auto's, ook als je naar de kwaliteit kijkt, en dat ze allemaal rendabel zijn wordt bepaald door de winst-marge per auto af te zetten tegen het aantal verkochte exemplaren, en rekening te houden met de besparing die je krijgt door de ontwikkelings-kosten te kunnen verrekenen over een groter totaal aantal verkochte auto's.
Zo zal Shell voor zijn goedkopere merk Tinq ook best een andere fractie kunnen "bestellen" bij de raffinaderij, en andere additieven gebruiken.
Maar jij bent dan ook een pauper.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:16 schreef de_boswachter het volgende:
Hmz wel interessant dit :p Omdat ik serieus dadelijk wou gaan tanken bij een Tango
Hier in de buurt hebben we ook 'n Shell Express, die qua prijs ongeveer hetzelfde is als Tango en Tinq. Denk dat ik dat voortaan maar ga doen danquote:Is er verschil in brandstofkwaliteit tussen de bemande verkooppunten van Shell en Shell express?
Nee, er is geen verschil in de brandstofkwaliteit. U tankt bij Shell express dezelfde Shell kwaliteit als u gewend bent bij de bemande tankstations van Shell.
Bij mij zit Tinq aan de ene kant van de weg en Shell Express aan de andere kant. Ting is soms een cent goedkoper, maar meestal hetzelfde.. Tinq pakt mijn pasjes niet en Shell Express wel, dus dan is de keus makkelijk gemaakt hoewel er dan weinig te kiezen valtquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:11 schreef T_E_O het volgende:
[..]
Hier in de buurt hebben we ook 'n Shell Express, die qua prijs ongeveer hetzelfde is als Tango en Tinq. Denk dat ik dat voortaan maar ga doen dan
Da's dus niet zo. De basisbrandstof is hetzelfde, maar de toevoegingen zijn specifiek per station. Tango brandstof is weldegelijk goedkoper dan Shell brandstof.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Yeah Right.
Dus ik ben een pauper omdat dat vanaf hier het dichtsbijzijnde tankstation is ?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:10 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een pauper.
GOEDKOOP = DUURKOOP
Nee je bent sowieso een pauper!!11111111quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dus ik ben een pauper omdat dat vanaf hier het dichtsbijzijnde tankstation is ?
Aha. Hmz.
De additieven zijn anders, de basisbrandstof niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:54 schreef InsideJob het volgende:
Het zal vast hetzelfde zijn...![]()
Je hebt een Total, Shell, BP, en Esso raffinaderij maar alles wat daaruit komt word natuurlijk bij elkaar gegooid!![]()
Shell verkoopt aan tongo precies dezelfde benzine als dat ze zelf in de pomp stopen, echter shell voegt andere additieven toe dan tango (als die überhaupt al iets toevoegen)quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:42 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Uuhm ja denk het..
Maar jij denkt dat Shell hun goeie benzine verkoopt aan Tango?
Tango krijgt dus echt wel de troep van Shell hoor! Dus kwaliteit is verre van hetzelfde! Het prijs verschil moet ergens vandaan komen he..
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jongen.....
De benzine van de Shell is dezelfde als die van de Tango, Gulf etc. etc.
Of dacht je dat elk concern zijn eigen benzine bedacht ?
Wanneer je over V-Power spreekt... dat is andere koek.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 01:06 schreef The_Terminator het volgende:
Zie het zo:
Tango benzine => Brouwmeester Euroshopper
Shell benzine => Hertog Jan (of elk ander goed merk).
Proef en merk het verschil. Dat wil je je auto toch niet aandoen
Ja, mensen zijn ook ontworpen om pasgeslachte everbuikzwijn te kunnen eten, maar het liefst gooien we er allemaal een kaviaartje in.quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:31 schreef Becherovka het volgende:
Och. Ik zit in een oldtimercircuit van enthousiaste autoliefhebbers van een bepaald merk. Veel mensen rijden rond in auto's van 20 jaar en ouder. Een hoop daarvan rijden ook alleen op dure benzine rond omdat ze 'die goedkope troep' niet vertrouwen met hun auto. Feit is wel dat het kreng ontworpen is in een tijd dat al die moderne additieven nog niet uitgevonden waren. De auto is dus ontworpen om op die goedkope troep te rijden. Dat gezeur over die 'kwaliteitsbenzine' komt me af en toe dan ook goed de keel uit.
Vreemd, als je op de snelweg rijdt, zou je auto doorgaans juist minder brandstof verbruiken dan tijdens regelmatig acceleren en remmen zoals dat in de stad het geval is..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je wagen is gewoon een gaar barrel. Ik rij overal ong. even ver mee. Ligt er ook aan hoe hard ik vark met een tank benzine. Wanneer ik continue op de snelweg zit is de tank sneller leeg uiteraard dan wanneer ik slip over een eendje op een buitengebied.
Ligt er aan hoe hard je rijd.quote:Op zondag 19 oktober 2008 03:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Vreemd, als je op de snelweg rijdt, zou je auto doorgaans juist minder brandstof verbruiken dan tijdens regelmatig acceleren en remmen zoals dat in de stad het geval is..
Dat zal voor de gemiddelde automobilist wel tussen de 100 en 130 zijn in dit land, voor de meeste auto's is dit de kruissnelheid, harder kan wel eventjes maar dat doe je meestal niet een hele rit, voornamelijk door druktes en controles.quote:
nope maar dat is al gezegdquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:22 schreef Hagelkaas het volgende:
Benzine is gewoon een homogeen goed, zit allemaal tussen je oren.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef jpjedi het volgende:
Er zijn inderdaad maar een aantal raffinaderijen en vaak gaat Benzine richting allerlei merken benzinepompen maar dan met verschillende additieven. Witte merkloze pompen kopen vaak resten uit de tankwagen waardoor ze ook wat goedkoper zijn.
Met Tango heeft een maat van mij met de motor een keer water in de tank gekregen en alles moest dus uit elkaar. Maar of nou Tango brandstof consequent slechter is durf ik niet te zeggen.
Basis van de benzine is allemaal hetzelfde, alleen voegen sommige bedrijven daar nog dopes aan toe(bijv. voor v-power)quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
v-power is trouwens ontkrachtquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:21 schreef Drinky het volgende:
[..]
Basis van de benzine is allemaal hetzelfde, alleen voegen sommige bedrijven daar nog dopes aan toe(bijv. voor v-power)
Bron? Ik tank overigens gewoon 95 bij de Firezone. Mijn bolide rijdt toch al zo onzuinig dat ik er geen fucking loller mee opschiet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:25 schreef TriPa het volgende:
[..]
v-power is trouwens ontkrachthet werkt helemaal niet, de dieselvariant wel. BP heeft als een van de weinigen wel nog fatsoenlijke Ultimate
Dat heb ook gehoord iddquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef jpjedi het volgende:
Witte merkloze pompen kopen vaak resten uit de tankwagen waardoor ze ook wat goedkoper zijn.
So I've heard van m'n baas bij de BP... Wellicht niet de beste bron...quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:31 schreef memrtn het volgende:
[..]
Bron? Ik tank overigens gewoon 95 bij de Firezone. Mijn bolide rijdt toch al zo onzuinig dat ik er geen fucking loller mee opschiet.
De buurvrouw van de kat van de krantenjongen zegt namelijk van niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:57 schreef TriPa het volgende:
[..]
So I've heard van m'n baas bij de BP... Wellicht niet de beste bron...
Naar alle waarschijnlijkheid is de buurvrouw van de kat ook de buurvrouw van de krantenjongen, dus een overbodige toevoeging.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:26 schreef memrtn het volgende:
[..]
De buurvrouw van de kat van de krantenjongen zegt namelijk van niet.
Oh ja joh?quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:27 schreef A_Noniem het volgende:
Tango = Q8
En wat ze bij de Tango brengen is EXACT dezelfde kwaliteit Euro EN Diesel dan wat je bij de Q8 zelf koopt.
HET basisprodukt is hetzelfde alleen voor de verschillende maatschappijen worden tijdens het laden van de tankwagen additieven bijgemengd.
Overigens laadt je voor een onbemand tankstation, ongeacht van welke leverancier (MERK) op exact dezelfde laadcodes dan voor de bemande tankstations. De produkten zijn dus EXACT gelijk.
Water?
NIET mogelijk. Want voor we uberhaupt lossen wordt er eerst op WATER in de grondtank gepeild.
INDIEN er water in de grondtank zit wordt er niet gelost en wordt die tank dus leeggezogen!!!
Alvorens er nieuw produkt wordt geleverd.
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:29 schreef A_Noniem het volgende:
De liters die je koopt aan de pomp krijg je ook werkelijk.
De meetapparatuur wordt namelijk GEIJKT en dit wordt ook GECONTROLEERD.
Het is dus niet zo dat je 1 liter tankt 0.90 liter krijgt.
Ronduit leugens.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:44 schreef A_Noniem het volgende:
[..]
Het is inderdaad waar dat verschillende tankwagens (merken) bij dezelfde raffinaderij/depot laden.
Maar dat gebeurt op andere LAADCODES en op basis van zo'n laadcode krijg je dus een bepaald produkt.
De basis is dus hetzelfde alleen worden voor alle maatschappijen hun eigen additieven bijgemengd.
Daarom kan ik ook niet op alle laadrekken laden als ik voor Maatschappij X of Y werk en wel weer op die laadrekken als ik voor Maatschappij Z werk.
Zo laad ik op laadrek 13 mijn speciale Euro. En moet ik de gewone Euro laden op een ander laadrek.
(super 98 is niet meer te laden in Nederland, alleen de BP heeft nog 98 voor zijn eigen Ultimate 98)
Is brandstof A slechter dan brandstof B?
Ik ben van mening dat er zeer weinig verschil zit in de verschillende brandstoffen.
Die additieven zorgen eerder voor een schonere motor dan dat ze een gigantisch beter zuiniger verbruik opleveren EN ZEER ZEKER GEEN 100KM verschil zoals hier iemand claimde. Dat komt waarschijnlijk door andere omstandigheden = harder gereden, meer wind of wat dan ook.
ER IS GEEN verschil tussen brandstoffen van hetzelfde merk tussen Onbemande en Bemande tankstations.
Het prijsverschil zit hem in het uitbaten van de shop want die medewerkers moeten immers ook betaald worden. Ook is er een prijsverschil tussen EIGEN stations en stations van pomphouders die onder de vlag van een bepaald merk werken. EIGEN stations kunnen dus gemakkelijk goedkoper zijn.
Gunstig voor de consument is als er meerdere verschillende merken pompstations in de buurt zitten en een aantal onbemande = dan zie je dus een prijzenslag! Hierdoor kunnen ook binnen relatief korte afstand onbemande pompstations van hetzelfde merk een prijs verschil hebben van een paar cent de liter.
Omdat ze op locatie A meer concurrerent willen zijn dan op locatie B.
WATER is een zeer kwalijke zaak.
In een uitzonderlijk geval kan er water in een grondtank komen.
Daarom wordt er ook voor het lossen van de tankwagen op water gepeild.
Vaak electronisch maar ook handmatig door de chauffeur met een speciale WATERPASTA aan de peilstok die als er water aanwezig is van kleur veranderd.
Als er water in de grondtank zit mag er dus niet gelost worden.
En wordt het water uit de tank afgezogen OF wordt de gehele tank leeggezogen ... komt er een inwendige inspectie van de grondtank en wordt er nieuw produkt gebracht.
Gelukkig komt het nauwelijks voor dat er water in de grondtank zit.
Witte pomp
RESTEN uit de tankwagen???
Dit is pertinent NIET waar. Als een chauffeur brandstof overhoudt neemt hij dit gewoon mee terug en heet dit in vaktermen voorbelading.
De meeste tankwagens hebben 5 vakken. Hou je dus in vak 1 wat 14.000 liter groot is 2.000 liter Euro over.
Dan laadt je dus voor je volgende vracht / rit 12.000 liter EURO bij.
En zo wordt die restlading die je bij je eerste klant overhield gewoon gestort bij de volgende klant.
EN NOOIT EN TE NIMMER bij een WITTE POMP.
DIE kopen gewoon ZELF brandstof in.
Bij een Olieboer of bij een grotere Firma!
Hoeft niet, als de ouders van de krantenjongen gescheiden zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:41 schreef thomaster het volgende:
[..]
Naar alle waarschijnlijkheid is de buurvrouw van de kat ook de buurvrouw van de krantenjongen, dus een overbodige toevoeging.
Ja, want niet-19e eeuwse crap, zoals fietsen hebben geen brandstof nodig?quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:46 schreef Salvad0R het volgende:
Sowieso, brandstof, gaat heen met je 19e eeuwse crap.
Ey.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:59 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ja, want niet-19e eeuwse crap, zoals fietsen hebben geen brandstof nodig?
Ja en? Cheeseburgers hebben ook overal de zelfde naam, smaken die ook overal het zelfde?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 06:03 schreef hipy123 het volgende:
euro95 heet toch niet voor niks overal zo? ...
wat een kulquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:44 schreef A_Noniem het volgende:
[..]
Het is inderdaad waar dat verschillende tankwagens (merken) bij dezelfde raffinaderij/depot laden.
Maar dat gebeurt op andere LAADCODES en op basis van zo'n laadcode krijg je dus een bepaald produkt.
De basis is dus hetzelfde alleen worden voor alle maatschappijen hun eigen additieven bijgemengd.
Daarom kan ik ook niet op alle laadrekken laden als ik voor Maatschappij X of Y werk en wel weer op die laadrekken als ik voor Maatschappij Z werk.
Zo laad ik op laadrek 13 mijn speciale Euro. En moet ik de gewone Euro laden op een ander laadrek.
(super 98 is niet meer te laden in Nederland, alleen de BP heeft nog 98 voor zijn eigen Ultimate 98)
Is brandstof A slechter dan brandstof B?
Ik ben van mening dat er zeer weinig verschil zit in de verschillende brandstoffen.
Die additieven zorgen eerder voor een schonere motor dan dat ze een gigantisch beter zuiniger verbruik opleveren EN ZEER ZEKER GEEN 100KM verschil zoals hier iemand claimde. Dat komt waarschijnlijk door andere omstandigheden = harder gereden, meer wind of wat dan ook.
ER IS GEEN verschil tussen brandstoffen van hetzelfde merk tussen Onbemande en Bemande tankstations.
Het prijsverschil zit hem in het uitbaten van de shop want die medewerkers moeten immers ook betaald worden. Ook is er een prijsverschil tussen EIGEN stations en stations van pomphouders die onder de vlag van een bepaald merk werken. EIGEN stations kunnen dus gemakkelijk goedkoper zijn.
Gunstig voor de consument is als er meerdere verschillende merken pompstations in de buurt zitten en een aantal onbemande = dan zie je dus een prijzenslag! Hierdoor kunnen ook binnen relatief korte afstand onbemande pompstations van hetzelfde merk een prijs verschil hebben van een paar cent de liter.
Omdat ze op locatie A meer concurrerent willen zijn dan op locatie B.
WATER is een zeer kwalijke zaak.
In een uitzonderlijk geval kan er water in een grondtank komen.
Daarom wordt er ook voor het lossen van de tankwagen op water gepeild.
Vaak electronisch maar ook handmatig door de chauffeur met een speciale WATERPASTA aan de peilstok die als er water aanwezig is van kleur veranderd.
Als er water in de grondtank zit mag er dus niet gelost worden.
En wordt het water uit de tank afgezogen OF wordt de gehele tank leeggezogen ... komt er een inwendige inspectie van de grondtank en wordt er nieuw produkt gebracht.
Gelukkig komt het nauwelijks voor dat er water in de grondtank zit.
Witte pomp
RESTEN uit de tankwagen???
Dit is pertinent NIET waar. Als een chauffeur brandstof overhoudt neemt hij dit gewoon mee terug en heet dit in vaktermen voorbelading.
De meeste tankwagens hebben 5 vakken. Hou je dus in vak 1 wat 14.000 liter groot is 2.000 liter Euro over.
Dan laadt je dus voor je volgende vracht / rit 12.000 liter EURO bij.
En zo wordt die restlading die je bij je eerste klant overhield gewoon gestort bij de volgende klant.
EN NOOIT EN TE NIMMER bij een WITTE POMP.
DIE kopen gewoon ZELF brandstof in.
Bij een Olieboer of bij een grotere Firma!
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:04 schreef 2NutZ het volgende:
Ik dus gisteren tanken bij Tango. Ontploft mijn auto gewoon.![]()
Wat een kutbenzine.
Ja maar het is wel goedkoop.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:04 schreef 2NutZ het volgende:
Ik dus gisteren tanken bij Tango. Ontploft mijn auto gewoon.![]()
Wat een kutbenzine.
Daarom. Volgende week gewoon weer met mijn nieuwe waggiequote:
Euro 95 bij de shell heet al anders... Fuelsafe. En dat is een heel verschil met de tango of total enzoquote:Op vrijdag 8 januari 2010 06:03 schreef hipy123 het volgende:
euro95 heet toch niet voor niks overal zo? ...
Dat jij je nog op Fok! durft te vertonen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:02 schreef The-dude het volgende:
Ik ben dus bezorger.
ik met mijn eigen scooter
Ik ga niet voor die Ultimate want dat is biobrandstof en die troep moet ik niet in mijn motor hebben.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:02 schreef The-dude het volgende:
Ik ben dus bezorger en merk het verschil tussen benzinestations wel. Vooral als ik met mijn eigen scooter bij de esso Ultimate 98 tank gaat me scooter zo maar 5 km per uur harder dan bij de shell. Een brommermaker in de buurt heeft me gewaarschuwd voor shell en tango omdat die kutbenzine zouden hebben die minder goed is gefilter ofzo. Ik geloof er niet echt in. Maar het verschil tussen de stoffen die toegevoegd worden merk je wel.
Alhoewel ik niet denk dat ze er water bij doen
Je hebt Ultimate getankt bij de Esso? Lijkt me sterk... BP heeft Ultimate, Total heeft Excellium, Esso de Supreme, Shell komt volgens mij met Optimax omdat de V-Power gefaald heeft en nu hebben ze een nieuwe naam nodig :pquote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:02 schreef The-dude het volgende:
Ik ben dus bezorger en merk het verschil tussen benzinestations wel. Vooral als ik met mijn eigen scooter bij de esso Ultimate 98 tank gaat me scooter zo maar 5 km per uur harder dan bij de shell. Een brommermaker in de buurt heeft me gewaarschuwd voor shell en tango omdat die kutbenzine zouden hebben die minder goed is gefilter ofzo. Ik geloof er niet echt in. Maar het verschil tussen de stoffen die toegevoegd worden merk je wel.
En dat snel bezorgen is wel nodig want anders worden de pizza's koud.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:02 schreef The-dude het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |